Citeam zilele trecute aprecierile unui venture capitalist american despre cum publicul înțelege greșit sau deloc valoarea unu startup. Nu mai găsesc linkul, dar vă ofer la schimb o comparație mai aproape de noi și mai ușor de înțeles, atât pentru public, cât și pentru jurnaliști.

Iată două pasaje dintr-un articol de pe TechCrunch din 2008. Articolul este despre altceva, dar acolo sunt și chestii care ne interesează: Tech companies are desperate for press and hammering their PR firms for coverage on blogs and major media sites. That in turn means that PR firms hammer us to get us to write […]

Ploua cu siteuri de tehnologie. Orice gigel care e primul din familia sa care și-a cumpărat un telefon mobil cu touchscreen visează să deschidă cel puțin un Gizmodo sau un Engadget. Că nu e așa greu să scrii despre telefoane și laptopuri.

Despre damage control și abordări. Cu exemple. Ce faci când ai dat deja cu oiștea în gard și lumea s-a prins că nu ești ceea ce pretinzi că ești? Vrei să reintri pe teren? Vrei să speli rușinea?

În ultimii ani am primit tot felul de oferte de a scrie pentru siteuri și publicații de tot felul, de la agricultură la ziare serioase. Explic mai jos, atât cât pot, de ce astfel de colaborări pot fi păguboase pentru blogger/autor. Unde? Întâi de toate, expun o problemă simplă: de ce ar da un blogger […]

Mi se par extrem de amuzante zbaterile PDL de a rămâne relevant pe scena politică românească. Cu un an înainte de alegerile prezidențiale, fostul partid de guvernare nu are un plan sau un candidat? Și, în weekendul ăsta, dacă nu știți, au fost alegeri în acest partid, alegeri soldate cu rămânerea în post a lui […]

Deşi numele este destul de explicit, un love brand este un brand pe care lumea îl iubeşte şi/sau la care aspiră. BMW. Starbucks. Apple. Bentley. Lamborghini. Aţi văzut zecile de pizduţe care îşi fac poze prin oraşe străine cu paharul de Starbucks, nu? Nu  e o noutate, avem Starbucks şi în România de 5 ani, […]

Twitterul e atât de mort în România încât am scăzut de la 1.700 de utilizatori activi la 1.400. Atât de jenant încât pune într-o lumină amuzantă oamenii cu urmăritori cumpărați, precum Andi Moisescu sau Chinezu, care abia pot mișca 3% din acel public în direcția dorită. Companiile merg pe Pinterest sau Instagram când vor să […]

Ieri, cineva se lamenta pe twitter că bloggerii prezenți la Mobile World Congress scriu despre mâncare și alte minuni, în loc să scrie despre tehnologie. Unul din motivele pentru care nu fac asta este că nu prea ai despre ce scrie.    

Toată lumea și-a pus pe blog și pe fb caricatura? Toată lumea a fost (invitată) la filmul X sau la evenimentul Y?

Una cu bloggeri și rezultate. În pădurea unde vânez eu sunt mai mulți vânători. Unii vânează cu pușca cu lunetă, alții vânează cu mitraliera. Teoretic, n-ar trebui să mă deranjeze că există bloggeri care vânează cu mitraliera, pentru că rata lor de succes este extrem de mică. Practic, mă deranjează pentru că sperie vânatul cu […]

Autobuzul întârzia, în ciuda foșnetelor și conversațiilor precipitate din holul acestui frumos hotel de cinci stele. Piaristele, două tipe micuțe, îmbrăcate lejer, sunau agitate la birou, la hotel, la șofer, la oricine. Jurnaliști și bloggeri, amestecați ca un cocktail făcut de un barman începător, stăteau pe canapele, cu ochii în telefoane sau în ziare. Parcă […]

Zilele trecute am primit un email de la un om care a plecat din România de câțiva ani, email în care spunea că e încântat de progresele pe care le-am făcut ca blogger în ultimii ani. Nu l-a costat nimic, nu a câștigat nimic, nu mi-a vândut nimic. Genul ăsta de emailuri sunt rare, pentru […]

Nu vă plictisesc cu definiţiile de manual, le găsiţi pe wikipedia sau…în manuale. Vă voi plictisi însă cu arta uitată a cuvintelor. Nu sunt un intim al cuvintelor, am un vocabular mai limitat decât alţii, dar poate că aţi văzut pe aici că ne descurcăm cu limba română şi ne descurcăm să scriem un text […]

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube