Social media: love brand

Deşi numele este destul de explicit, un love brand este un brand pe care lumea îl iubeşte şi/sau la care aspiră. BMW. Starbucks. Apple. Bentley. Lamborghini. Aţi văzut zecile de pizduţe care îşi fac poze prin oraşe străine cu paharul de Starbucks, nu? Nu  e o noutate, avem Starbucks şi în România de 5 ani, de ce e atât de mişto să îţi faci poză cu paharul ăla? Pentru că Starbice o cafea scumpă, pentru că în România nu o bei frecvent, pentru că e un love brand.

Problema e că nu toate brandurile pot deveni love branduri. Băncile, apele minerale, HTC, Nokia, Asus Padfone, HP, GoldStar, Mobexpert… şi lista poate continua la nesfârşit.

Vă spuneam anul trecut că oamenii de la Facebook dau non stop Starbucks ca exemplu de reuşită în social media. Şi un articol de zilele trecute, pe care mă aşteptam sa îl găsesc pe blogul mai multor specialişti SM de la noi, ne arată că Starbucks nu face prea mari eforturi şi nu comunică prea des pe Facebook şi Twitter. Şi totuşi are succes.Şi, mai important, fără a oferi prea multa plus-valoarea în schimb. 

Cum ar arăta pagina BCR, de pildă, dacă n-ar rula campanii de strâns de fani? De ce ar da cineva like paginii unui brand care n-are statusul de cool love brand? Exact, n-ar face-o decât dacă primeşte ceva la schimb, şi pozele tâmpiţele pe care le pun Coca Cola sau Milka pe conturile lor româneşti nu sunt genul ăla de recompensă.

Cred că manualul de succes în social media ar trebui început cu “fie ai un brand pe care lumea îl iubeşte, fie răsplăteşti cumva acel like”. Ceea ce implică bani investiţi în Facebook, în oameni care să producă şi să întreţină prezenţa pe Facebook şi aşa mai departe.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

12 comentarii

  1. asta cu succesul pe social media al starbucsului e cu relativ in fata, pentru ca la sms am asistat la o prezentare care spunea negru pe alb ca rata de engadgement la starbucs e sub 1% din meleardele de fani. ceea ce e vax

  2. Cred ca Nokia poate intra pe lista de branduri iubite/ cu fani chiar si in conditiile actuale, cand e down

    00
  3. „Lovemarks” adica? Cam ce zicea Kevin Roberts de la Saatchi & Saatchi acum ceva vreme?

    00
  4. Da, dar 1% din 33 de milioane e altceva fata de de 1% din 50.000. Conteaza de fapt si cati oameni reuseste sa activeze, in nr absolut, o pagina/un brand in comparatie cu concurenta ei directa si cu categoria/media pe categorie.

    00
  5. Dacă n-ai love brand, cred că se impune să ai social media. Adică să te pricepi la asta pt a determina creşterea simpatiei pt brand.
    Caz concret: După ce mă convinge promovarea făcută de Arhi, fac comandă de bere Terapia. Nu m-am uitat eu bine pe site, nu sunt bine puse detaliile… nu ştiu, mie mi s-a părut că berea trebuia livrată în altfel de sticle. Zic asta pe contul lor de facebook. Şi mai zic că berea mi s-a părut foarte bună. Un gog de acolo, expert social media bănuiesc, îmi răspunde, ţâfnos, că trebuia să mă uit mai bine, că prezentarea lor e corectă. Nu reţine nimic din faptul că eu le-am lăudat berea, şi nu zice că marfa contează mai mult decât ambalajul, că bravo mie că am ales o bere meserie… plm. El a fost mulţumit că avea dreptate. Mda. A avut. Iar eu am să caut altă bere nefiltrată. Terapia tocmai a ratat ocazia să devină love brand. Desigur, pt mine.

    00
  6. @motanes – „Nu m-am uitat eu bine pe site” – ti-ai dat raspunsul singur. Apoi incerci sa o dregi gasind nod in papura la orice.
    Man, cand esti prost si nu te uiti, nu citesti detaliile, mai bine taci, nu tot te agita ca o pisi.
    Exista genu ala de client „3.14zda”care, daca cumpara o cutie de chibrituri de la careva, are impresia ca el e clientul suprem si i-a facut comerciantului favoarea suprema ca a cumparat de la el. Dupa care, la livrare comenteaza ca de ce nu e bricheta, ca el nu s-a uita bine la ce a comandat. Dar lui i se pare ca trebuia sa fie bricheta si ca vanzatorul e naspa ca nu e de acord cu parerea lui.
    C’mon! Mai slabeste-ne cu chitzaiala asta pe toate blogurile. Si bea suc ca berea te agita.
    Nu am absolut nici o legatura cu omul cu berea.

    00
  7. @borg – hai să zicem că ai dreptate, eu sunt prost că nu m-am uitat bine, ba chiar am şi recunoscut după cum ai remarcat tu. Dar nu despre cât sunt eu de prost e vorba în propoziţie. Ci despre modul în care unii experţi social media se pricep să facă un produs simpatic – love brand. Bine că n-ai nici o legătură cu omul cu berea, pt că o atitudine ca a ta nu va construi, niciodată, un love brand. De fapt, nu va construi, niciodată, nimic
    Altfel, te-ai băgat fix ca tanga.

    00
  8. Articolul acesta nu vrea să se afișeze întreg oricât de logat aș fi și pace.

    00
  9. Nu era intentia sa spun ca esti prost. Ideea e ca arunci in mod gratuit cu rahat in ceva cauzat de neatentia ta si apoi gasesti scuza pentru asta in faptul ca acel ceva nu are atitudinea potrivita.
    Ce ai fi vrut sa zica omu? „Vai, ne scuzati! Nu am anticipat ca aveti nevoie de sticle pentru bulion. Va trimitem acuma un palet plin cu ambalaje goale.”
    Practic, omu vinde bere, se chinuie sa o faca calumea, si tu vii cu o chestie de genu ca iei produsul pentru ambalaj. Mie mi se pare o jignire adresata produsului, mai ales ca tu singur ai facut alegerea.
    E vorba de „bitching”, ca nu gasesc un termen in romana care sa exprime mai bine.
    Cat despre atitudinea mea si ce vreau sa construiesc, social media sau cum ii spune, e doar o iluzie si un mare fas. Daca asta ar fi principalul mod de promovare pentru marcile importante, cred ca ar fi falimentat de mult. Nu like-urile si platitudinile de pe twitter vand.

    00
  10. borg, tu poţi să spui ce vrei despre mine ori despre ce vrei tu. Asta înseamnă exerciţiul liberei exprimări. Tu tot îi tragi cu nemulţumirea mea pt sticlele de la Terapia. Dă-le dracului, nu asta contează. Contează, pentru firma aia de bere, cum se poartă un anagajat al lor, plătit să facă promovare brandului. Despre asta e vorba, nu despre sticle. Tu ai libertatea să te exprimi cum vrei şi să crezi ce vrei, un specialist în comunicare nu trebuie să-şi permită luxul ăsta. Dacă vrea să facă branding, să vândă, să obţină simpatie şi recomandarea clienţilor.
    Tu zici că social media e vax, ceea ce ar putea să fie adevărat, dar dacă tot te chinui să toci bani şi timp cu chestia asta… atunci mimează puţin profesionalism. Un pic de prietenie, afişată mai mult, nu a omorât pe nimeni. Orice negustor de prăvălie, până la ce şef de corporaţie vrei, ştie că este extrem de important cum te percepe clientul. Despre asta vorbesc eu, nu despre sticle goale. Zi bună!

    00
  11. Mda, mi-am schimbat cardul cu care plăteam și am uitat să anunț la PayPal.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.