Primele impresii aici.
Ce o să citiți mai jos e diferit de testdrive-urile vomitive pe care toți le-am văzut și citit pe net. E experiența unui om care vine de pe o mașină asemănătoare și care are niște așteptări de la liderul segmentului SUV mediu. De aceea veți vedea lucruri un pic diferite față de jurnaliștii auto, care se dau cu mașina câteva zile și au concluzii, dar nu știu la ce să se uite.
Cum am ajuns la RAV4
Întâi de toate, motivul pentru care voiam să schimb XVul. Mașina are defectele ei, semnalizatorul secvențial lipsă, autohold lipsă, toate astea sunt mici pe lângă lipsa de putere a motorului. La un moment dat am vrut mai mult și cam forjam motorul, mai ales la drum lung.
Foresterul nou e prea domol pentru gustul meu. Subaru au anunțat că pun motoul de 2.5 pe XV, dar nu îl aduc în Europa, și oricum nu era hibrid. Au un motor de 2.4 pus pe Ascent și Outback, care scoate 260CP, dar nu îl pun pe Forester sau XV. E o schemă stupidă, în care nu vor ca oamenii să meargă mai tare cu mașinile lor, de aia pun motoarele mai puternice doar pe mașinile de tractat și de cărat. Cred. Sau trag la sorți.
Opțiunile în situația asta erau Sportage de 2 litri și RAV4 de 2.5. Există și Karoq cu 2 litri benzină, dar se aduce la comandă, minim 6 luni ca să vină. Între timp au scos motorizarea aia de pe Sportage și au lăsat doar 1.6. După care au anunțat Tucson 1.6 cu 250CP, ceea ce ar putea fi interesant, dar venea nu se știe când și nici nu prea m-aș băga la 1.6 fără să fac un testdrive cu ea.
Inițial, eu voiam (și urmăream) un Forester 230CP, versiunea care s-a produs până în 2017, și cam tot ce prospectasem era alergat rău. Gen, 30.000km pe an. Și nu, nu pun botul la “mi-am luat versiunea cu 230CP în loc de aia de 150CP, dar nu am forjat-o, promit”.
Și de RAV eram curios de mult, am vreo 3 prin zonă, inclusiv un XA30, care merge și arată ca-n prima zi.
A venit în 3 săptămâni. Mă uitam cu teamă la oameni care plătiseră avansul și comandaseră mașina în octombrie și aveau termen de livrare februarie sau martie. Probabil a venit mai repede pentru că nu m-au interesat culori sau echipare. Știți cerințele mele: automată, 4×4, benzinară, Subaru. Am bifat 3 din 4. Nu mă întrebați de opțiuni, e echiparea Dynamic HSD, nu m-au interesat decât astea patru de mai sus.
Acoladă aici: uitați-vă câte echipări are RAV4. Serios acum, piața din Europa nu e atât de diversă încât să ai 8 echipări pentru 4×4 automată. Lasă naibii maxim 3, ca în SUA, mai aruncă niște accesorii care se pot instala la dealer, și gata.
Bune:
Mild hybrid, adică se încarcă în mers. Fără cabluri, fără bătăi de cap. Pornește electric și poate merge până la 30km/h pe baterie, dacă e încărcată. E mișto prin parcări, că rulezi lin și fără zgomot.
Stă binișor pe șosea și trage binișor. După 150km/h începe să se tragă pe fund. Nu i-am dat mai mult (mașina e limitată la 190 oricum, pentru a proteja cutia și sistemul hibrid). CVTul e ce trebuie, cine zice că e mai bun DSGul minte, e prea mișto să nu simți când schimbă vitezele.
Suspensiile sunt moi, mașina se simte ca o barcă, dar se conduce ca un hatchback.
Are bușonul de la rezervor pe stânga. Dumnezeu există. Toate pompele cu alimentare pe stângă sunt libere.
Cotieră în spate. Semnalizator secvențial. Autohold. Guri de aer pentru spate. Astea nu le aveam pe XV și unele din ele nu erau nici pe XV 20018 (mă gândeam la un moment dat să fac upgrade, dar ce-mi lipsea nu era nici pe modelul nou). Două prize de USB pentru pasageri.
Tapiseria nu e de piele, dar nu știu dacă e de la culoare sau de la material, dar arată ieftin. Atât, doar arată, se simte OK. Același lucru și cu pielea de pe volan și butoanele de pe volan și de pe bord. Sunt finuțe, par fragile, dar odată obișnuit cu ele devin ok.
Cotiera față nu culisează, dar e destul de mare pentru a putea fi folosită cu succes pentru ce a fost făcută: suport pentru cot.
Am keyless go, dar nu am keyless entry, ceea ce mi se pare un plus. Mă rog, nu cred că fură nimeni un RAV, dar e bine să nu am surprize. Mașina se încuie singură dacă plec cu cheia de lângă ea.
Cruise Control adaptativ nu e o idee rea. L-am testat doar un pic, sunt curios la ce distanță trebuie să schimb banda ca să nu mai frâneze.
Are oglinzi mari.
Două mânere de închidere a haionului. Suportul de număr e prins la mișto și zdrăngăne, trebuie să îl prind cu niște 3M.
Loc destul în spate pentru doi adulți înalți.
Mașina arată bine de tot. Nu mi-am schimbat părerea din 2019.
Rele:
Luminile nu se opresc automat când oprești motorul sau când închizi mașina. E extrem de stupid să nu ai așa ceva pe o mașină din 2020, mai ales că îmi place să merg cu luminile aprinse tot timpul. Clip aici. Un cititor mi-a trimis un clip cu Toyota lui, la care se sting luminile când ia contactul.
Autohold nu pornește automat. Trebuie activat de la buton. Ceea ce e oarecum ok, când pornești motorul dimineața apeși butonul ăla și tot drumul rămâne activat. De ce nu se activează automat? Pentru că prostie.
Apropo de asta, am buton pe volan pentru dezactivat avertizarea la părăsirea benzii fără semnal (are un nume mai complicat sistemul ăla, Steering Assist ceva). Pe volan. L-am apăsat o dată și a ținut minte să nu îl mai activeze data viitoare când am pornit mașina. La autohold nu s-a putut asta.
Buzunar mic în portbagaj, unul singur. Passat avea două adânci, să încapă stingătorul acolo, XV nu avea nici unul. Am văzut că există unele care se lipesc cu 3M, cred că îmi iau unul.
Nu am cârlige în portbagaj. Am agățători pentru o plasă care să țină locului ce s-ar mișca pe acolo. Probabil o să-mi iau ceva de la StayHold sau un cârlig pe care o să-l prind cu șuruburi, să am discuții din alea productive la garanție (“vai, vi s-a stricat motorul că ați găurit tabla din portbagaj”).
Portierele se închid și culisează mai greu decât la XV. Mă obișnuisem să nu trântesc portierele, acum trebuie să o fac.
Nu am suport de acte pe parasolar. Cât naiba costa?
Interfața sistemului multimedia e făcută cu drujba. Zero design. Și au problema asta de mult, dar nu le-a păsat.
Tetierele nu sunt flexibile.
Porcăria aia de material care acoperă articulația volanului arată oribil.
Așa arată portiera din spate după ce am mers prin noroi vreo 20km. Nu știam de unde cară juniorul noroi în mașină.
Buzunarele de pe portiere sunt mici și greu accesibile. Pentru un SUV de familie.
Am cărat niște scânduri și avertizarea sonoră că e portbagajul deschis nu se oprește deloc. Deloc. Cocoș, am 50km/h, am pornit acum 5 minute cu mașina, știu că e portbagajul deschis, încetează!
Neutre/indecise:
Sistemul AWD e făcut pentru viteze mici și împotmoleală. Am intrat cu ea într-un șleau cu zăpadă, pe Normal, a simțit, s-a zbătut un pic și a ieșit relativ repede. Am repetat schema, pe Trail, nici nu s-a oprit. Am urcat Bobâlna pe partea ușoară fără probleme.
Ce nu-mi place e că atunci când simte pierderi de tracțiune se aud niște huruituri pe dedesubt de zici că urmează să cadă motorul.
Soluția pentru mai multă siguranță pe șosea e modul Sport, mașina devine mai rigidă și stă mai bine pe curbe. Nu găsesc diferențele dintre Trail și Sport pe net (nu, nu clipurile care spun cum funcționează sistemul 4×4 la viteze mici).
Garda la sol e 19cm, ceea ce e bine și rău în același timp. Sunt conștient că are centrul de greutate diferit de Subaru, ceea ce o face mai periculoasă, dar are și baterii pe ea, deci se mai balansează un pic. Cum ziceam, toate review-urile de pe net spun că stă admirabil pe șosea. Da, pe șosele drepte și line, nu prin Europa.
Scaunele nu au suport lombar și asta se simte la drum lung. Scaunele nu sunt rele, dar sunt făcute pentru persoane mai plinute decât mine și trebuie să îmi iau un suport pe placul meu.
Vizibilitatea e meh. Eu am o poziție ciudată la volan, în sensul că stau corect, cu mâinile întinse și cu picioarele relaxate. Ștergătoarele lasă mizeria aiurea.
Am salivat îndelung la tapiseria aia de piele cognac pe care o are Marian pe X3, mă bătea gândul să îmi iau niște huse în culoarea aia, dar mi-au adus aminte că nu-mi place pielea pe scaune. Culoarea exterioară pe roșu arată mișto, și ar fi fost bună la identificat mașina prin parcări, dar n-aș fi așteptat 3 sau 6 luni după ea.
Full disclosure, că știți că nu mă țin de șobolănii, mașina e luată în leasing operațional de o firmă cu care lucrez. Asta înseamnă că doar bag benzină, de asigurări, anvelope și revizii se ocupă altcineva.
Pare ok in ansamblu, sa o folosesti sanatos !
La Honda CR-V nu te-ai uitat? Asa, ca varianta. Stiu ca are un sistem hybrid revoluționar. Si, cred, ceva mai scumpa.
Oricum, drumuri fără incidente sa ai!
P.S
Poate dai și niște amănunte cu leaseing-ul. Sunt din ce în ce mai atractive.
Aș fi și eu interesat cum se vede un leasing (operațional?) din perspectiva utilizatorului. Cu detalii practice, cum ai făcut și aici; gen cât plătești pe lună, cât ești de mulțumit de revizii, de cauciucurile oferite și schimbate (?) de firmă. Și alte detalii, of course.
Luminile se sting automat daca le ti pe modul Auto, pt.mizeria care o arunca rotile din spate eu am luat aparatori din plastic special pt .ea cu 30 de dolari (aliexpres).am mai comandat si niste plase care se pun in spatele grilei fata si acum radiatorul de clima este curat si nelovit de pietricele.Aveam un greieras la oglinda dar s-a rezolvat cand mi-a schimbat microfonul (update Android ) In rest super ok. Benzina si talpa .Eu am 2.0 cvt cu 10 trepte secventiale si nu stii daca ai cvt sau cutie clasica cu convertizor .este cea de pe Lexus am scos consumuri si de 4.5 de DN-uri si a mea este nonhibrid 4×4
Daniel Badea poti sa imi trimiti niste poze cu aparatorile sau un cod sau un link?te rog
Comentand strict ceea ce zici tu:
1)Noroiul ala acolo nu e bun deloc, in timp duce la rugina fara discutii. Nu imi spuneti ca o spalati imediat sau stergeti cu servetel umed.
2)Scaunele arata oribil pentru o masina mai scumpa ca loganul.
3)Chestia aia la volan e vreun misto facut de designeri sau au uitat de ea.
scaunele de la Corolla zici ca sunt de Aventador pe langa astea.
o data la 4 ani cand ma gandesc sa schimb masina mereu trec pe la showroom Toyota atras de faptul ca „cel mai mare producator la nivel mondial”, „primii cu hybrid”, „cei mai fiabili”, „cel mai performant 4×4”, „masina ideala pentru desert” etc etc, stiti voi ticurile verbale in materie de Toyota. Dupa ce ma urc in ele plec mancand pamantul – isi bat joc de interioare si de viata la bord la modul general. Bine ca au la Hilux super materiale si super optiuni iar pe LandCruiser te simti ca in Aro Spartana. in CHR degeaba ai bancheta spate, zici ca stai in pestera si geamurile spate sunt mai mici ca un iPad.
@Fanu, încercă să te și bagi intr-un Land Cruiser, nu doar să te sui pe el.
Scaunele arata așa pe echiparea lui. Inca niște bani in plus și ai scaune cu suport și reglaj lombar, și încălzire. Deci nu e Ok sa generalizam fără sa știm toate variantele
încălzire în scaune am.
la ce echipare au reglaj lombar?
Bai, mi-a placut ca ai facut un review corect si ca nu esti influentat de faptul ca e masina pe care ai ales-o tu. Am condus-o si eu la drivetest si cel mai mare dezavantaj mi s-a parut stabilitatea masinii. Mi s-a parut si ca e destul de lenes motorul mai ales cand urci pante lungi. Sa o folosesti sanatos, fara accidente!
Ah, cat urasc, ca pieton, electricele in parcari. Nu le auzi. De cateva ori era sa ma arunc linistit un fata unora care rulau linistit electric in spatele meu.
Ah, cat urasc ca sofer pietonii care au trotuar pe stanga si pe dreapta dar ei tot pe mijlocul strazii aleg sa mearga.
Am electrică fara sonor, fără opțiune să îi pun sonor. Să îmi iau un bipăitor de marșarier de camion? Mi-e frică mare la copii pe străduțe.
În mod ironic, dacă mergi mai repede, te aude lumea de la cauciucuri. ☹️
Dacă o urnești exclusiv electric, e full hybrid, nu mild.
you must be fun at parties…
E pandemie, what parties?
De acord, mild Hibridul am impresia ca nici nu are acumulatori.. parca stochează într-un condensator sau ceva..
Ford Puma e mild hybrid
Mild hybrid-ul are baterie dedicata din care alimenteaza diversi consumatori, nu pune masina in miscare.
Da, e hybrid standard, nu mild hybrid.
Mild hybrid e doar sistemul de 48v care având la dispoziție o putere mai mare, mai oprește motorul în mers că poate duce singur accesoriile și restul.
Și faptul că alternatorul și electromotorul sunt o singură piesă care poate și să încarce curent inapoi in baterie de la mers. Alternator reversibil îi zice parcă.
Aia cu distanța și frânarea… Știu că poți seta distanta de la care mașina să înceapă să frâneze singura. De exemplu daca ai setat 70m, schimbi banda cu 90-100m și nu mai frânează. Cel puțin, așa e la alea din grupul VAG.
Așa e și la Toyota. Scrie in manual.
De ce este semnalizatorul secvential important ? Nu este vorba de lumina de semnalizare facuta din LED-uri care se aprind directionat spre exterior ?
Semnalizatorul secvențial este atunci când dai un semnal scurt și clipește semnalizarea de 3-4 ori apoi revine singură, nu mai știu sigur, dar parcă și Logan-ul avea.
@Nico Si eu stiam ca semnalizatorul secvential e chestia aia legata de aprinderea SECVENTIALA a ledurilor din far. Asta cu aprindere de 3-4 ori stiam ca se numeste Comfort Indicator.
cvt-ul este mult mai fiabil decat dsg-ul dar in niciun caz mai confortabil! Neajunsul mare la Toyota cu cvt este isonorizarea destul de slaba in full throttle…per total este o masina corecta la cat costa!
Daca ar citi un coleg comentul tau ti-ar spune ceva de dulce, in reprezentanta la Nissan i-au spus ca problema pe care o are el la cutia(cvt) de pe Altima lui se poate rezolva doar prin schimbarea cutiei, el a gasit o alta rezolvare, a vandut masina dupa ce a cheltuit ceva banuti incercand sa o repare
spre deosebire de hoardele cu dsg-uri cazute? sigur nu sunt atatea cvt-uri ca si dsg-uri da ca fiabiliatate nu ai ce compara. Ambele se strica, da cvt-urile sunt l aani lumin afata de dsg-uri ca stricaciuni. Si da stiu ca am avut de ambele.
– Cred că vroiai să spui că nu ai oglindă la parasolar
– Încearcă suporții de număr de CNC 3Design (ăia normali, nu ăia cu magneți), cu ei am scăpat de zgomotul la o Grand Vitara la închiderea portbagajului.
– Stai să vezi la alte modele unde efectiv nu poți pleca de pe loc dacă ai avertizorul de porbagaj pornit, o minunăție de tehnologie.
– Mie mi se pare că pe albastru arată mai bine mașina, cea roșie e meh..
eu: nu am suport de acte la parasolar. uite poză.
tu: nu ai oglindă.
eu: ce prost sunt, nu știu diferența dintre suport de acte și oglindă.
Mi-am dat seama după, dar nu am mai putut șterge, era bun plugin-ul ăla cu editarea comentariului.
@zoso apropo de suport lombar evident pt scaune … Ce recomanzi? Am acceasi problema la Mazda 3 2019.
https://www.pcgarage.ro/aparate-medicale-si-ingrijire/suporto/perna-suport-lombar-pentru-scaun-de-birou-sau-masina/
https://www.emag.ro/suport-lombar-pentru-scaun-auto-birou-sau-acasa-cu-zona-de-masaj-mxy-495/pd/DR2CV1BBM/?X-MB=0
al doilea se găsește la Carrefour. am luat de pe emag unul care nu era in formă de pară, era in formă de jumătate de clopot, ăsta, nu are arcuirea aia prea bună și e inutil.
Sunt ok plasele alea, chiar daca nu sunt estetice.
Io am o rotiță care modifică puțin forma spătarului, în sensul că îl mai arcuieste puțin. Faza e că nu prea îmi pot da seama cum e mai bine pentru spate în condițiile în care merg mai mult prin oraș cu mașina.
Sa te bucuri de ea multi km. Mie imi place evolutia de design de la Toyota pentru ultimele generatii. Si interiorul a evoluat in directia cea buna. Motorul si cutia sunt beton, dar as face o mica corecte. Ce ai tu nu este un mild hybrid, micro hibrid de 24 V sau 48V ci un hibrid in toata regular cu o baterie serioasa si un motor in ciclu Atkinson, fie el de 2.5 optimizat pentru eficienta, nu putere. Am cochetat si eu cu o Corolla de 1.8 122 insa era prea linistita pentru nevoile mele si traficul la drum lung ei Ro. Insa apreciez abordarea realista a Toyota fata de motorizarile hibrid. Impartasesc impresiile tale despre sistemul de infotainment. Interfata e antica si boring, dar macar de curand au introdus Apple Car Play. Ciudata faza cu luminile de pozitie care nu se inchid automat la oprirea motorului.
El nu spunea de DRL ci de faza scurta.
Tapiserie….aaaah so Bemve samsar
Sa o stăpânești sanatos si nu uita http://imgur.com/gallery/6Kl42zL
Merge si pe masini
E fun la petreceri sa numesti lucrurile gresit, oricum nimeni nu stapaneste cuvintele astea :D.
Daca voiai putere,si pret decent te uitai la ateca 2.0 tfsi,iar daca chiar voiai si stabilitate,te uitai la formentor.
Am vazut pe strada noul tucson,arata modern,habar nu am de motorizari,insa e de luat in seama.
eu: tucsonul are motor de 1.6, nu vreau.
tu: tucsonul e de luat în seamă.
ne înțelegem de minune.
ai ratat și 4×4 pentru offroad
Totusi, cum de nu te-ai uitat la Ateca 2.0T? Ca ai mentionat Karoq-ul, care e practic fratele geaman.
Kia/Hyndai folosesc motoare T-GDI (turbo gasoline direct injection). Motor 4 clindri si 4 injectoare. Motoarele gdi au o problema cunoscuta si anume „depunerile de carbon” pe capetele supapelor, pentru ca benzina este pulverizata direct in cilindru. Se gasesc mai multe detalii pe net. In jur de 30.000 – 40.000 trebuie curate capetele supapelor.
Motoarele de la Toyota, cel putin cele de pe hybride, au 4 cilindi si 8 injectore (nu am gresit, opt). 4 se comporta ca cele gdi si 4 ca cele mpi (care pulverizeaza benzina pin capul cilinrului curatand astfel supepele), pentru a nu suferi de „depunerile de carbon”. Partea cea mai faina este ca in functie de modul de condus, functioneaza toate 8 sau cele 4 gdi sau cele 4 mpi.
Ștefan, e o diferență între ce motorizări oferă producătorul și ce mașini pot fi aduse intr-un timp rezonabil (nu 6 luni).
@Neamtu: Am Sportage T-GDI de 3 ani, 98.000km. Nu s-a depus nimic pe supape. Ce trebuie sa fac ca sa se depuna?
@it la 95.000 km dispare orice urma de carbon dar ca sa fi sigur, dute la serivce sa-ti faca o poza la valve. Poate ai noroc si inca este acolo.
neamtu vrea sa spuna ca atunci cand se deschid supapele de admisie, mai ies vapori de ulei+gaze evacuare si pe acolo, caci cilindrul la finalul evacuarii nu e complet gol, steril.
in timp vaporii se depun pe spatele supapelor de admisie si nu mai etanseaza bine.
la motoarele mpi, injectorul este in spatele supapei si o curata fluxul de benzina, la gdi nu.
Cunosc 2 persoane care si-au luat Tucson 1.6 benzina in Iasi, acum 2 ani – ambele cu probleme grave, au stat numai prin service reprezentanta – check engine nediagnosticat, ambreiaj schimbat, senzori etc. Acum au iesit din garantie, deci nu mai ai ce sa le faci. Ori sunt „lemon car”, ori asta e calitatea pentru zona noastra – au costat in jur de 30k fiecare.
Lasa lumina aia pe auto si atunci se vor opri cand inchizi/opresti motorul.
Ledurile alea sunt suficient de vizibile ziua.
DRL-urile alea nu aprind lumini și pe spate.
nu consider ca e nevoie de lumini pe spate in conditii de vizibilitate buna, daca sunt scazute o sa le aprinda automat. Cand se apropie cineva din spate cam are timp sa te vada, la frontal e altceva si impactul mai periculos. Pentru mine varianta auto isi face treaba. Faza lunga automat de ex. nu o tin, deranjeaza pe ceialalti in trafic uneori, nu opreste suficient de repede si nu stiu sa se poata regla.
tu nu te auzi vorbind. citește cu voce tare prima parte a comentariului stupid pe care l-ai lăsat mai sus, apoi dă-ți niște palme.
mereu ma intrebatm cat de greu le e sa arpinda si pozitiile cand aprind DRL! e ceva normativ european pentru contructorii auto in care spune sa aprinda exlusiv pe fata, fara nimic pe spate? sau e scump curentul?
Inclusiv eu pe căruța mea am lumini automate.
Imediat după ce am pornit motoru, din reflex le aprind, ba uneori imi aduc aminte să le verific, fără să văd ledurile din bord.
E mai greu cu stinsu automat. Noroc că piuie semnalu, că am uitat luminile aprinse.
Indiferent că-i soare afară, că ploo, ceață, vânt, coafura rezistă și faza scurtă e pornită.
Schimb un set de becuri cam la 8-9 luni. Junghiu meu are un talent a a arde faza scurtă. Bine, la ce drumuri și gropi avem, plus mers non-stop cu faza scurtă, e de înțeles.
Pentru ăia care se plâng că se consumă becurile dacă merg cu ele: boșilor, 2 becuri H4 Philips Extreme view, d-ala dă buegheji, costă 70 de lei. La 8 luni nu sunt o avere, comparat cu siguranța. Am văzut din ce in ce mai mulți idioți doar cu DRL-uri sau deloc, noaptea.
Am vazut un C5 Aircross in trafic numai cu DRL-urile aprinse și erau și luminile pe spate aprinse. Oare se pot seta in service?
E ceva care cred ca se numește Scandinavian mode. Nu știu cât se poate schimba prin softul mașinii tale dar la aia stau aprinse fata și spate și pe Auto, ziua.
Noaptea când e lumină pe stradă nici nu ai nevoie de poziții pe spate, te vede ăla. Și dacă nu te vede și te pocnește e vina lui, că nu a păstrat distanța!
Bă nene, mulți idioți! Și în Italia la fel. Ploaie pe autostradă, merg gagii cu 130 minim fără lumini. Noroc cu oglinzile mari, altfel aveam câțiva lipiți de ușile din spate. Le atragi atenția și răspunsul este: păi eu am lumina în bord!
nu mai spune tâmpenia asta niciodată.
Mâinile întinse-întinse? Sau ai totuși vreun unghi la cot?
Am o mica curiozitate. La RAV 4 la scaune incalzite ai si volan incalzit? Sau e ca la Corolla ai doar scaune nu si volan?
la echiparea mea (Dynamic) nu am și volan.
Are si parbriz incalzit?
Scaune incalzite fata la variantele mai scumpe, scaune incalzite spate doar la cea mai scumpa varianta
Chestia asta mi se pare putin aiurea. Pe la alti producatori(VAG, de exemplu) primesti incalzirea volanului odata cu incalzirea scaunelor din fata. Sunt perfect de acord ca trebuie platit un pret daca vrei asta, ce ma deranjeaza este faptul ca daca vreau aceasta chestie intru in alt nivel de echipare desi sunt strans legate. Geniul de la Toyota care a gandit chestia asta merita drumuri zilnice pana la sfarsitul vietii dimineata pe la -10 grade asa si sa vada cum i se fac mainile sloi.
Nu inteleg ceva. Poate ma lamureste si pe mine cineva. Motor mai mare inseamna putere mai mare, adica mai multi cai. Nu? Deci daca ai motor de 1.6 care scoate 240 cp nu e mai bun ca un motor de 2.0 care scoate 180 cp?
https://dailydriven.ro/care-este-diferenta-dintre-cuplu-si-cai-putere
Depinde dacă e cu propulsie sau cu tracțiune.
N-ai de unde sa stii care e mai bun doar din specificatii. Cu atat mai mult cu cat acel 1,6 mentionat de Vali are 180cp singur, cei 230/265cp sunt cu tot cu motorul electric.
Cat timp vorbim de motoare aspirate, da, in general motorul mai mare vine si cu putere mai mare. La cele supraalimentate, tine mai mult de cat vrea producatorul sa scoata din el. Eu as merge pe un raport echilibrat cilindree/putere, fiindca un 1,6 non-hibrid cu 240cp va pierde cu siguranta la fiabilitate.
Faza este cam asa: puterea depinde direct de turatie. De exemplu un motor de 1,6 va avea 180 de cai la 8000 rot/min, iar ala de 2.0 l la 6000. Care crezi ca e mai confortabil de condus? Iar puterea nu e totul, un motor mai mare va avea un cuplu mai mare, ceeace inseamna ca va fi mult mai confortabil la condus. Pentru ca coecicientul de elasticitate al motorului ( intre turatia de cuplu maxim si cea de putere maxima) va fi intotdeauna in avantajul motorului cu cilindree mai mare. Ceea ce se traduce in mai mult confort la condus. Evident, vorbesc de motoare de acelasi tip, fie ambele aspirate, fie ambele turbo. In concluzie, cu cat mai mare, cu atat mai bine. Dar asta se stia deja. 😛😛😛
ce vrea să spună colegii e că ăia 260cp sunt la mișto
Bre internetul este mare și plin!
Caută matale motor ciclu Atkinson, și ai să înțelegi de ce la un2, 5 aspirat ai doar 180 cp.
Pe scurt, supapele de admise se închid după ce pistonul a făcut un sfert din distanța de compresie. Deci are aer în cilindru cât un 1,8.
Dar cursa după explozie este mai mare cu 25% decât la un 1,8, asta însemnând o presiune mai mică în cilindru, o recuperare mai eficientă a exploziei, o temperatură mai mică a gazelor și o ardere mai bună.
De aia motorul de pe rav4 are 41% eficientă.
Mai ales că CVT ține motorul în turația optimă.
@Fisherman, stiu, mi-e lene sa caut, dar care e legatura dintre temperatura mai mica a gazelor si o ardere mai buna? Nu ajuta sa fie la o temperatura mai mare ca sa arda mai bine (adica nu se incalzesc de la compresie)?
Vezi matale fizica de clasa a 8a, termodinamica. Aia cu volumul presiunea și temperatura…..
Vreți toți mură-n gură, nu ați pune mâna să căutați și să înțelegeți!
Chestia cu luminile e foarte ciudata. Am avut RAV4 2008 la care se stingeau. Acum astept sa-mi vina hybrid-ul in martie si la asta nu se sting? WTF! Nici nu m-am gandit sa intreb asa ceva la dealer din moment ce era pe un model mai vechi.
Vali, faza cu luminile care nu se sting e posibil sa fie o setare din computer și sa-ti poată modifica cei din reprezentanta (pățit la fel la hyundai).
am căutat pe youtube problema asta și nu auzise nimeni de ea. nu stiu ce să zic.
Ar trebui sa fie. Normal ca e mai ușor sa îți zică ca nu dar prin mufa obd cu software-ul corect nu ar trebui sa fie probleme. Se pot seta n chestii de care nici nu ai auzit. Japonezii astia au niște chestii câteodată de rămâi perplex. Eu am un eclipse cross de 25k și nu are amortizor la capota, o pui cu batul. Nu se blochează ușile automat. Nu taie curentul automat decât dacă e pe auto. Lucruri pe care le am pe un Renault din 2006. Ma țin de ceva timp sa îți trimit review.
Desi nu te-ai gandi, se fura. Am un amic caruia prin 2016-2017, cand tocmai ce s-a lansat modelul al carui facelift e prezentat, in ultima zi de vacanta de ski la Bansko a ramas fara masina. Cred ca se gaseste cazul pe net ca a fost si pe la TV.
Cu stabilitatea sta bine atata timp cat nu faci manevre repetitive care baga masina in balans. Am vazut ca la testul elanului era cat pe ce sa o dea de gard.
Adica pe partea de stabilitate sta bine masina… daca sta. Kewl!
Vali, mai asteptam update peste vreo juma de an, sa vedem evolutia plusurilor si minusurilor enumerate. Personal, ma gandesc si eu la o ragalie noua, musai hibrid, pentru anul viitor. Rav4 e printre candidati
„2016-2017, cand tocmai ce s-a lansat modelul al carui facelift e prezentat”
https://imgur.com/a/XWsJMr0
Evolutia minusurilor… vali a inceput sa se obisnuiasca si fara autohold ca oricum de fiecare data uita sa apese pe butonul ala la timp. Iar la parasolar s au lipit actele cu scotch.
Apropo de autohold.
Butonul ala este de Hold, nu autohold. Atunci cand pleci de pe loc si apesi pe Hold, se va activa functia de Hold. Adica daca ajungi la semafor si ramai cu piciorul pe frana pentru 2 secunde dupa ce masina s-a oprit complet, va aparea indicatorul de Hold aprins, iar masina ramane pe loc, fara sa mai fie nevoie sa tii piciorul pe frana.
Masina are Autohold by default si iti dai seama de asta atunci cand esti intr-o rampa, iesire dintr-o parcare subterana si oprestu in varf de rampa sa te asiguri, masina nu pleaca in spate la vale, daca iei piciorul de pe frana, aici intervine Autohold.
La unele e auto-hold cum ai zis (adica sta singura daca apesi frana mai multe de 2 secunde + masina trebuie sa se opreasca in loc), dar tine 5 secunde.
Adica, daca iei piciorul de pe frana (si de pe acceleratie) dupa 5 secunde se elibereaza frana si o ia inapoi la vale .
Am aflat pe viu.
Sa o stapanesti sanatos! Cutia este CVT sau e-CVT ? Din cate am inteles e-CVT are prima treapta ca la o cutie clasica si e folosita pentru plecarile de pe loc, pe urma trece pe CVT. In ultimul timp vad ca incep sa apara din ce in ce mai multe masini cu CVT, pana si dacia logan are.
Autonom Foarte misto business-ul lor.
Pentru activare functii (lumini etc.), incearca cu o mufa OBD (Carista or else).
Mașină in garanție, te apuci să modifici softu la mașină?
Isteț foc.
Nu-ti are nimeni treaba ca treci o linie din false in true. Si eu am activat Scandinavian DRL, ca doar in tarile nordice ii obliga legea ca atunci cand drl-urile pe fata se aprind, sa se aprinda si cele pe spate. Daca nu poti cu OBD eleven sau carista, probabil te pot ajuta cei de la toyota, dureaza maxim 5 minute.
@Andrei M. & Alin: OBD Eleven este doar pentru Grupul Volkswagen
OBD = on-board diagnostic
Carista e tot un dispozitiv OBD, dar merge si la alte marci, nu doar la cele din grupul VAG
Masina e leneșă din cauza cutiei CVT, nu din cauza motorului
E pusa cutie CVT pt ca are și tehnologie hybrid si e cea mai buna implementare hybrid
Ei nu au cutie de tip DSG, pentru ca ala e apanajul europenilor. Nu prea a prins in alte continente. In schimb asiaticii au dezvoltat o pasiune pentru automate tip CVT
Pe hârtie, CVT e cea mai buna cutie automata. In realitate, nimeni nu a reușit o implementare lăudabilă pe mașini comerciale
In ciuda faptului ca DSG e hulit de multa lume, a dovedit ca are cele mai bune performațe legate de consum și reacție… cu fiabilitatea sta mai prost dar cu fiecare generație de DSG a fost mai fiabila
Pana și asiaticii Kia si Hyundai au dezvoltat în house o cutie tip DSG pt ca asta cere clientul in Europa
Acum, on topic aceasta masina are un look si un feeling de masina foarte ieftina… si in general Toyota imi lasa aceasta impresia… la fel ca și Nissan, Suzuki
Am rămas plăcut impresionat de Mazda 3 si Mazda 6… wow. La fel Cx3, Cx5, Cx30…in același registru… tot…design, aspect interior, feeling, materiale…totul pana la motoarele anemice de 2l si 120 cp. Orice ar spune, oricine astea erau motoarele acum 30 ani când am început eu sa conduc. 120 cp pe o caroserie de 1.5 tone e neplăcut
Îmi place review: scurt și la obiect. E clar un review sincer făcut de un proprietar si nu de un jurnalist auto.
Eu un pic aiurea sa te legi de motorul entry-level de la Mazda. Cat timp ai si variante cu 150, 165 sau 180cp, e totul ok. Cu atat mai mult cu cat ar trebui laudati ca ei ofera 2l si 122cp, in timp ce in alta parte primesti un 1,3l sau, si mai bine, 1l in 3 cilindri.
Sa inteleaga lumea. Toate hybridele de la Toyota au cutie e-CVT si nu CVT. CVT-ul foloseste 2 role si o curea intre ele. e-CVT-ul nu are role sau curele ci roti dintate.
Cam asa arata e-CVT-ul https://blog.lexus.co.uk/wp-content/uploads/2014/01/Epicyclic_gear_ratios.jpg
Ca si principiu de functionare sunt cam la fel „transmisie variabilă continuă”.
Acum, referitor la tipul hybridului. Masina asta nu este Mild Hybrid ci hybrid „clasic” daca pot sa-i spun asa.
Mild Hybrid: „mild hybrids do not have an electric-only mode of propulsion”.
Si mai exista plugin hybrid, cel care se incarca la priza.
Degeaba ai 180 CP la Mazda daca face 0 – 100 km/h aproape în 10 secunde.
nu e leneșă. are motor de 2.5. nu e leneșă.
Top mașini furate în Spania 2019
Locul 1 Toyota: 24%
Modele Toyota Land Cruiser: 15%, Toyota RAV4: 6%.
Numa zic.
m-am uitat pe geam și nu suntem în spania.
Daia a scăpat repede de vag, pentru ca nu e in Spania
nu, dar ai putea. Și geam se scrie corect Geam, cu G mare.
Stii si de ce se fura land cruiser la greu și după rav asta nou ? Pentru carat droguri de la plaja la safe house. După aceea sunt distruse sau părăsite. Vin băieții cu gonflabila din Maroc, au 20 de oameni Pe țărm care Descarcă rapid într-un land Cruiser direct pe nisip și ala fuge tare spre garaj. Seen it many times. Și am și un colaborator care avea rav4 nou și a dispărut din fata casei.
suzuki across îl bate la fund pe ăsta !!!
Adică o mașina de 50.000 € bate la fund o mașina de 36.000 €? Foarte bună comparație, bravo!
subtil
Suzuki across e rav4 prime! Doar zic!
fisherman, nici tu n-ai fost la cursuri de subtilitate.
Așa e bre!
Oricum rav4 prime o să fie mai ieftină puțin decât accros.
Eu pe aia o aștept! Și e și plugin 😉
Apropo de lumini. Imi amintesc ceva de cand am facut scoala, dar mai bine citez din lege:
Conducătorii de autovehicule şi tramvaie sunt obligaţi să folosească instalaţiile de iluminare şi/sau semnalizare a acestora, după cum urmează:
luminile de poziţie sau de staţionare pe timpul imobilizării vehiculului pe partea carosabilă în afara localităţilor, de la lăsarea serii şi până în zorii zilei, ziua când plouă torenţial, ninge abundent sau este ceaţă densă ori în alte condiţii care reduc vizibilitatea pe drumul public;
Deci, cum ai putea sa lasi masina cu pozitii, daca se sting toate luminile automat, cand iei contactul ?
Pentru ca, pentru a lasa pozitiile aprinse cand masina stationeaza, se comuta butonul de lumini intr-o pozitie dedicata pentru asa ceva.
Iti spun eu cum e la BMW: daca o lasi pe pozitii raman aprinse, dacă o lași pe orice alta poziție (OFF, Auto sau faza scurta) se stinge tot. Merge soluția asta? E suficient de buna pentru tine?
La unele masini – pui semnalizarea pe partea ce ramine in exterior (pe carosabil) si apoi tai contactul si rămin aprinse.
La Fiat Albea se aduce cheia de contact la pozitia 0(off) si apoi apesi un buton in partea de jos a contactului,buton care odata apasat iti permite sa dai cheia in pozitia -1 pentru pornirea pozitiilor,dupa care poti sa scoti cheia din contact.
Si vai, cate injuraturi mi-am luat aici pe blog de la „specialisti” si cum sunt eu prost care nu stie ca CVT e o cutie de cacat inventata pentru consum si alte mizerii si ca nu functionaza, ca se strica, ca decat CVT mai bine o automata dinaia veche de acu 20 de ani.
Boss, merge pana pe la 80-90 km/h pe electric, nu pana la 30 (nu folosi EV mode!) daca are cat de cat bateria incarcata si temperatura nu e scazuta.
N-o mai explic si eu pe aia cu mild-hybrid fiindca s-a explicat deja mai sus.
Hint ptr cand nu te grabesti si vrei sa mergi mai mult pe electric decat pe benzina: dupa ce ai accelerat si ai ajuns la viteza de croaziera (cat o fi ea: 30-50-80 km/h) ridica piciorul de pe acceleratie si apoi apasa din nou pedala usor. Asa ii dai masinii de inteles ca vrei sa-si oprească motorul termic si sa continue pe electric. Daca are bateria încărcata cu cel puțin „3 liniute” si nu-i ceri caldura motorului termic, o va face.
Stiu ca la prima vedere pare mult prea multa munca sa ridici pedala de acceleratie mereu dar te obișnuiești la fel cum te obișnuiești sa apesi Hold de fiecare data dupa ce-ti pui centura.
Legat de lumini, ai incercat sa incui masina dupa ce opresti motorul si sa astepti 10-20 secunde? Poate ai sistem „Folow me home” sau cum ii zice.
M-ai convins , nu imi iau , la 25k…are cateva lipsuri esentiale zic…o dai in maxim 2 ani !
Logan n-ai vrut,asa ca spala-te pe cap cu Toyota ta…
Doar pe mine mă zgârie pe ochi „1 lună” din titlu? Cât era un „o” acolo? Tot un deget, şi unde mai pui că e şi corect…
Am si eu o intrebare legata de leasingul operational: rata lunara pentru Toyota vs alte model este mai mare? Eu am cerut cotatii pentru un Ford Mondeo si o Mazda 6 iar la acelasi pret de achizitie rata la Mazda a fost cam cu 15% mai mare iar explicatia a fost un pret de revanzare mai mic pt Mazda. Pretul de achzitie approx 30k.
Imposibil sa fie pretul de revanzare la Mazda mai mic fata de Ford..
nu știu detaliile financiare. știu cât a costat mașina (36K), știu cât e rata lunară (sub 500€), altceva nu știu.
@Vali: Sub 500 euro e pret special pentru tine, pentru ca esti colaboratorul lor si, probabil, aveti alt gen de intelegeri. Stiu ca cereau 510 euro pe luna pentru o Skoda Octavia 3 (dotari basic).
da, bănuiesc că firmele între ele se înțeleg altfel. discutam pe softpedia și mă întrebau oamenii de ce reducere am obținut, și aruncau un 2-3%. am văzut prețul final, nu m-a lăsat inima să le spun că reducerea a fost de două cifre, și nu 1x. depinde cum te știi cu omul, ce ai mai luat de la ei, ce iau ei de la tine…
Ai facut bine ca nu ai mers pe Hyundai. La motorizarile de 1.6 intinzatorul de lant de la distributie e hidraulic si are prostul obicei “sa crape repede” (ma rog, garniturile). Decat sa mesteresti intr-o veselie la motor, mai bine cu un RAV cinstit.
Confirm la 2 Tucson-uri luate din Iasi, 1.6 benzina, unul e al unui coleg de la serviciu, ambii au probleme grave cu ele, check engine nediagnosticat, ambreiaj schimbat, etc. Ambele luate de noi si iesite din garantie, se spala pe cap cu ele acum
Motorul de 1.6 gdi sau T-gdi?
Pfff. M-ai convins să-mi reorientez visele umede. Mă gândeam că peste câţiva ani scap de Clio, pasez Qashqaiul şi iau un Rav 4, dar nu-mi place deloc ce văd aici.
să-mi dai un pic cașcaiul ăla să îl fac de râs.
Super tare masina, Autohold nu porneste automat pentru ca nu stie ce miscari faci in parcare dimineata, asa ca te lasa sa folostesti masina normal, apoi la drum poti sa-l pui. (Parere personala). Sa o stapanesti sanatos.
La Outlander PHEV nu ai aruncat o privire? Ai si putere, AWD(4×4), CVT, semnalizare secvențială, mufe USB suficiente, motor termic de 2.4l, spațiu grămadă la interior…
mitsubishi nu o duce bine prin europa, iar țiriac are niște prețuri la service de zici că sunt fotomodele goale care lucrează acolo.
De aia cu avertizarea ca mergi cu portbagajul deschis scapi super simplu. Poti sa misti cu cheia sau orice mai ascutit clema aia care prinde cand se inchide si-o faci sa creada ca e incuiata. Pe langa asta, mai poti si sa prinzi si o chinga de clema inchisa.
Posibil sa nu mearga la toate, depinde daca au mecanismul in afara , dar la Priusul meu merge, si la Priusul anterior a mers
Sunt mai multe „trucuri”, dar am citit ca nu e bine sa mergi pe distante prea mari cu haionul deschis, pentru ca gazele arse de la esapament intra in habitaclu (de la curentii de aer turbionari care se formeaza in mers) si te cam intoxici cu monoxid de carbon.
Nu stiu cat e de adevarat, dar nu vreau sa aflu.
Cat de legal e ca un bun al firmei sa fie faptic in beneficiul unui tert?
M-au mai intrebat prieteni daca le pot lua o masina pe firma. Ne poate raspunde cineva pe drept comercial?
Se numeste Leasing Operational, adica un fel de inchiriere pe termen lung.
Prietenii care vor sa le iei masina pe firma, au impresia gresita ca firma NU plateste TVA!
Luat Rav4 in 2019, imediat ce a aparut modelul. L-am luat „cu de toate”: inclusiv reglaj lombar, racire in scaune (extrem de utila vara pt scaunele de piele) si sky view. Am ramas fara cuvinte cand am vazut ca nu are android auto si/ sau apple car play – rezolvat acu 2 luni. Total de acord cu trail vs sport. Imbunatatire majora la cruise control adaptiv fata de modelul 2018 (avut, schimbat cu 2019 despre care vorbesc), cel vechi accelera ca nebunul sa atinga viteza setata dupa o frânare; se seteaza distantele mai bine si „sensibilitatea”, dar tot tre schimbata banda. Mulțumit de cei 222 cai in modul sport. Spatioasa – familia mulțumită. Slab plasticul din portbagaj – mi s-a rupt cand am pus cauciucurile de iarnă (destul de grele cu jante si xl runflat…dar chiar si asa). Per total, nu-mi pare rau de banii dați.
eu am carplay, dau la schimb cu reglaj lombar și skyview
Am mers o lună cu un rav 4 acum prin 2005. Sabina necesita ceva pentru ac care trebui întâi fabricat și adus din Suedia. Mișto mașina. Cele după arătau prea Sci-fi, Enterprise și Crucisător Imperial laolaltă. Asta a lui Vali îmi place foarte mult. Btw mașină ideală încă nu am găsit.
Saabina
Tocmai beau un vin, nu vreau sa fac spam, dar după a doua sticlă apăs prea repede pe „trimite comentariul”. Da, știu că am promis să nu mai scriu când beau, dar ei au zis că nu am mai băut de 7 luni (de anu’ nou am băut doar un pahar) Dar voi ce nume dați mașinilor?Actuala este „Black lady” …
Ii spun “masina”, am doar una si nu este loc de confuzii.
Si pe mine tot designul exterior m-a incantat cel mai mult. Am comandat-o imediat ce am vazut prima data imagini pe net, nici nu am asteptat un test drive Am 1 an si jumatate, 20.000km cu ea, 2 excursii europene incarcata full, nici cea mai mica plangere sau repros. Imi place mult zgomotul de tramvai la plecare
designul exterior e ultima chestie la care mă uit. da, e mișto să arate bine, dar vin de pe Subaru…
Ia odata A4 sau A6 Allroad ca sa nu le mai schimbi.
Sa o stăpânești sanatos! Ai lăsat cea mai importantă opțiune la final: faptul ca singura grija e sa bagi benzina.
Stiu ca pentru oamenii bogati nu conteaza dar de curiozitate asa, i-ai urmarit cumva consumul?
8.2 combinat, la mers înfipt.
5.2 – 5.5 (45MPG) overall in 2 ani si 32000km
Pe site-ul toyota.ro se poate citi ca variantele de echipare Exclusive si Luxury au standard „Suport lombar reglabil electric pentru scaunul soferului”
Tu ai Dynamic, care este cea mai cheala
Hold-ul e bine sa fie dezactivat pentru ca mai ai nevoie sa te misti incet “din ambreiaj” + frana pentru diferite manevre prin parcari/trafic iar pe hold trebuie sa accelerezi ca sa lase frana. Eu il activez doar la vreun semafor care dureaza mult sau la bariere, apoi il scot.
„Cruise Control adaptativ nu e o idee rea. L-am testat doar un pic, sunt curios la ce distanță trebuie să schimb banda ca să nu mai frâneze.”
La mine la Mini când pun semnal controlul adaptiv nu frânează…😉
Cel mai fain explică tipul ăsta care-i faza cu sistemul 4×4:
https://www.youtube.com/watch?v=rHMDtEPeuQM
E păcat că Subaru care au un sistem AWD foarte bun pentru viteze mari și suprafețe cu diverse nivele de aderență să nu ofere niște motoare mai capabile. Mai ales acum că segmentul ăsta de off-road hobby revine puternic în SUA mai ales, cu Jeep, Ford Bronco, Range Rover acuma cu Defender, toți vor să atace domeniul ăsta.
Toate mașinile mai nou încearcă să meargă la economie așa că 99% din timp sunt 4×2 și merg pe 4×4 doar dacă e musai. Și da, ai dreptate, în alea 2-3 secunde până se gândește computerul ce-are de făcut, se pot întâmpla multe.
Nu e vorba că un sistem e mai prost sau nu, e vorba doar pentru ce îl vei folosi. Dacă stai 90% pe șosea, un sistem AWD e fain că poți avea stabilitate, poate și torque vectoring, e fain. Pentru off-road vrei altceva, clar.
Mașina ideală pentru mine cred că ar fi un Subaru de minim 300 cp cu o cutie hidramată ZF 8 trepte. Ar face orice multe mărci de râs în condiții dificile pe șosea cred.
Outback XT are 260cp
E prea mic pentru mine, și e tot CVT.
Sunt 90% hotărât pe un Touareg 7P facelift, stabilitate ca și Cayenne (cel de bază evident, nu modelele superioare care sunt altceva) dar preț achiziție/întreținere mai mică.
Mi se pare un compromis excelent între cum merge pe șosea și pe condiții mai dificile. Și e permanent 4×4 nu doar față sau doar spate cu intervenție doar când trebuie.
Tu te plangi ca nu poti porni autostopul. Eu ca nu il pot opri. Il urasc din ficati
Bai, scaunele de piele is misto maxim. Daca au ventilație.
DSG e un cacat. CVT rulz, dar nu stiu cum mai stau cu fiabilitatea.. in trecut au fost probleme. Compromisul fericit e cutia ordinara cu convertizor… daca o mai exista la masinile noi.
Ca sa nu mai franeze singura cand vrei sa depasesti, da-i tu gaz cand faci depasirea. Apoi cand iei piciorul trece iar pe modul automat. Cel putin asa functioneaza ce am condus eu pana acum (BMW si Audi)
Tot astept un review la Duster de la tine, asa zgarciti sunt aia de la dacia in Brasov ca nu dau in teste nimic? Sau ai incercat si nu e de tine?
Ăăăăă… a greșit Zoso băăă !
A zis „mild hybrid” cand de fapt e „full hybrid”…
Ăăăăă…..
Felicitari si drumuri bune! Eu as fi insistat cu Tucson-ul, dar full Hybrid, nu Mild. Ma mira ca dureaza asa mult. La Hyundai nu poti configura in detaliu, deci cu cateva trepte de echipare pe care le au inseamnca ca ar trebui sa livreze rapid. Eu, acum 3 ani am luat de pe stoc, in 7 zile.
Salut Vali,
Felicitari pentru achizitie! De asemenea review-ul foarte obiectiv, am luat si eu in calcul varianta Rav4 dar in cele din urma am ales un Seat Tarraco Xcellence 2.0 TSi 190 CP(daca ajuta pot sa fac un review detaliat, imi poti da mesaj).
Multumesc.
Am o curiozitate. Pe site modelul asta e listat ca ar avea suport lombar la sofer.
E prost sau sunt gresite specificatiile de pe site?
dă un link sau un screenshot să văd și eu.
My mistake. Comparasem cu Touring Sports si s-au amestecat la un moment dat in capul meu.
@Vali
Am vazut de multa vreme testele astea doua pe rav4:
https://youtu.be/j3qrCNR4U9A
https://youtu.be/VtQ24W_lamY
Ai fost curios sa faci niste teste asemanatoare? Stiu ca mergi destul de sportiv, de aceea intreb
Stii cumva daca au rezolvat problema cei de la Toyota?
Aveai informații din inside de ai abandonat subaru
https://www.foxbusiness.com/markets/subaru-recalls-vehicles-fix-engine-problems
Păcat.
Am comandat si eu fix versiunea asta. Tot culoare basita, ca alb vine peste 5 luni.
Ai vreo recomandare de accesorii utile?
mi-am luat covorașe de cauciuc, că aici ploo și ninge și pe alea mochetă le făceam muci. și niște opritoare cu arici, să nu se mai bălăngăne chestii prin portbagaj https://www.emag.ro/organizator-portbagaj-stayhold-mini-orange-sh003-427133/pd/DQ0XW9BBM/
multumesc
Bună seara… Doresc sa îmi achiziționez o toyota rav 4 hybrid 2019-2021. Nu înțeleg prea bine ce înseamnă inteligent AWD-i, este cumva sistemul 4×4 permanent? Sunt tot felul de anunțuri care de care mai înșelătoare și nu am reușit sa ma dumiresc care din modele de toyota rav4, 2,5 hibrid (2019-prezent) ar fi mai fiabil .Menționez ca nu fac off road ,merg doar pe drumurile publice. Dacă ma poate ajuta cineva cu o informație mulțumesc anticipat!
nu este 4×4 permanent. e un sistem controlat de computer, când simte că roțile din față nu mai au tracțiune, trimite putere către roțile din spate.