Toyota RAV4 2019 arată bine de tot!

A luat botul ăla de la 4Runner și arată bine de tot. Fioros așa.

Și am văzut ceva și altceva: au o motorizare 2.5 benzină hibrid cu 190CP. N-am prea înțeles cum funcționează, că e greu să spui cum funcționează când faci un clip de 20 minute pe youtub, sper să fie ceva de genul “bateria e pentru pornit pe loc și la peste 50km/h intră motorul termic”, că atunci ar fi porno rău. Vă dați seama cum trage motorul ăla de 2.5? Mmm…

(sursa foto)

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

75 comentarii

  1. Mm, benzină fără turbo. Nu știu dacă o să impresioneze pe cineva cum trage.

    00
    • Ai condus maxim 2.0 benzina aspirat, nu?

      00
    • Am Toyota (sau conduc, pentru răutăcioși), am văzut cam cum sunt motoarele lor. Dacă trebuie 2.5 ca să tragă ca un 1.4 TSI nu știu dacă intră la categoria „vai, cum trage”. Bine, fiabilitatea e altă discuție și nu se compară.

      00
    • Benzina + electric. Adica ai cuplu bun tot timpul, nu doar cand e turbina in plaja de turatii corecta.

      Pentru masini normale e cam cea mai buna solutie, sincer.

      00
    • NOU
      #5

      Dacă e motorul de pe Camry nu e extraordinar de sprințar. Sursă: am condus Camry.

      00
    • 8.4 de la 0 la 100 parca
      decent

      00
    • urla in draci motorul asta

      00
    • Urlă alea cu motor VVT-i sau Dual VVT-i când intră totul în funcție și vine și puterea.
      Performanțele maxime sunt acolo la turațiile alea mari și gălăgie multă, dar parcă ți-e milă când auzi cum face la 6000 rpm, deși dacă îi dai cu milă stai pe loc. 😬

      00
  2. Chiara arata blana. Motorul de 2.5 a fost si pe generatie anterioara :)

    00
  3. Am una, ma felicit pentru inspiratia de a o comanda fix cand a aparut la dealeri in UK in februarie, daca comanzi una acum o primesti in februarie-martie 2020! :)
    Sistemul hibrid e identic ca pe Prius, doar motorul e mai mare sa faca fata. E 2.5 litri cam 170 de cai (222CP total), ciclu Atkinson (optimizat pt consum nu performanta).
    4.7 % consum in oras, 6% in afara, la o matahala de 1.7 tone, nu e chiar rau nu?
    Scriu un review daca exista cerere pentru asa ceva.

    00
    • te rog.

    • si eu, ca mi-a cam facut cu ochiu si pretu si caracteristici.

      00
    • 2,5 în ciclu Atkinson înseamnă putere de 1,8 normal, doar că are o eficiență de 41%, adică f bună.
      Varianta 4×4 este și mai puternică, având un motor electric suplimentar pe puntea spate.
      Este aceeași motorizare de la Lexus.
      Cutia este tot cu transmisie stil toyota ( variabilă fără trepte).
      Este cu totul altceva față de generația anterioară.

      00
    • matahala de 1,7 tone? Golful meu are 1,5. de Discovery cu 2,8 t ce mai zici?

      00
    • Si eu am una, livrata de 1 luna, dar nu reusesc sa scot consumul tau in oras. Am varianta 4×4 si sub 6.5% in oras nu il pot scadea. Poate drumurile mele sunt prea scurte pe oras, inca nu stiu de ce. Afara ia 5.2%, dar pe nationale. Inca nu am reusit sa ajung pe autostrada cu ea.
      Legat de motor, toate 3 motoarele scot impreuna maxim 222CP. Si se simte cand calci pedala. Face si zgomot atunci, dar pentru mine nu e deranjant.
      Alta chestie legata de Hybrid – masina trece in mod electric si la viteze mari, daca vrei sa mentii viteza constanta si bateria este suficient de incarcata. Deci nu ajuta doar la pornire.
      Anyway, pentru mine lipsa zgomotului motorului la viteze mici + sistemele de siguranta fac toti banii.

      00
    • @Anda: golful tău e cu 300 de kile mai ușor…. mai langsam cu dieta pe scări

      00
    • au am cu 100 de cp mai putin, fara ditamai rotile, fara 4×4.

      langsam aber nicht dumm.

      00
  4. NOU
    #19

    Toyota…și tragem apa. 🤣🤣🤣
    190 CP din 2500 cmc? Nașpa.
    Doar idoții mai cred azi că motoarele cu turbină-s nașpa. Sau conducătorii de Dacia 1300.
    Tableta de ricer în mijloc? Nașpa.
    Consola centrală un mix de BMW și VW? Nașpa.
    Să nu amintim „legendara nașpa”: la Toyota, 4×4 e doar pe hârtie.

    00
    • de-aia vezi numai Touareguri si X5-uri in toate deserturile si junglele nu? ca Toyota e naspa :)
      Toyota nu e despre performanta, desi are suficienta (RAV4 2019 prinde suta-n 8 secunde). E despre fiabilitate.
      Iar motoarele electrice fac exact ce ar trebui sa faca turbina (ii dau boost-ul de la plecare, completand cuplul mai mic) si in plus recupereaza energie la frana. Se vede asta in consum. mai ales in oras unde vitezele si forta de frecare cu aerul sunt mai mici.
      Intr-adevar, sistemul media e in urma 1-2 generatii…

      00
    • Bun trolling, bun de tot.

      00
    • NOU
      #22

      @John: 🤣🤣🤣

      00
    • @IonicaTemplierul Când am sa văd teroriștii din deșert conducând Q5,X5 sau alte mașini cu binecunoscuta fiabilitate germana o sa-ti luam opinia in seama.

      00
    • John…. in primul rand Asia…. iti spune ceva? Toyota si Nissan evident! Dar cand ai vazut tu teroristi in RAV4 sau vreun G63 ca sa spunem si de Europa? Acolo este vorba de Hilux, care este aceeasi masina cu Navara si X-class. Patrol-uri se folosesc pe acolo… orice altceva decat RAV4. Pe asta daca vrei sa o compari cu ceva poate Qashqai e acolo… restul au multe clase peste…. Iar prin deserturi si jungle ia vezi cam cate defender-uri sunt sau dicovery in comparatie cu orice alta masina

      00
    • NOU
      #25

      @Nico: 🤣🤣🤣
      Deci teroriștii-s miezu’ piloților de teste? 🤣🤣🤣
      Cu un rahat de RAV4 n-am curaj să mă dau prin Sahara, dar cu G63 sau G65 oricând.
      Iar acum ai să te legi de preț, iar eu am să-ți spun caliatea costă. 😉

      00
    • @Ionele nu trebuie sa ne povesti despre posterele tale de pe perete

      Băieții aia rai conduc mereu mașini eficiente fără piele și clima bizonă

      Când ai sa faci tranzitia de la Dacia Super Nova la Duster sa ne anunți și pe noi

      00
    • NOU
      #28

      @Nico: păpușă, nu fii mincinoasă. Dacă tot citezi, fă-o pân’ la capăt:
      „The only vehicle to survive the trip so far is a G-Professional.”
      Dacă tot e să fim corecți, zic.
      😎

      00
    • @Ioane Bisericuță nu fii păpușar și mincinos, că G-pro ăla nu e rudă cu G63 de îl lăudai tu. Are un motor leșinat, fără turbină, și fără acareturi complicate care să să strice. Fix de aia, că tre’ să fie fiabil. Așa că, ia aminte de ce zice John mai sus un pic. Prin deșert și pădure/munte, o să vezi mașini simple, fiabile, body on frame (care nu se mai fac de 10 ani), cu _reductor_ și cuplu mare. Cui naiba îi pasă că nu are mulți cai?

      00
  5. In Tunisia, Egipt, Emirate, Iordania pentru excursiile in desert folosesc majoritar Toyota.
    De ce oare?

    00
  6. Mie imi place maxim ideea de a avea un motor electric pt. rotile din spate, in loc de cardan, diferentiale, si ce alte componente mai implica un sistem AWD normal.

    E solutia perfecta pt. ce fac 99% din oameni cu genul asta de masina.

    00
  7. Land Cruiser folosesc predominant pentru desert, sunt cam 90% la safari pe dune, in orase Toyota ca brand acopera 50% , foarte multe Camry apoi Land Cruiser si Rav4

    00
  8. Appeal-ul lui RAV4 era mărimea lui, adică era mai mic cu aptitudini de 4×4. Acum mi se pare barcos (mie, nu știu alții cum sunt) și m-am orientat spre Jimny 2019.

    00
  9. Mie imi pare ca a furat mult de la ford, farurile zici ca sunt de mustang.

    00
  10. arată bine în fotografiile de prezentare.

    corolla da, chiar arată foarte bine dar varianta de 180 de cai e scumpă cu spume.

    00
  11. NOU
    #50

    Poate imi explica si mie cineva pentru ca nu pot intelege, de ce in ziua de astazi inca este nevoie de un „schimbator” de viteze la cutie automata si nu se inlocuieste cu o maneta sau rotita.

    00
    • Pur si simplu pt. obisnuinta utilizatorilor. Sunt multi care nu se simt bine daca nu au o maneta mare de care sa traga, chiar daca la multe transmisii moderne nici macar nu mai e conectata mecanic la cutia de viteze.

      Exista si cu butoane sau manete mici. Vezi pe la Honda, unele modele Toyota, Jaguar, Land Rover, Mercedes.

      00
    • La land rover se plangeau unii prin reviewuri ca le misca gagica de butonul schimbator crezand ca e de la sistemul multimedia, ca la bmw.

      00
    • Pai da nu poate sa stea si ea toata ziua cu capu sub bord ca ameteste…plm.

      00
    • Probabil sunt probleme de fiabilitate, la noul Evoque nu mai exista rotita, au revenit la maneta clasica

      00
    • Ha! Evoque si fiabilitatea..am ras!:))

      00
    • NOU
      #56

      Prefer din obisnuinta sa tin mana pe pulpa neveste-mii decat pe un „bat”. Cum au Mercedes maneta in partea dreapta lasand loc liber la cup holder, este destul de bine gandit.

      00
    • Maneta e falica. Disparitia ei va duce la invidie de penis.

      00
  12. Nu arata neaparat „bine”, dar impunator cu siguranta. Singurul minus evident – ergonomia controalelor. Butoanele alea inguste de sub AC sunt aiurea rau. Iar diferenta de pret fata de concurenta (crosoverele koreene si cele de la marcile non-premium) inca nu sunt convins ca e justificata. Plus costurile mult mai mari de exploatare (asigurari, impozite) care deriva din capacitatea motorului si pretul mare de lista.

    00
    • Partea de impozit, cel putin in Bucuresti, se rezolva cu Hybridul: ai 95% reducere la impozit. (eu pt un alt hybrid am platit anul asta 5 lei impozit)

      00
  13. N-am prea înțeles cum funcționează, că e greu să spui cum funcționează când faci un clip de 20 minute pe youtub, sper să fie ceva de genul “bateria e pentru pornit pe loc și la peste 50km/h intră motorul termic”

    Rularea are urmatoarele etape care sunt selectate automat in functie de cum apesi pedala de acceleratie:
    -1 (regenerare) cand nu calci deloc pe acceleratie sau pui frana.
    +1 (electric) cand pleci de pe loc si apesi incet pe acceleratie (pana la 50km/h) dupa care sare automat la:
    +2 (benzina) cand se apasa mai generos pe acceleratie, sau ai depasit 50km/h.
    de obicei: cand pleci de pe loc si apesi normal pe acceleratie, trece foarte repede peste stadiul de electric direct la benzina.
    +3 (benzina+electric) cand ii dai blana/ kick down, intra pe power mode si bezina devine asistata de motorul electric pentru puterea maxima.

    Logica asta poate fi fortata pe o anumita zona in functie de cele 3 moduri disponibile:
    1.electric:
    -iti permite sa apesi pe acceleratie fara sa intre benzina asa usor.
    -la accelerari putermince / kick down/ peste 50km/h iese automat din modul asta si porneste benzina.

    2. eco
    -acceleratia are o plaja mai mare de apasare in zona electrica.

    3.power
    -acceleratia este foarte sensibila la apasare si se trece peste modul electric catre zona de benzina foarte repede.

    Cel mai bine „te dai” cu ceva de genul ca sa vezi pe pielea ta cum e.

    00
    • Foarte bine explicat!
      Ca o completare, depinde foarte mult de stilul de condus. Eu de exemplu nu sunt „sportiv” de felul meu, dar pe modul eco am constatat ca am consum mai mare in oras, pentru ca acceleratia pur electrica mi se pare prea lenta si am tendinta sa ii dau kick down la orice depasire sau chiar la iesirea de pe o straduta laterala.
      Probabil ca se educa in timp si asta, dar nu mi-a placut sa traiesc cu senzatia aia ca da autobuzul peste mine, asa ca stau pe modul normal.
      Modul power mi se pare prea galagios si ineficient, mai bine iti iei o benzinara normala.

      00
  14. Eu sunt „sportiv” un pic :) (masina de familie e RAV-ul, dar masina mea de sufletel e un M4 2015) dar cand conduc RAV-ul ma tenteaza sa merg cat mai economic, folosind frana cat mai putin, utilizand la maxim regenerarea, ca sa obtin „eco score” (prezentat cand opresti masina) cat mai bun. Acceleratia in modul electric mi se pare mai mult decat suficienta, si e foarte placuta in sensul ca e liniste totala, nu se aude decat un mieunat electric de troleibuz

    00
    • Hehe, same here cu GTE-ul. Nu are scor dar vezi consumul pentru ziua în curs și e un pic addictive să încerci să fie cât mai mic.

      00
  15. Are systemul hybrid clasic de la Toyota. Motor termic, baterie, generatoare/motoare electrice in roti si o cutie de viteze gen CVT, dar fara lant. Planetarele sint actionate electric de motoare/generatoare, controlate electronic. Este baza sistemul HSD de la Toyota.

    Arata bine, seamna mult cu 4Runner cel vechi. Lexus are si el o varianta, UX.
    Momentan Toyota are 4 niveluri de „putere” pentru sistemele hibrid: 1,5 litri si 100 CP, 1,8 litri si 122 CP, 2 litri si 180 CP si 2,5 litri si 190 CP. Motor cu ardere interna merge dupa ciclul Aktinson (consum dar si cuplu redus) si este ajutat si de motorul electric la acceleratie. La franare poti recupera energie, cutia de viteze are si o pozitie „B” unde poti recupera mai mult, dar si franarea e mai consistenta cand ridici piciorul de pe acceleratie.

    Am condus f mult Toyota Prius, WX30 (ambele modele, facelift si fara). Consumul mediu pentru cele cateva zeci de mii de mile a fost cam 55-56 mpg (cam 4.3 litri/100km) la o viteza medie de 50 mph. Pe highways cobora spre 50 mpg (cruise control setat la 75-80 mph), in orase era intre 55 si 60. Cel mai bun consum l-am scos coborand de la Hoover Dam spre Vegas. Cam 82 mpg.

    Daca o pui in B si cobori o panta, simti cum tine „frana de motor”, dar cand bateria e incarcata complet, lasa doar motorul singur saracul si o ia la vale destul de serios. Fiind ciclu Antkinson nu prea are cuplu sau frana de motor. Mazda a incercat sa reduca deficitul cu motoare cu ciclul Miller, care sint tot Atkinson dar compressor mecanic (Mazda Millenia…faina masina). Etc. Cu doua persoane adulte si bagaje la bord nu am simtit-o deloc lenesa.

    00
  16. ce parere ai despre Hyundai Kona boss?

    00
  17. Arata ‘fioros’ doar in echiparea de top. Altfel am vazut vreo doua pe la noi, in echipare medie si pareau neterminate. Pasajele alea la roti sunt supradimensionate sau poate au lasat loc pt roti de 24″ ca sa aiba rapperii loc de roti blin bling.

    00
  18. Ca de obicei, romanii sunt specialisti bineinteles si in 4×4. Au vazut ei stirea aia cu teroristii de pe kanald, si au observat talibanii cu Toyote si Nissan-uri. Eu cred ca sunt marlani talbanii si saracii, pentru ca daca aveau valoare defilau cu un G, Cayenne, Vogue.

    00
  19. Navigatia aia zici ca au uitat sa o puna si s-au trezit la final ca nu mai au unde fara sa acopere putin din grile.

    00
  20. Japonezele în general mi se pare că au un design de tot rahatul.
    La Toyota asta botul ăla nu îmi place deloc! Mă rog, cred că e genul care ori îți place de înnebunești ori ți se pare urâtă cu spume.. chestie subiectivă..

    00
  21. Poza cu bordul e facuta din fata. In realitate reglajele alea de temperatura si AC arata ca dracu’…sunt iesite in afara aprox 7 cm.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.