Ce îmi place la Ford Puma 2024

Cea mai bună mașină românească are parte de un facelift, anunțat ieri prompt de toate outlet-urile de profil. Și e o mașină foarte tare, motorul este foarte bun, echipările sunt foarte bune, designul este superb, mașina este ieftină și fiabilă.

Acum, că am terminat cu gluma, să înșirăm câteva chestii bune de tot. Mă voi folosi de clipul lui Luci Popa pentru a ilustra ce vreau să zic.

Îmi place că, dacă ești mai mic de înălțime, nu vezi de bord, care e destul de înalt gratuit. Pietoni? Borduri? Nu avem noi așa ceva. Toți cei care cumpără Puma sunt înalți. Ăia mai mici de înălțime ar vrea să ridice scaunele, dar nu mai ajung cu piciorușele la pedale. Păi ce, nu ai bocanci cu talpa groasă?

 

Îmi plac gurile de ventilație centrale, când o să fie iarnă și o să bage aer cald, dacă nu sunteți atenți o să bată în tableta centrală și o să se desprindă plasticele alea.

 

Îmi place că suporturile de pahare sunt în continuare accesibile greu. Pentru că e o mașină de oraș și se știe că în oraș nu ai nevoie de ele. Măcar de data asta au făcut cotiera mai mare și culisantă, să poți sta cu cotul mai bine.

 

Tot la departamentul cot, e o chestie pe care cei care au această opțiune o știu și o apreciază foarte mult, deschiderea geamului pasagerului este pe brațul portierei. O am și eu pe RAV, și v-am zis, o apreciez foarte tare, nu o acționează nimeni din greșeală niciodată.

O altă chestie care îmi place este că au pus porturile de încărcare vertical. Ce se poate întâmpla? Să le lovești când ai ceva acolo și să strici portul și nu cablul? NU SE POATE! Nu mai fiți cârcotași.

Altă chestie foarte mișto și foarte apreciată este cât de înaltă este portiera din spate. Toți copiii care vor să se uite pe geam adoră!

 

Are agățători în portbagaj, măcar atât. Și volanul nu arată ca un joystick, cu 200 comenzi pe el.

 

Cum ziceam, toată lumea care nu cumpără această mașină o apreciază maxim. E cea mai bună. Ford, du-mă și pe mine în press-trip-uri cu pișcoturi, promit să o laud așa cum vreți voi, nu așa cum merită! Hoteluri de 5 stele, băutură la discreție, ca de obicei contractul făcut în așa fel încât să pot zice că nu m-a plătit Ford, da?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

83 comentarii

  1. Până la urmă îți place sau nu???

    Comentariu apreciat.7016
  2. Am avut service car de la nemti o Puma ST line 2019 ce a costat nouă 39k euro. Avea cute manuală.

    Indecis. Tu ce zici?1738
    • ST-eu, boss, trebuie sa simți masina

      Indecis. Tu ce zici?1628
    • 1. Da, ST se vrea versiunea sport, deci are sens sa fie disponibila si o manuala
      2. Nu inteleg f**erea asta de grija cu ce conduce unul si altul. Vrea manuala? Ok. Problema lui. Mergi mai departe. A, nu gasesti automate SH pentru ca romanii cumpara manuale? Ghinion, ia-ti masina noua.

      Comentariu apreciat.1028
    • Vezi ca e o diferenta intre ST si ST-line. E ca R si R-line la VW sau S si S-line la Audi etc. Aia sport cu adevarat e fara “-line”

      253
    • MPAKET!!!!!!!!!!!!!!!!

    • ST Line, nu ST. Adică 1.0 cu 125 cai. Mi s-a părut fantastic că în anul acela a dat cineva bani de X1/X2/GLA pe o fucking Puma.

      Indecis. Tu ce zici?2322
    • Trebuie sa fii masochist sa-ti cumperi X2, aia e o masina gen tenes converse, e frumos si atat.

      178
    • @FLO pentru ca de banii aia si-a luat Puma S-line nu Benve Chel-line.

      Comentariu apreciat.386
    • Pretul ala e pretul de lista probabil. Am cumparat eu ST Line X la lansare in 2019 cu toate dotarile optionale si fara rabla a fost 23k euro. La ford e moda asta proasta sa puna preturi nerealiste online.

      110
    • @Flo Rin: Avea copie după factura originală în torpedou. În 2022 mașina era listată la vânzare cu 30k km la 29.990. Mă îndoiesc că la 23k euro aveai panoramic, radar, carlig, audio B&O, scaune Recaro șamd.

      Eu luasem Puma ST line simplă preț de listă 21k la care plăteam leasing 160 euro lunar dar mi-a troznit-o un drojdier și pâna mi-au reparat-o mi-au dat cea aveau în reprezentanță la revânzare.

      50
    • @FLO in 2022 erau alte preturi aia e clar. La lansare au avut multe pachete la jumate de pret. Masina acum am cautat factura, a fost 22.900 cu 5 ani garantie ST Line X 155CP , pachetele (2 pachete de asistenta cu radare si adaptive CC, faruri full led, scaunele nu erau ca si pachet erau incluse in ST Line X, hayon electric, pachet iarna, vopsea desert island blue) fara panoramic ( era 1000 de euro diferenta atunci) si fara carlig … Nici nu stiu de ce ai pune carlig pe motor de 1L.

      42
    • @Zarax

      Ăștia de simt mașinile, când vine verdele la semafor, se apucă de căutat să bage în viteză. 2-3 secunde la fiecare simțitor de mașini… mai stai o dată la roșu.

      Indecis. Tu ce zici?327
    • @Flo Rin: La nemți de cele mai multe ori cârligul e pentru suportul de biciclete. Panoramicul nu face casă bună cu rack-ul de biciclete.

      51
  3. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 2556
    • Cred ca a mai avansat tehnologia de pe vremea Daciei Nova.

      Comentariu apreciat.586
    • Nu prea are ce sa avanseze. Tot cheder si garnituri de cauciuc care vor crapa la un moment dat si tot praf si mizerie care pot sa infunde scurgerile.

      Indecis. Tu ce zici?2139
    • Nu am patit, am avut numai masini cu trapa si pana acuma nu am avut nici o problema. Stiu ca la Honda dupa 6 ani au mai uns mecanismul de deschidere dar nu a plouat niciodata in masina, nici dupa 10 ani.

      180
    • Eu am o umila Corsa C din 2004, fara AC, dar cu trapa. Nici pana in ziua de azi nu a intrat apa in masina pe acolo. Cred ca o singura data am uns si eu mecanismul si garnitura. Gaura aia de scurgere nu am „violat-o” niciodata!

      51
  4. Uite de asta faci review uitandu-te la video-ul altora, ca nu stii sa zici numai de bine. Ia exemplu de la titlurile altora „conectivitate 5G, SYNC 4 și interior complet redesenat, cu ecrane mari”.

    Aia de la Ford ar trebui totusi sa fie multumiti ca nu ai spus nimic de „cea mai apreciata motorizare Ford de 1 litru cu 3 cilindri in linie”. Ce dor imi e de un Matiz cinstit!

    Comentariu apreciat.659
    • Stai ca nu vad bine, sa ma frec la ochi inca odata… indicatoarele de bord sunt pe abominatia aia de tableta. M-a facut sa ma uit la videoclipul sura. E moartea pasiunii, zici ca-i din alt film. WTF s-au terminat banii la plansa de bord?!!?!?

      226
    • E în titlu: PUMA brings Matiz LED Lights

      142
    • Prezic ca in cativa ani, o sa opresti si tu la benzinarie sa iti iei o cafea si la intoarcere o sa ai un mesaj pe tableta aia de genul ” car locked bic! – vrei sa pleci mai departe ? transfera 1000euro in contu asta de bitcoin „. Hackers all the way !

      93
  5. Masina facuta pentru a nu canibaliza alte modele din grup, conform fisierului Excel de la contabili.
    Producatorii clasici nu pot scapa de patratelele lor foarte bine definite pentru a segmenta si jecmani clientii.

    Indecis. Tu ce zici?274
  6. Nu l-as lua pe Luci Popa ca etalon de dimensiune, fata de el si portabajul ala pare mare. Pe de alta parte daca dl. Luci incape asa la fix in spate imagineaza-ti ce incomod e pentru un copil cand il duci la gradinita :)

    Are 2 ecrane mari, volan patrat si cusaturi rosii pentru ca sport, cutie automata si frana de mana cu craaaaaaantz.

    Masina de tanara corporatista care nu si-a permis CH-R.

    Indecis. Tu ce zici?329
    • Daca pentru un barbat inaltimea lui e sub medie, sunt o multime de femei care sunt cam pe acolo. Si cam e o masina cautata preponderent de femei.

      Comentariu apreciat.623
    • cum zice zarax.

    • Pai Zarax zice ce am zis si eu la finalul comentariului, si cu toate astea „dacă ești mai mic de înălțime, nu vezi de bord” :)

      47
    • @ev21 si ce daca nu vezi peste bord, scaunul ala n-are reglaj pe verticala?
      S-a terminat stocul de camere 360?

      57
    • Puma este o masina pentru oameni mai micuti si fit. Cand cautam masina am probat si Puma si CHR si Mokka si la toate nu aveai practic loc in spate. In spate ai loc pentru 2 copii sa stea comod, poate pentru asta si sunt gandite.

      50
    • “ Pe de alta parte daca dl. Luci incape asa la fix in spate imagineaza-ti ce incomod e pentru un copil cand il duci la gradinita”

      M-am prăpădit de râs. Multumesc!

      81
  7. n-are un raft acolo la luneta sa pui o jacheta, o sapca ceva….? sa nu ma prind eu din poze

    50
  8. Și o să aibă preț ca noul Duster, spre 30 000 de euro ? 🤣🤣🤣

    222
  9. Nimic de franele pe tamburi pe spate ?
    Trebuia sa vina si cu geamuri manuale si fara inchidere centralizata si treaba era buna

    Indecis. Tu ce zici?1716
  10. Singurul chestie care prinde pe piata romaneasca este ca e produs la Craiova. In rest cred ca ai mai multe alternative daca nu te ghidezi doar dupa acest aspect. Alternative asiatice, la un pret destul de bun si de care primesti multa masina cu o fiabilitate wow comparata cu renumele ford.
    Acum pentru ca am fost un pic masochist am intrat la ford pe site si am cautat sa vad in ce plaja de preturi se afla aceasta minunatie de masina. Nu stiu daca este modelul nou sau vechi, dar la ei pe site pretul incepe de la 23800 eur pentru echiparea de baza titanium. Pretul maxim este 34800 pentru varianta de top. Din ce vad ar mai face ei un avantaj client(rabla posibil) de 4000 eur la orice echipare, deci pretul ar fi de 19000 eur pentru modelu de baza si 30000 pentru ala de top.
    In plaja asta de preturi m-as uita la urmatorii producatori: Toyota, Hyundai, VAG. In fond segmentul de pret si mai ales de model fix pe acolo se invarte. Si acum sa le luam pe rand:
    1. La Toyota voi alege Yaris Crossu intrucat sunt apropiate de ca si dimensiuni si ca segment. Cel mai mic pret 20800, cel mai are pret 32301. Ce-i drept varianta cea mai ieftina nu vine cu sistemul hibrid de la toyota, pentru asta platind 23904. La toyota garantia este de 5 ani sau 100k km, plus ca mai poti lua garantie in plus daca vrei. Motorul la toyota este de 1.5, comparativ cu Puma care vine cu 1.0, recte 1.2 pentru varianta de top. Fiecare trage concluzii pentru sine.
    2. La Hyundai voi alege Kona. Preturile se invart intre 23276 varianta de 1.0 benzina si pret maxim 33320 pentru 1.6 hibrid. Sigur preturile se mai pot negocia, insa Hyundai da 5 ani garantie nelimitata indiferent de numarul de kilometri si masina multa de banii astia. Varianta de benzina ca pret se apropie de ce da Puma, deci posibil sa fie o batalie in zona asta.
    3. Din grupul VAG T-Roc ar fi contracandidatul ideal pentru Puma, insa cum vorbim de VAG preturi concrete nu prea sunt la ei pe site. Insa din ce pot vedea plaja de preturi incepe de la 25k eur si se termina cu 40k eur(motorina). Cum este o masina strict facuta de contabili posibil ca Puma sa-i ia fata la multe capitole inclusiv motor, dar deh sa nu vorbim de lucruri sfinte. Sigur este si varianta Kamiq de la Skoda insa nu-mi este clar ce poti obtine de banii pe care ii dai(pe site sunt disponibile doar 2 modele de echipare).
    Acum daca as dispune de o suma de 30k eur sa zicem, de ce m-as duce sa cumpar Puma? Care este chestia care vinde?

    Indecis. Tu ce zici?249
    • Toyota Yaris are motorul de 1.5 aspirat , practic garantat pe viata vs motor turbo 1.0 de la Ford despre care se stie ca este o minunatie a tehnologiei premiat si superlaudat in cazul in care nu il ai pe masina ta.

      Comentariu apreciat.351
    • @Nicu
      Principala problema a Ford Puma este fix faptul ca nu are un punct forte, altul decat ca e facut la Craiova. Daca masina ar fi fost facuta in Mongolia de exemplu, nu interesa pe nimeni.
      In momentul asta daca as dispune de banii pentru a putea cumpara un Ford Puma nu m-as duce catre acest model din cateva simple motive:
      1. Motorul ecoboost care pur simplu imi da de inteles ca orizontul de folosire al masinii e maxim 5 ani. Daca as merge pe vreo varianta de leasing si apoi dupa 3 ani s-o schimb fara batai de cap, m-as gandi.
      2. Ergonomia care lasa de dorit.
      3. Pretul mi se pare prea mare pentru ceea ce ofera.
      4. Renumele fiabilitatii ford.

      186
    • Nu cred* că nimeni vreodată a dat 30k pe o Puma în România. Am luat în 2021 una nouă cu 35% discount față de prețul de listă (preț cu TVA & ticket rabla). Atunci când așteptai 6-9+ luni pentru mașină.

      Era o glumă că la dealerul Ford doar dacă intri pe ușă și zici bună ziua ai 20% discount.

      *așa ochiometric.

      82
  11. Si nimic despre puterea motorului, despre cat e de confortabila la drumuri lungi, despre cat de vioaie e in depasiri pe autostrada ?

    911
  12. In mail-ul lui Vali azi la 08:22

    „Contact@fordromaniacraiova.ro

    Cu deosebit regret va informam ca nu va putem pune la dispozitie o masina de test Ford, toate fiind rezervate pana in 2055.
    Cu deosebita stima si drag. „

    Comentariu apreciat.444
  13. Interior de subcompacta, garda la sol de Logan, plastice de Ford: 30k.
    Am innebunit cu totii?

    Indecis. Tu ce zici?298
  14. Am condus recent un ford puma cutie automata, benzina, inchiriat 30 zile, avea 15k km, mie mi s-a parut decent motor/cutie/media, un singur lucru nu mi-a placut – scaunele. Consum mixt(cam 2500km) 6.4l. La inchiriere am ales T-ROC sau similar si am primit asta, deci sunt aceiasi clasa :).

    133
  15. De fiecare data cand vreau sa cumpar ceva mai scump (nu masini – electronice, audio, etc), caut niste review-uri. Si dau numai peste review-uri cu laude. Ajung sa cumpar produsul si vad ca e prost si-l returnez.

    Care mai e economia sa platesti review-eri care sa minta sau sa ascunda problemele?

    113
    • 1. nu minte nimeni, fiecare spune ce poate/vrea/stie. Reviewurile sunt destul de subiective oricum. „Honor fold e cel mai bun telefon fold in momentul aceasta, aici la mine in studio”, „Ford Puma e cel mai bun Puma in momentul de fata” etc
      Si nici nu ascund problemele voit, ei prezinta ceva ce poate nu se aplica pentru tine, daca cumpar maine Puma si nu incape carutul copilului in portabaj nu dau vina pe Luci ca el a zis ca e „destul de incapator”.

      2. nu sunt platiti reviewerii, sunt „proiecte speciale”, „am fost invitati de prietenii de la Honor la fabrica Porsche si ne-am tras cu porsane misto, mai vrem si la anu” — sent from my iPhone

      3. mereu trebuie sa iti faci propriul research cat mai stufos, in special sa te uiti si la parerile reviewurilor din afara si sa testezi si returnezi ce nu-ti place.

      210
    • Pentru ca in raportul anual de sales to target in baza căruia îți iei bonus, nu se scad retururile. Iar majoritatea oamenilor oricum încearcă mai întâi să se convingă ca produsul cumpărat e fix ce recită cel care face review din emailul primit de la echipa de marketing, și nicidecum o minciună sfruntată.

      40
    • Personal recomand consumer reports, sunt o publicație americană care fac bani din abonamentele la revistă, nu din review-uri și sunt considerați printre puținii cu adevărat realiști.

      Evident asta dacă cauți un produs care e disponibil și la ei. În europa nu știu cine are așa ceva, avem o piață prea fragmentată și prea multe limbi ca să renteze o publicație de genul probabil.

      10
  16. Am fost cu o cunostinta la un test drive cu minunatia produsa la Craiova, cauta sa-si ia masina noua. Eu am stat in spate in cei 1000 m cat a durat testul si am cautat tot timpul sa vad daca nu cumva are portierele sau geaumurile din spate deschis, atat de bine e insonorizata masina aia. Macar am avut senzatii … interesante de la cum vibreaza motorul super-premiat al lu ford de 1 litru si 3 cilindri; probabil asta o fi motivul pentru care are atat de mult succes la femei.

    176
  17. In concluzie, schimbi o litera la denumirea modelului si l-ai descris perfect.

    64
  18. Ultimele clipe de glorie pt Puma, o să o mucifice MG ZS și pe piața din UK (din cauză de preț și motorizări)…
    La noi, aș lua Tivoli cu opțiune de automată și AWD și aș rămâne și cu bani de benzină

    69
    • n-as crede / am mers prin De cu asa ceva. o bucata buna am crezut ca e defecta insa masina nu avea nicio problema. pur si simplu nu ajungea la 90 km/h … peste suta am avut intr-o vale :)

      00
  19. si de asta nu o sa primim niciodata campanii auto:))))))

    915
    • nu ți-a ajuns câte campanii Ford, Renault, VW și Mercedes ai mâncat?

    • O pâine de mâncat ar fi pe nișa mini excavatoare, dumpere etc . Hitachi ,Kubota, cat …eu acolo as bate la ușă daca as fi Vali.
      Doi la mâna, sper sa nu fiu singurul care îi umple frigiderul dizainărului pe partea de leduri față spate la grupul vag. Băi nene, toți lucșii de pe fața pământului dacă ar putea ăștia sa i bage doar doar sa le ia fața la bmw și mercedes.

      44
    • @Warcloud daca te referi la dunga aia „mistoaca” de pe vw-uri… hyundai are locu 1, 2, 3 si capul de tablel.

      21
    • @warcloud: să vezi ce mișto e să mergi noaptea și să ai în spatele tău un Logan cu ledurile ridicate maxim, de se sperie păsările din copaci…plm, încă nu a ajuns opțiunea aia de auto-leveling la Mioveni?

      50
    • @mario You know nothing, John Snow!

      31
  20. Men, eu astept o Puma d-asta in 3 saptamani. ST-Line 155cp cu tot ce se putea pune pe ea (in afara de carlig de remorcare). Fara rabla si cu inca 3 ani garantie extra – 26500. Probabil in banii astia o sa mai intre si 5-10 revizii, ca daca a daramat Ciolacu normele Rabla, am propus dealer-ului sa impartim costul intre noi si pare deschis la niste optiuni.
    Am facut drive test cateva ore cu un tip super ok si transparent la intrebari incomode. Nevasta-mea are sub 1.60 si nu a avut nicio problema sa o conduca, pe acelasi nivel de inaltime al scaunului cu mine (Adica cel mai jos, cred :D ).

    Ce mi-a placut – e super agila, mai ales pe modul „sport”, spatiu decent pt clasa ei, dragut si la portbagaj cu „extra boot space” sau cum ii zic ei cutiei aleia. Faruri ok, parbriz ok-ish (Cred ca necesita un pic de obisnuinta cel incalzit). Volan ok, cutie ok.

    Ce nu mi-a placut – Sync 3.5 cam mizerie, Carplay si Auto pe fir, dar functional, parcarea asistata asa si asa, optiunea aia de deschidere portbagaj cu piciorul a mers cam 60% din incercari, scaunele nu sunt neaparat pt dimensiunea mea, schimbatorul e inutil de mare, controalele de „drive mode” deosebit de incomode”, plastice asa si asa.
    Drept urmare acum ma cam gandesc daca sa anulez comanda si sa astept Puma noua cu SYNC 4, e mult mai misto.
    All in all pt banii astia ca city-car si pe o raza de max 250km e o optiune suportabila pt mine si super-misto pt sotie. Am decis sa o luam pe asta si la urmatoarea inversam proportia preferintelor :D.
    Si da, stiu toate optiunile din piata, evident ca am facut research cateva luni inainte. Este o optiune ok dpdv financiar.
    Da, stiu si ce SH luam de banii astia.
    Da, am experienta pe toate clasele auto (dpdv al dimensiunilor).
    Nu, nu imi iau masina in speranta ca „doar consumabile 10 ani”. Am vazut cam ce preturi sunt si care sunt defectele uzuale la modelul asta, I’m ready for them.
    Nu, nu ma intereseaza in mod special valoarea de revanzare.

    226
    • 26 500 euro, o mașina de oraș…nu mă pot adapta la preturile astea…înainte ( nu de mult, înainte de pandemie) îți luai ceva gen Passat, cu banii ăștia …

      162
    • În ultimii 4 ani, au luat-o complet razna prețurile la mașini.

      Îmi aduc aminte de vremuri când îi luai nevestei o Mazda Mx-5 de banii ăștia.

      210
    • Plus ca toate nevestele din momentul ala s-au mai devalorizat in anii astia… poftim contrast! Lose-lose situation :D

      30
  21. Așteptăm niște prețuri mai decente, pre-covid. Oh, wait…

    54
  22. Să mai zică cineva că Vali nu e pe mesaj pozitiv! A zis numai ce îi place. +1

    82
  23. Îmi place că au pastrat portbagajul la dimensiunea pe care o știam eu: 2 ghiozdanele pe 3

    * unitatea de referință: https://epantofi.ro/p/rucsac-creole-k10577-negru

    20
  24. Si totusi e cea mai vanduta masina in UK, or fi aia batuti in cap? (nu la categoria ei ci din tot ce se vinde cu 4 roti)

    https://www.automarket.ro/stiri/ford-puma-cea-mai-bine-vanduta-masina-in-marea-britanie-in-2023-116413.html

    04
  25. Automobile Japoneze…restul sunt masini si cam atat. Doar pentru ca e facuta in Romania si nu imi cumpar. Stiu…nu sunt nationalist. Mare pacat…

    14

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube