Îmi plac două chestii la clipul ăsta. Întâi, că ăla cu TIRul merge cu 80 pe banda a doua, că i-a fost lene să se dea la o parte, că nu există amenzi pentru așa ceva. Și doi, cum prostul care filmează încetinește pe banda a treia de la 130 la 110m/h.
Dar, vedeți voi, problema e că ăia aveau 170 pe banda întâi. Nu și ce i-a făcut să facă asta. Asta nu discutăm. Niciodată motivele pentru care ești nervos la volan. Sau exasperat.
Alt exemplu de prostie umană: vede poliția și încetinește la 90 pe banda a doua a autostrăzii. Nici o repercusiune, nici o amendă, nici o urmă de creier.
Am ieșit vineri și duminică în trafic un pic și am observat o degradare generalizată a abilităților de a conduce. Vă redau cele mai evidente semnale dintr-un drum de 23 de minute (dus întors):
- 01:40. din 5 mașini, doar două semnalizăm în giratoriu.
- 02:45 niște mașini ratează semnalizarea la schimbarea benzii
- tot atunci, una dintre ele nu dă prioritate unui pieton.
- 03:05 giratoriu. deși am semnalizat corect, nici autobuzul, nici un turism nu-mi dau prioritate și sunt forțat să frânez.
- 03:45 un tataie traversează 4 benzi la 200m de trecerea de pietoni.
- 05:51 un turism permite altuia cu număr de BC să se bage în fața lui, pentru că „se încadrase pe banda greșită” și mă face pe mine să ratez trecerea semaforului.
- 07:40 copil mic cu trotinetă pe carosabil, fără nici o urmă de protecție.
- 08:10 ratat cu yaris ocolește limitatorul de viteză de pe banda lui, forțându-mă să frânez ca să nu îl lovesc. las geamul jos și îi zic de dulce, e absolut șocat.
- 08:30 copil pe bicicletă, cu cască în cap, taie fața unui autobuz care circula regulamentar. m-am căcat pe mine de frică, că mă gândeam că îl face pilaf.
- 11:35 două fete care discută la semafor au apăsat butonul, s-a făcut verde, dar nu traversează. se pune roșu, apasă iar butonul.
- 11:52 un bătrânel traversează 6 benzi la 50m de trecerea de pietoni.
- 13:20 grup de motocicliști polonezi, care trebuie să facă dreapta aleg să intre pe banda a treia, deși indicatorul semnaliza că banda aia se termină. oprim să le facem loc, să nu părem la fel de jegoși ca ei.
- 16:10 faza asta. șoferul, middle aged, middle management, netulburat.
- 18:16 intru în parcarea unui supermarket. vreau să fac stânga, nu aveam prioritate, mă opresc cu semnal. mașina care avea prioritate oprește și ea și îmi face semn să trec.
- 18:24 pe prioritate, îmi taie fața un Macan cu o mămică la volan.
- 19:00 așteptăm să intrăm în giratoriu, de fiecare dată când se creează o breșă ca să ne putem încadra și noi, șoferii din stânga accelerează ca să o închidă.
- 21:40 alt giratoriu, aceeași poveste. casa de lângă giratoriu a solicitat montarea unui zid de beton pentru că șoferii accelerau să nu îi lase pe alții să intre în giratoriu și se loveau de casă.
- 23:04 ajung acasă.
Duminică am văzut poliție, un echipaj în 100km, stăteau cu radarul într-o localitate cu 1 mașină pe minut.
mana sus ala care a auzit macar de vreo amenda data pentru mers 'prea incet'.
si, in filmarea asta, care era "prea incet"-ul ala?
Avertisment. A luat un prieten în Iași. Era obosit, cauta pe unde să oprească și probabil li s-a părut că e beat după cât de încet conduce. Pus fiolă, pus la somn direct pe dreapta. Dar nu i-au dat amendă.
Cu tot respectul nu sunt de acord cu tine la primul paragraf.
Intradevar ala cu TIR-ul e magarul principal - ar fi trebuit sa fie pe banda cea mai din dreapta.
Dar cel care filmeaza si se angajeaza pe banda cea mai din stanga incepe depasirea cu viteza legala de 130 km/h. Probabil ca observa in oglinda retrovizoare pe cei doi magari care vin cu 170 km la ora si reduce viteza deoarece ASTA FACI IN SITUATII PERICULOASE. Iei piciorul de pe acceleratie si esti vigilent. Dupa ce a trecut pericolul a inceput sa accelereze din nou.
Nu ma intereseaza de ce esti nervos sau exasperat la volan. Esti la volan - respecti legislatia. Spune ca viteza maxima e 130 - aia e viteza si cu aia mergi. Depasesti - e pe barba ta si ai 0 scuze.
TLDR: Soferul care filmeaza a reactionat corect pe parcursul filmarii. TIR-ul - magar ca nu conduce pe banda corecta / Vitezomanii - magari ca depasesc incorect si merg cu viteza excesiva.
hai, mai gândește-te un pic.
@Vali - imi pare rau dar nu pot sa fiu de acord cu tine.
Sec. 00-02 - masina este angajata in depasire cu 130km/h;
Sec. 02-04 - soferul observa in oglinda bolizii care vin din spate si face 2 manevre. a. Incearca sa se replieze pe banda din mijloc si b. ori franeaza usor ori i-a piciorul de pe acceleratie;
Sec. 05-06 - soferul se razgandeste si nu se mai repliaza pe banda din mijloc si isi continua deplasarea pe banda cea mai din stanga. (Hai sa spunem ca in momentul asta de indecizie poti sa ii atribui o mica vina ca ar fi trebuit sa isi pastreze banda dar eu personal nu ii vad vina);
Sec. 06-10 - vazand ca pericolul a trecut soferul accelereaza din nou pt a ajunge la viteza legala si pentru a depasi TIR-ul.
Observatii:
In cazul ideal in care TIR-ul ar fi mers pe banda cea mai din dreapta si cel care filma ar fi mers pe banda din mijloc (sa presupunem cu viteza legala de 130km/h) am fi avut aceeasi magari care considera ca autostrada e pista de lansare si ar fi mers ca magarii cu viteze exorbitante.
Un sofer experimentat stie ca in momentul in care apare o situatie periculoasa primul gest care il faci e iei piciorul de pe pedala de acceleratie. Acest sofer nu a franat de la 130 la 60 - ci doar a redus viteza de la 130 la 110.
Gresesc/nu gresesc prefer sa conduc preventiv si precaut.
"I-A piciorul de pe acceleratie" sa nu treaca de tir si sa-i poata filma pe aia cum depasesc
M-ai prins cu o greseala gramaticala. Ma dau batut - argumentul meu e de aruncat la gunoi.
Chiar daca continua cu 130 km/ora nu avea timp sa se replieze pe banda din mijloc astfel incat sa aiba vitezomanii timp sa depaseasca pe banda corecta.
Ăla cu tirul poate a văzut un vehicul lent (poate fi și autoturism) sau unul ce ieșea dintr-o alveola SOS, ce nu se vede în film.
zi cu voce tare
"TIRUL A VĂZUT UN VEHICUL LENT".
hai coae, lăsați schemele. ăla trebuia să fie pe banda1, și prostanul care filmează pe 2, nu mai veniți cu scuze.
Baiatu care filmeaza trebuia sa isi continue depasirea. El era angajat deja in depasire, nu trebuia sa franeze si sa se replieze in spatele tirului. Nu exista prioritate de viteze. Meseriasii puteau sa astepte. Faptul ca au fost niste cretini si aveau zero... da' ZERO vizibilitate daca TIRul depasea o rulota de exemplu si se infigeau in ea, e bonus.
vali: analizeaza filmarea toata, nu numa viteza. Se vede clar ca asta incearca sa se replieze pe b2 cand il vede pe imbecil lansat.
intr-o lume ideala ala cu sportiva facea inchisoare. Dar nu avem lume ideala.
Toti conduc prost, niste cretini care pun in pericol viata lor si a celorlalti, din diferite motive. Pe langa astia, mai sunt si aia care depasesc cu 1-2 km/h fata de masina depasita si cei care decid din senin sa schimbe banda, taind fata celorlalti fara niciun stres. Atat de prost se conduce. Atat de prosti sunt oamenii. Aia merg aiurea, intr-o mica aglomeratie, riscand oricand ca fraierul de pe B3, dupa ce trece de tir, sa schimbe banda. Daca ala schimba banda acolo cel mai probabil se producea un accident, pentru ca nici ceilalti nu l-ar fi vazut, nici el pe ceilalti ( din cauza tirului ). Totusi, sa mergi cu viteza aia, facand slalom, este probabil cea mai mare cretinatate dintre toate cele prezente in video.
Subscriu la interpretarea lui @pumnurau, @Silviu P si @animaloo. Here's my own 2 cents:
Te asiguri fata/spate, nu e nimeni, incepi depasirea pe banda 3 a autostrazii. DUPA ce ai inceput depasirea si esti pe banda 3, vezi ca vine Gigi Racheta din spate. Cum procedezi?
A) Accelerezi pe banda a-3a desi Gigi Racheta s-ar putea sa nu franeze inainte ca sa accelerezi tu de la 130 la 170 cat ai avea nevoie sa nu faceti poc.
B) Ridici piciorul de pe acceleratie si incerci sa te repliezi pe banda a-2a in spatele tirului ca sa-i faci loc lui Gigi Racheta.
C) Depasesti tirul pe banda 1, desi si aici e posibil sa vina Gigi Racheta sa croseteze si sa faca poc sau sa treaca la distanta foarte mica de tine pe banda de urgenta. Adica repetam scenariile A) sau B) dar pe banda 1.
Soferul din filmare a ales varianta "B" si aparent mai multi cititori am alege aceeasi varianta fata de cea in care sa stam pe banda 3 si sa riscam un poc din spate cu Gigi Racheta.
Cat despre afirmatia asta: "într-o lume ideală tu nu m-ai încurca pe mine și nici eu pe tine."
Intr-o lume ideala se intampla asta: https://cphpost.dk/2022-10-18/news/supreme-court-rules-in-favour-of-police-being-able-to-confiscate-vehicles-of-reckless-drivers/
Chiar nu-mi dau seama prin ce magie in Danemarca, Suedia, Finlanda, Norvegia nu se plange nimeni ca "daca nu ma lasi sa merg cu 170km/h ma incurci si nu ajung la timp la destinatie."
Soferul care conduce a procedat 150% corect. Conducea cu 133 km/h, era angajat in depasirea unei masini, urma un camion asa ca a ramas pe banda 3, dar PENTRU CA A FOST ATENT, a observat ca din spate vin 2 vitezomani smecherasi, a vrut sa elibereze banda sa ii lase pe cretini sa treaca - drept urmare a incetinit pentru ca nu-i misto sa loveasca un TIR din spate, dar cretinii n-au avut rabdare, asa ca au facut o depasire pe dreapta pentru ca - ce pula lor - regulile sunt pentru fraieri.
Vali: ca să citez un influencer " nu fii cârnat!".
Toți ăștia care au o pică pe tiristi ( uneori pe bună dreptate) ar trebui să fiți pasageri măcar o zi într-un tir, și să rețineți că ăla e la muncă, nu la recreere.
Voi nu vedeți ce vede ăla de la 2,5 metri înălțime. Voi nu aveți timp de condus de respectat. Nu aveți 40 de tone (sau mai mult) de manevrat. Nu aveți nevoie de același spațiu pentru accelerare și frânare ( fără să aduni toată marfa în cabină). Regula de supraviețuire este că nu depășești NICIODATĂ un tir pe dreapta. Că ăla este pe B2 fără motiv? Poate. Dar dacă e acolo pentru că iese de pe banda de urgență alt tir, undeva la 500m și tu nu îl vezi, mai ales în situația dată când este un deal? Vrei să pupi un tir la 200km/h?
Să nu fim mai catolici decât papa, și să avem un minim de simț.... (bun sau de supraviețuire).
@Vali: De fapt.. Nu exista scuza sa vi de pe B3, sa schimbi doua benzi dintr-o data si depasesti pe stanga ca cel din clip. Nici nu conteaza viteza, dar cu cat e mai mare cu atat mai dobitoc esti.
Aia e inconstienta. TIRul ala iti si acopera potentiale obstacole pe B1, doar daca esti cel mai mare cretin te pui sa faci manevra tampitului din clip.
Cat despre scaderea vitezei, aia pare viteza de GPS, intarziata putin... Soferul ce filmeaza a piscat frana pentru a intrerupe probabil temporizatorul si a se trage pe B2 sa-i faca loc grabitului (desi nu avea nici un motiv sa o faca, era angajat intr-o depasire perfect corecta) iar apoi reactionat perfect corect la ce s-a intamplat in jurul lui.
La cât estimați procentul celor care circulă fără permis, cu permis obținut prin mită și câți dintre șoferi nu știu să scrie și să citească?
Care credeti ca este procentul?
Am pus o întrebare și pe Arhi, iar nea Zăpadă a răspuns la mișto. Eu întreb serios.
@koll
daca ii includem pe cei cu permisul suspendat temporar, cred ca undeva pe la 10%
dar, daca vrei sa intrebi, cate din masinile din trafic au o problema de acte (sofer fara permis, analfabet, sofer cu permisul suspendat, sofer cu permisul anulat, masina fara ITP, masina fara RCA), cred ca procentul creste simtitor spre 25%.
este pur opinia mea, pur personala (cu pleonasmul de rigoare), fara vreo cifra la mana.
Vali, nu le mai găsi scuze ălora cu rachete. Nu mai departe de weekendul trecut eram în depășirea unui tir, aveam 130 km/h și din spate mă blitz-uia unul cu un BMW. Am luat piciorul de pe accelerație, am terminat depășirea la 110. Știu, sunt cârnat, dar a meritat să-l văd pe dobitoc cum se oftică și-mi arată “muie”.
@Fisherman
Cu tot respectul pentru orice meserie din lumea asta, ma doare-n pula ca tu, tirist, ai timp de respectat, ai program, ai 40 de tone.
Cand iti alegi o meserie, te gandesti si la partile mai putin bune, cele enumerate de tine si te gandesti daca fizic/psihic poti duce.
Il iei frumos pe patronache de mana si ii spui asa: prietene, nu pot controla traficul, programul il respect conform legislatiei, viteza conform legislatiei si vreau sa traiesc, nu sa adorm si sa mor eu, plus altii pe care ii iau pe botu tirului ca ma pui tu sa merg cu maimuta sa fac km pe naspa.
Nu accepta patronache? Aia e, faci ca tata, te duci in alta tara unde siguranta nu se joaca dupa cum are chef patronache flausat.
Nu exista scuze ca tirul sa depaseasca cu 91kmh pe B2 pe autostrada(unde este si indicator ca nu are voie si orele in care e interzisa depasirea tirurilor pe b2) alt tir care merge cu 90kmh pe B1, ii ia 5 minute sa depaseaca si face coada kilometrica dupa el. Prinzi 5-6 “esentiali” de astia, pe autostrada, mai bine o iei pe DN.
Mai urma sa ne zici ca nu ne ajunge mancarea la supermarket daca Gigel cu 8 clase si singura lui realizare in viata e permisu, nu merge cum vrea pula lui, ca de, are 40 de tone si fizica mereu castiga(40 de tone vs maxim 3.6 cat poti conduce cu B-ul)
Incetati in pula mea sa mai fiti retarzi la volan cu 40 de tone sub voi, ca sincer, ne doare-n pula ca muriti din propria prostie, dar nu ne omorati cu zile ca aveti voi “program”, sau ca va uitati la filme pe laptop pe autostrada, stati cu picioarele pe bord in timp de conduceti, sunteti pe live pe tik tok si ce plm mai faceti voi in afara sa beliti ochii la trafic.
Ar trebui sa fiti un exemplu in trafic, ca aveti de 10 ori greutatea unui autoturism normal si aproape orice impact cu un tir, e moarte sigura.
Aa si la cati ratati sunt in tara cu permis, in secunda doi, locul e ocupat, nu ducem lipsa de tiristi.
Julieta : ce frumos vorbești, educat și corect gramatical! Nu e sunt tirist, și nu e vina lor că tu ai pula mică și te-a înșelat fomeia!
În altă ordine de idei, mă doare fix în spatele dubei de idioți ce vin lansați cu flashuri, ca și cum ar depinde ww3 de faptul că ei trebuie să ajungă cu 5 minute mai devreme la destinație. În mare parte din cazuri idioții se grăbesc pentru că așa vor, așa refulează stresul sau alte probleme din viața lor. 10 minute nu sunt un motiv bun pentru a merge cu peste 140.
Ăia cu tirul sunt la muncă. Așa că nu deranja, că nu vine nimeni peste tine când speli wc-uri să te dea afară....
Fisherman
Te-a batut soarele-n cabina si te-ai trezit injurand?
Calm, daca argumentul tau e injuratura, atunci n-avem ce discuta.
Ai grija de nevasta-ta, ca stai mai mult in cabina decat in ea
@K.Julien este fascinant ca pe tine te eneveaza mai mult tiru de pe b2 (desi ai loc sa il depasesti pe b3) decat ala de croseteaza cu 200.
zice multe despre soferu roman si despre motivul pentru care suntem campioni pe sat la morti
Vai de viata mea. Nu stiu, incercam sa conducem naibii normal? Sa ne uitam in retrovizoare? Sa ne dam de pe banda de viteza cand nu e cazul? Da, TIR-ul trebuia sa fie pe banda 1, alalalt pe banda 2. Ideea ca la orice pericol iei piciorul de pe acceleratie e senzatie - am scapat din rahaturi accelerand cateodata, raspunsul asta cu 'stop acceleratie si franam' e o tampenie. Hai sa reactionam la fiecare pericol asa cum trebuie, nu instinctiv, ca de aia suntem atenti la volan. Frana instinctiva = panica = surpriza.
O sa vina acum sa iti spuna unii ca limita e 50. Ca prin deductie logica, daca vehiculele care nu pot depasi 50 nu au voie pe autostrada, atunci aia e.
Perțea pare sa ignore chestia asta:
"
Articolul 42
Când circulația se desfășoară pe două sau mai multe benzi pe sens, acestea se folosesc de către conducătorii de vehicule în funcție de intensitatea traficului și viteza de deplasare, având obligația să revină pe prima bandă ori de câte ori acest lucru este posibil, dacă aceasta nu este destinată vehiculelor lente sau transportului public de persoane.
Articolul 43
(1) Dacă un drum este prevăzut cu o bandă destinată vehiculelor lente sau transportului public de persoane, semnalizată ca atare, acestea vor circula numai pe banda respectiva.
(2) Conducătorul de vehicul care circulă pe banda situată lângă marginea părții carosabile trebuie să acorde prioritate de trecere vehiculelor care efectuează transport public de persoane numai atunci când conducătorii acestora semnalizează intenția de a reintra în trafic din stațiile prevăzute cu alveole și s-au asigurat că prin manevra lor nu pun în pericol siguranță celorlalți participanți la trafic. " . Cred ca traficul in general ar deveni mai sigur si mai fluid daca CNA ar face o campanie precum cea de evitare a consumului de zahar si grasimi, promovand si articolele astea...
Tertea e un ametit care nu stie nici macar reguli in giratoriu, si tu vrei reguli de autostrada. Asa bun a fost ca l-au trimis paznic la catei si pisici.
Ba recunosc ca si eu franez instinctiv cand vad politia, ma uit pe bord, bun nu mergeam cu 200 whew, continuati-continuati :))))
Articol: condusul haotic are efecte negative. UITE EFECTELE NEGATIVE!
Noi: dar ceeee are? există efecte?
14 - astia sunt o specie aparte, se opresc sa dea prioritate cand de fapt ei au prioritate, ca cica ei sunt oameni buni....mama ei de treaba, se circula dupa niste reguli, daca ai prioritate treci, nu te opresti sa treaca ala care nu are prioritate
Serif, decat sa intre vreun prost in stanga mea si sa loveasca copilul din scaunul din spate, mai bine opresc sa fiu sigur ca m-a vazut celalalt. Daca te grabesti, ia metroul.
Serif, mai bine nu mai scoate copilul din casa, ca sunt muuuulte alte modalitati sa se loveasca sau sa pateasca ceva. Ti se aplica perfect zicala cu drobul de sare si cei ca tine contribuie la o buna parte din congestionarea traficului, in spatele tau mai opresc N masini din cauza ca ai oprit tu sa treaca Gigel...
@MihaiDB, asta inseamna ca daca tu vrei sa intri de pe o strada laterala cu cedeaza trecerea si pe strada principala este coloana, nu ar trebui nimeni sa opreasca si sa iti dea voie sa treci?
Doar pentru ca cei de la strada principala au prioritate?
@Andrei G Nu, daca e coloana masinile sunt deja oprite si e de bun simt sa lasi sa se iasa de pe strada laterala. Dar sa franezi cand in fata e liber si ai masini in spate...
E incredibil cum pentru de-astia ca MihaiDB, integritatea corporală și daunele materiale sunt mai puțin importante decât fluiditatea traficulului.
Pe Telegram e un grup cu accidente din România. Chestii nasoale. Nu știu voi, dar eu prefer să stau in coloană o oră, decât să știu că cineva e în spital de dragul fluidizării.
@Andrei Sa opresti si inainte de semafor cand ai verde, nu stii niciodata cand pica o racheta in intersectie. De cate ori te-ai uitat azi la drobul de sare? A cazut? E tot acolo?
La 6, nu fi carnat. Nu toti stiu Brasovul. Sunt sigur ca si tu ai patit-o in alt oras sau tara.
La 1 si 4 it's feature, not a bug. Patesc la fel de foarte multe ori desi vin cu semnal.
Eu la punctul 4 am o dilema: in ce conditii semnalizarea in giratoriu ar trebui sa-ti ofere prioritate?
Cel mai important e punctul 18. Ai ajuns acasă întreg, și tu și mașina.
Scheletii din dulap al lui Zoso: circulatul cu viteza. Si ce e mai trist e tot el se plange de dublu standard cand el il aplica cu aceeasi lejeritate: adica cel cu 170 a ajuns sa conduca ilegal cu 170 pentru ca ceilalti soferi din trafic sunt incompetenti, nu ca el ar fi mersi tot cu atat si pe autostrada cu 2 benzi si ar fi bagat flash-uri la greu sa te dai din calea lui. Dublul standard e lumea voteaza PSD ca asa e ea. Ca nu ne schimbam cat noi ramanem ca popor asa. Zoso: eu circul cu viteza in siguranta unde stiu eu ca e safe sa conduc cu viteza. Regula de viteza este maxima optionala.
Nu am mai apucat sa editez. Zoso: Regula de viteza maxima este optionala pentru cei care stiu sa conduca in siguranta cu mai mult.
într-o lume ideală tu nu m-ai încurca pe mine și nici eu pe tine.
Intr-o lume ideala masinile ar fi limitate la 139 km/h
@vali, intr-o tara care zici ca e mai avansata in legatura cu drumurile se tot reduce viteza maxima pe autostrada. Acum e la 120 si spre Tarile de Jos e 110. Cateva bucati de autostrada au fost reclasificate la 90 km/h, pasarela care intra in oras de pe autostrada a fost redusa de la 90 la 70 si e in plan sa fie demolata ca sa descurajeze masinile sa intre in oras. Tunelurile subterane se planifica reducerea lor. Parcarea subterana din cladirea birouri unde merg are 3 etaje si unul e dezafectat pentru ca sunt prea multe parcari pentru marimea cladirii - se descurajeaza venirea masinilor in centrul orasului. Nu stiu daca e clar, nu doar ca nu se construiesc parcari subterane ci si alea care sunt deja de 20 de ani sunt blocate sa nu fie folosite. Locurile de parcare existente sunt desfintate.
Sunt masini de firma cu viteza maxima blocata la 110km/h.
Pun un link cu o zona care e acum 70km/h drum cu 6 benzi de circulatie pe sens (era 110 acum ceva vreme si tot timpul era blocat drumul ala din cauza accidentelor)
https://maps.app.goo.gl/Sor4CHJDaFWnVbzz6
In 2025, Belgian police recorded over 10 million traffic offences—averaging 27,000 daily—with speeding remaining the single most frequent offence and the primary driver behind most fine collections. These violations generated roughly €600 million in total revenue for the Federal Public Service (FPS) Justice and FPS Finance
Over 30 km/h over the limit: The case is referred directly to the Public Prosecutor, meaning court fines ranging between €80 and €4,000 with potential license suspensions
Pentru un 150 cinstit pe autostrada poti ajunge la 4000 EUR amenda.
Concluzia e ca nu conteaza motivul tau, nu depasesti niciodata prin dreapta pe autostrada si nu depasesti viteza sau platesti amenzi.
Si daca semnaliza stanga in timp ce isi continua deplasarea circulara prin sens, ala e motiv ca ceilalti sa se bage? Faptul ca semnaliza stanga i-a facut sa creada ca iese din giratoriu, sau cum?
@None. Da. Depinde, în orice intersecție, inclusiv sens giratoriu, dacă semanlizezi stânga cel care te vede poate crede că vrei sa schimbi banda pe cea din stânga și are loc să intre.
Cred că mai durează minim 2-3 generații de șoferi până învățăm cum se semnalizează in giratoriu.
Eu nu am o problemă cu cei care semanlizează stânga (deși codul rutier nu a prevăzut asta niciodată), dar problema e că pentru unii înseamnă lucruri diferite: pentru unii înseamnă doar că nu ies încă din sens; pentru alții că fac stânga [care e altă problemă dpmdv]; pentru alții că întorc.
Ar fi mai simplu să citim toți codul rutier din nou la capitolul giratoriu.
Completare: nu am mai fost în Brașov de mulți ani. Nu am idee dacă giratoriile alea sunt pre-semnalizate sau au alt regim. Mă refeream strict la giratorii uzuale românești.
Putine natii semnalizeaza in sensul giratoriu pentru altceva decat a se incadra pe o banda din dreapta sau inainte de iesire (tot la dreapta).
Acel altceva e semnalizarea la stanga care nu se practica pentru ca intr-un sens giratoriu nu exista viraj la stanga, directiile posibile fiind doar inainte sau la dreapta, cu exceptia tarilor unde se circula pe stanga, caz in care in sensul giratoriu directiile posibile sunt inainte sau la stanga.
Haideti s-o dezbatem pe-aia serioasa: Greseste sau nu Tavi Pertea ???
Eu am citit aici: https://www.scoalarutiera.ro/curs-legislatie/codul-rutier/manevre-depasirea
Cautati in pagina textul "nu constituie", al doilea match e EXACT situatia din clip.
Deci cum mm e ?!?
Boss, aia au fost pe banda din mijloc, au trecut pe cea din dreapta, dupa care au revenit pe mijloc in fata camionului => se încadrează EXACT la definiția depășirii si exact asta zice si Pertea in video.
Evident că greșește!
Din clip se vede că cei care devansează pe banda întâi păstrează banda în timp ce melteanul cu tirul merge pe banda a doua în loc de banda întâi și țăranul care filmează depășește pe banda a treia în loc de banda a doua.
@Sabotor in clip nu se vede asa ceva.
Incep sa cred ca exact asta speculeaza Tavi Pertea, aceasta posibilitate de interpretare.
Si totusi ragaie parerea aia numa ca sa iasa scandal.
Prost eu ca-l bag in seama...
bah, voi sunteti chiori sau prosti sau si?
deci. Pentru voi devansarea este cand in 300m te duci pe B3 dupa care pe B1 dupa care pe B2?
Beacon il vede pe ala care depaseste, pe stanga, pe b3 pe ala de pe b2, si il considera taran. Pentru ca Beacon e prost DAR II PLACE SA SEMNALIZEZE. hence the name.
De ce in considera taran? Pentru ca zoso analizeaza beat filmuletu si nu il vede pe asta cu masina ca incepe sa traca dreapta (si sa franeze in acelasi timp) cand il vede pe ala de zbura prea repede
@Mahorcu
1. Hai sa ne folosim creierul un pic. Cei care se dau cu 200 de km/h pe autostrada, cam pe ce banda circula - pe cea din dreapta sau cea din stanga? 2. Uita-te la clipul complet, avea omul si camera in spate. Practic schumacherii aia 2 crosetau traficul si conduceau ca niste bizoni. Dar, cumva, pentru tine Pertea e rau, speculeaza si nu are dreptate.@animalu Este țăran că nu circulă pe banda întâi care este liberă. Chiar dacă nu ar fi în legislație, de bun simț este să circuli pe banda întâi și să depășești pe banda superioară.
N-am nevoie de Vali ca să am păreri sau chiar dreptate.
deci. Tu il vezi ca este in depasirea unuia de pe B2 si il consideri ca e taran ca nu merge pe b1. Sau tu crezi ca depasirea e doar pe B2, B3 fiind pentru vedete?
Semnalizezi rau
Discutia asta de aici arata perfect cum oamenii nu-si schimba parerea, chiar daca le arati negru pe alb ca n-au dreptate. Prefera sa se ingroape in ridicol decat sa admita ca au gresit.
Deci, avem un clip care arata clar ca cel care filmeaza e angajat in depasirea unei masini de pe banda 2 si continua cu depasirea unui TIR tot de pe banda 2; asta e motivul pentru care el e pe banda 3 - e angajat intr-o depasire regulamentara. Nu face nimic ilegal, circula absolut ca la carte. Insa in ochii unora e taran care circula pe banda 3 cand banda 1 e libera si intr-un mod absolut incredibil, oamenii fac niste contorsiuni logice incercand sa explice de ce cel care filmeaza a gresit. CU DOVADA VIDEO IN FATA OCHILOR.
nu. omul vede că vin unii cu 200 la oră și ce face? CE FUCKING FACE? ah, încetinește ca un campion!!!
@Beacon: recunoaste ca nu te-ai uitat la clip cand ti-ai dat prima data cu parerea si ai gresit, ce naiba.
N-o tine pe a ta cand e clara depasirea.. n-are nici o legatura cu o potentiala devansare (caz in care pana si viteza ar fi de inteles, si eu cand devansez pe stanga din cauza idiotilor o fac cat mai rapid -- ca mnah, nu stii niciodata cand se trezeste sa traga stanga de volan fara sa se asigure).
Ok, se vede ca aia crosetau benzile, deci de incalcat au incalcat regulile.
ALTA INTREBARE:
IPOTETIC, de curiozitate, sa nu mor prost,
sa zicem ca era mai mare distanta, si aia
(excluzand viteza peste limita)
mai era ilegala manevra ?
@Cosmin Am văzut tot clipul. Cine filma trebuia să meargă pe banda întâi!
@vali
Nu, ca un campion incearca sa se dea la o parte, asta face. E destul de clara intentia de a se baga in spatele camionului ca sa le faca loc puilor de Schumacher si din cauza asta franeaza, sa sa se poata baga pe B2 fara sa intre sub TIR.Lasand la o parte asta, ia mai sus cum aparent e vinovat cel care filmeaza pentru ca n-are ce cauta pe B3 pentru ca B1 e libera.
încearcă să se dea la o parte...ÎNCETININD?!?!?
@Mahorcu
Nu, pentru ca nu mai era depasire. Ca sa fie depasire trebuie ca:
esti pe aceeasi banda cu camionul/masina/caruta pe care o depasesti
treci pe alta banda
dupa ce ai trecut de camion/masina/caruta revi pe banda initiala.
De asemenea, pe viitor - manevra de devansare nu e definita in codul rutier, nu mai folosi termenul asta. A aparut acum vo' 15 ani prin gurile unora care voiau sa-si justifice depasirile pe dreapta.
așa te gândești tu? te arunci pe o bandă fără să te asiguri și apoi încetinești ca să te repliezi?
also, tirul cu cât circula pe banda a doua?! CU CÂT?
In conditiile in care a incetinit, a ajuns in 5 secunde in spatele TIR-ului; ar fi fost si mai putin timp daca nu incetinea. Asa ca, da, cam trebuia sa incetineasca daca voia sa se dea din fata schumacherilor.
Iar clipul asta arata inca o chestie care tinde sa fie ignorata: de ce e foarte, foarte periculos sa circuli cu viteza mult mai mare decat restul celor din trafic. Practic cand conduci cu viteza foarte mare ii obligi pe ceilalti sa reactioneze intr-un timp foarte scurt in niste situatii in care ei nu au de unde sa stie ce ai tu de gand sa faci. Uite, aici, cel care filma a vrut sa se dea la o parte, se tragea spre B2 in acelasi timp cu vitezomanul. Daca nu era atent la ce face vitezomanul, poate continua sa traga spre B2 si ajungea la accident.
Serios, oricum analizezi situatia, ala care filma a procedat absolut corect. Nu dormea pe B1, era in depasire si a reactionat absolut normal intr-o situatie periculoasa - a vrut sa se dea la o parte si a incetinit ca sa se poata incadra pe B2.
Bun, la rece as vrea sa zic ca mie in locul lui mi se rupea de faptul ca ala din spate e atat de grabit incat nu are rabdare sa ma lase sa termin depasirea - sa stea sa astepte, ca nu i-a luat ma-sa autostrada - si nu as fi incercat sa intru in spatele TIR-ului. Dar in realitate nu stiu cum as reactiona daca m-as trezi dintr-o data cu un smecheras cu 200 de km/h in curul meu. E foarte posibil ca pe moment sa-mi fie frica ca ma loveste din spate, drept urmare sa incerc sa ma trag pe banda 2.
In primul rand scuze ca in comentariul de mai sus am confundat stanga cu dreapta
@Mahorcu: Nu doar ca devine legala manevra. E si mult mai sigura. Cand esti pe B1 vezi ce se afla in fata pe banda aia. Cand esti pe B3, tirul iti ascunde potentiale obstacole. Nu te bazezi ca el e acolo doar din prostie... El poate avea un motiv concret pentru care sa fie pe B2.
@Beacon: deci n-ai permis sau nu ai condus deloc pe autostrada. Nu inteleg altfel cum poti crede ca el trebuia sa se afle pe B1.
@Vali: Nu, trebuia sa mentina 130 cand ii facea loc la dobitoc. Da-l dracu de TIR.. /s
Adevarul e ca, in mod normal, nici nu trebuia sa se gandeasca sa-i faca loc. Numa' ca pentru aia trebuia sa fie suficient de sigur pe el.
bre Vali, lasonplm ca macane. O tii pe a ta cu "de ce franeaza" desi vezi clar ca ala incerca sa franeze ca sa se bage in spatele tirului sa ii lase pe sumahari. E clar ca omu era atent la intreg traficul si a vazut ca vin aia lansati. Cand ii vede ca baietii nu au treaba cu regulile se intoarce si isi continua depasirea.
Daca nu frana si mergea cu 130 ai fi plans ca ii deranjeaza pe sumahari ca doarme pe b3 cu viteza maxima admisa (nu viteza maxima neamendabila, sa facem nitica distinctie intre cele doua)?
Nu. Nu era legala. Pentru ca ERA DEPASIRE PRIN DREAPTA. In momentul in care ai schimbat banda si ai trecut de un automobil se cheama ca ai depasit nu "ai devansat". Neavand in lege o distanta minima de mers pe banda, pana depasirea devine devansare, avem talentati ca bican mai sus, care vede orice depasire drept devansare, ca tu erai deja pe banda aia. De o secunda, dar hei...cine numara?
@animaloo
Ma, corect, eu aveam impresia ca trebuie sa si revi pe banda pe care ai fost, dar nu, nu scrie niciunde in codul rutier asta. Deci, atata vreme cat ai fost in spatele camionului, ai schimbat pe B1 si ai trecut in fata lui, e depasire prin dreapta.Cu ce greșesc cei care devansează pe banda întâi dacă circulă sub viteza maximă legală?
e devansarea aia cu noi in camera?
da boss. ALEA sunt problemele in primu filmulet. FIX, dar FIX, alea. Ca e tiru pe a doua si ca unu franeaza cand vede istericii in spate.
Nu ca aia croseteaza autostrada cu 200 minim.
Zoso e fix din zona americana a criticilor de film. "da, in film au fost impuscati oameni si a fost gore la maxim, dar nu te mai poti uita cu copiii ca a aparut un sfarc"
Animalooole, mă tot screm să vin cu o observație (și de aia mă prefac eu că-ți răspund ție):
Când banda de urgența se transformă în bandă circulabilă (pentru un urcuș greuț), vehiculul greu și lent TREBUIE să meargă pe banda intermediară, nu pe fosta bandă de urgență. Se prinde cineva de motiv?
(Zic tot eu: spre sfârșitul urcușului "prima" bandă redevine bandă de urgență, NU-I VOIE s-o folosești. Și dacă ții minte că ești cu vehicul greu și lent, cum revii tu pe o bandă pe care tot zboară mașinile? Cine poate să le opreasca și să-ți facă ție loc? Deci o lași pentru cei care ÎȘI POT PERMITE s-o folosească!)
Iar despre partea cu "depășit prin dreapta" vs "devansat / circulat cu altă viteză" - fiecare interpretează cum îi convine, textul legii nu-i suficient de lipsit de ambiguitate.
Eu aplic regula asta: dacă nu te încurc în niciun fel (nu frânezi, nu accelerezi, nu tragi de volan din cauza mea), restul îs purisme.
(Evident că-mi și asum: dacă mă vede polițistul și mă invită la taclale, aia e! Are tot dreptul să supravegheze respectarea legii, să mă certe, să mă sancționeze.)
@Florinel- si atunci de ce e banda de urcare? Ca sa n-o foloseasca nimeni? E doar asa, ca sa fie?
Adrian: (la urcuș) banda de urgența devine bandă obișnuită, circulabilă, după care se termină și redevine bandă de urgență.
Clar până acuma?
Mai departe: dacă un vehicul greoi (și mai lent, evident) s-ar muta pe banda din dreapta (aia care a fost și va redeveni bandă de urgență), nu va mai putea să revină pe banda din mijloc (banda 1, ca n-o s-o mai numărăm pe cea de urgență), pentru că pe banda aceea circulă vehicule mai rapide, și vehiculul greoi, ca orice vehicul, trebuie să dea prioritate când vrea să schimbe banda. Dacă tot dă priorități ălora rapide, el nu mai prinde să iasă, decât dacă îl lasă cineva (ceea ce nu prea se întâmplă). Clar și asta?
Atunci ce rămâne? Mașinile obișnuite vor circula pe oricare dintre cele trei benzi, pentru că-s sprintene, nu greoaie. Dacă li se termină banda (chiar și prima din dreapta, aia care-i "de urgență" în mod obișnuit), o schimbă fară stres, că nu-s greoaie.
(Dacă am reușit să ma fac înțeles, să fii sănătos! Dacă nu, să fii sănătos!)
Exista intotdeauna indicator care obliga vehiculele lente sa treca pe banda de urcare, fosta banda de urgenta.
Sa le fiarba apa tuturor care fenteaza coloana la semafor sa se bage in fata pentru a face stanga si care, nesimtiti fiind, trebuie sa primeasca 10 claxoane si niste injuratori ca sa se miste mai repede cand se face verde, in conditiile in care multe din semafoarele pentru stanga tin foarte putin pe verde, ceea ce creaza frustrari celor care asteapta linistiti in coloana.
Lipsa semnalizării în giratorii este deja cvasi generalizată. Din păcate se răspândește și prostia cu ”semnalizarea intrării în giratoriu”, adică semnal stânga.
Mai nou mi-a explicat cineva că se predă la cursurile de conducere defensivă. WTF?! Ar trebui bătut cu biciul în piața mare cel care sugerează așa ceva.
Culmea e că nici poliția nu respectă semnalizarea la dreapta când iese din giratoriu. I-am bătut obrazul unui agaent pe tema asta, spunând că el ar trebui să fie exemplu. Mi-a răspuns că ”nu am schimbat direcția, deci nu am ce semnaliza”. Pe lângă Codul rutier, domnul agent a picat și examenul de limbă română.
Aici suntem.
Isteți care semnalizează curba nu ai întâlnit?
Pe mine lipsa generala a semnalizarii dreapta la iesirea din sens ma face, ca atunci cand sunt intr-un sens cu 3 sau mai multe iesiri, sa semnalizez stanga cat timp fac sensul(sa vada toti prostii ce fac) si dreapta la iesire. Astfel consider ca sunt mai previzibil si nu las loc de interpretari in privinta intentiilor.
Eu deja sunt disperat cand ii vad soferi intrand in sensuri giratorii mici semnalizand stanga si uitand sa semnalizeze dreapta la iesire. Si, sa zicem ca inteleg cand semnalizeaza stanga fiindca chiar ajuta pe cineva (chiar face sensul "spre stanga"), ca si @Iugas, si eu mai fac d-astea.... dar cand ei de fapt pastreaza directia de mers si intra cu semnal stanga imi vine sa-i omor. Iar lipsa schimbarii semnalizarii la dreapta ma si face de multe ori sa ma opresc cand as putea sa intru.
Din pacate sunt instructori auto ce fix asa te invata in continuare. Si examinatori ce chiar iti cer asta.
@Iugas
Desi iti dau dreptate in sensul ca mi se pare si mie ca transmiti mult mai clar intentiile tale atunci cand semnalizezi stanga in sens, nu fac asta pentru ca ideea din spatele unor reguli sunt ca toata lumea le stie si toata lumea le aplica exact la fel; ca sa nu fie loc de interpretari, trebuie sa aplicam toti aceleasi reguli la fel. Iar regulile de circulatie spun ca se semnalizeaza doar iesirea din sens.
Daca ne punem sa aplicam regulile dupa cum ne taie pe fiecare capul, ajungem in situatia din Romania, unde soferii (si aici e si vina instructorilor) nu stiu cum se semnalizeaza corect in sensul giratoriu si drept urmare ai asa (vazute de mine in trafic in Romania):
oameni care nu semnalizeaza deloc.
oameni care semnalizeaza dreapta constant cat sunt in sens
oameni care semnalizeaza dreapta la intrare, stanga in sens, dupa care dreapta la iesire. Cu varianta ca nu mai semnalizeaza iesirea
oameni care semnalizeaza dreapta la intrare daca urmeaza sa iasa la prima iesire, nu semnalieaza nimic daca ies la a 2-a (ca-n mintea lor merg in fata) si semnalizeaza stanga daca ies la a 3-a iesire (ca-n mintea lor vireaza stanga).
oameni care semnalizeaza "clasic" - stanga intrare si stanga cat sunt in sens, cu semnal dreapta la iesire.
1 din 1000 care semnalizeaza corect - semnal dreapta doar la iesirea din sens.
Vinovati pentru asta sunt instructorii auto, ca interpreteaza dupa ureche codul rutier si asa-i invata pe viitorii soferi, dar si politia, ca nu da amenda pentru semnalizat aiurea.
Mai bine in Italia că nu se semnalizează deloc! Așa belești ochii și înveți să fii prevăzator, să anticipezi. Nici în sensul giratoriu nici în autostradă
E deajuns să faci manevra cu multă marjă de spațiu. Altfel ceri frumos voie cu semnalizarea...
Semnalizezi ca sa eviti accident, si anume: continui sa te invarti in giratoriu si ai pe cineva in stanga-spatele tau? Dai semnal stanga sa stie ala ca urmeaza sa ii tai calea (daca dansul doreste sa mearga rectiliniu). Iesi din sens? Semnal dreapta DUPA ce ai trecut de ultima iesire pe care nu iesi, ca daca dai mai repede se poate sa iti taie calea aia care asteapta sa intre.
Iarasi conteaza incadrarea. Prima sau a doua iesire? Stai pe dreapta. Iesirea 3+? Stai pe stanga pana cand iti vine iesirea si bagi un ochi atent in oglinda dreapta.
Daca vrei sa te invarti mai departe si ai pe cineva in stanga ale carui intentii sunt NECLARE iei picioru de pe acceleratie si ii faci loc sa mearga rectiliniu daca e bou. E irelevant ce zice legea daca urmeaza sa te certi cu asigurari si cu service-uri 6 luni de acum incolo.
Ce ma recomanda: 20 de ani de condus zilnic prin Bucuresti prin intersectii ca: aviatorilor, arcul de triumf, jiului, damaroaia, grozavesti, cotroceni, ikea fara incident sau claxoane.
Sunt multi boi pe drum? Da. O sa ii educi tu? Nu
Ai grija cu giratoriul si "taiatul caii", ca daca "tai calea" si ala isi tine banda (recte el se invarte, si tu-i tai calea ca sa iesi din giratoriu) si faceti poc, esti bun de plata.
@Sabotor: I feel you man! Fix asta e și constatarea mea. Însă am o mențiune cu privire la instructori. Am doi foști colegi de clasă instructori. Unul dintre ei este chiar trainer de instructori.
Mi-au spus că nu ei predau prostiile astea. Ei predau doar semnalizarea dreapta la părăsirea giratoriului. Că așa este în toată Europa.
Însă, există polițiști examinatori care cer prostia aia cu ”semnalizarea intrării în giratoriu, adică stânga”. Și atunci ei sunt nevoiți să informeze elevii, că dacă examinatorul e agentul Garcea, atunci trebuie să aplice prostia asta.
Ba mai mult, cică polițiștii ar fi inventat și explicație pentru tâmpenia asta: că cică așa ar fi mai puține accidente, că ei nu au chef să își întrerupă sesiunile de CandyCrush pentru a face constatări. În rest îi doare în pulă de fluidizarea traficului sau de reguli, în general.
Ai uitat un /s pe aici ?
"Dar, vedeți voi, problema e că ăia aveau 170 pe banda întâi. Nu și ce i-a făcut să facă asta. Asta nu discutăm. Niciodată motivele pentru care ești nervos la volan. Sau exasperat."
Vrei sa zici ca din cauza ca au vazut un tir pe banda 2, au bagat 170+ ? Ca altfel circulau cuminti si fericiti cu viteza legala, dar i-a enervat tirul.
nu. 60% dintre soferii romani chiar cred ca e normal sa mergi cu ce viteza vrei tu. Dar sa nu cumva sa nu mergi pe cea mai din dreapta banda, ca aia e cea mai mare problema.
@animaloo, deci sa inteleg ca soferii sunt obligati sa respecte prevederile codului rutier referitoare la viteza, dar cele referitoare la circulatia pe benzi sunt optionale?
nu. in Romania viteza e optionala. Singura regula care trebuie respectata este aia cu benzile.
Bah nene. Analfabeti sunteti ma.
Bipbip : "Onorata instanta, am vazut un tir pe banda 2 in loc sa stea pe banda 1, fara sa stiu daca are vreun motiv pentru asta, asa ca m-am socotit indreptati sa ma enervez si sa zbor la nivelul solului in loc sa merg cu viteza legala".
Are sens.
@Baltha Zerus ok, deci versiunea ta ar fi: onorata instanta, am observat ca unii merg cam tare, asa ca am decis sa nu circul cum imi cere mie legea, pe banda de langa marginea drumului, ca sa ii oblig pe ei sa respecte legea privind viteza maxima? Nu ti se pare nimic ipocrit aici? Nu incerc sa scuz condusul agresiv, dar hai sa respectam legea in ambele cazuri. Am condus prin Germania in primavara asta. Cel mai tare mi-a placut cat de civilizat mergeau, chiar si pe portiunile alea de autobahn fara viteza maxima. Si nu, nici cand era setata o viteza maxima nu ii vedeai dormind pe banda 3.
si nu ai observat ca in zonele alea cu viteza luminica nemtii trag de volan cam la o secunda dupa ce au semnalizat? Si ca ala de vine din spate franeaza, nu da flashuri?
Aici ai multiple chestii care te lasa fara permis sau iti dau amenda (viteza + condus agresivs + depasire pe dreapta) dar stresul tau este o contraventie obosita: "mergea pe b2 pe drum cu 3 benzi"
Pentru faza 13 de la min 26, I-ai făcut reclamație pe hub.mai.ro la condus periculos?
Ai și video. Baga o fisa.
Am vazut o masina din aceea care se conduce fara permis neacordand prioritate de trecere unui pieton la trecerea de pietoni. Chiar ma gandeam: ce permis sa ii suspendeze politia? Cred ca nici amenda nu poate primi. Deci au si "avantaje" acele masinute electrice. Conduci ca un cocalar si nu patesti nimic.
Duminica te-ai gasit sa verifici cat de buni sunt soferii in trafic? N-ai auzit de soferi de duminica? Duminica e ziua in care oamenii uita cum se conduce. Duminică și când plouă… când plouă, zici că a dat lobotomia peste șoferi.
also, singurul care pierdea permisul in ce arata el acolo era ala cu camionul care era obligat sa circule pe prima banda, banda care era destinata vehiculelor care circula cu maxim 80
Uita-te la tot filmul. Gigeii aia crosetau traficul la 200 de km/h. Ce au facut ei cu camionul se incadreaza 100% la depasire pe dreapta.
Nea Iuda fugi și lasă carnetul de dubițar, că nu îl meriți!
Amenda pentru nerespectarea obligației de a circula pe prima bandă este cuprinsă între 810 lei și 1.012,5 lei (clasa a II-a de sancțiuni, adică 4 sau 5 puncte-amendă).
Adică nu îți ia carnetul!
Eu am o intrebare pentru "expertii" rutieri de aici. Bai, serios, voi v-ati uitat la tot clipul, sau ati vazut doar primele 5 secunde dupa care v-ati pus cu mare aplomb pe comentat?
aint nobody got time to watch the entire video.
Dupa cateva mii de km pe tot felul de drumuri prin Franța pot să spun că nivelul de competență a șofatului este similar cu Romania cu 3 exceptii:
In rest:
-Pe la 150km/h se termină viteză. Singurii care merg mai tare sunt elvețienii și germanii care deobicei au și mașini mai puternice.
-Există multe metode de design care pur si simplu opresc să existe accidente: giratorii la absolut orice intersecție, separatoare de sens-uri in zonele periculoase, separatoare de sens in zonele unde șoferii ar fi tentați să depășească pe interzis, șicane la intrarea in localități, 4-5-10 treceri de pietoni înălțate în orice sătuc, camere și camere cu medie de viteză pe autostradă.
Faptul că pe tine te enervează că oamenii merg incet, e fix problema ta de nervi care trebuie rezolvată la terapie. Civilizația la care tot aspiri inseamnă să aștepti. Tu vii cu 145km/h și cineva depășește cu 115 un tir care merge cu 90. Reduci viteza, lași spațiu de siguranță, dai semnal stanga și aștepti pana cand respectiva masina termină depășirea. Apoi mergi in treaba ta. Da, el te incurcă pe tine, dar tu incălcai legea că mergeai cu 145, deci faptul că ala de incurcă pe tine, nu iti dă absolut nici un drept să te comporți ca un babaiun și să stai cu flesh-uri in spatele lui.
Nici macar nu ai voie sa stai la 10m in spatele lui! Daca ala vede ceva ce tu nu vezi si franeaza pe buna dreptate sa evite, carambolul este gata.
Dar in Romania daca-ti lasi spatiu in fata:
Si nu mai franati in PLM cand vedeti Politia! Asta arata ca de fapt habar n-aveti cu cat se poate circula pe sectiunea aia de drum. Da, si eu vad Politia, dar nu franez "ca sa nu ma ia radarul", imi asum. Mai bine o amenda cinstita (sau un stat pe bara 3 luni), decat sa fac accident prin comportamentul meu imprevizibil.
Cateva mii inseamna ca te-ai dus pana in Franta si te-ai intors. Iti mai trebuie cateva sute de mii. Pana nu-ti vezi moartea cu ochii din cauza comportamentului idiot al altora (si reusesti sa o eviti), se cheama ca inca esti incepator.
@hash vreo 10k km doar in Franța. Iti ajunge si 1-2 luni de condus constant intr-o tara ca sa te prinzi ce si cum.
Moartea cu ochii o vezi lejer in Romania in maxim 1000 km.
Ia sa punem asta aici ca trebuie:
Art. 54
(1) Se interzice conducătorilor de vehicule să adopte un comportament agresiv în conducerea acestora pe drumurile publice.
(2) Prin comportament agresiv se înţelege efectuarea, pe drumul public, de către conducătorul de vehicul, a uneia
dintre următoarele manevre:
a) deplasarea succesivă de pe o bandă de circulaţie pe alta sau de pe un rând pe altul, alternând din stânga în dreapta, în scopul depăşirii unui şir de vehicule care circulă în acelaşi sens;
d) circulaţia cu vehiculul la o distanţă foarte redusă faţă de un alt vehicul, înaintea sau în spatele acestuia, cât şi în lateral, ori reducerea bruscă a vitezei de deplasare fără motiv întemeiat, de natură a intimida conducătorul acestuia;
e) folosirea repetată a semnalelor sonore şi/sau luminoase de natură a obliga nejustificat conducătorul de vehicul care circulă în faţa sa să elibereze banda de circulaţie;
i) conducerea intenţionată a unui vehicul prin accelerarea repetată a motorului, de natură a stânjeni persoanele aflate în zona drumului public. (bine asta e pentru partzari dar poate se lasa de "loud pipes saves lives")
So. Daca vine Gigi Racheta, iti vezi mai departe de manevra.
si dupa ce te bagi pe b1 iti vine gigi racheta si iti franeaza in fata ca "l-ai deranjat" inainte
Ai deja cameră de bord, pentru că trăiești în România, și trimiți filmarea la poliție pe site-ul https://hub.mai.gov.ro/ Secțiunea șoferi și vehicule.
Si eu luam piciorul de pe acceleratie, pt ca daca tiru si cu rachetele au un incident vreau sa fiu in spatele lor sa am timp sa ma feresc. Dar ce stiu eu care n-am avut niciodata un accident rutier, nici din vina mea nici din a altora ....
Stai sa-l vezi pe Geani pe autostrada cu Opel gri, noaptea pe ceatza, fara nimic aprins pe masina.
Oare chiar nu există șoferi care să meargă la limita legală sau puțin peste? Deci, noi știm 2 extreme, respectiv ori mergi încet ori ești Verstappen și nu acceptăm că sunt destui care circulă cu 50 dacă e limita de 50, cu 80 unde e limita de 80 ori cu 130 dacă e 130 sau cu câțiva în plus, +/-.
eu si in romania merg cu 110-120. in general pe distante scurte diferenta de 10-20km afecteaza doar buzunarul, fara afecta in mod util timpul. Da, cand depasesc o fac voiniceste, dar, dupa ce am terminat depasirea ma retrag frumos pe b1 si inapoi la 110-120.
@animaloo într-o situație asemănătoare cu cea filmată, dacă pe B2 era un Tir care mergea cu 90 km/h și B1 era liberă, cum procedai?
pai, cum fac de obicei. Cand incep sa depasesc, depasesc pe b3 pana ajung la nivelul unde se merge pe b2. Aici io is cam lenes si merg in general pe b2. Nu mereu, dar se intampla. pe de alta parte nu prea am atat de multa autostrada cu 3 benzi
nu stiu ce faceam vazandu-l pe gigi racheta. In general cand vad grabiti d-astia accelerez si eu sa ii las in mortii lor in spate
Romani ... romanind? https://www.facebook.com/reel/5457312041159767