Salut! Aveam un Seat Toledo din 2008, cel pe platforma Golf5. Mașina mi se pare surprinzător de buna (mai puțin unele detalii de materiale și finisare), dar am făcut o greșeală la cumpărare. La vremea respectiva credeam că motorul de 1.6 aspirat de 102 cai va fi suficient. HaHa! Veneam de pe o Solenza cu 75 cai, care mi se părea destul de fâșneață. Nu m-am gândit eu că Solenza avea doar vreo 1.000 kg, pe când Toledo are vreo 1.400. Pe scurt, Toledo cu 102 cai e mai puturos ca Solenza cu 75
Am urmărit multe discuții și reviewuri aici pe blog și m-am hotărât să fac o listă cu ce mi-ar trebui la o mașină nouă. În primul rând, hatchback! Nu vreau să aud de SUV, CUV, crossover, și altele, chiar dacă sunt oferte bune printre ele. Apoi, voiam o cutie automată, un motor de cel puțin 140-150 cai și cât mai multă tehnologie (voi vedea dacă chiar e bună de ceva tehnologia asta ).
În listă au fost:
- Kia Ceed 1.4 T-GDI DCT. 140 cai, în general păreri numai de bine, un mare plus garanția de 7 ani, dar mie personal mi se pare ștearsă. Strict subiectiv și emoțional, nu prea îmi place.
- Kia Ceed GT 1.6 T-GDI DCT. 204 cai. Are câteva tușe care o fac să arate mai bine decât Ceed. A fost printre favorite, dar problema pe care o văd este că are doar jante de 18 cu balon îngust. La Mazda3 pe jantele de 18 încap cauciucuri mai înalte.
- Renault Megane 1.3 EDC 160 cai. Motorul pare o mare reușită, din tot ce am citit. Dar calitatea Renault e o loterie, după comentariile de pe forumuri. În plus, din vară, noul facelift e mai scump și nici nu mai are unele opțiuni pe care le avea înainte de facelift.
- Hyundai I30 1.5 T-GDI DCT. 160 cai. Mild hybrid, după face-liftul din vară. Ca la Kia, în general păreri numai de bine. Mie personal îmi place mai mult decât Ceed. Preț competitiv. Problema e că nu prea au opțiuni, cel puțin în România. Fără cruise control adaptiv, fără faruri auto adaptive, etc. Totuși, prin prisma prețului, e un deal bun, cred eu.
- Volkswagen Golf 8. 1.5 150 cai DSG, mild hybrid. Cu Golf nu poți da greș (știu că e clișeu). Foarte configurabil, îmi place mult. Doar că discounturi aproape de zero. Configurație similară cu Focus, preț listă 32.000, preț final 31.000. În plus, au trecut totul pe touch screen și pe butoane sensitive, nu mai ai aproape niciun buton fizic, ceea ce mie mi se pare o prostie (dar recunosc că asta e mai mult ca zicala cu „strugurii sunt acri”).
- Seat Leon 1.5 150 cai DSG, mild hybrid. Reviewuri bune, în unele chiar mai apreciat decât Golf. Aproape la fel de configurabil ca Golf, aceeași problema cu discountul insignifiant. Totuși, preț de listă mai mic decât Golf.
- Mazda 3 SkyActiv-X, 182 cai. Calitatea cea mai bună, dar prețul cel mai mare. Iar SkyActiv-X pare să nu fie chiar așa revoluționar pe cât se aștepta toată lumea. Politică enervantă de prețuri. Dacă vrei pachetul tehnologie, îți bagă pe gât și tapiserie piele și sistem audio premium, 2.500 euro în plus!!!
- Honda Civic 1.5, 182 cai. Am fost atras de fiabilitatea legendară Honda. Big problem însă! E mult mai lungă decât Focus, dar spațiul interior mult mai mic! Eu am 1.92m, în spatele meu cu greu mai încape cineva. Toată lungimea aia s-a dus unde???
- Toyota Corolla. În hatchback, aceeași problemă ca în Honda, spațiu foarte mic. M-a atras, că era hybrid, dar era nefolosibilă. Iar la break, pe lângă că era foarte lungă, nici nu ai motorul mai puternic. Bummer…
- Polo GTI 2.0 TSI, 200 cai. Surprinzător de mare în interior! Am fost la un pas să o iau. Probabil dacă nu era pandemia o luam. Dar am tot fost indecis, am zis să mai văd și altele, până a dispărut din ofertă în România. Și acum îmi pare rău după el!
- Ford Focus 1.5 182 cai, A8. Preț de listă 32.000, preț final 25/000!
Am dezbătut mult între Golf, Leon și Focus. Golf si Leon sunt puțin mai complete decât Focus. De exemplu, Golf și Leon au guri de aerisire și în spate, Focus nu. Calitatea materialelor/finisajelor este puțin mai bună la Golf și Leon.
Am rămas la Focus datorită diferenței de preț, dar un punct important în plus a fost și faptul că transmisia automata este de tipul clasic, cu convertizor de cuplu. Față de auto dublu ambreiaj, este mai fiabilă, chiar dacă mai puțin eficientă. Dar la câte probleme cu transmisiile dublu ambreiaj au fost în decursul anilor, mă simt mai liniștit.
Optionale alese:
- anvelope all season (a venit cu Goodyear Vector 4Season Gen3)
- Pachet Tehnologie – Recunoașterea semnelor rutiere, Fază lungă automată și alertă șofer, Pilot automat autoadaptiv cu centrarea pe banda de mers.
- Head-up display
- Faruri cu tehnologie Full LED, autoadaptive.
- Pachet Parcare (Sistem automat avansat de parcare; Blind Spot Monitor & Cross Traffic Alert cu sistem activ de frânare; Cameră video spate cu unghi de 180 de grade; Protecție deschidere uși retractabilă).
- Ice Pack 49 (Sistem audio B&O Play; 10 difuzoare premium; DAB; Ecran tactil de 8″; SYNC 3 cu Android Auto si Apple Car Play; Comenzi radio pe volan; 2 intrări USB; Compatibilitate conexiune Bluetooth; Sistem de navigație).
- Geamuri spate fumurii.
- Scaun șofer și pasager reglabile manual pe șase direcții.
- Pachet iarnă – (Parbriz încălzit electric; Volan încălzit; Scaun șofer încălzit; Scaun pasager încălzit).
As mai fi vrut vopseaua albastră Desert Island Blue. Mi se pare că arată genial, în majoritatea filmelor de prezentare Focus, mașina e Desert Island Blue. Dar nu mai e disponibilă pe STLine?!?! Bine că e disponibilă pe Connected. WTF, Ford?? Am rămas cu albul default.
Și acum, impresii după aproape 1 lună.
Negative:
La Toledo, în portbagaj, sub tava care se ridică cu hayonul, era încă o tavă în care se puteau tine trusa medicală și alte chestii mai mici. Focus nu are așa ceva… Trusa medicală și extinctorul sunt într-un sac care stă aiurea în portbagaj.
Sistemul de deschidere a ușilor la Toledo (și la toate mașinile VAG, din ce am văzut) este genial, pas cu pas, nu continuu. La Focus are vreo 3 trepte doar. La Toledo, trebuia doar să împing puțin ușa și se închidea perfect. La Focus, trebuie să-i faci vânt.
La Toledo, butonul pentru închidere centralizată era între scaunele din față. Asta era foarte bine, deoarece, de exemplu, fiica mea, când rămânea în mașină în spate, putea închide ușile pe dinăuntru și să le deschidă când mă întorceam eu. La Focus este pe ușa șoferului. Nu poate nimeni în afara de șofer să ajungă la el.
La ușile din față este un capitonaj moale. La cele din spate, au mai economisit câțiva euro și e capitonaj tare.
O chestie pe care am descoperit-o ulterior: între motorul de 150 cai și cel de 182 diferențele sunt minore!!! Curbele de cuplu și putere sunt identice până pe la 4.500 rpm. Abia după aia se simte diferența. În real life, destul de rar treci de 4.500 rpm. Deci o semi țeapă. Măcar diferența de preț nu a fost decât de vreo 700 euro.
Pozitive:
Mi se pare foarte comod keyless entry/keyless start. Nu am scos niciodată cheia din borseta cu acte.
În modul sport, se simte super
Scaunele ergonomice, pentru mine au fost o alegere bună. Sunt mai comode decât cele din Toledo, pentru că au reglaje pe mai multe direcții. Pentru cineva mai puțin înalt, nu sunt convins, însă, că merită opțiunea (750 euro).
Îmi place mult comportamentul AutoStartStop și AutoHold, chiar dacă îi enervează pe mulți.
Blind spot monitor este chiar folositor, înainte mă tot foiam pe scaun să mă asigur că văd din mai multe unghiuri în oglinzile laterale, și tot mi s-a întâmplat să-i mai iau fața câte unuia.
E mișto protecția de uși retractabilă. Sper să țină, nu mi se pare foarte solidă, totuți.
Funcționează alerta de coliziune. Cum au mai zis și alții, nu am stat niciodată să văd dacă și frânează. Sper să nu am nevoie!
Îmi place cruise control inteligent, cu detectarea semnelor de circulație și centrarea pe bandă. Trebuie doar să ții mâna pe volan.
Nu știam când am cumpărat-o, dar revizia e la 2 ani sau 30.000 km. Dublu fața de Toledo. Chiar sunt curios, la alte mașini noi cum e? Tot la 2 ani?
Încă ceva descoperit după achiziție, Ecoboost are injecție duală, port injection și direct injection. De ce e important acest lucru? Link.
Una peste alta, sunt foarte mulțumit. Cam 90% de mulțumit :). Eram mulțumit 100% dacă avea niște mici chestii în plus: guri de ventilație în spate, tavă dublă sub hayon, uși care să se deschidă în trepte.
Evident că e un review subiectiv. Nu e o mașina perfectă, dar îmi place mult.
Felicitari! Sa o stapanesti sanatos!
Am avut modelul anterior de Focus, 1.5 motorina, 120 hp. 150K KM in 3 ank, zero probleme.
Am avut in test drive pentru 4 zile modelul de Focus pe care l-ai luat tu, varianta albastra :))), si pot spune ca iti impartasesc parerile. Focusul este o masina corecta, overall!
Cred ca are gurile de ventilatie pentru partea din spate, sub scaunele din fata. Cel putin la Ford Focus 2 acolo sunt.
Da, sub scaune sunt. Asa erau si la Toledo. Doar ca nu fac fata. La multe alte masini, sunt guri de ventilatie pe consola dintre scaunele din fata, la genul asta ma refeream.
Bătrînul Golf 5 are si sub scaune si in consolă (și pentru spate). Și chiar nu am avut nici o problemă cu DSG-ul (acum 250k).
Golf e mai upscale decât toledo. Nu ma îndoiesc că ai avut guri de ventilație pe consola.
Cât despre dsg, sunt multe serii de dsg, unele au sunt foarte fiabile, unele au mai avut probleme (cele uscate). Asta la Vag.
La alte companii, au fost alte probleme. De ex chiar Ford, cutiile automate powershift (dual-clutch provenite de la getrag, dacă nu mă înșel) au fost un epic fail. E plin google de informații.
Evident că nu putem generaliza, dar, statistic, cutiile cu convertizor de cuplu sunt mai fiabile decât dual-clutch. Poate si pentru că dual-clutch e o abordare mult mai nouă. Cele cu convertizor există de prin anii 40, iar cele dual-clutch de prin 90.
Cel mai frumos hatchback actual, după mazda 3. Gurile de ventilație spate or fi ele sub scaun, dar e un minus că nu le pot manevra pasagerii din spate, zic și eu.
De curiozitate, la struțo-cămile gen Kia x-ceed nu te-ai uitat? Nu e suv, nu foarte înalt, nu e mai lung decât un hatchback (respectiv decât ceed-ul pe care e construit), dar destul de arătos.
Da, m-am uitat si la x-ceed. Dar nu prea e pe gustul meu, atata tot. Imi plac hatchbackurile clasice.
Sa o stăpânești sănătos.
În România mergi pe revizii la 1 an și 10.000 km (la bmw chiar mai puțin). Nici nu știi când te întâlnești cu surprize-surprize.
Salut, eu am luat o Toyota Corolla TS hybrid si are revizia la 1 an sau 15000 km. Costa 599 lei si consta in schimb ulei si filtru ulei plus inspectare anumite componente.
La Octavia III Facelift tot la 2 ani sau 30000 km este revizia
Este vorba de prima revizie ! apoi 10k sau 1 an.
Confirm 30k km sau 2 ani. Benzina sau motorina, mi-e totuna…
Arata foarte misto masina. Sa o folosești la maxim. Din toata lista prezentata de tine cred ca e cea mai buna alegere
Merci. Alegând cu mintea, sunt de acord că e cea mai „cinstită” din listă. Dar tot imi pare rău după Polo gti.
In sfârșit o mașină de oameni normali. Mă simțeam ultimul sărman când vedeam doar review-uri de mașini de la 40k in sus, pe care proprietățile deja se gândeau sa le schimbe.
Legat de Renault, am Megane 2, hulit peste tot, are 250k km, și duce în continuare fără probleme de fiabilitate. Doar întreținere cum trebuie.
Update: îți trebuie neapărat opțiunea de edit de la Cetin de pe blog. Am vrut sa zic proprietari in loc de proprietăți.
Nu e chiar de oameni normali daca te uiti la optionale si la CP😬.
Da, dar poate sa își facă cat de cat o idee despre mașină și unul care cumpără 1.0 125cp.
Nu înțeleg comentariul pentru Corolla. Pe TS exista 2.0 hybrid deci cel mare de 180 cp.
De ce este nefolosibil hybrid-ul ?
Scuze, poate nu m-am exprimat suficient de explicit. Nu este folosibil hatchbackul, nu hibridul. Nu este folosibil din cauza spatiului mic interior. In spatele meu cu greu incape cineva (am 1,92m). Probabil pentru persoane mai mici de inaltime este foarte OK.
Iar pe TS, am intrebat explicit de motorul de 2.0 si mi s-a zis ca nu e disponibil, e doar pe hatchback. Nici in configurator nu este.
„În hatchback, aceeași problemă ca în Honda, spațiu foarte mic. M-a atras, că era hybrid, dar era nefolosibilă.”
Foarte util articolul, mai ales că și eu aș vrea să mă orientez în următoarele 5-6 luni către o mașină nouă cu criterii similare.
M-am tot uitat la Kia Ceed GT, însă dealerii din zonă nu o pe stoc pentru test-drive. În cazul în care ai avut ocazia să o testezi m-ar interesa ce părere ți-a lăsat cu privire la ținuta de drum, ergonomie? M-am tot uitat la review-uri și am citit păreri pe forumuri dar cumva mi-ar plăcea să aud și părerea ta.
În prezent conduc o Mazda 3 1.6 aspirat de care sunt foarte mulțumit însă începe să-și arate vârsta.
Din păcate, mi s-a spus clar că nu am șanse la testdrive. Se vând destul de puține. Am văzut in schimb una intr-o parcare, arată foarte cool pe albastru, cu tuşele alea de rosu. Și in interior arată foarte bine scaunele.
Eu tot doar din reviews m-am gândit la ea. Ce m-a reținut a fost, după cum am spus, jantele de 18. Arată foarte bine, dar mi se pare prea îngust cauciucul. Iar jante mai mici, din ce am citit, nu se pot pune pentru că are discuri de frână foarte mari.
Arata foarte bine, sa o stăpânești sănătos.
Ce nu înțeleg eu e politica Ford, nu știu pentru cine mai afișează preturile de lista cand ei oricum fac mereu asemenea reduceri.
Frumoasa masina. Dintre cele enumerate de tine, doar dupa Leon si Focusul asta intorc capul cand le vad.
Prin familie au trecut un fiesta 2014 si un focus 2005, nicio problema in ani de zile cu kilometri zilnici. Mi se pare fiabil fordul in general, cu o suspensie foarte echilibrata, numa buna pentru drumurile noastre.
Imi place sa vad ca Ford ofera in continuare discount de minim 6k euro de cum intri pe usa. Pe mine ma tenteaza rau cam ce ai tu dar varianta break.
Varianta break are suspensie multilink pe spate indiferent de nivelul de dotare, pe când la hatchback e prezenta doar pe nivelurile mai dotate cu motoare mai puternice.
Foarte interesant sistemul pentru protectia usii. Nu stiam ca exista asa ceva.
Mai au si alti producatori?
https://www.ford.ro/cumpara/exploreaza/tehnologie/confort/protector-de-margini-pentru-portiere#overlay/content/overlays/technology-comfort-convenience/door-edge-protector
Da mai au, exemplu Skoda Kodiaq.
Este foarte misto si util sistemul
Insonorizarea cum ți s-a părut, mai ales la drum lung/viteze mari?
Hmmm… încă nu pot sa zic. Nu are o lună, încă. Am ieșit doar de 2 ori din București până acum, dar aveam si muzica. Nu am fost atent la insonorizare
Daca nu poti sa zici inseamna ca e decenta insonorizarea, daca era proasta ai fi observat zgomotul fara sa-l cauti
Nu neapărat, la 90-100 km/oră majoritatea mașinilor se comportă decent. Pe distanțe/viteze mari (cum ar fi în vacanțele în străinătate) se vede dacă există disconfort.
Mi se par interesante comentariile tale,pentru ca am batut si eu reprezentantele in ultima perioada si am incercat cam tot ce puteam sa i cerc(nota-unde locuiesc eu iti lasa masina 1,2 ore,sau chiar 1 zi sa iti faci o idee):
-nu am testat ford deoarece acum cativa ani am avut un diferent,transformat in litigiu,si de atunci am promis ca nu le mai calc pragul
-honda si mazda imi par din alta liga fata de restul(vw,pejo,reno,seat,etc),atat la feeling,cat si calitate materiale;poate sunt subiectiv,dar ergonomia la mazda,ambianta la bord se apropie de bmw,ai dotari in varianta de top la super preturi,bonus,motoare aspirate,cutie cu convertizor de cuplu…goodies pe cale de disparitie;civic,varianta de 182 cp mi se pare foarte placuta,chiar cu cvt,spatiu pentru toti,portbagaj(nu am luat civic pt ca trebuia sa fac 100 km pt revizii,si ma ingrijoreaza problema contaminarii uleiului cu benzina,rezolvata prin soft)
-vw,seat,sunt okish,dar faptul ca ai o tableta mare in bord…o tampenie,sa ia lectii de ergonomie interioara de la mazda
-kia&hyundai,masini ok,mai au de lucrat la interior,si parca le lipseste personalitatea
-toyota…bravo lor pt consum,tehnologia hibrida si suspensia confortabila de pe corolla;restul…sistem multimedia,zgomot la 130 kmh,materiale(am testat versiunea collection)…dezamagire.e perfecta cand iesi la pensie
In principiu sunt de acord cu ce zici. După cum am spus, și mie mi s-a părut mazda mai sus la calitate, dar personal nu cred că merită diferența de preț. Iar honda, din păcate pentru mine, e mică in interior
Nu am avut contact cu ultima versiune de focus, le cunosc bine pe focus 1, 2, 3, insa chiar daca o mazda 3 cam full se invarte pe la 31 k (cu discount si tot ce se poate negocia), o consider superioara tehnologic, mi-a placut head-up display, super clar, a carui pozitie se poate regla, sistemul de detectare a oboselii ce monitorizeaza de cate ori clipesti……eu chiar am fost cucerit de mazda, mi s-a parut mai aproape de marci ca bmw, audi, decat marci ca si renault, peugeot, nissan, etc. Ca am ales altceva e alta poveste, poate fac si eu cateva review-uri, la masini detinute, cu bune si rele, din punctul meu de vedere, inclusiv la noua masina, ce vine in martie
Da, si mie mi-a placut mazda, dar vorbim de 6000 euro diferenta (aproape cu 25%) mai mult fata de focus echipat similar.
Te rog fa-i revizia anual sau la 10k km. Si nu bagă Castrol in ea. Mergi pe Ravenol/Motul/Liqui Moly si respecta norma impusă de producător.
Mulți km sa ai cu ea!
Pe bune? Revizie la 10k km? Mi se pare o mare risipa de bani. 15k km cel puțin, mașini mai noi chiar 20k. Nu mai trăim în anii 70′ oameni buni.
Și eu sunt de acord cu Zarax. Dacă producătorul specifica ca revizia se face la x ani și x km, de ce oamenii nu pot accepta aceste informații?
Am luat recent o Skoda Kamiq care specifica ca revizia sa se faca la 3 ani sau 30 000 km, care apare mai repede. Pe un forum de Kamik cred ca mai mult de jumătate din utilizatori spuneau ca vor face revizie/schimb de ulei la maxim 10 000 km.
@Mishu pentru că cel mai probabil nu va merge cei 15-20k km în regim extraurban, mai ales că locuiește în București unde traficul este mult mai greu. Producătorul chiar recomandă să efectuezi schimbul de ulei mai repede dacă circuli preponderent în oraș. Asta legat de ce scrie în carte. În plus eu aș adăuga și faptul că orice ulei ai pune și oricât ar fi de aditivat, există o limită la câte cicluri de încălzire-răcire*, condens și șpan metalic poate să preia respectivul ulei. Dacă nu te interesează starea mașinii peste 5-10 ani, da, merge să-i faci schimb la 30k și aia e. După care ajunge pe piața SH cu probleme și ne mirăm că „nu se mai fac mașini ca pe vremuri”. La cât de ieftin e un schimb de ulei, are rost să te calicești?
*să nu mai spunem că un motor pe benzină are variații mai mari de temperatură decât unul diesel iar uleiul ăla trebuie să preia căldura rezultată. Uleiul își pierde din proprietăți odată cu creșterea temperaturii, iar într-un final fiecare grad peste o anumită limită îi scade durata de viață. Dacă uleiul ar fi închis ermetic și nu ar avea contact cu aerul, degradarea (oxidarea) ar interveni mai târziu dar segmenții nu pot reține tot oxigenul să nu intre în baie.
@GuestStar: „Uleiul își pierde din proprietăți odată cu creșterea temperaturii, iar într-un final fiecare grad peste o anumită limită îi scade durata de viață.”
Curios, aș fi zis că uleiul e proiectat să se simtă cel mai bine la temperatura de funcționare a motorului (90°), ce-mi scapă?
@unsirb nu-ți scapă nimic, e doar o confirmare că nu există „ulei care nu se schimbă sau care durează o viață”. Există o regulă care spune că peste o anumită temperatură, fiecare 10 grade în plus înjumătățește durata de viață a acelui ulei. Sunt uleiuri termice care sunt proiectate să fie utilizate la temperaturi și presiuni mari, dar cel de motor nu este unul din acelea. Dacă iei un ulei oarecare, să zicem 10W-40, acel 40 indică vâsozitatea la temperatura de 100 de grade Celsius. Acolo e proiectat să lucreze, de-acord, dar asta nu înseamnă că nu se degradează în timp. Dacă ar funcționa doar la temperatura aia ar fi una, dar el trebuie să fie bun și la pornirea la rece – ceea ce ne duce iarpși la variația mare de temperatură a unui motor pe benzină și la uzura cea mai mare a acestuia fix la pornire.
Ai bani de masina noua dar nu ai 300 lei/an sa faci revizia … asta însemna sa fii mafiot
Eu cred că sunt mai prost decât restul, dar am luat Auris Hybrid. Înainte de asta am avut Mazda 6, dar nu îmi mai permiteam să o țin cum vroiam eu. Totuși la 1.90, încap bine în Auris și nu mi se pare așa mare nici Focus. Întrebare de 100 puncte, câte kile ai la 1.92?
Că și ăsta e un aspect.
Ford îmi plac mult ca ținută de drum, ce mi se pare în schimb grav la ele – frâna.
Te fură maxim după 100 kmh, la frâna bruscă nu mai fac față telescoapele și te cam duci sanie față de VAG sau Honda.
Pentru condus normal, nu vor fi niciodată probleme, dar dacă ești mai talpagiu, pe frânare nu sunt foarte ok.
Nu sunt heităr, chiar mă bucur când văd că lumea își mai ia și mașini noi. Pur și simplu am observat asta la Forduri, am condus Focus și Transit Connect – la aia problema e și mai gravă și apare doar la viteze mari.
Mulți km fără probleme, aspectul mașinii este foarte fain.
Multumesc pentru urări. Păi de ce să fii mai prost decât restul? Nu înțeleg… În Auris nu am intrat, poate o fi mai mult loc decât in corolla actuală.
Am 95 kile, insă nu e vorba de spațiul pentru șofer. Ca șofer, încap foarte bine. Am spus insă ca in spatele meu, cu greu incape cineva.
Cât despre frâne, voi încerca să am grijă, nu pot deocamdată nici să confirm, nici să infirm ce spui.
Am Ford Focus Business STLine 1.5 120CP Desert Blue cutie A8. Din 2019. Am o curiozitate. Si la tine scutura putin cand schimba la treptele 4 si 6? Sau e doar la mine.
Păi la tine arată in bord in ce viteza ești?
Asta e ceva ce sm uitat sa scriu la negative. Nu arată… Doar in modul manual.
Deocamdată nu am remarcat smucituri.
Eu am un T-Cross, la tot grupul VAG au bagat 30.000 km sau 2 ani.
La reprezentanta spuneau ca astea sunt doar cifre estimative si acum in functie de mai multi factori in bord poate sa iti apara mai repede sau mai tarziu revizia. Ex: Daca conduci masina doar in oras o sa iti apara mai repede.
undeva scrie ca la utilizare severa, adica mai mult mera in oras, se injumatateste intervalul. aia cu 2 ani si 30k km e daca mergi 90% la drum lung.
Ok, se înjumătățește. Dar asta tot nu justifică schimbatul la 10k km.
pt modelu asta am lucrat la functiile de pe portiera: pliere, ajustare, incalzire oglinzi, geam electric, incuiere, iluminare.
Geamu electric e pacatos, solutia aleasa e ieftina, complexa d.p.d.v. software si dubioasa.
Oricum Ceed mi se pare cea mai buna alegere pret, ce ofera, aentimwnt de fiabilitate. Ca design tot pe acolo cu focus e…banala
Hmmm… ma sperii
Adică nu e foarte fiabil mecanismul geamului electric?
Din păcate si la toledo anterior am schimbat mecanismele ambelor geamuri față, unul după vreo 7 ani, celălalt după vreo 9.
Interesant, stii sa existe optiunea ca atunci cand descui masina sa nu se deplieze oglinzile? Ma enerveaza ca deschid hayon-ul pentru a lua ceva din portbagaj si se depliaza oglinzile…
nu mecanismu e buba, lipsa unui senzor. L-au scos si au mesterit din software. oricand poatw sa moara Auto Up, se decalibreaza geamul, nu mai stie pozitiile de capat sus-jos.
Daca se inampla, se poate calibra manual: tii de buton continuu sa urce sus, cand da in cheder o sa coboara putin, iei de pe buton si dai din nou in sus pana la capat.
Mulțumesc pentru sfaturile cu privire la revizii. Voi mai cauta informații.
Într-adevăr, o voi folosi preponderent in oraș. Probabil ca ar trebui revizia înainte de 2 ani.
Masina ta ar trebui sa aiba GPF – filtru de particule pentru benzina. Daca are atunci la mersul preponderent in oras o sa iti ceara singura sa schimbi uleiul inainte de cei 2 ani / 30k km recomandati de producator. Daca nu iti cere, sfatul meu este sa respecti indicatiile date de producator si sa nu te iei dupa altii.
In general ignora sfaturile legate de ulei de pe Internet unde toti au cate o opinie, nici unul nu fabrica masini si toti au cate un „prieten mecanic”.
La Modeo Diesel 2.0 150 CP este la fel revizie la 30000 insa dupa 10000 s-a aprins becul in bord ca trebuie schimbat …la fel si dupa 20000.
In plus calitatea finisajelor lasa de dorit. Mocheta arata mai rau ca la Logan.
Sub covorasul din fata a aparut o gaura in lau putin de o luna iar raspunsul dealerului a fost de la tocuri…..
Apropo de ce zice producatorul, citeam in cartea de service al masinii mele, legat de schimbul de ulei la cutia automata: foarte clar spune ca nu trebuie schimbat, e lifetime.
Apoi am gasit ca perioada de exploatare a masinii e 10 ani.
Cu alte cuvinte, daca e sa ma iau dupa spusele producatorului, masina, timp de 10 ani are costuri minime de intretinere, dupa, nu e problema lor cum a fost intretinuta masina.
30k km intre schimb, chiar si in conditii optime (autostrada, fara temperaturi extreme, etc), mi se pare exagerat la un motor cu turbo si cilindree mica, chiar si cu mama uleiurilor sintetice. Is curios cat estimeaza producatorul ca masina va fi exploatata, 6-8-10 ani?
nu mecanismu e buba, lipsa unui senzor. L-au scos si au mesterit din software. oricand poatw sa moara Auto Up, se decalibreaza geamul, nu mai stie pozitiile de capat sus-jos.
Daca se inampla, se poate calibra manual: tii de buton continuu sa urce sus, cand da in cheder o sa coboara putin, iei de pe buton si dai din nou in sus pana la capat.
am incercat eu recalibrarea prin metoda asta, doar ca nu functioneaza. In cele din urma am reusit la reprezentanta unde au o functie in software-ul de diagnoza. O data activata functia asta coboara singura geamul si il ridica. Din ce-am inteles functia de calibrare din butoane e altfel la modelul asta fata de cele anterioare.
Bună, felicitări pentru alegere! În urmă cu 1 an am urmat cam același raționament ca tine și m-am oprit tot asupra unui Focus ST Line, doar ca este 1.5 150 cp (nu am văzut scopul upgrade-ului la 182 cp, diferențele între cele 2 fiind minuscule) manuală (la momentul plasării comenzii era ceva indisponibilitate pe automată și ar fi întârziat în producție minim 7 luni).
Eu am ales să fac revizia la 1 an și 14k km, în pofida recomandărilor din carte. Am încredere în inginerii de la Ford, însă nu cred că ei au avut în vedere exploatarea într-un oraș aglomerat asemenea Bucureștiului. Momentan mă declar mulțumită de ea, se comportă exemplar la drum lung, iar antifonarea mi se pare decentă.
Bineînțeles că are și minusuri, calitatea vopselei nu mă dă pe spate (a mea e Race Red) și deși am aplicat o protecție ceramică, deja am identificat 2 puncte de vopsea sărită pe care le voi corecta cu un kit de vopsea luat de la reprezentanță.
In legătură cu diferența dintre motorul dd 150 si cel de 182, într-adevăr, aceasta este minoră. Dar nu am găsit această informație înainte de achiziție. In sfârșit, după cum am scris, diferența de preț nu a fost mare.
Lasa ca sunt buni caii aia in plus intr-o situatie de urgenta sa poti accelera la peste 4500 rpm.
La Ford e nasoală devalorizarea aia masivă după ce o cumperi.
Dar dacă o vei ține long term nu prea contează, tot 10k după 3 ani și 5k după 6 ani o să valoreze.
E bine că mai sunt oameni care investesc în mașini noi, înseamnă că nu e chiar așa groasă pe cât pare.
S-o conduci sanatos! Eu am un Fiesta 2017 Trend 100cp (low low low fata de a ta) de 2 ani si sunt mega multumit.
Da, revizia e 2 ani / 30k dar pe mine reprezentanta ma chemase la 1 an :)) pana le-am aratat mailul de la Ford Romania pentru VINul meu
Protectia de usi rezista in timp, cu conditia sa ai un pic de grija cand inchizi usa, sa nu agati protectia cu o haina si sa nu se retraga bine in portiera (am patit asta de mai multe ori la mk3.5).
E nasol albul, dar sa vezi ce nasol e cand dai 500euro +TVA pe un albastru premium (deep impact blue), si vezi cum se umple lumea de masini in aceeasi culoare
Gurile de ventilatie sunt unul dintre motivele pentru care vreau sa trec la Mondeo.
Franarea de urgenta e misto de tot; o singura data daca functioneaza, isi justifica banii. Am incercat-o odata fara sa vreau, la niste manevre in parcare
Daca voiai sportivitate Cee GT era la alt nivel , iar pretul era chiar mai jos daca aveai talent de negociat . Un prieten bun a cumparat in iunie cu livrare in august CEED GT DSG7 foarte dotata 23500 (de la un real pe configurator 26500) masina pe comanda. Nu a pus panoramic , si audio-ul JBL , dar avea bordul ala mare , navigatia mare si tot ce-ti trebuie pentru comfort si siguranta , faruri full led.
Eu as fi mers pe audio-ul HiFi , dar … asta e . Subiectiv . FOCUS mi s-a parut jenant la calitatea perceputa , la usile din spate exista plastic peste tweeter pus dupa montare , la o alta calitate decat materialul de usi , prin lipire , care se cam misca la modelul cu care am fost noi la test . Motorizarea de 182 nu mai exista in gama, ne-au oferit doar 150-ul si preturile erau bunicele . Cred ca te-ar fi avantajat pe ST LINE o culoare mai puternica pentru un model sport – ROSU , NEGRU , ALBASTRU , dar repet , e subiectiv . Nu-mi plac deloc jantele tale , fiind cele de baza pe 17″ , cele de 18″ facand masina sa para spectaculoasa . Nu inteleg de ce ai comparat Mazda 3 SkyX 180 si nu ai pus 2.0 150 in comparatie , ca era la fel de capabil precum restul din comparativ , la absolut orice , cu toate ca e scumpa si nu face , dar e o masina frumoasa.
Salut. Am zis de ce nu m-am oprit la ceed gt, chiar dacă într-adevăr ajungea tot pe acolo la preț, dar avea motor mai puternic. Poate exagerez eu, dar mi se pare că jantele alea de 18 de pe ceed gt pe drumurile din România, nu știu cât rezistă. Cum mi s-a zis că nu am șanse de test drive, nu am vrut să risc.
La fel si la focus, jantele de 18 arată bestial, dar nu am încredere ca rezistă, fiind cauciucul prea îngust. La mazda e mai înalt pe jantele de 18.
Despre culoare, si dreptate, mergea ceva mai deosebit, dar… roșu e prea „strong”, negru e mortal la propriu vara, iar albastrul desert island nu mai e disponibil pe stline. Restul de culori sunt mai oribile decât albul.
Iar la mazda 3, chiar dacă mi-a plăcut mai mult, nu pot să justific diferența de preț.
Dar de aia e lumea frumoasa, fiecare apreciază subiectiv valoarea lucrurilor. Dacă aveam toți aceleași păreri, exista doar un model de mașină.