Trotinetă Xiaomi M365 Pro – review

Multe review-uri de mașini, hai și cu unul pentru ăia care n-au permis de conducere (ca mine) sau dorința de-a-și lua o mașină prea curând (tot ca mine). OK, gluma deoparte, mi-am luat în primăvară o trotinetă electrică. Mai am doi pași până la 37 ani, nu știu ce-ar zice Dana Budeanu despre mine, dar există o logică în spate.

Anul trecut, am încercat marea cu degetul și am dat £1.200 pe o bicicletă electrică. După vreo două zile de mers la birou cu ea, am decis s-o returnez, iar motivul e că, deși naveta mea e scurtă (15 minute de pedalat), ar fi însemnat să mai fac un duș odată ajuns la birou. Electrică sau nu, tot tre’ să dai la pedale și tot leoarcă ajungi la muncă.

În primăvară, când a dat pandemia peste noi, am zis că nu mă mai urc în autobuz prea curând, iar dacă ne cheamă înapoi la fabrică, am nevoie de un mijloc de deplasare care să mă țină departe de oameni și care nici să nu mă transpire.

Am făcut comanda la Pure Electric (am luat-o prin Klarna, să nu dau toți banii deodată; a costat £500 cu tot cu ceva soluție antigăurele în cauciucuri), a ajuns acasă, am tras de ea toată vara, am abuzat-o corespunzător. Jumate de an mai târziu, câteva concluzii:

  • are aproximativ un sfert de picior de cal-putere – OK, habar n-am cât are, dar viteza maximă e cea obișnuită, de 25km/h, cu vârfuri de 28km/h la vale
  • teoretic, aș putea să-i schimb firmware-ul (chiar dacă asta, din ce pricep de la alții, ar însemna să cumpăr un telefon cu Android), dar nu prea are sens. Maximum pe care-l poate atinge e undeva pe la 31-32km/h în linie dreapta, iar diferența de viteză și posibilitatea de a suprasolicita motorul complet inutil nu merită efortul
  • pentru că e versiunea Pro, bara pe care stă ghidonul e mai lungă, ceea ce o face mai ușor de manevrat și e un pic mai sigură de condus decât soră-sa mai mică de înălțime
  • frâna e două, ca să zic așa: una regenerativă, pe care eu am setat-o pe „aggressive”, și care e acționată automat funcționând ca limitator de viteză când te duci la vale și riști să depășești cei 28km/h (că nu vrei să te duci în cap), și una pe disc, pe roata din spate
  • problema cu discurile de frână la Xiaomi e că… nu sunt perfecte, au denivelări (chinezării, deh) și auzi cum se freacă sabotul (sau cum s-o chema) de disc. Ca să scapi de sunetul ăla, trebuie să reglezi frâna, iar procedeul nu e tocmai simplu dacă nu te pricepi. Eu m-am dus cu ea la Halfords, a dat-o pe „mai moale”, dar a crescut considerabil distanța de frânare și m-am întors s-o regleze mai aproape de setarea inițială. Toate ca toate, da’ nu vreau să intru într-o intersecție și să mă ia unul pe capotă din cauză că n-am vrut eu să aud frecușul dintre două bucăți de metal
  • personal, nu prea apuc să folosesc frâna de mână. Trotineta are mod de cruise control, ții accelerația apăsată până se aude un piuit, iar apoi, ca să frânezi, doar atingi un pic aceeași accelerație și începe să încetinească. Frâna de mână e mai mult pentru urgențe
  • avantajul la Xiaomi e că are tracțiunea pe roata din față, spre deosebire de alea de la Ninebot, care au copiat designul la virgulă de la verișorii lor chinezi, dar au pus motorul pe spate. Spun că e un avantaj pentru că m-am dat în toamna asta, prin Roma, cu unele Ninebot și, dacă asfaltul e un pic ud, ești BMW cu cauciucuri de vară pe gheață de iarnă, se duce de fund până te dă de pământ. Urât de tot, groaznic de condus (de trotinetă zic, habar n-am cum e cu BMW-urile)
  • am mers pe versiunea Pro pentru range. Cu un singur „plin” de baterie, am reușit să scot 46km astă vară. Acum, având în vedere că de vreo trei luni o folosesc mai mult ca să mă duc la Morrisons să-mi fac cumpărăturile, nu știu dacă se mai justifică diferența de vreo £200, dar na, am plătit-o, aia e
  • am făcut, în total, un pic peste 600km cu ea, bateria se simte bine, dar timpul de încărcare e cam frustrant, aproximativ șase ore la priză. Totuși, la un range de peste 40km (și asta în modul sport în cam 90% din timp), asta înseamnă că pot s-o pun la încărcat, în condiții de mers la birou, o singură dată pe săptămână, pe curentul angajatorului
  • range-ul ăla, din păcate, e valabil doar vara, în condiții ideale (vreo 28-30 grade), nu și iarna. În ultimele săptămâni, nu cred că am reușit – la 7-12 grade – să scot mai mult de 20km din ea (în același mod sport)
  • cea mai nasoală chestie la modelul ăsta (și pe care au reparat-o la cel nou) e că se strică stopul de pe spate din cauza umezelii, noroiului, pietricelelor, naiba știe. Cablul de sub apărătoare, care leagă led-ul de restul sistemului, nu e protejat. Am constatat că am mușcat-o și eu abia acu’ vreo trei săptămâni, așa că am dat opt lire pe un clip-on rear light (ca ăsta, doar că are lumină roșie) pe care l-am agățat de rucsac (cum ziceam, folosesc trotineta să mă duc la cumpărături)
  • ce nu-mi mai place în mod deosebit e faptul că ghidonul e un pic prea scurt și a fost un chin să montez și suport de GoPro și suport de telefon pe el (pentru Google Maps). Am găsit un compromis cu poziționările, pun GoPro-ul înainte de a așeza telefonul. Suportul pentru GoPro e cel standard, al lor, cel pentru telefon e ăla de pe bicicletele Lime, e un Gub destul de sănătos
  • am ținut morțiș să am și-o oglindă, dar am ajuns la concluzia că astea de bicicletă sunt, în general, inutile din cauza unghiului prea mare – vezi mașina abia când e la un metru în spatele tău, OK mai mult după apus, când vezi farurile, dar sunt greu de poziționat (n-ai loc să montezi una de bicicletă din cauza modului în care e poziționată accelerația, că n-au vrut să-l tragă fix lângă mâner)

Per total, sunt mulțumit de ea. Asta nu înseamnă c-am renunțat la ideea de bicicletă, ba chiar mi-am luat un Brompton prin schema cycle2work, dar pe ploaie și frig, și mai ales pentru mers la birou, trotineta e pur și simplu mai comodă. Bicla o s-o folosesc începând de prin februarie, martie, aprilie, când s-o întoarce soarele.

Dacă ar fi să mă plâng de ceva, e cel mult infrastructura. Deși am parte de suficiente benzi de biciclete, nu sunt pe cât de multe mi-aș dori, nici măcar la capitală (ca idee, un hyperlapse făcut în vară, prin Londra, pe 25km).

De regulă, folosesc benzile de biciclete, strada acolo unde nu e trafic și trotuarul (la viteză de pieton când e lume, încetinit spre frână când văd copii sau animale) acolo unde nu e bandă, iar pe stradă se circulă cu viteză. Nu e o scuză pentru încălcatul regulilor, dar mai bine încasez o amendă decât să ajung în spital.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

28 comentarii

  1. Cate kilograme ai?

    00
    • Monentan, 65, c-am dat jos vreo opt kile anul ăsta, dar trotineta ar trebui să țină lejer 90.

    • tine si peste suta lejer. as pune 20 peste suta – cu tot cu pungi de cumparaturi, carnatilor.

      00
    • Am mers vreo 300m pe eTwow 2 persoane 140kg plus cumpărături vreo 10kg. Ploua, era noapte și chiar trebuia sa iau persoana… Nu s-a rupt nimic deși nu arata foarte solida.

      00
    • Două persoane pe o trotinetă nu e o idee bună – de fapt, e cam ilegal peste tot.

    • @Ionut P. ce era asa de important incat trebuia sa iei inca o persoana pe trotineta 300 de m
      Nu puteati merge amandoi pe langa ea distanta asta?
      Stiu ca ‘time is money ‘ dar cat ai economist in acesti 300 de m?

      00
    • Am scris ca ploua foarte tare si era noapte. Trebuia sa ajung musai de la un metrou acasa. A fost one time. Trotineta nu a patit nimic deci la 150 kg.

      00
    • Ionut P – Sunt o gramada de „one time” prin cimitire.

      00
  2. De curiozitate, cum te dai prin UK cu ea? Ca parca erau putin interzise.

    00
    • Dacă nu ești viteaz să faci slalom printre pietoni, poliția te ignoră. În Londra, se dau cam 200 amenzi săptămînal din 2000 de trotinetiști trași pe dreapta, pe ideea că dacă nu ești nesimțit, nu merită să-și piardă timpul cu tine. La fel ca iarba, care e ilegală, se vinde la orice colț de stradă, dar e prea multă hîrțogăraie ca să îi salte pe ăia care o vînd, că ăia care se fac muci de la fumat oricum devin moluște. Poliția din UK e destul de relaxată. Dacă nu pui pe alții în pericol sau dacă nu ești agresiv, ești tolerat. Plus că s-au legalizat serviciile de tip Lime în cîteva zone din Anglia, urmează să legalizeze și trotinetele peste tot, probabil cam într-un an. Ai, totuși, nevoie de permis de conducere sau de permis provizoriu (eu am provizoriu, e valabil zece ani în caz că vreau să fac școala de șoferi; fără el, nu poți face școala), așa că se presupune că măcar cunosc regulile de circulație. Cumva, e și motivul pentru care vreau să fiu cît mai aproape de legalitate, circul cu lumina aprinsă, cu stopul aprins pe spate, am pus oglindă, evit strada și pietonii etc., să n-aibă ce să-mi reproșeze.

    • Alex, amen. in capul meu asta este scopul si functionalitate politiei.

      00
    • Da, politia din Londra/UK te poate ignora. Dar daca are chef/directiva, te taxeaza. Lucrez in zona centrala (Vauxhall Station) si o trotineta electrica m-ar fi ajutat mult sa ajung netranspirat de la gara la birou. Dar langa pista de biciclete de pe traseu era de cateva ori pe luna parcati politistii. Si opreau posesori de trotineta electrica si-i amendau. Puteai sa ti-o iei sau nu, in functie de data si ora la care treceai pe-acolo. Eu am considerat ca nu merita riscul. Amenda este £80 parca. Baietii de-acolo ignorau casca, luminile si alte elemente de siguranta. Vehiculul era interzis si gata.

      00
  3. Am eu puțin peste 100 si am modelul standard (câștigat la capac la o bere). Se cunoaște cum se chinuie cu mine și se termina mai repede (bateria domnilor). În plus când a scăzut la o liniuța din patru efectiv nu mai trage.
    Nu as fi dat banii pe asa ceva dar am câștigat-o și am hotărât sa nu o vând. E perfecta pentru ridicat un pachet de la posta, cumparaturi minore la un magazin de cartier pentru chestii de care ai uitat sau un easybox.

    00
    • Face asta și la Pro. Cînd rămîi la o liniuță cu bateria, trage mai greu și dacă ai 30 kile cu tot cu haine. Bănuiala mea e că intră într-un soi de battery saving mode, nu că n-ar putea să mai tragă, pe ideea că poate vrei s-ajungi acasă.

  4. Ninebot cu motor pe spate? Ce model? Eu am ES 2 si are tot pe fata.
    E tricky intr-adevar, tunatul ei, pana pe la 31-32 km/h. Am facut-o eu, dar ii schimba putin comportamentul acceleratiei si al franarii regenerative. Apoi, desi nu pare, diferenta de la 25 la 31 e mare si devine destul de periculos daca iei o tranta la peste 25. Daca ai drum drept lung, liber sau pista de bicicleta lata si lunga, atunci poate ca merita.
    Eu, intr-un an, cu o iarna trecuta relativ blanda, am facut cam 1200km.

    00
    • Nu știu să-ți zic modelul, dar am văzut la Mariciu, ultima trotinetă cu care s-a intersectat e fix aia folosită de unul dintre serviciile de trotinete de închiriat din Roma. Legat de viteză, știu ce zici, nu pare mare diferența, dar… eu am picat de pe a mea în Londra, am luat o bordură, mi-am rupt scafoidul la mîna stîngă, so… Dar pe drum drept, mai ales pe stradă, încă 5km/h ar fi ajutat. Dar nu-i bai, mă mulțumesc cu ce am, nu mai vreau încă un os rupt.

  5. Acum or sa dea buzna bombardierii sa cumpere trotinete cu tractiune spate pentru cerculete :)

    00
  6. eu am 1500 km facuti cu varianta simpla prin buc. Din care 300 anul asta. Nu prea am apucat sa o plimb in pandemie dar in 2019 a facut pereche cu un abonament la tren si am redus timpul de navata de la o ora la aprox 30 min.

    Foarte practice.

    00
  7. Eu am un kugoo g booster, luat de la mall geek, după ce a zis arhi ca e o bestie…
    Făcut cu ea vreo 3500km (in 4 luni, cred).
    Eu: 95kg.
    Ea: 2 motoare a cate 800w fiecare, viteza între 45-50. Urc Dobrogeanu gherea dinspre star spre Racadau cu 28km/h.
    Cel mai mult m-a dus 57km. Am venit de la sf ghe in bv si m-am mai coit un pic prin sat.
    Am mâncat Crucur. I-am dat o rușine totala cu trotineta.
    Am observat si eu ca a scăzut autonomia la 40km cu ambele motoare turate la maxim. O fi de la frig si umezeala…
    Dacă vrea careva sa dea o tura, sa vadă ce poate, lasati mesaj aici.

    00
  8. Am o Xiaomi M365 luată de peste doi ani. Cea mai bună investiție din acei doi ani. N-am carnet și nici nu-mi trebuie (stau fix în mijlocul Oradiei, piața mare a orașului e la 4 minute de mine, Carrefour la 3, parcul central e peste drum, cabinetul meu e la 8 minute de mers pe jos). După ce am făcut pană cam de două ori pe an am luat roți fără cameră, din cauciuc plin. Acum trec cu ea ca buldozerul peste orice. Simți fiecare mică denivelare a solului prin roți dar măcar nu se mai sparg.
    Se încarcă full în vreo 5 ore. Nu i-am modificat firmware-ul pentru că e OK cum merge acum. Cablul de sub aripa din spate e într-adevăr neprotejat și după ce-am prins o bordură de s-a rupt aripa s-a dus și ăla lejer, cu mufă cu tot. Am schimbat aripa dar mai trebuie să reconectez cablul la becul de frână. Bara verticală pe care stă ghidonul joacă dar nu deranjant. Se poate rezolva cu un cauciuc în zona de îmbinare (am văzut că se vând pe net).
    Per total sunt 99% mulțumit de ea, iar de ar fi să iau una nouă tot modelul ăsta l-aș lua. Am mers cu ea prin ploaie, pe grohotiș, prin gropi – rezistă foarte bine. Discul de frână într-adevăr se freacă uneori și face zgomot dar se rezolvă cu vreo două frâne puse brusc ca să-l realinieze.
    Costă 1700 RON una acum dar am văzut și pe la 1500 RON pe net. Recomand. În Oradea cam 80% din trotinetele electrice sunt Xiaomi M365. Ne salutăm discret din cap pe stradă ca membrii unui club secret.

    00
    • „Ne salutăm discret din cap pe stradă ca membrii unui club secret.” Vă salutați doar între voi, cei de la Glovo, sau îi băgați în seamă și pe cei de la Food Panda? :)

      00
    • @infektus: ahahahaha – înțeleg ce-ai făcut aici: e pentru că ăia care livrează mâncare merg pe trotinete. Și ai pus tu două grupuri sociale în antiteză pentru a sublinia că eu fac parte dintr-unul. Dibaci și fin. Un om cu înțelepciune și mult umor.

      00
  9. Eu am renunțat la trotinetă și am trecut la bicicletă electrică, mult mai safe, mai ales că de obicei merg prin trafic (uneori pe pistă). Plus că aveam nevoie să car kinderu dimineață pina la creșă.
    Am vreo 3000km în 6 luni și nu cred că am transpirat vreodată încât să am nevoie de un duș, poate în August… Așa că poate trebuia să încerci una mai puternică, a mea nu e mare lucru, Decathlon, ~1500 (1000 cu ajutoare locale)

    00
  10. cum sa transpiri dupa doar 15 min de mers pe bicla??

    00
  11. Oleaca cam tarziu am descoperit articolul asta, dar las si eu 2 idei vis-a-vis de modelul standard M365 cumparat de pe olx cu 1200 lei si ceva garantie ramasa.

    Cea mai mare problema – pene lungi si dese. Rezolvate prin camere mai groase si bagat 3.2bari in ele. Nu e de speriat. Specifica in manual ca minim 3 bari trebuie sa aiba.

    A 2a problema – jocul din ghidon devine maricel si trebuie sa il tii lejer ca sa nu iti dea impresia ca se rupe. EL e rezistent in timp.

    La fel si eu am mers prin ploaie fara probleme – stiu de la baietii din service ca daca nu o deschizi nu iti face probleme, e inchisa si etansata foarte bine.

    Facut si un accident, dar stai sa il vezi pe ala cu bmw-ul ce a patit….janta si aripa zgariate. Plus un dosar penal. Aparent cand esti sofer trebuie sa te asiguri la schimbarea directiei de mers indiferent de situatie. (El era pe prima banda, au plecat de la semafor si atunci a pus semnalul, nu am apucat sa vad si a tras de volan din scurt. Bum. ) Eu am avut fata belita (cu casca in cap) si cateva julituri care se simt si dupa 4 luni.

    Eu am 15km pana la birou, iar dupa 2000+ de km cu ea inca are autonomie 20-22 km lejer, agresiv la recuperare energie si la fel de agresiv la accelerare. Fara Softuri, am nevoie de autonomie, in drum spre casa ma mai abat cu treaba si trebuie sa reziste.

    In rest …. da, o recomand oricui, mici probleme dar nu grave, as mai cumpara aceeasi trotineta electrica.

    00
  12. Oleaca cam tarziu am descoperit articolul asta, dar las si eu 2 idei vis-a-vis de modelul standard M365 cumparat de pe olx cu 1200 lei si ceva garantie ramasa.

    Cea mai mare problema – pene lungi si dese. Rezolvate prin camere mai groase si bagat 3.2bari in ele. Nu e de speriat. Specifica in manual ca minim 3 bari trebuie sa aiba.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.