Despre garanţii şi magazine online

lumanari-2Am văzut că iPhone 5 a apărut în mai multe magazine online, aduse pe canale neoficiale, şi mi-am adus aminte de o discuţie despre acest gen de magazine şi garanţiile oferite de companiile ale căror produse sunt vândute prin ele. Pe scurt, dacă vă luaţi, de pildă, un telefon Samsung de pe un magazin din ăsta care nu l-a adus prin Samsung România, Samsung România nu are nici o obligaţie faţă de dvs.

De ce?

Pentru că lu’ Samsung sau lu’ HTC nu le convine să aibă cheltuieli cu produse care nu au fost vândute de ei. Închipuiţi-vă că trebuie să raporteze acasă ce fac şi pe tabel scrie “200 telefoane vândute, 400 telefoane trecute prin service, din care 300 telefoane înlocuite”. Destul de nasol. Timp în care HTC Germania anunţă cifre record la vânzări şi puţine produse întoarse la garanţie.

Mai departe, producătorul spune: ia să nu mai aducem produse aşa repede la ăştia, că prea le strică.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

21 comentarii

  1. Pai undeva tot au garantie aparatele alea. Doar ca dureaza sa le repari si daca firma de la care le-ai cumparat e de cacat mai platesti si servicii de curierat international.
    Cam aiurea sa dai 1000 de euro pe un telefon si sa n-ai garantie.

    00
  2. Totusi, garantia nu e internationala?

    00
  3. In alta ordine de idei ce e mai naspa, sa ai un telefon cu garantie prin Germania sau unul cu cumparat din jegul de hypermarket Real ce ofera pentru persoane juridice doar jumatate din perioada de garantie ?!?

    Sa fiu si ON TOPIC, laptop DELL cumparat din Austria, inlocuit de DELL ROMANIA incarcatorul defect a doua zi dupa ce am raportat defectul catre ei. Nu stiu daca e pentru ca aveam garantie Next Business Day, pentru ca era laptop de 3000 de euro sau doar pentru ca DELL e o firma ce isi respecta clientii.

    00
  4. @Cladiu
    In cazul produselor marca Apple Inc, daca-ti cumperi orice produs, de ex iPhone 5, maine din Australia si peste o saptamana iti crapa iar tu esti in Romania unde nu este comercializat pe canalul oficial, poti sa te duci cu el in cea mai apropiata tara unde este comercializat oficial si vei fi rezolvat. Sau sa astepti pana cand va ajunge si aici pe canalul oficial.

    Nu stiu cum e la alti producatori

    00
  5. @ Ciprian .. Si sa te duci cu el in cea mai apropiata tara unde este comercializat pe canalul oficial… nu suna cam complicat pentru un telefon totusi ? uitam ca vorbim de un telefon, inventie al carei scop este sa ne faca viata mai usoara nu sa ne-o complice.

    00
  6. @zoso: nicio treaba! am un furnizor in Hong-Kong de unde am luat tot felul de electronice de la iphone si ipad, la laptopuri si alte maruntisuri.
    Nu am avut niciodata probleme cu garantia la produsele apple.
    Le-am trimis la noi la service impreuna cu certificatul de garantie si s-a rezolvat orice problema.

    00
  7. @Zoso: Din cate stiu eu, in cazul Apple, daca produsul nu este decalarat furat si se afla inca in perioada de garantie internationala (un an), ti-l repara orice service autorizat.

    00
  8. @zoso: la Apple tot ce e portabil, in garantie si nu e furat se repara oriunde. Uneori (in Romania) mai cer si chitante, dar nu e obligatoriu.

    00
  9. de aceea la emag e mai scump, dar unii nu inteleg. cand mi s-a stricat tableta m-am dus la emag, emag s-a dus la gsm.ro (da, emag cumpara de la gsm.ro), gsm.ro s-a dus la centrul samsung din romania. a durat 2 saptamani dar s-a rezolvat, mi-au inlocuit bateria si au facut update la os. e vorba de prima versiune de samsung galaxy tab care de-abia aparuse si a costat 2000 lei la emag, dar cred ca l-am vazut si la 1600 la magazine mai obscure. are garantie 2 ani.

    00
  10. @zoso
    nu, Ciprian are dreptate. nu trebuie (aifon-ul) sa fie luat de la producatori autorizati.
    aifon 4 luat din germanos, modulul de camera busit, schimbat cu unul nou (refurbished) in câteva zile fara discutii.

    00
  11. Din cate stiu garantia o reclami la producator doar daca ai cumparat direct de la el. Daca ei de la un tert care vinde respectivele produse, garantia si-o asuma acel tert si raspunde pentru asigurarea ei.
    Tertul are fie propriul departament de service fie colaboreaza cu producatorul, insa nu e problema clientului si a tertului care vinde produsul.
    Pentru a ilustra mecanismul iti dau si un exemplu: se poate ca producatorul sa acorde o garantie de 2 ani unui produs, iar tertul vanzator sa-si asume o garantie de 3 ani (ca asa vrea muschiul lui – pt a atrage clienti de ex).
    E problema ta ca client daca ai incredere in oferta lui si cumperi produsul. N-o sa poti reclama la producator daca tertul nu si-a respectat angajamentul (poate doar in cazul in care tertul este distribuitor autorizat).

    00
  12. Atâta timp cât producătorii aplică politici de prețuri diferite pentru țări diferite va exista și piața gri. Problema este că atunci când cumperi din interiorul UE produse mai ieftine aduse pe canale neoficiale, producătorul este cam obligat să onoreze garanția.
    Posibil să fie valabil și cu cele aduse din US da’ acolo nu bag mâna în foc pentru toți producătorii. Din UE știu sigur garanții onorate pentru Lenovo, Samsung, Dell și altele.

    00
  13. @zoso nu ma, il poti cumpara din orice tara de pe glob, de pe canal oficial sau baietii din piata de canguri, important este ca serviceul la care ajungi in caz de nevoie, sa fie intr-o tara unde se distribuie oficial. si sa nu fie raportat ca furat

    @cireasa confunzi „producator” cu „distribuitor” iar exemplul tau nu cred ca are treaba cu ce discutam. daca l-ai luat de la germanos, e foarte posibil sa fie adus pe canal oficial. nu vad sa scrie pe siteul lor sau al altui operator de telefonie mobila, authorised distribuitor sau authorised service provider.

    @Ursu nu, nu este. a explicat zoso in paragraful 2. daca ejti jmecher si vrei sa fii miezu’ din dodoașcă la tine-n cartier, tre’ sa-ti asumi niste riscuri

    00
  14. @Florin – Nu stiu daca este datorita fitelor (a se citi fitze) sau pentru ca vrei sa te dai mare dar ti-ai permite un domeniu mai bun.

    00
  15. pai stai asa, ei nu pot vedea dupa s/n de unde a fost cumparat?

    00
  16. @Andrei: Da-mi vreo doua sugestii te rog. Multumesc anticipat!

    00
  17. Cred ca ai uitat de UE si obligativitatea de a asigura service si garantie si conditii egale in toata piata. Daca fac figuri in Romania, exista OPC, exista mail la producator la nivel de UE si facut de rahat pe pagina lor de facebook.

    00
  18. „din care 300 inlocuite” – nu vad unde e problema. oricum ele vin de la producator. care-i costul? ca pierde ala 1 ora sa se uite ca telefonu e mort si in timp ce vin alte sute de telefoane mai vine inca unul pt garanatia aia.

    daca dell poate oferi garantie internationala pentru un laptop de 20 de mil ar putea sa faca asta si samsung pt un telefon de 25 de mil. decat o idee.

    00
  19. chiar asa
    daca ar fi vorba de falsuri, ar fi o treaba
    dar asa, indiferent de canalul prin care a fost vandut, pentru producator este un lucru bun, are profit
    aa, daca produsele sunt proaste si garantia trebuie „rezolvata” altfel decat normal…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.