Îmi scrie un cititor: Îți trimit poze cu un BYD, făcute de mine azi în Arad. Chinezul care o conduce zice că e un model încă nelansat in EU, este hybrid, costa 10.000EUR în China și dublu in Europa. Wait for it: are 400 de cai. Am căutat pe net, schimbătorul este de BYD Seal, […]

Am o curiozitate pentru cei care au panouri fotovoltaice. Mă interesează cei care au sisteme hybrid, adică își încarcă propriile baterii, deși știu că cei mai mulți dau energie în rețea. Mă interesează zona în care sunteți, câte panouri aveți și cât de bine ați ieșit. Cum ziceam, mă interesează să îmi pun panouri fotovoltaice, […]

Am decis să le schimb mașina părinților (Hyundai i30 1,4l benzină) deoarece se învechise ajungând la 43.000 km după 8 ani. Când am cumpărat de nou i30-ul am ales modelul de bază, fără nici o dotare opțională, ceea ce a fost o eroare pe care doream să o corectez acum. Prețul atunci a fost de […]

Pe condițiile pieței, pe război, pe clienți, pe chinezi, pe bubuli. Mai puțin pe propria prostie. Aveau A4 break și A6 break. A4 vândut foarte bine, A6 confortabil. Ce le pocnește mintea? Renunțăm la A4 break și lansăm A5 break. Ceea ce este o prostie, totuși, dar hai să ne uităm la altceva. Cifrele: 6 […]

Deși are doar 4 din cele 13 modele aflate la vânzare cu motor hibrid, vânzările acestor patru modele merg foarte bine. Sales of Ferraris with hybrid engines have overtaken those of traditional models for the first time, a seminal moment for a brand inextricably linked with supercars driven by noisy, powerful engines. Four of the […]

Partea 1 – Pompă de căldură Partea 2 – Centrală fotovoltaică Partea 3 – Mașină electrică Partea 4 – Panouri termodinamice Partea 5 – Centrală Electroeoliană Rezumat: Am instalat panouri fotovoltaice Eurener și invertor Fronius. În martie 2023 am stat aproape 8 zile deconectat de la Electrica, fără să îngheț sau put. Am redus costurile […]

Au trecut aproape 2 ani de la ultimul review de pe blog și a trebuit să predăm mașina după 4 ani de leasing. Următoarea nu va fi un Volvo electric și nici Polestar 2, așa cum spuneam data trecută, ci o Kia EV6 AWD. Am comandat-o la sfârșitul lui aprilie 2022 și sperăm să ne […]

În caz că aveți nevoie de informația asta: dacă aveți portbagajul deschis și un colet greu pe un scaun care nu are centura pusă, avertizarea de centură lipsă pe scaun va piui doar ea, nu și aia de portbagaj. Mă duc la revizie și aveam câteva chestii pe listă. Aia cu faruri care se aprind […]

Hyundai Tucson 1.6L benzina Mild Hybrid, 7DCT, 4×4, 180CP, varianta de echipare Luxury. Decizia Alegerea Tucson-ului a fost relativ simpla după ce am comparat: Skoda Tiguan, Karoq, Honda CRV, Rav4, Nissan Qashqai, X-trail  Kia Sportage, Peugeot 3008,  toate acestea modele noi beneficiază poate și acum de discounturi final de gama cu masini pe stoc. Chiar […]

Primele impresii aici. Ce o să citiți mai jos e diferit de testdrive-urile vomitive pe care toți le-am văzut și citit pe net. E experiența unui om care vine de pe o mașină asemănătoare și care are niște așteptări de la liderul segmentului SUV mediu. De aceea veți vedea lucruri un pic diferite față de […]

La review-ul la Skoda Octavia, am postat un comentariu că am avut de ales între Octavia, Corolla și Civic, iar un alt cititor m-a întrebat dacă nu fac un review, deși mai are unul Vali, scris chiar de el, însă pentru un model hatch de 1.8l de la Citylink. Nu am să vă plictisesc cu […]

Salut! Aveam un Seat Toledo din 2008, cel pe platforma Golf5. Mașina mi se pare surprinzător de buna (mai puțin unele detalii de materiale și finisare), dar am făcut o greșeală la cumpărare. La vremea respectiva credeam că motorul de 1.6 aspirat de 102 cai va fi suficient. HaHa! Veneam de pe o Solenza cu […]

Am așteptat până acum să scriu review-ul mașinii pentru că am preferat să ajung pe la 5.000 de km cu ea ca să-mi pot forma o părere și pentru că merita să fie și aici o comparație cu cel mai apropiat competitor al CR-V-ului, Toyota RAV4. De altfel, în perioada în care prospectam piața pentru […]

Într-o lume în care 99% din hibridele normale au motoare din ce în ce mai mici, Toyota are curajul să spună “nu, 2.5 e ce trebuie”. 222CP. Două motoare electrice, unul în față, care e alimentat de motorul de 2.5 benzină, și unul unul pe spate, pentru AWD. Apropo de asta, n-am condus-o la modul […]

Disclaimer: Nu sunt șofer “profesionist”, în afară de acu 10 ani când am făcut școala de șoferi nu am condus niciodată manuală, nu (mai) știu conduce manuală și probabil n-o să conduc vreodată. Poate dacă ajung să am suficienți bani încat să-mi iau un Shelby Cobra, dar astea deja-s vise. După ce un amic și-a […]

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Decathlon.