Honda CR-V 2020 hybrid testdrive

Am așteptat până acum să scriu review-ul mașinii pentru că am preferat să ajung pe la 5.000 de km cu ea ca să-mi pot forma o părere și pentru că merita să fie și aici o comparație cu cel mai apropiat competitor al CR-V-ului, Toyota RAV4.

De altfel, în perioada în care prospectam piața pentru viitoarea mașină, RAV4 a fost prima opțiune până când am apucat să le conduc pe amândouă. Prin urmare, o voi și compara la fiecare pas cu RAV4. Cealaltă variantă de pe lista scurtă a fost Volvo XC60, dar pe lângă diferența de preț semnificativă și opțiunile restrânse aflate pe stoc, interiorul mi s-a părut mult prea kitsch (imitație de furnir de lemn, mâner de schimbător de cristal și alte rahaturi care ar da extrem de bine pentru un pește, dar care chiar nu au fost pe gustul meu).

Am început prospecția căutând mașinile existente pe piață după câteva criterii. Căutam o mașină hibrid cu motorul termic pe benzină (nu mi-a plăcut ideea de hibrid diesel), cutie automată, cu garda mai înaltă decât vechea mașină și cu AWD. Cam astea erau cerințele de bază. Suplimentar vroiam și câteva fițe, cum ar fi pornirea de la distanță, plafon panoramic, un sistem audio care să suporte Android Auto/Apple CarPlay și încălzire în scaune și volan.

M-aș fi orientat spre Kia/Hyundai, însă picau din start pentru că nu aveau vreo variantă decentă AWD hibrid pe benzină. Kia are struțocămila aia de mild-hybrid diesel pe Sportage, pare-mi-se același de pe Hyundai Tucson.

Acum e posibil să am și eu fixațiile mele, însă tendința globală de-a restricționa din ce în ce mai mult motoarele diesel m-a pus pe gânduri. Nu că m-ar deranja în prezent, dar sunt convins că în viitor va afecta prețul de revânzare al unui autoturism cu propulsie diesel.

Apoi mai e diferența dintre mild și full hybrid. Ca să nu mai căutați voi pe google care-s diferențele, la mild-hybrid motorul electric doar ajută motorul termic, de obicei la pornire, fără să fie capabil să propulseze singur mașina. Full hybrid înseamnă că motoarele pot funcționa independent, iar mașina se poate deplasa doar cu motorul electric. Full hybrid pot fi cele care au baterii de capacitate mai mică, reîncărcabile în mers/la frânare, dar și cele plugin. Diferența o face distanța maximă care poate fi parcursă cu motorul electric. La cele dintâi, distanța este mică, câțiva km doar. Dar motorul hybrid are avantajul de-a reduce consumul urban destul de mult, consumând mai mult la drum lung.

După ce-am avut lista scurtă de opțiuni, m-am dus prin showroom-uri să pun întrebări. Aici am avut prima dezamăgire legată de Toyota.  Am fost inițial la cel de pe Splai, am intrat, m-am uitat la mașină, m-am suit în ea și tot așteptam pe acolo să pot să pun câteva întrebări. Nu era nici plin (deh, pandemie), dar e posibil să fi fost dezamăgiți de imaginea unuia îmbrăcat la pantaloni scurți cu tricou de roacăr. Că m-au ignorat total până când m-am dus eu la unul să-l întreb de sănătate. Și chiar și-atunci, omul părea mai dornic să se întoarcă la ce făcea înainte decât să poarte un dialog cu mine.

Am aflat totuși părțile esențiale. Și anume că n-au nimic pe stoc și așteaptă mașini de abia undeva în noiembrie (asta se întâmpla prin iunie-iulie) și că să mai sun dacă vreau testdrive.

Well, n-am mai sunat, m-am dus la un alt showroom, la cel din Crângași. Acolo au fost ceva mai vioi (cei drept, n-am mai stat să mă mai uit la mașină, m-am dus direct să discut cu unul din cei de-acolo).

În Crângași, fix lângă Toyota sunt cei de la Asko Honda. Așa că am intrat și-acolo să mă uit la mașină și să pun câteva întrebări.

Primele impresii

Interiorul de la RAV4 mi s-a părut mai bine gândit. Au multe spații de depozitare împărțite foarte bine. Mi-a plăcut în mod special nișa aflată între bord și torpedou. Mi-au plăcut butoanele, dădeau impresia de lucru de calitate, solid. Are dreptate însă Vali (la momentul respectiv nu m-am gândit la asta), nu știu cum va arăta/reacționa în timp materialul cauciucat în care sunt îmbrăcate. Mai ales într-un bord încins vara.

Nu mi-a plăcut cotiera (mi s-a părut un pic cam mică). De asemenea nu mi-a plăcut mai deloc bordul, ceasurile alea arată ca naiba.

Interiorul CR-V mi-a creat un mic conflict de prima dată când l-am văzut. Deși nu la fel de bine gândit ca cel de la RAV4, lipsind diversele nișe, dă impresia de mai mult spațiu și pare mai modern. Poate și din cauza faptului că Honda a eliminat maneta de schimbător de viteze (sunt doar butoane ) și prin urmare spațiul lăsat liber poate fi folosit. Cotiera oferă un spațiu de depozitare imens (încape lejer un mic rucsac în interior).  Interiorul însă avea două mari probleme. Prima și cea mai deranjantă din punctul meu de vedere era legată de inserțiile imitație de lemn aflate peste tot prin interior (bord, fețele ușilor etc.). Și spun "era" din cauză că am fost imediat liniștit de reprezentantul celor de la Honda care mi-a spus că se pot schimba într-o variantă gri-metalizat cât se poate de neutră.

A doua problemă o reprezenta plasticul negru lucios aflat pe ici pe colo prin bord (volan, consolă). Nu știu cum se va comporta în timp, însă pot presupune că se va zgâria relativ repede, indiferent cât de multă grijă am de el.

Din punct de vedere al spațiului interior, ambele modele sunt extrem de apropiate ca dimensiuni. Având cam același spațiu total în interior,  l-au împărțit însă ușor diferit. Toyota a păstrat un portbagaj ușor mai generos, în schimb Honda a preferat să ofere pasagerilor un confort sporit. Diferența este vizibilă mai ales la locurile din spate, unde încape lejer, cu spațiu suficient pentru genunchi, chiar si o persoană peste 1.85m. Nu-i vorbă, se stă confortabil și în RAV4, dar spațiul chiar pare uriaș în CR-V.

Testdrive

Am luat prima oară CR-V-ul la un testdrive prin oraș și printr-o bucată de câmp. Având în vedere faptul că pare masiv, cât și faptul că veneam de pe un diesel cu un cuplu bun la plecarea de pe loc, mă așteptam să pară leneșă în comparație. Am fost însă plăcut surprins, accelerând destul de rapid. Am fost însă și mai plăcut surprins de poziția de condus extrem de confortabilă, scaunul șoferului fiind exact ce trebuie, având un suport lombar și reglaje pe toate axele posibile.

Mașina stă destul de bine pe drum, chiar și la viraje strânse și atunci când motorul pe benzină nu este solicitat, este destul de silențioasă. Iar aici nu compar cu diesel-ul pe care-l aveam înainte, ci chiar cu RAV4 testată ulterior. Atunci când ai nevoie de mai multă putere iar motorul termic devine solicitat, devine mai zgomotos. Aici preferam sunetul agresiv al diesel-ului, motorul de pe Honda pare varianta cu chiloții intrați la apă și cu 3 numere mai mici a unui motor adevărat.

Băgată pe un drum accidentat și cu noroi aflat pe un teren viran, a făcut față cu brio și a ieșit fără prea mult dramatism de acolo (discut nițel mai târziu și de AWD la cele două modele).

La RAV4 prima chestiune care m-a dezamăgit a fost legată de modul în care pare antifonată mașina. Bâzâitul motorului se aude mult mai deranjant decât în CR-V, iar la viteze mai mari sau atunci când motorul este solicitat devine chiar enervant. Mi s-a părut că nici poziția în scaun nu este la fel de comodă, iar cutia de viteze CVT a părut mai lentă decât cea de pe Honda deși pe hârtie atinge 100km/h mai repede cu 0.1-0.2 secunde (vorbim de  diferențele dintre cele două imediat).

Tehnologie

După testdrive m-am apucat să citesc despre tehnologiile folosite de ambele modele. În privința motorizării, Toyota a preferata varianta clasică a unui motor electric ajutat de un motor pe benzină pe față și un al doilea motor electric care angrenează doar puntea spate. Honda în schimb a ales o abordare diferită. Are un motor electric și un generator aflate ambele în față, împreună cu motorul termic cu ciclu Atkinson. Motorul electric este cuplat atât la puntea față cât și la puntea spate cu un diferențial mecanic clasic, iar motorul termic acționează generatorul care încarcă bateria sau, la nevoie, este cuplat împreună cu motorul termic pentru un plus de putere.

Din informațiile de pe interneți, aparent cutia de viteze CVT de pe RAV4 este una întâlnită și la modelele anterioare, cea de pe Honda fiind de fapt un eCVT. Propulsia fiind realizată de motorul electric, viteza este controlată tot de același motor, neavând efectiv o cutie de viteze clasică (poate de asta și diferențele sesizate la testdrive).

RAV4 are un motor electric + termic pe față și separat pe spate un al doilea motor electric de putere mai mică. Ca putere totală ambele au cam tot pe acolo, 218 (CR-V) versus 220 (RAV4) CP.

Uitându-mă pe diverse teste comparative AWD ale celor două modele, Honda pare să fie mai capabilă să iasă din situațiile complicate. Faptul că nu depinde de un motor separat pentru puntea spate a reprezentat un avantaj din punctul meu de vedere.

Trăgând linie după toate cele văzute și auzite, am luat decizia de-a lua Honda. Au cântărit decisiv testdrive-ul, confortul în interior și nu în ultimul rând faptul că la Honda nu trebuia să aștept luni bune cu avansul dat pentru a avea mașina, aveau și în momentul respectiv pe stoc pe dotările cerute dar aduceau și în câteva săptămâni altele. Prețul nu a fost un factor în luarea deciziei, ambele ajungând cam tot în jur de 42.000 € în final (având în continuare pretenția la trapă panoramică, asta era disponibilă numai pe varianta de vârf).

Dotări

După cum menționam mai sus, jucăria este pe echiparea “Executive”, ceea ce înseamnă jante aliaj de 18 inch, trapă panoramică, tapițerie de piele, scaune și volan încălzite, head-up display, banchetă spate încălzită și oglinzi rabatabile electric, toate într-o frumoasă culoare grena metalizat care se cheamă “Premium Agate Brown Pearl”.

Honda mai oferă și garanție 5 ani sau 160.000 km.

Un alt punct în plus îl reprezintă și prizele USB disponibile în habitaclu, 2 aflate în față, în spațiul de depozitare (dintre care unul din ele funcționează ca legătură la sistemul audio și încărcare, celălalt doar încărcare) și două aflate în spate, sub prizele de aer condiționat din cotieră.

Bancheta din spate are de asemenea cotieră rabatabilă cu suport pentru pahare, o dotare de altfel nelipsită la mașinile de dimensiunea și din gama asta.

5.000 de km mai târziu

Acum că sunt sau nu influențat pozitiv de alegerea deja făcută, începe să-mi placă mașina din ce în ce mai mult. Nu-i vorbă, am descoperit și părți proaste, dar per ansamblu sunt extrem de încântat.

Îmi plăceau liniile agresive de la Toyota, însă în același timp tipul ăsta de design a devenit tot mai comun, iar la ora actuală e plin de mașini cu aspect similar, colțuri, linii drepte, aspect agresiv. De la un pic de distanță confunzi lejer o Toyota cu o Kia sau alte mărci.  Și din punctul ăsta de vedere chiar am căutat ceva care să aibă o urmă de originalitate. Pentru că poți imediat identifica un Mercedes, un BMW, un Volvo după linii, chiar dacă nu are sigla pe capotă. Și chiar dacă nu e în aceeași clasă, sunt de părere că Honda reușește să nu se încadreze în rândul mașinilor care seamănă între ele. Tot nu sunt hotărât dacă îmi place sau nu (probabil preferam mai puține elemente cromate pe exterior), dar măcar recunosc rapid CR-V-urile noi în trafic.

În concediu ne-am plimbat prin țară și așa cum mă așteptam, este extrem de confortabilă la drum lung, iar mersul cu trapa deschisă pe drumurile de munte este o adevărată plăcere.  Garda înaltă mă face să nu mai încordez mușchii fesieri atunci când trec peste gropi, drumuri accidentate, unde în trecut atingeam cu scutul sau cu bara din față a fostei mașini.  Am senzația că este mult mai vizibilă/impune mai mult respect în jungla de trafic bucureșteană decât o mașină joasă ceea ce m-a făcut parcă să conduc mai relaxat și să nu mă mai enervez pe toți dobitocii care îți sar in față fără semnal.

După cum spuneam, am rezolvat problema inserțiilor imitație de lemn din  interior,  existând opțiunea de a le schimba cu elemente cromate. Mă așteptam să fie lucioase dar sunt mate și au o textură interesantă. Personal sunt de părere că arată mult mai bine așa (prin pozele oficiale puteți vedea și varianta cu imitație de lemn). Apropos, nu știu de ce au început toți să bage rahaturi din astea de plastic care imită lemnul că arată ca naiba într-o mașină.

Consumul mediu este decent, ceasul din bord arătând o medie de 8.1 acum.  A crescut ușor de la începutul iernii din cauza faptului că pornesc mașina cu aproximativ 10 minute înainte de-a ieși din casă precum și din cauza încălzirii din scaune și volan pornite. În concediu consumul mediu era pe undeva pe la 7.7.  La un motor de 2l și o greutate de 1.6 tone, este decent. De altfel, nu sunt nici un șofer foarte calm în traficul din oraș,  așa că sunt convins că poate și mai bine.

Din categoria lucrurilor care mă enervează, cred că pe primul loc ar fi sistemul audio. Nu că e neapărat lent (că nu prea este, este lent cu Android Auto, dar atunci ține de telefon și de legătura cu telefonul). Dar este complet imbecil gândit. Dacă ești cu Android Auto deschis și vrei (să spunem) să treci pe radio, dai pe butonul de "Audio" și de acolo schimbi ca sursă pe radio FM. Dacă ești deja pe radio, la fel, cu Waze deschis în fața ochilor, și ai vrea să asculți ceva de pe Spotify/Deezer (ambele prezente în Android Auto), tot Audio->Source->Android Auto.

Confuz este și faptul că ai acces la un meniu de Audio și din meniul de Home. Dar acolo nu poți schimba sursa. Prin urmare sunt sigur că un utilizator mai atehnic înjură (sau nu folosește Android Auto ). Eu m-am obișnuit dar tot înjur imbecilitatea unor designeri tâmpiți.

A doua chestie enervantă (dar cu care m-am obișnuit între timp) este lipsa oricărei manete pentru schimbătorul de viteze. Nu-i vorbă, înainte tot cutie automată aveam, dar mă obișnuisem să țin ceva în mâna dreaptă. După ce-am început să merg cu CR-V-ul nu știam deloc ce să fac cu mâna respectivă. O țin pe cotieră, dar părea că stă așa, în aer, degeaba, fără nici un scop. Între timp m-am obișnuit.

A treia chestie, mai mult amuzantă decât enervantă, este legată de sistemul de deschidere/închidere a portbagajului fără mâini. Pentru că nu e tocmai plăcut să te trezești că se închide portbagajul cu capul tău băgat în interior în momentul în care s-a trezit o mâță să treacă razant pe sub bara spate. Are sistem de protecție și s-a blocat imediat ce m-a atins, dar tot îți trece fulgerător prin gând întrebarea "ce i-oi fi făcut de vrea să mă ucidă?"

A patra chestie enervantă este legată de cotieră. Care are un mecanism de glisare în față, unde ar trebui să se blocheze cu un click. Ei, nu vrea să rămână blocată și e suficient să sprijini cotul un pic mai spre spate că glisează înapoi cu totul.

Ultima, și de altfel cea care îmi produce cel mai mult stres, e legată de "pepsiglass-ul" transparent care acoperă ceasurile de bord. Care la un moment dat, din cauza poluării din București, s-a acoperit de praf (nu vă imaginați strat gros, ci un strat fin depus, dar suficient cât să fie enervant vizual). Și am încercat să-l șterg cu un șervețel umed cu care șterg de obicei și bordul. Rezultatul a fost că s-au format niște zgârieturi fine la suprafață care acum se văd mai rău decât se vedea praful înainte. Pe care le văd zilnic și mă stresează continuu, drept urmare o să caut o soluție prin care să schimb căcatul ăla cumva.

Nu de alta’ dar dacă nu pot, la anu’ scriu review pentru altă mașină…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

66 comentarii

  1. Afișează pe undeva câte cicluri de incarcare are bateria li-ion acum? Este considerata consumabil cumva?

    Comentariu apreciat.220
    • O excelentă întrebare. Nu am văzut în meniuri ceva de genul ăsta și nici nu am întrebat. O țin minte pentru prima vizită în service la revizia de un an și mă interesez atunci (eventual caut și pe goagăl între timp).

      170
  2. Typo “cei drept” -> “ce-i drept”

    77
  3. Farurili! Cum sunt farurili?

    70
    • Farurile sunt LED (și pe fază scurtă și pe fază lungă și pe proiectoare și pe stopuri), cu funcție de auto high-beam (scade intensitatea la detecția unei mașini care vine din față) și are și sistem de spălare faruri (duze ascunse în bara față).
      Și da, pe Auto le aprinde automat când pornesc mașina, le stinge automat când închid și plec.

      90
    • Aha, deci mulțumit. Mi se pare că au ales un sistem asemănător cu Seat (Leon) – multe leduri fiecare cu oglinda individuală dar eram curios daca are fază lungă adaptivă sau nu – din câte înțeleg are, dar încă sunt curios cum funcționează. Cred ca trebuie să caut un film pt Honda.

      10
  4. Esti din ala nascut secolul trecut. TuneIn Radio boss si scapi de problemele cu sursa.
    Eu folosesc Carplay pe Honda si nu imi aduc aminte sa ma fi deranjat pe partea asta de sursa sunet, dar am si oprit sunetul in waze prea e disperata duanna Simona.

    Dar cel mai tare m-a impresionat low speed follow la Honda, e perfect in aglomeratii. Plus lane assistul impreuna cu acc-ul fac minuni pe autostrada.

    715
    • Well, prin țară, când semnalul de net e mai shitty, nu mai merge TuneIn sau Deezer sau altceva. Așa că radio manual.
      Sunetul în waze îl am și eu oprit. Doar n-o să las o femeie să-mi spună ce să fac în timp ce conduc, nu ? :D

      Da, e relativ mișto low speed follow, dacă-l setezi chiar la low speed, cât mai low, ca să-ți permită să accelerezi peste, dar să nu te trezești că tre’ să frânezi brusc ca să iei o curbă. Detecția de coliziune mi-a dat însă câteva emoții atunci când tensionează centurile brusc în timp ce frânează. M-am obișnuit între timp, dar prima oară a fost o experiență nu tocmai plăcută.

      121
    • Foloseste Spotify, ai optiune de download la playlist-uri.

      21
    • @costin Anyway, te felicit ca ai luat Honda si nu Toyota. Si pe mine ma batea gandul sa iau CR-V-ul, astept urmatoarea incrementare.

      24
  5. “la mild-hybrid motorul electric doar ajută motorul termic, de obicei la pornire, fără să fie capabil să propulseze singur mașina” – așa e, dar se mai pot face diverse chestii interesante cu mild-hybrid. De ex. la Ford, au putut pune un compresor mai mare, pentru a obtine mai multă putere din motorul de 1.0. Sistemul mild hybrid ajută compresorul să ajungă mai repede la turația optimă, pentru a evita turbo-lag-ul. Sunt de acord că motorul de 1.0 e prea mic, dar vorbim de folosire creativă a mild-hybrid și la altceva decât la pornire.

    81
  6. Documentarea tehnical f slaba:

    1. Toyota are 3 motoare electrice : 1 pe fata pe post de generator/ 1 pe fata care poate antrena rotile singur/ 1 pe spate care asigura AWD.
    Motorul Toyota are tot ciclu Atkinson dar este un motor complet nou Dynamic Force. Pompa apa electrica, pompa de ulei cu presiune constanta, termostat incalzit, injectie duala directa + indirecta D4S, sistem EGR de presiune joasa.

    2.”Din informațiile de pe interneți, aparent cutia de viteze CVT de pe RAV4 este una întâlnită și la modelele anterioare, cea de pe Honda fiind de fapt un eCVT. Propulsia fiind realizată de motorul electric, viteza este controlată tot de același motor, neavând efectiv o cutie de viteze clasică (poate de asta și diferențele sesizate la testdrive).”
    ECVT este si cutia de la Toyota care contine 2 motoare electrice. In multe cazuri doar motorul electric conduce masina dar la nevoie motorul termic este conectat printr-un angrenaj planetar. Toyota face o greseala numind cutia eCVT pentru ca ea se aseamana doar ca feeling cu un CVT dar functionarea este complet diferita.

    1316
    • Motorul “complet nou” de pe Toyota e A25A-FXS folosit de prin 2017 pe Camry și altele. E cam la fel de nou ca ăla de pe Honda (LFA1) care tot prin 2018 și-a făcut debutul pe Accord.

      Well, n-am căutat prea multe informații legate de CVT-ul de la Toyota, în testdrive mi s-a părut că are un delay cam mare între momentul în care apeși pe pedală și accelerează mașina, foarte asemănătoare senzația cu CVT-urile clasice.

      101
  7. “Nu-i vorbă, înainte tot cutie automată aveam, dar mă obișnuisem să țin ceva în mâna dreaptă. După ce-am început să merg cu CR-V-ul nu știam deloc ce să fac cu mâna respectivă.”

    Cred că putem să-ți sugeram mai multe chestii de făcut cu mâna dreaptă, dar cea mai bună chestie ar fi sa o tii pe volan :)

    Comentariu apreciat.781
  8. De ce nu era ok hibrid diesel ?

    1111
    • Vali are o vorba cu cei care nu pot sa inteleaga un text de 30-40 de randuri. Vad ca vrei pe lista. Ia mai citeste odata, ca poate te dumiresti.

      1212
    • Pentru ca pe viitor valoarea de revinzare va fi mai mica in viitor. A scris omul in primele rinduri.

      122
    • Ok, hai sa ma exprim mai clar – de ce nu era ok hibrid diesel din punct de vedere tehnic ?

      Sunt si alte variante de a avea/folosi o masina – nu exista doar cumparatul de nou si revanzarea.

      @septimiu – fiecare poate avea o problema cu cine vrea, fiind internet, e si mai usor.
      @martha – nu m-am exprimat eu complet/corect.

      111
    • Dar unde am zis eu că nu e ok diesel hybrid din punct de vedere tehnic ?
      Am spus doar că va fi mai greu de revândut. Tehnic sunt convins că nu este nicio problemă cu varianta respectivă. Însă diesel-ul și-a pierdut masiv din popularitate iar consecința directă fiind că-și pierde mult mai rapid valoarea la revânzare. De aia e plin pe mobile.de de diesel-uri dar benzină mai rar și în general mai scump.

      91
    • Ma gandeam ca sunt si probleme de ordin tehnic si de aceea nu a fost luat in calcul. De partea de revanzare e clara treaba de cand au inceput toate tarile europene sa puna restrictii.

      Eram curios pentru ca Mercedes ii da tare in continuare cu plug-in-ul lor diesel, la un moment dat si Volvo au avut ceva asemanator pe V60.

      24
    • Prin 2017 cautam un Mecedes C la mana a 2a. Daca la inceput diesel era 30000 si benzina 25000 E, dupa scandalul diselgate in juma de an au ajuns la acelasi pret, iar apoi dupa ce anumite orase gen Koln au interzis accesul diesel au devenit chiar mai ieftine

      20
    • Pen’ ca dieselu’ e pe motorina. Next!

      03
  9. nu dau doi bitcoini pe ea.

    163
  10. Ba e lesinat si vrei zgomot mai agresiv de diesel ba te plangi ca nu e bine antifonat. Una peste alta pare multa tehnologie aruncata cu lopata, motoare de tot felul pe o singura masina, sper sa se descopere mai repede motorul din Fabrica de Absolut.

    68
    • CR-V are un sistem de compensare audio în spate, care produce un “contrasunet” care să estompeze zgomotul din interior.

      40
    • Normal, că era mult mai bun un Passat din 2000 diesel. Aia mașină nene, o simți la drum. De altfel ce zic eu Passat, mai bine era acu’ aproximativ 100 de ani când porneai mașina de la manivelă. Fără atâta electronică pe ea, mai făceai și un pic de mișcare dimineața, sportu’ face bine la sănătate.
      Auzi, știi ce, hai mai bine să le dăm dracului de mașini și să ne întoarcem la caii și căruțele noastre. Tot n-avem drumuri de mașini p’aici…

      Indecis. Tu ce zici?1615
  11. 10 minute pornita pe loc iarna. Recomand niste research pe tema asta. Cred ca aproape in toate manualele am gasit nerecomandarea.

    183
    • Stai că n-am înțeles. E recomandat s-o ții pornită pe loc 10 minute iarna sau din contră, nu e recomandat ?

      Pentru oricare variantă, unde papuci ai găsit chestia asta ? Hai, la un -20 de grade mai înțeleg să nu pleci imediat după ce-ai pornit mașina, dar noi n-am mai avut de mult ierni de -20 de grade.

      19
    • @Costin cred că se referă la faptul că se încălzește mult mai repede mașina dacă circuli cu ea decât s-o lași pe loc în același interval de timp.

      120
    • Iar in anumite tari e interzis sa faci asta, din motive de poluare (mai nociva cand motorul functioneaza la rece si la relanti)

      150
    • Legat de asta. Aveti idee daca e ilegal sa pornesti masina si sa intri in casa, sau e ilegal si sa pornesti masina si sa stea pornita in timp ce tu esti la ea si o cureti de zapada. Pentru ca varianta a doua mi se pare absurda si oarecum periculoasa. Odata pornit motorul, porneste si incalzirea, dezaburirea, poti curata mai usor zapada de pe masina, parbriz, ce vreti tu. Este doar parerea mea. Daca ar fi ilegal ar insemna sa cureti cum poti masina si apoi sa-i dai cheie si sa pleci. Adica fara parbriz dezaburit, eventual cu bucati de gheata pe care nu ai cum sa o cureti la rece, etc.

      31
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 0999
  12. Am condus si eu aceasta masina timp de 4 luni si regasesc multe dintre impresiile mele in articol. Eu as subliniat ca solutia Honda este una mai sofisticata decat la Toyota si am perceput ca in mediul urban motorul termic in ciclu Atkinson functioneaza ca generator mai tot timpul iar motorul electric face mai toata treaba. E un hibrid adevarat daca pot spune asa. Interiorul e o dezamagire ca si la Civic mult sub Kia (ca tot ai invocat marca) la calitate perceputa. Eu am avut modelul cu sistemul multi media vechi unde butonul de volum era touch (eroare remediata ulterior) iar operarea comenzilor de climatizare prin sub meniuri din touch screen era orice numai intuitiva si ergonomica nu. Foarte agila mi s a parut masina pentru un suv de gabaritul ei si am vazut ca si la testul elanului a avut rezultate excelente fata de Rav4 de exemplu. Decorul de plastic wood e ingrozitor iar geamul de la display ul de bord se poate curata de zgarieturi la una dintre firmele care fac polish de faruri. Cu o solutie de la 3M e ca noua insa da, pt o marca japoneza near premium e jenant (aceeasi problema si la Mazda 3 cu decorul piano black.. Scratch heaven). Sa te bucuri de masina, mi se pare foarte practica si economia iar designul, ca si in cazul tau, it grew on me.

    92
    • Chestia cu plastic-wood am rezolvat-o (după cum am menționat). Și acum chiar arată mișto în interior, treaba aia cu lemn o făcea să arate cheap.

      34
  13. Nu stiu cum o fi a ta, review-ul e bun, dar am vazut Honda in titlu si coincidenta face ca ieri sa fi mers cu Type R FK8.
    Daca masina aia mi se parea pana ieri oribila, dusa la extrem prin muchiile alea taiate, dupa ce am mers 150 km cu ea parca altfel vad tot ce inseamna Honda.

    80
  14. Mi se pare interesant ca spui ca scaunele ar fi comode, am mers cu un Uber si mi s-au parut cele mai incofortabile scaune dintr-o masina non-Logan, dupa cele din Skoda.
    Cele de pe Ford mi se par cele mai misto, foarte ergonomice.

    43
    • Depinde de om. Pt mine scaunele alea sunt praf. La drumuri lungi am perna pe scaun.
      Omul de vanzari de la Honda mi-a spus ca la toyota e si mai aiurea.

      11
  15. “Propulsat de un motor electric de 184 CP, noul CR-V Hybrid setează un nou standard de eficiență, cu un consum mixt de 7.3 l/100/km*..” pe site-ul honda apare doar modelul asta, cu 184CP.. nu 200+ sau nu ma uit eu bine?

    20
    • 184 CP are doar motorul electric. Sistemul poate oferi până la maxim 212 CP atunci când sunt ambele cuplate la propulsie. Nu am găsit exact cât ar avea separat motoarele, dar oricum, aparent și când este cuplat motorul termic, o parte din putere se duce tot în alimentarea motorului electric.

      Găsești informația cu 212CP pe cele mai multe site-uri de informații.
      De altfei și cei 220 CP de la Toyota sunt tot “adunați” de la motorul electric de pe puntea spate cu cel de pe puntea față.

      20
  16. Schimbatorul ala de cristal de la XC 60 e una dintre cele mai urate chestii pe care le-am vazut intr-o masina. Zici ca e dopul de la sticla de wiski a lu Sue Ellene.

    141
  17. Sursa audio se schimba din butoanele de pe volan, apasand sagetile, nu trebuie sa apesi pe ecran. Sistemul de infotainment este un Mitsubishi din 2016 cu Android 4.2.2. Intregul meniu se poate schimba din optiuni. Varianta cealalta e mai placuta pentru ca ai iconite. La cotiera nu am observat sa se deplaseze singura spre spate, la mine sta fixa. Ti-as recomanda si un covoras pentru portbagaj, este destul de ieftin si foarte util. Gasesti recomandari pe grupul CRV de pe FB

    50
  18. Modul de functionare al sistemului hibrid intre CR-V si RAV4 este total diferit.

    RAV4 motor de 2.5 litri cu ciclu Atkinson + 3 motoare elctrice pentru AWD sau + 2 motoare electrice pentru FWD. O putere ~220 CP.
    AWD-ul la RAV4 este sustinul de un motor electric pe puntea spate. Unul dintre cele 2 motoare electrice din fata are rol de a “porni” motorul si in acelasi timp, rol de generator. Celalat motor electric este propulsor si generator (la fel si cel de pe puntea spate in caz-ul in care este AWD).
    ECVT-ul de pe RAV4 nu are nici o legatura cu CVT-ul clasic, nu are role si nici curea. Este un mecanism cu roti dintate numit “power split device”.
    La viteze mici (pana pe la 15-20km/h), masina este propulsata doar electric. La viteze mai mari este folosit motorul termic ajutat de cele electrice.

    CR-V motor de 2.0 litri cu ciclu Atkinson cu 2 motoare elctrice (unul propulsor altul generator) cu o putere de ~185 CP.
    ECVT-ul de pe CR-V la fel ca la RAV4, nu are nici o legatura cu CVT-ul clasic.
    La CR-V motorul termic este pe post de generator pana pe la 50-60km/h (poate mai mult). Adica motorul termic “merge” dar nu este conectat la roti ci doar produce curent sa alimenteze motorul electric care propulseaza masina. La viteze mai mari (cand turatia generatorului devina prea mare) motorul termic se “conecteaza” la roti.
    Partea de AWD la CR-V este “clasica”, adica exista un cardan conectat intre motor si puntea spate.

    Tipul asta are tot felul de informatii: https://www.youtube.com/watch?v=-P_VChtMGK8

    In vara mi-am vandut masina, un diesel, ca nu o mai foloseam (pandemie, home office..) si de luni bune ma uit la cele 2 modele (RAV4 si CR-V) si tot sunt indecis. Poate mai face @zoso un review la RAV4 peste vreo 2-3 luni.

    30
  19. “…și încălzire în scaune și volan…”
    Esti boer nene,eu incalzesc volanul cu bricheta,altfel nu pot pune mana pe el…

    06
  20. Masina e superba insa probleme legate de motor m-au facut sa spun pas la aceasta masina.
    Acumularea benzinei in ulei e o problema inca nerezolvata de Honda.

    35
  21. Pe scurt,toyota e mai pt oldies,honda se vrea un pic mai tinereasca(sistemul media la toyota e facut sa nu iti placa,in ciuda parca) .la toyota suspensia e parca mai confortabila.
    La fiabilitate ambele par acolo…cat despre butoane cauciucate care se cojesc…..voi planuiti sa dati masinile astea mostenire?si daca dupa 3 ani se cojeste un buton,e ceva drama?sunt honda,toyota,nu rolls sau bentley.voi dupa 3 ani ramaneti neschimbati.

    20
  22. Nu o mai tine pornita atat de mult pana pleci cu ea, 10 minute e enorm, polueaza in draci.

    27
  23. Bijuterie masina. Am avut ocazia sa ma plimb cu una anul trecut prin America si da e spatioasa si solida. Merita. Sa o stapanesti sanatos!

    00
  24. Cum e cu reviziile la CRV? detin o honda civic achizitionata recent, mi se pare super aiurea sa schimb uleiul la 7-8000 km. Daca merg cu ea doar in oras trebuie sa fac schimbul de ulei cam pe la 5000 de km.

    10
    • Pentru cei care nu stiu, honda are inverval de revizii variabil. Nu e 1 an sau 10.000 km. In functie de cum mergi cu masina. Are un indicator ( oil life ) care pleaca de la 10.000 km, dar daca mergi prin oras, distante scurte, faci 100 de km real dar in bord scade cu 200 km. Are si mai multe tipuri de revizie, o revizie in care schimbi doar uleiu, sau revizia de un an in care trebuie sa schimbi si filtru de aer, etc.

      40
    • Intervalul redus se explica partial prin problemele de contaminare cu benzina a uleiului….asa ca e mai bine sa il schimbi des…pe banii tai,dar macar ramai cu motorul.

      21
    • Toate motoarele GDI au aceeasi problema, nu doar Hondele. Gandeste-te ca masinutele astea scot 182, respectiv 193 de cai cu o turbina si un motor de 1,5. Pentru a scoate atat a fost nevoie de o technologie diferita. Obtii mai multi caluti, dar schimbi uleiul mai des. Teoretic stiai asta cand ai cumparat masina. E neplacut? Depinde de fiecare si daca are o problema in a plati 3-4-500 de lei pentru un schimb de ulei atat de des

      31
    • Honda Jazz, uleiul se schimba la 20.000+ km. În cazul meu o dată pe an, pe la 23-25.000 km.

      21
    • Motorul e 2.0 nu 1.5.

      00
    • @Costin, de asta am si intrebat. Nu cred ca tine totusi de motor, e si de felul cum Honda implementeaza programul de service. Banuiesc ca si la 2.0 trebuie sa schimbi uleiul in functie de acel “oil life” counter.

      00
  25. Apropo de review-urile astea, ieri a prezentat cineva o Tesla mai nespălată iar azi ne delectăm cu obiectea aruncate de-a valma prin spate.
    Înțeleg, sunt prezentări de amatori și oamenii își rup din timpul lor iar astea ar fi detalii care nu contează..

    36
    • nu. eu nu vreau să văd mașina curată și preparată de review. vreau să văd mașina normală. să văd porcării puse în portbagaj ca să îmi fac idee de spațiu. vreau să văd chestii puse în cotieră. vreau să văd sticla de cola pusă în buzunarul portierei.

    • Ha, chestii puse în diverse locuri nu e tot una cu jeg (am exagerat un pic dar cam aia e ideea, mai ales că review-urile sunt amatoricești). Nu zic să ne inspirăm de la Mat Watson dar cred că chestiile astea devin neglijabile când avem altceva în schimb, măcar o abordare originală, ca la băieții de la Atelierul de detailing.
      Altfel e ca și atunci când te chem să îți prezint casa mea și e cam dezordine. E o chestie de respect dar și o carte de vizită. În fine, poate că nu se mai poartă azi. O fi prea old style.

      10
  26. Pentru OP: asta cu butoane cre’ca o sa mai tina o vreme pe Honda, ca le-am vazut si pe Acura si nu par sa renunte prea curand la ele.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.