RAV4 2.5 Hybrid update #3

În caz că aveți nevoie de informația asta: dacă aveți portbagajul deschis și un colet greu pe un scaun care nu are centura pusă, avertizarea de centură lipsă pe scaun va piui doar ea, nu și aia de portbagaj.


Mă duc la revizie și aveam câteva chestii pe listă. Aia cu faruri care se aprind când pui contactul nu se poate face din calculator, că avem DRLuri. Măcar mi-au reparat un scârțâit la pedala de frână și m-au liniștit că expansiunea din vasul de ulei e normală.

Problema cu numărul care flopăie au rezolvat-o elegant. Au scot 3Mul meu, care ținea 2-3 săptămâni, cu al lor, care era dezlipit când am ajuns acasă.


Un plastic de lângă cutia de viteze s-a ridicat din senin.


Sunt atât de plictisit încât vreau să fac o greșeală, dar îmi aduc aminte de ce nu o fac: no autohold, no semnalizator scevențial, no guri aerotermă spate.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

65 comentarii

  1. Stii ce ziceam ca nu se toceste volanul la Toyota ?
    Dupa 3.5 ani si 50K deja are urme de toceala pe el

    00
    • Skoda Octavia 2021, 1 an si 45k km parcursi, volanul e ca nou. Si asa o sa ramana, mi-a confiscat sotia masina si urmatorii 45k km o sa-i faca in mult mai multi ani.

      00
    • Abia acum o să vadă Skoda aia ce înseamnă să fie tocită …

      00
    • Servetele umede de piele pentru volan (asta daca e piele) . Curatat cu solutie si hidratata pielea cu creme pentru asa ceva. Masina mea e din 2017 si nu mai e atat de soft volanul dar am inceput prin 2019 sa fac treaba asta(am descoperit pe youtube Chemical Brothers)
      La interior arata pielea aproape ca noua si miroase in masina a piele dar la fiecare 2-3 luni sunt pe ea si este foarte important sa o hidratezi vara caci de la praf si soare apar problemele.

      00
    • La masina mea aia mai veche, din 2002, e ca noua pielea pe sub husa.

      00
    • @Cristi „mi-a confiscat sotia masina si urmatorii 45k km o sa-i faca in mult mai multi ani.”

      Am lucrat o perioadă într-un service auto. Mașinile conduse de femei erau mult mai uzate în zona volanului, schimbătorului și mânerelor pentru uși. Majoritatea erau exfoliate, bănuiesc că din cauza cremelor de mâini sau ceva de genul.

      00
    • NOU
      #7

      Unghiile lungi ajuta

      00
    • Din 2010 am un Focus 2, care are butonul de pornit/oprit pozitie/faruri/faruri de ceata in stanga volanului, ca la VAG. Zona arata normal. Dupa un an de folosit masina de catre sotia mea, totul e zgariat acolo :))

      00
    • @sw bun sfat. Stiu ca ai dreptate dar …. plm … hidratare pentru piele, eventual cu crema pentru bebelusi. Deh, obrazul subtire cu cheltuiala se tine, trebuie sa ai grija de masina mai ceva decat au grija femeile de tenul lor, ba poate ar cam fi cazul sa cerem sfatul expertilor.

      00
  2. Volanul ala acoperit de piele eco?

    00
  3. Ce vas cu ulei ai sub capota la Toyota? Din câte știu vasele cu ulei se pun la VAG, să poată completa mai ușor, sa meargă tdi-ul uns.

    00
    • E vorba de creșterea nivelului de ulei din baie din cauza acumulării de benzină în ulei.
      Aspect specific motoarelor cu injecție directă. Sunt necesare călătorii prelungite pentru a permite evaporarea benzinei acumulate în drumurile scurte cu motor rece.

      00
    • Socrate: „Daca ajunge sa crească nivelul de ulei din cauza diluției cu benzina acumulata, benzina se va evapora doar cand motorul va lua foc din cauza cuzineților topiți”.

      00
    • Intreb si eu, ca un profan: benzina aia ce contine un procent de 5-10 % etanol, care ajunge asa natural in ulei, nu va produce o dilutie a uleiului, nu il va contamina, si il va face mai putin eficient ca lubrifiant, dar ca si comportament la temperaturile superioare? Stiu ca la honda era o problema similara, ce s-a rezolvat partial prin soft, partial prin schimb ulei la 7000 km; acum, am mers pasager cu o toyota camry taxi la 600000 km, am vazu frecvent la 350000 kmsi nu cred ca ii schimbase cineva motorul…..

      00
  4. Masini de >30 000 euro și se ridica plasticele ? Plm…consumerism, consumerism , scump, ca ne duce Musk pe toti pe Marte, da-o draq pe Terra…

    00
    • Mai lucreaza si plasticul asta

      00
    • La alea mai ieftine, vin strâmbe din fabrică

      00
    • Asta e o gluma. Sa vezi cand dai o suta de mii pe o masina germana de top si incep sa se miste plasticele.

      00
    • „De la” 30k de euro era in decembrie, acum e „de la” 35k, i-a crescut valoarea! Mai cumpara cineva masini dupa fazele astea? Kia Sportage la fel modelul din 2021 era pe la 22k, asta nou a aparut la 26k si acum e 27.5…
      La altii deja le e rusine si au scos preturile, au doar „solicita oferta” sa te insulte civilizat in privat.

      00
    • @Big, majoritatea se baga la leasing sau credit si nu le pasa, vor masina cat mai repede, in rest sunt obisnuiti cu ratele de-o viata.

      00
    • Ce zice Anda, plus ca asta e noua realitate. Nu e ca si cum o sa le ieftineasca la un moment dat, in genul „le-ati cumparat si cand erau cu 20% mai scumpe, dar acum o sa le aducem la nivelul preturilor din 2019, pentru ca asa suntem noi, marinimosi”.

      Cum a spus cineva acum cativa ani intr-un comentariu antologic de pe aici, la un articol cu ceva scumpiri la Mercedes, parca: „Noroc ca nu am bani, ca altfel m-as fi enervat foarte tare”.

      00
    • Așa face toate boss

      00
    • @Big, @Anda, mai e ceva: a inceput recent a doua etapa Rabla, e fix ca la voucherele de cazare, acolo creste pretul la camerele de hotel, aici creste pretul la masini. Noul Sportage era in martie 25.800 euro (cu tot cu un bonus Kia de 1500 euro), acum acea reducere nu mai e valabila si pretul cu Rabla e 26.575 euro. Ma felicit pentru ca am luat atunci si nu m-am mai complicat cu dosare, rable de casat etc…

      00
  5. NOU
    #24

    Vrei să o vinzi sau doar s-o faci de râs? 🤭

    00
  6. Fa greșeală, fa greșeală!
    Merge și fără autohold, am eu semnalizator secvențial, am uitat a doua zi că există, iar gurile de ventilație nu sunt problema ta, că nu stai in spate.

    00
    • gurile de ventilație sunt problemă, că dai pe auto și alea din față scuipă aer la turație maximă și nu se face cald/rece în mașină în timp util. sau deloc.

  7. Pedala de frana scartaie ca nu prea o folosesti 😀

    Foresterul ala are dubios de putini km pana si pentru ochiul meu neformat, altfel ar fi un fun project car la banii aia.

    00
  8. Ma inscriu la giveaway way way 😅

    00
  9. Ceva cu 3.0 benzina e ceea ce trebuie.

    00
  10. Vă rog frumos să nu aruncați cu pietre… am și eu o întrebare stupidă:
    – de ce este atât de importantă semnalizarea secvențială pentru deținătorul/șoferul mașinii?

    În sensul în care pe tine ca șofer nu te „încurcă” cu nimic (că oricum nu te bucuri de luminițele ălea călătoare), decât eventual ceva mental la gândul că se văd mai clar și i se par frumoase participantului de trafic din spate.

    Adică întrebarea mea pentru Vali este: de ce reprezintă un criteriu critic pentru șofer acest tip de semnalizare (așa zice ultimul paragraf) în achiziționarea unui automobil?

    00
    • Ce ai descris tu se cheama semnalizare dinamica si este intr-adevar un gimmick. Semnalizarea secventiala presupune apasarea usoara a manetei, fara insa sa o si duci in pozitia finala, actiune care activeaza semnalizarea respectiva pentru scurt timp (de regula semnalizarea se aprinde de 3 ori, dar unii producatori iti permit sa setezi tu de cate ori vrei sa se aprinda).

      00
    • Astăzi am învățat ceva nou.
      Mulțumesc frumos pentru răspuns!

      00
    • Exista si masini fara „secventiala” d-asta?

      Pe Mondeo din 2006 era si o foloseam, chiar multisor.
      De ce in anul domnului 2022 n-ai pune asa ceva?

      Oare il distrage pe sofeul OCDist care acum numara de cate ori face tac-tac semnalizatorul?

      00
    • gogu, mașina către care am dat link e din 2009. pe vremea aia nu toate mașinile aveau.

    • …am avut semnalizare secventiala pe focus 2003

      00
  11. Pe mine ma uimeste asta cu semnalizarea secventiala. O gasesti si pe Ford Focus 2004.

    00
  12. Mi-as lua Foresterul doar ca masina de distractie! Intretinuta fain frumos la preturile de azi valoreaza tot atat in 2 ani!

    00
  13. Subaru ala in 2017 avea 116000 km, in 2019 220000 km iar in 2021 123000. Ori e o greseala ori a mers numai cu spatele..

    00
  14. Din primul paragraf sa înțeleg ca nu îți arată in bord ca e portbagajul deschis? Ai doar avertizare sonora care e anulată/se suprapune peste ea cea de centura?
    Pentru numărul care flopăie eu am găsit cea mai ne-elegantă soluție: am prins suportul cu șoricei din aia albi și i-am strâns încetișor pana am fixat foarte bine tabla de la număr in suport iar acum nu mai zdrăngăne…mă scotea din minți când închideam portbagajul.

    00
    • sa înțeleg

      când formulezi problema așa greșești din start.

    • M-ai lămurit 😂😂😂
      Am întrebat pentru ca la tigaia mea nu am avertizare sonora, doar îmi arată in bord ca e deschis portbagajul sau o portiera.

      00
    • Eu la numar am rezolvat punand intre tabla masinii si suport, o bucata de izolatie din aia groasa de parchet, din aia la rola.
      Ceva mai mica decat suportul de numar, sa nu se vada.

      00
    • normal că apare și în bord. doar nu mai folosi sintagma „să înțeleg”

  15. NOU
    #51

    cat consuma cazanul asta?

    00
  16. Nu ai tu bani de Subaru, e masina exotica… nu ai vazut palmierii?

    00
  17. Am mers recent in spatele unui RAV, nu stiu de ce injuri stopurile de Puma sau alea de Qashqai, ca nici cu astea nu imi e rusine. Noroc ca la toyota le-au facut mai luminoase.

    00
  18. Aveam o impresie mai bună despre toyota. Este vreo mașină cu plastice de calitate? Mercedes? Peugeot?

    00
    • Pentru impresie buna si un feeling mai evoluat, exista lexus, toyota e versiunea mai ieftina si necizelata.

      00
  19. offtopic: in urma unei operatii am ramas cu oarece pb la tibialul drept si am uneori pb la volan: ma oboseste f rau ca nu am autohold mai ales, si m-am contrazis cu persoana cu care fac recuperare asupra modului de condus: eu tin calcaiul drept undeva intre cele doua pedale si franez/accelerez fara sa ridic piciorul, doar sucesc din glezna. Respectivul mi-a zis ca nu asa se conduce si ca trebuie ridicat piciorul de pe frana pe acceleratie cu totul. voi cum faceti?

    00
  20. se gasesc mai multe solutii cu magneti, banda adeziva magnetica etc. vezi la dorian

    00
  21. Cred ca pur si simplu esti plictisit de masina si ii cauti nod in papura. Ce ai semnalat tu sunt probleme mici totusi, iar un om normal poate trai cu ele mult si bine.

    00
    • Pentru ca oamenii normali nu stiu mecanica:
      1. Benzina in ulei este o problema grava deoarece polueaza uleiul si-l face inflamabil, distruge motorul daca nu este schimbat la timp, creste presiunea in ulei, si denota un defect de fabricatie (benzina intra in ulei pe la segmenti).

      Probabil pe Vali il doare in basca, peste 3 ani o vinde, insa eu ca si cumparator sh nu m-as atinge de motoarele astea (idem si cele tsi de vw).

      2. Zgomote la sistemul de franare la o masina noua ? „asa face toate”

      00
  22. welcome to toyota world (expensive cheap things on interior)
    +/- minus da tot acolo per ansamblu

    00
  23. Aveti 5 minute sa discutam despre domnul nostru, Iisus Mertzos?

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube