Mazda 3 Skyactiv X 2020 testdrive

Disclaimer: Nu sunt șofer “profesionist”, în afară de acu 10 ani când am făcut școala de șoferi nu am condus niciodată manuală, nu (mai) știu conduce manuală și probabil n-o să conduc vreodată. Poate dacă ajung să am suficienți bani încat să-mi iau un Shelby Cobra, dar astea deja-s vise.

După ce un amic și-a luat tot o Mazda 3, prin august m-am uitat și eu puțin peste oferta lor, am făcut niște calcule, m-a plimbat amicu’ cu mașina lui și am făcut o vizionare la reprezentanță, m-am decis pe o Mazda 3 sedan. Am luat mașina fără testdrive, pentru că la reprezentanță aveau doar modelul hatch, cu alt motor și transmisie manuală, deci nicio legătură cu ce voiam eu, plus că nu știu conduce manuală.

Modelul ales este Mazda 3 sedan Skyactiv X “cu de toate”. Mazda oferă 4 linii de echipare și câteva opțiuni peste. Eu am ales GT Plus cu pachetul luxury extra (pentru sistemele de safety pe care le include), toate echipările se pot vedea în poza de mai jos.

Este a doua mașină pentru mine, înainte de asta conducând aproape 4 ani un Golf 6, 1.4 TSI, automat.

Exterior

Designul japonez e absolut superb, mașina are niște linii exterioare plăcute, cu un aspect fluid, spre deosebire de mai toate modelele europene, care merg într-o direcție mai geometrică, cu linii drepte și unghiuri ascuțite. Botul arată destul de agresiv, cu o grilă mare, care, din păcate, e stricată de poziția plăcuței de înmatriculare. Culoarea aleasă a fost negru perlat și a fost un deal de tipu “orice culoare atât timp cât e negru” – era singura mașină cu echipările astea disponibila din stoc, dacă voiam altă culoare așteptam undeva la 3-4 luni.

Pot zice că mașina e “a head turner”, și am văzut  destui șoferi de mărci premium uitându-se la ea în trafic.

Interior

Interiorul este piele albă, opțiunea venind cu pachetul luxury. Dat fiind modul în care merg configurările și pachetele la Mazda, o mare parte din interior este identic cu cel de la modele standard. Scaunele au mai degrabă un fel de huse de piele în loc de material, plafonul este același la toate variantele, panourile de uși la fel, cotiera la fel. Practic scaunele și un accent pe bord sunt albe. În comparație pe Golf aveam interior alcantara crem, care includea stâlpii, bordul și o mare parte a panourilor interioare.

Scaunul șoferului este ajustabil electric, având reglaj longitudinal, pe înălțime, 2 zone ale șezutului, suport lombar și spătar. Volanul e reglabil manual. Are funcția de memorie pentru scaun, oglinzi și HUD cu 2 profile. Scaunele din față sunt comode, iar în spate au loc lejer 2 adulți.

Consola centrală este foarte lată, cu o cotieră mare îmbracată în piele neagră (o decizie bună, dacă era albă, cred că se murdărea instant). Roata pentru navigația prin meniu este amplasată foarte bine în raport cu cotiera, într-o poziție foarte comodă. Folosirea e ușoară, chiar și în mers, deși introducerea unei adrese cu un clickwheel e anevoioasă. Butonu rotativ dedicat de volum/mute de lângă face toți banii.

Spațiul de depozitare din cotieră e imens, intră lejer cam 6 shaorme. În cotieră mai există un port USB-A (cu canal dedicat, ca să scoți cablul frumos) și un slot SD pt cardul de navigație.

La partea de conectivitate/multimedia mașina are un display central de 8” înclinat câteva grade înspre șofer. Mașina vine standard cu Android Auto și Apple Carplay, varianta de săraci, trebuie să bagi cablul în telefon ca să meargă. Dacă conectezi telefonul pe bluetooth, doar tot poți asculta muzică și face singur resume la playback când se reconectează, nu știu dacă e funcție a mașinii sau de la iOS.

Motor, transmisie, ținută de drum

Mașina e echipată cu noul motor Skyactiv X cu spark controlled compression ignition. Practic e un hibrid între diesel și benzină, care teoretic ar avea best of both worlds (dacă vreți mai multe detalii tehnice – https://youtu.be/yNSxow3W7ek ). Motorul e un 2 litri, 4 cilindri, aspirat natural, mild hybrid, care dezvoltă 180CP și 224Nm.

Transmisia e un hibrid între una cu dublu ambreiaj și una cu convertor de cuplu. Practic are un convertor de cuplu și un ambreiaj care, din nou, Mazda susține că îmbină best of both.

Ce pot zice după ~2500km făcuți cu ea? La relanti motorul sună ca un diesel veritabil, iar pe măsură ce crește în ture sună din ce în ce mai bine. Urcă în ture puțin mai greoi, parcă, decât Golful, iar cutia încă schimba puțin cam greoi pentru mine – o fi și vre-un bias venind de pe DSG. All in all a trebui să-mi adaptez puțin stilul de condus și modul în care fac depășirile, dar odată ce te înveți cu ea fuge destul de bine. Ca orice cutie automată schimbă foarte devreme, în modul normal motorul stând la ~2000 ture, iar în sport pe la 3000 (unde ar avea cuplul maxim).

Nu e la fel de “fun” de condus ca golful (care are suspensii sport și niște cauciucuri destul de late), dar e mult mai confortabilă, după un București – Cluj pe Transalpina nu m-am simțit deloc obosit.

Alte chestii care-mi plac

Faruri led adaptive cu auto high beam, astea ar trebui să fie obligatorii prin lege la orice mașină din 2020 încolo. Pe lângă faptul că vezi pană la mama naibii noaptea când intră faza lungă full, nu mai trebuie să te concentrezi la schimbat între faza lungă și scurtă pentru a nu-i deranja pe ceilalți. De când am mașina, farurile au stat exclusiv pe auto și mi-am luat o dată un flash de la un meltean.

Active lane assist, la fel, ar trebui să fie obligatoriu pe toate mașinile. Pe lângă că te ține frumos pe bandă, te și atenționează și încearcă să te contreze când vrei să schimbi banda ca un carnat, fără semnal. Înainte să-mi săriți în cap că e pericol de accidente, el opune inițial rezistență, dar apoi cedează dacă tragi mai tare, deci în caz de evitat un pericol e ok.

Active cruise control cu distance keeping e foarte mișto și ar fi și mai mișto dacă romanii ar conduce constant pe autostradă. Mai face câteodată o fază aiurea, în care, dacă ești pe banda 2 într-un viraj la stânga “vede” mașina de pe banda 1 ca fiind în fața ta și reduce viteza pentru a păstra distanța.

Sistem audio Bose cu active noise cancelling, din ce se laudă ei zgomotul în mers la viteze mari. N-am testat cu/fără să văd cum sună mașina, dar ce va pot zice e că între 100km/h și 170km/h nu e nicio diferență în zgomotul din interior. În rest, 12 boxe, bubuie bine maneaua în ea.

Camere 360 utile când parchezi în locuri strâmte. Se activează automat când pui în R sau când te apropii cu botul la distanță mică de obstacole.

Chestii care nu-mi plac

Butoanele pentru senzori de parcare, start-stop, ESP și încă câteva chestii sunt într-o poziție complet idioată în stânga volanului și nu le vezi de volan. Dacă vrei să le apeși trebuie să te apleci în stânga pentru a vedea ce faci. Le-as fi preferat pe consola centrală.

Capota încă are sprijin ca la Dacia 1310, în 2020. Era atât de greu să-i pună un piston să stea “singură” sus? Golfu din 2010 avea asta, jeez.

Portbagajul nu are niciun punct de prindere, nu tu cârlige, nu tu catarame, nimic. Din nou compar cu Golful, unde aveam 6 cârlige de pungi și 4 catarame. Cu ocazia asta am descoperit Stayhold (https://www.stayhold.com/) pe care le recomand, sunt pe emag.

Nu are guri de AC în spate, aici I got nothing. Cost reduction cel mai probabil.

Torpedoul nu are niciun fel de “spate”, vezi direct metal și fire.

Cauciucurile sunt pe o dimensiune dubioasă (215/45 R18), care e greu de găsit și sunt al naibii de scumpe. Golfu avea 225/40 R18 și sunt cu peste 100ron/bucata mai ieftine (Michelin).

Mașina a fost cumpărată de la Autosincron Cluj, preț de lista 31.000 euro, la care s-a aplicat un discount și un tichet rabla de 9000 lei. Are 5 ani sau 150.000km garanție, plus 10 ani asistență rutieră, în condițiile în care reviziile sunt făcute la Mazda.

Consum: am scos 6.8% cu mers decent (110 DN, 140 autostradă) și 7 mers mai agresiv. În oraș ia oriunde între 8 și 13, în funcție de trafic.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

160 comentarii

  1. Subscriu. Mazda 3 skyactiv 2018.
    Dar tot obligatoriu cred ca ar trebui sa fie și „blind spot sensors”….
    Nu e moft, e util.

    00
  2. Skyactive X trebuia să fie miezul din dodoașcă. Când colo , doar +20cp și -1L consum la 2000cm3. Au reinventat roata pentru asta?
    PS: mașina e superbă și are fix ce-i trebuie.

    00
    • 224 Nm? E mai mult decat ok pentru un aspirat de 2 l. Mi se pare un avantaj clar.
      Si da, masina arata bine si este dotata bine. Am mers cu un CX5 cu sistem Bose si se aude foarte bine.

      00
    • Da, la 224 Nm e destul de foarte bine, as zice. Si nu, nu motorul urca greu in ture la cuplul asta, ci tot agregatul, masina (masa cat e?), cutie de viteze etc. Deci lentoarea vine din alta parte, nu din curba de cuplu care banuiesc ca nu atinge cei 224 Nm la 8000 RPM.

      00
  3. La 31 000 EUR îți luai un G20 sh din 2020.

    00
    • A iesit sub 31k. Nu-l luam la aceleasi dotari. Nu aveam garantie. Inca n-am chef de costuri de intretinere de bmw

      00
    • Tot nu poți să scoți bmw-ul din cocalari!:)))))))))))))))

      10
    • Sau 4 Logan-uri

      00
    • Odata ca era in garantie si G20ul, a doua oara ca isi pastra ceva mai bine valoarea si e mult mai lichid (il vinzi mult mai repede). Pe de alta parte si BeMVeul si „Japoneza” sunt mai mult o filosofie de viata si mai putin o alegere pe considerente practice. Deci intrebarea ramane „cine ar castiga daca s-ar bate aia cu bemveuri cu aia cu japoneze”.

      00
    • @Jan asa o fi. Imi plac si bmw-urile dar momentan nu intra in buget noua si cu dotarile de mai sus. Un seria 3 cu dotarile astea si un motor mai de doamne ajuta (daca tot imi iau bmw macar 200 si ceva de cai sa aiba) batea catre 50k.
      Sunt game diferite de maisni, nu are rost sa discutam, comparam mere cu pere.

      10
    • Am facut si eu putin trolling :)) cit o mai tine.
      Azi, cind veneam de la masa cu 2 colegi, am trecut pe linga o Mazda 3 hatchback si amindoi au zis ca arata bine (unul dintre ei avind un F11)

      00
  4. NOU
    #13

    Când am ajuns la faza cu „am văzut mulți șoferi uitându se la ea în trafic” m am uitat la poze. Și am văzut CJ și asta explică tot. :)

    00
  5. Fain lane assist pe E85. Adica 85% din timp esti intre benzi.

    10
  6. Golfu din 2010 avea piston la capotă dar vezi tu golful din 2020 nu are! Si Golfu nou are mult cost reduction in el.

    Nu comentez gusturile dar nu înțeleg de ce ai vrea o mașină neagră in care e dovedit ca vara ai până la 10 grade mai cald in mașină daca o lasi undeva la soare. Se răcește mult mai greu. AC-ul funcționează mai mult.

    00
  7. Era pe stoc modelul sau ai așteptat să vină? Dacă ai așteptat cât a durat?

    00
  8. E cu de toate, dar tot are butoane „blank”. În rest, arată f.bine dar e un albastru care arată și mai bine. Tot legat de negru – sper să îți facă plăcere să o speli, altfel la fiecare 2 zile o să blestemi culoarea în timp ce dai cu jetul pe ea.

    00
    • Nu e chiar atat de negru dracu nici nu culoarea asta. Acasa sta in garaj, iar daca chiar e urata e 20 de lei un tunel la omv.

      00
    • Ca fost posesor de masina neagra, tot ce pot sa zic e:

      Fugi ca diavolul de tamaie de spalatoriile din benzinarii…

      Mai ales cu vopseaua de pe masinile moderne, o sa te trezesti cu ea facuta varza, plina zgarieturi.

      Daca ai posibilitatea, ia un spalator cu presiune si un aspirator manual si spal-o singur.

      00
    • Spalator acasa n-am cum, stau la bloc.
      In general merg in benzinarii de cand cu covidul pentru ca nu mai ai contact cu oamenii si merge mai repede, nu mai am rabdare sa stau cate o ora la coada pentru spalat.

      00
    • NOU
      #37

      Putine sunt masinile de pe lumea asta care chiar in echipare full options sa nu aiba butoane blank. Ma gandesc ca sunt puse cumva pentru un fel de simetrie pe bord sau prin stanga volanului.
      Altfel amuzanti astia care stiu ei mai bine ce iti puteai lua de 31k ( BMW-uri sh. fara garantie, cum zici cu intretinerea aferenta) dar na tot timpul sunt cate unul care stiu ei mai bine ce ii place omului si ce nu pe banii lui.
      Legat de culoarea neagra, si eu am masina actuala tot neagra (deja de 13 ani) si am zis ca no more negru la urmatoarea dar din simplul fapt ca nu am garaj si se incinge mai tare vara (inainte am avut una alba )dar nu e ceva de speriat, clima nu a cedat si a facut si face fata in continuare cu brio in toti acesti 13 ani, fara sa scape sau sa fie necesara completare de freon. Cu alte cuvinte la clima nu s-a umblat deloc. Climele stiam oricum ca sunt bune pe Toyota deoarece am prieteni care au fost prin Dubai prin concedii/luna de miere etc si au zis ca toti de pe acolo cam Toyote folosesc mai mult pentru clima care face fata la temperaturile alea sufocante, arabetii mergand si cu geamurile coborate pentru ca na, daca pot de ce sa nu fie coca pana la capat, si tot face fata. Deci daca ai garaj unde sa o tii nu ai stres.
      In rest e faina Mazda, imi place si mie iar la design este clar peste Toyota Auris/Corolla poate si la calitatea finisajelor si a materialelor de bord, incep incet incet sa ma uit si eu dupa ceva mai nou (eu numai japoneze am condus pana in prezent + 1 Skoda) deci sunt fan declarat si asumat :)
      Sa o sstapanesti sanatos si minim 1 milion de km fara reparatii.

      00
    • @Doamna cu coasa
      Mersi de urari, milionu de km nu cred ca-l prinde la mine defapt nu cred ca prinde nici suta de mii. Planul actual e sa o tin 4-5 ani (cat tine garantia) si apoi s-o schimb. Avand in vedere ca inainte de pandemie faceam maxim 10k/an cred ca la vanzare chiar va fi „condusa de o batranica pana la piata”

      00
    • NOU
      #39

      Iertati dezacordurile si literele in plus, scriu in graba si mai si lucrez intre timp, nu mai stau sa fac proofreading dar nu e o scuza pentru imbunatatirea vocabularului si comentarii corecte pe viitor.
      Pace.

      00
    • In unele tari nu sunt butoane blank, acolo unde sunt memoriile trebuia sa fie si cel de portbagaj, in europa nu au pus, cum nici trapa nu o poti lua in romania, dar in uk da

      00
    • Eu am luat Mazda 6 cu trapa anul trecut. Takumi Plus ii zice la echipare.

      00
    • Vorbeam de 3, pe 6, cx5 si cx30 poti alege trapa

      00
    • Cum naiba sa iei masina noua, asiatica, neagra, si sa mergi la tunel? Aia in 5 ani e mata toata.

      00
  9. 215/45/18 sunt dimensiunile specifice japonezelor (am si eu pe lancer). Cauta NEXEN 215/45 R18 N FERA SU4 XL 93W sunt la un pret decent si sunt bune. (din cate am vazut vin standard pe noul Hyundai Tucson).

    00
  10. Imi plac foarte mult modelele de la Mazda și mai ales faptul că nu fac downsize la numărul de cilindrii, însă cred că o să ai ceva de furca cu tapițeria aia alba.

    00
  11. Și eu am Lane assist pe o insignia 2020. E foarte interesanta functia, e orientată către salvarea vieții intradevar doar că la mine doar pe autostrada vede și tine benzile 100%. In rest, e o chestiune se moft, tine doar când vrea. Cam mare mi se pare consumul chiar și la 180cai. Eu extraurban cu un motor diesel 140cai consum in jur de 5%.

    00
  12. iar cutia încă schimba puțin cam greoi pentru mine – o fi și vre-un bias venind de pe DSG
    Retrage-ti repede cuvintele astea, pana nu apar atotstiutorii care sa-ti explice ca esti prost, habar n-ai si cel mai probabil n-ai condus vreodata vreo automata de-ti permiti sa spui ca DSG schimba mai repede decat automata cu convertor de cuplu.

    00
    • Am pus disclaimer la inceput ca nu sunt profesionist, nu simt masina.

      00
    • Am pus disclaimer la inceput ca nu sunt profesionist, nu simt masina.

      Aia era evident din moment ce-ai luat automata si nu manuala.

      00
    • Mai exact – “ Urcă în ture puțin mai greoi, parcă, decât Golful, iar cutia încă schimba puțin cam greoi pentru mine – o fi și vre-un bias venind de pe DSG”.
      Omu’ nu cred că avea curajul să spună altceva, își lua foc la Mazdă de la fanii VAG :))

      00
    • Ce voiam sa zic si m-am exprimat cam rau e ca DSG-u facea kick down mai repede, probabil cutia inca „invata” stilu meu de condus ¯\_(ツ)_/¯ .
      Don’t know, nu e ceva foarte deranjant.

      00
    • Cred ca ai vrut sa zic shift-down (asta mai mult ca azi nu avusei ocazia sa fiu carcotas).

      Depinde si cat de repede apesi acceleratia. Daca vrei shift-down imediat, da-i pana la fund pana ii dai kick-down la pedala si o sa schimbe – cred, mai repede.

      00
    • Cu ea apasata pana in capat tot ii ia ceva mai mult, comparativ cu DSG, pana schimba in treapta inferioara. Din ce am inteles cutiile astea automate mai noi „invata” in timp, poate o mai dura ceva, am oricand optiunea sa-i dau din padele si aia e.

      00
    • Am facut drive test pe Mazda 3 si Mazda 6 ( 180 CP si respectiv 190 Cp – benzina). Aceeasi senzatie am avut – cam lenesa. Comparatia era cu A4 , 190 CP benzina, cutie S – tronic. Motoarele japoneze sunt diferite fata de cele europene. In rest – super masini si super preturi prin comparatie cu Audi sau BMW . La Mazda 6, Takumi plus, ai tot ce-ti poti dori de la o masina ( si cate te-ar costa 50-60keur plus la alte marci europene). Din pacate nu sunt masini vandabile la mana a 2-a – prin urmare rata de leasing operational este mai mare decat la un A4 de ex care costa cu 5-6-7 keur mai mult…

      00
  13. 1. Display-ul de la head unit nu se potrivește foarte bine cu formele bordului.
    2. Spatele ma duce cu gândul la un Lancer…

    00
  14. NOU
    #61

    In sfarsit s-a gandit un producator sa faciliteze schimbarea motoraselor/caloriferului din spatele torpedoului, felicitari! :D

    Arata foarte misto, motoarele sunt naspa :)

    00
  15. @autor: ce jante ai trecute in CIV? Doar cele de 18 sau si altele mai mici? Sunt curios daca si astia fac precum Mitsubishi care au pus doar 1 singura dimensiune (18).

    00
    • Am si ceva jante de 16 parca. N-am fost curios, nu punt jante mai mici ca „iarna pe zapada sunt mai inguste si merg mai bine”.

      00
    • Nu discut performantele tehnice pe zapada, doar ca un set de jante de 18 plus anvelope bunicele de iarna fac cat o masina sh, undeva la 1500-2000 euro. Pana la urma cred ca raman doar la anvelope, tot Brigestone Blizzak dar 225/55 R18.

      00
    • Nu pui de 16 iarna ca sunt mai inguste, pui pentru ca e balonul mai mare si nu f*8*ti jantele asa usor cu bucati de gheata, gropi ascunse, si alte „capcane” specifice drumurilor romanesti, care se inmultesc iarna.

      00
    • @Zarax am incercat o gluma. 90% din oamenii care mi-au zis sa pun jante de 16 iarna mi-au bagat motivul ala, ca e mai ingust cauciucul si merge mai bine. Stim cu totii motivul pentru care romanii pun jante mai mici iarna, cauciucurile sunt mai ieftine.
      In rest daca chiar le frec urat, este casco.

      00
    • @VladM, stiu si eu legenda aia… Dar e o idiotenie. Chiar daca sa zicem ca ar taia zapada mai bine, prefer de 100 de ori, cauciuc mai lat, cu suprafata de contact mai mare, pentru mers pe polei/gheta. De cate ori te bagi cu masina in zapada atat de mare incat sa faca diferenta taiatul ala?

      Si lasa julitul jantelor, problema e ovalizatul, care transmite vibratii in elemente de directie/suspensie care se defecteaza mai usor. Acum nu iti pasa ca e garantie, dar mai incolo…

      Si am mai observat pe propria piele ca mitul cu „jante de tabla iarna, sa nu le strici pe alea de aliaj” e fals. Alea de tabal ruginesc iarna de n-ai vazut… Pe cand aliajul nu are nici pe naiba.

      00
    • I disagree.
      Nu se compara la confort. Da, alea cu balon mai mare sunt mai ieftine, dar mi serupe. Eu am 215/45/18 vara și 215/65/16 iarna. Adică ma dor ficații vara și iarna merg in puf, + toate șocurile care se duc direct in articulații.
      In reprezentanta m-am rugat de ei, nu vreau diferența, nimic, dați-mi-o cu 16, nope. N-am înțeles niciodată logica de a pune jante cât mai mari cu forța. Da, arată bine, dar aici nu e Olanda să ai drumurile ca hârtia.

      00
    • @Zarax si eu prefer tot timpul cauciucul mai lat, de aia stau cu 18 vara iarna.
      @DFT masina anterioara avea 225/40 R18 si suspensii sport, simteam si pietrile de pe asfalt. Comparat cu alea Mazda e nor. Si cum ziceam mai sus, o sa prefer tot timpul un cauciuc mai lat in detrimentul confortului, mai ales iarna.

      00
    • Le incurci rau. Anvelopa are aceeasi latime indiferent ca e pe 16 sau 18.
      Difera doar balonul. Pe 18, janta e mai mare si balonul anvelopei e mai mic. De aici si recomandarea sa pui de 16, fiindca cu cat balonul e mai mic, cu atat acel cauciuc flexeaza mai putin si suspensia+confortul au de suferit.

      00
    • @Demult daca tot nu sti despre ce vorbesti mai bine nu te baga.
      https://imgur.com/a/SZxckFU
      Aici gasesti tot ce-i disponibil pt golf-u pe care l-am avut inainte https://www.michelin.ro/auto/browse-tyres/by-vehicle/volkswagen/golf/golf-vi/2010/1.4%20TSI%20122
      Variaza de la 195 pe 15″ la 225 pe 18″

      00
  16. Gurile de AC pentru pasagerii din spate sunt sub scaunele din fata.

    00
  17. Am uitat sa adaug in articol o ultima chestie. Bai i-au pus o cheie cat o caramida, o pot folosi pe post de rozeta daca e.
    https://imgur.com/a/xoLqPf1

    00
  18. Nu are amortizor la capota pentru ca nu vei deschide capota decat ocazional, atunci cand torni 5 litri de lichid pt spalarea parbrizului in rezervor. La Golf aveai mereu cate ceva de mesterit pe sub capota, deci se justifica amortizorul. Un vw „fiabil” m-a determinat sa cumpar cu mai bine de 4 ani in urma o masina noua care nu are amortizor la capota.

    00
    • Si la golf tot numai din acelasi motiv deschideam capota. E un pas in plus de facut care e incomod si enervant la o masina din 2020.

      01
    • Omu’ a zis că nu face mai mult de 10.000 pe an și că o ține maxim cinci ani. Deci pentru el – telescoape, clar. Nu se strică nici Golful in 50.000 km. Bine, mai trebuie să tot pui ulei, dar asta e altă discuție …

      10
    • @Sorin si daca se strica ceva nu ma apuc sa repar motorul in fata blocului. De aia exista service si mecanici.

      00
    • E de reducere tembela de costuri si e enervant, ca nu cred ca era asa scump un cilindru din ala de stie sa tina capota.

      00
    • Stati linistiti, ca nici Golf 8 nu mai are piston. Cost cutting la toata lumea :-).

      00
    • Am mai auzit ca la modelele mai recente ar fi scos pt ca nu se pupa cu ceva sisteme de siguranta pt impactul cu pietoni, desi cost cutting pare varianta mai adevarata.

      00
    • Si mie mi s-au părut ciudate patru chestii lipsa pe care le aveam la masina precedenta veche de 15 ani (Hyundai Sonata): amortizoarele la capota, amortizoarele la portbagaj, ridicarea automata a geamurilor la închiderea mașinii, și roata de rezerva full size.

      00
    • La masini japoneze de ~30k nu aveti telescop la capota, iar renault la captur de 12k a pus 2 telescoape (unul pe fiecare parte)?

      00
  19. Cum caut stayhold pe emag? am gasit doar doua produse cautand stayhold, si nu au nicio legatura cu cele din linkul dat de tine

    00
  20. Felicitari pentru masina! Si mie imi place noua Mazda 3 si am ramas foarte impresionat de calitatea materialelor din interior. Mi-am cumparat si eu o Mazda 6 de la Autosincron in 2008, de noua. Nu stiu ce au facut cu ea, dar ulterior am aflat ca plafonul si capota erau revopsite. Bineinteles, ei nu au mentionat acest aspect.

    00
  21. Sa o folosesti sanatos! E o superbitate de masina, dream car daca nu as fi avut si alte obligatii acum cativa ani.
    Negrul ala cu alb mai e si de PIMP.

    00
  22. Felicitări pentru achiziție, la cât mai mulți kilometri și să o stăpânești sănătos. Oricât de fain ar fi exteriorul, interiorul este cel de care m-am îndrăgostit. Aveam pe lista de achiziții o Mazda 3 sau Mazda 2, vehicule cu care am făcut test drive. Dacă ai timp poți crea și un jurnal de bord pe forumul Softpedia.
    Între timp am achiziționat un Mini Cooper 2016 din Suedia, vehicul pe care l-am adus pe roți și timp de 8 zile l-am plimbat prin Europa.

    00
  23. Cat a fost discount-ul efectiv obtinut la negociere fara programul ” rabla”.

    00
  24. Prima data cand am vazut 31000 de euro pentru o Mazda 3 am zis: „Sfinte monstru de spaghete…”.

    Dupa care mi-am refacut configuratia masinii mele si am ajuns la 27000 de euro cu un motor mai slab (in conditiile in care pretul de lista in urma cu 5 ani a fost 23000 de euro si de plata 19800).

    Si uitandu-ma pe piata compactelor, vad ca peste tot a sarit pretul cu vreo 20-30% in ultimii 5 ani.

    Acum, legat de masina din articol:

    1) Consumul dat e consum de 1.8TSI de 180CP si 250NM cuplu.

    2) Desi ca pachet pare o masina foarte buna, in articol apar o serie de mici ‘detalii” care pe mine unul m-ar innebuni pe termen lung.

    3) Cum sta masina ca antifonare fara NC comparata cu Golful?
    Intreb pentru ca in 2015 am facut TD cu generatia anterioara de Mazda 3 (si multe masini din clasa compacta) si Mazda era cea mai zgomotoasa de departe din clasa, in timp ce Golful era cel mai silentios.

    00
    • 1. Consumul e detaliu, de aia l-am pus si ultimul. Masina are un cost de utilizare, intra in aceeasi cateogrie cu curent, gaz, apa, internet.
      2. Care „detalii” ?
      3. Nu am testat fara noise cancelling pornit dar cu el pornit iti pot zice ca e mult mai silentioasa ca golful (era model 2010). Mazda se lauda ca sasiurile skyactiv ajuta si ele la antifonare si din ce stiu au aparut abia prin 2016. Per total mi se pare destul de silentioasa masina inclusiv la viteze mari. Daca asfaltul e dinala mai „dur” suna un pic tare. Cluj Zalau are o portiune destul destul de mare asa si mi-a cam vajait capu’ pe ea.

      00
    • 1) Mi s-a parut amuzant ca doua masini din generatii diferite care au in comun doar CP si cuplu apropiat, folosind tehnologii diferite, obtin consumuri similare.

      2) De exemplu:
      – felul cum sunt amplasate spatiile pentru telefon, pahare si portul USB, imi pare foarte inghesuita din poze (daca ai doua sticle de apa si telefonul in lacasul lui, mai ai acces la telefon?)
      – pozitia butoanelor (banuiesc ca Start-Stop nu se poate dezactiva definitiv fara a umbla in soft-ul masinii)

      3) Multumesc de info legat antifonare si NC.

      00
    • Aia cu start stop intradevar e cam enervanta, l-o fi pus acolo s-al dezactivezi mai greu si sa fi mai eco. Daca sunt sincer in 99% din cazuri start stop e ok, are o chestie cel putin ciudata in care dupa 30-40s porneste motorul de multe ori. E putin enervant doar cand faci te misti tot cate putin de ex cand e trafic la intrare intr-un giratoriu.
      Daca as putea seta sa porneasca motorul cand iau piciorul de pe frana si nu cand apas acceleratia ar fi super.
      Legat de telefon ai dreptate, daca ai 2 sticle de apa si bagu telefonul acolo nu mai ai acces la el, dar la mine asta e simpla: cine sta in dreapta (cand e cineva) isi tine apa in mana sau in portiera. Portul usb de acolo e portul 2, telefonul e legat la portul din cotiera. Pe langa asta teoretic nu prea mai ai asa multa treaba cu telefonul ca de aia ai Carplay.

      00
    • Da, dupa 30-40 de secunde porneste singur pentru ca, daca intri in meniu la viziualizarea consumului / puterii, ai sa vezi ca iti mentioneaza: Start/stop inactiv deoarece nu ai pus-o in neutru. Si bineinteles, deoarece bateria suplimentara nu e incarcata cat mai mult.
      Cat despre restu, ai sa te prinzi de smecherie cand ai sa observi ca in functie de cat de mult apesi pe frana intra sau nu ‘start-stop’-ul. Pentru trafic greu e geniala treaba asta. Au gandit-o. Gen apesi usor pe frana, intra hold-ul dar nu ‘start-stop’ul. Apesi mai tare, intra si ‘start-stop’ul. Eu nu il mai scot pentru ca mi se pare folositor si deloc enervant cand porneste masina din nou.
      Aprob la tot ce ai zis despre telefon. Cand mergi, nu ai treaba cu telefonul. PUNCT.

      00
    • @m0n0 asta cu frana n-am stiut-o, o sa incerc sa vad cum e. Invatat fiind de pe masina veche tot timpul apasam frana pana in capat.

      00
    • Sa o folosesti sanatos. Eu am luat o Mazda 3 anul trecut in octombrie. Un Skyactive-G de 122 CP, Plus. A fost 21.900 euro.
      Si dupa un an inca e o placere sa ma urc la volan.

      00
  25. cu 25 de mii iti luai un A4 din 2019 negru cu care intorceai mai multe capete. mai bine iti luai un ford de la craiova!

    00
  26. Au copiat spatiul de depozitare de sub cotiera de la VECTRA C, e identic, cu dezinfectant si servetele :) , traiasca nevasta.
    Visez la asa ceva macar SH, e ceea ce trebuie, in rest toate au 3 cilindri vai de capul lor.

    00
  27. Mișto de tot. Maza sunt cam singurii care mai au aspirat de 2000 la compacta.
    Prețul de start… 31k e mult pentru mine.

    00
    • cu reduceri si rabla iese undeva la 27k si iti dau ei numere rosii, covorase, trusa, triunghiuri. Asta pentru varianta full.
      Pe la 20k(dupa reduceri) o poti lua cu un nivel de echipare chiar decent, cutie automata si motorul skyactiv x

      00
    • Când am fost la iarna la drive test era varianta la 122cp manuală pe la 19000 în versiunea de baza. E cam mult pentru o compacta, chiar dacă încearcă sa se poziționeze „premium”.
      Când va trebui sa trec la benzina probabil va fi una din opțiuni.
      Masina mi-a plăcut.

      00
    • Eu in octombrie anul trecut am luat o Mazda 3 Skyactive-G Plus Automata (122CP), 2L cu 21.900 euro.
      Sa dau 10.000 euro in plus pe ce ai luat tu, Vlad, e mult prea mult.

      00
  28. Salut

    „preț de lista 31.000 euro, la care s-a aplicat un discount și un tichet rabla de 9000 lei. ”

    Sa inteleg ca la final discountul cu rabla a fost: ~3k euro + 9000 ron (1,846 euro)?

    00
    • cam pe acolo.

      00
    • Discountul de 3k euro a venit din partea lor ca sa scape de masina de pe stoc sau a fost nevoie de negociere? (pun intrebari de noob pt ca nu stiu cum se procedeaza :) )

      00
    • Masina doar ce coborase de pe vapor in Belgia cand am semnat contractu deci nu voiau sa se scape ea. A fost un discount oferit direct de ei, am incercat sa mai trag ceva dar nu au mai vrut. Probabil daca faceam pe nehotaratu inca 2-3 saptamani, ceream oferta de la alta reprezentanta reuseam dar asta introducea posibilitatea ca masina respectiva s-o ia altcineva si sa trebuiasca sa stau cateva luni pana se produce + importa una noua din Japoina.

      00
    • Inca o intrebare: ai optat si pentru casco? daca da cat costa?

      00
    • Da, 500 si ceva de euro pe an platiti intr-o rata cu fransiza de 100e.

      00
    • Imi poti spune te rog la ce firma ai facut casco?

      Sunt in cautare de Mazda 3 (inca nu stiu daca Sedan sau Hatch) si mi se pare destul de bun pretul la casco.

      00
    • Si casco si RCA am facut la Generali, am discutat cu un broker si astia aveau cea mai ok oferta.
      Ca recomandare eu as zice sedan. Subiectiv arata mai bine, obiectiv portbagajul e foarte mic la hatch. Daca ai mai multe intrebari roaga-l pe @Vali sa-ti dea mailu meu si discutam.

      00
  29. Cutia de viteze nu e hibrid, e cutie cu convertizor cat se poate de clasica. Ei doar au marit ambreiajul din cutie care tine „blocata” treapta si au micsorat convertizorul. In acest fel „patineaza” mai putin decat alte cutii clasice cu convertizor si ajuta un pic la eficienta. Este aceeasi cutie folosita la toate modelele. Inainte aveau cutii Aisin
    In spate ai loc daca soferul este de inaltime maxim medie. Eu am 1.94, cu scaunul asezat normal (nu stil coca-bmw) in spatele meu ar avea loc cineva care isi lasa membrele inferioare acasa. Aici se tradeaza faptul ca este totusi o masina compacta. Este mai aerisita decat hatchback-ul, dar tot nu ai loc la picioare in ea.
    Placuta de inmatriculare fata poti sa o montezi sub grila motor, pe grila inferioara. Cauta pe forumul marcii detaliile, arata mult mai bine.

    00
  30. Ai vândut Golful? Detalii? :D

    00
  31. Am cumparat exact acest model in hatchback in Sept 2020 (alta tara EU, nu Romania). Masina test drive rulata ~2.000 km, cutie automata, platit ~26.000 Euro cu set roti iarna incluse si full-option. M-am uitat si la modele germane echivalente, dar mi s-a parut ca au prea multe figuri in cap, de la prezentare pana la agentii de vanzari, asa ca i-am evitat. Acest Mazda 3 este mai mult decat mi-as fi dorit sa am, venind anterior de pe un Astra Clasic din 2006.

    00
    • La hatch mi s-a parut mult prea mic portbagajul si nici nu imi placea atat de mult ca design exterior, parca are „cocoasa”.
      In schimb mi-ar fi placut sa existe varianta AWD si pt sedan.

      00
    • De ce? Cu ce te ajuta AWD?

      00
    • Distributie mai buna a puterii – ai 4 roti care transmit puterea la asfalt vs 2
      Tractiune si control mai bune in conditii nefavorabile (ploaie, fleasca etc)
      Tractiune mai bune pe zapada.

      00
  32. E genul de masina la care parca vrei sa dai pierdut numarul de pe fata.

    00
  33. La banii astia gaseai un bmw negru de statea tot cluju in limba!

    00
  34. Masina e simpatica, pretul destul de piperat. Insa, eu nu inteleg asa o chestie.. Autorul a specificat ca a vrut masina noua pentru garantie si faptul ca va parcurge 10 000 km pe an. Nu sunt vreo saracie deci nu am nevoie de comentariile desteptilor, dar in umila mea parere, as achizitiona o masina noua doar daca as face 30 000 km pe an sau mai mult. Doar asa se justifica asa ceva, sa ai incredere ca nu te va lasa si nu iti vei pierde timpul in servis aiurea.

    00
    • Nu vad legatura intre numarul de km parcursi pe an si faptul ca masina e noua.
      Am vrut o masina cu garantie, cu ultimele tehnologii si cu dotarile vrute de mine.
      Garantie nu inseamna ca nu se strica sau nu stai cu ea in service.

      00
  35. Felicitări pentru achiziție, dețin versiunea crossover de Mazda 3, adică CX-30 GT-PLUS, Luxury, Safety, Trapă, Bose, Sky X AT fără AWD de care sunt foarte mulțumit.

    „Butoanele pentru senzori de parcare, start-stop, ESP și încă câteva chestii sunt într-o poziție complet idioată în stânga volanului și nu le vezi de volan. Dacă vrei să le apeși trebuie să te apleci în stânga pentru a vedea ce faci. Le-aș fi preferat pe consola centrală.”

    Sunt butoane pe care la e apăs extrem de rar iar atunci nu în timpul mersului. Este discutabil dacă butonul pentru activarea manuală a camerei 360 să fie printre ele. Legat de consola centrală vezi mai jos.

    Butonul blank de lângă memorie scaun este pentru haionul electric.

    „Capotă încă are sprijin că la Dacia 1310, în 2020. Era atât de greu să-i pună un piston să stea “singură” sus? Golfu din 2010 avea asta, jeez.”

    Cost cutting-ul îl consider justificat deoarece ridic capota exclusiv pentru completat lichid de parbriz.

    „Portbagajul nu are niciun punct de prindere, nu tu cârlige, nu tu catarame, nimic. Din nou compar cu Golful, unde aveam 6 cârlige de pungi și 4 catarame”

    Confirm problema, pe modelul de CX-30 din 2020 au adăugat o cutie pliabilă numită Smart Cargo System.

    „Nu are guri de AC în spate, aici I got nothing. Cost reduction cel mai probabil.”
    CX-30 are 2 guri de ventilație pentru pasagerii din spate. Ce lipsește pe ambele modele și este prezent pe CX-5 sunt porturile USB spate.

    „Torpedoul nu are niciun fel de “spate”, vezi direct metal și fire.”

    Ar trebui să vezi filtrul de habitaclu.

    Alte completări:
    Mașina vine din fabrică cu setările pentru Bose centerpoint pe zero și Auto Lock on Walk Away pe off. Îți recomand să experimentezi cu ele.
    Un mare minus este mașina renunță la Traffic Sign Recognition feature plus cele animații si iconițe de informare pentru depășirea vitezei în ceasuri/HUD când ai Apple Carplay cu GPS-ul activ (ex Waze imediat după ce ai introdus o destinație) sau dacă nu ai cardul de navigație introdus în slot.

    Consola centrală (piano black) și plasticul din dashboard (singurul material non premium) se zgârie foarte ușor.

    Lipsa iluminatului ambiental poate fi ușor iertată de faptul că TOATE luminile sunt de tip led.

    Mai sunt minusuri specifice CX-30 dar articolul este despre Mazda 3. Îți mulțumesc pentru review.

    00
    • M-am jucat cu setarile respective din prima zi, cele de sunet de cand am vazut masin in reprezentanta.
      Legat de TSR + Caraplay, ai nevoie de un update la connectivity unit si se rezolva problema. E bug in soft.
      Legat de torpedo asa arata si la hatch, banuiesc ca e pus altundeva filtru nu ca lipseste la doua masini noi.

      00
  36. mulțam frumos pentru stayhold. n-auzisem de ei.

    00
  37. Foarte draguta masina, o mie de ani fara reparatii drumuri bune colega cum se zice la soferi :))

    Mereu mi-au placut Mazda, si si acum ma gândesc ca ar fi o alternativa, desi la mine si urmatoarea e probabil sa fie bamveu ca sunt multumit de asta pe care o am acum. Ma bucur sa aud ca e bine antifonata, asta mi se parea mai slabut la ele din experienta limitata cu modele mai vechi de acum câtiva ani.

    Nice review.

    00
    • Mersi.
      Cum am zis mai sus in alt comment e diferenta de pozitia unde se claseaza producatorii: premium vs mid.
      Calitatea materialelor, atentia la detalii (vezi comparatia la culorile de la interior cu vw), cat poti customiza.

      00
  38. Scrie și un articol despre ce trebuie sa facem ca să ajungem să ne-o permitem. :)

    00
  39. Foarte frumoasă!

    00
  40. Ai carnet și mașina degeaba daca nu știi conduce manuală.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.