Deoarece nu am găsit o variantă convenabilă pentru introducere, voi intra direct în pâine: Skoda Octavia 2021, nivel de echipare Style, 1.5 TSI, 150cp – manuală.
Preambul
În perioada 2016-2019 am condus un autoturism VW Jetta 1.2TSI, modelul facelift. Deoarece am vândut-o, iar cei de la VW nu mai comercializează Jetta în Europa, am căutat un sedan asemănător, chiar dacă Octavia nu este un sedan în adevăratul sens al cuvântului (concurează cu hatchback-urile Golf și Leon), liniile generale sunt asemănătoare cu ceea ce îmi doresc.
Bugetul alocat a fost de aproximativ 30.000€, iar oferta atât pentru auto noi, dar mai ales pentru cele second hand, este una generoasă.
În primă fază cochetam cu ideea de clasa C, însă spațiul mic pentru pasagerii din spate, forma spațiului de încărcare din portbagaj și prețul destul de piperat pentru o mașină cu ceva dotări m-au făcut să dau înapoi.
Prin urmare am rămas tot la grupul VAG, unde Passat-ul a fost eliminat din start, deoarece are un design îmbătrânit pentru 2021 și lista s-a rezumat la doar 2 modele: noua Octavia vs. Superb facelift.
Am încercat să trec și pe la concurență, dar după un test drive cu o Honda Civic sedan care avea piele și trapă, dar mult prea lăudată pentru capacitățile sportive și neavând posibilitatea de acționare electrică a portbagajului, am spus pas.
Revenind la Octavia și Superb, alegerea am făcut-o mai mult din dorința de noutate, având în cercul de prieteni câteva mașini Superb cu care m-am familiarizat, iar Octavia venind cu un design nou, am ales-o pe aceasta.
O recomand cu încredere pe Alexandra Rusanu de la Porsche București Nord, ce a dat dovadă de profesionalism și s-a implicat în îndrumarea către o alegere corectă a dotărilor mașinii, cât și pe partea de logistică.
Tips and tricks:
Dacă doriți să achiziționați un auto nou, întrebați prin cercul de prieteni (sau aici pe blog), poate aveți noroc să mai cumpere și altcineva de la același dealer, obținând astfel o reducere suplimentară.
Noi am cumpărat 2 Octavia cu aceleași dotări, singura diferență fiind culoarea exterioară. În funcție de reprezentanță și marcă, puteți obține de la o vopsea metalizată (am fost de 2 ori la Mazda în ultimii 3 ani și acesta a fost discount-ul maxim oferit). La Skoda există anumite pachete de dotări, gen STYLE și STYLE PLUS, unde ieșiți mai ieftin decât aceleași dotări achiziționate separat.
Ultima dată când am fost la Opel, am dat doar bună ziua și deja primisem 20% reducere pentru modelele în stoc, iar la Kia aștept din 2016 să mă sune cu o ofertă de preț, alta decât cea de listă discutată în showroom.
Pentru connoisseurs, discountul pentru cele 2 mașini a fost cât profishare-ul lui Vali de la BF2020, la care s-au adăugat 6.500Lei bonificația Rabla, numerele roșii, schimbul de anvelope, un set de covorașe, și o tavă pentru portbagaj. De asemenea, la Porsche (VW, Skoda, Audi, Seat), dacă se face achiziția în sistem leasing de la ei, se mai oferă un bonus financiar de 4%.
Valoarea mașinii se calculează la cursul BNR + 1%.
Chiar dacă suntem în sezonul rece, mașina vine din fabrică cu anvelope de vară. Ca și paranteză, doar un singur dealer din Brăila mi-a trimis o ofertă și cu anvelope de iarnă incluse.
În zona în care locuiesc, nu prea nimeresc des zăpadă, iar pentru munte avem un 4matic, așa că am mers pe anvelope all seasons Bridgestone Weather Control A005, modelul nou, EVO. În trecut am avut pe mașini CrossClimate însă datorită profilului strângeam multe pietricele între rizuri. La Brigestone nu am această problemă + că sunt și o idee mai stabile. Am rămas surprins să văd diferențe mari de prețuri, de ordinul sutelor de lei pentru un set de anvelope între prețurile practicate de Emag/Autobon/Best-tires și Cauciucuridirect de exemplu.
Ținuta de drum, dimensiuni etc.
- vizibilitate foarte bună
- spațiul de încărcare imens și 600l portbagaj, sunt mai mult decât necesari pentru o familie normală
- comparativ cu Jetta, mașina este mai mare, se conduce la fel de ușor, însă există mai mult spațiu pentru pasageri
- pe partea de frânare stăm excelent
- chiar dacă jantele sunt pe 18, nu deranjează (poate doar la buzunar, o anvelopă bună este între 650lei și 850lei, având dimensiunile 225/45/18)
- datorită numărului de km reduși și traficului preponderent urban am mers tot pe benzină
- consumul este de 8% pe autostradă la 130km/h și 10-11% în oraș, condiții de iarnă și motor în rodaj
- cutia manuală a fost aleasă atât cu inima (mă plictisesc cu cea automată), cât și cu creierul (pe benzină, 1.5TSI are doar acea cutie DSG cu ambreiaj uscat)
- motorul este versatil, nu simt nevoia de mai multă putere, însă vă recomand să NU luați acel motor în 3 cilindri, am avut și chiar dacă la prima vedere pare ok, nu este
- dacă doriți să țineți mașina mai mult de 4 ani cât are garanție, vă recomand schimburile de ulei la 15k sau cel mult un an de zile
- cu siguranță mulți nu citesc manualul, însă dacă o faceți, aruncați o geană și pe primele pagini unde scrie că în primele 1.500km este recomandat să faceți un mic rodaj, eventual și drumuri mai lungi dacă vă permite traseul
- asigurare 760lei/an cu B1, casco parțial 1.600lei/an la Porsche (am prins ofertă cu 50% discount)
Atașez deocamdată doar fotografii din exterior, vă las până săptămâna viitoare să scrieți în comentarii ce dotări ați alege pentru acest model, configurația o puteți face pe skoda.ro (cc: Skoda România, nu mai aruncați cu bani la influencerițe și trimiteți la Brașov un 4X4 cu DSG la domnu’ Petcu.)
ai primit reducere 9.000€?
@vali pentru PF (minim 2 masini identice cumparate) sunt niste oferte foarte misto. Pleci de la veo 30% reducere ;)))
5.000€ per bucata + 6.500Lei ecobonusul de la Rabla
Cea mai tare e ca nu s-a uitat la Honda pentru ca nu are acționare elecrica la portbagaj! Și mai tare e ca a primit ,,și,, covorașe! Nebunie.
@zoso adaugi si tu un edit?
Rectific: Ofertele pentru PJ (minim doua masini identice cumparate) sunt foarte misto. Pleaca de la vreo 30% reducere.
@Adi: nu știu cum de mi-a scăpat comentariul tău
Dacă treci cu vederea faptul că mașina este făcută la turci, miroase a plastic ca în Logan, poate nu te interesează portbagajul că îl deschizi ca la 1310, nici faptul că infoentertainment-ul a rămas din secolul trecut, dar te rog să îmi explici cum este cu oil dilution și cât costă o revizie la Honda, eventual și la câți km îți cere mașina să o faci.
În rest da, mașina arată mișto la exterior, dar cam atât. Honda Civic cu 182cp face suta în 8.2 secunde iar Octavia mea cu doar 150cp face suta în….tot 8.2 secunde.
Inb4 „oh, nu, TSI” și „să-ți iei bidonul de ulei cu tine” :))
S-o stăpâniți fără incidente
Am ajut 1.2TSI cu talpa in primii km care papa foarte putin ulei si 1.0TSI fara consum de ulei, acum sa vedem si la asta cum o fi. Conteaza mult si rodajul.
@autoru ma bag si eu in seama cu 2.0 TSI? :))) deja la schimbul 2 de ulei.
Am 1.2 TSI din iunie 2014. Tot de atunci am 1 l de ulei in portbagaj luat in urma zvonurilor ca papa ulei.
Pana acum nu am deschis niciodata busonul de ulei, nici macar sa ma uit la culbutori.
Am avut 2 masini cu motoare TSI: un CC si un A4. N-am avut nici-o pb ( masini noi, leasing 4 ani, pana in 100k km fiecare) .Urmatoarea e tot TSI ( ok TFSI ca e A4 – dar vb de acelasi tip de motor).
Am 1.8 tsi din 2017, fără probleme.
@mirceonel nici nu vei avea.
Salut,
Mai exacte ce reprezinta valoare „BNR + 1%” ?
Multumesc.
Pretul masinii este in euro, iar plata se face in lei la cursul BNR din ziua platii la care se mai adauga 1%.
adica daca masina are pretul 20k eur si noi suntem in Romania unde platim in LEI. Conversia din euro in lei se face la cursul BNR+1% din ziua platii.
Este o tactica pe care o au toti comerciantii de bunuri ale caror preturi sunt listate in EUR. Am muncit acum multi ani la o firma care aducea electrocasnice din Italia. Pretul pe catalog era in Euro iar noi le vindeam in RO la cursul de vanzare EUR al bancii cu care lucram noi. E cam acelasi lucru cu BNR+1%
Nu e nici o tactica. Nu poti schimba euro la curs BNR, de aceea e BNR+1%
Depinde de negociere, la o alta tranzactie am negociat ca pretul sa fie la cursul BNR, dar ca regula generala este si acest 1% sau chiar mai mult.
La Mercedes este cursul UCFin de la UniCredit, de obicei mai mare decât acest BNR + 1%.
Luat de pe site Autoklass: Pretul de vanzare se calculeaza in RON la cursul Unicredit UCFin Vanzare din ziua facturarii.
Reducerile/bonusul de 30-40-50%, nu e cam aceeasi strategie, prin marirea preturilor inainte de black friday?
Nope, sau cel putin in acest caz, reducerea a fost reala. Mai poti prinde reduceri mari la auto in stoc, care au stat mai mult de 90 sau 120 zile la Curtici ori in parc la dealer.
Mie mi se pare penibil ca tu practic nu poti pleca cu masina noua din showroom in conditii de legalitate, pe timp de iarna. Da, la cauciucuri ma refer!
Da, se intampla peste tot, dar nu inseamna ca e ceva normal.
@zarax daca drumul nu e acoperit cu zapada sau gheata, poti (OUG 5/2011).
Masinile nu se fac dedicat pentru o piata specfica ( Romania are regula asta, Anglia, ca exemplu, nu are regula cu cauciucuri de iarna – am achizitionat un qashqai recent si fix asta mi s-a spus ) si specificul ar fi doar 3 luni pe an ( maxim ) in care se aplica regula.
@Dan, si care e problema mea? Eu ma astept sa vina masina, sa iau cheia, sa ma urc in ea si sa plec in sigurant acasa, ca doar e masina noua.
Producatorul ar trebui sa se adapteze regulilor din fiecare tara in parte. Sa puna de iarna sau all season cand e cazul. Uite, sunt curios in tari ca norvegia sau suedia, tot asa fac?
Poți selecta ca și dotare opțională să fie livrată cu anvelope allseasons
Poti sa mergi cu anvelopele la tine, sau sa cumperi un set de la ei. Preferabil cu jante cu tot. Sa mai si gandim putin…
Pai nu conteaza ce zice producatorul. Dealerul e la noi in tara si daca vinde masini iarna, ar trebui prin lege sa le dea la pachet cu un set de cauciucuri de iarna. Nu all season, ca inca mai am traume cu o Octavia pe care nu am putut sa o scot din parcare cu zapada de 25-30 cm, nici impinsa.
@Andrei poti lua set de roti de iarna la „doar” 650+ euro (exista ca optiune). Sau te duci tu cu anvelopele tale.
Sau…. oricum in primavara vei plati mai mult pe anvelopele de vara daca acum iti vine cu anvelope de iarna ;))
Am comandat recent un Smart cu 4 locuri de la un dealer din Germania. Dialogul a fost de genul.
-Aceatsa masina vine din fabrica cu cauciucuri de vara.
-Eu doresc all season.
-Bine costa extra 200 E.
-Ok
Decizia e la cumparator. Vanzatorul trebuie sa iti ofere alternative. Daca autorul dorea sa circule cu masina doar vara pentru ca iarna are un awd?
Am lucrat la un dealer Toyota în urmă cu vreo 10 ani, iarna mașina se livra cu cauciuri de iarnă. Nici măcar nu întrebam clientul înainte. E aiurea ca primul drum al clientului să fie la vulcanizare.
@Cristi primul drum al cumpărătorului e la benzinărie! Nu ajungi nicăieri altundeva cu cei 2-3 litri de combustibil din rezervor.
Toyota vinde acum cu anvelope vară (am cumpărat în noiembrie).
Prefer oricând anvelope de vară și îmi asum achiziția celor de iarnă în fața celor all season.
Dacă dealerul vinde auto poate și să instaleze/vândă anvelope de iarnă la solicitarea clientului, care după ce a plătit 30.000 mai are 3-400 euro pentru gume, sper.
Cum adica Octavia nu este un sedan in adevaratul sens al cuvantului? Cum sa concureze cu Golf si Leon? Te-ai uitat macar putin la masinile astea?
Nu verificam si noi postarile astea inainte sa scriem ineptii?
atata timp cat octaviei i se deschide tot curul sa bagi frigiderul in ea, este un hatchback
Octavia a fost la fiecare generatie un Hatch deci are dreptate…
Modul in care se deschide portbagajul e doar un detaliu.
Sigur, o sa ma uit pe la Golf/Leon si deodata compar si cu Octavia, nu Skala.
Nu este doar deschiderea portbagajului, la hatch auzi orice sticla din portbagaj si intra iarna frig cand il deschizi, la sedanuri nu se intampla asta.
@Shack Scala este bazata pe MQB A0, putin intinsa. Octavia este MQB.
Pe langa ce a zis dan, Octavia este pe aceeasi platforma MQB (posibil sa fie evo tinand cont ca e model 2021), pe care VAG face Seat Leon, VW Golf si Audi A3. Deci este o masina in clasa compacta. Ca Skoda ofera mai mult spatiu la pasageri sau in portbagaj e fix alegerea lor.
Ceea ce a scris autorul nu este ineptie…Este considerata hatch sau nu? cautati pe net si apoi discutam…
Fabia – Polo
Scala – Golf
Octavia – Passat
Superb – Arteon/CC
Vezi ca si Ford Mondeo are varianta cu deschidere hatchback. Spune-mi ca si ala concureaza cu Golf.
Octavia e din clasa C, adica cu Golf, Leon, Megane…. clasele astea se stabilesc dupa ampatament. Octavia are in jur de 2650 mm ampatament, cat orice hatcback enumerat mai sus. Clasa D e formata din Passat, mazda 6, Superb, etc. Alea au ampatament de cel putin 2750 mm.
Niste bajetii de la top-gear scriau:
The Octavia, despite its saloon-y looks, is a family hatchback rival for the VW Golf and Seat Leon
@Shack
Octavia e pe platforma de Golf. Superb = Passat (primul Superb era efectiv un Passat cu alta grila). Astea fiind zise, si mie mi se pare un pic ilar sa compari Octavia cu Golf sau Leon. Da, sunt pe aceeasi platforma, da’ una-i in 3 volume pe cand celelalte sunt hatchbackuri. E irelevant ca sunt pe aceeasi platforma din moment ce Octavia are mai mult spatiu interior, e mai mare, are portbagaj normal. Sau, altfel spus, daca ai nevoie de un break nu-ti iei Golf cu 3 usi doar pentru ca e pe aceeasi platforma cu Octavia break.
@Shack, autorul n-a spus ineptie. Ca tu vrei compari cum crezi tu, este una. Ca masina este din clasa hatchback asa cum scrie peste tot, este alta. Asa ca mai bine verifici tu si apoi revii si ne spui cine a spus ineptii
Ca fapt divers, pana la Octavia III a fost clar hatchback scris peste tot pe siteurile de profil, acum la Octavia IV au trecut la denumirea de „Liftback” care este la moda, dar e acelasi lucru.
De pe wikipedia citire:
„Liftback is a marketing term for hatchback models in which the rear cargo door or hatch is more horizontally angled than on an average hatchback, and as a result, the hatch is lifted more upwards than backwards, to open.”
@Sabotor: „daca ai nevoie de un break nu-ti iei Golf cu 3 usi doar pentru ca e pe aceeasi platforma cu Octavia break.” Pai nu, iti poti lua un Golf Break sau Leon ST. Daca e sa luam modelul break de referinta, noua octavia Combi are 4689 mm iar de exemplul Leon ST are 4642 mm deci doar 47mm diferenta.
Pe variantele de baza hatch, da, Octavia este mai lunga decat Golf/Leon/A3, dar asta o vad mai mult ca o politica interna pentru a evita anumite canibalizari intre modele.
Era clar ca o sa apara cel putin un posesor de Octavia cu orgoliul lezat de afirmatia ca nu ar fi sedan
@Marius cum poti spune ca am doua sedanuri in parcare? Rusineee!!!
Boss, exemplificam de ce „e pe aceeasi platforma, deci sunt la fel” e o prostie.
Dar fie, pentru tine, rectific: daca ai nevoie de un break, nu-ti iei Golf cu 3 usi doar pentru ca e pe aceeasi platforma cu Golf break. S-a inteles acum?
Sabotor, da, desi masinile sunt construite pe aceeasi platforma si fac parte din aceeasi clasa, concurenta directa e doar intre variantele break. In cazul hatch-urilor, Leon si Golf au batalia lor, in timp ce Octavia joaca in clasa ei, undeva intre segmentele C si D.
Adevarul e undeva la mijloc dar autorul nu a scris ineptii si nu e drept sa fie auzat de asta. Skoda Octavia e incadrara corect la Clasa C compacta prin prima platformei fiind un lift back sau notch back. Skoda ofera intotdeauna modele care prin prisma dimensiunilor se incadreaza undeva intre clase, oferind mai mult spatiu. Incadrarea corecta e sedan Clasa D medie Skoda superb (si ea mai mare putin decat Passatul) si Octavia Segment compact C, desi ea se apropie binisor de Passat ca dimensiuni. E si cazul Kodiakului in Clasa sa de unde so dificultatile in Incadrarea corecta.
Oamenii ignora forma caroseriei, cumpara masina, si apoi afla de pe net ca nu au cumparat sedan :))) @Shack, cum sa crezi bro ca Octavia e sedan?
Octavia e facuta pe platforma de golf de cand a aparut.superb e cu passat
Cosmin, Kodiaq nu e chiar asa de greu de incadrat. Mai ai Tarraco, Tiguan Allspace. Poate chiar si Koleos si Outlander, cu toate ca astea doua se incadreaza mai degraba la cele cu un numar mai mici dpdv al ampatamentului, desi au dimensiuni exterioare similare celor de pe Kodiaq/Tarraco/Tiguan Allspace.
Ca tot le-am mentionat, cu un numar mai mici ai Kuga, Tiguan, CX-5, Rav4, CR-V, Tucson, Sportage.
Scala – Golf
Octavia – Passat
@Shack: Scala e aparuta de relativ putin timp pe piata. Inainte de aparitia ei, cum faceai imparteala de mai sus?..
Sunt mașini bune.
Am vrut și să-mi iau și eu tot asa dar se pare ca am prejudecăți. Mi se pare ca mi s-ar potrivi la peste 45 de ani. Asa ca m-am orientat spre altceva.
Nu știu de ce mi se pare batraneasca. Dar nu e. Problema e la mine. Culmea e ca și din perspectiva mecanicului meu, ar fi fost cea mai corecta mașina pentru ce oferă.
Sa o stăpânești sănătos.
Fix aceeasi prejudecata am o am si eu. Mi-as cumpara o Octavia dar dupa 45 de ani.
Ca sa nu mai ai blocaje, uita-te dupa o vRS sau Scout. Da, tot skoda, tot octavia, dar… mai altfel.
Urata e ,e urata cu spume. Oribil.
Ce-s liniile alea tuguiate spre extremitati?
La 6300 EUR discount nu prea te mai uiti la chestii din astea.
Nu te caci in gustul omului.
La banii astia, numeste 2 masini noi care arata mai bine decat aceasta octavia.
Stati un pic,nu aruncati cu pietre.
Nu discutam despre „la banii astia” ci despre prima impresie cand am dat click pe poza.
Nu or fi alte masini mai ieftine in categoria asta de pret dar sa aplici logica asta e ca si cum ai spune „e proasta nevasta-mea ,dar mai arata-mi una mai proasta in scara la noi”
@Robert3
„beauty is in the eye of the beholder”
Nu stiu ce inseamna cuvantul „anost”, dar se potriveste perfect la aceasta masina!
1. „datorită numărului de km reduși și traficului preponderent urban am mers tot pe benzină”
2. „cutia manuală a fost aleasă atât cu inima (mă plictisesc cu cea automată)” – haha, ce e mai fun ca un schimb 1-2 intre doua semafoare :).
3. „Am încercat să trec și pe la concurență, dar după un test drive cu o Honda Civic sedan care avea piele și trapă, dar mult prea lăudată pentru capacitățile sportive și neavând posibilitatea de acționare electrică a portbagajului, am spus pas.” – nu am inteles mare lucru din pragraful asta – daca asta e singurul motiv, inseamna ca chiar ti se potriveste o masina mai „batraneasca” – (batraneasca in ochii mei).
Revin saptamana viitoare cu un articol pe partea de dotari interioare, unde restul nici nu visau la Android Auto wireless spre exemplu sau trapa portbagaj actionata electric, ceva ce folosesc zilnic. Depinde de fiecare, ce necesitati are.
@Autorul, pai vorbim de preturi diferite nu? Honda Civic – 20-25k, Octavia:30k? ma refer inainte de reduceri.
La pretul de lista sunt diferente mari, insa la Honda nu se prea ofera reduceri mari, asa ca ajungi la un pret final asemanator.
@Autorul, Android Auto wireless abia acum incepe sa fie pus pe masini. Civicul pe care l-ai vazut este modelul vechi, fabricat incepand cu 2016, urmeaza sa fie lansat noul Civic anu asta ce mai mult ca sigur va avea si el Android Auto wireless.
Ca sa compari mere cu mere vezi daca Octavia generatia anterioara avea Android Auto Wireless sau nu.
@lrpx eu am comparat cu ce posibilități am avut în piață acum 2 luni când am comandat-o, nu să aștept un an până se lansează modelul X sau Y.
Între timp s-a lansat și Elantra și urmează noul C
Pentru ca am fost si eu in situatia ta, dar am plecat dupa mere si am luat pere pe final(asta e alta poveste), imi dau seama cat de diferite sunt perceptiile(am incercat foarte multe masini in ultimele luni):
-octavia e generoasa cu spatiul, insa pentru mine cam acolo s-a oprit comparatia cu honda, care e mult mai placuta la condus, iar motorul honda de 182 cp e pur si simplu deliciu fata de tsi de 150 cp; pozitia la volan e mai joasa, directia mai precisa, overall honda e driver’s car fata de octavia, care este o familista (numai in romania e detinuta de multi frustrati cu tdi remapat si talente de raceri).
-cutia dsg nu e visul nimanui, nici ca fiabilitate, nici ca rafinament, insa nu mi se pare funny deloc sa mai amesteci in mamaliga, automata all the way, pana la urma faci o extensie de garantie pe 5 ani, si cand e gata garantia o vinzi si iei alta (daca voiai fiabilitate, luai o mazda, motor aspirat si cutie cu convertizor de cuplu), bonus au dotari si calitate peste vag
-android auto wireless are opel din 2019, de exemplu, nu e foarte wow ca dotare, dar fiecare isi cunoaste prioritatile….
-consumul pe autostrada pare cam maricel, si foarte departe chiar de cifrele wltp, sunt motoare de 250 cp ce consuma mai putin
@becaly: Pe autostradă am făcut primii 250km, este normal să fie mai mare până se așează motorul. Am făcut test drive cu Civic sedan, manuală și nu am simțit acei cai la roată, poate o fi avut benzină de la Petrom, nu știu ce să zic …
Honda nu ofera discounturi?!
Sper ca e o gluma.
O Honda Civic Sedan full cu cutie automata (1.5 182 CP, AT, echipare Executive) se vinde cu 23.5 k euro.
Nu vorbesc din auzite.
Chiar sunt curios cate a fost Octavia asta.
@Autorul, corect doar ca mi s-a parut putin aiurea exprimarea ta cu „altii nici nu visau”. Adica mna, compari o masina de sfarsit de generatie cu una de generatie noua e normal sa fie astfel de diferente pe partea de infotaiment.
@lrpx: Am vorbit la modul general, deoarece majoritatea producătorilor au introdus Apple Carplay wireless în ofertă dau nu și pentru Android, iar Octavia are și este un mare plus pentru mine.
Am Honda Civic Sedan de cativa ani, mai nou sunt familist si da, portbagajul e cel mai jenant de la vreo masina de pe piata. Volumul e oarecum confom cu clasa sa, dar:
1. cea mai mica deschidere de la orice masina
2. nu are un amarat de buton de deschidere
3. nu se deschide automat (pana aici Logan ’05 castiga)
4. niciun fel de carlig/agatatoare
Masina are bordul fain si sta ok in curbe, dar s-au zgarcit la niste lucruri de te doare capul
Foarte bun desing-un exterior,e pe gustul meu
Si jantele arata foarte bine
Am dedus ca pretul ar fi 24k cu TVA. Eu probabil ca mi-as fi luat Tucson hibrid sau Sportage dar daca tu esti multumit sa o stapanesti sanatos.
Da, sunt multe oferte in acesti bani, eu avand deja un SUV 4 matic, automat (sa ii raspund si lui Venom) am vrut si altceva, 2 SUV-uri in familie mi se pare deja prea mult, plus ca asta are spatiu mare de incarcare…treburi de barbati.
Pai și nu ne spui noua și cât ai dat pe ea cu tot cu discounturi și rabla? Am văzut in stoc la dealeri pe Autovit și la 20.000 euro net, același motor de 1.5 tsi manuala. Sa o stăpânești sănătos.
Sunt la 20k, însă nivelul de echipare Ambition, nu Style și cel mai probabil cu tichetul Rabla inclus în prețul afișat sau cu jante pe 16 și vopseaua nemetaliză, fără multe dotări.
cred ca ai vrut sa zici invers: Octavia e sedan iar Jetta este un Golf
@guest_autor @zoso VAG se traduce prin Volkswagen Aktiengesellschaft – care pentru nevorbitorii de germana se traduce in Grupul Volkswagen.
Teoretic (@Eftimie sa ma corecteze) „Grupul VAG” pare un pleonasm :))
Volkswagen Aktiengesellschaft = Societatea pe Actiuni Volkswagen
https://en.wikipedia.org/wiki/Aktiengesellschaft
Nu reiese ca expresia „Grupul VAG” este pleonasm.
Nu stiam de varianta germana si inclinan pentru o traducere din Engleza: Volkswagen Audi Group care tot pleonasm ar fi.
Neah, Aktiengesellschafft e fix societate pe actiuni. E ok formularea.
Doar ca și termen de comparație: Skoda Octavia 2 facelift, 2010, 1.4 TSI manuală echipare echivalentă Style (la vremea aia), prețul de listă era 17k euro TVA inclus (luată cu 14,6k prin Rabla).
E și ceva inflație la mijloc, dar în mod cert cehii au împins Octavia mai sus în piață în ultimul deceniu.
Să o stăpânești sănătos.
@neaorin la O4 echiparea Ambition (aia de 22k) e mai dotata decat era Style la O3FL.
In 2012 O2FL 1.6TDI M5 cu AC automat, cotiera fata spate, pachet de piele, SWING cu BT si comenzi pe volan era vreo 19k pret de lista.
Vezi tu ce rău o să-ți pară când o să trimită Kia oferta aia la Ceed sau Picanto!
S-o posedați sănătoși și fără evenimente neplăcute.
Din tot grupul, Skoda din ultimii ani mi se par cele mai mișto. Pentru oraș de exemplu o Scala mi se pare perfectă. Iar pentru sufletul meu o Superb break 4×4…
Nu inteleg de ce la Octavia nu ofera DSG si la modelele pe benzina.
că sunt idioți.
Ofera DSG si la motoarele pe benzina, 1.5 TSI vine cu manuala in 6 sau automata in 7 trepte.
@ev21 @zoso gasesti DSG (din ala prost, DCT like) pe 1.0/1.5eTSI.
Problema cu DSG-ul pe 1.5 benzina (clasic) e pe tot MQB-ul… (A3, Golf, Leon, Octavia) Probabil sunt inca neomologate. Sau nu le vor omolga vreodata.
Parca sa zic ca am vazut zilele trecute in configurator optiune de 1.5TSI + DSG.
@zidanne nu stiu de omologari dar pe Karoq au 1.5 TSI DSG
@ev21
Ofera, dar nu si in Romania. Or fi auzit si ei ca prin Romania sunt multi oameni care vor „sa simta masina” sau pentru care automata e plictisitoare.
@ev21 karoq e MQB A1 (2017). Octavia e MQB evo (2020)
Vedem acum in primavara ce fac. Probabil si 2.0 TSI 190CP, ca e dat disparut de prin septembrie din toate configuratoarele…
Prostii cat tine de mari. Nu e nici o problema pe „tot MQB-ul”, drept dovada gasesti (cel putin prin alte tari) 1.5 benzina cu automata pe Octavia, A3 si Golf. Probabil si pe Leon, dar deja mi-era lene sa mai folosesc siteuri de cacat de la VAG, care se incarca in 2 secole.
@zidanne mersi de completari. Nu m-am impacat bine deloc cu oferta lor, m-am uitat la Kodiaq dar am vazut ca pe benzina nu au 4×4 (era si varianta benzina 2.0 4×4 190cp dar a disparut), apoi la Octavia au doar manual… Parca prea ma imping spre diesel, ceea ce nu vreau deloc la o masina noua.
@Sabotor ala e eTSI (mildHybrid) nu TSI simplu. Si mai vad ca DQ200-le este oferit pe CNG. Pe care la noi nu l-am vazut in configurator.
@zidane
Tu realizezi ca toata industria auto migreaza spre electrice, d-aia in momentul de fata incepe sa fie destul de greu sa gasesti ceva care sa nu fie hibrid?
Astea fiind spuse, e interesant cum discutia a evoluat de la „de ce nu ofera automata pe benzina” la „ca nu le omologheaza” la „dar uite, ca le ofera si cu automate pe benzina” la „dar nu e motor pe benzina, e hibrid”. Continuam sa despicam firul de par in 4?
@Sabotor eu am zis asa:
– 1.5 TSI fara mildhibrid + DSG nu exista inca pe MQB (corectie este MQB evo – Octavia 4, Leonul nou, A3-ul nou si Golf 8); stiind cazul lu’ 2.0 TSI 190CP care a fost scos temporar (si care nu este oferit pe O4 tocmai ca urmeaza sa intre prin aprilie in versiune AWD) am presupus ca fie nu e gata omologarea, fie nu va exista 1.5 si DQ200 ci doar 1.0/1.5eTSI (mild-hybrid 48V).
– 1.5 TSI pare sa fie oferit in alte tari cu DQ200 dar pe CNG.
Cum e 1,5 TSI-ul ? Are simptome de kangoroo-ing ?
Mi-am comandat un T-Cross cu acest motor, însă cu DGS, vine într-o lună. Ce are DSG-ul uscat ?
Am condus mulți ani manuale, însă de 2 ani am trecut pe DSG, iar acum orice auto cu manuală mi se pare o mașină neterminată. Sporul de confort pe care ti-l oferă automata nu este egalat nici de suma tuturor celorlalte dotări.
Să te poarte sănătos.
La 1.0TSI am avut și la 1.2 TSI a fost ceva mai pronunțat. Spre surprinderea mea, asta chiar nu are acel kangoroo la pornire.
fie Mama cum ai dat-o pe asta „sa te poarte sanatos” :))) Trebuia sa incepi totusi cu „Fie ca”
@Ovidiu, Umbla vorba ca DSGurile cu ambreiaje uscate nu sunt foarte fiabile in timp si ajungi sa schimbi discurile de ambreiaj mai repede decat ar fi normal. Acum nu stiu ce sa zic, nu am pe nimeni cunoscut care sa confirme sau sa infirme chestia asta.
La Kamiq-ul, 1.5 TSI DSG al lui tata, nu are simptome, nu se simte nimic cand pleci.
Referitor la DSG uscat DQ200 mai exact, a mea octavie 3 din 2015 merge la fel ca in prima zi (1.4 TSI DSG). Mai depinde si cum dai in ea ca sa le distrugi, daca nu astepti sa se incalzeasca putin masina si pleci numai in modul sport de la semafor, atunci e normal sa cedeze. De asemenea, dupa 2014 au fost revizuite cutiile DSG DQ200 si nu mai pica la fel ca inainte.
Mihail, sa fim seriosi, e o problema cunoscuta la DQ200, care nu apare doar la cei care le forjeaza. Stiu un caz din Germania unde omul a schimbat 3 DQ200 inainte sa ajunga la 100k km. Da, variantele mai noi nu mai pica la fel ca inainte, dar de ce ai vrea sa iti asumi riscul? Vorbim de o masina noua totusi…
@Stefan
Tu chiar vorbești serios ?
Nu-ti iei masina cu DSG de teama că va pica ?! :))
Hai să-ți spun ceva – confortul pe care îl obții de pe urma automatei nu ti-l oferă absolut nicio altă dotare. Mersită ”riscul”. Ori automată, ori căruță.
Tu ai ceva chestii electronice prin casă ? Sau te-ai lepădat de progres, pentru că tot ce înseamnă asta ”se strică” ?
Măi, nu știu dacă la TSI face repede buba, dar la TDI încă merge brici DSG-ul și fără nici o intervenție, doar ulei și filtre pîna acum la 250k pe un golf 5 din 2006. Adiacent, s-a defectat… volanta. Că-i de aia dublă masă și s-a dus/îmbătrînit cauciucul dintre mase și tremura ușor motorul în ralanti. Dar zău că n-aș mai lua una cu manuală cînd o fi de schimbat mașina.
Ovidiu, unde palaria mea am spus ca nu mi-as lua cutie automata sau DSG? Ca idee, nu e nevoie sa-mi explici nimic, masina actuala are fix o cutie DSG, DQ381.
Dar da, vorbesc foarte serios, in special cand vine vorba de achizitia de masini noi, motoarele/cutiile cu probleme sunt de evitat. Una din cutiile cu probleme este DQ200. Nu DSG-urile in general, ci strict modelul asta, DQ200, cu ambreiaje uscate. Varianta asta echipeaza eclusiv motoare mici pe benzina, cu pana la 250Nm cuplu si doar in varianta cu tractiune fata. Daca as avea eu de ales, n-o sa-ti vina sa crezi, dar nu mi-as lua manuala, ci as cauta alta motororizare cuplata la o cutie automata fara probleme. Sau, daca nu exista o alternativa viabila, m-as orienta catre alt model.
marinel, Golful tau 5 are alt model de DSG, DQ250, care are ambreiaje umede. N-are treaba cu discutia in cauza.
Am schimbat un kit de ambreaj la 20k kilometri pe garantie, la decizia fabricii. Acelasi motor, 2019. Problema era clasicul zgomot “whining”, care s-a manifestat de la 5k kilometri. N-a comentat nimeni de la reprezentanta, schimbul a fost rapid. Se jurau ca n-au mai vazut problema. Iar eu n-am dus-o imediat in service pentru ca problema se manifesta rar (iarna, treapta mica, in panta sau in aglomeratie). Acum, nu stiu ce sa zic, am leasing si garantie 5 ani. Cand s-o termina leasing-ul, alta la rand. Altfel masina e ok, n-am ceva de comentat – sunt din categoria 45 de ani cu familie.
@Stefan, am eu DQ200 pe 1.6TDI. A ajuns la 120.000km fara trepidatii, fara schimbat ambreiaje, fara erori in bord legate de cutia de viteze.
Din punctul meu de vedere problema cea mai mare o reprezinta softul cutiei, nu stiu cum este la motoarele pe benzina, dar pe motorina insista cu precadere sa plece cu a doua de pe loc (sau cel putin sa schimbe 1->2 cum ajungi la 2km/h) de unde rezulta un patinaj prelungit al ambreiajului, in special cand vine vorba de mers in coloana. De aici se ajunge la uzura prematura respectiv supraincalzire.
Au mai avut probleme cu primele generatii unde se intampla asta https://www.youtube.com/watch?v=wxauAw_AuAo dar a fost rezolvata ulterior.
„cutia manuală a fost aleasă atât cu inima (mă plictisesc cu cea automată), cât și cu creierul (pe benzină, 1.5TSI are doar acea cutie DSG cu ambreiaj uscat)”
*asta e foarte greu de digerat. Pui tot felul de inutilitati optionale dar la ce e cu adevarat important o dai in balta.
Erai decent daca ziceai ca nu ai primit suficient discount la cea automata si ai preferat-o asa, manuala. Sau, daca primeai, il puneai deoparte si cand ‘DSG-ul uscat” crapa asa cum zice creierul, luai cutie nou, costa cateva mii eur la reprezentanta.
Nici nu am cerut ofertă de DSG, am vrut manuală din start. Am mers cu Superb cu DSG, soția are pe mașină 9g tronic, dar eu am vrut manuală, nu s-a pus problema de bani, ci doar de preferințe.
Iti dai seama ca ne e greu sa intelegem si sa acceptam ca un om isi ia manuala pe o masina fara vreo valenta sportiva desi isi permitea automata.
@DanValjan: când ai timp ia un 1.0TSI cu DSG la testdrive și scrie-ne ce simți.
nu e superb dar tot simpatica e :).
Astia de la skoda au reusit, de ceva timp incoa, sa scoata niste masini destul de simpatice la ochi
Sau ai imbatranit tu suficient pentru Skoda in ultimii ani.
mereu mi-au placut barcile. Si batran am fost mereu: schiuri, cursiera, bere, nu placa, dh, suc
Sa o stapanesti sanatos. Prin decembrie am facut si eu o vizita la reprezentanta Skoda din PBN sa vad cum e noua Octavia 4. Mi se pare ca au taiat din materialul/umplutura scaunului si al tetierei. De exemplu, in zona unde iti sprijini pulpa piciorului stang, e mult mai subtire in comparatie cu Octavia 2 a mea.
Au taiat din tot si nu au avut mila…grosimea volanului, maciulia de la schimbator, manetele stanga-dreapta volan! Octavia a fost si ramane insa un reper in industria auto pentru spatiul oferit pasagerilor si portbagajul imens ! Motorizarile pe benzina tsi/tfsi dupa 2015 sunt in regula in sensul in care nu mai au consumul de ulei imens la mia de km (exceptia de la regula este dezastrul 1.8). Totusi, nici in prezent, nu sunt in stare sa faca un motor fiabil pe benzina care sa se ridice la nivelul renault/psa sau ceva asiatic! De comparatia cu mostrii sacri Toyota sau Honda nu are rost sa mai vorbim…
@alex77 te înșeli, 1.8/2.0 din generația 3 sunt extrem de fiabile (EA888 rev3/3B). La fel si 1.4/1.5 (EA211/211evo) cu distribuție pe curea.
Consum de ulei cica ar mai exista (eu n-am pățit) dar e mai usor sa completezi cu 100ml la 15.000 de km decât sa faci revizia la 7500 de km (benzina din ulei se scoate înlocuind uleiul – vezi 1.5 de la Honda)
Sa inteleg ca n-ai ales Mazda pentru ca nu ai primit discount decat o vopsea metalizata, sau ai avut si alte motive?
Da, asta cu banii m-a lovit în orgoliu că nu pot să negociez. Însă am cerut testdrive pe benzină, aveau doar diesel. Acum nu știu ce să zic, din ce am citit pe forumuri, atenție mare la rugină și vopsea, că ar fi cu un strat mai subțirel.
La mine în județ dealerul Mazda stă foarte prost pe partea de angajați în service, a fost și acesta un motiv întemeiat.
Servus Autor,
ce ai vrut să spui cu „pe benzină, 1.5TSI are doar acea cutie DSG cu ambreiaj uscat”? Ce probleme are acel tip de ambreiaj? Mulţumesc.
@Clarks mecatronicul are tendinta sa se defecteze (sau chiar sa se rupa).
In aglomeratie patineaza treapa a doua si, fiind cu ambreiaj uscat, sunt sanse mari sa schimbi ambreiajul inainte de vreme. Asta e problema pe toate DSG/DCT care vin cu ambreiaj Lukk (vezi Getrag 6DCT250 – reno si ford)
Am si eu o curiozitate, cat ar trebui sa fie venitul familiei pentru a cumpara o masina de 24K?
Si cum se cumpara? In leasing? rate? cati ani? banii jos?
Este simplu, dacă lunar ai X bani care îți rămân, faci rata de 60-70% din X.
Acum depinde și de valoarea mașinii, la 40K, decât să o iei cu banii jos, mai bine cumperi o garsonieră și o închiriezi. Ce iei de pe chirie, plătești rata la mașină și tot așa. Dar tot trebuie să ai un fond pentru situații gen pandemie, criză, cutremur.
sfatul gasit nu stiu pe unde care chiar are sens.
Valoarea masinii sa fie in jurul lui 6x venit lunar.
@animaloo: Era așa: maxim venitul pe 12 luni pentru autoturism și maxim venitul pe 8 ani (aproximativ 100 luni) pentru casa. Dacă te încadrezi aici, înseamnă ca îți permiți lucrul respectiv. Prin a îți permite a se înțelege cost de cumpărare plus cost de întreținere la standardele producătorului, Casco, etc.
La noi masina a costat venitul pe 2 luni. Sincer mi se pare o cheltuiala mult prea mare acum sa dau venitul pe 6 luni pe o masina. Masinile ce le visez eu, nici noi nu costa asa mult, daramite sh un pic rulate.
Dar cat ar trebui sa fie venitul familiei pentru a cumpara DOUA masini de cate 24k?
@unsirb: Pornești de la premisa greșită că neavând nicio mașină în familie, ai nevoie de DOUĂ deodată, eventual și la 24k bucata. Când ai deja o mașină, este mai simplu, o vinzi și mai pui o diferență pentru a face un upgrade.
12 luni? In nici un caz. Absolut in nici un caz. Deja la 7 luni esti la limita
Gândește-te ca la 4000 ar insemna o masina de 48k. Casco ar însemna vreo 200/luna. Credit pe la 600.
8 ani la casa? Cine iti da creditul ala?
@animaloo: pai 48000 euro este un Mercedes a200. Nu vorbesc de nu stiu ce avioane. Ce nu este fezabil din ce am spus eu? Din 4000 euro se duc cum ai spus tu 800 pe mașina[rata plus Casco]. Este mult din 4000 euro? Pai sa spunem ca trăiești pe picior mare, chetui 2000 plus 1200 economii plus 800 mașina. Perfect fezabil. Pentru casa, dacă ai 2000 euro pe familie, iei ceva la maxim 200k, adică 3 camere bloc nou in București, de multe ori și fără parcare! Rata va fi undeva la 1200euro dacă ai 0 avans, dar cum trebuie sa ai avans 25% rata va fi cam 800. Deci Si aici îmi cam da calculul. Pai dacă e cum spui tu, ca mașina pe care ti-o permiți costa numai 7 salarii, cine ar cumpara o mașina de 40k+? In Germania Passat-ul e cam norma și in Germania salariul pe familie e cam 4000 euro net, nu știu dar mie îmi cam iese calculul și proporțiile
Salut,
Arata bine masina, nimic de zis. Am avut de ales intre Octavia, Corolla si Civic, insa am mers pe Corolla Touring Sport (adica break) Hybrid cu motor de 2l aspirat, suficient de sportiva pentru ce am eu nevoie si mai mult decat ok pe partea de consum. Ca sa nu mai zic de cutie automata, nu exista niciun motiv in afara de „sunt pilot de curse si trebuie sa am cutie automata pentru a putea face anumite manevre”. Confortul pe care ti-l da o cutie automata e de neegalat. Apoi a fost Toyota vs VAG, am avut masina din grupul VAG, masina noua si am avut multiple probleme, desi masina a fost intretinuta cu grija, insa picau subansamble, cum ar fi computerul ECU, etc. Despre Honda, am facut stanga imprejur la atitudinea taranusului care se credea vanzator de holy-grail-uri. Iar ultimul era pretul, negociat e adevarat, insa am luat masina la 21,5k fata de cel putin 3k mai mult fata de ce oferea Skoda, iar asta a palit in fata spatiului putin mai mare la picioarele pasagerilor (acolo stau copiii, nu cine stie ce gorile) si a celor 20l in plus la portbagaj.
Poate faci un reviw/testdrive/prezentare a acestei masini. Tot la Corolla/Civic ma uit si eu. Ma atrage foarte mult sistemul Hybrid de la Toyota dar nu stiu daca/ce diferente notabile sunt intre motoarele de 1.8 si 2.0. Merg 80-90% in oras si Hybridul de la Toyota rulz. Daca acelasi sistem era pe Honda…
Pentru mine toyota a fost dezamagire totala:
-motorul are ceva cuplu,insa cutia aia cretina cvt si zgomotul de asiprator im acceleratii taie orice chef
-prost insonorizata,e galagioasa la viteze de autostrada,mediocra
-interior pt pensionari,sistem de infotainement arhaic
-spatiu interior redus,la pasageri e greu sa stea adulti confortabil
Parti bune:suspensii confortabile,sistem hibrid fff bun,consum mic
@Becaly Multumesc pentru informatii.
– Cand va fi momentul, voi lua pentru cateva ore o Corolla de la Citylink sa vad daca ma deranjeaza zgomotul ala, am mai auzit de „problema” asta. Legat de cuplu, acum am 127 Nm. Corolla 1.8 are 142 Nm si cea de 2.0 are 190 Nm. Nu cred ca ar fi asta o problema asta.
– Merg rar pe autostrada, nici asta nu m-ar deranja.
– Asta cu interiorul e o problema, mai ales cu sistemul de infotainement.
– Cum am zis, merg 80-90% in oras, singur. In restul procentelor 2 persoane urban/ foarte putin extraurban. Cred ca in ultimii 10 ani, in cateva concedii am fost 4 in masina.
Exact pentru partile bune pe care le-ai spus tu am ramas la Corolla sau de ce nu Auris. Pentru sistemul asta al lor Hybrid, testat in timp, care cred ca este de mare ajutor in Bucuresti si cred ca ajuta enorm in orice oras. As vrea sa iau RAV4 sau CRV care imi plac mult dar mergand 90% in oras, nu are nici un sens, mi se da logica peste cap.
Diferenta dintre 1.8 si 2.0, le-am condus pe amandoua, ala de 1.8 pentru 600km, celalalt pentru 7000km, este doar la depasiri, acolo o simti si probabil la urcari de dealuri. Si la 2.0 ai si padele pe volan :)) – ca sa te simti pilot – singura data cand are rost sa folosesti padelele e la coborare, in rest, o consider inutila.
Cutia cretina, asa cum a numit-o Becaly, e o remarca a unui tip care vine de pe DSG, da, nu simti cum schimba, dar iti pasa? Am condus suficient de mult si DSG, incat sa cred ca e doar un moft. Ca sa nu mai zic ca CVT este net superioara la intretinere, nu exista discuri, etc, etc.
Insonorizare – discutabil, depinde de pe ce masina vii, insa in clasa ei, eu zic ca e printre primele, caci e important cu ce compari.
Sistem infotament arhaic – de acord, insa ai apple car/android auto si in conditiile astea cui dracului ii pasa de ce sistem infotament avansat ai?
Nu stiu unde sau cum ai negociat Corolla 2.0 la 21,5k dar primesti toata admiratia mea daca este adevarat ce spui!
@ Daniel A
Mulțumesc pentru precizări!
Nu am probleme la depășiri, am condus și Matiz cu 5 oameni, până în Grecia și înapoi. Am carnet din 1998, 3 amenzi în timpul asta, deci sunt ok. Nu mă interesează să urc un deal cu 130 km/ora. Nu sunt racer.
Referitor la cutie, nu cred că m-ar deranja să am „O” viteza, m-am saturat de mestecat în mămăligă la manuală, stiu și că întreținerea e mult mai ok. În plus, discurile de frană se schimba mai rar datorita acelei frânari.
La insonorizare, cum am spus și mai sus, nu prea mă face să nu studiez acest model de Toyota.
Referitor la sistemul de infotaiment, unii zic că nu funcționează în Romania, alții zic că da. Eu am nevoie de Maps sau Waze. În rest nu mă interesează nimic altceva.
Mulțumesc pentru inforamații!
Eu trec peste disputa hatch/nehatch, sedan…. si spun ca masina e super. Am Skode din 2009, iar urmatoarea tot Skoda va fi.
„motorul este versatil, nu simt nevoia de mai multă putere, însă vă recomand să NU luați acel motor în 3 cilindri, am avut și chiar dacă la prima vedere pare ok, nu este”
Ai spus un truism, toti romanii stiu deja ca orice motor in 3 cilindri este kkt, fara drept la apel. Povestete totusi te rog experienta ta negativa cu motorul in 3 cilindri.
„dacă doriți să țineți mașina mai mult de 4 ani cât are garanție, vă recomand schimburile de ulei la 15k sau cel mult un an de zile”
Producatorul recomanda schimburile de ulei la 30k KM sau 2 ani. De ce ai alta recomandare, poti detalia te rog?
3 cilindrii sunt ok pe o mașină de oraș, gen Polo. Dar cum am văzut în ofertă pe Octavia sau Kamiq, e cam leșinat motorul, mai ales dacă ieși din oraș cu ea.
Unii producători recomandă și schimbul filtrului de aer la 30k sau 45k însă la ce praf avem în România, nu aș merge pe aceste intervale.
Chiar dacă nu faci schimb de ulei, la 15k tot trebuie să faci o inspecție. Eu prefer să schimb și uleiul + filtrele la 15k întrucât o folosesc preponderent urban, cu deplasări scurte.
Intervalul initial e de 30k/2 ani, computerul masinii iti va spune cand e cazul sa faci o vizita pe la service pentru schimbul de ulei. Daca mergi preponderent in oras, avertizarea va veni cu siguranta cu mult inainte sa atingi cei 30k/2 ani.
Si da, recomandarea autorului pentru cei care au in plan sa tina masina mult dupa ce iese din garantie este una de bun-simt. Priveste-o ca pe o masura de precautie, gandita pentru a prelungi durata de viata a masinii. Aceeasi chestie o vezi si la cutiile automate. Unii producatori spun ca au ulei long-life, care nu trebuie schimbat. Totusi, orice persoana care se pricepe iti va recomanda sa il schimbi dupa fiecare 60k km. Pentru ca ce sa vezi, daca iti pica ceva la cutie dupa 6 ani si 150k km, pe fondul unui ulei contaminat, producatorul va ridica din umeri si vei fi nevoit sa suporti singur costurile.
Bună ziua
Dețin o Skoda Octavia III, final de serie, an 2019, 1.5 benzina, manuala, achiziționată în decembrie 2019, la prețul de 17.800 euro cu toate discounturile posibile. Mai dețin o Fabia 2011 pe care vreau sa o înlocuiesc tot cu o Fabia model actual.
În ceea ce privește consumul de ulei pot confirma ca Octavia consuma ulei, 0 km pe 19 decembrie 2019 – la 16.000 km pe 1 decembrie 2020 mi s-a aprins martorul în bord de ulei, când am completat. Revizia după producător este la 30. 000 km dar am făcut la 16. 500. Spațiul este unul generos atât la portbagaj, cât și în interior, ținută de drum foarte bună. Nu am putut sa mai configurez nimic la ea fiind final de serie, dar am scaune încălzite, pilot, cel mai mare ecran color cu touch din gama, hill asist, senzori pe spate, start stop. Sunt foarte mulțumit de mașină, de dotări, potrivite pentru nevoile mele. Am fost în dubiu dacă sa aștept Octavia IV, dar nu ma apropriam ca bani.
În achiziția unei mașini mai gândești și cu sufletul. Sper ca nu v-am plictisit. Mulțumesc
Daca gandesti cu sufletul nu-ti iei Octavia.
Mai ales la ce „fata” are Octavia III FL…
@zarax depinde mult de culoare si daca are sau nu pachet de crom pe ea ;))
Iti zic ca atunci cand am vazut-o in poze am zis: in viata mea nu imi cumpar asa hidosenie si apoi cand am vazut-o prin comarnic pe albastru navy am zis… wtf… chiar arata bine. Style cu DRL aprins.
Am uitat sa precizez faptul ca a venit încălțata cu anvelope de vara Michelin, chiar dacă era decembrie. Pe la ce alte reprezentante am întrebat în momentul de fata ( schimb Fabia), vin tot cu anvelope de vara indiferent de anotimp
Plusuri: design exterior (aspect subiectiv), motor decent, trage bine si in combinatie cu DSG, consum bun, spatioasa, farurile LED.
Minusuri: calitatea materialelor inferioara fata de Octavia 2, usor instabila in curba la viteze mari, senzori enervanti pe care ii dezactivez la drum lung, zgomotoasa la 120+.
Personal nu am simțit-o instabilă în curbe, am prins porțiuni și cu lapoviță (probabil jantele pe 18 fac diferența). Întradevăr, este zgomotoasă la peste 130km/h dar nu deranjant, asemănător ca la T-ROC-ul avut anterior, însă la interior, calitatea la Octavia este peste T-ROC, unde am avut parte numai de plastice tari.
O simt usor instabila, probabil si pentru ca am condus anterior un A4 quattro. Legat de calitatea materialelor, eu compar Octavia 2 cu Octavia 4: bord, scaune, plastice, caroserie etc. Overall, este o masina buna, dar eu n-as fi cumparat-o (si asta o spune unul care are Skoda in familie de 15 ani!
Bai eu nu i inteleg p astia care comenteaza pe gusurile omului , dar vai domne , cum ti ai luat urâciunile asta de masina sau alte aberații de genul . Omul a facut un review bun pentru cei interesați de modelul respectiv , chiar nu ne intereseaza ce masini va plac voua . Si mie mi plac motoarele mari si alt gen de masini , dar ce legatura ar avea sa mi afișez eu preferinte aici cand articolul nu e despre asta . Daca se deschide o discutie cu caracter general despre auto , da , e cu totul alta poveste .
Probabil o sa ma înjurați, dar pentru un rahat de Octavia 30 mii mi se pare enorm !!!
Amicul meu a luat ieri un mitsu outback nou cu 27000, automat, alldrive si restul….
Masina pe care o urmăresc eu acum ( am varianta din 2016) e un Dodge Journey si e la prețul octaviei, dar e de 3 ori mai multă mașină !
Da’ na, fiecare cu preferințele lui
Amicul tau l-a luat bine, ideea e ca Outlander-ul PHEV (nu stiu ce e Outback, dar presupun ca e Outlander-ul) vine si cu discounturi consistente de la 40.000 pret de lista – discount de la dealer, eco tichet de la dealer, tichet rabla plus de la statul roman, si uite asa ajungi la 30.000.
@Ovidiu Mitsu parca s-a retras din Europa. Sau urmeaza sa se retraga.
manuala…
Nu, articolul nu e despre manuală, e despre Octavia. Eu am ales manuală pentru că așa am vrut eu, am expus mai sus motivele. Voi puteți să vă luați cu DSG, mașina și procesul de vânzare este același.
Pentru cine vrea Superb cu DSG, eventual și diesel, sunt oferte foarte bune pentru PJ (flotă), știu că am găsit una la preț apropiat cu a mea, trebuie doar să căutați.
Puteai si tu sa faci niste poze afara, sa o vedem mai bine.
Am râs la faza cu “Passat-ul e îmbătrânit așa că mă uit la Superb” :)))) Spune, boss, ca nu merita diferența de bani, că și eu tot Skoda am Dar Superbul e a doua cea mai urâtă mașină din grupul VAG, după Octavia asta nouă Lăsând estetica la o parte, Octavia e in continuare cea mai ok alegere calitate-preț, dacă o scoți până în ~25-26k euro.
In sfarsit a inceput si Skoda sa faca sedanuri mai aratoase, mai aerodinamice. Gen Renault Megane, sa ramanem in aceeasi zona de pret.
Salut.
Nu am inteles din articol cat a costat efectiv acest autoturism.
Nu de alta, dar am cumparat si eu una identica motor-transmisie-optiuni, doar ca a fost varianta break (pt care am platit 1000€ in plus) si voiam sa fac o comparatie.
Nu zic, tocmai pentru a fi împăcat cu alegerea făcută cei care și-au luat Octavia la alte prețuri sau cei care vor vrea să își cumpere (am înțeles că între timp s-au mai mărit prețurile). Oricum, dacă scazi bonusurile mele din prețul tău de listă afli cam cât e diferența.
Eu nu consider ca amdat nici mult nici putin pe ea. Si nu mi-ar parea rau daca am dat mai mult decat e acum.
Oricum, am luat-o in prima transa de masini care au sosit la noi in tara (iunie 2020) si am deja 18k facuti.
Vrei sa ne spui si noua prețul?
De curiozitate, ca ai mentionat si Opel, ce bube ai vazut la ei?
Insignia actuala mi se pare superba, e clar mai mare ca Octavia, si din ce vad si mai ieftina.
Da, stiu, Opel e naspa, masina de carat varza si ciment, dar vorbind de o masina noua, cu garantie.
Am avut mai multe Skode si Opeluri in familie, si noi si sh, la fel si la munca, acum 5-10 ani Skoda parca era mai ieftina, dar si calitatea mai slaba. Cele mai recent conduse din ambele marci sunt modele 2016-2017 si sincer la fiecare model comparabil Corsa/Fabia, Astra/Octavia, Insignia/Superb, Opel mi s-a parut mereu mai ok.
Astept minusurile
Opel e o masina foarte fiabila, mai ales cele facute la fabricile din Bochum sau Russelheim. Se tzacapaca de sus pe tot ce inseamna fabricanti de masini din Europa Centrala si de Est. Nu stiu ce o sa faca francezii cu Opel, dar tare mi-e ca-l strica. Am avut Astra timp de 12 ani si nu am schimbat nimic in afara de bielete si amortizoare spate.
Peste 20k pe o Skoda manuala este ENORM. Te minți singur că ai făcut afacere buna. Faci comparația cu Passat, compari margarina cu untul. Zice cineva că 25k e preț decent pt Skoda. Ala e preț de Noul Tiguan prietene….
da, tiguan cu motor de 1.5 și tracțiune față. dotări chele. eventual și fără volan.
Vali, și Skoda asta tot 1.5 are, 4×2, 3 echipare medie. Tiguan e +1 la brand și +1 la clasa….
Reprezentatul vânzări VW de la mine din oraș îmi este prieten, mi-a trimis o ofertă bombă la Passat dar am zis pas datorită designului. Fun fact: mulți deștepți își comandă Passat Advance, versiunea aia cu jante de tablă
De curiozitate Silviu, care este ultima mașină cumpărată de tine, să știm ce te recomandă în a da sfaturi aiurea pe net. Un Tiguan facelift cu ceva dotări decente e 35-37K, iar la banii ăștia ai alte variante mult mai bune, nu cu plastice tari la interior.
Ultima mașină cumpărată de noua, Kadjar 1.5 versiunea medie, 17,5K fata de 22,5K preț de listă (reducere de angajat plus altele). Asta in 2018. Am fost și la Skoda, cu livrare rapida aveau peste 23K, la VW aveau Golf 7 la 18K versiunea de mijloc, dar am ales-o pe asta că e mai mare.
Daca ai dat 25k sa consumi 11 in oraș, e mare fail…
Între timp a scăzut sub 10, dar nu am luat-o pentru consum și nici nu merg la consum. Nu știu ce să zic, când am avut T-ROC la vânzare, mă sunase cineva să fac schimb cu un Kadjar aproape nou, dar am zis pas. Acum nu știu din ce motiv vroia omul să scape de ea.
„cochetam cu ideea de clasa C” – sigur ca da. Problema e ca venea cu LCD de doar 7″ pe cand la Octavia ai tavita de portbagaj standard.
Tot 7″ e și pe GLC, dar nu este ăsta baiul.
Daca gandesti cu sufletul, iti tragi la banii astia un septar de se opreste lumea in loc. Sau minim un Passat 2.0 tdi, vorba unui cetatean ce comentase aici pe blog „trage de rupe, mananca asfaltul”, se mira si sarmanii aia cu Porsche-uri de cum trage un 2.0 tdi
În afara de prețul mai mare, care sunt argumentele pt care ai ales Octavia și nu Superb? Apropo de test drive, ai mers și cu un Superb și cum ai perceput ținuta de drum fata de cea a Octaviei?
În bugetul ales, mă încadram și la Superb; chiar dacă are un preț mai mare la achiziție, se traduce și printr-un preț mai mare la revânzare, adică per total, costul meu era cam tot pe acolo. La Superb sunt discounturi mari pe diesel, PJ și atunci diferența la achiziție, înte o Octavia bine dotată și un Superb ok, ajunge să fie foarte mică.
Dacă consideri că ai nevoie de o mașină mai mare, Superbul este o alegere bună. Am mers cu un Superb pre facelift, 2.0 TDI 190CP și nu mi s-a părut wow motorul, poate pentru că era 4X4?! Nu am constatat diferențe la ținuta de drum între Superb și Octavia, dar ce-i drept nici nu am condus sute de km Superb-ul.
Cunosc pe cineva care a luat un Superb facelift cam cu 2-3k în plus față de Octavia mea și până acum a fost foarte mulțumit de ea. Cel cu Superbul pre facelift a vândut-o deoarece i se ridica prea repede temperatura apei (sper să nu greșesc).