Skoda Octavia 2021 testdrive – continuarea

Am citit toate comentariile de la postarea anterioară și vreau să mulțumesc celor care m-au luminat, așa că voi achiziționa o Honda sau ce îmi spuneți voi. Gata, vând mașina!

Așadar, în funcție de nivelul de echipare și dotările alese, pe Octavia avem (ordine aleatorie):

  • · priză USB-C la oglindă pentru încărcarea unei camere video
  • · senzori față-spate și cameră
  • · ACC și sisteme active de frânare
  • · Lane assist
  • · Android Auto wireless, fără abonament
  • · trapă portbagaj acționată electric din interior și cheie
  • · capac lichid parbriz cu o formă de pâlnie cu capac, elimini astfel riscul de a mai da pe lângă
  • · coborâre oglindă pasager la mersul în marșarier (cu dotarea asta sigur nu mai zgâriați jantele de borduri)
  • · umbrelă în portiera șoferului
  • · racletă deszăpezire la capacul de alimentare cu combustibil
  • · senzori presiune în anvelope
  • · senzori de lumină și ploaie

Cele de mai sus consider deja obligatorii pe o mașină nouă în 2021.

Continuăm lista cu:

  • jante pe 18 și vopseaua metalizată, primele dotări alese
  • faruri Matrix LED, care merită toți banii, comută automat fază scurtă-fază lungă și aș putea spune că sunt chiar nesimțit de luminoase
  • 92% la EURONCAP pentru șofer, cu multe airbag-uri + airbag genunchi șofer ( în principiu orice airbag aveți posibilitatea ca și dotare opțională, este binevenit)
  • iluminare ambientală LED în 10 culori, cu posibilitate de mărire până la 30 culori
  • cotieră îmbrăcată în ceva piele ecologică (de la coate, pe materialul textil rămân urme în timp)
  • parbriz încălzit
  • parcare automată, funcționează bine dar realistic vorbind, nu o folosesc
  • climă pe 3 zone și ceva sistem Aircare pentru filtrare polen
  • priză 230V
  • inserții decorative piano black la interior și stopuri LED la exterior
  • KESSY
  • driving mode selection
  • încărcare wireless pentru telefon
  • virtual cockpit 10 inch
  • sistem navigație Columbus 10 inch
  • geamuri spate fumurii
  • 2 telescoape pentru ridicarea capotei

La interior mașina se prezintă foarte bine, comparând-o cu alte mașini din generația ei: plastice plăcute la atingere, buzunarele din portiere și torpedou sunt îmbrăcate în ceva material catifelat, suport pentru telefoane la cei din spate, lămpi interioare cu acționare touch și alte chestii cleve, gen: la deschiderea portierei se schimbă culoare benzii LED în roșu.

Aplicația Skoda Connect oferă informații cu privire la deplasări, consum, service, închidere și deschidere direct din aplicație și ce căuta Zoso pentru mașina pierdută în parcare: semnale acustice și luminoase cu acționare tot din aplicație. De telecomandă spun doar că este superbă, aceeași ca cea de la Golf.

Consola centrală se mișcă bine, ca și calitate și claritate este la secole distanță fața de japoneze/grupul Renault. Singurul minus este la claritatea camerei, unde am impresia că puteau scoate o imagine mai bună și mai puțin distorsionată. Însă la cameră avem spălător cu lichid de parbriz, un lucru bun ținând cont că avem camera expusă în permanență la murdărie (la VW era ascunsă în cadrul logo-ului).

Măi băieți, am glumit la partea cu vânzarea, cel puțin pentru următorii 2 ani. Mașina îmi place foarte mult, sunt mulțumit întru totul cu alegerea făcută și sper să văd cât mai puține mașini noi cu echiparea entry level sau culorile standard. Luați în considerare faptul că o mașină bine echipată vă creează o stare de confort și siguranță iar la revânzare, în funcție de dotările alese, puteți recupera mare parte din costuri prin diferența de preț în rapot cu o mașină basic.

Totuși, aș putea vinde anvelopele de vară cu care a venit mașina, ceva Goodyear Eagle, F1 Asymmetric 5, 225/45/R18 , fabricate în Germania – sunt practic noi.

PS:  Las aici comentariul lui Merlin, la care mai adaug probleme recunoscute de dealer cu privire la oil dilution și schimbul de ulei la cererea computerului de bord (uneori și la 7-8.000km de trafic urban) cât și timpii mari de așteptare a pieselor în cazul unui accident (pățit cu un Swift Sport 4×4 fabricat în Japonia, unde am stat 2 luni să aștept piesele).

Am Honda Civic Sedan de cativa ani, mai nou sunt familist si da, portbagajul e cel mai jenant de la vreo masina de pe piata. Volumul e oarecum confom cu clasa sa, dar:

  1. cea mai mica deschidere de la orice masina
  2. nu are un amarat de buton de deschidere
  3. nu se deschide automat (pana aici Logan ’05 castiga)
  4. niciun fel de cârlig/agățătoare

Mașina are bordul fain și stă ok în curbe, dar s-au zgârcit la niște lucruri de te doare capul.

PS2: Pentru orice mașină doriți să achiziționați, urmăriți pe youtube filmările din afară, eu am aflat ce caracteristici are mașina, cum arată în detaliu la interior-exterior și de ce dotări am nevoie, vizualizând cele 3 video-uri:

https://www.youtube.com/watch?v=PEIYakFb5qI

https://www.youtube.com/watch?v=pvObMmxjgkg

https://www.youtube.com/watch?v=GqwaJVBu8dY

PS3: Profitați de tehnologia actuală; contractul și toate formalitățile de achiziție, inclusiv certificatul fiscal pentru Rabla, le-am procurat online. Cu dealerul m-am văzut doar o singură dată, când am ridicat mașina.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

86 comentarii

  1. @zoso ca posesor de O3FL 2.0 TSI DSG7 Style+++ ma abonez la comentarii și ma duc sa pun oala de 10l la încălzit. Pentru 🍿;)))

    00
    • Nici nu vreau review la a ta, zi doar cat de ultimu’ pret? 😀

      00
    • @ev21 nu vand, doar ma laud :)))

      00
    • A uitat sa amintească de covorașe. Posesorii de Śkoda rămân niste personaje aparte. Doar că ajung sa o compare cu Honda si devin haioși.

      00
    • @Adi: Lucrezi la Honda sau strugurii sunt acri? Enumeră 5 plusuri la Civic vs Octavia, că poate mai sunt și alții în situația asta și să ia o decizie înțeleaptă.

      00
    • NOU
      #6

      Vorba aia, are portbagaj mare ca sa aiba loc suficient pentru bidonul de 5L de ulei pentru completat, sa nu ramai cumva pe marginea drumului plangand ca ti-ai ars chiulasa. Da stiu, e hatereala, nu s-a mai intamplat :)

      00
    • @Doamna cu coasa =)) la ce reprezentanta zici ca lucrezi? :))

      00
    • NOU
      #8

      Nu lucrez la nici o reprezentanta de masini, doar le prefer pe cele care nu au probleme de genul.
      Ai skoda de vanzare cumva si nu stii cum sa te scapi de ea ?

      00
    • @doamna cu coasa am chiar doua skode in parcare. Una cu 280.000 si alta cu 40.000.
      Niciuna nu părăsește parcarea in următorii 5 ani.
      Daca vrei (și dacă patronul nu zice nu) pot turna pe mail un ghid despre ce sa nu cumperi cand cauti un vag.
      Te-am întrebat la ce reprezenta lucrezi pentru ca exact replica asta mi-au dat-o 2 vânzători (locații si marci diferite, aceeași alinață), unul chiar zicea râzând au o cutie automată mult mai buna decat „jaful” de la vw. Neștiind ca si cutia de voia sa o vanda avea aceeași ambreiaj ;)) (mai târziu am aflat ca erau vreo 3 in spate, le schimbau ambreiajul pe banii proprietarului, masina fiind in garanție)
      Bineînțeles ca 6 luni dupa a apărut presa cum că sunt niște mici probleme cu motoarele (cica ar consuma ulei) si dacă vrei problema tre sa dai cu subsemnatul ca nu te verși in presă.
      Dar astea sunt detalii ;)

      00
    • NOU
      #10

      zidanne apreciez intentia, insa ghidul meu pentru achizitiile din grupul vag se poate rezuma la o singura propozitie: ‘Nu (mai) cumpar asa ceva’
      Eu: Fabia 1.2 TSI 2009 de noua cumparata, lantul de distributie zornaia pe la 25000 km-> reprezentanta:” Haideti dom’le nu stiti dvs sa conduceti masina.” L-au schimbat pana la urma pe garantie.
      Un prieten: Octavia 2011 acelasi motor tot de noua luata, la el pana in 35k km a avut doua belele, aceeasi problema cu lantul de distributie + turbina de la TSI care a cedat pe la 35k. El mers si tiganit pe buna dreptate la reprezentanta ca sa ii spuna ala ulterior asa pe sestache ca la tipul ala de motor-masina sunt ‘dacat’ 32 de probleme ce necesita rechemare in service.

      00
    • Nu poti sa reduci toata marca/tot grupul la o generatie de motoare cu probleme. Ca asa nu mai cumperi de la nimeni.

      00
    • @Doamna cu coasa

      Într-adevăr, in perioada aia au fost probleme cu lanțul si cu uleiul la anumite motorizari.
      Dar începând cu 2013 – 2014 aceste probleme au fost rezolvate…

      00
    • Bai, deci hotarati-va!

      Are sau nu probleme MOTORUL de 1.5 TSI?
      Sunt cu pixu-n mana si ori semnez ori nu ..

      00
    • @gogu 1.5 TSI este EA211evo. Are la baza 1.4TSI (EA211). Ca si predecesorul cel de 150 vine cu tubina clasica in timp ce cel mai mic (~130CP) vine cu VTG. Distributie pe curea.
      Din ce am studiat, singura problema notabila a fost „efectul de cangur” – care a fost rezolvat cu update de soft.
      A nu se confunda cu 1.4 140CP, EA111, cu distriburtie pe lant.

      @doamna cu coasa Ohoooo…. batranul CBZA ;)) – stiam eu ca trebuia sa fac mai de mult how too-ul asta :)) Sper ca reprezentanta a pus lantul revizuit. Despre turbo poate sa povesteasca mai mult colegul de la Garret. Cred ca asta e motivul pentru care acum eu am turbo IHI pe 2.0 :)))

      00
    • NOU
      #15

      @ Stefan sigur ca nu reducem tot grupul la un tip de motorizare-an (TSI), am avea motive oare ? Sa ne indreptam atentia si spre minunatele motoare TDI produse de vag care aveau uimitoarea proprietate de a-si opri sau porni functionalitatea din ECU ce tine de emission control incat sa pacaleasca testele de poluare mai stricte pentru Diesel ale americanilor ? Cand erau pe stand sa aiba emisii in parametri, iar cand erau in real world baga NOX cat cuprinde. Poate stii ce a urmat..
      On topic eram pe motorizarile TSI din vag unde mai departe de 1.2 eu nu pot sa ma pronunt deoarece nu am mai avut alta masina vag. Nu am dorit sa ma cunosc atat de bine cu mecanicii auto in timpul de garantie al masinii dar asta-i soarta n-ai ce sa faci.
      Ce ma face sa fiu reticent sa mai iau de la ei e ca daca umbla cu sobolaneli de genul (trisat teste de poluare) si testat componente de calitate inferioara( lant, turbina) pe banii/timpul/nervii clientilor prefer sa nu fiu unul din subiectii de test, atata tot.

      00
    • Și totuși nu e un singur motor:

      EA189 probleme cu boxe
      EA288 și EA288 evo probleme cu consum ulei și noxe. Vedeți și ultimele informații din presa germană
      EA888 de 230 și 245 cu pistonul 3 topit. E plin de O3 Rs in Germania cu probleme din astea.

      Că sa nu întrebări am avut 3 Skode. Un O3 Rs Tdi cu consum ulei și regen de dpf constant și una de 245 cp facelift cu piston 3 topit.

      Never again

      00
    • @alex link cu EA888 cu piston topit? Al tau sau cele din Germania? Câți cai aveai peste aia 230 stock?
      Nu de alta dar sa știu ce sa zic astora cand pică

      00
    • EA288 CUNA cu 160 k km a început să ia ulei și l am vândut. Avram jante de la ea de 18 iarna și mașină mi a plăcut foarte mult am zis să iau un FL pe benzina.
      Uitat pe forum in Germania toți au zis nu că ai șanse de piston 3 topit dar am zis că la o mașină de 18 luni și 35k km slabe șanse. Un an mai târziu ai 30k km cu consum mic de ulei ~800 g la 10k schimb a început să se aprindă des becul. Rezultat piston 3 topit.

      Motor schimbat pe garanție după puțin show. Nici un cal în plus că nu pupam garanție.

      Reducerea de costuri la VW este barbara. Ai GPF a dispărut un set de injectoare. La mașină lui Vali sau orice Toyota D4S ai injecție directă și indirectă.

      Povestea cu aia diesel e si pe vwforum. Chiar odată ți am zis sa ți fac o tura cu jantele de 19 când te întrebai cum e pe O3.

      00
    • @alex EA888 rev3 (cu sau fara ciclu B) pana in 255 de cai are injecție duala. In state e dezactivată.
      Doar R-urile (255+ vin doar cu TSI).

      00
    • @ Alex
      Culmea ca urmăresc forumurile din Germania despre Skoda si nu am citit asemenea aberații pe nicăieri.

      00
  2. Zoso, poți șterge acest comentariu, dar te rog modifică la chestii cleveR și eventual să faci italic comentariul lui Merlin. merci!

    00
  3. Comutarea faza scurta faza lunga e moartea pasiunii, nu pentru tine ci pentru aia din fata. Din motive evidente nu detecteaza masinile din sens opus daca esti in panta sau pe serpentine (scrie si in manual) si in replica o sa ii zapaceasca un pic pe cei din fata cu faza lunga. La drum drept e poezie intr-adevar. :)

    00
    • Dacă e spălat parbrizul și condiții atmosferice bune, altfel uită să comute.

      00
    • NOU
      #24

      @zRadu: daca are faruri matrix, e mai ok pentru cei din sens opus. Eu am doar faza lunga automata pe O3 si intr-adevar, pe serpentine as zice ca de multe ori vad ca vine masina din sens opus inaintea „sistemului” dar de principiu asta se intampla cand suntem amandoi singuri pe drum (daca am masina in fata nu am faza lunga) Si de multe ori, in practica, masina mi-a taiat faza lunga inainte sa apuce celalalt sa o faca manual (depinde cum are mainile pe volan, cum are reflexele etc).

      00
    • Am tot timpul farurile pe automat si pana acum nu am patit sa ma semnalizeze cel din fata ca comuta prea tarziu. Plus cred ca nu sunt singurul pe sosea cu farurile pe automat, iar pana acum nu m-a deranjat nimeni. Singura „greseala” pe care o face e pe drumul inspre locul de munca cand trec pe langa niste eoliene semalizate cu lumite rosii,iar masina comuta pe faza scurta crezand ca sunt stopurile unei masini

      00
    • Deci treaba e cam așa la sistemele astea de fază lungă „inteligentă” (observații generale proprii după 3 ani cu două sisteme de la mărci diferite):
      -sistemul nu poate să anticipeze stingerea fazei lungi când omul ar face-o din bun simț, gen vezi luminile celuilalt venind de după curbă. Nu, întâi sistemul trebuie să vadă „adversarul” și doar mai apoi stinge, ceea ce înseamnă pentru celălalt un scurt moment de fază lungă în ochi, care în principiu nu ar trebui să existe. Mai ales pe drumuri pustii când întâlnești o mașină la câteva minute și ochii sunt obișnuiți cu un anumit nivel de lumină.
      -la distanțe mai mari sistemul nu înțelege foarte bine ce vede (gen pe o linie dreaptă cu luminile unui sat în depărtare). Asta cumulat cu intensitatea „nesimțită” cum zice autorul, duce la neplăceri pentru ceilalți – de obicei te atenționează ceilalți cu un flash și sistemul se prinde (dar dacă e cineva care merge în aceeași direcție, nu are ce flash să dea).
      -orice duce la scăderea vizibilității (parbriz f puțin murdar, ceață f puțină) duce și la scăderea performanțelor sistemului și recunoaștere mai târzie a „adversarilor”
      -sistemul merge bine „în vid” – cu cât situația e mai atipică, cu atât e mai puțin probabil să facă ce trebuie. Aici intră drumurile virajate sau vehiculele care vin din laterală (pe care nu le vede însă tu vezi clar o mașină cu pasagerii cu ochii mijiți care bombăne ceva la adresa ta). Întâlnirea cu alte mașini pe o curbă strânsă, gen o bretea de autostradă e garantat să ducă la orbirea celuilalt șofer, până se prinde sistemul el deja a trecut.
      -pietoni, bicicliști, mașini parcate fără lumini de întâlnire (de ex mașini de poliție la pândă), toate își iau doza maximă de lumină. Mi se pare de bun simț dacă identifici o persoană cu fața să nu îi bagi faza lungă în ochi.
      -pe de o parte sistemul te scutește de ceva muncă, pe de alta e obositor că trebuie să stai să dădăcești un sistem în teorie automat dar care face și prostii. Cei care zic că pui pe automat și nu îți mai pasă sunt nesimțiți sau în lumea lor.

      00
    • Eu zic ca depinde de marca si sistem:la opel,in 2019 cand am luat masina,farurile comutau destul de tarziu,jenau pe cei din fata….chiar incepusem sa ma gandesc ca e prost gandit sistemul.la prima revizie masina a primit si update de soft,vad o mare imbunatatire,foarte rar vad intarzieri,deci se poate.

      00
    • @Radu la ILA (inteligent light assistant) in functie de dotarile selectate poti avea camera LOW (direct pe oglinda) sau HIGH (camera de Line Assist, aia din parbriz – traduizati voi denumirea pentru alte marci). Am mers cu ambele si, intradevar, camera LOW mai da gherle (e suprasensibila, stinge luminile de drum si la un licurici).
      Modele lansate incepand cu 2019 vin in standard cu LA.

      00
  4. „capac lichid parbriz cu o formă de pâlnie cu capac” – n-am înțeles nimic dar sunt curios.
    „senzori presiune în anvelope” – păi na, vezi să nu îi dai când dai anvelopele sau măcar anvelopele noi să aibă senzori.

    Aplicația aia CAR NET e o glumă sinistră, dacă nu au făcut upgrade la ea din 2018. Merge pe SMS-uri din ce am citit (că mașina are o cartelă gsm dar nu e nici măcar 3g), de asta are un lag enorm și tinde pur și simplu să piardă legătura cu serverele. Apropo ai încercat treaba cu claxonatul remote? Că la mine la Golf trebuie să fii într-o rază de 200 de metri de poziția mașinii – nu merge să claxonezi remote. Apropo, la Golf anul trecut a mers aplicația anul trecut până în iulie când a murit subit. Am făcut tichet la VW, au resetat ei ceva după o lună, a mers 2 zile în august și apoi a făcut o pauză de încă o lună ca până la urmă să își revină de la sine la sfârșit de septembrie. Deci dacă nu au schimbat nimic e trist pentru 2021.

    00
  5. Sunt curios ce te-a nemultumit la Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5? Le consider pentru urmatorul set de gume de vara si, in teste, am vazut ca stau foarte bine.

    00
    • Știu că sunt anvelope bune dar sincer să fiu nu am mers cu ele, când am ridicat mașina erau deja în portbagaj și Octavia încălțată cu all seasons. Pentru climatul din zona mea și rutele făcute cu mașina, consider că este o bătaie mai mare de cap cu 2 seturi de anvelope, așa că merg pe all seasons.

      00
    • Numele corect pentru cauciucuri „all season” e de fapt „no season”.

      00
    • @L, ăsta e textul clasic doar că pentru mulți sunt foarte ok. În plus sunt generații noi de all season premium care se descurcă onorabil. Pentru cineva care nu conduce sportiv ci mai degrabă prudent (când ai familia cu tine oricum adopți un stil mai puțin agresiv) și nu rulează în zone cu zăpadă serioasă (cazul Bucureștiului și multor alte orașe) chiar merită.

      00
  6. Capacul are OEM 000096706
    Senzorii sunt pe jante
    Mi se pare de bun simț să existe acea limitare de 200m pentru claxonat (am impresia că semnalele acustice se dezactivează doar prin descuierea mașinii), oricum ai și hartă unde îți arată locația exactă. Nu știu la VW cu Car Net cum este, însă Skoda Connect merge chiar bine, fără lag.

    00
    • 1. Tare designul capacului!
      2. Da, asta era clar, făceam și eu un mișto ieftin că nu îmi băusem cafeaua încă.
      3. Perfect, dacă au schimbat car net-ul e foarte bine (că mă îndoiesc că are Skoda altceva decât are VW). Eu sincer nu știu dacă îmi prelungesc serviciile car net când expiră acum în mai, la cât de prost merge.

      00
    • Am căutat, distanța e 100m. Îmi aduceam.aminte că mi s-a părut în teorie cam puțin pentru unele parcări.

      „With this service, you can use the We Connect app to remotely control your vehicle’s hazard warning lights and horn from a distance of 100 metres away.”

      00
  7. Lasa tu palnia de la lichidul de parbriz, singura completare cu care trebuia sa vii: are cutie automata sau mesteci in mamaliga la o masina de familie in 2021?

    00
    • Surprinzator pentru tine si altii, sunt oameni care au alte preferinte de ale voastre. Inclusiv la tipul cutiei de viteze. Wow!

      00
    • Dacă vrei, are, eu nu am vrut din motivele expuse în postarea anterioară. La fel cu am dorit un motor doar pe benzină, nu mild hybrid.

      00
    • Ooo ma scuzati, sportivilor, nu v-am recunoscut dupa trening.

      @Autorul nu, chiar daca vreau nu are, doar pe mild hybrid care nu e inca disponibil.

      00
    • @ev21 mildhybrid-ul cu dgs e disponibil in configurator de ceva vreme :)

      00
  8. „așa că voi achiziționa o Honda sau ce îmi spuneți voi” mazda. MAZDA iz da shit

    00
  9. Am sarit eu peste motorizare sau ai omis sa ne spui?

    00
    • Spune in postarea anterioara: nivel de echipare Style, 1.5 TSI, 150cp – MANUALA, ca sa simta masina.

      00
    • care de fapt e 1.4TSI?

      00
    • NOU
      #47

      cum pana mea e 1.4 tsi daca e 1.5 tsi? Are tehnologie noua cu dezactivare de cilindri, consum mai bun, fara sa faca rabat de performanta.

      00
    • Nu e de fapt 1.4 TSI.
      Știm că vrei să sugerezi că va avea bubele cu consumul de ulei ș.a.m.d. dar e alt motor cu turbină cu geometrie variabilă și care se poate conecta și la un sistem mildhybrid, adică altceva ( fiind făcut tot de VAG buba cu segmenții și uleiul e posibilă, dar din 2018-2019 de când a fost pus pe Octavia III și cămilele acelea TROC sau cum le spune nu prea s-a umplut internetul la fel de mult de astfel de cazuri ). Va avea el alte bube, poate ”kangaroo effect” .

      00
    • my bad
      am vazut aceiasi cai si am dedus ca e typo 1.4

      00
    • @ev21, scz, mi-a scapat, citisem desigur si acel articol

      00
  10. NOU
    #51

    @zidanne: regret si acum ca nu am ales in 2017 motorul de 1.8tsi pe O3FL. Insa nu ma mai incadram cu rabla (si trebuia sa dau masina) si astfel diferenta se marea destul de mult. Nu pot zice insa ca nu imi ajung cei 150 cai.
    Altfel:
    – 60k km in 4 ani, cred ca undeva la 90% drum lung, concedii;
    – nu am schimbat placutele, inca sunt ok;
    – dsg7 nu are probleme, schimba foarte ok;
    – revizii cu schimb ulei la aprox 2 ani, nu completez cu ulei intre schimburi;
    – in portbagaj bag juma’ de casa si am acces facil;
    – parbrizul incalzit face toti banii, senzorii de parcare + camera sunt mai mult decat ok, mai ales ca pot selecta vreo 3 tipuri de vizualizare pe camera – probabil e acelasi soft ca la parcarea automata;
    – farurile ok, chiar daca nu au matrix (doar faza lunga automata). Lumineaza f bine;
    – interiorul e ce trebuie, mie imi place pe „clasic” – la O4 parca nu ma atrage asa mult, ca sa fiu sincer.

    Simt lipsa:
    – ACC (am doar front assist, ca la vremea aia mi-a impuiat capul un coleg ca o sa ma omoare ACC – dealerul s-a rugat de mine sa il pun, am acceptat in final doar FrontAssistul, acum regret, dooh);
    – wireless carplay – desi am navigatie, o folosesc doar la concedii iar conexiunea Amundsen-ului la net prin hotspotul iphonului nu e chiar asa de facila… mai mereu da rateuri, posibil si din cauza telefonului…

    Da, stiu, in 2017 de 23k imi luam dar sunt multumit.
    Daca as lucra in IT :) mi-as lua Superbul facelift cu 2.0 tsi 280 cai. parca e si 4×4 pentru cand ramai in zapada sau ca sa te simti pe curbe „ca pe sinele de tren” :)

    00
    • @smecherie_cu_ghivent Daca ai FA atunci ai si ACC ;) (foloseste acelasi radar) iti trebuie doar un amic priceput si ceva $$$
      Eu am facut retrofit la camera de mers inapoi (cu spalator) si Amudsen.
      In vara urmeaza camera de LA (trebuie schimbat parbrizul) si de aici TSR, TGA si pACC.
      Cand imi pica in mana un set de etrieri spate de S3 facem si EPB cu tot ce inseamna ;)
      Aia 187 de cai (care de fapt sunt 200) sunt in continuare acolo ;)

      00
    • Și zici că 1.8 tsi nu papă gram de oloi între schimburi?!

      00
    • @Alexx77 depinde care:
      * vw are un 1.8T pus pana prin 2004
      * audi are 3 generatii de 1.8:
      *gen 1 – 2004-2008 – super decent, aproape un fel de ALH.
      *gen 2 – 2008-2012 (stiu ca 2.0 a fost pus pe tiguan pana prin 2015-16) – nu-l recomand nici dusmanilor – 1.8 are 160CP, 2.0 intre 180 si 212. Consuma ulei, se ovalizeza blocul, probleme la VVT/VVL… un mare fail
      *gen 3 – 2013+ – au preluat blocul de la 2.0TDI, toate au segmenti si pistoane de S3 si injectie duala (MPI+FSI); nu am auzit de probleme cu motoarele astea.

      @smecherie_cu_ghivent voia 1.8TSI gen3 – ala de 180cp – 250Nm FWD, 270Nm AWD (parca) in configuratie transversala si 320Nm in configuratie longitudinala.

      00
    • @Alexx77 stai ca am ramas fara floricele si acum sunt in spam :))

      @zoso Haaaaallllpp!

      00
  11. Ai uitat sa treci cutia automata la lista dotarilor obligatorii pentru o masina in 2021.

    00
    • Pai si cum simti masina pe cutie automata?! Cum faci tu heel-and-toe shifting cu soacra in spate cu un ceaun de fasole la picioare?! 😀

      00
  12. Nu-s fan skoda, dar octavia ta cu toate optiunile alea pare genul de masina de care o sa povestesti peste ani super incantat, asa cum fac si fostii posesori de octavia I. Acum sa duca si motorul cum ducea 1.9 si e total win.

    00
    • l-am lasat pe un om sa conduca skoda mea. El avand TT acasa. nu am condus, nu stiu ce face ala :)
      reactiile lui
      – bah, raspunde mult mai repede si mai bine decat ttul
      – scaunele astea sunt super comode
      – nu stiam ca skodele sunt asa misto

      00
    • Eh, tt, nu-i de lepadat nici ala daca esti singur/a si vrei ceva mai aparte :)) din pacate la noi in tara marile senzatii tari cu genul asta de masini sunt durerile de coloana sau de inima cand dai cu ele in gropi.

      00
    • El avand ce fel de TT acasa?

      00
    • @Stefan daca imi amintesc bine @animalooo are un Superb L&K cu doar 280 de ponei…

      00
  13. @Autorul

    Felicitări pentru achiziție! Ai facut cea mai bună alegere în acest buget pentru o masina nouă raportat la spatiu interior + portbagaj, putere motor + consum, dotări, etc. si bineînțeles, arată foarte bine!

    00
  14. coborâre oglindă pasager la mersul în marșarier (cu dotarea asta sigur nu mai zgâriați jantele de borduri)

    Putine lucruri sunt mai utile decat oglinda care coboara la marsarier; ar trebui sa fie dotare standard pe absolut orice masina.

    Astea fiind zise, cand vine vorba de zgariat jante, nu prea are de-a face. N-am zgariat niciodata vreo janta in marsarier, chiar daca nu cobora oglinda; jantele mai degraba le belesti pe rotile din fata, ca alea le misti dreapta-stanga de le aliniezi cu bordura. Rotile din spate (la care te-ar ajuta oglinda) sunt destul de greu de zgariat.

    00
    • am pizdit de doua ori, in aceeasi bordura, janta fata dreapta. Baji pl.

      00
    • Nici eu nu am zgâriat jante până acum, dar am văzut mașini premium cu toate 4 jantele zgâriate destul de nasol, nu știu cum reușesc alții.

      00
    • Exista anvelope cu protectie, in momentul de fata chiar am pe masina

      00
    • Care fac fix pix, crede-mă. Dacă balonul e mic (40, 35) ai toate șansele să faci asta cu tot cu mama protecției de jantă. Cel mai nașpa e să vii razant crezând că nu atingi – dacă nu ești sigur mai bine cotești spre obstacol și încerci să atingi din plin cu cauciucul ca și cum ai încerca să urci bodura. Asta merge la parcări unde să zicem că te concentrezi pe asta dar mai sunt și alte cazuri (parcări acoperite unde accesele sunt foarte strâmte și în curbă/rampă, de exemplu).

      00
  15. „…așa că voi achiziționa o Honda sau ce îmi spuneți voi.”
    Vinde-o boss si ia-ti un Logan adevarat ultima generatie!

    00
  16. Frumoasa masina , bune ideile , cam multi heiteri , dar daca ne spui si pretul putem considera ca a fost cu adevarat obiectiva alegerea . Iar daca afisezi ceva peste 30k Eur , mai bine nu mai spui , zici … am platit pretul corect si noi o sa intelege de ce se duce dreq` toata piata auto . Jumatate isi cumpara doar sh-uri flashy pe care nu le pot intretine , iar cealalta jumatate dau toti banii pe masina incat chestiile uzuale , CASCO si un schimb de ulei nu mai intra in calcule ceea ce e si pacat .

    Imi plac (in sensul ca sunt obraznici si ma enerveaza) toti romanii care vand masini in RO (din RO cu km facuti aici) dar nu au „carte service” , ca le-au facut in alte parti . Arata-mi facturi anuale si te cred altfel muta-ti hoitul . Imi pare rau ca portalul carvertical nu are efect si pe la noi ca jumatate din piata era linistita , se umpleau parcurile de rable la casat , dar asa ele sunt in trafic cu ITP pe naspa .

    00
    • @Liviu: 22.358€ cu tot cu Rabla iar prețul de listă a fost 28.339€

      00
    • NOU
      #72

      e ft bun pretul de 22.358, aia cu pretul de lista 28k nici skoa nu o crede, in veci nu au vandut o masina la pret de lista, mereu au by default 2k reducere + mai baga o reducere ca iei credit in loc de leasing sau alte minuni si mai scazi. Fata de modelul anterior e dotata mult mai bine in aceasi bani, mai ales daca pui la socoteala si cutia automata si ecranul in loc de ceasuri de bord. Fun fact cica ar fi mai ieftin sa puna ecran decat ceasurile clasice :)

      00
  17. 22.500 cu tot cu tichetul Rabla inclus, sa curga minusurile

    00
  18. Desi citesc blogul acesta (cu multa placere) de multi ani si nu am comentat pana acum pe aici.
    As vrea sa cumpar in viitorul apropiat o Octavia Scout minim 2018 , motor 2.0 TSI.
    Cum e acest motor ? Este fiabil ? Au rezolvat problema consumului crescut de ulei ?
    Multumesc.

    00
    • zidanne, ai legatura.

      00
    • Scout cu 2.0 TSI este destul de rar, eventual caută in Germania sau alte tari.
      Motorul este cel de 190 CP, cod motor DKZA, cu injecție duală, fara probleme cu consumul de ulei sau alte probleme.
      Dacă nu găsești motorul asta, poți încerca 1.8 TSI insa, mai jos de 2018.

      00
    • @stefan am prins-o ;)) intr-un final
      @DeVinSpin vezi comentariul meu mai sus (#54 era)
      La EA888rev3B ai 3 versiuni:
      *performance 1 190-200CP. Vine cu Ciclu Budak; VVL (audi valvelift) e folosit pentru ciclul B.
      *performance 2 pana la 255CP. VVL pe admisie
      *S…

      Toate au pistoane (forjate) si segmenți de S3.
      Performance 1 vine cu raport de compresie mărit.
      Pana in 250CP ai turbo IHI IS20 peste ai IS38.

      Toate au la baza MDB (blocul 2.0 TDI).
      Galeria de evacuare e inclusa in chiuloasă si turbina este răcită cu apa. Are o pompa de apa electrica pentru circuitul primar si una comandată cu vid pentru circuitul secundar. Daca are DSG si ala e racit.
      Au intercooler aer-aer si injecție duală (MPI si FSI).

      Daca uleiul este schimbat la timp, probleme mari nu sunt.
      Valva PCV pierde vapori de ulei (loturi cu probleme) dar nu e mimic de speriat. Si nici scump.
      Distribuția este pe lant (lifetime), bujiile la 60k, filtre si ulei la 15k.

      Daca vrei 1.8 (pre 2018) si DSG caută 4×4… Pe FWD vine împerecheat cu DSG7 (DQ200) cu ambreiaje uscate. De fugit de ea.
      2.0 190 vine cu DSG7(DQ381-7F/7A) cu ambreiaje umede. Ulei la 60k. Daca ai Hadex (AWD/4×4) tot atunci.
      De căutat in versiune Style+ sau L&K.
      Pe AWD vine cu DSG6 (DQ250 ambreiaje umede).

      Si nu, daca e întreținut si exploatat corect (tre sa mai vada si zona rosie pe turometru – doar dupa ce s-a încălzit uleiul) n-ar trebui sa existe probleme.

      00
    • @zidanne iti multumesc mult pentru explicatii.

      00
    • Eu am 1.8 TSI, 2017,180 CP, DSG 6, pe un Seat Leon X-perience. Nu am probelme, ba chiar îmi place mult masina. Și eu am cautat Scout și nu îmi pare rău că am luat Seatul: arata mai bine, zic eu și am înțeles ca sta mai ok pe drum decât Scout-ul, deși nu am condus Scout…

      00
  19. @ DeVinSpin, rămâi pe zoso ro, in câteva zile o sa găsești mai multe detalii despre acesta motorizare ;))

    00
  20. Intotdeauna am „apreciat” la aceste articole cu teste reactiile urmatoare
    A. Dar ce nu ti ai luat #alt model care imi place mie sau ce am eu, cea Mai misto masina din lume?
    B. Personal favorite.. La banii astia iti aducea dupe Jermanea 3 Benveuri.. Una pt parada si 2 pt piese?
    :) ma amuzam constant fanatismul de marca al romanului..
    Sa stapanesti sanatos masina. E foarte incapatoare si practica, interiorul minimalist imi place mult.
    Farurile cu led cu matrice si parbrizul incalzit sunt dotari foarte utile iar motorul tau e o alegere f echilibrata pentru masina asta unde motorul de 1 l in 3 cil e, parerea mea, clar submotorizat. Cred ca e cea mai reusita Octavia la capitolul design. Gata, ii las pe baieti sa ti zica ce puteai sa ti iei de la Hakan Sukur Auto Haus din Dresden 😜

    00
  21. Bun pret , frumoasa masina , review-ul e corect in orice conditii si orice ar spune oricine nu te-ai pacalit si nu ai dus preturile in sus .

    In schimb (de-aici venise intrebarea mea) am un vecin care si-a luat Octavia 3 1.0 cu DSG Style cred (nu are led) si era fericit de achizitie cu 21k EUR . Nu i-am stricat placerea , pana la urma e alegerea lui si cine sunt eu sa critic – l-am lasat sa se bucure . Dar mai frumoasa Octavia 4 clar si mai dotata .

    00
    • Mersi Liviu, ca și idee pentru cine vrea să cumpere mașini noi/sh:

      1l/100cp sunt doar pentru clasa mică și folosite exclusiv în oraș, gen delivery samd
      1.5l/150cp pentru astea medii/sedanuri
      2l/200cp pentru SUV

      Cam astea ar fi motorizările de plecare, din punctul meu de vedere. După aia alegi cutie, dotări, culoare etc.

      00
  22. Cu privire la consumul de ulei, atat de mult mediatizat la tsi.
    Am Octavia 4 de 1.5 tsi, luata in iunie.
    Am facut 20.400 km si am completat 0.75l ulei la 10.000km si am mai pus inca 0.25l pe la 19.500km.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.