BMW 2019 G20 320i review

Deoarece leasing-ul la Passat a expirat și am dat mașina înapoi, a trebuit să închiriez altceva. Inițial am ales Skoda Octavia, dar am prins o oferta la Sixt cu upgrade gratuit la Premium Sedan. Pentru doar 185 lei/zi pe o perioadă de 17 zile am ales un BMW 320i varianta G20 (mai puteam alege 320d sau A4 Avant). Cum m-am saturat de diesel, am ales benzina.

Alegere făcută mai mult din prisma curiozității și de a conduce un BMW pentru prima oară în viață după 36 ani. Vai cât am putut fi de dezamăgit…Review-ul va fi într-o notă negativă și pe hate mai mult ca și avertisment.

Design exterior  9/10. În comparație cu Passatul este de nota 10, dar față de ce am mai avut îi ofer 9/10. Mașina de închiriat este bazată pe look mai mult decât pe dotări. Am vaga impresie că este ”cheală”, doar i-au adăugat M pachet pentru look. Designul exterior totuși mi se pare wow și arată excelent din toate unghiurile, doar cuvinte de laudă. Mi-a plăcut ideea de a avea grila radiator automată care se deschide doar când motorul are nevoie de răcire suplimentară, în rest stă închisă și ajută aerodinamica + consumul.

Ca observație, mașina după 6.000 mile are deja vopseaua sărită de la pietricele pe capotă în față.

Am închiriat această mașina și datorita numărului de înmatriculare pe care îl consider relevant unui șofer veritabil de BMW.

Design interior  9/10. Estetic vorbind este un interior plăcut atât în față cât și pe bancheta din spate. Materialele sunt de calitate, scaune din piele neagră care se încinge frumos la soare (este un plus deoarece în UK e frig mai mereu). Volanul de M este gros, cel mai gros volan pe care am pus mâna. De ce nu pot explica, e vorba doar de gusturi dar mie nu îmi place gros, prefer normal sau subțire.

Fontul pentru butoanele de pe volan sunt totuși din era Dacia 1300. Cele mai urâte pe care le-am văzut până acum și sunt la fel pe toate echipările (idem și pe M340i). Ca să modifici volum trebuie apăsat pe + și – , nu din rotiță ca la o mașină normală.

Un mare plus îl primesc luminile ambientale, care noaptea sunt mirifice, mă face să îmi doresc doar condus nocturn. Îmi imaginez că pe Mercedes clasa E sunt și mai impresionante, dar mi-am făcut o idee pentru viitor.

Mașina închiriată vine FĂRĂ preșuri, așa că, în inteligenta mea i-am cumpărat eu pentru cele 2 săptămâni de folosință pentru că atât m-a dus mintea.

Dinamica 7/10. Motorul de 1984cmc TwinScroll produce 181 CP și are o cutie ZF în 8 trepte. Sigur au micșorat din soft puterea, deoarece același motor este pus și pe 330i, care dezvoltă 254 CP. Asta a fost prima dezamăgire deoarece pe Astra H din 1,6l au scos 180CP acum 12 ani.

Mașina “trage” slab spre foarte slab pentru așteptările mele. Știu că BMW este “ultimate driving machine”, dar cu siguranță asta nu se aplică și în cazul de față. Așteptări mari, dezamăgiri și mai mari am avut parte. Pusă în mod Sport (cutie și profil) accelerarea maximă nu produce nici o senzație de putere, îmi vine să mă uit dacă sigur am apăsat pedala de accelerație corect. Singurul “șoc în motor” îl simt în treapta 2 și 3 dacă o calc brusc începând cu 4000rpm. Îmi place totuși că nu face auto-shift în sus cutia și poți ține o treaptă în 7000rpm oricât. Pe DSG-ul meu de la Cupra schimbă singură la 6500 chiar și în modul manual.

Suspensia este setată rigid, nu știu dacă se datorează pachetului M sau așa sunt toate. Nu este suspensie adaptivă. Mi se pare chiar mai tare decât pe Cupra și este enervant pentru că mașina nu este absolut deloc sportivă în conducere. Scaunele au reglaj manual doar și nu se pot ajusta în siguranță în timpul mersului pe o mașină premium.

Consumul este decent, obținând 5.2% după 300 mile cu 1 accident pe autostradă și condus în Manchester. Condus în Londra, drumuri secundare și reprize de accelerare 0–80 consumul a fost de 7,4%. Decent, dar nu este o mașină sportivă.

Mi-a plăcut că se aude blow off-ul, discret, dar există. Sistemul de sunet are  bass si este mult superior celui din Passat. Convorbirile telefonice se aud mult mai clar si mai tare decât pe passat.

Ergonomie 2,18/10

După motorul care m-a dezamăgit, ergonomia este la cote inferioare, mașina din 2008 este mai ergonomică decât cutia asta. Nu pot crede că doar pe această echipare cheală este atât de proasta ergonomia.

Mașina este mică în interior și în portbagaj. În Passat călătoream si 5 persoane bine + bagaje multe, in BMW cu greu intra 4 persoane iar portbagaj este de hatchback. Portbagajul nu are pe lateral plase integrate, ci doar 2 găuri mici pe lateral.

Citisem că la BMW scaunul șoferului se lasă mult în jos, dând impresia că mergi pe asfalt. Poate pe M-uri, dar pe 320i tot ca în autobuz stai.

Vizibilitatea laterală este dezastru și periculoasă în partea stângă (am volan pe dreapta). La orice manevră care necesită asigurarea din stânga fac mișcări corporale ample pentru a mă asigura. Este singura mașină în care mă simt nesigur și nu are legătură cu poziția scaunului șoferului sau a pasagerului. Este o combinație de parbriz mic/scurt/teșit cu stâlp gros și interior full negru. Am senzația că lumina intră în habitaclu, dar este absorbită de negru.

Mașina nu are monitorizare de unghi mort, nu are ACC, doar Cruise control neadaptiv din anii 2000. Nu are Android Auto, pentru că BMW. Dacă primesc apel pe WhatsApp îmi apare că sunt sunat de un număr necunoscut pe display, dar nu pot răspunde din nici un buton. Trebuie să fac acel slide din aplicație pentru a răspunde. Apeluri audio pot iniția doar din agenda telefonului.

Dotare haioasă mi s-a părut Lane departure (cred că se numește): dacă schimbi banda fără a semnaliza mașina îți trage de volan pentru a te re-aduce pe banda inițială. Cum această funcție era incompatibila cu un adevărat șofer de BMW am găsit-o dezactivată și așa am păstrat-o și eu.

Cup-holdere are 2 în cel mai ne-ergonomic loc puse. Recipientul de dezinfectant nu are loc și dacă sunt ambele ocupate nu ai acces la telefon, care are locaș în spatele lor. Cotirea este fixă, nu este culisantă, nu se poate seta într-o poziție mai ridicată.

Navigația mașinii are interfața de Windows XP și partea de căutare adrese este neintuitivă, idioată și alte epitete negative; are trafic totuși din ce mi-am dat seama.

Farurile LED sunt wow ca performanțe, multe peste cele din Cupra mea. Nu am funcția de high beam asist din păcate.

Impresii finale

O mașină scumpă cu design impresionant, dar performante și dotări ieftine. Am primit 2 aprecieri pozitive de la necunoscuți, cu Passat am fost doar apostrofat tot de 2 ori în 8 luni. Nu mi-aș cumpăra niciodată un BMW cu această motorizare + lipsă dotări, prefer un VW mai puternic și dotat, niciodată diesel.

Tot nu înțeleg cum să închiriezi o mașina nouă, scumpă, premium, dar să nu îi pui preșuri. Cum?!

Mă gândeam serios la M340i sau M2, dar acum sunt în dubii mari dacă toate au aceeași ergonomie dezastru ca la acest 320i. Consider că un motor puternic nu poate compensa pentru aceste neajunsuri, vizibilitatea fiind execrabilă în 2020.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

153 comentarii

  1. Ceva e sigur, autorul nu stie ce inseamna cuvantul ergonomie.

    21
    • Si a cumparat cele mai urate presuri .

      11
    • NOU
      #3

      cum?
      Te dai jos din passat, te urci in seria3 si te plangi ca te strange la umeri?

      Legenda spune ca un jetta si un 5 se tavalesc de ras intr o parcare supravegheati de un șeptar timid!

      30
    • Da, am și eu niște dubii legat de asta. Sunt multe lucruri de finețe care sunt net superioare la BMW. De exemplu faptul că ai buton separat pentru senzorul de ploaie, nu poți să „uiți” ștergătoarele pe auto ca să pornească pe uscat peste două zile. Idem cu faza lungă automată care are buton separat (mega cost). Iar meniurile și controlul din butoane și rotiță de lângă schimbător la BMW nu am cum să le compar cu întinsul după niște butoane touch la VW. Logica iar nu e cea mai bună la VW. O fi settings, o fi în meniul Car și apoi settings? Car-net ul merge bine la Passat? Că eu iar am tichet la VW că mașina a pierdut legătura cu serverele. În fine, cred că e totuși o chestiune de „dai un ban dar stai (mai) în față.” Dacă vezi bine și din spate, e ok.

      00
    • asta ziceam si eu, vrea ergonomie, sa isi ia un septar soft edition. dar pentru ca e sarac, se plange pe bloguri.

      11
    • Si compara Passat cu Seria 3. Passat este o masina mai mare – este facuta sa fie intre Seria 3 si Seria 5.

      Si un Passat dotat este si el scump.

      La BMW platesti in plus pentru o finisare mai buna, o tinuta de drum si transmisie mai buna.

      1,6 ala turbo de pe Opel cred ca era senzatie :)

      00
  2. Alo, vizibilitate laterala pentru ce iti trebuie? Esti intr-un BMW care intoarce capete! Sunt atenti altii la tine, tu trebuie doar sa iti vezi de tras de volan si pedala la fund! Se stie, ai prioritate!
    Iar interiorul negru din nou, combinat cu niste folii 99% pe toate geamurile te ajuta sa intri in ghost-mode: ceilalti participanti in trafic nu trebuie sa iti stie intentiile nici macar ghicind de pe mimica fetei. Ajuta la respectarea GDPR: nu trebuie sa stie altii unde mergi pilotul de BMW.
    Da, strugurii sunt acri, dar e prea funny sa vezi cat de bine isi cunoaste BMW publicul tinta si cat de bine isi adapteaza designul catre acesta.

    20
  3. Nu stiu cum sa spun, lumina aia ambientala are legatura directa cu 69 din… numar?

    Altfel, eu am dilemele mele de sarac. Ar cam trebui sa imi schimb masina (opel astra g hb, 2008, 1.4 benzina, o am de noua) si am inceput sa ma uit dupa ceva similar nou (ca dimensiuni mai ales, in principiu tot hatchback). Atat ca eu caut in primul rand un motor fiabil (ca asta de il am acum care nu mi-a facut nicio problema in 12 ani, niciun consum de ulei cum vad ca se poarta cu relaxare pe la case mai mari), aspirat natural. Ca unul care am umblat multi ani cu ulei si „T” de aerisire in portbagajul de Dacie 1989 (de fapt 15% din portbagaj era ocupat cu scule), de inca mai am cosmaruri, mi se rupe de nu stiu ce dotari multimedia/computer de bord date la schimb cu motare consumatoare de ulei. La cat sunt de sarac Nu as face nazuri la Dacia actuala insa din ce am vazut au trecut pe motoare de 1 litru in 3 pistoane. Idem Clio, Opel Corsa, ori eu asa ceva nu voi cumpara vreodata. De Opel Astra nici nu ma mai pot apropia la ce preturi are.

    Din ce am vazut pana acum doar Fiat Tipo mai are motor „normal” aspirat in 4 cilindri respectiv Lada Vesta. Si ceva koreene dar si astea au inceput sa sara in alta gama de pret.

    00
    • Vezi pe la Hyundai, cred că mai au în ofertă motorul aspirat de 1,4 pe modelul i30. E tot hatchback și din aceeași clasă cu Astra.

      00
    • I20 mai aproape ca preț de Logan, și este în 4 cilindri. 9k cu rabla

      00
    • Mazda3.
      Doar ca nu mai gasesti cheala. Acum cea mai ieftina, noua, incepe cam sus, pe la 20k.
      Sunt oarecum in aceeasi situatia.

      00
    • Da, Hiunday. Au plastice decente. Peste ce gasesti la Dacia binisor, ai bluetooth si pe cea mai mica echipare, motoarele sunt decente (fara pretentii de sportive dar cu siguranta peste logan) si cutia este ok-ish. Peste Logan dar sub Skoda. Si sistemul audio ala cel mai parlit se aude binisor, cu siguranta peste ce da Skoda echipare pe echipare

      00
    • @Costin
      Da, e aceeasi clasa cu Astra dar imi depaseste bugetul

      @Luci
      Da, e de luat in considerare. Alea fabricate in 2019 asa erau, nu stiu astea mai noi.

      @Basil
      Multumesc pentru raspuns, atat doar ca nu am repetat cuvantul „sarac” degeaba :))

      Concluzia: cand va fi sa fie, am foarte putine optiuni. Parca vad ca dupa ce trece si criza asta vor ramane si mai putine.
      Multumesc pentru sugestii

      00
    • @pipzn – Fiat Tipo hatch nu arata deloc rau. Si sigur mai obtii o reducere ceva de la ei, mai o rabla si aia e.
      Din pacate are doar 95cp, si majoritatea de aici sunt obisnuiti cu cel putin dublu.

      00
    • Vezi si Hyundai Elantra 1.6 aspirat pe la 13 000 eur.
      Motoare aspirate mai gasesti doar pe Fiat, Elantra de mai sus, Opel Astra J – daca se mai gasesc, eu am luat una noua, in 2017 cu 12000 eur si Mazda – dar aici mai plusezi la pret.

      00
    • @marius – doar ca elantra si astra j se gasesc doar sedan si el vrea hatch.

      00
    • @IonutO
      Ultima data cand m-am uitat si Fabia (care, in varianta de baza, oricum cam la depaseste bugetul de 13000 eur) tot motor de 1 l si in 3 cilindri este. Poate sa aiba nu stiu ce sistem audio, nicio sansa la mine.

      Altfel, daca tot sunt unii care doresc motive de minusuri, sunt printre cei care vor evita grupul VW (bine, e si o chestie de buget si altele). Poate ati vazut pe canalul celor de la atelierul de detailing, Polo, produs in Africa de Sud, pret >15000 si nu avea manere. Adica manerele alea de sprijin eu le aveam pe Dacie fabricata in 1989 si nici dracu nu le considera pe ale optionale. Si astia, pe o masina (care bine ca ii afiseaza in bord soferului ca „atentie, motorul functioneaza”) fabricata 2019 nu au asa ceva!? sau au ca optional ?! Unde e oare normalitatea unei masini decente. La o adica manerele alea sunt mai utile decat un senzor de ploaie.

      00
    • nu stiu cum va puteti uita la atelierul de detailing, cavaleria, si mai sunt cativa youtuberi romani de toata jena, cand sunt o groaza de reviewuri pe youtube (engleza, etc) facute de oameni decenti.
      plus, eu nu inteleg, iti iei masina dupa cum iti spune x sau y? daca tot vrei sa faci o achizitie, de duci la dealeri, te sui in ele, faci drive test, evenual iti pui pe telefon un sonometru sa vezi zgomot interior, etc….

      00
    • Da serifule. Eu doar iti faceam comparatie intre Hiunday si Skoda. Eu zic ca Hiunday e peste Skoda. Doar la cutie e mai buna Skoda. Inrest Hiunday allthe way

      00
    • @becaly
      recunosc ma ma mai uit la acel canal si la 99…, cam atat dar nu sunt chiar asa pasionat/cunoscator. Cand am mai incercat sa urmaresc pe canale din strainatate, prezentarile de acolo erau pentru masini dotate cu mai toate optionalele (cam cum este si cand mergi sa faci un test drive) nu cazurile mai apropiate de posibilitatile omului de rand).

      Si nu, nu intru deloc la categoria celor care cumpara ceva doar ca spune unul sau altul. Dar incerc sa aud/citesc ce spune unul sau altul (deci inclusiv ce mai spuneti dvs. sau alt comentator poate mai avizat decat mine) pentru ca sunt intr-o faza de documentare pe care o consider absolut necesara unei astfel de achizitii. Oricum nu se va intampla nimic anul acesta in conditiile crizei actuale.

      @IonutO
      am notat. Multumesc

      00
    • NOU
      #21

      un amic si-a luat in 2017 Opel Astra noua – 14.000 euro, 1,4 benzina, 140 cp, la 20.000 a cazut cutia de viteze, la 36.000 distributia. conduce masina relativ normal.

      10
    • @androidul cu sobolani
      am citit in mai multe locuri despre acea cadere in calitate/fiabilitate (intai a fost vorba despre Insignia si mai apoi si despre Astra, poate si altele). Tipul de la 99vehicles a facut la un moment dat un clip (daca nu mai multe, eu stiam de unul) foarte dur privind lipsa de fiabilitate Opel in ultimii ani. La un moment dat l-a sters, nu stiu de ce.
      Eu doar pot sa spun ca in cazul meu ca singura „problema” legata de cutia de viteze a fost de la bun inceput si asa a ramas si in prezent. Ca sa mergi inapoi trebuie sa ridici un inel pe schimbator. Daca era frig, cand o scoteai din marsarier inelul ramanea intepenit si trebuia sa il cobori tu. Am incercat sa ung eu pe acolo, am dus-o la mecanic pe chestia asta dar tot nu s-a rezolvat. Sincer, nici nu ma stresez, doar am condus dacie (cu 5 + 1 viteze de altfel) si o perioada a trebuit sa pornesc de pe loc cu a treia :))

      In ceea ce priveste distributia, masina mea o are pe lant, inca nu am avut nicio problema. tipul de la reprezentanta imi spusese la momentul respectiv ca e ultimul model/versiune din clasa ei/inferioara produsa de Opel care mai are distributia pe lant si ca, incepand cu Astra H gata cu lantul.

      00
    • eu am un accent din 2005 care vede 4000 constant, odata l-am tinut juma de ora la 4000 pe autostrada, tot n-a crapat….
      cum zicea domnu de mai sus masini ieftine extrem de fiabile…
      a si mai am o vectra b din 2001 si ma chinui an de an sa gasesc motive sa o dau…

      00
    • Legat de Fiat verifica ce inaltime poate sa aiba pasagerul de pe bancheta din spate. In pliante se specifica ceva de genul 1.83 … Cestie intalnita si la Citroen (vazut), posibil si la altele ….
      Motorul de logan in 3 pare fiabil, pe grupul de fb nu am vazut plangeri de pierderi de ulei la TCe (in total cred ca au fost 2 la sce). Versiunea curenta are 100cp, par suficienti pentru tipul asta de masina. Da, radio standard e cu bt integrat :) dar este fara CD :)))

      00
  4. 1. Este cel mai slab motor de pe seria 3. Ai abut asteptari mari si d asta esti dezamagit. Daca vrei condus sportiv nu iei 320i…si un 320d ar fi fost mai bun

    2. Passatul este mai mare, undeva intre seria 3 si 5. La capitul interior BMW nu a fost bun niciodata, poate doar oe seria 7…

    In restul totul tine de optiunile pe care le alegi pe masina, de obicei masinile premium sunt cu optiuni bune. Cine da 60 de mii pe asta mai pune 5-7 mii sa aiba si ACC, android, etc… Astia care au comandat o clar au fost idioti, sa dea 5 mii probabil pe pachetul M si sa ia cu motorizare de 2l benzina cea mai slaba, fara niste optiuni de baza, cum ar fi android.

    00
    • Nu exista Android Auto ca optiune, BMW ofera suport doar pentru Apple Carplay.

      Masina e departe de a fi cheala. Nu are pachetul de asistenta, chestie foarte importanta pentru autor, dar nu putem vorbi de lipsa de dotari. Din pacate, jumatate din review e numai hate nejustificat…

      00
    • Vezi ca nu sti! Android auto nu exista ca optiune la Bmw. Am înțeles ca de anul asta/la anul se va outea pune!

      00
    • @Stefan de ce spui ca e hate? Asta e opinia omului. A condus omul si alte masini alea iau placut mai mult decat asta. La fel cum tie iti place X masina pentru ca „pitong”.

      El a oferit si o critica constructiva nu hate gratuit. Hate e atunci cand spui „Loganul este de cacat” the end. Fara sa spui si de ce este Loganul de cacat si ce ti-ar placea sa vezi schimbat la Logan.

      Intelegi ce zic eu?

      00
    • My bag cu android..n am stiut.
      In rest aveti dreptate, jumatate de articol e hate, mai ales din cauza motorului.
      Eu n am zis ca e cheala, doar ca n are unele optiuni pe care autorul le ar fi vrut, motiv pe restul de jumatate de hate :))

      00
    • Ionut, eu inteleg ce zici tu, insa intrebarea e, tu ai citit review-ul?

      Omul e dezamagit ca motorul are doar 184cp din 2L, in timp ce Astra avea 180 din 1,6L acum 12 ani. In loc sa se bucure ca nu au pus un motor mic din care sa fi stors si ultimul CP. Pe de alta pare, consumul de 5,2L/100km dintr-un 2L de 184cp e doar decent. Ca idee, exista diferente constructive intre 330i si 320i, nu e doar o limitare de soft. O varianta limitata din soft e 318i, cu 156cp, care un 320i castrat.

      Apoi se plange ca, dupa asteptarile lui, masina nu trage, desi vine de pe o masina care avea cu 70cp mai putin. Problema sunt asteptarile lui de „ultimate driving machine”, nu masina in sine, mai ales ca vorbim de motorizarea entry-level pentru Seria 3. Pentru senzatii trebuia inchiriat un M340i. Care nu ar fi dezamagit, promit eu.

      Alta nemultumire e ca pozitia la volan e ca in autobuz… la un seria 3.

      In final ne spune ca masina e cheala sau ma rog, are dotari ieftine. Desi are pachetul M, interior din piele, pachetul pentru navigatie cu ceasuri de bord digitale, climatizarea pe 3 zone, pachetul parcare cu camera si asistent, pachetul de lumini (faruri adaptive si lumina ambientala). Stiu cum arata un Seria 3 G20 chel si e jalnic in comparatie cu masina din review. Da, omului i-au lipsit sistemele de asistenta, insa asta tine de Sixt care a configurat masina cu picioarele, nu de masina in sine.

      Ca tot ai adus vorba de critica constructiva.

      A se nota ca aspecte de genul: meniu navigatie, pozitie cupholdere, vizibilitatea la viraje, fontul butoanelor sau grosime volan nu le discut, ca sunt chestiuni de gust si de termen de comparatie.

      20
    • 318i are 1.5 turbo

      02
    • Nu chiar, spre deosebire de generatia trecuta, care pe 318i avea un 1,5 turbo in 3 cilindri, asta nou are un 2L cu putere redusa. Dpmdv, o decizie care merita aplaudata.

      00
    • @Stefan

      Pe scurt, ce e scris mai sus este opinia unui om bazată pe propriile lui trăiri și experiențe. Tu trebuie sa iei acest review si să-l treci prin filtrul minții tale și să-ți formezi propria părere. Nu trebuie sa fii 100% de acord sau 100% in dezacord. Nu trebuie sa fie totul alb sau negru.

      Tu ești o persoana care a trecut prin niște experiențe de viața, el a avut alte experiente. Tu ai condus X masini poate el a condus X la puterea a 3-a masini și atunci e dreptul lui sa fie multumit sau dezamăgit. Intelegi?

      Bafta, zi frumoasa

      00
  5. NOU
    #34

    Conform sistemului de numerotare britanic, toate masinile inmatriculate in a doua jumatate a anului 2019 au cifrele 69. Deci glumita asta nu a fost prea reusita.

    00
  6. Eu sunt curios cat a costat numarul de inmatriculare.

    (Pentru cei care nu stiu, in UK numerele de inmatriculare preferentiale sunt scoase la licitatie. Numere de genul asta, compuse din 1 sau 2 cifre au ajuns sa se vanda si pentru cateva milioane de £)

    00
  7. Ca și seria 5, și seria 3 are niște codificari de te ia capul
    G20/G30 nu sunt nici stock, nici M.
    Sa înțeleg ca G.. cuprinde acum noțiunea de Mpaket?

    00
    • Ai doar bodykit si evident o gramada de marcaje pe el cu M. Si-au batut joc practic de ce inseamna M. Vezi prin oras o gramada de 320D cu embleme M si vopsea pe grila :)

      Mai ai si masinile M Performance care sunt undeva intre un M si masinile de serie, eg: M340i.

      00
    • Ok, pana prin 2019 seria 3 era F30, parca, nu?
      Seria 5 era F10 pana prin 2017.
      Acum ce a zis BMW: Seria 3 G20, Seria 5 G30.
      Wtf BMW.
      Poate ma înșel eu, nu sunt nici pasionat atât de tare sa rețin atâtea codificari, dar când am citit G20 în postare a trebuit sa ma documentez ce fel de specificații are.
      E absurd, la fel și cu numerele din denumiri: 325, 330, 520, 530, 550.
      Nu mai au nicio legătură cu motorizarea.

      00
    • Ala e codul de fabrica, nimeni nu marcheteaza BMW dupa codificarea aia si n-ar trebui sa fie importanta pentru nimeni, exceptand service si fabrica.

      00
    • Cum la Passat este B5, B6, B7, etc. așa și la seria 3 a fost E90, F30, G20 (am făcut intenționat paralela cu Passat).
      M packet – la interior are scaune sport și volan M, la exterior are body kit și suspensie sport. Și VW are R line, Audi Sline, etc
      Cât despre motor și putere, aproape niciun producător nu are în denumirea modelului capacitatea cilindrică a motorului (vezi Audi cu 55TFSI, de ex, sau Mercedes cu C250)

      00
    • La fel cu la VW sau Audi, exista niste codificari de Caroserie ( G20, E90 si altele)
      Audi are B7, B8….
      Idea de M, este doar un pachet optic ce are aceasta masina si nu are nici o tangenta cu o masina nascuta M.

      10
    • Cât despre motor și putere, aproape niciun producător nu are în denumirea modelului capacitatea cilindrică a motorului

      BMW avea pe vremuri. 320 insemna 2 litri, 316 1.6 litri, 330 3 litri. Au schimbat, acum e oarecum corelat cu puterea motorului.

      00
    • Nu e niciun wtf BMW. G20 e codul intern pentru generatia actuala de Seria 3, generatia trecuta avea codul F30. G30 e cel pentru actuala serie 5, F10 pentru precedenta.

      La fel, denumirea exacta a modelului (vezi 320, 330, 525 etc.) se refera strict la putere. E perfect normal sa nu aiba nicio legatura cu motorizarea, din moment ce ai un singur motor (vezi 2.0 diesel/benzina single/bi-turbo) care acopera toata gama de putere 140-240cp. Adica 318d, 320d si 325d. Sau 318i, 320i si 330i. Cum ar trebui sa le numeasca, 320i-, 320i si 320i+?

      00
    • @Sabotor asa știam și eu, înainte ce urma după 3 la seria 3, sau 5 la seria 5 însemna capacitatea motorului.
      @Radu la VAG măcar au o logica B5, B6, B7…, la Ford MK… în ordinea lansării.
      La BMW ce avem? E90, F30, G20, 😂
      Măcar pe cele celebre le stiam: rechin, ursuleț, bufniță. 😂

      00
    • @Baxt – Ce rahat e bufnita? :))

      00
    • Sa mor dacă nu asa am auzit pe câțiva spunând la F10 😂

      00
    • stefan, extrem de logic.

      seria 3, generatia x-1: f30.
      seria 3, generatia x: g20.

      seria 5, generatia x-1: f10.
      seria 5, generaia x: g30.

      00
    • Thebblack, dar nu trebuie sa fie logic. Mi se pare halucinant cum va legati de codul intern al producatorului, cod relevant in fix trei cazuri:

      – pentru producator in perioada de dezvoltare/productie
      – pentru service pe durata de viata a modelului respectiv
      – pentru cunoscatori cand compara generatii diferite

      Toti cei mentionati mai sus stiu exact despre ce e vorba si faptul ca denumirile nu urmaresc un fir logic n-are nicio importanta.

      00
    • Mai degraba E60 as vedea ca bufnita, cu semnalizarile alea :))

      00
    • stefan, evident ca codurile interne ale producatorului nu ar trebui sa aiba nici o importanta pentru consumatorul final.

      in acelasi timp stim toti ca ele se vor scurge din fabrica si vor fi folosite de „experti” mai mult sau mai putin autentici.

      caz in care ai 2 variante. ori le pui coduri absolut independente, cum ar fi ursulet, pisica, rechin, bufnita, si mai stiu eu ce lighioana, astfel incat clientul sa nu aiba nici cea mai vaga asteptare cand le intalneste.
      ori le pui f10, f20, g30, h40, e92, e94, etc. si avand o logica solida in spate, astfel incat acelasi client sa stie dintr-o privire la ce sa se astepte. e mai noua, e mai mare, e mai nu stiu cum.

      cum fac ei acum lasa impresia unei logici care nu exista (sau daca exista este mult prea ezoterica chiar si pentru aia cu adevarat cunoscatori) si apar oameni, precum autorul, care sunt nemultumiti tocmai prin prisma asteptarilor rezultate in urma acelui indicativ. si dupa aia se mira cand zice lumea ca-s proaste.

      00
    • @Stefan titlul postarii este BMW 2019 G20 320i.
      Normal ca nefiind la curent cu aceste coduri a trebuit sa caut întâi sa vad ce înseamnă G20.
      Așadar, nu numai în service se folosesc codificari le, ci cam peste tot. Asa ca o sa pun mana sa învăț, ce sa fac, nah

      00
    • @Baxt Pai e foarte logic, modelul G vine dupa modelul F, sunt in ordine alfabetica. 20, 30, 40 sunt numere interne, pentru ca au mai multe variatii ale aceluiasi design. Tu stii pe dinafara care e diferenta intre B6 si B7 la Passat? Daca la VW se incrementeaza doar versiunea, inseamna ca litera B e reduntanta, puteau sa-i zica Passat 5 sau Passat 6.

      00
    • Ăla e numele platformei, nu neapărat numele modelului, și în general sunt consecutive.

      O variație mică a numărului (E89, E90, E91, E92, E93 de exemplu) denotă că platforma este „semi-comună” și a suferit mici alterații (E90 e sedan, E91 touring, E92 coupe, E93 cabrio).

      Numele platformei este folosit la BMW pentru că înainte erau 3 modele mari și late – Seria 3, 5, 7 – și cumva trebuia să le deosebești între generații.

      Dacă-mi zici, acum, „BMW 320d din 2018”, nu sunt sigur dacă este F3x sau G20, iar între ele există diferențe enorme.

      De asemenea, cu mici excepții (F80, de exemplu), numele platformelor sunt consecutive: E e înaintea F, care e înaintea G + numărul de după… Are o logică :)

      https://www.carmagazine.co.uk/car-news/industry-news/bmw/all-the-bmw-e-and-f-codenames-explained/

  8. Curios, eu când m-am urcat în seria 3 (venind din X) am zis că stau cu fundul pe asfalt, scaunul mi se pare foarte jos, picioarele nu au aproape deloc loc să se îndoaie.

    Iar farurile alea dacă sunt wow, imaginează-ți cum sunt cele adaptive și cu laser.

    00
    • La cele laser adaptive efectiv se creaza un culoar de intuneric sa nu il orbesc pe cel din fata . Vad perfect pe lateral toti betivii de prin sate.

      00
    • @Ion aia cu culoarul de intuneric tine de adaptive high beam, a aparut prima data pe S class 2012/13. Doar obtureaza sursa de lumina astfel incat sa „taie” masina care vine din fata sau masina pe care o ai in fata ta.
      Farurile „laser” se refera ca luminca e generata de un laser albastru care loveste un fosfor care apoi emite lumina cu o intensitate foarte mare.

      00
    • Laserul ăla e un pic marketing dar cele cu laser arată cel mai bine. Sunt de fapt leduri adaptive fază scurtă și lungă dar în plus au un modul laser care se activează numai peste o anumită viteză (80 parcă) și bat direct în față la distanță mare, ideea fiind să vezi mai departe la viteze de autostradă, nu să facă din noapte zi în fața mașinii (care oricum nu e o idee foarte bună).

      00
  9. Am un M340i de vreo luna jumate.
    O buna parte din ce mentionezi tu ca „lipsuri” sunt defapt optionale. Daca iei un M340i de la un dealer din stoc o sa fie mult mai echipata ca 320i-ul tau.

    In rest, nu stiu ce te asteptai tu la 181 de cai si motor de 2L + legislatia UE in privinta decibelilor. Pana si M5-ul nou se aude de parca ar fi acoperit cineva motorul cu ceva, si face el galagie acolo undeva sub capota dar nu iese. Practic ai ales cea mai slaba versiune.

    Sasiul adaptiv este optional. Pentru vizibilitatea laterala, cand ies de pe o strada, folosesc camerele din fata. Intradevar, obiectele par cam departe fata de realitate. Scaunele mele au reglaj electronic si imi salvez 2 pozitii pe profilul meu conectat in cloud.

    Motivul pentru care mi-am luat M340i este in primul rand din cauza optionalelor care sunt lipsa la 330i, 320i la toate masinile din stoc.

    Pentru familie vezi ca ai si M340i Touring: https://www.youtube.com/watch?v=OcQvn44u4og

    Majoritatea BMW_urilor pe care le vezi pe strada sunt cu motor de 2L si in general nu foarte performante. Doar soferii conduc intr-un mod mai agresiv. La fel de bine pot conduce prin oras si cu Dacia cu 75CP.
    Cu M340i prind suta in 4.4secunde, comparabil cu un Panamera 4S.

    10
    • Corect. Ce nu pare sa știe inca lumea e ca în cazul celor trei producători premium germani (Audi, BMW, Mercedes), e o diferență uriasa între echiparea de baza și echipării superioare (cu optionale). Pe scurt, în echiparea de baza te simți ceva mai bine ca intr-o Dacie – sorry Dacia :). Dacă vrei sa simți „calitatea germana” trebuie sa ieși la inaintare cu bănuți serioși băgați în opționale. Alta cale nu-i…

      00
    • Așa se întâmplă la orice producător, una vezi la echiparea de top, alta e în echiparea de bază, unde sunt componente mai ieftine, normal că se pierde din feelingul echipării de top. Din păcate și producătorii ăștia premium se prostituează, pentru că mașinile lor adevărate sunt prea scumpe, așa că au scos versiuni transgender, unde mai poți găsi ceva pedigree bmw care să merite, dar în rest totul e mai ieftin și la nivelul „mașinilor de volum”. De ce s-au umplut oare străzile de bășinoși cu mașini premium?

      00
  10. Dacă aveai TwinScroll, cum zici tu, ai fi simțit sportivitatea.
    Ce ai tu este denumită sub formă de marketing TwinTurbo, dar este o singură turbină, clasică.

    Decent review, dar comentezi lipsa de dotări pe o mașină închiriată.

    00
    • Tocmai asta e, ca motorul asta are o singura turbina de tip twin scroll. Asta cu TwinTurbo e o prostie impamantenita la noi, dar nu cred ca BMW a pretins in vreo brosura ca motorul asta ar fi TwinTurbo.

      00
  11. Totusi sa iei 320i si sa astepti sportivitate?! Atunci 340i este supercar si M3/M4 hypercar?

    00
    • Ohoo sa revenim pe pamant zic si sa-l dam jos pe Mos Craciun din copac. Nu a pretins nimeni asa ceva. Omul facea comparatie cu alte masini pe care le-a condus. Gen Cupra ;)

      00
  12. Passat-ul e mai degraba in aceeasi clasa cu Seria 5. Nu prea are rost comparatia de spatiu si confort intre cele doua.

    00
    • Passat e fix in clasa cu seria 3. In segmentul D, care include compact executive cars.
      Problema e ca, pentru BMW, spatiul interior si organizarea nu au fost niciodata o prioritate. Iar lumea nu intelege asta.

      00
    • Totusi, Passat nu concureaza cu seria 3, nici cu C Klasse, nici cu Audi A4. Sunt bagate la gramada in segmentul D, dar cam atat. Concurentii Passat-ului sunt Mazda 6, Skoda Superb, Peugeot 508, Opel Insignia, Ford Mondeo, Renault Talisman etc. Comparatii cu privire la spatiu, materiale sau ergonomie ar trebui facute cu aceste modele, nu cu BMW, Mercedes sau Audi…

      00
    • Da, bravo. My bad. Ramane totusi o diferenta de orientare, Passat-ul e axat pe confort / business, Seria 3 vrea sa fie ceva mai sportiv. La BMW de la Seria 5 se orienteaza mai mult spre confort.
      Mortii lor de fiare… :)

      00
    • BMW – „the ultimate driving machine”. Nu „the ultimate people carrying machine”.

  13. Mi se pare ciudat sa critici o masina inchiriata (!) pentru optiunile pe care NU le are, desi acestea sunt disponibile in configurator. Pentru ca, mai ales la bmw, optiunile sunt foarte scumpe. Pretul de pornire pentru un 320i este de 38500 euro. 330i-ul pleaca de la 42500, iar M340i-ul de la 63000 euro. Pachetul M pe care masina testata de tine il are costa 11500 euro si include mai multe optiuni: iluminarea ambientala, capitonaj plafon negru antracit, farurile ceata cu LED, scaunele sport, volanul M imbracat in piele, si pachetul aerodinamic exterior (bara fata, bara spate, praguri). Farurile LED costa 1025 euro, cele laser 2050 euro. Pachetul de driving assistant professional costa 2000 euro (incluzand monitorizarea unghiului mort, ACC, camere 360). Pachetul live cockpit professional (pe care masina testata de tine il are, pentru ca ai afisajul de instrumente din spatele volanului complet digital) este 2900 euro. Ceea ce vreau sa spun este ca masina pe care ai testat-o este departe de a fi cheala, probabil a costat peste 50.000 euro, iar cu inca 5-7000 euro (10% din pret) puneai si celelalte optiuni pe care ti le-ai fi dorit.
    In legatura cu motorizarea, pot intelege de ce ti s-a parut lenesa. G20-ul nu e o masina usoara (1500 kg tractiune spate, 1700kg tractiune integrala), iar 184 cai din 2.0 benzina cu cuplu redus e firesc sa ti se para ca nu are zvac. Eu am un f30 non-facelift 335xd, 3.0 diesel 313 cai. Am condus si f30 facelift 340xi (3.0 benzina 326 cai), si diferentele la condus sunt majore fata de motorizarile de 2 litri (compar cu G20 320xd 2.0 diesel 190 cai).
    In rest mi-a placut ca ai fost sincer cu review-ul, si ca ai pus accent pe ceea ce te-ai astepta tu sa aibe un seria 3 din 2019. Din pacate modelul de business al bmw include optiuni foarte scumpe, care ridica mult pretul final al masinii. Cand incluzi si TVA (pers. fizica), ajungi la niste sume exorbitante.

    00
    • Nu confunda preturile din Europa cu preturile din UK – nu doar masinile SH sunt mai ieftine aici ci si cele noi.

      Un exemplu care m-a frapat nu demult este Jaguar I-Pace (cel electric) care in configuratia de top HSE + optionale ajunge la £80k iar in Ro acelasi I-Pace de data asta in configuratia de mijloc SE costa peste 100k euro (sau cel putin asa imi amintesc ca era cel expus de Tiriac in Mall Baneasa).

      Masina din articolul de mai sus costa £36k pe site-ul BMW – asta e pretul de lista, pret pe care nu il plateste nimeni niciodata. Pachetul M de pe masina este doar design si nimic mai mult, pachetul M pe care il vrei cu jante pe 19, frane performante, suspesnie adaptiva, etc costa inca £2.2k. Restul dotarilor faruri cu LED, digital cockpit, etc sunt standard.

      00
    • Bogdan zice de led adaptiv. Sunt trei dotări la faruri. Led (standard), led adaptiv și laser (de fapt tot led adaptiv plus un pic de laser). Design-ul variază destul de mult între cele 3 variante, nu întâmplător cele cu laser fiind și cele mai frumoase (subiectiv).

      00
    • Toate vin cu faruri LED, iar optionale sunt cele Laser (parte din Visibility Pack) – iarasi valabil doar pt UK, nu stiu in rest.

      Nu stiu de nici un alt producator in afara de Land Rover care sa ofere 3 nivele de faruri, costuri prea ridicate nu ar avea sens.

      00
  14. E foarte scumpa pentru ce ofera. Cu mult mai putini bani cumperi Giulia Veloce ( care apropo, are aceeasi cutie de viteze automata ca si seria 3). Un 320 dotat bine ajunge sa depaseasca costul unei Giulia Quadrifoglio chiar. Asta daca esti in cautare de sedan mic, sport.
    Daca vrei ceva spatios, Superb sau Toyota Camry.
    Insa in orice review pe youtube, lumea o lauda si nu vezi mentiuni despre aspecte negative. E destul de clar cat de cinstiti sunt si astia care se dau jurnalisti auto.
    Nu mi se pare o masina dezastruoasa, asa cum ai descris-o, insa mie imi plac masinile mai mici. Si depinde de fiecare, insa pe mine Android auto sau ACC si alte bizbizuri ma lasa indiferent.
    Mi-a placut faza cu semnalizarea.

    00
    • „cu mult mai putini bani” nu cumperi nici macar varianta de baza de la Giulia, cu atat mai putin Veloce.

      Superb are nu are sigla care trebuie (google „badge snobbery”) iar Camry din cate stiu, poate gresesc, nu se vinde in Europa.

      00
  15. Seria 3 e in acceasi clasa (ma refer la dimensiuni) cu Octavia, nu cu Passat. Seria 5 o echivalezi cu Passat, d-acolo vine spatiul mai mare la Passat. 320i cu 180 de cai nu e inca masina sport. Totusi, imi vine greu, dar foarte greu sa cred ca e lenesa; e mai fasneata decat 80% din masinile de pe sosea. Acum daca tu aveai asteptari de M3, e posibil sa fi dezamagit de 320i.

    Singurul “șoc în motor” îl simt în treapta 2 și 3 dacă o calc brusc începând cu 4000rpm.

    Pai boss, nu stiu cum sa-ti spun, da’ nu trebuie sa simti soc in motor cu o automata. Daca simti, e cam fututa cutia de viteze.

    Mașina nu are monitorizare de unghi mort, nu are ACC, doar Cruise control neadaptiv din anii 2000. Nu are Android Auto, pentru că BMW. Dacă primesc apel pe WhatsApp îmi apare că sunt sunat de un număr necunoscut pe display, dar nu pot răspunde din nici un buton. Trebuie să fac acel slide din aplicație pentru a răspunde. Apeluri audio pot iniția doar din agenda telefonului.

    Exista, dar ca dotare extra. Cum e cam la orice alta marca. Android Auto, da, merita niste mui mari BMW pentru treaba asta, ei nu cred in asa ceva. Ar trebui sa aibe Apple CarPlay, totusi. Cu WhatsApp, da, nu recunoaste numarul, dar ar trebui sa poti raspunde. Eu, pe seria 3 din generatia precedenta, pot.

    Citisem că la BMW scaunul șoferului se lasă mult în jos, dând impresia că mergi pe asfalt. Poate pe M-uri, dar pe 320i tot ca în autobuz stai.

    Nu m-am suit intr-un seria 3 nou, vorbesc iarasi de generatia precendenta… Pe pozitia cea mai de jos, abia vad peste bord.

    00
    • Jos, in parcare, am un E90 in stanga si un E92 in dreapta. Sunt mai scurte decat 5E-ul si posibil la fel de lungi ca vechiul 1Z3.
      Marea lor problemă e ca motorul incepe la jumătatea capotei si portbagajul la puntea spate.
      E90-ul (are pachet M) e o mașină de scos pietrele de la rinichi ;))

      00
    • Nu te pricepi la masini. Seria 1 e compacta, in clasa cu Octavia. Seria 3 clasa medie, exact ca Passat.

      10
    • Mihai, noua generatie de Octavia are 4,69 m. Seria 3 are 4,70 m, in timp ce Seria 1 are 4,32 m. Eu inteleg ca s-au trasat niste linii intre clase si anumite modele au fost bagate la gramada. Totusi, daca lasam gandirea rigida la o parte, bunul-simt ne spune ca Octavia e mult mai aproape de Seria 3 si de doua ori mai mare decat Seria 1.

      @zidanne: faptul ca motorul incepe la jumatatea capotei nu e o problema, ci motivul pentru care le cumperi. :))

      00
    • Te uiti degeaba la dimensiunea caroseriei. Uita-te la datele de ampatament si ecartament, alea fac diferenta. Octavia e in continuare foarte aproape de seria 1 si alte modele compacte.

      00
    • Pe cumparator de multe ori il doare in cot in ce clasa zice producatorul ca e masina lui. El pune pe hartie niste nevoi: portbagaj, putere motor, loc in spate, buget, etc. . Foarte rar clasa din care face parte.
      Asa ca BMW degeaba se bate cu pumnul in piept ca seria 3 e clasa superioara, cand Gigel gaseste in Octavia 90% din ce ofera BMW, la jumatate de pret.
      Clasa conteaza doar in statistici.

      00
    • Mihai, ai dreptate, Octavia imparte in continuare platforma cu Golf si Leon. Discutia de aici era, cred, despre spatiu la interior, loc pe bancheta din spate, dimensiune portbagaj. Unde putem spune ca bate la usa fratilor mai mari.

      00
    • @Stefan daca e sa vorbim de pozitionarea motorului… eu as vrea in spatele scaunelor, cat mai jos :)) eventual in spatele randului al doilea… undeva unde incepe portbagajul la seria 3 :))
      Ar trebui ca producatorul sa specifice ca primul metru nu este folosit la 320 :D (exagerez putin)

      00
    • De acord cu voi ca majoritatea cumparatorilor se uita la spatiul interior si la portbagaj, dar asta nu le face pe cele doua criterii absolute pentru a clasifica masinile. De exemplu, mie imi este suficient spatiul pe care il ofera o masina din clasa compacta, dar mi-as dori o clasa mai mare pentru confortul in timpul rulajului, mai ales la viteze mari. In cazul meu, nu ma incalzeste cu nimic ca Octavia are portbagaj de ~ 600l si loc in spate, ca tot ca un Golf merge.

      00
    • @Mihai de cand cu MQB (lasand MLB/MSB/MEB deoparte) diferentele intre clase a cam disparut.
      In timp ce Golf/Leon a ramans in clasa C (sau compacte cum le zice peste balta) Octavia la aproape 4.70 a fost impisa spre clasa D (mid-size) – cei de la Euro NCAP o considera „Large family car”.

      00
    • @Mihai
      Ai plecat pe lângă subiect… Ideea e că nu poți să te plângi că în seria 3 e mai mic spațiul decât în passat, când passatul e din aceeași clasă cu Seria 5, nu cu seria 3.

      00
    • Sigur nu cu seria 7 long wheelbase?

      00
    • VW Phaeton e ala care concureaza cu 7 :P

      00
  16. Asa cum s-a mai spus, probabil tu iti doreai Seria 5, care chiar are portbagaj mare si poti sa mergi si cu 5 persoane in ea, Seria 3 e mai mic.
    Pentru sportivitate, BMW e renumit pentru motorul de 3 litri, cu 6 cilindri in linie, asta e capodopera lor. 2 litri cu 4 cilindri e un motor obisnuit. Cum ai zis si tu, pentru o masina de inchiriat conteaza foarte mult aspectul, daca s-au zgarcit la presuri iti dai seama ca nu au ales Adaptive Cruise-Control, asistenta la unghiul mort si toate cele.

    Iar pentru pahare, unde ar fi fost o pozitionare mai buna? Mie imi vin foarte la indemana puse acolo, in fata manetei de schimbator.

    00
  17. Legat de presuri, nici o masina pe care am inchiriat-o in viata asta ( doar AVIS)nu avea presuri.
    Am inchiriat masina care avea 3km in bord in aeroportul din Berlin Tegel, la fel aceeasi chestie.
    Nu pot sa inteleg rationamentul, ca multe vin cu dotari standard presuri, nu sunt ceva optiune fancy, si tot sunt indepartate cand sunt inchiriate. Eu nu gasesc o explicatie logica pentru asta.

    00
    • Când o vând, cine are preșuri noi? :D

      00
    • În Spania mi-au zis ca le iau ca să nu le ia clientul. În București se scoate și placa aia de deasupra portbagajului, no kidding. „Da’ chiar aveți nevoie de ea”?

      00
    • Se fură?

      00
    • Ele vin fara presuri, unii dealeri le ofera ca bonus („de origine” sau compatibile, iar altii de alea la 30lei).

      Mai sunt si producatori care le trimit cu alea textile gen Opel/Hyundai.

      00
    • eu cand am primit prima data o masina inchiriata fara presuri le-am atras atentia ca au uitat presurile cei care au spalat masina.

      00
  18. Ai facut review-ul asta stiind ca vei face comment-uri:

    -totusi, nu ai spus nimic de manevrabilitate, cred ca pe de o parte nu o poti compara cu un hatchback, ca si cupra, insa nu o poti pune langa passat, sunt chestii total diferite
    -spui ca nu ai simtit viteza, asta poate si pentru ca Zf-ul e astazi una dintre cele mai bune cutii de pe piata, schimba rapid, insa o face foarte lin(este o cutie cu convertizor de cuplu).Iar diferenta nu o percepe soferul, cat o percep pasagerii, pai dsg-ul zdruncina, in timp la zf masina accelereaza, face viteza, insa nu prea simti schimbarile; nu o compara cu cupra, ia mergi cu un c class cu g tronic, si vei astepta schimarea, sau pune-te in A4 cu dsg, si simti socuri
    -pozitia la volan, ambianta, etc, e ceva ce te obisnuiesti, sau e genul like it or leave it, de aceea sunt oameni care cumpara numai audi cu interior bej, ca le da o anumita senzatie
    -este adevarat ca seria 3 este domesticita (se adreseaza unui public larg, de pe multe continente), de la generatie la generatie cu directie mai moale, au ca si target oameni ce vor imagine (m-pack exterior….o manelarie in timp ce sub capota troncane un 2 litri diesel), insa daca ai conduce un 340i, cu EDC, ti-ai schimba parerea radical
    -motorul scoate putere mica pentru emisii si consum, exista si in varianta de 150 cp(318i)

    00
    • Manevrabilitate in parcari, poate.
      Un hatchback de oricati cai putere si cu tractiune fata are minim 20 de secunde in plus pe Nurburgring fata de o masina decenta de putere similara si cu tractiune spate. Daca la acea manevrabilitate te refereai.

      00
    • diferenta o percep pasagerii mai mult decat soferul. cum boss, soferul o conduc eprin radio din fata calculatorului?

      00
    • Tu probabil ca ai facut teste cu fwd si rwd pe Nurburgring si ai decis ca cee fwd sunt mai manevrabile si mai placute la condus; de fapt asta e si motivul pentru care si supersportivele devin awd, e doar o trecere naturala catre fdw.
      Orice rwd va fi penalizat la spatiu interior(habitaclu mai mic din cauza motorului+cutie montate longitudinal), tunel transmisie, insa nu poti veni tu aici sa ne spui ca o directie fwd e mai placuta fata de rwd, cand toata lumea stie ce inseamna subvirarea, senzatia sa se ridice fata masinii la accelerare….intre doua masini cu fwd si rwd la condus intotdeauna va fi mai manevrabila si placuta la condus cea rwd. Eu le-am cam avut/am pe ambele, in diverse declinari(marca, motorizare, putere), si pot spune ca nilic nu se compara cu un motor aspirat de cilindree mare/rwd.

      00
    • @Nelu daca tot ai bagat de la tine, de ce nu ai pus 30 de secunde? sau 40?

      Nu de alta dar ma uit aici : https://www.evo.co.uk/features/19284/fastest-hot-hatchbacks-the-top-10-by-nurburgring-lap-time

      Si vad ca un Honda Civic Type R din 2014 scoate la fel ca un M3 de prin aceeasi perioada, sau un Seat Leon Cupra scoate la fel ca un M2.

      Si putem continua, recordul pe hatchuri cu tractiune fata e la renault megane trophy R: 7:40.1 fata de BMW M3 CS care a scos 7:38

      00
    • Vorbesti de masini concept construite in 5-6-20 de exemplare pt a exemplifica o idee. Lamborghini e mai lent ca trophy – tu ce zici , care e mai buna ? :)

      00
    • Tu ai zis orice hatch, acu iar nu e bine.

      Cupra aia alergata nu e masina concept, e masina de serie. Locul 2 la hatch e noul Type R, o masina de serie.

      BMW M3 CS de care am zis e la fel masina „concept” ca doar 1200 de bucati au fost facute, deci un M3 „de serie” e mai slab.

      Eu iti vin cu date concrete tu cu povesti nemuritoare.

      00
    • @becaly
      „nu se compara cu un motor aspirat de cilindree mare/rwd.”
      Ai uitat de cutie manuala (sa moara de ciuda vali😎)

      00
  19. –> scaune de piele, iluminare ambientala, pachet estetic M, cutie automata
    –> cheala

    pick one

    00
  20. @autor, esti pun pic hater,
    daca 0-100 km/h in 7.1 secunde, nu ti se pare ok/decent fata de 10.8 sec cat avea pasatul de 1.6, esti putin nerealist.

    00
    • Un pic mi se pare putin spus

      00
    • Astia care au condus skode si așa, au perceptia despre motricitate alterata pe viata. Maximul care il pot resimti real in materie de senzatie automobilistica este vreun Audi cu tractiune fata.

      00
    • skoda mea scoate 5.8 la suta. ce ziceai?

      00
    • scoate 5% pe luna din pofta de viata a omului. :)

      00
    • nu vorbesc de consum bre ala joaca in zona 7.5 (mers batraneste 110) – dracu stie (mers de toti caii).
      0 -100 da mi-a fost mai usor sa scriu % :D

      00
    • poa sa scoata si 3 secunde, tot o masina anosta care infrange spiritul e. No ofense. Nici nu se doreste a fi o masina care sa provoace furnicaturi – Jaguar Type E, atunci ce e ?

      00
    • gresisi comparatia boss. Astia il compara cu BMW 330i M Sport.

      e type e o clasa diferita de masina…stii tu, limuzina vs sport car

      „infrange spiritul”
      asta e langa „nu simt masina”

      00
    • Bai oamenilor… sunt persoane pentru care masina e o scula. Vor ceva sa ii duca din A in B, cu costuri minime si in conditii de singuranta si confort acceptabile. Atat. Ca un ciocan. Nu ii intereseaza sa aiba maner cauciucat, cu striatii, cap lucios si accesoriu de scos cuie. Le ajunge unul batranesc cu maner de lemn.
      Iar pe partea cealata sunt oameni pentru care masina e o pasiune, un hobby, le provoaca sentimente si trairi, si vor ceva in plus, manevrabilitate, sportivitate, senzatii tari.
      Prima categorie prefera octavia (ca tot se mentioneaza) pentru ca e mai practica, mai ieftin de intretinut, mai economica. Categoria 2 prefera seria 3 pentru suspensia tare, tractiunea spate, look-ul sportiv.
      Sunteti din ambele categorii pe aici si trebuie sa coexistati.

      00
    • nu boss. Sunt oameni care au pula atat de mica incat singura chestie pe care o simt e masina.
      Nelu, de fata, imi plange de mila. Nu zice „bah, io prefer X ca..”. Nu. Imi plange de mila ca mi se duce spiritul. Pentru ca stau intr-o barca comoda pe care o duc foarte repede la 100.
      Daca o vreau mai incomoda apas doua butoane si o trec in Sport.

      Doar ca sa vezi dracie. Nu prea am unde. Ca sa fie bucuria bucurie tre sa o duci pe traseu. Sa ii dai sa zaca. Sa urle cauciucurile sub tine. Acolo „simti” masina. Acolo iti fute, eventual, spiritul cum sta masina in curbe.
      Dar, pentru aia tre sa ai si bani de cauciucuri si de eventuale reparatii si o pista aproape (daca eram motorist era mai usor, ca am o zona de joaca la 1km).

      Cand o sa vreau caterinca si o sa am si cum (bani, parcare) o sa fac si io suedezescul „imi iau un muscle car american si ma plimb pe bulivard in uichend”.

      00
    • @animanloo 272 sau 280?

      00
    • 206 kw – e cam 276,

      00
  21. passat este o cutie goala pe dinauntru pentru a impacat segmente largi de piata – gen spatiu pt toata lumea si un design conservator ,decent.
    bmw are personalitate, nu se doreste un cal de bataie pt toate gusturile din piata. si la cat costa, nici nu ar putea sa se marketeze in acest fel. interiorul este voit construit in jurul soferului ca sa dea senzatia de post de comanda. Este totusi o masina grea (multa tehnica in constructia sasiului) si motorul acela este entry level – la Passat care e entry level ? 100 de cai ?

    00
  22. NOU
    #124

    Sicst are berou in Anglea? Si factureaza in lei?

    00
  23. „Asta a fost prima dezamăgire deoarece pe Astra H din 1,6l au scos 180CP acum 12 ani.”

    coae asta cu puterea scrie pe kkturile alea de flyere, pe toate siteurile de acu 2 ani, cum kkt sa fii dezamagit iar apoi sa o cumperi? DEZAMAGIT

    puteam sa scriu un review mai bun chiar daca am vazut-o doar in poze.

    00
  24. Hai sa va fac eu un review relevant – Alfa Romeo Giulia, 210 cai dintr-un motor similar-ish. Interior la nivel de 2009, interfata grafica, la fel. F joasa masina (misto sau nu). Dinamica buna dar directie de cacat. Motorul cu rezerve suficiente, dar accesibile doar in modul sport sau pe manual din padele – pai ori schimba ea, ori schimb eu, pt ce am dat banii pe automata ? sa lucrez eu in locul ei ? :)
    All in all – nu e o concurenta reala la branduri ca Merc sau BMW, dar e o alternativa draguta – din pacate la aceeasi bani.

    00
    • Daca un 320i s slabut la 184 de ponei exista varianta tot benzina 328i la 245 hp daca nu ma insel, pe F30 era, acuma daca au facut 330i din 2.0 la 252hp e posibil ca pe G20 sa nu mai fie

      00
    • Pe G20 tot ala e, 2L turbo, 252CP, dar l-au branduit 330i. Adica au scos din portofoliu 6-le in linie.

      00
    • Nu l-au scos. Se cheama m340i

      00
    • Bag cracii. Am înjurat pe unu cu giulia azi (stiind si discutia de aici). Bah nene, s-a bagat in depășire si cred ca apasa pe acceleratia aia incet sa nu cumva sa o murdareasca.
      Frumoasă rabla, prost sofer

      00
  25. „același motor este pus și pe 330i” – downsizeing la alt nivel. Intrebarea e daca merita pretul cerut.
    Cat despre discutia aspirat/turbo e trist ca atmosfericele sunt pe cale de disparitie.
    Exact ca in cazul review-ului de ieri: ai cumpara asa ceva drept masina (proprietate) personala?

    00
  26. Mi se pare ciudat ca o masina cu review-uri bune cam peste tot e vazuta atat de prost in comparatie cu un Passat. Singurele minusuri majore mi se par reglajul scaunelor pe versiunile fara scaune electrice (care sunt la fel de jos plasate ca pe versiunile precedente) si lipsa Android Auto.

    00
  27. Daca mai ziceai si ceva de Mac/iphone sigur ii pica blogul lui zoso de la cate comentarii care sa te aduca pe calea cea buna generai :)

    00
  28. avea lichid de semnalizare?
    am auzit ca pierd astea lichidu mai rau decat tsiul ulei

    00
  29. 1.Eu am condus 316i cu motorul de Peugeout de 1.6 Turbo 134 cai și mi s-a părut rachetă față de 1.6 TDI, nush cum 2.0 de 184 cai poate părea slow. (manuală ambele)

    Poate autorul fiind obișnuit cu diesel simte doar cuplul dar nu se uită la viteză? În cazul ăsta da, cuplul e același, dar pentru aceeași viteză dieselul schimbă vreo 3 viteze în timp ce benzinarul se tot duce în aceeași viteză… la pachet cu un consum pe măsură

    2.Intr-adevar la spațiu interior, portbagaj, BMW e cu o clasă în urmă cel puțin, adică are spatiu și portbagaj de Golf și alte compacte, dacă vrei spațiu nu îți iei BMW asta e clar. Mie și seria 5 mi se pare mai înghesuit decât Passat, mă refer la seria anterioară.

    3.Referitor la manevrabilitate probabil trebuie să mergi foarte tare sau să fii pilot ca să simți diferența dintre FWD și RWD, mai ales dacă vii de pe FWD.

    4.Nu știu dacă motorul de 2.0 de 184 e la fel cu cel de 245, probabil cel puțin turbina injectoarele sunt diferite. Am un prieten care de la 320D 190 cp a trecut la 430i de 245 cp și diferența e enormă, dieselul se plafonează imediat oricâți cai ai avea.

    5.Ma mir că ți-a consumat așa puțin, eu la test drive cu 316i sub 8% nu am scăzut oricum am mers, și am mers normal fără să trag foarte tare de mașină.

    00
    • Referitor la punctul 4, si anume ca disel-ul se plafoneaza imediat oricati cai ai avea. La cele cu 2 turbine (vorbesc din perspectiva unui 335xd, 3.0 diesel cu 2 turbine si 313 cp stock), senzatia de plafonare nu am simtit-o niciodata, masina fiind ajutata si de cutia cu 8 trepte. Pe Sport+, turatia motorului urca pana in ~5200 ture, iar apoi cade in ~4000 la urmatoarea treapta, fara a simti nici un fel de plafonare. In trecut am avut e90 330xd, care era tot motor de 3.0, dar cu o singura turbina, si cutia de 6 trepte, ceea ce intr-adevar dadea o senzatie de plafonare, pentru ca din ~4500 turatii ajungea in ~3000 turatii.

      00
  30. N-ai înțeles nimic. Nu-ți iei BMW ca să vezi tu bine. Îți iei BMW ca să te vadă alții pe tine! #săștie.

    00
  31. NOU
    #141

    S-au adunat saracii sa comenteze la masina inchiriata, e ca si cum comentezi meciuri de poker pe moneda fantastica la care nici macar nu participi. Pai daca scoateai din buzunar30-40k de mii cat e masina asta altfel era review-ul. Iar cine comenteaza toti saracii cu opel astra si hyundai i30

    10
    • pentru multi cu Logan sa ai piele si cutie automata inseamna ca e bine dotata masina, chiar daca e 50k.

      00
  32. Hai ma lasi. Daca nici macar o masina care prinde suta in 7.1 secunde nu trage, atunci ce masina mai trage ? A crezut ca si-a inchiriat M3 ? Poate era mai bun Passat-ul cu suta in 12 sec.
    Ce ergonomie nene ? Ce ar fi vrut, locuri de depozitare pentru 3 copii si de 2 neveste ?
    Un BMW se conduce si arata wow, ca bonus mai primesti un portbagaj si niste locuri pentru pasageri.

    00
  33. BMW x4, 3l, 275CP achizitionat in 2019 de nou, pachet M. Exact aceeasi experienta cu designul – design exceptional atat exterior cat si interior (mai putin faptul ca nu are manere deasupra usilor sa te tii de ele cand drumul este accidentat), dar are multe hibe din punct de vedere software:
    – gasesc dimineata portbagajul ridicat (s-a intamplat de vreo 4 ori). O data chiar a venit politia la usa sa-mi comunice ca am lasat portbagajul ridicat si sa-mi spuna sa nu vin la ei sa fac plangere.
    – daca esti conectat pe bluetooth, nu poti asculta muzica prin cablu – mi se pare o idiotenie maxima, intrucat prin bluetooth calitatea sunetului este execrabila.
    – daca asculti muzica si stai la semafor si ti se opreste motorul (start->stop), atunci cand reporneste, volumul muzicii scade pentru o fractiune de secunda. M-am simtit ca in dacie cand porneam masina cu farurile aprinse si se micsora intensitatea farurilor pe perioada de pornire.
    – daca sistemul de collision impact (are 4 camere) e setat pe nivelul de sensibilitate maxima, nu poti parca intre doua masini. Pur si simplu franeaza automat, chiar daca ai loc sa deschizi usile la a doua treapta si stanga si dreapta.
    – navigatia este extrem de greu de folosit – tot cu waze ma deplasez.
    – softul, in general, este extrem de greoi si neintuitiv: ca sa treci de pe ascultat muzica de pe telefon pe radio trebuie sa apesi de trei ori un buton si sa invarti si de rotita.

    Concluzie: foarte multumit de aspect, foarte nemultumit de software in general.

    00
  34. NOU
    #145

    Nu inteleg de ce e placut ca nu schimba la 7000rpm, in modul manual. Nu inteleg de ce ti-ar placea sa mergi cu o madina turata la maxim fara sa schimbi in treapta superioara.

    00
  35. NOU
    #147

    Urăsc BMW maxim pentru prostituția accentuată pe care o face, dar interfața de iDrive în nici un caz nu e proastă. “Or” râs de ei la primul iDrive, dar de atunci a trecut mult.

    00
  36. Te-ai gandit vreodata la un mercedes? Chiar si o varianta mai veche e peste orice bmw, dar asta e parerea mea.

    00
  37. Companiile de inchirieri auto nu pun presuri, pentru ca fie sunt furate de clienti, fie clientii se accidenteaza din cauza lor atunci cand urca in masina (le aluneca presul etc). Stiu ca suna stupid, dar asta e adevarul.

    00
  38. deci pe autor il intereseaza mau mult fontul de pe butoane.
    ok 😂😂😂

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Ultimele articole

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile