Review Skoda Superb 2019

Benzina DSG 1.5L TSI 150CP Ambition

Din aceeași categorie, am mai avut Opel Insignia 2012, Ford Mondeo 2014, ambele 2L manuale, pe motorină, de la firmă. Trecând în modul de muncă pe cont propriu, îmi trebuia o mașina de familie și de oraș. Nu mă pricep la mașini (și nici la fotbal), dar am zis să mă uit la profesioniști, ce folosesc la închiriat de mașini cu șofer. La VMS, mai nou Autonom, am văzut de-lungul timpului Mercedes, Ford și Skoda. Skoda probabil că e cel mai ieftin de întreținut. A contat și finanțarea Porsche, mai bună decât la bancă, și cu buy-back garantat. Am uitat să zic că pe firmă sunt deal-uri mai bune, iar Porsche București Vest sunt mai normali la cap decât Porsche București Nord, că au vad mai mic.

Achiziția a fost în iunie anul trecut și mă cam grăbeam. La acea vreme, dieselgate era un subiect încă, așa că am vrut neapărat benzină și automată (pentru că 95% din timp conduc în oraș). În stoc sau în producție pentru România nu se găsea decât motorina manuală. Am avut noroc să găsesc în vamă o mașina “ascunsă” de dealer. Acum un an, ca motorizare pe benzină și automată nu era decât 1.5L, acum văd că există și de 2L. Dotările suplimentare au fost alese, evident, de dealer, dar nimic lipsă din ce mi-aș fi dorit neapărat în plus (scaune și geamuri încălzite, senzori de parcare, geamuri fumurii în spate). Sistemul audio era standard, dar probabil că aș fi dat banii pe unul și mai bun. Are cruise control, dar nu am folosit.

Surprize plăcute:

Cutia automată face toți banii. Modul sport e mai aproape de felul cum aș fi condus-o manual (kick-down și turație mai naturale pentru mine), dar în oraș nu simt nevoia. Îmi trebuie sport doar la drum lung, la deal sau munte (atât când urc cât și când cobor). Benzină bună (98) ajută în modul drive în oraș. Consum mediu e de 6.5-7 la drum lung (Grecia), în funcție de drive sau sport. În oraș poate fi oricât între 9 și 12, în funcție de condiții (trafic, anotimp), dar probabil că 11 ar fi o așteptare cinstită pentru București dimineața. Nu regret dieselul de 2L în nicio condiție.

Pot selecta start-stop să pornească atunci când iau piciorul de pe frână, nu când pornesc accelerația.

Farurile adaptive sunt utile chiar și în oraș. Am avut doar pe Insignia, dar parcă la Skoda sunt mai bune (anticipează mai bine).

Izolarea fonică este excelentă.

Spațiul e cel mai mare avantaj. Portbagajul de Mondeo era mai lat, dar mai bun e habitaclul la Skoda.

Mărunțișurile sunt bine gândite: buzunare oriunde.

Sistemul audio este excelent cu SmartLink, ca și experiență audio. Streaming-ul pe bluetooth depinde de codec (nu asteptați minuni cu SBC). Radioul lasă de dorit ca sunet, Sony-ul de pe Mondeo era mai bun. Head-unit-ul e buggy, dar IOS-ul de pe iPhone îl provoacă din ce în ce mai puțin (14 beta acum).

Surprize neplăcute:

Bieletele anti-ruliu de pe spate au început să cloncăne înainte de 5000 de km. Înlocuite pe garanție.

Consumul de ulei e neașteptat (nu exagerat, dar a trebuit să completez o dată în primele mii de km, și încă nu a venit revizia).

În condiții încă nereproductibile exact, pentru timp foarte scurt, aud un zgomot dubios din cutia de viteze, și sunt curios dacă a mai pățit cineva cu DSG nou. Asemănarea e cu un electomotor cu rulmenți proști. Se întâmplă în treapta 1 înainte de trecerea în a doua, mai rar în a treia (tot la schimbarea vitezei) și extraordinar de rar în a cincea. E foarte greu de reprodus pentru service (mi s-a întâmplat iarna, după ce se încălzește uleiul la temperatura de regim, dar dispare ulterior). E foarte scurt. Vara a fost OK, și de când pun benzină de 98 niciodată (deși nu văd legătura). Un mecanic bun mi-a zis să aștept să devină mai rau, dacă chiar e un defect.

Pe ansamblu, încă mă mai gândesc dacă o păstrez peste trei ani sau o dau pe una nouă…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

113 comentarii

  1. DQ200 pentru mers in oraș. Cum am zis o data „the Force is strong with you” .
    Sper că in aglomerație o folosești in M. Altfel zgomotele alea spun ceva despre ambreiajul uscat LuK.
    Sa o stăpânești sănătos si fara incidente.

    00
  2. ,,Am avut noroc să găsesc în vamă o mașina “ascunsă” de dealer.,, caută sub banchetă poate o să ai o surpriză plăcută. Cehii sunt în UE. Nu știu în ce vamă a ascuns dealărul mașină. Iar zona liberă Curtici (ZLC) s-a desfințat de ceva ani.

    00
  3. Cateodata cand mai aud zgomote „rare” ma gandesc ca nah, daca nu am luat masina noua asta e. Dupa care citesc cate un articol de asta si ma linistesc.

    Arata fain skodita, un interior-exterior placut. Sa o conduci sanatos. Si foarte tare „ascunzatoarea” din portiera, rolls rolls style.

    00
  4. Văd că ai 2 scaune de copii în spate: mai încape o persoană între ele? Din poză pare a mai fi ceva spațiu, sunt curios cam cât.

    00
    • Aceeasi intrebare si la mine. Si eu am 2 kinderi unul la 2 ani si unul la 9 luni si daca ar avea loc as baga nevasta intre ei.

      00
    • In Octavia 2018 incape o persoana mai subtirica intre scaune .e mai dificil de intrat si iesit,de preferat dat jos intai unul din copii,dar odata instalata intre scaune e decent spatiul.

      00
    • Eu am un Ford Mondeo si imi intra 3 scaune in spate, insa nu in sistemul isofix, nu mi-ar permite al treilea scaun daca le-as prinde pe celelalte 2 in isofix. Ma gandesc ca Superb-ul sta mai bine la spatiu, dar daca folosesti sistemul isofix, pe mijloc nu prea mai intra o persoana, cel mult un copil peste 12 ani care sa foloseasca centura masinii.

      00
    • Dupa cum bine a observat Daniel, sistemul de prindere isofix face ca spatiul din mijloc sa nu fie suficient pentru inca o persoana normala sau alt scaun.

      00
    • Eu am combi.. intra, sta mai fix dar merge.. :)

      00
  5. Din pacate inteleg ca motorul asta de la VAG are o problema cu cutia automata. https://www.honestjohn.co.uk/news/new-cars/2019-07/no-end-in-sight-for-volkswagen-15-tsi-engine-problems/

    00
    • @ciprian efectul de „cangur” e mai pronunțat la cutia manuală. Se pare că in timp ce unii aleg să funcționeze cu amestec bogat și se aleg cu „oil dilution” alții merg cu amestec sărac si au „efect de cangur”.
      După ultimele update-uri comportamentul a fost îmbunătățit dar încă mai sunt cazuri… Vedem de mai zice vw.

      00
  6. Consumul de ulei e neașteptat (nu exagerat, dar a trebuit să completez o dată în primele mii de km, și încă nu a venit revizia) – say whaaaat ?

    Masina noua si consuma ulei ? De cand asta a devenit o normalitate ?

    00
    • Poate i-au dat un motor în 2 timpi.

      00
    • @vasi cam toate motoarele cu ardere internă consumă ulei. Unele mai mult, altele mai puțin. Daca între schimburi nu ai observi consum de ulei, fie ai noroc, fie ai nevoie de o vizită la oftalmolog fie… îți intră benzină in baia de ulei si ai nevoie de o vizită la service ;))

      00
    • Una e sa consume 1 litru intre schimburi si una e sa completezi uleiul o data cu plinul de combustibil.
      Anyway, mai multe motoare noi consuma ulei putin mai mult decat te-ai astepta, nu e ceva de speriat, dar totusi trebuie vazut in ce limite e admis.

      00
    • @Robert la 1.6 TDI (2010, euro5, 270.00km) nu am completat deloc. Nici cand am urcat Trasnbucegii la 3500+rpm de 15 ori intr-un an. Schimburi la 15.000.
      La 2.0 TSI n-am observat consum (am doar 27.000 cu ea) dar, in schimb, simt putin miros de benzina. Not sure if a bug or a feature. Ramane de vazut pe viitor.
      Oricum garantia e valabila pana iesi din curtea reprezentantei.. :)

      00
    • Ahaha, e clar feature, te face sa simti masina mai bine :))
      Deci pentru tine sunt braduletii aia parfumati la pachete de cate 3!

      00
    • Am completat jumatate de litru, iar acum are 20000km fara o noua atentionare. In manual scrie ca e de asteptat. Surprinzator doar pentru ca nu mi s-a mai intamplat.

      00
    • La al meu Citroen C5 AirCross scrie in manual asa:

      It is normal to top up the oil level between two
      services (or oil changes). It is recommended
      that you check the level, and top up if
      necessary, every 3,000 miles (5,000 km).
      *In order to maintain the reliability of the
      engine and emissions control system,
      never use additives in the engine oil.

      In alta ordine de idei, la vechiul Hyundai i30 1.6 CRDI (2010) niciodata nu am fost nevoit.

      Ma rog, vedem in timp, n-am ajuns la prima revizie dar ideea e ca din ce in ce mai multi o ard asa. E mai simplu decat sa repare ce-i de reparat.

      00
    • Dintotdeauna. „Nu consuma gram de ulei” e la fel de adevarat ca „A avut-o o batranica.. se ducea cu ea la piata si o tinea in garaj”.

      00
    • Acum inginerii de la VW vor spune ca la inceput e normal sa consume „un pic” de ulei si mai departe va depinde cum vei face rodajul.

      00
    • Ca sa lamuresc subiectul, din manual. “Motorul consuma, in functie de modul de conducere si de conditiile existente, o cantitate de ulei (pana la 0,5l/1000km). In primii 5000km, consumul poate fi mai mare.” Eu am observat acest consum mai mare din rodaj, dar e prevazut in manual. Am spus doar ca nu eram obisnuit cu ideea. 0,5l la mie este exagerat, desi nu anormal, aparent. As spune ca e cu un ordin de marime mai mic in realitate.

      00
  7. Faruri adaptive în oraș? Adică ce, cornering? Că de obicei faza lungă nu merge în oraș.

    00
    • Masina mea mai pune faza lunga in oras cand i se pare ca e intuneric pe strazi :) Asa ca nu e exclus sa si Skoda sa faca la fel.

      00
    • @A. Hiii ;)) me again
      Vezi ca a zis AFS nu ILA ;) https://m.youtube.com/watch?v=XsNe2RdhycA

      00
    • Hello! :) Păi și în film e mai mult vorba de cornering. Ok, și wider beam, nu zic nu, dar aia nu se observă așa tare. Eu o văd la a mea când reduc viteza la intrare în localități, că luminează mai lat dar după aia nu pot să zic că face ceva activ în oraș, în afară de cornering. De aia și întrebam. Poate la Skoda nu ține cont de localitate și peste 60 aprinde faza lungă adaptivă. Poate ne lămurește proprietarul la ce se referă.

      10
    • “When the system is set to Auto, the lights spread wider and shorter for city driving, and longer for highways. The fog headlamps have a corner function which light up the space where you are about to turn.”

      00
    • @A. De fapt cred ca filmul e pentru Superb 2.
      ASF – adaptive front light system (daca îmi amintesc bine) face asa:
      – pana la 30-40 de km/h farul stânga bate pe trotuarul din dreapta; reduce stresul cu pietonii care alar de nicăieri.
      – intre 30 si 60 (viteze aproximative) lățește si scurtează fasciculul de lumină.
      – la viteze mai mari, până in 90 parca ar forma standard (30m stânga, 50m dreapta – parca asa era in normativ).
      – peste 90 ridica farurile spre 70-90m. Combinat cu ILA le ridică si mai sus când pune lunga (luminile de drum)
      – in curbe fasciculul se curbează (lumini dinamice) si daca are si ceva extra led-uri (vezi la golf 7 led si octavia 3-4 ochi) le aprinde când e nevoie.
      Overall creste vizibilitatea si reduce stresul si oboseala la volan.

      Ce am mai observat la mine e ca la răsărit si la apus (pe A2) cand esti cu soarele in fata si te orbește (de aia ii zice autostrada soarelui) aprinde scurta (bănuiesc că pentru a creste vizibilitatea mașinii în trafic)

      00
    • Că tot vorbim de Golf 7, are mod autostradă pentru faza lungă. Nu ridică complet partea stângă a fasciculului cât timp se crede pe autostradă – de fapt e un fel de jumătate de fază lungă. Înițial am crezut că s-a stricat până am ieșit de pe autostradă și a comutat pe faza lungă normală.

      Revenind la observația inițială, corneringul mi se pare efectul cel mai pronunțat la farurile astea. Celălalt mi se pare mult mai subtil (nu zic că nu există) și deci mai greu de observat o îmbunătățire față de modelul precedent, de unde și întrebarea mea. Nu văd ce „anticipează” mai bine decât Opel-ul decât dacă e vorba de faza lungă adaptivă.

      00
  8. NOU
    #42

    Din primele randuri, cand am citit 1.5 TSI si referirea la diesel manual, am intuit finalul articolului.

    A cata skoda tsi cu motor mic, cu dsg, pe blogul asta ?!

    Nu ma incadrez sa imi permit sa dau 20k-30k pe o masina, dar am o delima, oare statutul asta financiar vine si cu o placere masochista de a-ti bate joc de banii tai ?
    gen, eu mi-am cumparat un capac de wc cu 30 lei, o porcarie si l-am aruncat, apoi am dat 70 lei si e ce trebuie

    00
    • chiar, cat o fi costat masina?

      00
    • 1.5 pe ditamai tancul e cam trist. Daca-l pui sa scoata 150 CP in cativa ani o sa-l ia dracii.

      00
    • Ah, asteptam comentariul asta, mai ales fara argumente. Nu pentru tine am cumparat masina, pentru mine face exact ceea ce am nevoie, si nu e vorba de statut financiar. Si eu mi-am pus problema ca ar putea sa nu fie suficient, dar la cate masini de 140CP s-au vandut pentru flote (diesel 2L), chiar nu cred ca raman cu ea nevanduta cand ii va veni sorocul. Oh wait, am zis de buyback la pret fix prin contract?

      00
    • Spune un pic de vitara cu 1.4 și 140CP. Ăsta e trendul. Și eu am ales un motor de 2L pentru a fi liniștit pe termen lung, dar e din acela câh (diesel).

      00
    • Vitara are 1100 kg, deci 140 CP sunt suficienți, da’ așa e când crăpăm semințe pe net și știm tot despre mașini fără să le fi condus.

      00
  9. Cum au spus si altii, mare atenție la acele zgomote din cutia DSG. La modul creeping daca patinezi ambreiajele si doar iei piciorul de pe pedala de frana si o lasi sa se tarasca se va uza prematur cutia. Urmărește următoarele simptome: refuz de cuplare in marche arriere, smucitura puternica la schimbare in mers constant. Mecatronica si ambreiajele uscate nu se inteleg cu traficul greu. Nu stii de ce VAG se incapataneaza sa nu lipsească cutia asta de ambreiaje imersate in ulei. In rest masinae e super spatioasa si practica iar motorul e rafinat si elastic. DSG ul e durerea de cap..

    10
  10. Și să-i mai dăm și bascheții mei pe toți producătorii, a trebuit RR sa inventeze apa calda cu umbrela în ușa.
    Ce era greu ba sa puneți și voi o umbrela de 10 lei în ușa, ă?
    Fuck you Opel, dacă te ducea capu’ azi nu mai eram făcut ciuciulete, tengură!

    00
    • @baxt as zice ceva de PSA-ul tau dar vreau doar sa ma abonez la comment-uri.
      Am pus de popcorn :)))

      00
    • Problema la Opel (homă, una dintre ele) e ca riști sa îl cumperi dintr-un grup și te trezești făcând parte din altul.
      În ritmul asta, în câțiva ani îl vezi la Dacia. Sau Tesla. Ciarfi?

      00
    • @Baxt – apropo de asta cu grupurile, in 2013 mi-am luat Chevrolet Cruze nou, din 2015 Chevrolet nu mai aduce in Europa masini, in 2016 imi iau Insignia nou, in 2017 intra in grupul PSA Opelul, in 2019 mi-am luat Ford, ma intreb oare pt. ei ce urmeaza. Apropo, @Vali, merge un review de Ford Edge 2019?

      00
    • păi psa deja urmează să facă alianță cu club FCA Țăndărei.

      00
  11. Mașina diesel din 2003, luată de noua, Renault. Niciodată nu a consumat ulei

    00
  12. Am avut si eu TSI uri 1.4 si 2.0 . E dubios ca ti consuma ulei de la inceput . 1.4 a inceput sa ceara ulei relativ repede , dupa 70k , 2.0 mai tarziu . Conteaza si ce ulei folosesti . Eu acum am un 3.0 si merg pe liqui moly 0w40 . Masina are 150k si nu consuma de la un schimb la altul . Dar sa te îngrijești de o masina nu inseamna numai sa i faci revizia la timp . La masina noua n ar trebui sa existe probleme de genul .

    00
  13. Asteptam parerea de peste 2 ani cand masina va fi data la buy-back.
    Fiecare cu alegerile lui. Eu nu as cumpara: 1,5 benzina pe o masina de clasa mare, cutie dsg de la grupul vag. Iar umbrela in buzunarul de la usa e de prin 2003, la skoda superb cu 2 generatii inapoi.
    Alte observatii: „spatiul e cel mai mare avantaj” – normal la o masina de aproape 5 m; consumul de ulei – standard vag; bieletele antiruliu duse in 5000 km – vezi cam ce comentam azi cu trecutul in viteza peste sine de tren si alte denivelari, se poate dar costa https://zoso.ro/condus-562/#comment-1484559
    Ce nu am gasit in review: pret de achizitie, kilometri facuti pana acum. Avand in vedere insa ca achizitia a fost in iunie anul trecut oare nu ar fi trebuit sa ii faca macar la un an un schimb de ulei?

    00
    • 24000 euro / 20000km. Mai are 6000km pana la schimb ulei. Pe mine m-a interesat mai degraba costul predictibil. Eu vad masina ca pe o unealta. Atat timp cat isi face treaba la un cost fix, iar eu am acest cost provizionat in avans (adica nu risc sa nu il acopar), totul e in regula.

      00
  14. NOU
    #58

    Si eu sunt detinator de Skoda Superb Ambition 1.5 TSI, varianta 2019, si chiar fost posesor al acesteia https://zoso.ro/skoda-superb-2017-1-4-review/.
    Cand vine vorba de Skoda si posibilele probleme pot spune ca stiu cate ceva, sunt trecut cam prin toate (poate sunt mai ghinionist :)) )
    Referitor la consumul de ulei nu este un lucru ingrijorator, motoarele sunt altfel facute fata de acum ceva ani, trebuie sa respecte normele EURO mult mai stricte, turbinele sunt diferite si ele, conteaza si foarte mult de stilul de condus. Eu de exemplu am completat 1l la 20.000 km, acum la aproape 22.000 ma pregatesc de revizie.

    Referitor la zgomotul pe care il face cutia, este mult mai ok decat a fost pe generatia anterioara, de exemplu cea pe care am avut-o eu in 2017, la aceea picau ambreiajele destul de repede, la aceasta nu se mai intampla asa, este mult mai ok. Zgomotul apare de obicei in zona de cuplu maxim, cam pe la 3000 rot/min, si fata de generatia anterioara cand avea loc de la treapta 3 in 4 acum se intampla de la 2 in 3.
    Banuiesc ca la acest tip de zgomot te referi: https://www.youtube.com/watch?v=aF9IdB_SPlY

    00
    • Și de ce mama dracu ți-ai luat tot Skoda după prima experiență???

      00
    • Seamana, desi nu chiar la fel (era un pic mai lung). Eram mai degraba curios de explicatia tehnica, nu de deranj. Acum se intampla atat de rar incat am uitat de el. Dar iarna trecuta ma intrebam daca o sa devina mai rau.

      00
    • NOU
      #61

      masochist….

      00
    • NOU
      #62

      Nu am luat, mi-a fost inlocuita, scrie in articol toata povestea cu „inlocuirea” si „diferenta” (mai sunt detalii si prin comentarii). Puteam sa ma avant intr-un proces care putea sa nu aiba rezultat pozitiv (legea este inteleasa diferit de fiecare judecător in parte) si sa raman cu toate problemele sau sa fie inlocuita si speram eu la acel moment sa scap de ea si sa trec la alta marca, dar surpriza, am preferat sa raman cu ea comparând ce exista pe piata la acel moment, iar prin comparatie nu ma refer doar la calitate, ci si la spatiu, pret, etc. A nu se intelege ca le fac cumva reclama sau ca le spun partile pozitive, doar am avut putin mai mult noroc cu masina asta fata de anterioara.

      00
    • Las aici pentru posteritate zgomotul (denumit “whining”, sau “scancet”):

      https://m.youtube.com/watch?v=g6wJJ1QjNnI

      Pare sa fie o problema cunoscuta:

      “CV joint boot issue. Apparently it just wasn’t greased enough at factory.”

      De aici:

      https://www.briskoda.net/forums/topic/400852-dsg-7-is-whining-not-even-2k-on-the-clock-yet/

      Chestia cu ungerea ar putea explica de ce a disparut intre timp… sau poate ca ma asteapta la iarna :)

      00
  15. Spațiul din Superb este foarte generos, nu cred că-l mai întâlnești la altă mașină din clasa ei de mărime. Eu am A6 și nu am atâta loc în ea.
    În schimb, motorașul de 1.5 benzină este subdimensionat pt asemenea „barcă”. Benzină, cuplu mic, o turezi mult ca să scoți căluții la treabă, rezultă consum apropiat de un motor 3 litri.
    La A6 îi fac reviziile la 15.000, iar după vreo 10.000 îmi cere 2-300 ml de ulei. Mașina 2015, are 165.000 km, motor 3 litri BiTdi.

    00
    • Eu nu am avut nevoie de cuplul ala de care zici in oras, pe cutie automata. Daca chiar am nevoie de el, exista modul sport, care este arhi-suficient si elegant pentru rampe si depasiri. Se activeaza din schimbator intr-o fractiune de secunda.

      Pentru cine are nevoie, stie si singur ce ii trebuie. De ce facem comparatii din prisma nevoilor proprii? Nu sunt aceleasi! La fel si costurile. Eu am avut nevoie de un cost garantat (rata lunara). Nu ma casatoresc cu masina.

      00
    • Oameni buni, e benzina turbo, are in jur de 250 Nm cuplu maxim si se descurca absolut decent in plaja de 2-3000 rpm la mers normal. Iar de consumat cat un 3 litri, nici nu se pune problema, ci mai degraba cat un 1.6 aspirat.
      Nu e nevoie de compasiunea proprietarilor de rable cu peste 150000 km. La km aia faci ceva sa scapi de masina, nu le dai lectii altora pe bloguri.

      00
  16. „Pot selecta start-stop să pornească atunci când iau piciorul de pe frână, nu când pornesc accelerația.”

    adică nu activezi auto hold? stai cu piciorul pe frână ca săracii cu Logan?

    • Ma enerveaza cand plec de la stop. Mi se pare mai comod. Initial aveam activat auto-hold.

      00
    • Consuma placutele pe spate

      00
    • Dupa ani de manuala, saptamana asta imi vine si mie automata. Chiar ma gandeam ca asa o sa fac, o sa stau cu piciorul pe frana, la semafor si sa am grija sa nu il iau de acolo, ca zboara masina in curu’ la ala din fata.
      Aparent, imi trebuie tutorial si la automata, sa nu o stric :))))))))))))

      00
    • @Jupaneasa: te ajută Zoso, pentru că el este doctor în astea fără mestecău.

      00
    • prinzi piciorul stâng cu două șuruburi de podea în primele 2-3 drumuri și apoi te obișnuiești și te întrebi cum dracu ai trăit fără asta până acum.

  17. „Un mecanic bun mi-a zis să aștept să devină mai rau, dacă chiar e un defect.” vezi sa nu patesti ca baiatul cu BMW-ul ;)

    00
    • Right. Nu era nicio alerta in bord. M-as fi dus la service si as fi spus: “Stiti, trebuie sa mergeti mai intai cu ea pana se incalzeste, apoi sa gasiti o rampa de 15% pe care sa aibe timp sa schimbe intr-a doua duoa ce plecati de pe loc. Daca nu ajungeti la rampa in 10 minute nu mai face. Ah, si doar de doua ori din 10 face, si nu m-am prins in ce zi.”

      00
  18. Nu înțeleg de ce ai zis că e DSG, ci nu automată, pur și simplu.

    00
    • pt ca dsg are un farmec mai aparte..

      00
    • Amândoi aveți un typo la deseghe

      00
    • DSG are un farmec aparte intr-adevar. E un gunoi de cutie care smuceste din toate pozitiile. Intr-adevar e mai performanta, dar daca nu te intereseaza zecimile de secunda, nu vad de ce ti-ai lua DSG.

      00
    • @ubercool ii poti spune PDK sau DCT
      @Marius strugurii sunt sus nu? :D

      00
    • @zidanne sincer.. nu stiu ce sa-ti raspund la asta.. m-ai blocat :)

      00
    • @Marius ai putea sa împărtășești cu noi mai multe detalii: mașină (eventual an de producție), motorizare (daca se poate), distanta parcursă la volan (aproximativ) și cu ce compari atunci când zici că desegheul e de k*t.

      00
    • A4 B9 2018, 2.0 TDI 150CP, am luat-o la 40k, am facut vreo 15k cu ea. Nu-mi place ca smuceste.. mai ales la retrogradari, si l accelerari dupa ce o lasi sa „curga”. Apreciez mai mult confortul decat performantele.

      00
    • @ Marius
      DSG-ul nu smuceste. Daca smuceste, e o problema.

      00
    • @Marius DSG-ul e folosit pe toate mașinile VAG, de la bătrânica Fabia pana la nepotul Chiron.
      Ti-ai cam bagat si scos cam ușor in munca a niste sute/mii de ingineri fara a da prea multe detalii (in primul)
      Cum a zis si @Sabotor ori ai o problemă la cutie ori aveai alte așteptări (in modul confort DSGul din generația noua schimba imperceptibil) ori ai o incompatibilitate între piciorul drept si pedala de accelerație.

      00
  19. Mor pe astia cu „motor mic la 150 cai”. Toti v-ati nascut in bolizi de lux cum zice protv nu in dacii 1300. Stie cineva cati cai are un logan?
    Hai sa vedem, posesor de Rapid din 2019. Motor 1.0 benzina (115cai), cutie automata. Masina are 1600 kg. Se comporta foarte bine in depasiri sau plecari de pe loc. Consum 5,5 in afara si cam 7 in oras. Nu a consumat ulei deloc pana la prima revizie 13.000 km, momentan o astept pe a doua. Mi se pare un motor foarte bun si suficient pentru o masina normala. As vrea sa comenteze doar cei ce au condus 1.0. Exista si Octavia cu motor de 1.0 la o greutate mai mare decat Rapid, deci 1.5 TSI pe Superb e deja arhisuficient.

    00
    • Ne spui te rog cum se comporta la deal cu 4 adulti, bagajele aferente si aerul conditionat pornit?

      00
    • Se comporta normal. Poate ai auzit gresit de la altii. Daca ai motorul asta inseamna ca stii deja ca e ok. Ce insinuezi tu am patit cu un matiz, 4 adulti cu AC pornit, aproape nu urca deloc rampe mai mari. Dar matizul avea cam 45 CP din ce stiu, la 3 cilindri.

      00
    • Pentru oras, 2 adulti si doi copii fara bagaje, am avut la indemana si o Skoda Octavia 2018 cu motor de 1L. Nu comentez fiabilitatea sau ingineria din spate (nu era a mea, deci nu m-a interesat), dar in mod surprinzator nu ma rugam de ea sa traga. Asta m-a si facut sa nu inghit bau-baul ca 1.5L nu vor fi suficienti pe Superb. De asemenea, uitandu-ma la flote profesioniste (masini cu sofer), ma gandesc ca aia nu erau tampiti sa le ia cu motoare de 150CP si nu mai mult.

      Dar am uitat sa zic de aerul conditionat, intr-adevar. Freoanele eco din ziua de azi nu fac fata de obicei. Ford Mondeo 2014 a fost ultima mea masina cu racire serioasa. Pe Superb stau cu aerul la 19-21 de grade, si nu raceste chiar “instantaneu”. Cu masina parcata in soare, ii ia cel putin 5 minute sa se raceasca.

      00
    • @autorul presupun că te referi la răcirea pe modul Auto; apăsă butonul menu (la climă) si undeva in stanga ai ceva cu ventilația: eco/normal/strong. Pune-l pe strong și testează.
      Daca nu si nu, cand vrei sa răcești, rotește rotița (cum suna asta) de temperatura până ajunge pe LOW.
      Eu am o colonie de pinguini in torpedou.

      00
    • Autorul: cred ca asta e o problema a VAGurilor. De mult existau diferente mari intre ACuri. Gen, unele ingheata berea in mana, altele iti racoresc putin. Cred ca diferenta e data de cum au analizat inginerii nevoia

      Bine ca am citit la tine ca noua face la fel ca poate ma panicam si ma duceam sa schimbe astia freonul.
      *aici cand da cu soare nu conteaza temperatura de afara, in masina se incalzeste direct

      00
    • Am avut aceeasi problema cand ii cautam socrului meu masina, si am dat peste 1.5 TSI. Se plange lumea pe forumuri de motorul ala ca nu trage, dar ei nu au condus motoare MPI sau mai stiu ce alte modele. Toti s-au nascut in diesel.
      Eu am 1.2 TSI, pe o Skoda Rapid, am mers cu masina full la Bansko si nu am avut nici o problema. Am mers cu masina full cu doua biciclete deasupra si nu am avut nici o problema. Da mi-a crescut consumul in exterior, spre Bansko am avut 7, si cu bicicletele 9.
      Singura intrebare este despre fiabilitate probabil. Momentan am 66.000 km si nu am completat cu ulei la revizii, nu am avut probleme (masina achizitionata in 2016, model cu distributie pe curea, nu pe lant).

      Singura problema cand nu a tras masina este cand am bagat benzina din Ungaria.

      10
    • @ zidanne Multumesc, genul asta de comentarii il asteptam. Intr-adevar, exista setarea respectiva (profil climatizare). La Ford logica era ca face singura orice din ventilatie ca sa ajunga la temperatura setata. La Skoda pare ca trebuie sa ii dai voie mai intai :) Pana acum doar micsoram temperatura (pana la low daca era nevoie).

      00
    • @Autorul are legatura cu gramele de CO2 pe km.
      Stai sa vezi eco la unii… mergi in eco la 32 de grade afara… masina baga aer la 34. De grade. Celsius.

      00
    • Io la forester am 158 de cai. Si nu are 2 tone si ca la superb.
      Nu, 150 nu este arhisuficient. Este ok.
      Suficient incepe de pe la 190.

      Simpatic e la 280. Inutil devine de la 300 in sus

      00
  20. Eu am 1,6 tdi dsg combi.. problema skodelor e mancatul de ulei..
    Ca si spațiu este imensă atat la habitaclu cât și la portbagaj, doar eklasse 2014+ este o idee mai mare.

    00
  21. Asta mi-a adus aminte de o faza, pe care am auzit-o la cineva, discutand despre Skoda: „Da, eu vreau sa imi iau Skoda Octavia Superb”.
    :)))))))

    La faza ca omu’ era serios, nu facea caterinca. Apoi mi- am adus aminte de aia care zic „Logan Sandero” :)))))))

    00
    • Pentru unii masina este o unealtă si atât. Nu studiaza modele, fiabiliate, dotari etc., isi cumpără ce isi permit din ce vad in jur, uneori la recomandarea cunoscuților.
      Mai ales la femei in general e si mai rau. Pe sistemul: „asa e si masina mea! Ferrari? Nu, si a mea e roșie!”
      Nu toata lumea cunoaste modelele de BMW dupa cod.

      00
  22. Eu am varianta de 2L, 4×4, 272 cai. Masina este sleeper-ul perfect. Nu se prinde nimeni ca ia suta in 5.5s. Este super ok ca family car dar e in stare si sa puna puterea pe sosea atunci cand ai nevoie. Cutia in modul sport merge foarte bine daca ai si optiunea de suspensie dinamica. Se simte foarte bine in curbe.

    00
  23. Bah, tsiul mănâncă ulei. Asta e motorul. Am fost avertizat de un prieten de la început, am citit care e faza si am înțeles.

    Vrei turbo, vrei multi cai (bine, nu e cazul tău), vrei consum bun, vrei benzina, aia e… Completezi cu ulei. Nu e ca si când e prea scump.

    Altfel misto mașina superbul. Lunga ca dracu dsr mișto

    00
  24. Strategie de vanzare. Mai avem ceva dar il tinem mai pentru clienti selecti. Numai pentru tine. Toti care ajung sa cumpere au impresia ca au cumparat ceva special.

    00
    • Mmm, nope. Intotdeauna vor fi clienti care au nevoie acum, nu cand poate fabrica, si nici ce cumpara o pravalie mare pentru flota. Nu stiu daca era pentru showroom, sau experienta vanzatorului referitor la ce are sanse sa se vanda fara a fi comanda. Initial au vrut sa imi vanda diesel (ca cica astea se vindeau pentru flote atunci – desi eu cred ca mai degraba era inadecvarea fabricii la schimbarea de cerere). Daca eu nu am vrut, si nici sa astept 6 luni, a aparut si posibilitatea asta, pe care PBN sau Brady nu a oferit-o, ci doar PBV. Deci, de ce speculezi? Care este utilitatea discutiei?

      00
    • Masina era rezervata ptr cineva care s-a sucit sau nu i s-a aprobatt creditul-leasingul, e o procedura obisnuita…vrea cineva review skoda superb 2014, 170 cp, 4×4? Daca bineintels e voie de la bos.

      00
  25. De unde stii cum suna „electomotor cu rulmenți proști” daca spui ca nu te pricepi deloc la masini?

    00
    • Sunt totusi inginer. Dar nu ma pricep la masini. Atunci cand spun ca ma pricep, sunt oarecum in top (stiu dupa cum sunt platit sau intrebat, sa zicem).

      00
  26. Motorul 1.8 vvti de 140 cp de pe vechiul Civic era aspirat si tot consuma ulei mai ales ca venea cu vascozitate 0w 20. Ba la 100 km iti cerea ceas si un reglaj joc culbutori si garnitura capac chiulasa. Nu dpar motoarele turbo consuma ulei si nu doar cele TSI. Daca te incadrezi in cantitatea din carte, nu vad problema. Kia si Hyundai, Renault au conceptut cutii cu dublu ambreiaj cu mecanisme de protectie impotriva uzurii e.g. decuplare ambreiaj la sub 5 km ora sau decuplare automata pe auto hold. VAG a mai îmbunătățit cate ceva la DSG dar tot sunt probleme. E pacat pentru ca, desi criticate cutiile cu dublu ambreiaj sunt mai rapide si agreabile (desi nu la fel dw confortabile ca cvt urile) iar utilizarea lor de catre BMW pe 118i sau Merc pe Clasa A DGT dovedesc ca sunt viabile. Solutia pe termen lung e utilizarea de ambreiaje imersate in ulei…dar costurile ..vai costurile..

    00
  27. @Cosmin T atat de bine a optimizat reno 6DCT250-ul incat l-au înlocuit cu 7DCT300.

    00
  28. Octavia 1.0 tsi, 89 000 km, masina de servici, cu benzina la discretie, condusa mai agresiv si mai fara griji in comparatie cu masina personala. Nu a avut probleme, nu s-a completat ulei, trage bine.

    00
  29. Incerc sa fac o configuratie la Skoda/WV. Daca aleg motor pe benzina am optiune doar de cutie manuala. Vor sa scape de motarele pe diesel, sau care e treaba ?

    00
  30. Din cate vad masina are 1.4 tone. E usoara. 1.5 turbo benzina merge super

    10

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube