Skoda Superb 2017 1.4 TSI DSG review

Anul trecut am decis să îmi schimb mașina, o Dacia Logan Laureate 0.9 TCE, cumpărată în 2015 de nouă, deci avea doar 2 ani vechime. Da, am schimbat o mașină de doar 2 ani vechime și aproximativ 33.000 km, pentru că simțeam că am nevoie de ceva mai bun, ceva mult mai potrivit pentru o familie cu un bebeluș de câteva luni.

Am analizat diverse branduri, configurații, iar la recomandarea unui fost coleg de munca am optat pentru Skoda Octavia. Am mers la showroom să văd mașina, să configurăm una pentru a vedea ce discounturi voi putea obține, doar că, așa cum se întâmplă de cele mai multe ori, pleci la drum cu un gând și ajungi să faci cu totul altceva, așa că am ajuns să cumpăr o Skoda SUPERB, 1.4 TSI DSG, echipare Ambition. Pe 25.10.2017 am intrat in posesia ei. A meritat schimbarea, cel puțin la început, până să apară problemele.

După aproximativ 3 săptămâni (un rulaj de aprox. 2.000 km) a apărut prima problemă, un zgomot metalic, prelung uneori, ce avea loc la schimbarea treptei de viteza din 3 în 4, la aproximativ 3.000 rot/min. Inițial am crezut că nu aud bine, că poate e de la altă mașină din trafic, am zis să mai aștept să văd dacă se mai repetă și da, s-a mai întâmplat.

Am luat legătura cu service-ul, le-am povestit de problemă, m-am prezentat la sediul lor pentru diagnosticarea problemei, iar după testele făcute împreună au ajuns la concluzia că ar fi doar un simplu zgomot ce nu dăuna nici unei componente, au dat cu un spray degresant și problema părea să se fi rezolvat, cel puțin pentru câteva zile.

Dar nu a fost să fie așa, zgomotul a revenit, împreună cu el și alte probleme, ușor ușor ajungând la dificultăți în frânare sau la pornire de pe loc sau turarea motorului, fără să fi apăsat pedala de accelerație, într-adevăr aveau loc uneori, nu foarte des, dar se întâmplau. În tot acest timp discutam cu cei de la service, ei la rândul lor se consultau cu cei de la Porsche, astfel că spre sfârșitul lui februarie 2018 am ajuns să schimb ambreiajul, la doar 6.762 km și întâmplarea a fost foarte hazlie. În week-end-ul dinaintea înlocuirii ambreiajului mă aflam la munte cu soția și copilul care la acel moment avea 8 luni și 2 săptămâni, însă duminica am revenit acasă, mai ales că aveam și programare la service, marți, pe 27. Dacă țineți minte pe 25.02 (duminică) a început să ningă și ninsoarea a continuat până pe 01.03 (joi), deci pe 27 ies afară, dau zăpada din jurul mașinii și pornesc spre service. Ajuns la ei, parchez, mă duc sa predau cheile mașinii, însă din parcarea lor și până în garaj mașina a fost împinsă, ambreiajul nu a mai cuplat.

Pe 02.03 revin să iau mașina (timp în care nu am avut mașină la schimb). După câteva zile zgomotul revine și cu acest nou ambreiaj, cred că erau 130 km de când o luasem din service. Iau din nou legătura cu cei de la service și ajung ca după 2 săptămâni să îmi înlocuiască iar ambreiajul, după doar 460 km, susținând că probabil era un ambreiaj defect.

Problemele revin și cu acest nou ambreiaj, dar decid să îl folosesc așa pentru că pierdeam foarte mult timp prin service. În tot acest timp în care mașina mea se afla la service pentru diagnosticare sau înlocuire de piese nu am primit, până la înlocuirea celui de-al treilea ambreiaj, o mașină la schimb.

Discut cu cei de la vânzări, discut cu cei de la service, nimeni nu părea să fie interesat cu adevărat că mașina aceasta are o problemă, că înlocuirea ambreiajelor nu era ceva suficient, am ajuns după un timp să nu mi se mai răspundă la mail-uri sau să primesc răspunsuri evazive telefonic.

În momentul în care am ajuns la 11.900 km am schimbat iar ambreiajul (11.000 în fișa de garanție, întrucât din acel moment i s-a deschis mașinii un dosar de asistență), nici acesta nu funcționa, plus că începuseră să apăra probleme și la sistemul de climatizare, uneori interfața era blocată (toate butoanele inactive), iar soluție nu prea există, doar să oprești mașina și să o lași mai mult timp (cel puțin 1 oră).

În istoricul de garanție se pot vedea cele spuse de mine:

wpsE8E5.tmp

Acest ultim ambreiaj, pe care îl am și în acest moment, părea să fie soluția problemei, însă nu a fost așa, după aproximativ 1.000 km au apărut probleme și la acesta. Am atașat o înregistrare recentă, în care se poate auzi zgomotul ce încă persistă, și asta la 5.800 de km de la înlocuire (se poate vedea la trip, nu l-am resetat niciodată, este resetat de cei de la service de fiecare dată când îmi înlocuiesc ambreiajul pentru a ști de cât timp îl am). Iar zgomotul este cea mai mică problemă, acum începe să își facă simțită prezența și uzura ambreiajului. Aștept să fiu contact de service pentru a duce mașina pentru o nouă “rezolvare”.

Văzând că problema nu poate fi soluționată de acest service Skoda, am decis să merg și la un service Porsche, de unde mi s-a spus că problema sunt eu, că am condus prea agresiv, că știu unde e hiba mașinii și profit de ea la maxim pentru a o strica, în condițiile în care mașina este echipata cu o cutie DSG care a primit în aceste 11 luni o mulțime de update-uri și care, prin construcția ei, schimbă atunci când consideră, deci nu am cum să intervin aici, iar în modul Manual nu se auzea mai niciodată zgomotul (nu sunt sigur că ambreiajul nu era afectat, deși nu se auzea acest zgomot). Dar îți iei cutie DSG ca să o conduci în mod manual? Cum ar defini cei de la Porsche condusul agresiv? Cred că se poate vedea în înregistrarea video în ce condiții se reproduce zgomotul, nu cred că se poate pune problema de condus agresiv.

Am încercat să ajung la un consens cu cei de la vânzări pentru a-mi returna banii sau a-mi înlocui mașina, întrucât aceasta nu poate fi considerată conformă, având în vedere cumulul de probleme și faptul că nu s-a găsit nici până în acest moment o rezolvare finală, iar valoarea ei de revânzare a fost semnificativ afectată, inclusiv ei mi-au oferit 16.000 euro pe ea, telefonic, după doar 9 luni de la achiziție, iar prețul de achiziție a fost 24.785 euro.

Am fost chemat la sediul lor pentru a discuta o variantă de rezolvare și a-mi spune că returnarea banilor nu este o variantă acceptata de ei, dar sunt dispuși să îmi înlocuiască mașina în anumite condiții:

  • să le dau mașina buy back, prețul inițial a fost de 16.000 euro, urcând în timpul discuției la 19.000 și zilele următoare la 18.500.
  • să-mi ofere un discount suplimentar la achiziția unei noi mașini, care inițial a fost de 8%, iar ulterior 12%.
  • să accept motor diesel, benzină nu mai exista de la începutul anului în configurația lor

Inițial am crezut că au găsit o formulă prin care să echivaleze prețul mașinii mele cu a uneia noi, însă nici de data aceasta nu a fost așa cum credeam sau cum ar fi fost corect să fie (doar vorbisem de înlocuire, iar înlocuirea nu ar trebui să presupună costuri suplimentare pentru același tip de produs).

Fac un calcul și observ o diferență de peste 5.000 euro pe care ar fi trebuit să o acopăr eu pentru “înlocuirea” mașinii (aceeași configurație, doar motor diesel în loc de benzină). Discut din nou cu ei și îmi spun că asta e tot ce pot să facă, așa că am ajuns în acest impas din care, pentru moment, contactarea unui avocat e singura soluție pe care o mai văd.

Seria mașinii este TMBAB7NP2J7533957.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

181 comentarii

  1. Trebuia sa te adresezi unui avocat mai repede – nu mai e valabila regula ca la 3 probleme
    grava de aceeasi natura se inlocuieste masina?

    00
    • De masina mea se ocupa o firma de consultanta. O data cand am fost sa ii faca revizia povesteau ca daca masina noua in primul an sta mai mult de 30 de zile in service sunt obligati sa o schimbe ( ceva cu garantie si 10% din perioada de garantie ) + caz concret.

      00
    • Nu faci nimic nici cu avocat, te jupoaia ala de bani si pierzi timp si ani prin tribunal.
      i-a cu cutie manuala sau automata cu convertor.

      01
    • e bine că știi tu cum merg procesele, dar un poți scrie „ia” corect.

    • Da domnu profesor, dar vedeti ca mi-ati taiat jumatate din comentariu.

      „Nu faci nimic nici cu avocat, te jupoaia ala de bani si pierzi timp si ani prin tribunal.
      Incearca sa negociezi cu Skoda sa-ti dea alta masina dar cu cutie manuala sau automata cu convertor.

      00
    • Daca nu esti prost negocierea se face intotdeauna in favoarea ta, model mai nou, mai premium, plm.. nu accepta si o manuala desi tu nu ai chef de asa ceva

      00
    • alt specialist în negocieri cu corporații…

    • Oamenii de la Skoda deja s-au oferit sa-i schimbe masina cu buy back, dar omul a facut un calcul si a zis ca iese cu 5000 euro in minus, dar uita ca timp de 1 luna a condus masina, timp in care valoarea i-a mai scazut.

      Acuma pentru aproximativ 3000-5000 euro poate sa-si i-a un avocat si sa-si incerce norocul cu judecatoria, sau poate sa i-a masina noua dar sa negocieze pentru o manuala si mai multe optiuni.

      00
    • mane, iar, verbul este „a lua”, nu ” a lu-a”. serios. fie scrii corect, fie o lași baltă. nu e ok să dai sfaturi cuiva când tu nu știi să scrii corect în limba maternă.

    • Confirm problema la DSG7 ambreiaj uscat, am mai scris pe aici, am schimbat de 2 ori în garanție ambreiajele în primii 50k, la Touran 1.6 tdi, mașina de familie cu 4 copii, deci condusul sportiv iese din ecuație. Am vândut mașina la 70k ptr că ieșise din garanție, cu toate că service-ul s-a oferit să schimbe ambreiajele pe culanță și a 3-a oară dacă se stricau iar

      00
    • Poate limba lui materna nu-i romana.

      00
    • NOU
      #12

      Din pacate nu mai este valabila regula cu inlocuirea la 3 probleme de aceeasi natura, a fost scoasa in 2016.

      00
  2. daca nu citesti tot ce scrie Vali ce sa facem:
    https://zoso.ro/nuskoda/

    00
    • Cand va ziceam de Skoda si ,,priceputii,, de la service-urile lor, primeam dislike.Probabil de la aia muuulti care s-au aruncat la Skoda si nu stiu cum sa scape de ele! Aici totusi vorbim de o masina de 25.000 de euro!! Noua!!
      O mai tineti minte pe aia cu VW Golf care a ajuns la service dupa 53 de km??? Masina noua cu ambreajul praf dupa 53 de km? Si i-au zis ,,priceputii, ca ea a fost de vina ca a condus masina cu pantofi cu toc??? 53km!

      00
    • @adi: octavia 2 intretinuta la metrotehnica. 230 k km 0 probleme

      00
    • Octavia 2 TDI DSG, 190k km, întreținută la Compexit Cluj. Nici o problemă. Tot Skoda aș cumpăra.

      00
    • NOU
      #17

      @robert, zsolt faceti diferenta intre masini cu probleme si masini fara. Logic ca daca masina a iesit din fabrica fara probleme, nici mecanicii n-au cu ce sa-si bata capul.
      Una e cand trebuie diagnostichezi o problema(chiar complicata) si alta e cand faci doar operatiuni de mentenanta.

      00
    • poate site-ul nuskoda sau o varianta in engleza (noskoda) sau similar ar trebui reinviat/creat. Cred ca ar ajuta in negocierea cu ei, nu e prea scump de facut si publicitatea negativa ii poate costa milioane. De asemenea ai putea posta si pe Facebook, Twitter, etc

      00
  3. tu ai nimerit ceea ce se cheama un „lemon”. din cand in cand apar aceste masini si nu poate fi facut nimic, decat abandonat si inlocuit cu una noua.

    scrie mai multe pe wikipedia, dar eu as insista prin avocat pt inlocuirea masinii cu una noua pe cheltuiala producatorului.

    00
    • Da, orice producator, la mia de masini fabricate, exista un nr. de masini care ies proaste, cu probleme destul de grave. Se pare ca ai prins una din alea. Nu stiu legislatia la noi, dar ar trebui sa primesti banii inapoi. Americanii (sau unele state) au asa ceva…lemon law.

      00
    • cel mai ok ar fi sa o duca in fata la reprezentanta si sa-i dea foc, pierde 25 de mii, dar la primul lui filmultet postat pe YT va avea peste un milion de vizualizari, ceea ce nu e de ici, de colo.

      00
  4. Teoretic ar trebui sa iti dea alta masina fara costuri suplimentare. Nu mai bine luai una SH? Sincer acuma? Nu inteleg de ce unii isi cumpara masini noi.

    00
    • pentru că nu sunt săraci ca tine

      00
    • Da, pentru ca la aia SH daca ti se strica ambreiajul o duci inapoi in Vitan si iti vireaza batranica din Germania toti banii direct pe card in maxim 3 zile

      00
    • e ca si cum ti ar zice tie cineva ” nu mai bine iti luai o nevasta mai inalta ?” „sau daca e bruneta, dc nu ti-ai luat nevasta blonda?”

      00
    • @Radu parerea mea este ca-i exact invers. Cei saraci is cumpara masini noi iar cei bogati is cumpara SH. De ce? Pai aia bogati ca sa ajunga bogati a trebuit sa invete cum sa tina banii, sa se gandeasca la diverse metode de a face mai multi, sa se gandeasca cum sa progreseze, sa se gandeasca de doua ori inainte sa cheltuie s.a.m.d. .. treptat au ajuns bogati pe cand cei saraci cand au adunat bani de masina noua pac la reprezentanta fara sa gandeasca ca pretul platit scade in timp scurt si nu renteaza investitia. Dar ce sa mai.. ca e veche discutia asta cum masina noua vs. masina sh.

      10
    • un raspuns decent ar fi sa aiba Marian optiuni cand isi cumpara SH/.

      00
    • @bebe sau una SH trecuta prin viata care nu te lasa cu ochii in soare. :)

      00
    • McLaren, bolidul pentru care a plătit 180.000 de euro: ”Pur şi simplu mă uitam după o maşină. Nu voiam niciodată să dau banii ăştia. Mă uitam pe un site şi mi-a apărut la sugestii. Şi m-am convins, gata, pe asta o iau. Nu sunt fan al maşinilor sport, mi-a plăcut asta şi atât. Îmi plac motoarele mari şi să fie pe benzină, niciodată diesel”, a spus Alibec într-un interviu

      00
    • @Marian
      iti spun o vorba batranesca „pe poteca batatorita nu mai cresc flori ….”

      00
    • @bebe buna vorba, da nici nu iti este frica de mocirla.

      00
    • Am vrut și eu sa îmi cumpăr mașină SH, dar nu se mai fabrică.

      00
    • Bre Mariane, oamenii bogați își iau mașini noi și le dau la buyback după 5 ani și își iau alta noua. Pentru că oamenii bogați nu au timp de stat în service, că ba’ a cazut aia, ba cealaltă, că e o mașină veche și vechiul proprietar nu a avut grija de ea. Pentru că, cea mai importanta resursă pentru un om bogat e timpul, nu banul. Ia zi, câți bogați ai văzut tu cu seria 5 la mana a3a? Și bogat nu înseamnă că are doua tarabe in piața.

      00
    • @Eu am vazut multi oameni bogati care isi cumpara masini sh. dar i-a spune-mi tu cati saraci ai vazut ca isi cumpara masina noua? iti spun eu ca sunt multi! un sarac la asta viseaza si spune, lasa ca niciodata n-am avut nimic, macar acum sa traiesc si eu bine, apoi cand are banii merge si o cumpara noua din reprezentanta doar pentru momentu ala mult visat(sa vada 0 km si sa iasa cu ea pe poarta reprezentantei). ii o prostie mare sa iti cumperi masina noua! dai acum 30.000 E pe ea si peste un an valoreaza jumate. oare numai eu gandesc asa ce naiba? ii drept ca poate nu ai acelasi miros de nou, sau satisfactie in una sh dar chiar nu merita banii si daca te gandesti ca o vinzi peste 5 ani. ce crezi? ca daca iei una sh de 4,5 ani esti cu ea tot prin service si iti iroseste timpul? glumesti nu?

      00
    • @Eu: de fapt si la bogati tot banul este cel mai important factor. Diferenta este ca ei masoara timpul in bani. Pe scurt: „sa fac X lucru care imi ia 2 ore sau sa muncesc acele ore pe 6000$ din care platesc 100$ pe cineva sa faca lucrul X?”

      00
    • @Stefan true.. asa fac oamenii care gandesc si cei care gandesc de obicei sunt si bogati. nu se aplica in general dar cam asa este.

      00
    • Interesant devine când ai bani și ești și puțin isteț. Mașină veche de un 1, maxim 2, cu 20-30k km la bord. Nu suporți tu mare parte din devalorizare, nici nu crapă toate pe ea, are și posibilitate de garanție extinsă, e și extrem de puțin probabil să prinzi una cu probleme din fabrică. Bine, premisa e că te interesezi (sau plătești pe cineva care cu asta se ocupă) despre ce ai vrea să cumperi și nu dai banii pe modele cu motoare/cutii/diverse cu probleme cunoscute.

      00
    • @Marean aia bogăți nu-și cumpara niciodată mașina pentru ca se depreciază mereu, fac un leasing la ceva nou pe o firmă, nu-s #saraci sa dea o grămada de bani pe ceva folosit de alții

      00
    • Băi, ce-mi plac ăștia care au scapat până acum de probleme cu mașina și vin apoi să te învețe cum să faci.
      Omul are o problemă cât se poate de serioasă cu mașina și vine expertu’ să îi spună cum ar fi trebuit să facă.
      Cea mai faină răzbunare ar fi să aveți probleme cu gioarsele voastre sh și să vă urmați propriile sfaturi.
      Și da, de la Țiriac la Jay Leno, toți își iau SH-uri. Plm de genii, bine că ați învățat voi din greșelile lor…

      00
    • Nu l-am văzut pe tiriac sa își ia Mercedes la mana a2a, cu doar 20k km la bord. Ti-am zis, bogat nu înseamnă o vila și două chioșcuri. Deși definiția bogăției e relativă.

      00
    • Iți dai seama. Fix la Țiriac mă gândeam când am făcut afirmația. Fiindcă tocmai cei care au 2 miliarde și fucking muzeu auto sunt relevanți. Probabil dacă îți spuneam că nu are sens să dai mai mult de un milion pe un Iaht îmi răspundeai că nu știi ca Abramovici să aibă vreunul mai ieftin de 100 de milioane. Pentru că pitong.

      Repet, dacă nu ești înnebunit de automobile, n-are sens să parchezi ceva zeci de mii în devalorizarea mașinii. Da, și prin leasing plătești fix devalorizarea aia plus o taxă de utilizare, dar scapi de bătaia de cap cu revânzarea. E o cheltuială idioată. Bineînțeles, nu te poate împiedica nimeni să o faci, la fel cum alții aleg să-și dea miile alea pe altceva.

      Ps. Pentru mine, în România, cineva care își permite să dea 60k pe o mașină, dar alege să dea doar 40k, e bogat. Probabil că pentru tine bogat înseamnă de la 10 milioane în sus.

      00
  5. poti sa faci un pic de deranj si cu anpc, mesaje acasa la skoda/vag etc…
    ma asteptam sa-ti zica mai devreme ca nu exploatezi cum trebuie masina/cutia.

    00
    • NOU
      #43

      Doar cei de la Porsche mi-au spus, cei de la Skoda au sustinut ca nu ar avea cum sa fie vina soferului.

      00
    • Ceva sesizare la anpc cu semnatura avocatului pe hartii, in cc si la skoda romania, cresc sansele sa ai ceva castig de cauza.

      00
  6. wow.asta da poveste cu ghinion.
    sincer, imi pare rau de tine. jegosi rau aia de la skoda. in orice tara civilizata iti schimbau masina sau iti dadeau banii inapoi. nu si in romania unde respectul fata de client e ZERO.
    mie daca aia de la porsche imi ziceau ca am futut eu masina de la stilul meu de condus (oricum mi se pare fabulos sa-ti zica asta masina avand cutie automata) ii spuneam aluia care mi a spus asta „da, asa e ai dreptate.era ma-ta in dreapta si am vrut sa o impresionez”.

    00
  7. Salut. Mecatronica de la cel mai recent model Dsg a avut unele probleme și pe Skoda superb acestea au fost destul de frecvente. Trecerea succesiva de la ambreiajul în ulei la cel uscat a creat ceva probleme la unele modele, nu se știe de ce doar la unele. Troncanitul în sine la Dsg e o problema veche dar tu ai probleme grave dacă mașina nu cuplează deci insista. VW în general și Porsche în special sunt niște oameni fără scrupule, scuza cu condusul agresiv este jenanta și imbecila. După nici 10000 km sa crape cutia este aberant. Îți recomand să faci și o plângere direct la VW sau Skoda prin folosirea secțiunii de contact de pe pagina VW Europe. O aluzie la reclama în presa ajuta. Sunt foarte sensibil la acest subiect mai nou. Secțiunea for ului auto motor și sport din Germania e plina de probleme legate de DSG la unele versiuni de Superb. Nu știu sigur dar cred ca și 1.4 tsi dispune de DSG cu ambreiaj uscat asemeni motorizării 1. 6 Tdi. Acesta s ar supraincalzi la utilizarea preponderent urbană și ar cauza defectarea cutiei. Părerea mea este că trebuie să ți cumpere mașina la prețul pieței conform unei evaluări independente (dekra sau SGS) și sa ți ofere un discount de min 15 la suta la achiziția unui model nou. Bafta

    00
    • Bai nene, asta cu „iti evaluez eu masina si iti dau pe ea cat valoreaza acum” mi se pare de noaptea mintii! Cum plm sa imi evaluezi masina si sa mi-o cumperi ca SH cand eu am luat-o de noua si a fost stricata?
      Eu zic sa faci neaparat sesizare la ANPC -> eu am tot facut sesizari la ei pe site si se ocupa de ele. Si apoi, decat sa dau bani pe avocati, mi-as face un site sau o pagina de FB (gen muieDealerSkoda.ro) si as cumpara spatiu publicitar peste tot pe net!
      Sincer am auzit de cazuri de-astea cu diverse masini, inclusiv Audi si BMW-uri de 50k+ eur care se „strica” la <50.000 km. Si ne mai intrebam de ce tot romanul aduce masini SH din Germania… pai uite de-asta!
      Faza trista e ca oricum s-ar solutiona problema, masina asta o sa ajunga la "super-oferta" si o sa vina altcineva sa isi ia teapa, apoi ala o vinde si altul ia teapa si tot asa….

      10
    • NOU
      #49

      Da, probabil asta va fi si la mine urmatorul pas … colantarea cu un mesaj specific

      00
  8. eu zic sa dai un mail cu totul explicat la Skoda germania sau cehia ….

    00
    • nu ajuta la nimic. crede-ma iti vor spune ce va de genul sa iei legatura cu skoda ro. eu am o problema cu alta marca ceva gen navigatia in 3d nu functioneaza desi a fost schimbat tot sistemul de navigatie problema s-a imbunatatit de la blocaje totale la intarzieri fata de pozitia reala. si am sunat la vocea clientului in tara de origine si mi s-a spus ca trebuie sa ma adresez in cazul meu renault romania. am incercat si cu avocat care are o relativa experienta. si mi-a spus ca nu voi realiza mare lucru, macar a fost cinstit. desi aici este vorba de siguranta circulatiei ar trebui ca problema sa stae altfel. CONCLUZIE in romania masinile noi sau vechi sunt ciurucuri toate. exemplu caruta mea in germania ar fi avut pret de catalog de aproape 28 k euro fata de 22. k in ro. 6 k euro doar ca neamtul are salariul mai mare? nu. calitatea difera mult

      00
  9. dsg7 probabil cu ambreiaje uscate, un mega fail. Dsg 6 care tien cuplu mia mare gen pt diesel nu au probleme astea, pica pe la 150k „doar”, sau dsg 2 care cred ca tin vreo 200k acuma nu pot fi sigur ca desi fun de condus cu cutiile astea, prefer o automata clasica cu convertizor care n-au moarte.

    00
    • Pai cum, evolutie sau involutie? Eu am DSG cu dublu ambreiaj cu 6+1 viteze pe un Golf 5 TDI din 2006 si nu am avut absolut nici o problema cu cutia, desi am mai jeruit-o si pe „sport” de multe ori, ca am piciorul destul de greu. Doar schimbat uleiul si filtrul de 2 ori, curind face 230k. Singurul junghi a fost cu schimbarea volantei ca e dubla masa si s-a muiat cauciucul dintre ele si vibra motorul in relanti, neputind s-o schimb cu „single mass”. Culmea mecanicii, s-a stricat volanta.

      00
    • Tu ai DSG6 cu ambreiaje umede, nu uscate e o doferenta mare. SI nu zic ca poate sa iti pice maine, da am vreo 2 exemple de cutii, un passat cc picat la 169k si o skoda ocatvia 2 pe la 200 si un pic, nu e o regula, da nu-ti fa iluzii c aajungi cu ea la 400k fara probleme la cutie..

      00
    • Opriti-va in lupa mea cu “DSG 2”, Foarte Multi Melteni de samsari ce sunteti; NU EXISTA DSG 2, DECAT “DSG” PUNCT.

      00
    • Stii ca doar meltenii spun „decat” in loc de „doar” sau „numai”?

      00
  10. Frumoase la exterior, hâde în măruntaie.
    Cu dealerii Skoda am și eu momente memorabile, dar nu în sensul bun. De aceea, după doua generații de Octavia, luate de noi, întrerup tradiția.

    00
  11. pana sa ti-o vanda creca te rugau sa o iei, dupa ce ai luat-o „mars in plm, invata sa mergi .masina e buna tu esti sofer prost”.
    tipic romanesc

    10
    • Nu e tipic romanesc. E tipic occidental de fapt. La iPhone 4 ii dispărea semnalul când îl ținea omul la ureche din cauză că antenele erau pe rama telefonului. Apple a zis la toți reclamanții că ei sunt de vina și că nu țin telefonul corect. N-ar recunoaște nimeni greșeală de design sau de construcție.

      00
  12. Asa, din pura curiozitate, la Logan ce probleme ai avut in cei 33000 de km!?

    00
  13. doar un avocat pare sa te poata ajuta din pacate. Frumoasa masina, pacat ca DSG-ul creaza atatea probleme, parca si tipul cu nuskoda a avut DSG si aceasi motorizare.

    Eu am Octavia 1.5 TSI 150 CP cu manuala in 6 trepte si am facuti vreo 5000 km fara nici o problema.

    00
  14. Un prieten si-a cumparat Skoda Superb de noua si dupa ce a iesit din garantie s-a stricat inchiderea centralizata.

    00
  15. De fapt review’ul se refera specific la masina ta si nu in general la Skoda Superb.

    00
    • Vanzari Skoda Superb 150.900 buc pe 2017 , review la una bucata masina cu probleme. Deci Skoda e de kkt.

      00
    • Nu e vorba de cate s-au vandut si cat de buna e masina. Problema e ca a lui a avut probleme iar cei de la Skoda sunt de cacat. Si daca sunt de cacat cu el, foarte posibil sa fie si cu altii.

      00
    • Zarax, asta e o alta parte a problemei, binenteles ca cei de la Skoda s-au comportat (si se comporta) mizerabil. Articolul si titlul nu se pupa. Ori e review or cineva si-a expus problema LUI pe blog. Asa pot sa vin si eu sa zic ca Octavia mea la 230k nu are nici problema majora deci Octavia is the best.

      00
    • Toate review-urile au fost despre masina proprietarului si despre parerea lui, si experienta lui. Nu mai incerca sa cauti nod in papura articolului, poate poate nu e dracu’ atat de negru, ca e. Mai citeaste comentarii si ai sa vezi.

      00
    • cuvantul review din titlu nu prea are ce sa caute acolo …e doar intamplarea acelui om, care e interesanta, dar nu este un review al masinii.

      00
    • NOU
      #75

      Aceasta este „problema” mea. Nu este un review negativ Skoda Superb. Nu este legat de motor, acesta se comporta excelent pentru caroseria asta, buba e la cutia de viteze sau la ambreiaj, in ceea ce priveste problema tehnica. Cel mai dureror este comportamentul celor de la service si vanzari si aici am vrut sa trag un semnal de alarma pentru toata lumea.

      00
  16. Asta e chestia care mă seacă la toți producătorii de mașini. Băi, e clar că vorbim de un ”lemon car”, acceptă cât mai repede înlocuirea și cu asta basta, ieși mai bine ca imagine în modul ăsta. Să nu-mi spuneți că la nivel de corporație cum e VW, 5-10 din astea pe an, adică vreo 150.000 de euro e mare lucru. Hai mai bine să spunem oamenilor că nu știu să conducă cu DSG, asta sigur o să ne aduca noi clienți.

    00
    • tu chiar ai impresia ca astia de la noi de la reprezentante au viziunea de ansamblu a imaginii marcii? daca vine maine unu si le ofera cateva sute de euro in plus, abandoneaza corabia rapid.

      00
    • Şi problema e că şi suntem o ţară coruptă, deci dacă VW ar accepta înlocuirea maşinilor aşa uşor, imediat ar găsi reprezentanţele de la noi metode de a exploata metoda şi să dea ţepe.

      În ţările civilizate merge pentru că nimeni n-ar încerca să găsească metode de a te ţepui la tot pasul, aici te descurci cum poţi.

      De-asta personal aş lua maşină nouă, cât timp nu aş trăi în românia. Cel puţin 50% din experienţa unei maşini noi o reprezintă şi serviciile oferite de service-ul care ţi-o vinde, unde vei face problemele din garanţie, reviziile, etc. Iar noi cu serviciile suntem cum suntem…

      00
  17. Dacia 1300. Tras remorcă cu nisip din vad, cărat pepeni, urcat 10 pers în mașină și plimbat prin pădure. Ambreiajul rezistă!!! Și nu era nici japonez și nici „nemțesc” ci construit de vasile și Ion la Dâlga din vale SRL.

    00
  18. Boss, se schimba blogul: fesan, topoare si motoare!

    00
  19. Ma bate si pe mine gandu sa-mi schimb masina (Octavia 1, luata de noua, are 140k km; vreau ceva mai nou si mai sigur, asta are doar airbag sofer si pasager) si sincer, Superbul chiar arata bine, ma tot batea gandu sa fac o vizita dealerului desi de la scandalul disel gate as fi zis pas tot ce e VAG. Acum sigur spun pas, ma pis pe ei.
    Imi pare rau ca treci prin patania asta, sper sa o rezolvi

    00
    • Ia o toyota.

      00
    • corolla 2008. noua. unic proprietar. unic sofer. 1.6 benzina, aspirat, manuala, echiparea de top. absolut toate reviziile si toate recomandarile de schimbare de piese efectuate in reteaua de service-uri autorizate toyota cu piese originale

      225k km mai tarziu: pierdere compresie cilindrul 1&2

      00
    • Clar, daca iti permiti mergi spre toyota / honda / mazda.

      00
    • Intre Toyota si Mazda am de ales. Inclin spre Mazda sincer dar ma sperie treaba aia cu rugina. La Toyota nu prea-mi place interioru

      00
    • toyota nu sunt masini frumoase la interior, zici ca e aro cu imbunatatiri.
      dar depinde ce vrei de la viata. eu cred ca e o masina corecta si care nu iti face aceleasi probleme ca cea din articol.

      00
    • Un review obiectiv despre Mazda 6 2008-2011 cu motorul de 2D m-ar interesa și pe mine. Am înțeles ca dupa au lăsat doar 2.2D care e prea mare pentru nevoile mele.

      00
  20. Cei din grupul Citroen-Peugeot au decis acum vreo 3-4 ani sa nu mai pună cutii de tip DSG pe mașini mai grele de 1500 kg.
    Poate că asta e problema și la tine, cred că o Superb e > de 1,5t.

    00
  21. E ok..ma gandeam la o skoda ca urmatoare masina… dupa articolul asta e clar ca exista si alte optiuni

    00
  22. NOU
    #93

    Bai, sunt prea multe/dese articole cu masini.

    Mai rarut, ca-i mai dragut.

    00
  23. Si apoi te miri de ce preferam cutiile manuale? Ei bine uite ca si daca este automata vina cica este a soferului ca nu are habar cum sa exploateze o masina… dar da, manuala nu e fiabila? Bafta la avocat, protectia consumatorului. Imi plac afacerile celor de la skoda, nu iti dam alta masina gratuit, ne platesti inca 5-10k euroi si iti dam alta ce probabil va avea tot aceleasi probleme…

    00
    • Dacă se strică una din 10.000 clar, nu ne mai luăm automate, sunt proaste domne’.

      Omul a avut ghinion, pur și simplu. Se mai întâmplă. Partea proastă e cu reprezentanța care nu îi schimbă mașina cu una nouă cum ar fi normal.

      00
    • Ei rahat. A avut el ghinion cu masina. Stiu o gramada cu dgs-urincu multi km in bord care nu au probleme. Mai sus spunea careva de golful lui din 2008 cu dsg.

      00
  24. si? pana la urm, nu ne-ai zis daca esti multumit de masina.

    00
  25. Sper ca e la misto, desi nu cred. Chiar atat de proaste au ajuns unele masini noi? Si nu vorbim de o Dacie la care nu ai mari pretentii ci de un produs al VAG, trist!

    00
    • NOU
      #107

      Nu este la misto, este pe bune, chiar asta am patit

      00
    • Cristi, tu ce mari pretentii ai de la VAG, a.k.a. firma care face toate masinile pe aceeasi platforma?

      00
    • și subaru le face pe aceeași platformă. și mazda. și toyota (mă rog, LC-ul…)

    • toate sunt proaste cel putin cele facute pentru piata est-europeana. uite eu am fost fa renault si am inca renault. in romanica talisman full = 39.000(comanda speciala cu motorul de 2000 diesel altfel cu 1,6 biturbo 35000) in franta = 52.000 imi poti justifica diferenta?

      00
  26. NOU
    #111

    La 25000 Mazda 6 e no brainer. Nu vad de ce ati ‘risca’ la masini nemtesti cand alea japoneze sunt cu o clasa peste.

    00
  27. Si la mine la firma avem flota de Octavia. Generatia noua(cam ultimii 3 ani) e scumpa, proasta si plina de pb mici si mari. Se simte si economie la componente gen tabla mai subtire, plastic mai usor zgariabil, rezervor mai mic… senzatie de ieftin.

    00
    • Pai si de ce nu ati luat altceva, daca au atatea probleme?

      00
    • da pt ca e usor din pix sa returnezi inainte de vreme 10-50-100-etc masini si sa iei altele pentru ca majoritatea sunt proaste.
      Le repari pe alea proaste de cate ori e nevoie si cand vine vremea schimbi „sursa”

      00
  28. Când e vorba de VAG se poate face ușor un serial, câteva sezoane bune. Un sezon cu motoarele TSI din prima generație, un sezon cu ignition switch…samd.

    00
  29. Incep sa inteleg de ce Superb vine acum doar cu motor diesel…

    00
    • vine cu diesel pentru că benzinarele se vând in vest.

    • NOU
      #126

      Problema mea nu are nici o legatura cu motorul, tine doar de cutia de viteze. Desi pare mic, 1.4, are 150 cp si un cuplu de 250 nm de la 1750 rot/min. S-a comportat excelent pana acum motorul.

      00
  30. As dori sa il intreb pe autor cum i s-a parut motorul, facand abstractie de cutia de viteze. S-a comportat ok? Cum trage si consuma raportat la greutatea masinii? Si-ar lua acelasi motor sau ar prefera un diesel?

    00
    • NOU
      #128

      Motorul este foarte ok, trage destul de bine, are 150 cp, 250 nm de la 1750 rot/min, consumul cam 11-12 in oras, trafic intens, 6-7 in afara orasului.

      00
  31. Cred ca review-ul asta, va face pe multi care se gandeau la un moment dat sa incerce ceva din grupul VAG, sa evite masinile lor noi, o buna perioada. In acelasi timp, serviciile post-cumparare in Romania sunt de cacat indiferent de marca si asa ajunge sh-ul sa fie la putere.
    Ca si idee, acum cateva zile imi face cu ochiul un A3 in leasing, dar vazand patania plus povestile auzite de la cunoscuti, raman cuminte, de banii respectivi parca as face altceva mai bun.

    00
    • Ii va face pe naiba… Oile tot oi. Pupa VAG in fund, parca ar fi ma-sa! Ma mir ca nu a sarit nimeni sa le ia apararea celor de la Skoda pana acum.
      P.S. Ba da, CatalinM, mai sus.

      00
    • @Zarax
      Treaba cu masina e subiectiva, nu am pretentii cand dau o suma mica pe o masina, dar de la 20k eur in sus la o masina pe segmentu de limuzina parca as avea alte asteptari.
      In continuare nu inteleg de ce nici o marca auto din Romania nu are niste servicii post-vanzare decente.

      00
  32. l’o fi simtit ca era om rau si d’ala l’a „muscat” :)

    00
  33. Initial am crezut ca e scris de un coleg de birou.
    Doar ca el a schimbat pana acum doar o data ambreiajul, Octavia luata de noua.

    240K Km cu Astra H, manuala ca stiu sa o conduc si altfel nu as simti bestia de 80 de cai.
    I’ve got 99+ problems, but the clutch ain’t one.

    00
  34. La firma unde lucrez avem o mica flota de Skoda Octavia (3-4 ani vechime toate) si pot sa spun ca la Skoda acum e o chestiune de noroc, cum era pe vremuri la Dacia… Adica unele sunt beton cu fiabilitatea , sunt indestructibile, iar altele au avut toate problemele posibile. Si nu, nu e stilul de condus, toate sunt folosite de mai multi oameni . Noi glumeam si spuneam ca ne-au dat din greseala cateva facute pe linia destinata pentru piata din vest iar restul de pe linia pentru est…

    00
  35. Am avut Skoda si s-a stricat butucul (era d-aia cu cheie). Inlocuirea butucului si schimbarea codului a durat o luna de zile si a costat undeva la 1000 de euro.

    Never Skoda again.

    00
  36. Ai ales cel mai prost DSG cu putinta. Cel cu ambreiaj uscat.
    In afara de asta motor de 1.4 pe un Superb iarasi nu pare combinatia ideala chiar daca pe hirtie pare puternic. Nu uita niciodata formula Putere=Moment x Turatie
    Uite in comparatie mie Skoda mi-a schimbat egr-ul fara sa platesc nimic. Masina din 2013 cu rulaj 180 mii. Mai mult! Am lasat masina murdara, am primit-o inapoi curata interior, exterior si motor, am avut masina de schimb pentru o zi. La intrebarea daca au timp sa-mi schimbe si uleiul au spus ca pot sa-o faca, insa la ei un litru costa 20 de euro si mai bine ma duc la un service independent.

    00
    • Driver, daca Puterea = cuplu x turatie, unde e cilindreea in aceasta ecuatie? Are cuplu 250 Nm la in jur de 2000 rpm. Deci conform ecuatiei, ar trebui sa aiba o putere suficienta, nu?

      00
    • in cuplu e cilindreea + turbo + design ax cu came + nr supape + etc

      00
    • @Sitting duck: cilindreea se gaseste in cuplu. Cilindree mare=piston cu diametru mai mare, suprafata mai mare, care la aceeasi presuine da o forta mai mare. Daca inmultesti forta aceasta cu raza manivelei arborelui cotit obtii cuplul motor al unui cilindru…
      Motorul acela are 125 CP daca nu ma insel. Este foarte putin pentru o masina de talia Superbului. Probabil cel de 1,8 si un DSG cu ambreiaj in ulei ar fi fost o alegere mult mai buna. Oricim TSI are probleme destule, nu recomand nimanui.
      Recent am avut sub mina un Ecosport. Motor 3 cilindri parca de 1 litru. Pe bord arata un consum de 9,1 l/100km. Probabil in realitate era si mai mare. Cam atit consuma si acest 1.4 pe o masina mare cum e Superbul.

      00
    • Consumul e dat de șofer, nu de mașină.

      @Driver

      Ce treabă are dimensiunea motorului cu cuplul? Trebuie să ai în vedere că nu vorbești de motoare aspirate, ci de motoare turbo.

      00
    • NOU
      #144

      Nu motorul este problema, nici puterea lui sau cuplul, buba este la cutia de viteze. Motorul este 1.4, are 150 cp, cuplul de 250 nm de la 1750 rot/min, greutatea masinii 1450 kg.
      Pana acum motorul s-a comportat excelent, cutia si ambreiajul nu prea.

      00
    • Na, bine că i-ai zis tu, omu’ trebuia să facă facultatea de mecanică înainte să își aleagă mașina, sau mai bine, să te întrebe pe tine! Îi spuneai tu cum stă treaba și nu ajungea aici…

      00
    • @Sorin: Sa stii ca exista si aceasta meserie de consultant auto. Insa cum romanul se pricepe la toate prea putin probabil ca un astfel de job sa aiba succes in Romania.
      Daca-ti spun de exemplu ca o masina se cumpara dupa buget, stare si nu dupa dotari si nr. de km parcuri imi dai minus.
      Ia vezi si la postul precedent unde mi-am spus parerea despre BMW seria 3.

      00
    • @Alexandru Constantinescu: erau probleme si la motor: lantul de la transmisie si intinzatorul acestuia, infundarea cu scrum al galeriilor de admisie. Poate ca la astia mai noi VW a mai modificat cite ceva, insa Skoda si Seat primesc mai incolo tehnologia. Nu baga nici ei din prima mina in borcanul cu miere.
      Ar fi trebuit sa accepti dieselul acela platind taxa de invatura de 5000 de euro si aveai o masina cu motor decent si consum mic (cel putin pina pe la 150 mii, pina incepea sa dea semne de oboseala piesele acelea trei n-ai fi avut treaba). Acum daca vrei sa vinzi masina probabil vei pierde mai mult decit 5000 de euro.

      00
    • NOU
      #148

      @Driver Nu inteleg de ce consideri ca ar trebui sa platesc acești bani ca diferenta pentru o masina defectă. Ca invatatura de minte? Sa ce … sa nu mai cumpar masini noi … sa nu mai cumpar masini in general? Ma bucur ca nu aveti voi probleme si va pricepeti sa alegeți masini, se pare ca eu nu sunt la fel de priceput … asta ce inseamna ca trebuie sa scot mereu bani din buzunar? Si cand se va intampla sa mai pateasca ceva similar si altcineva nu ne va injura pe cei care am cedat si am platit? De ce sa acceptam o problema de fabrica si sa consideram ca noi suntem de vina … sa le bagam si mai multi bani in buzunar?

      Stii ce s-ar intampla in aceste conditii… masina mea cu probleme o vor vinde mai departe, cu 2-3000 euro peste pretul pe care mi-l ofera mie si sigur o vor vinde unui „cunoscator de masini” ca deh … el nu are cum sa isi ia teapa … va ajunge in locul meu (doar nu crezi ca o vor casa cand e loc de profit), iar de pe noua masina pe care mi-o vor vinde mie isi vor scoate iar profit… stiai ca un dealer de masini ramane cam cu 8 – 8.5% din valoarea mașinii?

      Iti multumesc pt sfaturi si sper sa nu ajungi niciodata in situatia mea.
      Btw … nu depinde doar de tine, oricat de bine te-ai pricepe la masini, tine si de noroc.

      00
  37. Astra H – de noua, schimbat ambreiajul de 2 ori pe garantie de 2 ori fara. Volanta cu masa dubla defecta.Dupa vre-o 3 ani au schimbat designul la capacul cutiei M32 si la volanta din ce stiu. la 50k cutia de viteze uruia….iesita din garantie a trebuit sa schimb toti rulmentii…vai mama lor.

    00
    • Vezi ca la m32 nu te apuci sa accelerezi la podea in tr6… eu inca am aceeasi cutie si am peste 300k… diferenta este ca nu folosesc tr6 decat la 140 si doar pe autostrada, daca vreau sa accelerez retrogradez in tr5… ambreiaj am schimbat si eu, cutia originala nedesfacuta!

      00
    • Mai cunosc pe cineva cu 200K+ fara problema asta, cum zici tu si probabil multi altii. Mi s-a zis ca problema ar fi ca am mers preponderent in oras (de unde si km putini) si rulmentii 5 si 6 nu s-au lubrefiat corect treptele nefiind folosite. Posibil ca ceea ce spui sa fie corect, rulmenti prost lubrefiati, iesit pe autostrada rar si atunci mers tare…si de acolo sa se fi produs problema.

      Oricum o eroare a existat pentru ca pe langa carcasa au modificat si marimea rulmentilor pt tr 5-6.

      00
    • La m32 defectul a fost din proiectare, rulmentul tr6 subdimensionat si ungere putina. Prin 2008 unele cutii veneau cu editia 2 ce modifica rulmentul 6 (fiind mai mare) si avea canal direct de ungere dar problema tot persista, opelul niciodata nu a recunoscut ca ar fi fost o problema de proiectare ci o problema de exploatare, dar na, la o cutie de 6 trepte te astepti sa accelerezi de la 140 pana la 160 doar in tr 6 nu sa retrogradezi si asa intervine uzura prematura la rulment. Aici in vestul tarii cum nu exista autostrazi decat la vecini masina vede tr 6 doar in concediu adica maxim 1000-2000 de km pe an.

      00
    • Astra H 1,9 cdti luat in 2007 cu 70 000 km facuti in 6 luni, asta in Germania. L-am dat la 190 000 km, schimbat doar bielete, doua amortizoare, ambreiaj si volanta la 130 000 km. Nici distributia nu i-am schimbat-o.

      00
  38. titlu corect: ” review cutie dsg cu motor 1.4″

    sunt binevenite review la masini, dar nu mai mult de 2-3 pe saptamana

    00
  39. NOU
    #155

    Recomand domeniul nuskoda2.ro :D

    Bai nene’ cum sa cumperi aceeasi motorizare cu aceeasi cutie (s-o fi schimbat codurile, dar probabil sunt same shit) ?????????????????
    Meanwhile, apeleaza la vw europa, anpc alea alea. Avocat eventual pentru daune, dar sa-i ai cu ceva la mana.
    Banuiesc ca autorul nuskoda.ro a fost despagubit integral, daca a sters siteu.

    @zoso taguieste si cu nuskoda

    00
    • NOU
      #156

      Mai sunt o multime care au cumparat la fel, dar probabil nu au nici o problema, am fost eu mai ghinionist, am tras paiul scurt. Acum astept o rezolvare :)

      00
  40. Da-i in judecata, sunt niste nenorociti astia de la Porsche. Vin si eu martor daca ai nevoie, pentru ca asa mi-au zis si mie la Passat cand se stricau injectoarele, ca e vina mea ca pun motorina proasta, iar la 2-3 ani dupa, fiind amenintati din UK cu inchisoarea, au facut un recall ascuns la injectoare si le-au schimbat gratis.

    Ai actele la mana, se face o expertiza si sa iti inlocuiasca masina. Plus cere daune de mii de euro pentru deranj, se vor accepta in instanta.

    00
  41. Si nu inteleg cum jegurile astea din grupul Vag au scazut doar cu 200.000 de masini vandute dupa scandalul cu normele de poluare in anul urmator. Dupa au crescut si au depasit 10 milioane de masini vandute anual. Doar VW. Fara Audi si Skoda si Seat. Vand in draci peste tot masinile lor de cacat.

    00
  42. Problemele la unele dsg-uri sunt vechi si ma mir ca inca nu le-au rezolvat.Sa dai vina doar pe stilul de condus mi se pare jenant.

    00
  43. Anul trecut am decis să îmi schimb mașina, o Dacia Logan Laureate 0.9 TCE, cumpărată în 2015 de nouă, deci avea doar 2 ani vechime. Da, am schimbat o mașină de doar 2 ani vechime și aproximativ 33.000 km, pentru că simțeam că am nevoie de ceva mai bun,

    … si ai ajuns la concluzia ca ti-ai cumparat o masina mai buna decat Dacia Logan?

    Btw, cu Loganul ai avut probleme cat a fost la tine?

    00
    • NOU
      #162

      Este o masina mai confortabila, dar costisitoare la vizitele in service, a mea cel putin, ca sunt convins ca altii nu au la fel de multe probleme.

      Loganul nu a avut nici o problema si cred ca o pot confirma si cei de la Skoda ca lor le-am dat-o buy back ca parte din avans si stiu ca au revandut-o foarte repede.

      00
  44. Salutare tuturor.
    Personal pașii pentru achiziția unui autoturism eu îi văđ în feleul următor.
    Pe o bucată de hărtie se trerc următoarele(cum mergeți de 1 Mai,Paște și Craciun la cumparațuri )nu cred că e un moft să puneți alb pe negru pe ce urmează să investiți o sumă totuși importanta.Și aici sunteți singurii care știu de ce au cu adevărat nevoie.Am kinderi sau nu,căți,nu am dar am caine ,nu am nu fac .Nu am,dar urmează.Sun fan ieșit la iarbă verde sunt fan drumeții cu bicicleta.De obicei fac drumuri lungi sau scurte.Stau la porumb și am drumul nașpa păna acasă.Conduc doar eu,doar soția ,amăndoi.Ce buget am.Faze cu am 10000 și mai fac rost de 5500 nu sunt recomandate.Ai 10000,stai acolo.Cand ai bani de Grecia all inclusiv mergi în Grecia ,nu mai pui ceva si mergi în Thailanda În Thailanda megi cănd ai bani de Thailanda(da am aflat că sunt oferte de Dubai la preț de Grecia.Dar o să te simți ca ultimul sărac cănd mergi la un restaurant și singurul lucru notabil sunt cele 2630 de poze făcute cu telefonul,Sunt deja milioane pe net cu Burj Khalia,înca una nu mufa ta lăngă Burj Khalifa nu e concludentă decăt pentru Zuck ,pe restul oricum îi doare în pix.
    Cauți mărci care produc modele apropiate de cerințele tale.
    (Daca le vrei pe toate descrise mai sus ,deși îmi e greu să cred că esti atăt de multi use ,vei sfărsi inevitabi cu banii dați pe o mizerie inutilă denumită pompos SUV,cu tracțiune 4×2 și ruliu de barcă,dănd apoi explicații jenante gen e mai înaltă,urc ușori bordurile,știi cum e traficul la noi în oraș,e mai sigură duc copii la școală etc.) Repet,mărci nu modele.In acest moment faci abstracție de rude ,amici ,băgători de seamă,atotstiutori,tată,frate,am eu un prieten la,bloguri,presa auto.Și cel mai important de sexul feminin.,,Albastrul ăsta e mortal,asta nu îmi place că așa are și Cori de la conta și pe Cori nu o suport,Oaaaa,ce scumpă e .Din fața jur că seamănă cu buldogul nostru.si decisiva e mișto că e mare.Sau e mai mare decăt a lui vecinu..”Dacă e pentru ea e mai simplu.Tu îî explici doar de nu sau da.
    Ai găsit si modelul.O iei la pas prin reprezentanțe și soliciți drive test.Logic că nu găsești 100 % ce cauți tu .Avem modelul dar cu altă motorizare,avem motorizarea dar pe un alt model.Ai grijă la cererile de drive test on line.Ajung în general la diferite departamente unde sunt la fel de importante ca vitamina C.Dacă există si contact si programare drive test adaugă ambele la destinatar e mai sigur.Termenul e de 24 de ore să fi contactat de un agent.
    Pipăie ,miroase,închide și deschide uși.Mergi cu mașina.Putem doar atăt și acolo sunt povești.Nu te apuca să faci need for speed ,nici off road și nici o iau azi o aduc vineri.Nu o brusca,încearcă să obții un feeling.De la mașină.De vănzător fă abstracție.Mașina trebuie să te facă să o placi nu balivernele celui de lăngă tine.
    Dacă te simți hotărăt între căteva modele acum e momentul să faci facebookul util.Intre un hastag rezist si duie mragnea bagă făra jenă că ești interesat să dai o tură (o pizza si trei beri nu sunt o avere)cu modelele X.Aici poți introduce în peisaj șleahta enumerată mai sus veri ,amici etc.Exclus de pus botul la tu vrei o Kia break nouă și vecinul are un tovarăș cu un A5 5 impecabil2,7 diesel coupe mașina e rachetă km reali verificabili,o vinde ieftin că are urgent nevoie de bani și alte avioane.Oricum în cazul în care optați pentru second prima întrebare e obligaoriu de ce o vinzi ,nu căt mai lași din preț….
    Inrebănd în stănga și dreapta puteți da un vănzător de bună credință care chiar vrea să îsi schimbe mașina apropiată de ce vă doriți.
    Domnul din povestea de azi e un caz concret de așa nu îmi cumpăr mașină.Am plecat pe Octavia și am ajuns la Superb.A ajuns la Superb pentru că a fost păcălit de un vănzător de neam prost.A prezentat niște avantaje în folosul lui nu al clientului.Am vaga impresie că mașina a fost de pe stoc ,nu configurată pe comandă.O mașină aflată pe stocul unui dealer se facturează de către importatorul mărcii.In general mașinile de showrom nu sunt versiuni de bază .ci destul de bine dotate sa vadă clientul ce poate face producătorul.Astea sunt primele băgate pe găt.Un vănzător abil îti vinde ce vrea el ,nu ce îți dorești tu să cumperi.La un număr de mașini facturate poți avea supriza ca importatorul nu te lasă să mai lansezi comenzi noi.Deci interesul importatorului și dealer-ului e să miște stocurile .Un importator are mai mulț dealeri,dar producatorul e unu .Care poate să aibă 2,3 sau o singură linie de asamblare.De aici diferența de timp la mărci între comandă și livrare.
    O mașină de showrom paote fi foarte bine lovită în incintă,sau poate avea un defect de fabricație ca în cazul de față.Reparația îți apare în sistem ,următorul proprietar care o ia de nouă o să aibă surpriza ca în cazul în care ajunge cu ea într-un service autorizat de marcă ,că mașina lui luată de nouă,de fapt e nouă dar a suferit intervenții.Chiar dacă ulterior de vinde drept second hand mașina e cu bube în sistem.Deja dă cu virgulă,rulaj 3850 de km,cutie nouă schimbată la 3840 de km.
    Incearcă să fi căt se poate de cerebral în ceea ce faci.Factorul emoțional e exact motivul pentru care pute net-ul de specialiști auto.Ăsta e exact motivul pentru care marca x e de rahat ,motorul x e o mizerie,piesele sunt scumpe șamd.Îți iei un WRX cănd îti permiți să întreții unul nu că îl vinde văru-tu la preț special pentru tine.După ce o iei afli că 25 de litri la sută sunt ceva normal,te doare piciorul de la ambreiaj, spatele de la suspensii și nu poți merge cu nevasta la soacră-ta că vomită tot drumul.
    In caz de probleme ca și cele de față,o discuție elegantă cu dealerul fără mușchi încordați,ăia au zeci de clienți cu probleme,tu ești doar unul dintre ei. In funcție de răspuns email la importator cu CC la producător.Toți producătorii au o adresă de contact,totul e să o găsești.

    00
    • NOU
      #164

      @Paul De ce sunt exemplu concret de „asa nu-mi cumpar masina”? Am fost la showroom, am vazut ambele masini, le-am si condus si nu doar pe ele si am ajuns la concluzia ca Superb-ul este mult mai indicata. De exemplu iti pot spune ca Skoda Kodiaq, cel putin pt mine, nu este la fel de ok ca si Superb, scaunul soferului este incomod. Puteam ghici ca vor fi probleme cu masina? Eu zic ca nu. Exact cand am fost in service, la 6700 km pentru schimbarea primului ambreiaj, in parcarea service-ului era o Octavia, cumparata de o anumita persoana in aceeasi perioada in care am cumparat si eu, a lui avea aproximativ 10000 km si patise cam acelasi lucru asa ca si el era la un schimb de ambreiaj. As fi putut nimeri acea masina, daca ramaneam la Octavia, totul tine de noroc.

      Din ce ai dedus ca masina mea este una de showroom? Este cumparata de noua, configuratia proprie, vanzatorul nu are nici o vina, din contra, ca si caracter, vanzatorii acestui service, sunt peste ce am intalnit la service-ul Porsche, imi pare sincer rau ca ei au picat la mijloc in acest „scandal”.
      La momentul achizitiei avea 4 km, istoricul de service curat, dar aici oricum nu se pot stii interventiile reale pentru ca nici un dealer nu va repara un defect al masinii pe seria de sasiu, ca va ramane in istoric (poate iti amintesti scandalul cu VW Amarok de acum cativa ani, cu tipul care si-a cumparat masina de noua si a descoperit ca fusese implicata intr-un accident … problema e ca agentul respectiv a reparat masina pe seria de sasiu, era mai nou si el si nu stia cum se practica; pacat pt el, bine pt cumparator, ca pe urma agentul clar si-a cautat alt loc de munca).

      Iar nu inteleg de unde stii tu ca nu am discutat elegant cu dealer-ul? Poate doresti sa ii intrebi cat de rabdator si intelegator am incercat sa fiu pana am ajuns sa contactez un avocat si sa il rog pe Vali sa imi faca public acest articol, iar pe aceasta cale vreau sa ii multumesc inca o data ca a fost deacord.
      Repet, problemele au inceput din prima luna, dupa 3 saptamani mai exact, iar acum sunt deja 11 luni de cand am masina. Cat de rabdator sa mai fiu?

      Da, asa este, sunt doar unul din cei cu probleme, puteam sa fiu si singurul, dar nu inseamna ca trebuie sa fiu trecut cu vederea, sa accept si sa raman cu problema.

      00
  45. Eu cred ca esti un tip mult prea rezonaibil si rabdator. Avocat si proces, cere despagubiri inclusiv pentru timpul pierdut cu masina in servis, si cheltuielile pe care le-ai avut cu transportul FARA masina la schimb (aici ti-ar trebui facturi de rent-a-car sau ceva). In paralel si o plange. Nu stiu daca rezolvi cu un mail la Skoda Europe ceva, vor spune ca dealerul sau importatorul trebuie sa rezolve problema.

    Cacatul asta de abordare este comun la tot grupul VAG: am constatat si eu ca am rugina la hayon la Passat, in zona manerului / becurilor de mers inapoi. Pe garantia anticoroziune nu au vrut sa auda, ca cica aia se refera la rugina aparuta de la interior spre exterior (ceea ce s-a si intamplat) dar ei prin asta inteleg din interiorul materialului spre exterior.
    Inutil sa spun ca fenomenul de oxidare se produce la suprafata unui metal (interioara daca e spre interiorul masinii sau exterioara daca e spre exterior) si niciodata din miezul unui metal cum vor ei. Nu merita stresul pentru atata lucru, dar am pastrat mailul de la imbecilul lor de acolo, l-am aratat la un coleg specialist in studiul materialelor si a ras doua zile, iar intre timp am hayon nou din cauza ca unul nu a avut frane :)

    00
    • Cu Logan, la aproape 6 ani, cei de la reprezentanta mi-au schimbat si vopsit aripa spate pe cheltuiala Dacia. Norocul meu ca se gaurise, ca altfel m-as fi ales doar cu o revopsire.

      00
  46. am o skoda octavia 1.5 TSI 6 trepte manuala, 7500km , la schimbarea treptelor 1-2 , 2-3, se aude un zgomot puternic gen ” plescait”repetat , asa a fost denumit de cei de la reprezentanta , respectiv DELCAR BRASOV , si ca nu se impune schimbarea cutiei de viteze pentru ca toate cutiile de acest tip au acest zgomot , cand am cumparat masina nu mi-au spus de acest zgomot , va rog sa imi spuneti daca mai are cineva aceasta problema .

    00
    • NOU
      #168

      Va trebui sa te inarmezi cu multa rabdare, sa incerci sa ramai calm, ca vor urma foarte multi nervi. Iti spun asta din experienta :D

      00
    • Evident nu trebuie făcut nimic până iese din garanție.

      00
    • NOU
      #170

      Parerea mea e ca trebuie sa insisti, nu e normal sa platesti pentru un „bun” defect, intr-un fel sau altul ar trebui sa poti obtine ceea ce ai intentionat sa cumperi … oare cum ar fi fost pentru ei daca primeau doar o parte din bani? Nici noua nu ne convine sa primim masini defecte … si chiar si pe cutie manuala, dupa 7500 km sa apara probleme este ceva incredibil, cred ca nici daca participai la curse nu s-ar fi putut strica asa de repede (astea sunt doar scuze patetice sa nu isi faca treaba)

      00
  47. Salutare,

    Cumva seria de sasiu a masinii tale este TMBAB7NP2J7533957?
    O masina foarte similara a aparut la vanzare https://www.autovit.ro/autoturisme/skoda/superb/#c9f8470541.

    Multumesc!

    00
  48. @Alexandru Constantinescu cum s-a terminat povestea? Văd că mașina a ajuns la Brady.

    00
    • NOU
      #174

      Salut.

      Povestea s-a incheiat, pentru moment, cu „inlocuirea” masinii (ramane de vazut daca si aceasta va avea sau nu vreo problema) plus o diferenta, de data aceasta mai mica, pe care am considerat-o acceptabilă din urmatorul punct de vedere … diferenta o recuperez din diferenta de pret la casco (am renuntat la creditul pe care il aveam la ei si astfel ca am facut casco la altcineva, iar diferenta respectiva o recuperez cam in 3-4 ani, iar creditul facut acum la alta banca il am cam la aceeasi valoare). Dorinta mea era sa scap de aceasta „poveste”, este foarte neplacut sa stai prin service-uri, este foarte greu, nu imposibil, sa vinzi o masina cu un asemenea istoric si nu ma vedeam nici dispus sa astept 1-2 ani (timp in care mai si plateam la ea + casco enorm) dupa un proces pe care urma sa il incep (am contactat un avocat si am trimis notificarile necesare, dar nu am continuat spre proces întrucat am ajuns la aceasta intelegere). Deja tot ce s-a intamplat pana acum, timpul pierdut, nervii provocati, m-au impins sa accept sa dau acum o suma de bani si sa o recuperez cumva, in timp, astfel incat sa fie inlocuire in adevaratul sens.

      00
  49. Ce este ciudat este faptul ca in aplicația myskoda nu apare nimic la istoric, nici o intrare în service

    http://i64.tinypic.com/2je352o.jpg

    00
    • NOU
      #176

      Probabil fiind „proprietate intelectuala” Porsche, nu sunt obligati sa puna la dispozitie tuturor aceste date, probabil doar la cerere (eu asa le-am obtinut pe cele din articol).

      00
  50. cumva asta e TMBAB7NP2J7533957 pe care astia o vand de buna, nu?

  51. La Brady vad ca o vand cu 20.000EURO.La cat a fost evaluata cand ai dat-o inapoi la buyback?Merci.

    00
  52. 18500, exact cat este scris si in articol.

    00
  53. Am inteles. Deci si-au mai pus si ei 1500 EUR asa ca sa fie, ca tot nu merge corect nici a 4 cutie DSG …mare furaciune.

    00
  54. de ce ești nasol? poate au reparat-o…

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube