Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

31 comentarii

  1. 6. pentru un popor care sta bat cu mandria nationala, tare le place sa o suga dictatorilor.

    Comentariu apreciat.8213
    • Pai si au supt o lor in primul rand. Pentru o tara ca HU, orice biznis cu CN inseamna o vanzare totala de tara. Modelul Chinezesc e „simplu”: vin, promit, „investesc”, te baga in datorii, apoi te cumpara pe 2 forinti. O fac in Africa, o fac in America de Sud, acum si in EU prin HU!

      Comentariu apreciat.648
    • Orban crede ca o sa-i mearga cum face cu Europa, le spui una faci alta le iei banii mai santajezi o decizie o mai dai la pace cu alta….o sa-l manance chinezii impanat cu portocala dupa ce-l fac dator ca la amanet

      Comentariu apreciat.549
  2. Puteam sa jur ca punctul 8 era legat de ceva Bmw.

    117
  3. Masina veche de 10 ani, 200 mii de km si fara garantie.

    Nu iei cu aia 15 mii ceva mai nou si cu ceva garantie?
    Nu vad, ce anume are tefalul ala? Tapiteria aia crem poate..

    Indecis. Tu ce zici?2615
    • Ca detinator de marca bavareza de peste 15 ani pot spune ca pretul este mare pentru modelul cu pricina si numarul de km. Exista niste investitii obligatorii ulterioare achizitiei in caz ca vrei sa conduci linistit.
      Trebuie verificate la sange:
      -distributie
      *motor N47 + aprox. 200k km => distributie
      *in caz ca: cost 1500E (4×4 mai scump decat tractiune doar spate)
      -uleiuri
      *motor, cutie, diferential / grupuri
      *in caz ca: cost 1500E
      -cutie de viteze, cutie de transfer
      *daca probleme cutie de transfer => probleme cutie viteze si viceversa
      *inclusiv folosirea pe timp indelungat a unor cauciucuri necorespunzatoare pe spate pot crea probleme cutiei de transfer
      *in caz ca: reconditionare cutie viteze 8-9000 lei, cutie de transfer 3-6000 lei
      – turbina
      *exista modele unde turbinele nu au rezistat 100k
      *cost reconditionare 2-3000 lei
      – amortizoare
      *km multi + break => schimbare amortizoare daca inca sunt originale
      – tot ce tine de „cauciucaraie”‘
      -tot ce tine de directie
      – frane (discuri+ placute)
      -injectoare
      – curatare totala galerii pentru ca … dpf

      Nu pornesti de la premisa ca toate astea sunt necesare dar la asta trebuie sa te uiti
      15k + 5k-6k sa o aduci la cheie => un seria 3 dupa 2018 (cu motorul nou, cutie model nou) pana in 100k si eventual doar tractiune spate

      Comentariu apreciat.454
    • Mai pui niste banuti si iti iei Sandero sau Clio nou.

      Indecis. Tu ce zici?2616
    • @Iugas
      E o discutie interesanta SH vs Nou.
      Exista urmataorele categorii:

      ->Cei care vor nou. Punct.
      *nu conteaza neaparat marca ci sa fie nou
      ->Cei care vor nou si intretinere ieftina.
      *nu conteaza marca ci sa coste putin intretinerea ulterioara
      -> Cei care vor nou si scump
      *pozitie sociala
      ->Cei care vor SH ieftin si bun
      *”saracii”
      *”saracii cu pretentii” de a parea ceea ce nu sunt
      ->Cei care vor SH ieftin + investitii => SH bun pus la punct
      *cei care se pricep cat de cat si merg pe eficienta

      Ex 1.: prieten achizitionat de curand un E90 2011, achizitie 5000E, investitie umterioara aprox 8k (motor, transmisie, vopsit, directie, frane, electrica, etc) => un E90 “nou nout” la “doar” 13k
      Ex 2: prieten achizitionat Loga nou, full cat se poate de la Dacia, 17,5k

      Dpdv al costurilor ulterioare de intretinere, avantaj Dacia
      Dpdv al sigurantei, avantaj Bmw
      Dpdv al eficientei “personale”, avantaj amandoi.

      Totul tine de ce iti doresti cu adevarat si ce iti poti permite cu adevarat
      Pentru ca exista o diferent enorma intre a putea cumpara si a putea intretine in mod corespunzator un autoturism indiferent daca este nou sau SH.

      Comentariu apreciat.311
    • NOU
      #11

      Siguranță plus plăcerea de a conduce egal priceless punct

      42
    • AlexAndru – Tot timpul am fost pro masini SH asta pana cand a venit timpul sa imi schimb tigaia anul asta si am vazut ca o masina de3 ani pana in 50.000 km e cu ‘doar’ 5000 de euro mai ieftina fata de una noua.
      Asa ca la a 5-a masina am decis ca nu se mai merita SH (pentru mine)
      – „un E90 “nou nout” la “doar” 13k” – o masina mai veche de 10 ani nu va fi niciodata „nou nouta”, va fi tot timpul o masina care e veche de 10 ani care poate ceda orice, oricand.

      143
    • am vazut ca o masina de3 ani pana in 50.000 km e cu ‘doar’ 5000 de euro mai ieftina fata de una noua.

      Aia e ori teapa, ori masina costa de noua 12k de euro.

      Altfel, o masina de 3 ani pana-n 30k de km e cam la jumatate de pret fata de una noua:
      https://tinyurl.com/3u8925yz

      https://tinyurl.com/3z26r4v8

      30
    • @Vlad
      M-am lamurit unde bati. Un Logan nou pleaaca de la 15000 de euro. Un Logan de 2-3 ani e 10000 de euro. Da, DOAR 5000 de euro, si un oligofren s-ar tavali pe jos ca vai, uite, ce mare scofala e o masina SH, ca e doar cu 5000 de euro mai ieftina, ignorand complet faptul ca aia 5000 de euro sunt O FUCKING TREIME din pretul masinii.

      110
  4. 4. Prin 2009 a venit in vizita sora mamei din Croatia. Am dus-o in vizita pe unde se poate prin Craiova si am ajuns si in Gradina Botanica. Gradina arata bine, ca de obicei, dar intr-un paraias a vazut aruncat un PET si a zis „uite 5 centi” (nu mai tin minte daca atunci trecusera la euro, sau erau dinari). Si ne-a explicat ca la ei de cand se bagase garantia de 5 centi pentru fiecare PET, disparusera PET-urile de oriunde ar fi fost aruncate inainte. Asa ca, la vederea unui bidon de plastic aruncat, a vazut, de fapt, valoarea lui

    Comentariu apreciat.431
  5. 8. Sa dai 15 000 pe o masina cu 200.000 km… nu o vad decat in in urmatoarele situatii:
    – e a doua masina si este o masina dupa care ai fost innebunit (deobicei a doua masina e de oras ceea ce la un break nu e cazul)
    – o iei ca sa fie un fel de „car project” cum e moda mai nou.
    – ori esti manelist.

    208
  6. 3. si uite ce rau o duc cei care au lucrat la dosarele mineriadei sau revolutiei https://www.national.ro/dezvaluiri/seful-castilor-din-dna-12-000-euro-lunar-810409.html/amp/

    40
  7. 8 – Lol. Dar – vorba aia – nu-i prost ala care cere, prost e ala care da.

    41
  8. Ce legatura are Adrian Sârbu cu mineriada?

    20
  9. 5. Problema principala e ca seaca forta economiei prin noile taxe. Multi care n-au inchis, se pregatesc sa inchida, iar dupa alegeri prevad noi taxe si impozite, pentru ca deficitul de anul acesta este mai mare decat cel de anul trecut si nu vad ca incasarile sa creasca cu cat se asteapta „cel dintai fiu al poporului, Ciolacu”. Ca nah, el crede ca daca e impozit 5% si primeste 5 lei, daca il face 8% primeste 8 lei, ca atat il duce capu’, si se mira ca primeste 4 lei jumate. Cand au trecut de la taxarea progresiva, la taxarea unica, in 2995, toti „economistii” de genul Ciolacu/Ciuca/Vacaroiu, au ramas surprinsi s-au colectat mai multi bani. Exista un motiv pentru care Europa se duce la vale, si ala este impozitarea excesiva si inducerea sentimentului „de siguranta”, ca are „statul grija”. Socialismul e misto, dar doar cand e pe banii altora. Si devine foarte nasol cand se termina banii.

    201
    • NOU
      #28

      Bun comentariu. Un exemplu similar a fost cand au introdus cota de impozit pe micro de 1%/3% si au scazut impozit pe dividende la 5%, toti ziceau ca finantele tarii se duc in cap…a fost singura perioada din istoria recenta cand s-au rambursat imprumuturi externe.
      Bineinteles, scaderile de taxe trebuie insotite si de alte masuri (ex.: un ANAF bine pus la punct, suport pebtru contribuabili, o legislatie simpla si coerenta, absorbtie de fonduri europene, etc.)
      Post guvernul Ponta, nu a mai fost nimic coerent in materie de finante…din pacate.

      60
    • @Mircea: impozitul de 1%/3% a facut ca toata lumea sa plateasca. Toti plateau. Disparusera toate „optimizarile”. Nu se mai chinuia nimeni sa-si bage cheltuieli pe firma, sa vina ANAF-ul sa verifice si sa-i intrebe la ce folosesc prezervativele de pe bon, toata lumea platea 1%/3% impozit pe venit + 5% impozit pe dividende, 3000 de lei CASS si 19% TVA pe tot ce cumparau. Usor de urmarit, usor de verificat, totul simplu. Banii au inceput sa circule, economia sa functioneze, lumea avea curaj sa ia credite. A venit Ciolacu’ si a vrut sa-si bata cuie-n talpa(si lui, si noua). A crescut taxele o data, pe urma inca o data, pe urma inca o data… si-acu fluiera a paguba, ca la cum arata lucrurile in primul trimestru ne indreptam spre un 10% deficit… Da’ nah, cand esti prost, si viata-i grea.

      70
  10. eu am venit aici doar ca să comentez despre șatenă!
    Așa da, dom”le, așa da!:)))))))

    50

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube