Azi am condus #562

Nu chiar azi, în weekend.

Bucureștiul e plin de…de mașini care nu semnalizează, dar asta nu e ceva nou, de mașini care merg pe ultima bandă până unde au treabă. Inclusiv pe autostradă, tati. Și nu doar oameni trecuți de 50 de ani, care să zicem că nu îi mai dezveți să fie proști decât cu amenzi, dar și orice altceva, de la 20 în sus, corporatriști, tineri liberi, cocalari, orice.

Și schema e să nu mergi la aspirație, schema e să dormi pe banda a doua și când te devansează cineva să te declari ofensat și să încerci să îl râcâi pe ăla. Mi-au făcut-o doi ieri pe centura Bucureștiului, unul cu o dubiță gri închis, unul cu ceva Golf tunat, la ambii la fel: am ajuns în spatele lor, am așteptat, am zis că poate nu au văzut prima ocazie să se dea la o parte, nici pe a treia, am trecut eu pe banda din dreapta, am devansat, am revenit pe b2 că mi se apropia obstacol și am ofensat astfel șoferul. Dubistul mi-au dat flashuri, golfarul (tinerel, era cu gagica), a venit în spatele meu aproape, a trecut pe b1 încercând să facă aceeași schemă, a accelerat să îi aud toba, după care s-a ținut după mine, fix în cuiul meu de tractare, încă vreo 500m și a făcut prompt dreapta de pe banda a doua.

Aseară, am prins niște rafale nasoale de ploaie. Am lăsat-o pe la 90, meserie cu logan taxi a trecut pe b2 și a început să devanseze mașini. Nope, nu i-a fugit fundul decât de vreo 2 ori.

Am văzut definiția de dicționar a depășirilor inutile. Duster, alb, de firmă, depășea câte o mașină cu fiecare ocazie, și se chinuia un pic. Cu un motor decent, putea sări peste 3-5 mașini la fiecare situație, dar era trist și amuzant în același timp cum insista și trăgea de mașina aia să depășească ceva. Și oamenii îl lăsau, că nu te pui cu prostul.  Un Superb cu număr de BT nu știa drumul, era noapte, circula cu roata bine peste ax, ca să vadă drumul, și când vedea el bine de tot ce se întâmplă, se arunca tot la fel, la câte o mașină.

Explicați-mi ceva, că poate sunt eu în eroare. Circul pe banda 1 cu cruise control. Mi se apropie obstacol. Uneori e un TIR, alteori nu e. Tu vii pe banda a doua, fără tempomat, se vede din cum conduci. O să îți sar în față. O să îți sar în față. Dau semnal. De ce mă-ta accelerezi fix când dau semnal? Nu e evident că nu o să frânez dacă am dat semnal? Ce fac, dau semnal, ca te văd că ești prost și nu am de gând să frânez pentru tine, că nu te prinzi ce înseamnă semnalul, și apoi o să frânez că vrei tu să accelerezi fix atunci? Mi-a făcut asta ieri un Volvo negru, oameni de 50+ la în mașină, soț și soție, ambii foarte revoltați. update: dacă prostul ar păstra aceeași viteză, eu aș avea timp și loc să revin pe b1 după ce trec de obstacol. dar nu, el accelerează după ce mă vede pe mine că mă mut pe b2, vine în spatele meu și se enervează.

Categoria frâne de la idioți:

  1. bmw seria3 gri, dă semnal, trece pe banda 1 și, când mai avea un pic și părăsea complet banda a doua, pune frână. nu exagerez, omul avea șoseaua liberă, a zis că e frumos din partea lui să se dea la o parte, că vine tehnologia japoneză, dar s-a răzgândit în ultima secundă.
  2. octavia de la Regina Maria, pe podul de la intrare în Brașov e o curbă, a zis că acolo e momentul nu să ia piciorul de pe accelerație sau, doamne ferește, să treacă pe banda1, ci să se înfigă în frână. idiot de ~40 de ani.
  3. doamnă, logan, la trecerea aia cu cale ferată după Ploiești. ajuns la trecere, pus frână violent, trecut cu grijă trecerea. ofc că era pe banda a doua cu prima liberă. au devansat-o cinci mașini pe banda din dreapta și ea nici gând să se mute. i-am dat un flash și s-a mutat și a rămas acolo, măcar atât.
  4. doi cârnați cu număr de Cluj, au mers pe centura Ploieștiului pe banda a doua până unde se intra pe autostradă, după care frână și cotit pe autostradă de pe b2, ofc.
  5. Bentley vișiniu, număr de Prahova, a mers pe b3 pe autostradă până când și-a dat seama că trebuia să facă dreapta. a frânat, dar nu destul de la timp și a ratat ieșirea.

Făcut coloană frumoasa cu un BMW X3 și un Seria1 pe banda1 de la București la Otopeni. Frumos, elegant, romantic. Semnal, revenit, semnal, revenit. Și circulam, desigur, mai repede decât ăia de pe b2 și b3. Vorbeam cu cineva pe tema asta. Nu, nu toți șoferii de BMW sunt idioți, doar că pe ăia civilizați nu î vedem.

DN1A era gol sâmbătă. Gol. Pe DN1 era omor, dar am mers lejer. Mă rog, drumul e prost, sunt curbe, e de rahat, dar a fost gol.

Also, am înțeles că ăsta e ceva influencer, dacă l-ar putea învăța cineva să semnalizeze ar fi super.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

96 comentarii

  1. Deci:
    – încetează sa te mai miri de șoferi prosti. Exista și vor exista întotdeauna!
    – circula ca și cum TOȚI participanții la trafic sunt idioți și pot face o manevra brusca și neașteptata!
    – mult calm și nu mai încerca sa ii educi tu pe șoferii prosti. Nu faci altceva decât sa atragi antipatia și Razbunarea lor.
    – treci la tehnologie nemțească. Se vor da din fata ta mult mai repede! :)

    • încetează sa te mai miri de șoferi prosti. Exista și vor exista întotdeauna!

      Pai si ce mai scrii pe blog? Ai tu idei?

      treci la tehnologie nemțească. Se vor da din fata ta mult mai repede!

      Tehnologie nemteasca adica https://en.wikipedia.org/wiki/Leopard_1, nu?

      00
    • Daca 1 din 1000 de oameni care citesc pagina asta inteleg ca gresesc tot e un castig pentru restul societatii :)

      Acelasi comportament l-am observat si eu ieri. Sa mai depasesc o masina sau 2, nu conteaza ca eu fac dreapta in 100 de metri. Ma zgandara pe mine curul sa mai fac o depasire :) tipic romanesc.

      00
    • Aia sunt dintr-o specie de jegoși speciala: cei care depășesc doar ca să se înfigă în frână că trebuie să vireze dreapta în 50 de metri.

      00
    • “ Ma zgandara pe mine curul sa mai fac o depasire :) tipic romanesc.“
      Nope, nu e tipic romanesc, muncesc in Germania de cativa ani si in fiecare dimineata cand merg la serviciu o iau pe autostrada. Desi aici e semnalizat cu 800m si 500m inainte ca trebuie sa te inscrii pe dreapta pt. a intra pe alta autostrada, neamtul, la fel ca romanul, in aia 500m mai trebuie sa depaseasca 2-3 masini.

      00
    • @Alex, cred ca aia de care zici sunt romani, polonezi, turci, etc…dar nu nemti

      00
    • @Alex Te cred pe cuvant :) eu cat am fost in Germania numai francezii si belgienii faceau ce spui tu. Dar cu siguranta nu te contrazic. Experiente diferite, landuri diferite.

      00
    • @Jollyca, pe autostrada pe langa Frankfurt, am depasit un tanc, avea vreo 80km/h.
      Am ramas cu gura cascata. Dupa aceea mi-au zis colegii nemti ca e ceva unitate de tancuri pe acolo.

      00
    • @sfatuitoru: ai fi surprins daca ai vedea cati nemti neaosi conduc precum vitele. Cu atat mai mult cu cat devansarea prin dreapta e interzisa, deci unul care merge agale pe b2 incurca mai mult decat in Ro.
      Explicatia consta intr-un adevar la fel de incomod ca incalzirea globala: majoritatea oamenilor sunt soferi foarte slabi, desi se cred pui de Schumacher.
      La noi fenomenul e mai vizibil pentru ca drumurile sunt proaste si politia doarme in Loganele statului, dar soferi idioti exista si in tari cu politie si infrastructura.

      00
  2. Ar fi util daca „influencerii”, vloggerii, bloggerii, etc, ar invata lumea cum sa circule pe autostrada.

    Statul roman ne-a dat peste cap cand au hotărât sa faca autostrada A3 cu 3 benzi pe o anumita portiune. Ajunge romanul pe ea si nu stie ce sa faca, b1 e libera, el sta pe b2 la 110km/h. Cred ca ii este lene ca atunci cand da peste unul care merge mai incet sa dea semnalizare si să-l devanseze. Asa ca mai bine sta pe b2 ca sa ii incurce pe toti aia din spate care vin.

    Se ofera cineva pentru tutorial de condus?!

    00
  3. Ohhh.
    Am fost sâmbătă prin Brașov. O mama, care mă făcuși câți idioți cu Nr de BV. Oleu ce se doarme pe drum și se taie benzile in giratorii, aiurea. Noroc că sunt bulevardele largi și nu am obiceiul să merg paralel cu deștepți.
    Nici cu șmecheria de Argeș nu mi-e rușine.
    Era să îmi râcâie partea față stânga un isteț cu un Merț. Când i-am dat un claxon ca la mine, la Mioveni, a coborât geamul să mă înjure.
    După ce i-am zis că mi-a tăiat fața și mi-a intrat jumate pe bandă, a tăcut din gură.
    Mamuți cu mașini străine capabile, care nu sunt în stare de ele pe drumul Pitești-brasov. Frână la orice hop, frână la orice curbă.
    Oameni ieșiți cu șifoniere cu roți la plimbare. Dorm pe șosele. Pentru ce dracu îți iei ditai mastodontul, dacă se înfige mai bine un Logan?
    O grămadă de șoferi de duminică cu reflexe 0, care nu pricep ce-i cu ei pe acolo. Și bineînțeles mizeria de zonă numită Rucăr Bran.
    Eu nu pot înțelege cum se pot caza turiștii acolo. In afara de a face grătare și a te îmbăta ca vaca, nu e nimic de făcut.

    00
    • Parcarile corecte intre marcaje, giratoriile, semnalizarea si aprinsul farurilor (noaptea sau pe ploaie) sunt provocari majore pentru soferii brasoveni. Treaba intalnita foarte des si confirmata de multi cunoscuti. In capitala soferii sunt mult mai previzibili, poti anticipa destul de clar ce idiotenie urmeaza a face.

      00
  4. Atâtea aventuri într un weekend…
    Eu pățesc într un an cât tine într un weekend (conduc cca 40k anual)

    00
    • Păi dacă Vali nu le ținea minte, mai exista postul ăsta? Mai puteam noi comenta? Mai făcea el trafic pe blog?
      Deși, la câte faze a scris, cred că și le mai notează din când în când, ce dracu că îs multe rău 😅

      00
  5. NOU
    #16

    „Tu vii pe banda a doua, fără tempomat, se vede din cum conduci. O să îți sar în față. O să îți sar în față. Dau semnal. De ce mă-ta accelerezi fix când dau semnal? Nu e evident că nu o să frânez dacă am dat semnal? Ce fac, dau semnal, ca te văd că ești prost și nu am de gând să frânez pentru tine…”

    Pai da, exact asta trebuie sa faci, sa franezi si nu sa sari in fata omului. Sigur ca nu e corect ca ala sa accelereze exact cand vrei tu sa iesi, dar semnalizarea NU este echivalenta cu schimbarea directiei sau a benzii. Trebuie sa te si asiguri, si daca nu poti sa o faci, franezi si nu iesi. Spun din nou, nu e corect ca celalalt sa faca mizerii din astea, dar daca se intampla ceva, vinovatul este cel care nu se asigura. Am patit din astea in Ungaria. Soferi romani, dar si unguri, isi gasesc pedala de acceleratie tocmai cand vrei sa depasesti, te vad cu semnal dar nu le pasa.

    00
    • e ok, te prinzi tu ce am vrut să spun după ce mai citești de două ori.

    • Eu chiar te-as ruga, daca vrei, sa dezvolti un pic. Sa ne lamurim:
      – vine sofer pe B2 , dar nu cu viteza constanta
      – daca nu te poti incadra pe B2 pentru a efectua depasirea in conditii de siguranta, va trebui sa il astepti sa te depaseasca
      – ca e de porc ca s-a trezit taurul comunal din el si a inceput sa accelereze in momentul in care tu ai dat semnal, asta este evident ( dar in legislatie nu se mentioneaza asa ceva)

      „De ce mă-ta accelerezi fix când dau semnal? Nu e evident că nu o să frânez dacă am dat semnal? Ce fac, dau semnal, ca te văd că ești prost și nu am de gând să frânez pentru tine, că nu te prinzi ce înseamnă semnalul, și apoi o să frânez că vrei tu să accelerezi fix atunci?”

      Exact, vei frana, vei astepta sa te depaseasca, chiar daca tu ai dat semnal si ti-ai anuntat intentia de depasire. Vei ramane pe B1 pana vei putea efectua depasirea in conditii de siguranta.

      Parerea mea.

      00
    • Vali se refera la faptu ca in tarile civilizate la mers normal „predictibil” el ar avea timp sa se bage si tauru comunal nu ar accelera ca cel mai prost dintre tauri ca nu ii cad coaiele sa astepte sa treaca si Vali, ca presupun ca nu mergea cu 300 ca altfel nu il vedea in oglinzi Vali, deci presupuenm ca al mergea cu un 140-160 timp suficient sa ia putin de pe acceleratie sa treaca si Vali nu sa o calce…

      00
    • Mai există varianta:

      Îl vezi că vine cu viteză,semnalizezi, dar ok, nu te bagi că nu ai timp și el brusc simte nevoia să reducă viteza și să facă o depășire pe 2 km.

      00
    • el brusc simte nevoia să reducă viteza și să facă o depășire pe 2 km.

      …depășind cu 92km/h un tir care merge cu 90.

    • Eu unul pun semnalul ala mai devreme tocmai ca sa ii motivez pe bizoni sa accelereze si sa ma pot muta pe banda fara probleme. Totusi, din cand in cand, mai dai de cate unul care doarme pe el… aia e

      00
    • Se numeste prioritate de semnal, mai cititi si voi. Daca ai semnalizat manevra poti trage cu incredere de volan fara sa te asiguri, ceilalti sunt obligati sa te observe si sa te evite cu orice pret.
      Pai ce am face daca am frana pentru toti neica nimeni care s-au trezit ei sa mearga cu masina pe drum?

      00
  6. Circuli pe banda 1 cu Cruise Control. In fata se apropie un TIR. Dai semnal stanga.
    Ala care se apropie cu viteza ceva mai mare (sa spunem ca merge legal cu 130 km/h) are 2 variante:
    1. Franeaza ca sa te lase pe tine sa te bagi in fata si apoi mai asteapta 15-20 de secunde sa depasesti tu tirul si sa te repliezi.
    2. Accelereaza ca sa treaca cat mai repede de tine si apoi sa te lase sa de desfasori cu ce viteza vrei.

    In mod normal daca vezi ca te apropii de un tir, accelerezi din timp astfel incat sa te poti baga pe banda 2 fara probleme. Daca nu ai facut asta, stai cu 90 km/h in spatele tirului pana se elibereaza traficul si il poti depasi.
    Nu este normal sa te astepti ca cel de pe banda 2 sa franeze (sau sa incetineasca), doar pentru ca este mai comod sa nu apesi pedala de acceleratie.

    00
    • corect
      zoso nu realizează că a da semnal nu echivalează cu prioritate. dai semnal și aștepți să te încadrezi dacă ai spațiu. nu te bagi în fața ăluia de pe b2, dacă faci asta ești cocalar. dacă cel de pe b2 este obligat să frâneze, chiar și puțin, se consideră neacordare de prioritate

      00
    • Doar ca fazele astea nu se întâmplă de obicei la viteze de 90 la ora cum spui tu. Ma îndoiesc ca Vali mergea sub 130 dacă faza era pe autostrada.
      Problema este ca fazele astea se întâmplă când vrei sa mergi cu viteza legală și nu poți, că trebuie sa frânezi în spatele fiecărui TIR sa treacă cei care au impresia ca autostrada s-a construit sa meargă ei cu 180+, cu talpa înfiptă sa simtă mașina.

      00
    • @Flat: sunt multe variabile. Poate cel care vine pe b2 nu vine cu 130 ci cu 150, tu nu aproximezi corect și uite așa apar nervi. Poate altă dată ești pe modul se condus fără stres și accelerezi ușor, că nu te grabesti, ca nu mai ai gaz, etc, și iarăși apar nervi. Sau, câteodată până se apropie ăla de pe b2 trec secunde bune, că poate ori te lasă, ori nu vine nici măcar cu 130 ci cu 110.
      Ideea e ca sunt multe situații.
      Dar, și asta observ și la mine, suntem așa muiști câteodată la volan, încât nu vrem dom’ne să ne jeneze careva pe șosea cu absolut nimic. Și fac faze de kkt. Și-mi pare rău. Îți poți cere scuze în diverse moduri, dar nu mereu ai ocazia. Și rămâi cu părerea De rău.
      Ce vreau sa zic, e că ar trebui cu toții sa fim mai înțelegători pe șosea. Atât cât putem :)

      00
    • Cand te bagi de pe B1 pe B2 faci asa:
      1a te uiti in oglinda stanga sa vezi daca vine ceva
      b. semnalizezi
      2. te uiti in oglinda stanga si intorci capul sa vezi si in punctul mort ce se intampla
      3 a. daca din spate nu vine nimic te bagi pe banda 2
      b- daca din spate se aproprie masina care daca tu te-ai baga ar trebui sa franeze nu te bagi.
      4. daca ai ajuns la 3b reiei totul de la punctul 1

      Lectia cea mai iportanta din condus
      Niciodata cand conduci nu faci manevre care il fac pe altul sau altii sa faca manevre bruste(frana, viraj brusc) chiar daca ai dreptate!
      Daca nu faci asa esti un pericol public!

      00
    • Depinde când te bagi. Am pățit de n ori în special în afara tarii prin Germania (oaau) ca oamenii sa dea semnal și sa și sara in depășire. Nu conta ca noi eram la 20 de metri, nu, se bagau fara nici o jena.
      Nu ma interesează ca s-or crede ei șoferi de curse, frate la 150+ nu te bagi asa din scurt ca sa depășești în juma de ora un tir. De câte ori am trecut prin Germania i-am înjurat de toate alea pe toti cei care au mâncat rahat cu „in Germania se conduceee…”.
      Si nu, nu mi se pare prioritate doar ca dai semnal. Dacă se face manevra din timp și nu îl forțează pe alalalt sa frâneze, mno, perfect. Dar altfel, de ce ar fi cineva obligat sa te lase sa te bagi?

      00
    • Inclin sa-i dau dreptate lu’ Daniel. Mergeam cu Cielo a lu tata in tinerete si dupa ce ii refacusem motorul si puntea fata veneam pe Pitesti cu 160. Toate gioarsele imi sareau din spatele tirului in fata. Franam pana la 110 ca de Logan/Megane. si dupa trebuia sa accelerez iar la 160 si la Cielo dureaza ceva pana ajunge iar la viteza mare.

      E mega enervant sa te infraneze unul mai ales cand nu ai vreo masina cu caluti decenti. Asa ca tactica mea era sa ma lipesc de vreun Touareg sau Audi si sa merg in tandem cu el.

      Acum am „famelie” si banda 1 este „fratili” meu :) nu mai depasesc 110 nici eu:)) dar „ce tie nu-ti place altuia nu-i face”

      00
    • Am intalnim situatia asta de multe ori, deoarece in Germania/Austria se respecta destul de mult revenirea pe B1/B2 si apar destul de des situatii ce genul asta, daca nu te bagi in ultima clipa pe B2/B3 lumea intelege ca ai un obstacol in fata si franeaza ca sa te lase sa depasesti, de asemenea daca intri pe autostrada cel de banda B1 se da pe B2 daca are loc ca sa te lase pe tine. In Romania in schimb lumea sta pe B2, iar cei care fac revenirea pe B1 constant sunt sicanati (stat la 1 metru in spate, flashuri si eventual si frane bruste dupa depasire) de ghiolbani pentru ca vezi doamne au trebuit sa puna frana.

      00
    • In germania asa sar aia. Si nu, nu is „altceva”. Asa fac de cand i-am vazut prima data. dau semnal si se baga. Atat ca: in momentul in care se baga o calca si revin cu prima ocazie pe banda initiala

      00
    • Asta-i diferenta. Daca te bagi , o calci blana si revii imediat pe banda ta, atunci disconfortul pentru cel din spate este minim.
      Dar la noi nu este asa. Soferii se baga si apoi continua sa se deplaseze cu viteza lor initiala pana depasesc masina de pe prima banda.

      00
  7. „Also, am înțeles că ăsta e ceva influencer, dacă l-ar putea învăța cineva să semnalizeze ar fi super.”
    E a unuia din trupa vocal-instrumentala 5Gang si nu e Selly.

    00
  8. Aha, deci 50+ = Prosti + Amenzi.
    Bine de stiut. :-D

    00
  9. NOU
    #38

    Apropo de chestia asta, cred ca in weekend-ul acesta asta a fost si unul din motivele din cauza caruia s-a circulat prost: toti mergeau pe banda 1 cu 80-90 la ora. Chiar si 70….
    Tot pe banda 1 erau si dinastia care mergeau cu 100, cand intalneau obstacol se bagau pe banda 2 unde se mergea cu 100-130 maxim. In momentul ala, toata lumea frana brusca ….pentru prima oara in viata mea mi-am vazut moartea cu ochii in oglinda retrovizoare cand ala din spate cred ca se uita pe telefon si nu a vazut ca franam toti. S-a bagat pe banda 1 ca sa ma evite. Ne-am oprit toti efectiv pe loc, pe autostrada, din cauza unei dacii 1310 care a depasit un tir.
    Din cate stiam eu, autostrada e un drum de viteza, daca vrei sa mergi cu 80, poti sa te duci linistit pe DN-uri…
    La intoarcere, acelasi lucru, la un moment dat era unul care mergea „regulamentar”
    adica depasea pe banda 2, apoi la loc pe banda 1 si tot asa cam vreo 10 minute de ma usturau ochii de la farurile lui, pana la urma si-a dat seama ca nu e ok si a ramas pe banda 2.
    Deci dupa parerea mea, trebuia sa stai in spatele tir-ului pana aveai libera banda 2 ca sa il poti depasi. Tu ai ales sa mergi acolo desi ai stiut ca o sa mergi incet si o sa ai tir-uri.

    00
    • Tu trebuie sa intelegi ca pe autostrada sunt oameni care merg cu viteze mai mari de 130-139. Se merge si cu 160-180 si chiar si peste 200.

      Un sofer capabil foloseste foarte usor banda 1 si banda 2 doar pentru depasiri.

      Si o paranteza cel cu ochii in telefon e un criminal. Flacai lasati ochii din telefoane, orice pizda nu e mai importanta decat viata/sanatatea voastra. Daca chiar va place fata aia poate astepta 2 ore pana va dati jos din masina sau o puteti suna folosind sistemul audio al masinii (asta daca nu aveti tigaie din 2004, ca stiu ca tigaile mai vechi de 2004 au microfonul varza – la BMW ma refer stati linistiti)

      00
    • Deci dupa parerea mea, trebuia sa stai in spatele tir-ului pana aveai libera banda 2 ca sa il poti depasi. Tu ai ales sa mergi acolo desi ai stiut ca o sa mergi incet si o sa ai tir-uri.

      ascultă un pic situația asta: eu circul cu 130, tu vii din spate cu viteză asemănătoare, pe banda 2. dacă tu păstrezi aceeasi viteză pe care o ai, eu am timp să trec de tir și să revin pe b1. dar tu nu, tu mă vezi că mă bag pe b2 și accelerezi agresiv ca sa vii in spatele meu și să îmi dai flashuri și să te enervezi.

      nu sunt idiot să mă arunc pe b2 gratuit

    • Sa stii ca vali s-ar putea sa zica bine ce zice el. Am avut un coleg la fostul job care fix asta facea. Accelera si se proptea in claxon.

      Odata am mers cu masina cu el, odata. Dupa am inceput sa inventez scuze ca sa plec linistit cu RATB-ul.

      00
    • trebuie să înțelegeți că pe o autostradă amărâtă cu 2 benzi și multe TIR-uri și trafic din ăla intens de bucureșteni la mare nu se merge cu 160-180-200, nu e loc, nu ai unde, nu fii căcănar.. mergi cu 130-140 pe b2 și cu viteza TIR-urilor pe b1..

      180 puteți să îi dați pe A2 marțea la 15 că nu e problemă, dar tre să fii mega cocalar și inconștient să ai pretenția să mergi sâmbăta la mare cu 180 că ai tu Audi sau nu știu ce

      00
    • @the_real_blue, tu il critici pe ala care mergea regulamentar pe banda 1 si folosea banda 2 doar pentru depasire?
      Da, poate ca este mai dificil sa tot schimbi benzile, dar asa este corect si asa vom avea un trafic mai decent.

      00
    • Ioane, un casetofon cu bluetooth și hands-free incorporat e 200 de lei.
      O janghină de PNI e și mai ieftin de atât. Numai dorință să existe.
      Dacă eu am găsit 700 de lei să iau un jvc cu hands-free și 2 boxe mai bune pe față, pe rahat de cazan, când ai mașină de 2014, cred că se găsesc 400 de lei prin portofel.
      Eu înțeleg că nu avem, că suntem săraci, dar de multe ori sunt și muiști. Există destule trompete de modulatoare fm cu hands free integrat, care poate fi folosit și la altceva decât ascultat manele.
      Problema e că trebuie să vrem să și facem, nu doar să ne plângem.
      Poate că dacă nu îți permiți un hands-free after-market, meriti o mătărângă peste bot și ar trebui să ți se confiște mașina.
      Mmmm, atitudinea asta de urmaș ai ciobanului din Miorita, în care doar ne văităm dar facem nimic să ieșim din rahat, nu e bună.

      00
    • Ionute da stiu, eu il folosesc. Aveam si pe Cielo la fel :) ….
      Urc in masina mi se conecteaza direct telefonul pe bluetooth, nu stiu ce poate fii mai comfortabil pe lumea asta. Daca cu mine vorbesti :P

      Daca aveam bani si de cutie automata boier eram.

      00
    • @Flat, asa o fi. Am mers ca un cocalar, nu zic nu. Dar trebuie sa intelegi ca lumea nu merge cu 140. Folositi banda 1 cat de mult posibil. Uite blogerul nostru preferat:

      Ia zi @vali cand mergi tu prin ‘DE’ cu cat mergi? Zi sincer cu cat mergi pe autostradă?

      00
    • 130-150, rar mai mult. nu am mașină să pot merge constant 1.000km pe zi cu mai mult de 150. îmi știu limitările și mă țin de ele. când aveam clio 1.4 am mers cu 110 4.000km. n-am tușit. când am avut x6 in teste am mers cu 240.

    • @Ionut, ‘lumea’ fiind cine? cocalarii

      îți mai explic o dată, logică simplă. sunt 2 benzi. pe cele 2 benzi sunt autovehicule care merg cu 2 viteze medii. pe b1 sunt întotdeauna TIR-uri care merg cu 90. rămâne să stabilim care este viteza decentă de circulat pe b2

      a) 130km/h (și cei care vor să meargă cu mai mult își pun pofta în cui)
      b) 180km/h (și cei care vor să meargă legal trebuie să frâneze la 90 pe b1 și să accelereze la 180 pe b2 și să frâneze la 90 pe b1 și să accelereze la 180 pe b2 pentru a facilita mersul lin al șmecherilor)

      00
    • Eu am I20 1.2, fix 110 merg si eu. Masina mica de oras, nu am ce viteza sa-i dau. Mergem ca babalacii. Stau pe banda 1 linistit. Nu deranjez pe nimeni.

      00
    • @Flat Fii antena cum fac eu. Am 110, tir in fata da? care merge cu 90. Ma asigur, vad ce vine din spate. Daca il vad ca vine tare iau usor piciorul de pe acceleratie si il las pe ala sa se duca dupa care retrogradez o treapta si ma duc (pentru ca am pierdut un pic de momentul luand piciorul de pe acceleratie). Dar in nici o secunda nu sunt proptit in curul tirului. Anticipez. Nu trebuie sa-si puna nimeni pofta in cui pentru ca eu merg cu 110 pentru ca e legal.

      Daca vad ca vine ceva lejer pe la 130-140 si e destul de departe ma duc si eu cu 130-140 cand am terminat depasirea ma intorc in B1 si revin usor la 110. Asa cei care vin din spatele meu nu se „impedica” de mine.

      De cand conduc mi-am luat 1 data flashuri din spate.

      Eu am iesit din conversatia asta. Va las pe voi sa vorbiti, aveti mai multa experienta ca mine. O zi buna

      00
  10. Viteza si depasitul aiurea pe centura Bucurestiului si nu numai e de vina pt foarte multe accidente, intrarile in Bucuresti care se intersecteaza cu nenorocita aia de centura au PRIORITATE si toti retardatii de pe centura au Cedeaza. Crezi ca te lasa vreunu’? Nu, ca ei au ochelari de cal si merg tare, isi dau basini pe acolo si se uita doar in fata, semnele de circulatie da-le dracu’. Treci cu noroc pe acolo.

    00
    • @Laura
      Ai condus vreodată în Târgu Mureș?
      Dacă vrei fenomene poltergeist la volan, acolo trebuie să te duci. Oamenii ăia conduc după codul rutier a lui Hammurabi. Eu nu înțeleg cum au renunțat la șarete.
      Alți speciali sunt ăia de PH și DB. Au un talent la volan, de parcă ieri au lăsat hățurile. Praf.

      00
    • covasna și harghita. din cauză că au orașe mici și libere, nu au nici un fel de reflexe la volan.

    • S-a mutat recent o tipa din Tecuci in Bucuresti. Ne-am sort of imprietenit, s-a combinat cu un prieten. La un moment dat am iesit la o bauta si ea s-a oferit sa nu bea, sa conduca, etc. Super fata, zic. Un GLE frumos, ochios, femeia facuse ceva timp naveta Bucuresti – Tecuci, nu am banuit nicio secunda niciunul ca ar conduce altfel decat macar decent. Cand ne-am urcat beti in masina sa ne duca femeia acasa, in 4 kilometri am urlat toti la fiecare intersectie ROOOSUUU, ROSUUUU, CEDEAZAAAA, ROSUUUU, STOOOOP! pana ni s-au uscat gatlejurile, ne-am trezit din baut, am dat si banii degeaba la carciuma. Femeia nu avea absolut niciun reflex si nicio apucatura de a se uita dupa semafoare sau semne de circulatie, ca in Tecuci unde a condus ea toata viata, nu exista decat o strada si 3 semafoare.
      A trecut un an de atunci. Tot asa conduce. O ia prin surprindere cand e rosu in fata, opreste pe ultima suta de metri masina cu frana brusca de te gatuie centura.
      Cum inveti, cam asa ramai.

      00
  11. „am trecut eu pe banda din dreapta, am devansat”

    Asta n-o sa fac niciodata. Mai bine flashuri sa se trezeasca si sa simta ca e prost.

    00
  12. La punctul 3: banda 1 la trecerea de la calea ferata respectiva e deteriorata rau de tot (mai ales la sensul spre ploiesti). Nici banda 2 nu e intr-o stare suficient de buna pentru a permite viteza de 100km/h. Maxim 60.
    Apropo de apucaturi faine la soferii romani. Tocmai ce am revenit zilele trecute din „statul estic”: pe acolo soferii cu numar de romania sunt foarte cuminti. Probabil la nagylak apasa un buton „action”. Colectia cea mai mare de idioti e insa expusa pe valea oltului.

    00
  13. De vreo saptamana am reluat condusul zilnic si pot zice ca deja mi-a ajuns.
    Multe multe multe masini 15-20+ ani, iar unele dupa 3 luni de stat fumega ca un tractor vechi.

    00
  14. Unpopular opinion: Scoala de soferi ar trebui sa implice mai multe probe (mers in afara orasului pe DN, printre sate, comune, mers pe autostrada, mers noaptea). Mai putin accent pe teorie si mai mult pe practica.

    00
    • Ar fi util sa se mearga macar 1-2 ore pe un drum national. Sa vada elevul cum se simte masina la viteze de 90-100 km/h si cat de repede se apropie un obstacol.

      00
    • NOU
      #66

      Si sa nu mai mearga cu 30 km/h in oras, cu o coada de o mie de masini in spate

      00
    • Acum nu poti sa ii critici pe cei care sunt la primele ore de condus si merg cu 30 km/h in oras. Dureaza putin pana te obisnuiesti sa urmaresti traficul si sa controlezi masina in acelasi timp.

      00
  15. Se referea la acelasi tip de idioti care accelereaza intentionat cand vad ca te bagi in depasire. Pe principiul tu veneai mult mai incet ca mine si as fi avut timp dar cand vezi ca dau semnal incepi si accelerezi din ambitie.

    00
  16. Viata e prea scurta sa ma enervez prea mult pe toti idiotii de pe sosea. Ii injur pe moment si life goes on. N-am sa apuc eu sa ii invat cum sa conduca corect daca dupa atata vreme tot asa conduc. Cat priveste Duster-ul de firma, da e motor subdimensionat chiar si faimosul 1.5 dci 110cp si uneori e chinuitor sa depasesti cu el, dar daca pt asta a considerat firma ca merita sa dea 20.000 euro, eu ce sa fac? Si nu, ala descris de tine n-am fost eu ca weekendul asta am stat acasa, si in general ma bag in depasiri cand pot depasi mai multi, ca mor de plictiseala sa tot depasesc cate 1 masina din coloana, dar zic asa ca idee.

    00
    • Viata e prea scurta sa ma enervez prea mult pe toti idiotii de pe sosea. Ii injur pe moment si life goes on.

      true. uneori nici nu-i mai înjur.

  17. P.S. Nu stiu care-i moda de cand cu pandemia, dar am dat de o gramada de idioti care: vin eu pe b2 cu tempomat setat la 134-138, dar in fata mea e unul pe b1 care intra in depasirea unui tir din scurt (a se citi mi se arunca in fata) si incetineste de la 130 la 110 pe perioada cat depaseste tirul, iar noi astia din spate franam ca idiotii. Pe un drum Arad – Sibiu – Arad pe A1 am dat peste cel putin 5 idioti dinastia, aproape toti cu dube.

    00
  18. NOU
    #72

    Ai uitat de ăia care dau flashuri fix atunci când depășești un TIR.
    Cu toate că ai tu ai peste 140 la oră ,ei tot dau flashuri.
    Bă vrei să zbor doar că mergi tu ca dementul cu 250 la oră ?

    00
    • Da, daca poti zbori. Daca nu, astepti sa treaca el cu 250 km/h si abia apoi te bagi in depasire. Regulamentul spune ca trebui sa ii dai prioritate si sa nu il determini sa franeze, indiferent de viteza cu care circula.

      00
    • Pentru mine asta e semnul ca am intrat in Romania. Tin minte ca erau vreo 5 TIRuri incolonate pe B1 si eu frumos pe B2 cu 145-150 km/h. Si de unde nu apare Giani cu bembeul lui seria 5 cu flash-uri si claxoane. Si imi tranteste si o frana dupa ce trec pe B1. Brusc, nu se mai grabea nicaieri. Cu animale ca asta nu merge decat cu bata…

      00
    • NOU
      #75

      @Andrei G , cred că nu m-am făcut înțeles.
      Eu sunt deja în depășire , pe la jumătatea TIR-ului , tu apari cu 250 la oră în spatele meu și începi să dai flashuri.
      Eu nu vreau ,, să zbor,, sau poate mașina nu duce ,sau nu vreau să mă ia radarul ,sau nu vreau să îmi pun viața în pericol, sau mai am și pe alții în mașină și sunt responsabil, sau ETC, ETC

      00
    • Intr-o situație de genul asta eu le dau „ignore” cu gratie flash-uitorilor. Mai vine unul cu câte un X6 sau ceva de genul cu 200 pe ora ca se grăbește sa ajungă la vila lui de pe Valea Prahovei. Ăstora îmi face cea mai mare placere sa le fac faza asta.

      00
  19. Daca esti pe b1 si ai obstacol si vezi prostu` ca vine pe b2 tare, il lasi sa treaca , franezi tu un pic , nu are rost .

    Am vazut zeci de accidente pe A1 cu bosorogi care mergeau cu 90 pe b1 si s-au trezit sa depaseasca pe principiul ca au pus semnal si au muscat din semnalizare de la impact din spate . b2 e (doar) pentru depasire, apoi revii la b1 , dar nu pierzi timpul . Nici al tau nici al celorlalti .

    Auzi Vali , da` ti le notezi ? sau cum revii asupra lor ? le iei din camera ?

    00
  20. 1. Ma apropiam de pasajul centurii Brasov peste DN, la iesire din Brasov spre Harman, acolo unde din doua benzi ramane una.
    Vad in oglinda stanga un Qashqai care dormea, si brusc accelereaza sa ma depaseasca prin stanga pana i se termina banda. Ma gandesc ca, daca il las, imi taie fata prea brutal asa ca am dat a lll-a si pedala la fund.
    Tot el era suparat, s-a pus in fata mea si mi-a franat, dupa care i-a dat cu 120 Km/h ca sa faca stanga la Harman.
    Am fost nesimtit?

    2. Ieri la Petrom, in fata mea un mos de 90 de ani cu numere de CV.
    Avea busonul in fata opusa pompei, trage de furtun, baga cu greu 2 litri, se urca in masina, o muta din 10 miscari, la 45 grade fata de pompa, cu busonul mai deoarte :)
    Bajbaie pe langa pompa pana vine tanti si ii zice sa patesaca 8 lei ca altfel nu se deblocheaza pompa.
    Se duce, plateste, vine, trage furtunul, tot nu ajunge, se urca in masina, se cearta cu nevasta etc, etc.
    Oare ce face cand ii sare brusc un caine in fata? Ce reflexe are?

    00
  21. Eu tot incerc sa inteleg ce e in mintea alora care depasesc, ba chiar riscant uneori, iar in 200 de metri sa franeze si sa faca dreapta. Am ajuns la concluzia ca sunt prosti si nu gandesc mai departe de botul masinii.

    00
  22. Indiferent de ce zice lumea, scrie cât mai multe articole de genul. Eu sunt șofer începător si dacă nu conduci alături de tine cu cineva care să te tragă de urechi, nu realizezi ca greșești neaparat. In felul asta îmi reanalizez de fiecare data experiențele de condus si îmi fac update la manualul de condus stocat in neuroni.

    00
  23. Astia care au mostenit banda a 2a, au platit pentru masina cu care se deplaseaza pe mosie.
    Cum sa te lase sa te bagi pe mosia lui si in fata masinii la care nu ai platit?
    Adica el a dat un ban sa stea in fata si tu vrei sa sari randul?
    Auzi tupeu!

    00
  24. Ți-ai cam explicat singur de ce nu dă lumea semnal în București. Eu încă insist să fac asta și îmi iau muie mereu, că toată lumea accelerează, după ce dau eu semnal, ca să nu mă lase să mă bag în fața lor.

    00
  25. in vacanta am bagat vreo mie si jumate de km. Cred ca am vreo 3 probleme pe care as putea sa le mentionez. Gen, tiruri care se depasesc.
    Cruise adaptiv…mers linistit.
    Deh, nici nu puteam sa trec de 130 deci nu avea rost oricum sa ma grabesc

    00
    • cât e amenda când treci de 130? :D

    • Nu am vrut sa testez. Estimez cateva sute de euro daca nu chiar si puscarie, daca aveam ghinion. Limita de 130 era data de suportul de bicle si 2 bicle, nu de amenzi.
      In general aici nu prea stau baietii cu radarele. Si camerele sunt anuntate din timp, deci riscuri mici de amenzi

      00
  26. + astia cu SUV-uri de lux (sau nu) care franeaza pana la 2km/h pentru ca au o mica denivelare (nu groapa). Nu cred ca simt nimic cu cauciucurile si suspensiile alea. Dar no, asa e cand treci de la tigaie gen e46: te dor rinichii si apoi sufli si in iaurt.

    00
  27. Sâmbătă pe un drum dintr-o zonă ușor montană l-am înjurat maxim pe un idiot care frâna la 20km/h în fiecare fucking curbă. Nu erau serpentine nasoale sau ceva, erau curbe pe care le puteai negocia lejer la 40km/h. Dar în loc să stăpânească mașina din accelerație, prostu’ frâna brutal.
    Aparent în câteva luni de izolare lumea a uitat și bruma de condus pe care-o știa înainte.

    00
  28. mai țineți minte vremurile preistorice când Ploieștiul avea 4 ieșiri la DN1 în același loc? ce vremuri, ce îmbulzeală, ce jeguri…

  29. NOU
    #94

    Revin, pt ca am o zi mai libera, desi mi-ai sters comentariul anterior – nu iti place sa fii tratat la fel cum ii tratezi uneori pe altii, e ok, e blogul tau. Intrebarea mea este: unde tragi linia intre „uite taranul imi sare in fata de pe B1 in loc sa astepte sa trec pe B2, ca am prioritate” si „uite, taranul, vine mai tare pe B2, desi eu am dat semnal ca ies de pe B1 sa depasesc”. Incerc un raspuns: exista legi privind prioritatea. Conform lor, B2 are prioritate fata de B1. Daca ala a accelerat poate e taran, poate si-a amintit de amanta de la destinatie, poate, poate orice. E irelevant. Toata discutia asta plina de orgolii le da apa la moara celor care justifica tragedii in trafic cu „am dat semnal”, „credeam ca opresti”, „de ce nu ai trecut mai repede”.

    00
    • am pus update, am răspuns de câteva ori, dar erau vreo 5 comentarii care spuneați același lucru. nimic adică.

  30. Nu prostii trebuie trasi la raspundere ci politia ca nu isi face treaba. Cate amenzi pt nesemnalizare a dat luna asta?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube