Renault vrea să vândă online mașini. Și nu doar ei.

Mihai Tănase, Head of Digital la Renault și Dacia, un vechi prieten și motivul pentru care eu primesc mașini de la ei la teste, calitate în care opinează:

Platformele de vânzare online ale grupului au fost primele iniţiative de acest gen din România şi ne-au permis să înţelegem foarte exact nevoile şi aşteptările clienţilor noştri. Această evoluţie a serviciilor ne ajută să continuăm inovaţia digitală din zona de e-commerce începută în urmă cu aproape 2 ani. Suntem convinşi că mediul nostru de business va continua să se schimbe într-un ritm alert, deoarece aşteptările clienţilor continuă să crească. Drept urmare obiectivul nostru rămâne acela de a propune clienţilor mai multă flexibilitate şi o experienţă digitală personalizată.

Frumos.

Înainte de asta aș vrea și eu să știu, și nu doar eu, de ce oferta auto a Renault nu conține mașini care se vând lejer în Germania sau Franța, de pildă. De ce prin Vest se vând Kadjar benzinare automate 4×4, dar la noi nu au loc în ofertă. De ce există Dustere cu cutie automată, dar nu cu 4×4. De ce toți constructorii insistă că viitorul e benzină și ei n-au în oferta din România aceleași benzinare ca în Europa de Vest.

Și nu, la Renault nu e ca la Skoda (sau Subaru), unde dacă vrei ceva ce nu au pe stoc sau nu e în ofertă în România, dai un avans și ți-o aduc. Sigur, durează 3 sau 6 luni, dar ți-o aduc. OK, nu se vinde în România așa ceva, dar clientul e client, de aia îți aduc ce vrei.

Și nu e prima oară când Renault face așa. Prin Germania era plin într-o vreme de Megane-uri 2.0 diesel la vânzare, în timp ce în România nu se vindea așa ceva, că…nu se aduce decât 1.5dci. Dar dacă se aducea oare se vindea?

Serios, frunzăriți oferta Renault, le amețesc așa de tare ca să nu se canibalizeze între ele că e de mirare de ce naiba se obosesc să mai comunice ceva, că nu fac decât să-și enerveze clienții și potențialii clienți.

Dar hei, niște plimbări prin străinătate și toți jurnaliștii auto îți mănâncă din palmă. Oamenii care conduc marca respectivă trebuie ignorați, că tu nu ți-ai putut ține prietena în frâu și ai lăsat-o să spună prostii pe net.

sigla-glontz

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

66 comentarii

  1. Știați că se vând Dacia cu GPL? Dacă găsește cineva în ofertă așa ceva, să îmi lase și mie un link.

    Nu apare nici în oferta pentru angajați, cu toate că se vând de ceva timp.

    00
  2. Confirm ca oferta, configuratorul si gama disponibila sunt dezamagitoare in comparatie cu ce poate marca. Și e mare păcat.

    00
  3. Pentru ca sunt incompetenti. Vedeti si voi in clipul asta ce poveste baiatul. A dat avans sa cumpere un Talisman varf de gama si dupa 1 luna i-au spus ca nu il mai pot aduce anul asta, ca s-a terminat cota pe Romania. Cica abia peste 8 luni. De parca ai cumpara un Ferrari.

    https://www.youtube.com/watch?v=319VQ0cbXF8&t=2s

    00
    • Nu vad nimic absurd aici. Se aloca o anumita cota pentru fiecare tara si atunci cand se termina numarul de masini, trebuie sa mai astepti.
      Nu stiu cine stabileste exact cotele, dar probabil se bazeaza si pe vanzarile din anii trecuti plus estimarile dealerilor.

      Si acum, daca deja ai promis dealerului din Franta ca ii livrezi 10.000 de masini, nu poti sa ii spui ca o sa-i dai pana la urma doar 9000, fiindca mai trimiti 1000 in Romania.

      00
  4. Ţi-am mai zis când s-au oprit la mine invitaţiile de la Renault, nu?

    Când s-a lansat Renault Clio IV şi am scris că are portbagajul puţin mai mic decât Clio III.

    Eu având de 3 ani un Clio III la momentul ăla, ştiam perfect cât e portbagajul, mi-am dat seama din ochi că e mai puţin adânc.

    Au revenit apoi pe mail, că ştii, că de fapt volumul e mai mare cu câţiva litri etc. (era mai mare pe înălţime). Le-am explicat că nu încap două baxuri unul în spatele celuilalt, la fel ca la Clio III, au dat cu seen şi nu am mai primit nicio informare de la ei, niciun comunicat, nimic.

    00
    • Mă rog, nici eu n-am sărit să laud Renaul Megane-ul nou când şi l-a luat tata, că până la urmă ce contează părerea unora care au de 20 de ani maşini din grupul Dacia-Renault?

      00
    • tu, având mașina, ERA EVIDENT că nu te pricepi. jurnaliștii auto în schimb, contra unei mese calde și a unei invitații la lansare, scriu numai realitatea.

    • babaeti, am o intrebare cumva tangenta la ce a scris Hoinaru. Pe YT, este canalul zonaIT, ma, ala le zice asa, din suflet, analiza justa, etc. dar cumva la final, mesajul este pozitiv subiectului. Pare respectivul cu colana vertebrala sau editeaza/scenarizeaza videourile in asa fel incat sa para critice,obiective si juste si defapt el e „vandut” respectivului subiect?

      00
    • …are asa o maniera de prezentare, de matura pe jos cu produsul respectiv…dar la final „e cel mai bun si cel mai tare”

      00
    • @hoinarule, dacă le păsa de părerea celor ca tine (clienți vechi), le cereau părerea înainte să se apuce de noul Clio IV, pentru a vedea ce le place și ce nu le place clienților. Să spui tu că are portbagajul mic, după ce s-a lansat, nu ajută pe nimeni, că doar nu o să-l mai mărească.

      00
    • Ei na, serios? :)) Şi eu care mă aşteptam să modifice producţia cu totul ca să-mi facă mie o plăcere.

      Dacă nu modifică oricum nimic şi nu contează părerile influencerilor care sunt şi consumatori ai produsului, atunci ce sens are să le mai ceară părerile? :)

      Ia gândeşte-te puţin, portbagajul e singura chestie din maşina aia? Sau vorbim de un review care are şi bune, şi rele, iar la final vizitatorul ia decizia în funcţie de nevoile lui?

      Concret, poate pentru cei mai mulţi oameni nici nu contează că nu încap 8 baxuri de apă pe podeaua portbagajului, aşa cum conta pentru mine. Eu am scris, lumea poate să ignore acel aspect şi să cumpere maşina din alte motive enumerate acolo.

      00
  5. Banuiesc ca le e lene sa se complice si aduc ce cred ca se vinde la sigur, gen motorizari si optiuni populare. Sau poate n-au capacitate de productie pentru toate versiunile si mai taie anumite tari de pe lista. Chiar si asa, faptul ca un gigel iti aduce orice masina de oriunde in 2 saptamani, iar renault/dacia n-au auzit de minunea asta, e de porc.

    00
  6. Referitor la autonat 4×4: cutia cu dublu ambreiaj nu suporta 4×4. Ocazional sunt oferte cu X-tronic (CVT), au fost si pe Kadjar la un moment dat.
    Referitor la canibalizare: Renault si Dacia au multe modele, iar dotarile exotice gen benzina si automat, sau 2.0 dci, sunt împărțite pe serii limitate, care le găsești in configurare daca nimerești in perioada respectiva.

    00
    • NOU
      #24

      cutia cu dublu ambreiaj nu suporta 4×4
      Pai sa schimbe naibii cutia, ca la altii merge bine-mersi cuplata cu 4×4.
      Cand am schimbat Meganu dupa vreo 10 ani de folosinta (1.5 dci, mergea brici) prima optiunea a fost Kadjaru. Ala de 130 cai nu avea automata, benzina era lesinata, iar agentu imi zicea ca cel mai bun e dizalu de 110 cai. Pai aia aveam si atunci, voiam totusi altceva. Si fix asta mi-a servit-o: doar alea se aduceau in Romania, altceva nu. Si asta acum 3 ani. Ce vorbesc, cand am luat in 2006 Meganu tin minte ca am vrut cu geam atermic si keyless, ca vazusem pe Laguna. Ciuciu, nu aduceau optiunile alea…
      Pe de alta parte, nu regret ca mi-au dat cu flit la Reno…

      00
  7. Cand ma uitam la un Kadjar automat pe benzina reprezentatul incerca sa ma convinga ca e greu sa gasesc asa un SUV cu 4×4 chiar si la concurenta. :)
    Urmaresc sa iau o masina de 2 ani de acum si parerea mea a fost ca s-au scumpit in draci fara a aduce ceva cu adevarat in plus.

    00
    • Cum sa astepti doi ani sa cumperi o masina? Te uiti, vezi cati bani ai, vezi ce-ti place, calculezi daca iti permiti intretinerea si iei masina. Ca e noua, ca e sh, procesul e acelasi Dureaza o saptamana, o luna, doua luni… dar doi ani?

      00
    • Da, la concurenta gasesti greu benzinar automat cu 4×4, dar la Renault e imposibil.
      M-am uitat acum pe configuratorul la Kadjar, singurul 4×4 e pe motorina, cutie manuala.

      00
    • Pentru ca mai am doua, nu ma grabesc iar acum am bani in buzunar ;)

      00
  8. Daca nu conduci diesel minim 2.0 manual nu esti barbat, se stie.

    00
  9. e sistemul de vina, de ex nu poti lua credit, pe firma sau persoana fizica, ca’n germania. Daca te duci la o banca din românia si le spui ca vrei sa faci firma, sa cumperi toata gama de masini si banca sau statul sa-si primeasca banii când le vinzi, te scuipa’n gura … si banca si statul. Si nici nu avem asa multi patroni de showroom-uri în România care sa stie scheme de astea, ei vor sa vânda rapid si fara pierdere.

    00
  10. As vrea sa-l cunosc pe tipul care a facut site-ul pentru Toyota Romania. Sa inteleg cum este ca om, ca profesionist… si dupa asta sa-i dau niste picioare in burta, iar dupa ce obosesc sa-i mai dau vreo doua si cu tastatura peste fata.

    00
  11. Nu se mai vinde deloc Duster automat, cel putin nu deocamdata. Cineva mi-a zis ca aveau „doar” 25% din vanzari si de aceea. Sper ca omul a gresit cifra, altfel avem o problema…

    00
    • păi pula, normal că nu se vinde, că oamenii voiau automată pe 1.5dci 4×4.

    • Nu se poate, cine mai lua Kadjar atunci? :)

      Altfel, au scos si Easy-R de pe Logan/Sandero, care desi nu era o cutie automata in adevaratul sens al cuvantului isi facea treaba bine in oras. Si cica oamenii inca intreaba de ea pe la dealeri.

      00
    • deci de asta nu exista duster 4×4 auto benzina, pentru ca nu ar mai cumpara lumea Kadjar?
      Atunci kadjar sa fie, dar vorbim dupa ce strang diferenta.

      00
    • da, in mintea lor ăia care n-au bani de Duster își iau Kadjar.

  12. Da, pentru că dacă 3 amețiți de pe site ul ăsta își doresc un anumit model care există în oferta din vest, sigur exista cerere mare și în RO și Dacia/Renault nu știu ce pierd…

    00
    • deci plm, nu mai vindem pentru consumatori ci doar pentru mase, ca ramane carlos ghosn fara maruntaie in buzunar

      00
    • Eu nu înțeleg de ce dealărul nu dă un telefon în vest sa-i aduca câteva masini pe camion într-o saptamâna. Sau daca dealarul e cam lenes de ce nu se duce ametitul pâna’n vest sa-si cumpere masina?

      00
    • @Xxx, pentru că tu crezi că ești simpatix cu o troleală ieftină , doar că drama stă în buzunarul unor triști care nu știu că cu coteț supraevaluat nu se fabrichează într-o țară, ci se asamblează întro{ai prins-o ?} țară. Cu piese fabrikate în țări unde muncitorii de la bandă au Iphone18 și 60 mp cu vedere la NV către asfințit.

      00
    • @Kojaak, vorbește frumos te rog. Nu se spune amețiți, ci specialiști pe domeniul auto aflați în carantină.

      00
    • paco, jurnaliști auto, te rog frumos :)

  13. (fan si detinator renault)
    Trecem peste faptul ca unele combinatii motor/cutie nu sunt disponibile la modelele populare (ex Megane) dar ce ne facem cu modele care lipsesc cu totul? Espace-ul nou, care o masina foarte frumoasa…Talismanul Estate..chiar si twingo…
    Noroc in schimb ca aduc voma aia de Captur, o masina pe care am condus-o in toate combinatiile posibile de motor/cutie si tot nu inteleg de ce si-ar cumpara-o cineva. E drept, se vinde, ca vezi o gramada pe drum…

    00
    • Eu mi-am luat capturul in 2014, pentru ca masina ieftina si noua la max 13500euro. Am vrut neaparat ceva nou . Am ajuns pe la 80.000km si pana acum masina a fost ok .

      00
    • Ce vrea sa zica de Captur e: „e neobservabil de mai mare ca un Clio, dar mai greu, mai prost la aerodinamica, consuma mai mult si mai scump… si mai mic ca un Kadjar”. Ca idee, iin 2014 mi-am luat Clio, pentru CAptur ar fi trebui sa plusez cu 2-3000 euro, pt. ce, 10 cm la lungime ?

      00
  14. Firma lor de leasing nu are site funcțional din decembrie anul trecut. Răspund la mailuri după 3 zile :D Le trimit o cerere, „Pentru a lua în considerare solicitarea dumneavoastră vă rugăm să o retrimiteți semnată și ȘTAMPILATĂ!” (era doar semnată, pentru că ștampila nu mai e obligatorie). Când mi-au răspuns că mai vor nu știu ce, răspunsul lor nu era nici semnat, nici ștampilat :D Chiar am stat să mă gândesc dacă să le răspund cum mi-au răspuns și ei, dar mi-am dat seama că sunt prea idioți ca să înțeleagă ironia.

    00
  15. Pentru ca marketingul de la Renaul Romania (si prin urmare si Nissan) este batut in freza si absolut obtuz la orice este nou sau iesit din norma. Ideea cu vandutul masinilor online nu este noua, le-a mai fost prezentata si ei au refuzat-o mai ceva cum refuza asistatii social munca

    00
  16. Offtopic dar un tovaras si-a luat Megane nou si dupa 100km i-a picat ceva la cutia cu viteze.

    00
  17. Majoritatea fac asta, pentru ca estul europei trebuie sa fie o groapa plina de cazane, chiar si noi ;)

    00
  18. Eu nu inteleg de ce firmele nu fac „studii de piata”.

    In loc sa bage bani in parcuri de test si presa (sa fim seriosi, cine o sa cumpere o masina doar pentru ca selly sau Abi au facut clip cu ea, etc sau a aparut nu stiu ce test drive intr-o revista), pune-te si fa-ti o echipa de „priceputi”, pune si vreo 2-3 cu scoala intre ei sa le poata traduce ideile si constatarile, sa traga concluziile si sa livreze mai sus la marketing/planning.

    Gen: ce merge acum pe piata, nou/leasing/second hand, tractiune fata/integrala, culoare, motor, capacitate, cutie de viteze, marime, format, etc.

    S-au dus vremurile cand faceai nunta si iti lua masina si bagai rata la apartament. Acum bagi rata doar. Si te uiti dupa ce poti aduce din jermanie sau austria la a zecea mana.

    Exista piata pentru masini noi (mai mult leasing) si uzate (1-3 ani sau 5-10 sa zic, cu plata integrala).
    Nici nu trebuie sa fii dealer legat de o marca, aduci anumite masini ce stii ca merg, si iti tragi si un service linga unde oferi servicii de intretinere si garantie, reparatii, etc.

    Si exista oameni care nu vor sa auda decit ce au cumparat ei odata si de atunci numai modelul ala il vor, in diverse generatii.
    Am o subarista in familie, care din ’90 incoace cumpara numai un anumit model din gama subaru si sa nu auda de altceva.

    00
    • piața din europa e foarte fragmentată.

      • ai bogații, care cumpără mereu in leasing și când mașina are 5 ani o vând.
      • ai opulenții, care cumpără bentayga, q8, cls și alte minuni
      • ai săracii cu pretenții (ca noi, ăștia de pe blog), care vor chestii, dar nu prea vor să plătească pentru ele.
      • ai săracii fără pretenții, care cumpără de câți bani au.

      de aia pachetele pe care le găsim pe mașini nu prea se potrivesc. de aia coreenii și japonezii aduc niște chestii generice. pentru că, atunci când trag linie, suntem 30 de țări cu 30 de apucături, care împreună, cumpărăm cât americanii. nu înțeleg de ce nu adoptă și aici aceleași apucături ca acolo. 2-3 motoare, 2-3 echipări, gata. nu 12 motorizări, 12 echipări, ai 4×4 dar n-ai automată, ai automată, dar n-ai 4×4 și alte mizerii.

      uite câte motorizări are GOLF, cea mai vândută mașina din Europa https://www.automarket.ro/masini-noi/volkswagen/golf-7-facelift-4275/
      uite câte are Octavia, cea mai vândută mașină din România https://www.automarket.ro/masini-noi/skoda/octavia-facelift-4259/
      4 fucking motorizări pe benzină, toate cu cutii manuale și automate. câte mașini să ai in pana mea pe stoc pentru asta?

      întreb la dealer de o Octavia Combi pentru tata. benzinară 1.8 sau 2.0 automată, nu-mi pasă culori sau dotări, tata ascultă doar radio. se poate și 4×4? da, se poate, facem actele, începeți să plătiți ratele și mașina vine peste 6 luni. ok, dar dacă renunț la 4×4? tot peste 6 luni. ok, la ce să renunț ca să nu stau 6 luni (nu era urgență, eram doar curios). la benzină. avem automate 4×4, la aceiași bani mai multe dotări, inclusiv una în parc cu care puteți pleca imediat ce facem actele.

    • NOU
      #59

      @Vali. Nu conteaza numarul de motorizari. Ei sa aduca pe stoc ce cred ei ca se vinde dar tu sa poti comanda masina cu ce optionale vrei. La Skoda se poate, adaugi ce vrei – bine mai au si ei „pachete” sa te oblige la unele/altele… dureaza mai mult, dar se poate. La Reno ciuciu. NU se poate comanda ce nu aduc ei. Problema e de fapt la importator, nu la dealeri. Ca dealerul lanseaza o comanda, dar daca importatorul nu ii da voie sa bifeze in sistem ce vrea, nu se poate lansa comanda. Bottom line, exact ce zic toti pe aici: aia de la RRO is mai speciali si nici dupa 15 ani vad ca o tin pe-a lor si nu permit decat pachete „personalizate”…

      00
    • știu de personalizările skoda vs. renault. sunt mai proști skoda, nu se pricep, de aia octavia e cea mai vândută mașină din românia. o să vândă online de o să rupă. maxim 10 bucăți.

      voiam să-mi mai fac nervi un pic, m-am uitat la motorizările megane.
      la sedan 1.5dci și 1.3 benzină.
      la hatch 1.5dci și 1.6 benzină turbo (200cp)
      la break 1.5dci

    • @vali vad ca si tu treci prin ce am trecut eu acum doi ani.
      la ioropa incepand cu 2018 (WLTP) 1.8 TSI a disparut din oferta fiind inlocuit cu 2.0 TSI 190CP (ala de-l am pe roscata).
      La Octavia 3 FL (modelul de nu se mai fabrica de anu trecut) doar Delcarul avea acel motor in oferta. In rest combinatii de 1.0 115CP si 2.0 150CP. Sau RS-uri de 245CP.
      Problema lui e ca vine doar pe Style/Elegance si, cu AWD plus doua-trei optiuni, te duci in 30k unde deja gasesti Superb care, in varianta Ambition, e cuo idee mai bine dotata.
      Daca-l vrei impreuna cu AWD stiu ca erau (n-am mai verificat) o gramada de Karoq-uri Sportline in oferta.
      Sau, daca dealerul s-a trezit zambitor, un Superb la oferta.
      Pe Octavia 4 n-au omologat inca motorul si, zic zvonurile, vine doar AWD, undeva la 30000 (dupa discount-uri).

      00
    • @vali
      piata din Europa e fragmentata pe tari in primul rand. Fiecare cu ce il doare si de ce bani sau instrumente financiare dispune. Sint tari unde merge f bine piata de leasing operational, altele vand mai mult la privati, etc.

      Prin reviste gaseam rapoarte de vanzari, pe luna si pe an, defalcate pe marci si modele, privat sau „pe firma”.
      In Germania, sub 10% din masinile noi se duc la privati. Gen 180-200.000 de Golfuri pe an, din care maxim 18.000 erau vandute la privati, cu TVA. Vanzarile de Porsche 911 noi sint peste 90% leasinguri pe firma sau inmatriculari la producator/dealer.
      Restul sint fie inmatriculate de la o zi pina la 6 luni pe producator/dealer, fie intra la leasing pentru flote sau direct „pe firma”.
      Dupa, apar pe piata second-hand, unele fiind de fapt „noi” (mai ales alea inmatriculate scriptic doar sau tinute 1-3 luni prin show-room).
      Asa se alimenteaza piata second-hand cu masini de pina la 3-4 ani vechime. Nu le tin mai mult, pt ca de obicei merg 20-40.000 km/an cu ele. Si de aia mai zambesc cand vad prin Romania anunturi cu proaspat adusa din Germania, 3-4 ani vechime, clar masina de flota/leasing operational si o dau cu 30-40.000 km. Sigur. Ala face leasing pe firma sa tina masina in garaj. Exista si lasinguri cu 5-10.000 km/an, dar alea sint avioane gen Aston Martin, Ferrari, 911, etc.

      Privatul care cumpara nou, foarte rar va lua o masina din stock. Doar daca dealerul ii ofera reducere nerusinata sau nu vrea sa astepte. E singura placere pentru care merita sa platesti pret de masina nou: sa o configurezi asa cum vrei tu.

      In rest, producatorul incearca sa simta piata si sa ofere pachete de dotari si motoare care sa fie cerute de flote si cei care fac leasing pentru firme. De aceea vezi multe Passaturi combi, rar sedanuri. Acelasi lucru si la A6, etc.

      Japonezii nu au capacitatea industriala (Subaru, Mitsubishi, etc) sau piata care sa justifice o diversificare si productie la comanda (Toyota, Honda, etc). Iar Hyundai/Kia au inca imaginea de „ieftin” asa ca rar se duce omul sa o configureze, el cumpara de are dealerul in curte, cu discount cat mai mare. Daca ceri reducere la Subaru, te da ala afara :D Mai ales la masini noi.

      Americanul cumpara, vorba vine, ca de fapt majoritatea sint finantate, direct din stock. De aceea la ei se produce mult direct pe stock si apoi ei isi cauta modelul, motorizarea, transmisia si 2-3 pachete care se potrivesc si apoi 2-3 culori din care aleg.

      In Romania nu cred ca se incumeta sa ingroape bani in stock, de aia aduc si ei ce cred ca se vine. Dupa ce ziceti voi, se pare ca nu prea le nimeresc.
      Alta chestie. Daca tot sintem EU, de ce nu ai acces la stockul VW/Skoda/etc din toata Europa? Sau daca stiu ca nu pot cere prea multi bani, de ce nu fac un studiu cu ce se vine si sa construiasca pe linia aia?

      Octavia imi place si mie, dar nu modelul asta cu patru ochi. Cel vechi era perfect.
      Vad ca SEAT nu este pomenit. Au astia niste oferte la Seat Leon, mai ales diesel, de sta pisica in coada.

      @Zidanne, nu cred ca a disparut de WLTP, cred ca nu au vrut sa il omologheze, la final de viata, pentru filtru de particule. Asa au pus motor nou din start.
      Daca socotesti asa, o sa tot urci in gama, mereu nu vei lua ceva chel, mai pui niste optiuni, opa, deja esti la modelul superior cu echipare cheala, il echipezi pe ala…opa, sari mai sus la altul chel, etc. Asa treci de la A1 la A8 si nu iti dai seama. Vorba vine.

      00
    • @antohie
      Versiunea scurta (am inceput sa scriu si la final nici eu n-am mai înțeles ce voiam sa zic): motorul de 2l 190CP (DKZA) pe langa filtru de particule a primit si ciclu Budack – o variație de ciclu Miller ce foloseste Audi Valve Lift pe admisie. EA888 rev3 B. Toata nebunia asta vine cu pierderi de putere. Dupa spusele celor de la Audi daca faceau asta pe 1.8 se cam încălecau cu 1.5-ul de 150CP.

      M-am referit strict la Octavia Style+ = Superb Ambition.

      00
    • @zidane, ar fi fost ca iau un motor vechi, nu prea popular, si ii pun OPF si Budack pe el. Asa iau ceva ce se vinde mai bine, are loc bun in gama de motoare si il modernizeaza pe asta. Oricum, au renuntat la 1.4 si 1.8 si au trecut la 1.5 si 2.0.

      Budack-Atkinson-Otto-Miller. In ordinea cresterii duratei de „deschidere” pt supapele de admisie. Deci e o „variatie” mare a ciclului Miller.

      Depinde ce vrei, cat mai multa masina pentru banii aia, sau un anumit model, cu o echipare mai bogata. In unele tari si situatii Superbul ar fi prea mare.
      Catch-22, daca nu esti ferm in decizie.

      00
  19. I’m in denial, nu pot sa cred ca baiatu’ asta e head of whatever la Renault.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.