De ce mâncarea de la Fast-food nu arată ca în reclame

E o obsesie internaţională de a demonstra că reclamele la fast-food ne mint şi că mâncarea nu arată ca acolo. Ultima am văzut-o zilele trecute pe un site, cu oamenii care se dădeau cu fundul de pământ că e nesimţire pe faţă.

Trecem peste “nu îţi place, nu consuma” şi ne oprim asupra unui lucru banal: ambalajul. Ambalajul ăla jumătate plastifiat, combinat cu aburul care iese din produsul cald, rezultă moleşeala care face chifla să nu mai pară aşa plină. E la mintea cocoşului.

fast-food

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

32 comentarii

  1. Eu nu as dori ca burgerul sa arate ca ala din reclama. Din simplul motiv ca ala din reclama e vopsit si bibilit pentru ‘sedinta’ foto. Prefer sa mananc totusi ceva ce nu contine scobitori, lipici si vopsele, nu ca manarea asta ar fi departe :D

  2. Asta si alte o mie de motive. Poate te intereseaza si secretele din spatele intrebarii ”De ce nu arata pizza ca cea din reclama?”. Uite de-asta!

    00
  3. O chestie de la un mcdonalds in Timisoara. Eu cred ca mananc o data la 2 ani de la mc astfel ca am facut niste ochi foarte mari cand la cererea unui big mac vanzatorul ma intreaba foarte senin: mare sau mic?

    00
  4. Nu arata ca-n reclama dar sunt lasati sa faca reclama falsa, din pacate multi sunt neinformati si se duc sa manance burgerul ala de 1M + sucul ala facut din ciorapi de la boschetari, cu ocazia asta aleg parizerul si painea, toti care vor spune ca e mancarea saracului sa nu uite ca e si ieftina fata de KFC si MEC.

    00
  5. Macar pastreaza si tu o portie de cartofi din punga aiz vreo 3 luni intr-un borcan sa vezi daca mucegaiesc sau nu :)
    Offtopic: de ce nu merge sa adaugi comments in mobile version?

    00
  6. Chiar aici vazusem o reclama la Mc’ si era un cheesburger bla bla, cu multe firmituri si bucati de salata imprejur, gen „imperfectiuni”.

    00
  7. Pentru ca orice produs, in reclame, pe ambalaj sau oriunde mai vreti voi, e cu titlu de prezentare. Uitati-va pe ambalajul de la chips-uri, alune sau alte produse…oare de ce in pungi gasesti chips-uri diforme si rupte?

    00
  8. ei, de ce? uite d’aia!

    00
  9. Cui îi pasă? Doar celor cărora nu le era cu adevărat foame.

    În viaţă sunt lucruri mai importante la care să te gândeşti. De exemplu de ce soţia după nuntă nu mai e la fel cum era înainte de nuntă. :)

    00
  10. @nenea popa: Se referea la cartofi si la suc, nu la sendvici.

    00
  11. si faza cu ambalajul, dar si dimensiunile sunt vizibil reduse. In reclama iti arata un burger de-l tine cu doua maini respectivul iar in cand il iei il tii cu doua degete. Salata in reclama este verde umeda alea alea, cand il iei e o chestie palita de nici nu-ti dai eama daca e salata…si tot asa :P

    00
  12. Trebuie sa intelegeti ca ei nu va vand o poza. Ei vand un produs cu niste ingrediente si un gramaj. Imaginile sunt „cu titlu de prezentare”. Daca nu corespund cele doua aspecte importante, atunci tre sa te simti pagubit.

    Totusi la taco mi s-a parut ca iti vand fix un rahat.

    00
  13. Clipul următor spune tot –

    00
  14. asta se numeşte grijă pînă la ultimul detaliu pentru a prezenta un produs astfel încît să arate splendid, să fie cît mai atrăgător.
    mi se pare normal şi nu judec pe nimeni pentru asta.

    00
  15. Maine, vineri 13, imi voi cumpara un cheeseburger. :)

    00
  16. Pentru că mâncarea din reclame nu există. Tot la mintea cocoșului.

    00
  17. ah ce pofta de 3 Royal de la Mec am…………….

    00
  18. Reclamele sunt doar una din multele probleme la fastfood. Cat de nesanatoasa poate fii mancarea. Nu se tine cont de sanatate ci doar de gust.

    00
  19. mai nasol e ca multi cred ca si viata e ca in reclama si copiaza la indigo orice se vede la tv.

    00
  20. site mai vechi, pozele sunt edificatoare
    http://www.thewvsr.com/adsvsreality.htm

    00
  21. Ce a zis Dojo. Ala ce-l pozeaza pentru reclame nu e nici macar comestibil. Dar plm, mancam salam fara carne, ne-or durea burta daca mancam un mac?

    00
  22. E o faza in filmul asta : https://www.imdb.com/title/tt0106856/
    aia in care primeste un sandvici sau burger si clar nu arata ca in reclama… :D.

    00
  23. Uite aici o profesionista: https://youtube.com/watch?v=fUjz_eiIX8k. Chiar exista o profesie care se invata ca oricare alta, food design.

    00
  24. Am o nelamurire: „Citeste cineva comentariile inainte de a publica un link?” :D Ce ziceti de clipu’ postat de mine? Vi se pare cunoscut? :P

    00
  25. @Sakura, :)) e cu adevarat o problema mai grava.
    Eu nu cumpar niciodata ce vad pe afise, ci ce imi trece prin cap atunci ca as manca… mi-a placut comparatia de pe site-ul respectiv.

    00
  26. In afara faptului ca McDonalds nu produce mancare ci carton cu formaldehida, nu inteleg de ce ii aperi. Am luat burgeri de la saormeri care arata extraordinar de bine. Cat despre <> nu este la mintea cocosului. Esti o persoana de toata jena daca le iei apararea imbecililor astora. Citeste putin despre ce este intr-un burger de asta si mai vorbim.

    00
  27. era un documentar „food inc.”, care aproape te convingea sa nu mai mananci nimic cumparat de la supermarket, iar in legatura cu burgherii de mec, bagau ceva cu procentajul de balega de vita care este inca acceptabil in carnea tocata, asa cum iese ea de la abatoare – ceva peste de 15% – cf standardelor fda.

    cred ca fara cacat in el, burgherul nu mai are nici o savoare. (daca stie cineva bancul cu „pizza cu ceapa, ketchup si cacat”, sa-l spuna si celorlalti… :-) )

    din alt unghi privind, cred ca nu e chiar un pacat capital sa mai halesti un big mac din cand in cand, presupunand ca:

    1) nu-l nimeresti pe-ala cu e-coli sau listeria
    2) faci o minima forma de miscare zilnica – ex: mergi 1-2 statii pe jos. (am mentionat „zilnic” in relatie cu „miscare”, si in nici un caz pentru halit burgheri, mkay?)

    00
  28. @aurache: Şi Fast Food Nation vorbeşte, printre altele, de cantitatea de rahat din carne şi cum ajunge el acolo. Este un film artistic, ecranizare a unei anchete jurnalistice apărute în cartea cu aceeaşi nume. Apare şi Bruce Willis într-un rol secundar.

    00
  29. O singura data am trecut pe la Kentucky. Reclama mare deasupra vinzatorilor: un pepsi la jumate si un hamburger, aproape cit paharul la pret special. In realitate hamburgerul se poate inghiti din doua muscaturi, iar paharul pe pepsi contine trei sferturi gheata. La asta se rezuma vasta mea experienta cu fast-foodurile. Mai degraba rabd de foame decit sa le mai trec pragul.

    00
  30. Mai este ceva -poate necunoscut inca- in legatura cu sucurile acidulate de la fast-food-urile de marca. Sunt achizitionate in vrac si au indulcitori diferiti de indulcitorii sucurilor imbuteliate*. De aceea se prefera sa se puna mai multa gheata, cand se bea foarte rece nu se simte ca este alt gust…
    * costul aprovizionarii este si mai mic in cazul acestor variante.

    00
  31. Ai dreptate. Produsele care sunt prezentate in reclama sunt bine alese si sunt pozitionate strategic, ca sa atraga clientii. Din pacate, oamenii au tot mai putin timp liber si sunt nevoiti sa consume astfel de produse. Prefer un produs care nu arata asa frumos dar este gustos si sanatos.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.