De ce hainele se cumpără în continuare offline

Alexandru crede că aplicațiile de cumpărat haine vor avansa și vom putea introduce niște date într-un loc și apoi algoritmul ne va ajuta să bla bla bla.

N-ar strica, dar văd niște mici probleme.

Primul obstacol va fi cel cu mărimile.

Dragă, eu am talia 82, nu m-am îngrășat, cum să îi spun aplicației că am ajuns la 88?! Păi ce, sunt proasta aplicației? Și cum adică nu îmi vine haina aia?

De asta offline-ul e în continuare la putere. Pentru că pozele alea mari de pe pereții magazinelor vând în continuare iluzia că haina X sau Y ți se potrivește și e pe stilul tău. Iar aplicația nu poate vinde asta, că se uită pe cifre și te refuză.

Mai țineți minte asta? Sau asta?

Iar aia cu pozele e și mai amuzantă. O să se înghesuie femeile să urce poze cu fund lăsat și colăcei, ca să vadă mai bine în aplicație că nu le stă bine. Dap.

E simplu: toate magazinele vor ca oamenii (femeile în general, că ele au mai multe haine) să cumpere cât mai mult. Nu contează că nu le stă bine, nu contează că o să pocnească pe ele, să cumpere, să le poarte o dată și apoi să le arunce în șifonier. Un sistem care să le arate defecte și simulări va duce la scăderea vânzărilor și, deși toți îl susțin verbal, în realitate nu știu cum să fugă de așa ceva.

hunter_king_1

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

35 comentarii

  1. sa spui tipei blonde sa mi aduca camasa bleu inapoi… si eventual ceva plata in natura

    00
  2. Eu pot spune de ce am eu rezerve să cumpăr haine și încălțăminte online.
    Pentru că m-am trezit de multe ori că numerele de pe site nu sunt chiar atât de standard.

    Am tricouri L care stau mai strimte pe mine decât unele M. Am pantofi 42 și pantofi 41 care mi se potrivesc bine merci. În magazin pot să apreciez dacă mărimea M sau L este ceea ce caut, în situația în care nu există un standard riguros, și M de la marca XOXO este mai mare decât L de la marca YOYO.

    00
    • NOU
      #3

      – pantaloni si pantofi nu cumpar on line din motive de diferente majore de talie si calapod
      – insa, cand pui ochii pe ceva on line, daca exista firma in romania, te duci frumos la mall, probezi ce vrei sa cumperi on line, compari preturile , adaugi transportul si vezi ce e mai avantajos
      – eu de exemplu stiu destul de bine de la ce fimre imi cumpar, am notate numerele si dimensiunile si … aia e … bagi cardu si spor la purtat !

      00
    • Sau poti sa te duci in magazin, cauti brandul, probezi modelul si vezi ce marimi iti stau bine apoi te duci si le comanzi online unde sunt mai ieftine.

      Mi-am luat pantofi Clarks de pe FD cu 40% reducere fata de magazin. Am fost in magazin, am probat modelul si apoi l-am comandat online de FD.

      Acum stiu in functie de ce brand imi place ce marimi imi vin bine de la ei si le comand online.

      00
  3. Cred că 90% din hainele mele sunt cumpărate online. În funcție de marcă, știu ce mărime să îmi iau.
    La încălțăminte made in italy tot timpul iau o mărime mai mică.

    00
  4. Daca nu ai o silueta „standard” sansa ca haina luata online sa arate ca pixul pe tine se apropie de 100%. Asta pe langa ce spunea motanes mai sus.

    00
  5. orice aplicatie ai avea tot nu poti sa rezolvi cu marimile si cum sta haina pe tine.
    Zappos care vand papuci au facut ca procesul de cumparare- returnare daca e cazul sa fie super usor. In cutia in care primesti pachetul ai si eticheta de returnare pe care o aplici peste cea veche. Apoi lasi pachetul la UPS store care sunt peste tot.
    Amazon are niste cutii postale mari prin care poti sa primesti sau sa returnezi pachetele.
    Cand scanezi eticheta de la pachetul de returnare la amazon primesti credit in cont aproape instant.

    00
    • Cred ca in viitor vom fi tot timpul sub lentilele camerelor de supraveghere, voit sau nu! Capacitatea noastra intelectuala si fizica va fi luata din multiple unghiuri de vedere si surse si va fi inregistrata intr-un cont la care probabil vom avea un acces partial. De aici pana la a avea hainele livrate pe masura si gustul nostru nu e decat un pas. Se va intampla mai devreme decat credem, e un curs firesc al tehnologiei. Star Trek, anyone?

      00
  6. Hainele sunt facute dupa niste standarde de marimi si proportii. Oamenii nu.
    E mai greu, spre imposibil sa te hotarasti in fata calculatorului daca iti iei camasa cu manecile mai lungi, sau mai stransa la gat. Trebuie sa mergi in magazin ca sa te convingi care este solutia mai avantajoasa, sau sa dai comanda pe marimea ta.

    00
  7. Cumpar diverse chestii online dar haine sau incaltaminte nu; marimile difera de la un magazin „traditional” la altul si as avea prea multa bataie de cap cu retururi.

    00
  8. Din punctul meu de vedere, haina trebuie probată, tocmai ca să reduci riscul de a sta ca un cur pe tine. Trebuie sa simt materialul, să nu mă apuce mâncărimile, că sunt prețioasă. Din poze nu îmi dau seama de asta, oricât de zoom e zoomul lor. Croielile pot fi diferite pentru același stil de pantaloni. Se întâmplă să fie materiale diferite pentru același model, se așează altfel. Hainele se probează. Plus că mă freacă ideea de retur, mi se pare complicat sa chem curierul, să aștept banii înapoi, să, să, să căcat. Vreau bluza aia imediat, nu peste o saptamana. Pentru unii merge, cinste lor, pentru cei ca mine…clar nu. Deci nu are legătură cu niciun cur expandat, ești nasol aici, că nu suntem toate la fel.

    00
  9. Bineinteles, nu uitam de faptul ca din cauza pesede, tara asta se duce dracului si n-o sa mai avem bani de haine…

    00
  10. mai toti producatorii au denaturat marimile reale ale hainelor, daca acum 10 ani aveam cu 10 kg mai putin si purtam masura 36-38, acum masura 38 e uneori mare, e un fel de 40-42 din adolescenta, chiar m-a amuzat o asistenta de la zarra duminica trecuta cand i-am cerut o masura mai mare la o pereche de izmene (erau M) și ea se uita la mine si-mi zice: ce masura, S? i-am multumit în gand de compliment si nu m-am putut opri să nu ma gândesc ce bine le-au dresat să facă pe niznaiul când văd tancuri în atac :D

    00
  11. Am comandat de pe un site de imbracaminte destul de popular si serios, mi-a ajuns comanda in fix 8 zile. Nu mi s-a potrivit marimea si am facut retur (era un simplu M),insa toata treaba a durat vreo doua saptamani pana sa imi trimita o marime potrivita. Deci,3 saptamani in total. Offline, mergem la mall si intr-o zi purtam respectivul tricou fara spume ca se misca ori magazinul,ori curierul cu viteza melcului.

    00
  12. Cine-i gagica din poză?

    00
  13. Eu aplic ceva mai simplu. Rămân fidel anumitor branduri. Așa știu că la Reserved pantalonii 32 îmi vin bine, iar dacă sunt dintr-un anumit tip de croială, merg la sigur. Cam același standard la cămășile din grupul Inditex/Mango.
    Uneori intru în magazin și dacă vreau o pereche de blugi clasici nici nu merg la garderobă și mă bazez că eventual îi pot returna.
    De aceea nu am nicio problemă să cumpăr online de la anumite branduri.
    La fel și cu pantofii.

    00
  14. Probat adidași de 350lei la intersport, cumpărat cu 35E de pe sportsdirect. Susțin magazinele off-line!

    00
  15. N-am cumparat niciodata haine online, am incercat dar n-am gasit sensul.

    Zilele trecute am prins o promotie la un magazin din mall, preturi excelente, mi-am luat pantaloni, tricouri, etc. vreo 10 articole in total. In mod normal nu as rezista mai mult de 15min intr-un magazin cu haine dar de data am incercat pentru ca preturi mici si reduceri.

    In primul rand mi se pare esential sa pot proba pentru simplul motiv ca un tricou L imi poate sta foarte bine in timp ce alt tricou L sta ca naiba.

    Al doilea motiv este putin mai sensibil. Daca as avea o aplicatie as putea comanda la greu daca preturile sunt bune. Asa, in magazin mai obosesti / plictisesti proband. Cand car deja dupa mine 1-2 pungi cu haine e un semn ca deja e prea mult. Daca nu ne place sa cumparam mancare si sa o aruncam de ce sa cumparam haine pe care nu le vom purta prea curand?

    00
  16. Online nu poți să apreciezi tușeul materialului.

    00
  17. Mie, lasand la o parte chestia cu masurile diferite, croiala, material, etc, mi se pare ca toata tehnologizarea asta, nu duce la nimic bun. Si aici ma gandesc la viitor. Oricum oamenii nu prea mai comunica; prieteni virtuali, fb, fb, fb, twitter, footai comandat online, telefon, pc, vr, robotei, patrunjel comandat online, scobitori comandate online, remi online, biliard online, vacante petrecute cu gandul la postarea pozelor perfecte, exersate de zeci de ori samd. Asta e una, doi: toti oamenii aia care lucreaza in magazine, apropo de Carrefour care va concedia jde mii, ce or sa faca? O sa se angajeze unde? Pentru ca multi, desi va suna urat, nu au nici educatia necesara si nici pregatirea necesara sa faca altceva. Ce or sa ajunga? Asistati sociali, hoti? Vazusem un material despre un astfel de magazin de haine, cu dispozitive care te scanau, iti calculau proportiile si puteai sa iei haina si la iesire sistemul iti retragea de pe card banii…nu stiu daca era deja implementata metoda sau urmeaza. In magazin nu era nimeni, doar tu cu acele dispozitive. Si asta mi se pare oribil. Nu dpdv al acestui exemplu in sine, ca nu imi place sa cumpar haine, dar dpdv al faptului ca oamenii isi doresc sa aiba cat mai putin contact cu realitatea. Wall-e e pe cale sa se transforme in ceva real…poate nu in urmatorii 10 ani, dar se va ajunge acolo.

    00
  18. Mai tine cineva minte cand erau doua caracteristici la haine?
    Marimea si talia? Talia I pentru cei mai slabi si II pentru cei mai solizi?
    Acum e standard ca naiba, ca nu se potriveste lungimea la maneci cu grosimea la gat si la unii cu burta.
    40, 42, 44 …
    S, M, L, XL ???
    Asta e tot?

    00
  19. Cred ca magazinele de fashion online au cea mai mare rata de returnare a produselor. Dar ei insista…

    00
  20. Chestia asta poate fi observata usor pe aliexpress. Ecolo poti sa incarci pozele cu produsul primit, sa vada si restul lumii cum e in realitate. E usor de observat ca realitatea nu are nici o treaba cu ce e pe manechin sau pozele de prezentare.

    00
  21. In Franța cele mai multe magazine sunt si online, multe colege probau produsele in magazine, isi notau mărimea si comandau produsul pe site in perioada de reduceri. Interesant este ca produsul il poți ridica din magazin unde poți sa-l încerci și sa-l refuzi.
    Dacă un produs vestimentar are o ață care atârnă, un nasture care abia se mai ține atunci primești la casa reducere de 10-20%.

    00
  22. imi comand online lucruri care stiu sigur ca se potrivesc (incaltaminte mai ales, rochii, pulovere si fuste). nu comand pantaloni ca si in magazin trebuie sa incerc cateva perechi pana sa o gasesc pe cea potrivita. nu am returnat nimic pana acum, totul mi s-a potrivit perfect. nu imi place sa cumpar „offline”.

    00
  23. Mi-e lene sa caut, dar a fost un mare scandal legat de manipularea oglinzilor de la cabinele de proba, calitatea și tipul luminii, generatoare de arome și muzica ambientala, etc. Scopul final era sa cumperi, nu interesa pe nimeni dacă în oglinda de acasă haina îți stătea ca dracu.
    Lucrurile se manipuleaza și în offline.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.