Două idei în lupta cu parcările lipsă din orașe

Lipsa asta de ieșire a lui Nicușor Dan, cu o bandană legată pe freză și cu o brișcă la brâu, să anunțe el toleranță zero pentru parcările aiurea nu indică decât o lipsă de curaj. Și asta îl va costa pe termen lung mai mult decât bugetul picat.

Dar hai să ne concentrăm pe idei.

1. Apă potabilă la robinet

Bun. Hai să ne uităm la obiceiurile de consum ale oamenilor din orașele către care aspirăm. Toate sunt la fel. Seara, în drum spre casă de la birou se opresc la supermarketul din zonă și cumpără ce mănâncă pe 1-2 zile. Ce lipsește? Apa potabilă. Prin orașele mari din România apa de la robinet nu se poate bea. Că țevi, că apa în sine, pana mea, dacă ai bani, simți diferența dintre ce curge la robinet și ce cumperi la sticlă.

2. Curțile cu acces auto

Se trasează parcări, da? Și tu zici că vrei să ai acces auto, că ai poartă de intrat în curte. OK. Câte mașini poți băga acolo? Una? Perfect. Acces auto, dar dacă îți prind mașina aia parcată în altă parte decât în curte, ți-o confisc și ți-o vând la licitație, cu tot cu monedele de 50 bani din torpedou și bidonul de țuică din portbagaj.

Era o discuție la Cetin ieri pe tema garajelor, că nu e ok să le blochezi. Teoretic da, dar practic sunt destui care nu mai au mașini sau nu le mai țin acolo (că de ce să nu ocupe și un loc de parcare pe undeva), dar latră imediat daca i-ai blocat accesul auto la garajul cu porțile căzute și ruginite. Acces auto? Perfect, bagă-ți mașina acolo sau marș înapoi.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

89 comentarii

  1. Ca sa nu mai vorbim de legalitatea constructiei garajelor.
    In spatele blocului meu sunt 10 garaje. Raspunsul primit la o sesizare mai veche? Da, sunt ilegal construite, dar ADP nu are resursele pentru demolare… Wait, what?
    Asadar, daca nu e legal construit, ce drept ai tu sa parchezi acolo si, in contextul asta, de ce guiti ca ti-am blocat accesul?
    Hai cu hate-ul!

    00
    • Daca esti tu 100% sigur ca acele garaje sunt construite ilegal, poti sa faci plangere la Primarie sa fie demolate (sau la ADP, cine se ocupa).
      Politia daca este chemata de catre proprietar, nu are competenta necesara sa verifice autorizatiile de constructie. Iti va da tie amenda pentru ca ai blocat accesul.

      00
    • „Raspunsul primit la o sesizare mai veche? Da, sunt ilegal construite, dar ADP nu are resursele pentru demolare… Wait, what?”

      wtf

      00
    • andrei, conectăm și noi creierul înainte să comentăm?

    • Nu stiu de ce se mira lumea ca nu le demoleaza…in capitala mioritica avem Cathedral Plaza, declarata ilegala prin decizie finala la proces de ani de zile si tot sta in picioare.

      00
    • Primaria le poate demola si apoi trimite nota de plata proprietarului.

      00
    • @DanMk: Aia(Cathedral Plaza) deja a devenit monument istoric de atati ani de cand trebuia data jos.Monumentele istorice nu se pot demola.

      00
    • Mai e clădirea aia de birouri lipită de Biserica Armenească, a luat foc acum mai bine de 10 ani. Are decizie de demolare, pe proprietar îl doare în curte.

      00
    • demolarea costă 6 milioane de euro, SRLul avea capital social 100 lei.

    • @Zoso, incercam si noi sa nu fim mistici cand dam o replica? Daca nu am comentat legat de subiect te rog sa ma corectezi. Altfel e genul de comentariu facut degeaba. Noroc.

      00
    • @Andrei, Zoso a vrut sa zica Andrei G, nu te mai aprinde aiurea

      00
    • @SirNeo, epic fail din partea mea, in cazul asta… /facepalm

      00
  2. Ce legatura are faptul ca eu am poarta de acces si imi parchez masina in alte locuri? Daca am parcat ilegal, imi dai amenda la fel ca celorlalti. Daca am face asa, ar trebui sa confiscam si masinile celor care inchiriaza loc de la Primarie si apoi parcheaza si in alte parti.

    00
    • Problema este ca ocupi inca un loc de parcare ca sa ai accesul liber.
      Dăăă

      00
    • @MP
      Si daca am niste lucrari in garaj? Spal pe jos? Vopsesc peretii? Parchez la mall si iau autobuzul inapoi?

      00
    • E vorba de a face asta ocazional sau tot timpul?

      Pentru o perioada limitata e de inteles sa gasesti un loc de parcare in apropiere, dar nu e normal sa ai accesul liber la garaj/curte fara sa intri sa parchezi si in acelasi timp sa blochezi inca un loc cu masina. Tot timpul.

      00
    • Pai daca e lege, e lege. Indiferent de ce se intampla in garaj, mi-a cazut acoperisul sa zicem, sau am inundatie, nu pot parca masina pe strada pentru ca am garaj. Ce faci cu un garcea hapsan care-l doare in bascheti?
      Problema in sine e mai mult etica decat legala. Cum opresti pe unu sa fie magar fara sa aduci prejudicii celor care nu sunt magari si au o nevoie?

      00
    • Daca ti-a cazut acoperisul de la garaj, speli pe jos whatever, ce te impiedica sa iti blochezi propriul garaj ? Lasi un bilet in geam ca e garajul tau si aia e.

      00
    • @MP :), @Baltha Zerus, haideti sa o luam altfel.
      Eu am poarta de acces pe proprietatea mea pentru care ma duc si declar ca am nevoie sa intru cu masina de la munca. Nu declar nimic legat de faptul ca acolo parchez masina personala. Si apoi, parchez masina personala unde am eu chef, la fel ca ceilalti. Daca am parcat ilegal, este normal sa vina Politia sa ma amendeze (pe mine si pe ceilalti care sunt in aceeasi situatie).

      00
    • Nu poți parcă în fața intrării tale de acces? Doar nu blochezi pe nimeni!?

      00
    • @Andrei G

      Un loc de parcare este sacrificat ca sa ai tu acces in garaj.
      Un loc de parcare il ocupi tu cu masina cand nu parchezi in garaj.

      DOUA locuri de parcare ocupate de tine. Cu O masina. Nu prea e bine asta cand nu suferim de exces de locuri de parcare.

      00
  3. În Cluj nu te lasă să parchezi în fața porții chiar dacă e a ta numai dacă ai abonament. Adică nu e ca și cum parchezi gratuit în fața porții că ăla e drept de acces nu de staționare.

    Deci în final ăla ce are curte ori o bagă acolo ca să nu plătească nimic, ori plătește și dacă o lasă în fața porții că ăla nu e terenul lui.

    00
    • Adica in Cluj nu mai ai voie nicaieri sa parchezi pe marginea drumului daca nu este loc marcat pentru asa ceva?

      00
    • @Andrei G probabil e fie pe baza de tarif orar, fie pe baza de abonament, fie pe baza de amenda, la alegere. Corect?

      00
  4. Eu zic ca e prematura lupta asta, oricum nu are capital politic suficient sa se lupte pe toate fronturile.

    Mi-a placut cum a facut ciucu: amenajam spatiile verzi, marim de x ori amenzile marlanilor care parcheaza pe spatiile curate/amenajate + shaming.

    dai ceva/arati ca faci +arzi pe aia care strica, se vede politicianul abil.

    Altfel mereu o sa mori de gat cu aia care zic „si asa nu sunt parcari boss”

    00
  5. Legat de punctul 2, am vazut o moda in orasul nostru (Otopeni): desi oamenii au loc pentru masina/masini in curte, din lene sau nu stiu ce motive le lasa tot in strada, blocand de obicei trotuarul, treceri de pietoni etc.
    Civilizare cu vorba buna nu cred ca se poate si nici politicieni care sa isi asume masuri care ii vor costa voturi nu avem (cum ar fi scoterea politistilor din saloanele de manechiura sau unde mai stau ei zilele astea si amendarea celor care parcheaza ilegal).

    00
    • Aici ar trebui sa vina Politia si sa-i amendeze pe cei care blocheaza trotuarele. Dar nu pot face asta doar pentru ca sunt foarte multi care nu au loc in curte si sunt „obligati” sa parcheze pe trotuar.
      Si atunci ce faci? Il amendezi pe ala care si-a lasat putin teren liber in care si-a pus niste iarba pe care sa se joace copilul, dar pe cel care si-a construit pana in poarta il lasi in pace?

      00
    • @Andrei G: Simplu: ii amendezi pe toti care parcheaza ilegal. Daca omul a ales sa nu isi faca loc de masina, daca e carnat si lasa masina pe trotuar ca-i e lene sa deschida poarta, sa isi asume amenzi sau sa caute solutii.

      Mi se pare aberant cand vad copii sau mame cu carut care trebuie sa ocoleasca pe strada masinile parcate pe trotuar.

      00
    • @VladB, eu am si exemplu invers. Unde stau eu, prefera oamenii sa mearga prin fata masinilor parcate pentru ca le e lene sa urmeze forma ‾|_________|‾ facuta de trotuar. Un „ocol” cat doua 2 locuri de parcare. Si apoi se uita urat la mine cand vreau sa ies cu masina si ii „deranjez”.

      00
    • @VladB, sunt total de acord cu tine, sa-i amendam pe toti care parcheaza aiurea, pe trotuare. Nu conteaza ca are sau nu loc de parcare in curte.

      00
  6. 2. Din partea mea puteti considera situatiile descrise mai jos ca particulare dar… totusi
    Nota: garajele in discutie sunt intr-o curte privata dar intr-o zona in care ajung oameni des cu treburi, nu au unde sa parcheze (sau ar avea dar considera ca ii costa prea mult) si ajungem la faza cu „numai 5 minute”.
    De o vreme se incearca si partea cu poarta inchisa si trei avertizari individuale (inclusiv cu marcajul pe jos tras de primarie) si distincte privind accesul auto si nu parcati. Pentru unii poarta inchisa a ajuns sa insemne ca nu au de intrat/iesit masini acolo decat noaptea deci ce frumos, parcare gratis (ca politia locala da amenzi doar pentru neplata locurilor de parcare marcate)

    Cazul A:
    Un vecin era mereu blocat desi lasase toate semnele si atentionarile posibile pe usa garajului, sau cate un stergator ridicat, un biletel politicos, degeaba. Ca urmare nu mai parcheaza decat in fata garajului propriu pentru ca s-a saturat sa intarzie la munca sau sa intre in criza de timp din cauza diversilor nesimtiti/nesimtite care ii blocau accesul din/in garaj.
    Pentru ca trebuie sa isi lase masina acolo, diverse manevre in curte devin mai mari consumatoare de timpi pentru restul.

    Cazul B:
    (Chiar daca de regula e masina si in garajul ala). Cu ce drept imi blochezi accesul la lucrurile care sunt in acel garaj avand in vedere ca ai parcat in asa fel incat nu pot intra acolo nici ca pieton? E chestie de principiu, nu de masina. Daca unul care sta la casa si merge tot timpul cu masina ar trebui sa accepte sa ii parcheze cineva in usa doar pe principiu ca „tu oricum iesi cu masina, iesi pe poarta mare”? (stiu, exemplu cam fortat dar nu mi-a venit in minte altceva acum)

    Altfel, da, e de bun simt daca ai curte sa iti lasi masina acolo nu in strada.

    00
  7. Nu înțeleg logica cu confiscatul/amenda/luat țuica (asta e cel mai dureros) pentru cel cu acces și parcare la curte, dar parchează în alta pare a orașului, atâta timp cât parchează pe loc regulamentar, sau plătește pt acea parcare la automat, sau prin sms

    00
  8. primariile (macar cele bogate) ar putea construi parcari ( ca cea de aici, din Bucuresti Str Rotunda nr. 15, sect. 3 : https://geo0.ggpht.com/cbk?cb_client=maps_sv.tactile&authuser=0&hl=ro&gl=ro&output=thumbnail&thumb=2&w=345&h=170&pitch=-3.5060258705309053&ll=44.41550812723607%2C26.16172987932705&panoid=70OOWEPxM2jqSMuEupksFA&yaw=195.4078301489016 ) si sa le inchirieze ; coroborat cu amenzi date sistematic celor care parcheaza aiurea , ar trebui sa se ajunga aproape de o situatie civilizata; dar asta ar duce la voturi mai putine pentru cine ar face asa ceva…asa ca….psd/pnl suntem noi …

    00
    • citisem undeva ca un loc astfel construit costă 15.000€. ar însemna să îl închirieze cetățeanului cu cât pe an ca să-și recupereze primăria banii și să îi dea înapoi băncii de unde s-a împrumutat ca să construiască?

    • @Vali
      E nu locuiesc in capitala ci intr-un oras, sa spunem top 5 din tara (ca nu imi plac discutiile sterile despre cum se fac diverse ierarhii intre orase). Mai de voie, mai la recomandarea doctorului, ma plimb zilnic cel putin 4 km pe jos si cam pe acelasi traseu, zona centrala. Deci, pe o straduta cu sens unic, inainte de pandemie, am numarat intr-o zi 15 masini cu amenzi in geam. Ziua urmatoare, vreo 12 (ziua urmatoare doar vreo 3 dar nu are importanta acum). Cam tot asa se mai intampla din cand in cand si pe strada pe care stau sau pe strazi din zona centrala.
      Amenda este intre 200 si 400 lei (daca nu e ceva grav, de genul parcat si blocat mijloace de transport in comun sau pe locuri destinate persoanelor cu handicap pentru ca atunci se ridica masina cu totul, sigur, alte costuri, alta distractie), asadar sa spunem cate 40 de euro de masina. Facand tot felul de rotunjiri in jos rezulta ca primaria a incasat doar in cele 2 zile 1000 de eur.
      Cu bani stransi astfel si investiti in parkinguri nu cred ca devine o problema prea mare sa inchirieze ulterior la preturi rezonabile si in acelasi timp sa mai disciplineze pe unii.

      00
    • doubt, am cumparat la 70% din valoarea aia.

      nu cred ca dezvoltatoru a facut locul in pierdere.
      sa zicem ca ar fi 10.000, in 10 ani, cam 100 euro pe luna, avantajul e ca UAT-ul isi permite sa nu faca o investitie lucrativa in perioada de amorizare a creditului. Da subventioneaza dobanda in 5/10 ani, dar recupereaza in urmatorii din chirii.

      Adica daca bugeteaza 10mil de coco pentru doua parcari de 500 de locuri in 2022, poate sa ii rostogoleasca si sa tot fac parcari pe masura ce stinge credite si acopera diferenta.

      Sa zicem ca ar infiinta o companie de investitii edilitare care ar avea doar treaba asta, o capitalizeaza cu 10 mil si ii da plan de 5 parcari de 500 locuri in urmatorii 10 ani. Cum e aia de la straulesti in fiecare sector, e plauzibil.

      Bineee…sau poate infiinta o companie de investitii edilitare sa o crediteze cu 10 mil de coco pentru amantele angajate acolo, ambele variante merg.

      00
    • Stai putin, ca primariile nu sunt societati comerciale care sa urmareasca profitul sau recuperarea investitiilor…scopul lor este să asigure conditiile pentru un stardard de viata civilizata pentru locuitorii zonelor aferente…de exemplu banii cheltuiti pe diverse stadioane noi (in primul rand Arena Nationala) , nu vor fi recuperati probabil niciodată….si chiar daca ar costa 15 000 euro construirea per loc, la o chirie de 50 euro pe luna, s-ar recupera banii in 25 ani (mai sunt si cheltuieli curente, de mentenanță dar ideea ramane)…dar cum sa dea locuitorul nostru de urban 250 lei pe luna pt a avea loc asigurat,civilizat, aproape de bloc…sau sa fie amendat daca nu da și parchează pe domeniul public…desi a dat minim 10 000 euro pe masina….pai de aia am murit noi la revolutie ?

      00
    • „@Vali
      E nu locuiesc in capitala ci intr-un oras, sa spunem top 5 din tara (ca nu imi plac discutiile sterile despre cum se fac diverse ierarhii intre orase). ”

      that’s your problem right there, compari.
      ce zici tu faceam si eu, lasam masina in piata victoriei si mergeam pe jos pana la universitate, cam 5k zilnic, aprox 30 min pe sens.

      Ei de la victoriei unde ai: Guvernul, MAE, spitalele SRI si tot felul de alte institutii si instulete, pana la univeristate treci fluieran pe langa:MAI, MDRT, MEEMA, Munca, Sanatate, Politia bucuresti, procuratura.

      Cine crezi ca se incaleca unul peste altul pe borduri si stradute? corporatistii sunt mai la periferie in marea lor majoritate.

      Cine sa amendeze pe cine? intelegi de unde toleranta si de ce nu prea se dau amenzi?

      dimineata daca ma plimb pe langa sala palatuluitot trotuarul paralel parcarilor cu plata e plin. cat ar fi de greu sa ii amendeze?

      00
    • @Vali pentru ce mai plătești taxe și impozite locale? Că loc de parcare nu are bani sa construiască, în gropi tot dai, canalizări fara capac, străzi fara marcaje…

      00
    • pai primaria nu trebuie sa isi recupereze banii. primaria chiar si daca nu ar avea cheltuieli, ar avea venituri (relativ constante) de pe urma taxelor.

      00
  9. Opinia mea este ca un garaj, sau o poarta la curte, creează desigur un drept de acces implicit – ma refer la mașini, desigur. Pe de alta parte, acest drept implicit se traduce ca, in mod explicit, acea parte de la marginea drumului devine indisponibila pentru parcare și/sau taxare.
    O posibila soluție ar fi „ok, dacă dorești sa ai access, trebuie sa plătești o oarecare taxa, desigur, mai mica decât taxa pentru parcarea non-stop in acel loc; iată și o plăcuta pe care o fixezi pe poarta ca sa demonstrezi plata taxei””. In acest fel ar exista o oarecare echilibrare.

    00
    • Poate am inteles gresit dar te-ai referit ca daca ai curte sau garaj sa platesti o taxa ca sa ai acces cu masina?Daca la asta te-ai referit iti pun si eu o intrebare.Atunci de ce sa nu pui taxa si pe accesul in locuinta?wtf

      00
    • Da Stefan. Parere nepopulara dar justa. Vrei locul rezervat sa ti intri in curte, platesti. Sunt 3 m de strada care trebuie sa stea liberi, fata de 6 cat are un loc normal. Chiar zicea un smeker pe aici (sau dincolo) ca isi face poarta pe tot gardul ca sa si rezerve toata deschiderea.

      00
    • Mda. Încă unul care sta aplecat și spune „mulțumesc” atunci cînd autoritățile i-o vîră in cur. Așa vom ajunge și la taxa pe respirat/aer.

      00
    • Cum dracu’ vine asta, sa platesc o taxa ca sa pot intra la mine in curte/garaj?

      00
    • @dude, nu ar trebui sa punem o taxa si pentru intrarea in bloc? In general este o scara destul de lata unde ar putea fi parcata o masina.

      Nu stiu de unde ati aparut voi astia care considerati normal sa platesti ca sa ai acces la terenul tau, proprietate personala.
      Ce nesimtit sunt eu care vreau sa am acces sa intru la mine in curte si te incomodez pe tine care nu ai niciun pic de teren, dar vrei sa primesti vreo 15 mp din spatiul public.

      00
    • Stau pe o strada privata, scurta (~200m) si infundata, suficient de lata incat sa lasi masini pe o parte si sa treaca 2 masini unele pe langa altele. Cu toate astea, daca parcheaza cineva pe partea opusa a drumului in fata iesirii mele din curte, trebuie sa fac o gramada de manevre, o parte si pe un plan inclinat, sa pot iesi din curte. Cu chestia asta ma umplu de spume ca trebuie sa le fac pe toate la limita (desi am senzori fata/spate si camera) si imi iese fum din ambreiaj si roti de la intors rotile in loc. Am rezolvat problema, rugandu-i pe vecini sa nu parcheze acolo si in masura in care ii prind pe vizitatori ii rog acelasi lucru. Nici nu va dati seama ce mult face vorbitul frumos, politicos… Cel mai ‘funky’ a fost cand era un apartament dat in regim hotelier… intr-o iarna l-am trezit pe unul care parcase la misto un Porche Cayenne la 40-50 cm de bordura. Din cauza aluia nu puteam iesi de loc din curte (era si gheata pe jos, plan inclinat, nu vroiam sa risc sa-i indoi vreo usa). Era omul foarte multumit ca m-am prezentat cu copilul, la el la usa la ora 7.25 dimineata – trebuia sa il duc pe junior la gradinita. A mormait ceva de 3 ore de somn, de ceva club, dar pana la urma a iesit si si-a tras masina.

      00
    • Accesul pe terenul tau ti se garanteaza ca si intr-un bloc, printr-un trotuar, pentru pietoni.
      Dupa logica voastra, daca vreti sa bagati un TIR in curte si strada are doar 10m latime, ar trebui primaria sa daramane si constructiile de vis-a-vis ca voi vreti sa intrati cu tirul in curte si nu puteti intoarce. Dar de ce sa nu iti asigure inca 20m de spatiu liber pe fiecare latura a casei/gardului, ca poate vrei sa iti faci poarta cat tot gardul.

      00
    • Vad cateva comentarii cu „am garaj dar sunt nevoit sa parchez pe strada pentru ca altfel se gasesc diversi sa ma blocheze” ok chestie de bun-simt, traim in tara in care traim si la un moment dat de saturi sa faci educatie unor oameni maturi. Am stat intr-o perioada in zona majoritar de case. Cat am stat acolo NICIODATA nu am mers pe trotuar pentru ca era permanent blocat de masinile proprietarilor de case. Efectiv toata strada la 6-7 seara cand ma intorceam de la munca era ocupata pe ambele trotuare. Poate suna exagerat dar faza e cat se poate de adevarata.

      00
  10. Nicusor deja devine nepopular, si jici macar ju a inceput sa faca ceva suparator.

    Nu parcheaza nimeni in garaj si curte pentru ca:
    – garajele sunt mici si sunt folosite ca spatii de depozitare cu toate kkturile posibile.
    – curtile sunt si ele mici si stramte, iar portile sunt ruginite, iar automatizarile costa bani.
    – soferii sunt prosti si nu stiu sa le bage usor
    – e mai usor si fara probleme sa parchezi pe strada, fix in fata casei.

    Apa de la robinet este clorinata, pt ca altfel ar fi plina de carcalacii dezoltati pe tevi.

    00
  11. Daca legea ar permite montarea de catre persoanele fizice a unor statii de taxare a parcarii in fatza garajului sau a cailor de acces ?
    Cum ar fi sa-ti pui taxator si pana cand vii de la lucru sa ai 25-30 de lei?

    00
    • si da ai avea un orar in care parcarea este permisa si ai avea un contract cu o firma de ridicari si ai plati 16%impozit pe profit. Ar aparea cateva mii de locuri de parcare de pe o zi pe alta cu zero lei investiti de catre primarie.
      Toata lumea ar castiga.

      00
  12. Da, in sfarsit spune cineva faptul ca daca ai garaj/curte de 1 masina, cu iesire pe strada publica, tu practic tot ocupi un loc. Spatiul ala din fata portii e fix cat ar fi un loc de parcare daca nu ai avea tu garaj.
    Si mai e o chestie, locurile cu plata de la primarie. Cand sunt implementante ca in bucurdistan, adica e al tau 24/7, practic o masina folosita normal ocupa 2 locuri. Cel paltit de acasa si unde o tii la munca. Cat tu o tii la munca nimeni nu poate folosi locul de acasa. Deci practic daca bucurestiul are 1 milion de masini, ne-ar trebui 2 milioane de locuri de parcare.

    00
    • In mod normal chiar daca am voie 24/7 pe locul platit,atunci cand sunt plecat poate parca oricine,nu tin locul ocupat cu nimic,nu ai voie sa-l blochezi.Chestia de bun simt este ca cel care a parcat pe locul tau,sa lase un numar de telefon in geam,sa il poti contacta atunci cand vii acasa.Intr-adevar sunt si marlani care parcheaza si nu lasa niciun numar,in cazul asta chemi echipajul de la Politia Locala si ei il cauta in baza de date pe proprietar pentru eliberarea parcarii.Bineinteles ca se lasa si cu o amenda.

      00
    • Asta cu nr e o prostie (adica ca solutie la faptul ca o poate altul folosi locul). Adica sa parchez pe locul tau si apoi oriunde sunt sa stau ca pe ace ca ma poti suna oricand sa cobor in 2 minute sa iti eliberez locul. Prefer sa nu. Asta daca nu suni direct la politia locala, ca esti tu marlan.
      A si in sectorul 4 din cate stiu cel putin la un moment dat iti dadea primaria stalpisori de aia de blocat locul.

      00
    • Milițienii locali nu au acces la date. Daca șoferul ar sta în mașină parcată îl pot amenda, altfel nu.

      00
    • @Boris: Nu ai priceput nimic,esti total in ceatza.Da,cobori in doua minute sa eliberezi locul,daca nu chem Locala si te apeleaza ei.
      @Marinel: Au acces localii la baza nationala de date a persoanelor si autovehiculelor.Acces instant prin statiile Motorola Tetra.Daca nu stii sigur,nu te aventura in afirmatii.

      00
    • Viorel, eu am zis ca prefer sa nu parchez pe locuri de resedinta deloc. Si ca solutia ta cu telefonul in geam e o gluma, nu nu pot folosi locul ala deloc cat esti tu la munca. In mod normal ar trebui abonamente pe zone, am abonament in zona X pot sa parchez in orice loc in zona X, fara prostii d-astea gen loc personal 24/7, cand sunt 2 milioane de masini in oras si 200.000 de locuri de resedinta.

      00
  13. mai tineti minte garajele in forma de prelata (forma masinii) de pe vremea lui Ceasca ?
    Nu-i garaj, e prelata de tabla sefu, tabla furata din fabrica, la fel si electrozii cu care a sudat si grundul cu care a vopsit. Lupii parcarilor erau astia, cum ieseau ei pe la 5-6 dupa amiaza in parcare cu galetusa si pielea de caprioara imbracati in halat ca la uzina ?
    Ce vremuri, ce viata trista, Dacia era singurul lucru pe numele lor.

    00
  14. Propun alta idee. Sa poti sa-ti inchiriezi aia 3 metri din fata portii contra unei sume modice. sa zicem 100 Euro pe an. DAR! sa ai dreptul sa-ti montezi stalpisori mobili.

    De exemplu :

    http://voicugrup.ro/480×480/telescopica-automatica-h275-ae.jpg

    Cand vii sa parchezi ii lasi jos din telecomanda, intri in curte i-ai ridicat la loc. Ai blocat locul, nu sunt nici urati. Doar sa fie cumva vizibili noaptea sa nu-i ia vreun biciclist in falci.

    00
    • Ce ar fi sa inchiriezi 3m din interiorul curtii tale, acolo unde poti sa pui si poarta si stalpi mobili si cuie, daca vrei?

      Dar pe domeniul public, unde poate sa vina o ambulanta sau o masina de pompieri, cred ca mai bine NU.

      00
    • „Sa zicem 100 eur/an” Hai sa zicem ca un loc de parcare intr-un complex in camp e vreo 12000 eur. 12000/30 de ani = 400 EUR/an.
      Inmultit cu un factor de zona (ca banuiesc ca vrei sa iti pui stalpisori in oras, nu prin camp), hai sa zicem un 800 de EUR/an. Si cu obligatia sa faci curat, dai zapada, etc. Ca nu are cum sa bage primaria utilaje printre stalpisorii tai.

      00
    • @MP :) N-ai inteles. Nu-i pui in strada. Ii pui strict in fata portii tale la 30 de cm de bordura, e fix de ajuns cat sa nu mai poata parca taximetristul Gheorghe. Daca vine salvarea sau masina de pompieri cred ca esti fix cel care trebuie sa-i lase jos. Ca nu pun pompierii masina in fata curtii tale sa stinga incediul de la vecinul. Si sa fie oarecum apropiati de bordura cat sa poata opri un motociclist in siguranta dar o masina nu.

      Poate sa fie ceva standard, cand vin Pompieri, salvari, politisti aia se lasa automat. Ceva pe blueshtutz se poate face.

      @Boris pai loc un curte ai pt masina. Dar nu vrei sa ai fata strict poarta blocata. Cat despre pret e discutabil. 800de Euro fie ca tine.

      Si cu obligatia sa faci curat, dai zapada, etc. Ca nu are cum sa bage primaria utilaje printre stalpisorii tai. -> Binenteles. Oricum esti obligat sa-ti dai zapada din fata curtii. Nu cred ca e ceva nou. Mai dai si metrul ala din fata portii ca nu-ti cad mainile. Tii mereu curat.

      00
  15. Nu, tati. Parchezi pe domeniu public, platesti. Si nu devii proprietarul locului decat pe durata parcarii. Ai plecat, locul il ocupa altcineva. Aa, iti convine sa dai 600 de lei pe luna si tu ai garaj in care tii muraturi, bravo tie, iti permiti. Dar la banii astia, toti proprietarii de harburi si le vor tine in curte.

    00
  16. Comentariu facut special pentru minusuri.
    Au venit la capitala toti taranii cu lut pe picioare,au cumparat locuinta in capatul Militariului sau pe langa Berceni,sau au facut casa pe pamant in stanga Prelungirii Ghencea in camp,s-au angajat sclavi la multinationale ca sa poata plati ipoteca pe casa timp de cel putin 30 de ani,iar dupa toate astea si-au luat si cate doua Loganuri ca a vandut mamaia pamantul lui ta-su,a avut patru hectare.Un Logan visiniu pentru el,unul alb pentru taranca de nevasta-sa care in afara de a face plozi,nu mai stie nimic important.Dupa toate acestea de mai sus,urla taranul ca e de acord cu scumpirea tarifului de parcare de resedinta,bineinteles daca musai i se aproba si lui un loc sau doua.Dupa care se plang pe forumuri ca viata nu e dreapta si Bucurestiul pute.
    Ce vina am eu nascut si crescut in Bucuresti,ca ne-au invadat toti tarletzii cu Loganurile si cu Golfurile lor 4,de nu mai poti parca o masina normal?Daca tot au venit tarletzii,sa-si bage masinile in garajele subterane pe care le-au facut aia de le-au dat locuinta,sau sa le lase la bariera.Ca si asa nu mai ai loc de ei pe strazi,merg ca orbetii,habar nu au pe ce lume se afla.Mergeti ba la voi acolo unde va laudati ca-i raiul pe pamant la mamarea acasa,nu mai veniti aici in Bucuresti,unde va pute tot si va ca ca ti pe voi ca-i orasul naspa,ultima scursura.Stati naibii acolo la voi unde-i fruncea,unde se bia cafia,nu ne mai deranjati.

    00
    • Mda. Încă un narcisist încrezut, bucureștean jet-bejet care crede că are drepturile de orășean moștenite iar problemele lui sunt mai importante că ale altora.

      00
    • @Viorel, acum sincer vorbind, daca tu bucurestean get-beget nu ai fost in stare sa-ti cumperi un loc de parcare, nu esti cu nimic mai presus fata de „tarletzii” care au venit din provincie.

      In schimb, de acord cu tine. Nu ii suport pe aia care au venit in Bucuresti si se plang de mizeria de aici. Stai la tine acolo unde este orasul liber, curat si lasa-ne in jegul de la noi.

      00
    • mama….cata wall of textu de cacat. E si asta o treaba

      00
    • Superb comentariul, dar nu iti vei face prea multi prieteni pe aici, deoarece acest blog a fost din pacate acaparat de un numar foarte mare de oameni la indigo cu descrierea ta. Plusez si eu :

      ” Bucuresteni ” care locuiesc ori in Militari Residence ( Chiajna ), ori in Popesti Leordeni, ori in Satul Fundeni, absolventi de ” Colegiu National ” in satul lor unde se intra si cu medii de 6 si 7 ( intr-un oras mai marisor, astea sunt medii de Colegii Tehnice si de Arte si Meserii ), civilizati nevoie mare ca au traversat doua strazi intr-un orasel din Germania intr-o vacanta la vreun var acum 5 ani, vin si ne plang noua in fiecare zi si noapte ca Bucurestiul este o cocina unde nu curge apa si unde miroase a gunoi ( miroase in general doar in rezidentialele lor ubermoderne, care sunt construite fix in buza locurilor de reciclare deseuri ), si desi urasc orasul asta din toti rarunchii lor, n-ar renunta nici picati cu ceara la cei 800 – maxim 1.000 Euro pe luna de la corporatie, ca sa ne lase in plm in pace odata, si sa se intoarca la ei in civilizatia de provincie, sau sa se duca la var-su in Germania, acolo la ubermenschi, unde curge numai lapte si miere.

      Ah, da, sa nu uitam si de ploile de amenintari cu ” plec si o las in plm de tara si va dau pe toti in plm muie Romania ” de cate ori zice cate un politician care nu le place lor ceva prostesc. Asta e, stereotipuri mergatoare, cunosti unul, ii cunosti pe toti.

      00
    • @Marinel: De ce te supara adevarul?De ce nu vrei tu sa nu ai de a face cu imputitii si arogantii de bucuresteni jegosi si sa-i lasi in pace stand in comuna ta calma,curata si plina de oxigen?Lasa-i sa stea in mizeria/poluarea/jegul lor,scuteste-i de a te intalni si scuteste-i de a intalni unul/unii care parcheaza pe un loc de parcare care ar fi fost al lor,daca nu erai tu si cu toti tarletzii veniti la Bucale ca sa fiti sclavi.Stai cu Loganul tau cu GPL(scuze,Golf 4) la tine acolo acasa,nu deranjezi pe nimeni,toata lumea este fericita,cum spune anglofonul,win-win.

      00
    • Viorel, un lucru e clar. Dupa cum te exprimi si dupa cum nu pui spatiul dupa virgula esti unul unul dintre bucurestenii care ne fac cinste in toata tara si ne au intarit reputatia de melteni galagiosi si frustrati. Bravo. Esti bun! Potii „ca sa te duci si la americani” :)… Moron

      00
    • @Cosmin T.
      Tu imi dai mie lectii de gramatica?”Potii” ca sa te duci…Vai de capul tau de arogant,mai bagi de la tine si moroane,ca sa stie lumea ca ejdi citit pa Anglea.

      00
    • @Viorel

      Viorele dar taranii aia cu lut pe picioare care biau cafia oare stiu cum e cu punctuatia si cu gramatica?

      00
  17. Punctul 2… orgasmic

    00
  18. Revin cu citatul din marele gânditor Silviu Prigoană: „Nu există țară civilizată, există țară bine amendată”. Avem legi, avem posibilitate, trebuie ca gardienii publici și miliția populară să-și facă datoria și să vezi în 6 luni câți vor descoperi nu doar că nu au nevoie de mașină, dar și că e inutil să mai aibă carnet.
    E suficient să stea miliția rutieră în doar 10 (zece) intersecții din București și un sfert de oraș rămâne fără abecedar.

    00
    • Nu ne place comunismul, fugim de ideea asta, dar… sa stea frate militia sa amendeze pe toata lumea.

      Da, asa e, nu tine de simt civic.

      00
  19. Comentariu nepopular pentru proprietarii de mașină și pământ pe domeniul public.
    Drumul copiilor mei până la școală e de vreo 10 minute maxim. Cam 60% din el se desfășoară pe șosea din cauză de mașini parcate pe trotuar în fața unor curți. Majoritatea acelor mașini sunt deținute de cei care dețin și casele, iar ăia, de lene sau de proști, le lasă pe afară, blocând și trotuar, și o parte din stradă care, din două benzi devine una jumate cu slalom. Copiii, ăia care ar trebui să „băă, eu mergeam singur la școală pe vremea mea”, fac, de asemenea, slalom printre mașini în mers și parcate. Incidente cu copii sau oameni loviți, certuri și nervi? Bineînțeles, mai tot timpul.
    Acu’, soluția mi se pare simplă în teorie: ai garaj sau loc în curte? Bagi mașina în curte. Nu ai sau au venit la tine neamurile? O duci unde e parcare, cu plată, fără plată, nu contează. Ies din discuțiile aberațiile unor țărani de mai sus, cu cumpărat loc de parcare în fața casei sau parcare cu plată sau… Nu, bă, sunteți din alt film și bateți câmpii cu grație. Există puține locuri în București unde să-și permită careva să amenajeze loc de parcare în fața casei, fiindcă zonele de case sunt, cu mici excepții, traversate de străzi înguste și trotuare pe care unul de 90 de kile merge într-o dungă ca să încapă. Există străduțe cu sens unic pe care trebuie să chemi proprietarul mașinii parcate ca s-o mute și să poți trece. De unde visați parcare în fața porții? Da, acum așa e, pe trotuar, nesimțire la greu.
    De ce zic soluție teoretică? Fiindcă, în practică trebuie două lucruri:
    -parcări mai mari în cartiere- sunt terenuri virane unde se pot face sau d-alea supraetajate sau îngropate sau ceva… Intervine problema că țăranii (unii de mai sus included) tușesc dacă merg un pic pe jos de la mașina lăsată în parcare până acasă. Și aici intervine a doua chestie:
    – amenzi – date în draci, tot timpul, tuturor. Dar asta înseamnă să pui la treabă capetele de cretă care au devenit invizibili, sau pe ăia de la locală de care zicea Ciucu de la 6 că deocamdată se chinuie să-i ia de mână pe fiecare și să le arate ce au de făcut. După 3 luni de amendat tot ce e parcat pe trotuar, să vezi cum golește țăranul garajul de scule și bidoane de țuică, și își bagă acolo mașina, sau o lasă la Străulești si pe unde mai sunt parcări pustii. Ar face milițienii bani pentru 3 bugete anuale, s-ar pensa toți numai la fițe.
    Aaa, da, iar aia cu „am loc/garaj/loc de parcare în curte/bloc, dar îmi țin mașina pe trotuar din [insert ORICE motiv]” e cam cea mai mare mârlânie posibilă în materie de parcare. Până și la țară bagi căruța cu mârțoage în curte la un moment dat.

    00
    • Ai sintetizat foarte bine ceea ce vroiam sa spun si eu.
      Gradinita copilului este la 5 minute de bloc insa este o adevarata aventura sa il duc si sa il aduc de acolo. Aceasi problema : troturare ocupate complet sau aproape complet de masini parcate iar eu ma chinui cu copilul sa mergem pe unde trec masinile si mai si primim claxoane si injuraturi de la soferi.
      In primul rand Politia locala sau rutiera sau cine naiba reglementeaza chestia asta cu parcarile, nu isi face treaba. Amenzi la foc contiuu ca de aia avem placute de inmatriculare , deci amenzi pana le iese fum din portofel celor care parcheza pe trotuare. Sa nu aud miorlaiala ridicola :”dar eu unde parchez..!?” , parchezi mai departe de casa unde sunt locuri speciale de parcat cu plata sau fara plata.
      Studiati putin cum se procedeaza in orasele civilizate ale lumii cu parcarea, acolo nu merge cu taranisme de astea.
      Masina nu este un drept din nastere mai ales in orasele mari aglomerate, iti permiti intretinerea ei si plata unei parcari esti ok iar daca nu iti permiti folosesti transportul in comun sau te muti matale inapoi la provincia aia minunata si neaglomerata de unde provii.
      Insa primarii cum este si asta de la sectorul 6 nu au nici un interes sa ia masuri radicale pentru il afecteaza electoral si cam aia este.

      00
  20. Ma bag in discutie desi nu stau in Bucuresti. Situatie: casa mea este situata practic la o rascruce de drumuri, astfel incat am doua parti ale gardului la sosea. Am garaj, eu imi bag masina in garaj, insa vecinii mei toti parcheaza langa gardul meu. Nu numai ca nu isi baga masinile in curti, ci nici macar nu parcheaza langa gardul lor. Acum, eu ce as putea sa fac? Mentionez ca nu e niciun fel de trotuar pe langa gard

    00
    • Undeva la 40 de RON e prețul unui târnăcop. Îl înfingi în plafon, cu mesajul ,,numai parka aicea boss,, scris cu un marker pe coadă.

      00
    • Parcheaza langa gardul lor :)

      00
    • Nu ai putea sa faci nimic, pentru ca ala este domeniu public, nu este proprietatea ta.
      Poate doar sa parchezi si tu pe langa gardul lor, cum spune @Radu.

      00
    • @AndreiG
      Teoretic este domeniu public,,,practic daca nu il dezapezesti iei amenda. Sunt curios totusi ce fac vecinii in cauza iarna!

      00
  21. Punctul 2 este o problema dureroasa in multe orase si nu doar in localitatile mari. Oameni care au spatiu mare in curte isi parcheaza masina pe trotuare sau pe strada langa bordura si isi blocheaza si locul reclamat ca proprietate personala. Asta in timp ce in curte zac tot felul mizerii. Eu daca as sta la casa chiar mi as dori sa tin masina in curte sa fie protejata eventual sa am un spatiu pentru incarcare de la wallbox daca as putea sa mi iau o electrica.

    00
    • Eu am vecini care si-au facut garaj ce da direct in strada, ca in spate e gazon de-ala unde nu ai voie sa calci.
      Cand spala masina, o spala in drum, ca la bloc.

      Eu cand spal masina o spal in curte, cu poarta inchisa, si in loc sa am atata gazon mai am loc de vreo 2-3 masini inghesuite.

      Dar na, cine are garaj pana in drum si multa iarba in curte? :))

      00
  22. Eu am rezolvat problema #1 comandând săptămânal sau o dată la 2 săptămâni apă de pe Bringo (laolaltă cu orice altceva mai am nevoie din Carrefour). M-am învățat așa de fix acum un an, de când a început starea de urgență în România, și nu m-am mai întors la obiceiul de a merge în market după cele necesare…

    Cât despre garaje, eu am unul și am un deal cu un vecin din bloc care-mi blochează intenționat garajul și când am nevoie să scot / bag mașina, îl sun pe el la (aproape) orice oră. Telecomandă umană sau nu, deal-ul funcționează, amândoi suntem fericiți și trăiesc cu speranța să nu rămân fără garaj chiar dacă tot amenință Nicușor că le dărâmă.

    00
  23. Civilizatia se face cu bata/biciul/barda/amenda.

    Nu se vor evapora masinile din Bucuresti doar pentru ca se vor arunca din avion amenzile pentru parcare. Niciun politician nu isi va taia craca de sub picioare.
    Orasul nu a fost gandit de &Ceausescu pentru atatea masini si pe langa asta, fiecare apartament sau casa are doua masini.
    Au doua masini pentru ca au nevoie de ele, pentru ca altfel ar fi foarte greu cu transportul in comun!
    Orasele cu multe blocuri sunt atipice, iar la noi totul e centralizat, adica tot ce e de stat e in centru, iar pe margini nu e nimic, nici centuri/drumuri.
    Chiar si daca fac o ora din pct A in pct B in Bucuresti, adesea ajung mai repede decat daca as folosi mijloacele de transport in comun.

    Pe langa arhitectura comunista, dupa ’89 nimeni nu a sacrificat nimic, toti au furat si au lasat sa se fure, de aceea Urbanismul e doar teorie, iar asta doare mai ales in zonele noi, unde PUD-urile si exceptiile sunt de fapt normalitatea.
    Pamantul cu utilitati e ca aurul, adica isi pastreaza valoarea si merge doar in sus (are costuri 0).

    Statul impotent a pierdut de mult sansa sa mai faca ceva si acum nu poate sa faca drumuri largi, ca trebuie sa marcheze banul la smecherii locali, care nu lasa nici 2m latime pentru utilitati.

    Si uite asa, avem poteci rutiere printre case puse in mijlocul parcelelor de 400mp sau de 200mp, daca sunt lipite unele de altele.

    Si te uti ca doua masini, impreuna cu spatiul de manevra, ocupa cat amprenta casei sau pe acolo.

    Eu vad putin mai altfel lucrurile.

    1. Masinile nu se vor evapora, nu pana cand transportul in comun nu va fi de vis sau pana cand combustibilul va fi la pret de aur.

    2. Impozitul actual e bataie de joc pentru 80% din parcula autoa dica e insignifiant, iar pentru restul e mare/aberant.
    Ar trebui diferentiat in fct de marimea masinii (cat spatiu -mp- ocupa), greutatea (strica asfaltul) si resedinta.
    Daca stau la sat si parchez pe camp, nu prea intereseaza ce amprenta are masina.
    Acum toti folosesc masini mult prea mari, care stau 75% din timp goale.
    Nu mai zic de dubele masii, care au umplut orasul! Daca nu mai merge taximetria, cu 3000 EUR iti cumepri o duba de transport marfa, ca e cerere uriasa.
    Masinile mari (chiar si loganul e mare, sa incapa Porku) polueaza si ocupa f mult spatiu.

    3. Alimentarea magazinelor sa se faca doar noaptea, dupa ora 22.00
    Mergeti in Budapesta si nu o sa vedeti roata de duba pe strada ziua!
    La noi, pentru ca legislatie e cretina (se plateste dublu noaptea), munca de noapte a disparut aproape complet.

    4. mergeti in Belgia si vedeti cum au facut parcarile.
    Ex: stau la Dristor, iar zona de X blocuri are marcaj de parcare cu verde nr XXX
    Acolo eu am abonament si am voie sa parchez oriunde e verde si XXX, chiar la 2km distanta de casa (ireal pt romani).
    Masina de politie vine cu camera si citeste chiar si noaptea nr de inmatriculare. Cum te prinde ca nu ai abonament, pac niste sute de EUR amenda, de te gandesti de doua ori unde parchezi. Procesul e automatizat, nu completeaza de mana organu.
    Desigur, exista si posibilitatea de a plati punctual parcarea pt acea noapte (ex esti in vizita).

    Solutii sunt, dar nu exista solutii bune pentru toata lumea si mai ales solutii care sa nu supere pe nimeni.

    Orasele mari din Romania sunt funicare si ma mir ca inca mai functioneaza. Calitatea vietii este execrabila, dar ne-am obisnuit.
    Se paote mai rau, desigur – mai mult de 50% de planeta o duce mai rau, dar vrei sa iti fie mai bine, nu mai rau!

    00
  24. Lasand la o parte micile derajaje si nuante subiective, eu vad aici un consens privind necesitatea unui cadru legal adecvat care sa permita niste amenzi drastice pentru cei care parcheaza aiurea inclusiv in fata curtii libere pastrate pentru gratar cu prietenii. Deci stim ce e de facut. Un proiect de lege si apoi o hotarare a CGMB pt capitala la care USR Plus sa se opuna pentru ca nu exista Nota de fudamentare si o analiza strategica sau studiu de fezabilitate pe 40 de ani. Tenita si Pruna imi vor da downvote 😁

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.