Dacă 5 oameni văd clipul ăsta…

…și nu se mută în Florești, eu mi-am atins scopul. Știu, e mai ieftin acolo, știu, doar acolo mai sunt apartamente de vânzare, știu toate scuzele.

Ignorați ce spun toți idioții, eu inclusiv, nu contează. Uitați-vă la coada asta și nu vă mai gândiți că aveți cum să o fentați. Nu, voi o să fiți acolo, mașina #91785, că trebuie să duceți copilul la grădiniță sau la școală.

Puneți în balanță 10-20-40 minute până la serviciu versus 1 oră până la serviciu. Plus o oră înapoi. Zi de zi. Plus benzină. Plus nervi. Timp pierdut, care nu se mai întoarce înapoi.

Am făcut plinul zilele trecute. M-am uitat pe spritmonitor, înainte de asta am făcut plinul acum o lună și jumătate, în condițiile în care aud de oameni care nu sunt curieri care fac plinul de 3 sau 5 ori pe lună.

@farcasandreic Watch This Before Moving to Floresti, Cluj. #floresti #floresticluj #cluj #trafic #florestiktok #romania ♬ GTA San Andreas Theme (Remake) – Ben Morfitt (SquidPhysics)

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

106 comentarii

  1. Mie mi se pare incredibil ca nu a dat peste unu iesit din coloana. Romanul are in general are rabdarea unui copil de 4 ani.

    Comentariu apreciat.20410
    • Uiti ca actiunea se petrece in Ardeal. Mai dureaza nitel.

      Comentariu apreciat.11710
    • Totusi trebuie sa tii cont de faptul ca e in Ardeal.
      Sa vina minusurile:))

      Comentariu apreciat.8316
    • Arghiaaaal!

      Comentariu apreciat.434
    • Au fost in acelasi timp 3 accidente care au blocat caile de acces dinspre Cluj spre Floresti. Filmarea e de pe un drum laturalnic, un fel de „centura” care leaga Clujul de Floresti. Unul din accidente mi se pare ca a fost chiar pe drumul asta, deci nu ma mir ca arata asa. Stati linistiti, nu e asa tot timpul. Si da, lumea sta de obicei civilizat la coada.
      PS: Floresti-Cluj ramane in continuare una din cele mai aglomerate rute din tara, o centura adevarata va aparea probabil odata cu linia de metrou si cu elicopterele subacvatice.

      Comentariu apreciat.305
  2. Unii nu au respect pentru ei si pentru timpul lor. App. toti care isi plimba copiii cate 30-45-1h de colo pana colo … ce lucreaza concret? Sunt toti patroni sau multi o cam freaca? Eu cunosc un caz, concetatean cu Dorian Popa in Domnesti, omu’ plimba cam 3-4 ore copilul de colo pana colo. Tipul lucreaza in IT full time si uber part-time? Nu se leaga.

    Comentariu apreciat.9510
    • Am numarat cam 90 de masini, cam 3-4 autobuze si mergeau toti mai linistiti. Probabil drumul se blocheaza intr-o interesctie / sens giratoriu. Si daca sta 10 secunde fiecare masina, tot vorbim de 15 minute sa treci o intersectie.

      De unde naiba au atat de mult timp liber?

      Comentariu apreciat.9311
    • De unde naiba atata timp sa numeri 90 masini?

      Comentariu apreciat.12324
    • 90 masini x3 persoane pe masina ori o ora pe zi, cu o medie pretului orei de lucru, ori 360 zile. jumate milion euro pe an. plus costuri de transport

      1312
  3. NOU
    #10

    Da dar… „100k trei camere nu 120k doua camere fara loc de parcare…” Pe care le dai in secunda doi daca nu mai trebuie sa treci prin calvarul asta zilnic… Si sa nu uit, traditionalul: „sa faca primaria mai multe benzi, sa faca centura, sa puna taxa la astia cu masini din alte judete!” „As merge cu busul dar tot atat fac, io ce vina am daca in Cluj am treaba?” Etc etc etc

    Comentariu apreciat.627
  4. Dar cred ca peste tot e asa, in intervalul 7:20-8:10, pentru localitatile cele mai mari arondate oraselor de care sunt lipite, nu? (…sau poate nu asa sir lung de masini..dar cred ca Florestiul din cultura generala stiu ca au niste accese catre metropola Cluj f limitate, parca doar 2 artere, si 4 secundare)

    Indecis. Tu ce zici?1616
  5. Era pe undeva o recomandare, inainte de a cumpara o casa sau un apt: sa faci cateva vizite in zona, dimineata si seara la orele de varf, iar apoi in weekend. Sa vezi traficul, sa vezi fauna zonala, sa vezi vecinii, din astea. Oare la zoso am vazut?
    Dar na, romanii se pricep la toate, nu au ei nevoie de sfaturi din astea

    Comentariu apreciat.14011
  6. Ai dreptate. „Uitați-vă la coada asta și nu vă mai gândiți că aveți cum să o fentați.”
    In video e varianta pe str Razoare, sunt cei care vor deja sa fenteze drumul standard pe E60 cu 2+2 benzi si varianta alternativa spre Grigorescu cu 1+1.
    Pe de alta parte, la ora aia si Manastur si Grigorescu sunt exact la fel de blocate.

    Comentariu apreciat.558
    • Acolo la Big pe Islazului se mai face coada cand iese 25-u de pe linie sau se strica? :D

      110
    • La Big sunt doua benzi de prin anii ’70. Abia prin 2012 au inceput sa-i amendeze pe cei care parcau pe prima banda si acuma se pot utiliza amandoua, deci pot sa se blocheze 25-urile cat vor. La un moment dat, dupa ce s-a facut autostrada, au disparut si tirurile de pe Islazului. Deci e ok, mai lipseste o centura pe partea de sud care sa scoata si tranzitul de masini mici. Poate tot in anii ’70 (2070).

      52
  7. O ora in plus de trafic pe zi(caz fericit) este ca si cand ai lucra sambata. :D

    Comentariu apreciat.664
  8. Ok, stau in trafic, dar pe bancheta din spate la un Rolls, ma uit la un film pe telefon, mananc seminte si beau sampanie Angelli, viata nu e asa rea!

    Comentariu apreciat.7910
  9. Doar că aia nu e principala intrare în Florești, din câte știu eu, ci o rută alternativă pe un drum județean.

    În orice caz, și pe principalul drum e cam la fel.

    Comentariu apreciat.410
  10. Iesi dimineata la 7 sa vezi cati km are coada spre Tarlungeni :)

    Comentariu apreciat.411
  11. Nimeni nu cred ca se muta in afara orasului daca si-ar permite aceeasi locuinta in oras.
    In Floresti iti cumperi apartament cu aceeasi suprafata, cel mult la jumatate pretul fata de Cluj. Acesta este pricipalul motiv pentru care lumea se muta acolo. Nu e ca si cum toti si-ar permite un apartament in Cluj, dar aleg sa se mute in Floresti. Pur si simplu nu pot ajunge la suma necesara pentru un apartament in Cluj.
    Chiriile la fel, acolo sunt mai mici. Stiu oameni care s-au mutat din Cluj in Floresti, dar si care s-au mutat din Floresti in Cluj. In viata, prioritatile si posibilitatile financiare se mai schimba. Unii au preferat casa in Floresti decat apartament mic in Cluj.

    De pe la 6.30 dimineata, intra in Cluj coloane de masini din toate partile (Floresti, Apahida, Baciu, Calea Turzii). Unii vor sa il traverseze, altii sa ajunga la destinatie inainte sa inceapa nebunia. La ora aia in maxim 30 de minute il traversezi. Pe la 7.30 pana la 8 si ceva tot Clujul ii plin de masini, ies toti din toate partile, iti ia cel putin o ora sa ajungi la destinatie. Ies in trafic chiar si cei care isi duc copiii la scoala cu masina 300m ca mai apoi sa isi continue drumul spre locul de munca, citind mesajele/stirile pe telefon si uitand sa inainteze, spre frustrarea celor din coloana care stau de N ori la aceasi semafor.

    Mutarea in afara orasului are si parti bune si parti rele. Fiecare stie ce isi poate permite si decide pentru el ce ii mai important iar apoi ia decizia in dreptul sau.

    Comentariu apreciat.956
    • Da, doar că dacă ești genul „ajuns” prin diferite metode (moștenire, ajutor de la părinți sau te-a ridicat valul IT-ului deasupra sărakilor) e greu să empatizezi cu omul care pur și simplu nu are mai mult. E un fel de „să fie bine, să nu fie rău”. Sincer sunt extrem de departe de cei care aleg conjunctural să trăiască așa dar îi înțeleg perfect. Cum a mai zis de zeci de ori pe aici și prin alte locuri, nu sjnte toți ingineri, IT-iști sau neam de bogați. Mai sunt și oameni care trag la șaibă și au nevoie de locuință și chestii. De unde plm să dai suta de mii când salariul mediu e 800€? Care e totuși un salariu decent în condițiile în care, chiar și în orașele mari e plin de oferte de lucru pe puțin peste minim, să nu ne îmbătăm cu apă plată. Ok, e silicon-valley-ul României și kkt, dar cine adună rahatul după it-iști? Cine le face de mâncare, cine le vinde la supermarket?

      Comentariu apreciat.383
    • Iorositu, omul obisnuit adica ala care are nevoie de apt nou de minim 70 mp pt. el si sotie, si maxim un puradeu. Desi el a crescut in 2 camere 5 persoane.

      112
    • @Irositu tocmai ai nimerit unul dintre paradoxurile oamenilor „bogați”.
      Bine, nu suficient de bogați încât sa-si permită conacul și servitorii.

      Oricum IT-ul e overhyped, sunt salarii decente, dar netul este cam la nivel de janitor de școală generală în Germania.
      Iar pentru grosul lucrătorilor in IT & conexe îți permite doar să nu fii nevoit să mănânci parizer pe pâine cu apă de la canal.

      Unii mai primesc si acțiuni, dar nu e ceva general valabil. Si oricum pentru acțiunile alea se plătește de ustură pentru că sumele obținute din vânzarea pachetelor de acțiuni date ca grant de fidelitate sunt impozitate 100% fiind considerate profit pur.

      42
    • @Boris Apartament la bloc? Ce-i cu pretențiile astea? Strămoșii noștri au crescut în bordeie de pământ!

      Acuma de ce PLM tot întârzie electricianul ? /s

      41
  12. Avand in vedere ca pana acum nu prea sunt comentarii de genul ” la noi la cluuuujjj” pline de mandrie locala putem presupune ca nu prea citesc clujenii acest blog. O sa revin peste cateva zile sa vad daca s-au activat :)

    Indecis. Tu ce zici?3519
    • Citesc dar inca nu au terminat de citit.

      Comentariu apreciat.10911
    • Pai moderat ca doară unde-i graba? A hi oaricumva! :D

      153
    • florești e una din comunele din apropierea Clujului, nu ne pasionează.

      911
    • Avand in vedere ce zbuciumat se conduce la Cluj, cam cuidat ca nu vedem pareri de la localnici.

      Inca nu au cocoase de camila si bulevardele alea cu 5 benzi sunt piste de raliu. Daca mergi cu 60 incurci circulatia.

      Au asfalt prost, face o gramada de zgomot.

      Si nu au politie de loc pe strazi.

      34
  13. Nooo, las’ c-a fi mai ghinie când o hi metrou, no… Sau mașini zburătoare, poate ca s-or baga înainte sa se gate metrou’ :D S’aveti uichend fain! :D

    https://ro.wikipedia.org/wiki/Metroul_din_Cluj#/media/Fi%C8%99ier:Metroul_din_Cluj.jpg

    112
  14. Eu, după ce am văzut clipul: pfai de plm 😂😂😂

    144
  15. Asa cum spunea Adi mai sus, fiecare persoana ia decizia de a se muta in afara orasului in functie de buget si prioritati (de exemplu dorinta de a avea casa mare si teren de 500mp ca vad ca e noul trend). In functie de situatia familiala, job, situatia financiara sau alti factori faci o alegere si ti-o asumi. Important e ca apoi sa nu te lamentezi ca vai domne fac 3 ore pe drum de ce nu face statul drum express pana la lanul de porumb de langa mine. Documentarea temeinica pentru a nu te arunca cu capul inainte in necunoscut e utila si ajuta mult. Iar daca dupa mutare vezi ca nu e ok si iti afecteaza calitatea vietii, te muti chiar daca vinzi in pierdere putin aici sunt de acord cu Zoso.

    262
  16. Nicusor si Clotilda sunt de vina, ca nu le mai aproba odata drumul ala prin padure.

    Comentariu apreciat.367
  17. Dar…dar…se…se face…metrou….

    Comentariu apreciat.280
  18. Pai și cine sa se mute și în astfel de localități, vreți sa rămână pustii sau, doame ferește, bicicliști?

    124
  19. Concluzia : ‘bucurestenii’ nu sunt o specie aparte. Românii sunt peste tot la fel.

    Comentariu apreciat.323
  20. Ok, si solutia care ar fi ?
    Ca pana la urma e la fel ca in Popesti Leordeni, Bragadiru etc.
    Dupa masini nu par toti miliardari, deci e clar ca nu prea s-au incadrat la credite pentru CJ o mare parte din ei.
    Si cum probabil ca creditul este „pe viata”, inseamna ca le trebuia jumatate de viata sa stranga diferenta pentru un apartament in CJ

    203
    • transport în comun
      biciclete
      să stea shared, 3-4 în apartament
      să se dezvolte și alte orașe

      26
    • – Sa isi ia apartament nerenovat in oras si dupa aia sa ii dea cu grasime de coate
      – Sa isi ia casa sau teren intr-o alta zona. In Bucuresti nu te pune nimeni sa-ti iei in Rosu. Sunt un milion de comune la o distanta rezonabila.

      Dar hei! Oamenii vrea sa se duca la vizionare, sa semneze la banca si aia e! Coconia se plateste.

      00
  21. Eu dau un exemplu din Brașov si împrejurimi. Nici nu e nevoie să ieșim din Brașov, avem aceeași situație în Tractoru (cartier al orașului) care e blocat la orele de vârf și blochează automat și localitatea de lângă, Sânpetru, care s-a dezvoltat imobiliar haotic, la rându-i. Sunt de acord că oamenii nu aleg inspirat, deși eu cunosc mulți oameni care si-au luat case prin zone adiacente orașului pe vremea când pe acolo nu prea se construia.

    Putea cineva să anticipeze că zona se va dezvolta haotic din punct de vedere imobiliar, că se vor da puz-uri peste puz-uri fără sens și fără să se țină cont că se aprobă mastodonți (vezi blocurile din Tractoru), dar nu e stradă pe care să se circule?

    Și ajungem la responsabilitatea administrației locale. Frățică, când ai dat autorizații de construcție pentru imobile de locuit, în ceea ce era până nu demult extravilan sau teren arabil intravilan (cum era Tractoru Nou înainte), nu te-ai gândit că pe acolo ar trebui să faci și un drum, poate și niște școli și grădinițe, nu doar un mall? Hai să fim serioși, intuim majoritatea dintre noi cum s-au dat acele autorizații. Nu era, așadar responsabilitatea ta ca administrație publică să ai grijă si de asta? Că în Tractoru spre exemplu, mai jos de Tractoru Nou stau și oameni in blocuri comuniste, vechi de pe vremea lui Ceaușescu. Si pe ăia îi prinde același ambuteiaj desi poate stau acolo de pe vremea când se circula omenește.

    Deci da, my 2 cents, care stau în Brașov, la bloc, zonă cu trafic lejer, e și nesimțirea autorităților în probleme de lipsă de drumuri și sistematizare urbană.

    Comentariu apreciat.403
    • andreea, da, poate nu aveai cum să știi asta acum 10 ani. dar azi știi. și oamenii continuie să cumpere acolo.

    • Consider si eu ca in majoritatea cazurilor este / a fost vorba de cat anume își permit cei care iau credit (ca nu cred ca-s multi care sa ia cu banii jos „din vânzări anterioare” gen).

      Cunosc pe cineva care sta in fix opus fața de Florești, dincolo de aeroport. Dar daca e sa vii in oraș / la rude (in Zorilor, pentru cei care cunosc Clujul), tot iei orașul si centrul in piept, chiar daca pe 2 benzi.

      Sigur ca-n tarile civilizate sunt centuri ocolitoare (dar si acolo-s pline de mașini), sau transportul public cu toate ca se extinde constant, tot nu face fata (ma îngrozesc ce va fi la vara cu jocurile olimpice).

      Nici măcar aici nu poți merge peste tot cu bicicleta, nu sunt piste pisti tat…

      42
    • eu cred ca e copium sa credeti ca ala din administratie cu puzurile sau clientul are o influenta hotaratoare in soarta dezvoltarii urbana

      pentru a intra in normalitate, ai nevoie de un institut sau thinktank public – privat, sa adune specialisti din multe domenii, oameni din industrie si finantisti, politicieni etc.. ca sa planifice bucati intregi de oras. in functie de particularitati locale

      imi imaginez ca doar un grup de academici si/sau „oameni vazuti” din intelighentie ar putea impinge in fata o initiativa. convingeti un general sau ceva, sa citeasca un studiu comparativ cu dezvoltarea urbana din Helsinki, poate-i place si ne face si noua.

      cartier vechi de 100 de ani, din lemn, pentru clasa muncitoare, arata mai bine decat cartierele de lux din Romania

      https://www.google.com/maps/@60.215141,24.948751,3a,75y,321.74h,88.85t/data=!3m6!1e1!3m4!1sLcO_qkqkFsewRuhzeYOcgQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

      45
    • Scripcaru.

      11
  22. Soluția este evident infrastructura fie ea rutieră sau feroviară.Daca am avea centura și tren metropolitan,oamenii s-ar muta în localități la distanță mai mare de cele periferice(Florești,Baciu,Apahida,Dezmir,Feleacu) dacă ar ajunge în oraș în maximum 15-20 minute.

    132
  23. Merg de cateva ori pe saptamana si pe drumul din filmare ( una din cele doua variante paralele cu DN-ul principal) si pe celelalte doua drumuri disponibile. Si la ore de varf si la ore ‘extra-varf’. Nu am facut niciodata mai mult de 30 de minute de la iesire din Cluj pana in capatul Florestiului sau viceversa pana la intrarea in Cluj. Problema cea mai mare pentru cei care locuiesc acolo e ca peste cele 30 de minute se mai adauga minim 30-60 de minute prin Cluj, ca sa ajunga la iesire. Insa pretul mai mic la imobiliare trebuie justificat prin ceva ( vorbim de minim 35-40% mai ieftin/m2 in Floresti vs Cluj ). Cum zicea cineva mai sus: ai cumparat mai ieftin ca asa ai vrut sau atat ai putut, nu e nici o problema, dar nu e normal sa te plangi de minusurile care fac pretul bun. Una peste alta nu naveta e cea mai dezastru parte la Floresti, caci ai si 6 linii de autobuz, ci dezvoltarea absolut haotica (blocuri langa case, etc) pe un teren drept si gol, care putea fi sistematizat impecabil.

    245
  24. In calitatea mea de egocentric mitic intreb si eu: am tot auzit de Floresti asta, exista vreun autobuz/tren intre Floresti si Cluj? Au si ei macar un Pandele acolo cum avem noi la Voluntari care sa futa 2-3 linii de autobuz?

    154
    • Din ce știu eu nu e tren in Florești, e in partea cealaltă, dupa aeroport: Dezmir / Apahida… dar nu-ti închipui ca sunt trenuri din 10 in 10 minute (am si acum coșmaruri cu o sajata albastra, un tren plin de studenți care se întorceau din Maramu’ si Sălaj din vacanta, nu aveai loc s-arunci un ac!)

      112
    • @Rumbu Există linie metropolitană dar nu există banda dedicată pentru bus astfel tot la coadă pe DN1 trebuie să stea.In proiectul de centura se prevede banda dedicată de bus dar asta înseamnă să se facă centura.

      181
    • m-am dat acum cu google maps prin Voluntari, chiar inainte de asta eram prin Europa, in cartiere asemanatoare. cum am proaspata imaginea in minte imi sar in ochi cateva diferente ce ar schimba peisajul ala dezolant.

      garduri, efectiv toate casele zici ca sunt cetati cu garduri din beton si plasa de fier, asa da un aer de ghetto sudamerican. la ceilalti cel mult un gardulet de forma, din lemn sau gard verde simplu sau complex din multe tipuri de plante, bine ingrijite.

      apoi parjolul si boschetii, nu se misca un deget langa proprietati sau pe langa gard, in west aia ar cosi si uda tot parjolul. poate pentru ca ala e teren privat? daca da, ar trebui data o lege ca la un perimetru de 100 metrii de propietate in intravilan, sa poti curata chiar daca e proprietate privata. mai iese omul si se plimba cu un caine sau doar pentru estetica si ratiuni sanitare sa nu ai focare langa casa.

      obligati primaria sa cumpere ici colo cate o parcela sa faca un parc, ca imediat zona aia o sa devina favela cu case una langa alta de nu ai unde sa respiri.

      114
  25. Sa se faca niste fabrici in Floresti si sa angajeze toti muncitorii aia din coada care se duc la munca in Cluj. Simplu…

    127
  26. Spre deosebire de multe zone, chiar se poate rezolva problema din zona. Este loc sa se faca 4 benzi si sa se conecteze cu Primaverii si o pista de biciclete separata de drum. O banda cu sens unic rezervata pentru transport in comun (autobuze/taxi) pana spre Cluj si intoarcerea, tot sens unic pe E60, impreuna cu autostrada si soseaua de centura. Problema la Cluj nu e acolo ci ca se continua dezvoltarea radiala pe toate drumurile satesti.

    66
  27. numai prostii vorbești. ai uitat ca toți sunt ITisti autiști si lucrează de acasă.

    414
  28. Baga in mortii ma-sii un buldozer la noapte sa traga o brazda pe fiecare parte de sosea, cu tot cu garduri, stalpi, colturi de case. cine e afectat primeste scutiri de taxe. un strat piatra, altul beton, altul strat de uzura din bitum si ai rezolvat problema de azi in 7 zile.

    164
    • Din ce stiu eu, 300 euro/luna e un pret decent pt o garsoniera in Cluj. Pretul fiind negociabil, poate ajungi la 270 euro.

      37
    • Motivul pentru care cotetul e 300 de euro e faptul ca i aproape de mall si facultatea de stiinte economice, Gheorgheni fiind intotdeauna un cartier mai scump, asa ca pretul nu ma mira, avand in vedere targetul.
      Papusica cu anuntul nu zice nimic insa de locurile de parcare.
      Anyway, se va da in toamna pentru urmatorii 3 ani, pot sa pun pariu. Pana atunci, va fi la fel de noua, de draguta, de cu pizza si cu profi si asa mai departe.

      43
  29. Acolo e “grajdul” clasei muncitoare din Cluj… astia sunt aia de zbiara pe tot netul “aici e altceva”.

    Oameni cu joburi prost platite traind la marginea unui oras fara infrastructura si adesea prezentat “de 5 stele”… ardeleni.

    Am cunoscut si clujeni ok, dar lucrau in Bucuresti.

    Indecis. Tu ce zici?2512
    • Prietene ai probleme la mansarda. Ca idee, Floresti este localitatea cu cel mai mare procent de oameni cu studii superioare din Romania. Nu am nici o treaba cu Florestiul dar sa judeci oamenii dupa localitate denota multa inteligenta.

      Indecis. Tu ce zici?1322
    • auch. studii superioare, dar stau în Florești? :(

    • auch, ce s-a oparit Jesus…

      Deci tu zici ca intelectualii Clujului stau in “grajdul” ala de comuna. Eu am zis joburi prost platite si lipsa de infrastructura.

      Ai raspuns printr o jignire si cu pseudo scuza ca nu stai in Floresti, dar la cum te ai atacat…

      Ce intelegem din asta?! Ardelenii fac o facultate si tot prosti raman?! Sigur nu toti, dar aia din Floresti chiar si cu facultate… tot speciali raman.

      Cel putin acum are sens de ce te ai atacat la Cazanele Dunarii si ai insistat sa arunci cu kkt in zona aia…

      Probabil te ai chinuit sa faci o facultate si acum te bucuri de cele “5 stele” ale Clujului, dar privind din exterior din “grajdul intelectualilor”…

      Sa ti mai zic ceva?! Sanatate si sper sa poti evolu…

      49
  30. Just Cluj every day , everywhere

    92
  31. In medie sa zicem ca omul din Floresti petrece 2 ore/zi in trafic (1 ora dus si 1 ora intors). Daca locuia intr-un cartier al Clujului si nu se aliniau astrele incat sa aiba si locuinta si scoala si serviciul pe o raza de distanta de 5 minute, faci in medie 30 de minute daca ai de umblat la orele de varf. Deci 1 ora tot pierdeai in trafic. Ramane diferenta de 1 ora/zi Cluj vs Floresti.

    Hai sa vedem niste date concrete. Se zice ca salariul mediu net in Cluj este de 6.200 Ron (1240 euro). Intr-o luna avem 21 de zile lucratoare, adica 168 ore de munca. Rezulta 7 euro/ora castigul mediu al unui om.

    Daca omul vrea sa isi cumpere un apartament cu 2 camere in Cluj ii cel putin 130k vs 65k in Floresti. Luam acest exemplu pentru a calcula mai usor. Avem o diferenta de 65k iar omul care pierde 1 ora in trafic zilnic, daca ar munci ora aceea cu 7 euro/ora x 21 (de zile pe luna) X 12 (luni pe an) x 36 de ani, ar reusi sa acopere diferenta de pret.

    In varianta in care s-ar imprumuta la banca pentru cei 65k diferenta, rata lunara ar fi de 500 euro. Nu castiga el atatia bani in ora aia… ar face 147 euro pe luna vs 500 euro rata lunara.
    Da, stiu…
    – Daca sunt 2 soti, ar face 294 euro vs 500
    – Mai exista cheltuieli cu carburantii, uzura masinii etc.
    Insa nu e ca si cum solutia ar fi chiar asa la indemana iar ei nu o vad.

    191
    • Super calculul. Singura mentiune este ca nu mai gasesti ap in Floresti la 65k. Si in Cluj la 130k gasesti cele mai penale ap comuniste

      74
    • Pai nu e suficient calculul. Ca in 10 vei avea salariu dublu fata de acum (vezi indexare cu inflație) pe cand daca ai ales dobanda fixa, cei 65k diferența sunt tot 65k.
      Am zis asa, pe scurt, dar intelegeti ca e o alegere pe 20-30 de ani.

      36
  32. Stau in Cluj in Buna Ziua. Dimineata fac tot 35 minute pana in centru aa las copiii la scoala. Tot Clujul e blocat la anumite ore sau cand ploua. Tot aud porcaria asta cu transport in comun. Nu merge la Cluj. Nu sunt rute. Sunt super prost organizate. Am inchis un birou in Buna Ziua ca nu aveau oamenii cu ce ajunge din Marasti.

    Din Floresti sunt vreo 10 km pana in centru. Problema este ca autoritatile nu fac absolut nimic de 30 de ani. Nu exista centura, zero investitii. Tot ce intra in tara pe la Oradea, pe drumul ala se duce spre Moldova. Problema Clujului nu sunt alegerile oamenilor ci jegurile astea care fac marketing in loc de infrastuctura.

    E usor sa zici ca e alegerea lor sa stea in Floresti. Nu e chiar asa. Solutiile ar foarte simple si pentru Floresti si pentru Dezmir, Jucu ca aia stau si mai mult in trafic. Solutiile alea se numesc centuri. Adica ce au toate orasele prapadite din tara asta si ce Boc si Tise nu fac de 30 de ani.

    Comentariu apreciat.261
    • La Cluji unde “lumea e altfel” sunt bani de spoiala in centrul orasului.
      Bani de metrou, tramvai, troleibuz, nu se gasesc.
      Dar hey, cine face cele mai frumoase poze in centru?
      Eu mai am o dilema legata de Cluji, poate ma lamuresti tu: am fost anul asta in perioada Craciunului acolo si am trait deceptia vietii mele – desi locuiam fix in piata aia din centru, in targul de craciun nu au existat in nicio perioada a zilei mai mult de 100 de oameni laolalta. M’am plictisit de moarte 3 zile pe acolo, desi mie imi place sa ma plimb si sa fac chestii. De ce era asa gol? Erau clujenii plecati acasa sau asa anost este mereu? Nu prea am reusit sa inteleg ce este de facut in orasul ala in afara de poze frumoase in centru.

      109
    • @ Cristian. Pai nu stiu ce nu intelegi si ce te mira. Clujul e un produs de marketing. Ceva spoiala si aia facuta cu spagi de la Videanu in centru si in rest marketingul lui Boc.

      Tatgul ala e nesimtire din toate punctele de vedere. Primaria concesioneaza pe nimic si fara licitatie o piata a Clujului si firma aia inchiriaza casutele alea pe sute de euro pe zi.

      Bai e una sa vezi Clujul la stiri si una sa traiesti in el. Si cel mai dureros e cand te uiti la Oradea.

      Concluzia tourist trap

      154
    • Wtf, chiar exista oameni care viziteaza Clujul ca turisti? Nu e absolut nimic demn de vazut in Cluj, daca te uiti pe internet la principalele atractii din orasul de 5 stele, o sa vezi gradina botanica si salina din Turda. :))
      Mai apare lume cand e TIFF sau Untold, in rest doar pensionari unguri veniti cu autocarul sa vada casa lui Matyas Kiraly.

      114
    • Turda e o cocina acum, se lucreaza la drum, iar unde nu se lucreaza e plin de gropi. Evitati, ca sunt cozi infernale in trafic. In centru e noroi ca la porci.

      42
  33. Stiinta pe care o practica oamenii astia se numeste mobilitate urbana, nu’i asa?

    42
  34. Dar văd că nu au deloc trotuare. Unde parchează oamenii ăia?

    92
  35. Man, serios acum
    Dar unde sa încape atâția oameni in Cluj?

    23
  36. Asta e o bucata amuzanta de drum, se numeste Razoare, si a fost promvoata de fostul primar infractor Sulea, timp de vreo 8 ani, drept centura de sud a florestilui, cand drumul efectiv nu avea 2 benzi legale, sunt 6m de drum, cu greu intra 2 masini si pe lungimea ei sunt vreo 50-60 de blocuri arondate direct.

    Cica ieri au inceput oficial lucrarile la SRU Cluj, adica spitalul regional, dar doar sapaturi grosiere si cica peste o luna-doua incep lucrarile la centura Clujului, pe o bucata de 800m fix la intrarea in Floresti, la Metro, cu largire la 6 benzi si mutat un sens giratoriu.

    Daca astrele se aliniaza, incep si sapaturile la metrou, tot de pe langa Metro.

    Aglomeratia asta din video este minciuna, o sa fie mai usor sa mearga pe jos din Floresti in Cluj decat cu masina, o sa explodeze chiriile in Cluj.

    43
    • Clujul nu e legat calumea de autostrada. De abia acum taie o bretea directa spre Feleac.

      Pe bune ca aveam o impresie mai buna despre Cluj.

      Au o tichie de margaritar – mai fac o catedrala in centru, dupa ce ca e plin, dar pliiin, de biserici.

      32
  37. Frumos la Florești, m-aș muta acolo.

    14
  38. Ca idee, se știa pe puțin de 6 ani că e varză traficul acolo în orele de vârf.

    Și e valabil pentru toate intrările spre Cluj. Nu doar că nu sunt joburi acolo, dar nici lucruri de bază (grădinițe, școli, spitale, etc.) nu sunt. Deci, părinții își duc copii la școală în oraș pentru că:
    A) nu e școală în sat
    B) nu e suficient de bună
    C) un amestec din cele două

    Cel mai bine nu se simte traficul când e vacanță. Deduceți voi ce vreți de aici.

    Altă situație stupidă e în partea ailaltă a orașului, pe centura Apahida-Vâlcele, la sensul giratoriu dintre Jucu și Apahida, this ss: https://imgur.com/a/k74q2A4
    – dinspre Jucu ai două benzi spre Cluj
    – dinspre Apahida una

    Problema e dimineața când toată lumea merge SPRE CLUJ și practic de la ora 7 și un pic până la 9 (pură coincidență care nu se întâmplă în vacanțe) e trafic bară la bară.
    Practic ce faci atunci e să te rogi să nu vină cineva dinspre Apahida ca să mai înaintați un metru (asta până se face coadă și pe centură).

    După estimarea mea se fac cam 5.1 km lungime de congestionare lejer.

    De transport în comun nu prea are rost să discutăm, nu există benzi dedicate, iar cu trenul de rogi cu o seară înainte să nu întârzie prea mult.

    Ca să mai pun puțină sare pe rană, metroul teoretic ar trebui să meargă de la Gilău (după Florești), până la Bonțida (după Jucu). Ruta Florești-Cluj va fi gata în ?2031?. Deci de acum încolo va fi tot mai rău pentru traficul din Cluj, cu tot cu centura metropolitană care a venit cu mult prea târziu.

    12
  39. Pentru cei care tot zic ceva despre câte benzi are drumul: degeaba faci drum cu n-șpe benzi, dacă el se termină într-un giratoriu, sau într-o intersecție semaforizată, după care continuă cu o singură bandă pe sens!

    51
  40. @ttavi nu inteleg cum poti sa te bazezi pe cei 3-5 ani de dobanda fixa din cei 30 de ani.
    Pentru cei 65k vei da inapoi cel putin 170k euro, zice banca din start.
    Dobanda fixa nu se refera ca daca ai imprumutat 65k euro din banca vei da inapoi tot 65k. Explica ce ai vrut sa zici.

    42
  41. @Adi
    M-am referit la diferența dintre 130k si 65k = 65k.
    Si la o dobanda fixa de 10 ani.

    Sa punem mai multe detalii.
    Conform datelor istorice din Ro
    suma de 8.000 RON ajustată cu inflația din 2014 până în prezent, ar avea puterea de cumpărare a 11.799,5 RON.

    Dai mai multi bani nominal inapoi bancii, e adevarat.

    Ce am vrut da zic e sa nu compari 170k cati ai da cu un salariu fix, de acum.

    Mai bine compari cu puterea de cumparare.

    01
  42. Intrebarea nu se pune cum de au timp liber. Nu au. Doar ca se pling de obicei ca sint obositi, ca sint epuizati, ca nu apuca sa faca nimic, etc. Pai da tovarasi… azi am avut niste treburi. 22 de km. Cam 1h30 cu bicicleta. In asta includem mers la un bancomat, eroare, mers la altul, succes, scos banu, mers si platit o datorie, apoi mers la naiba in praznic, bagat bicla in bloc, mers in beci, lasat niste borcane goale, bagat in rucsac borcane pline, pedalat 9 km de la beci pina acasa. Daca eram cu transport in comun + pe jos, faceam vreo 3 ore cred. Masina proprie, tot pe acolo (locuri de parcare, respectat sens unic unde cu bicla aveam pista pe trotuar in ambele sensuri cind cu masina as fi fost pe contrasens), plus draci cu vezi unde parchezi, alte alea. Taxi/Uber… da’ nu mai bine imi mai cumpar un stop inteligent la bicla de banii aia? :D

    03

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube