Acum aproape 5 luni, am menționat cum prețurile RCA nu au nici o logică.
După falimentul City Insurance, situația e și mai interesantă:
Atunci am ales Grawe cu decontare directă pe 6 Luni la 994 Lei.
Nu știu cum se explică creșterea de la 994 Lei la 2742 Lei. Nu știu nici cum Euroins ar cere 4039.38 Lei pe 12 Luni cu decontare directă…
Bulgaria îmi face cu ochiul.
La ce faci RCA? Camion cu remorca?
Autoturism, motor de 3L
…cred că la camion e mai ieftin
pai plm la 3l are sens =))
Ba, o avea sens, nu zic. Nu plâng.
Mă așteptăm un 30-50%.
DAR DE 3 ORI COAIE!? 300%?!
da, e cam mult, poate, dar nu e de 3 ori, de fapt erau prea ieftine inainte
La motor de 1.6L, B3, s-au dublat. Pentru comparatie.
Toata lumea a comentat ca preturile RCA sunt total nesustenabile si ca trebuie marite neaparat. Acum ca s-au marit, aceiasi oameni se plang ca trebuie sa plateasca prea mult.
Si aici nu mai refer la @Znuff, ma referi la comentatori de pe diferite bloguri si la persoane din jurul meu.
Nu sunt aceiasi oameni. Sunt altii care se plang acum, din tabata adversa.
Sunt aceiași, dar acum sunt afectați și ei.
Eu sper sa mărească și mai mult prețul. Poate mai scăpăm de sutele de mii de cazane care au împânzit toate străzile și trotuarele patriei.
Îți permiți, ia-ți mașină/mașini. Nu îți permiți, cheamă un Uber sau ia autobuzul tati.
Hai man, la „cazane” nu va crește mult, deci nu se va întâmpla o minune.
aia cu cazane iti dai seama ca nu dau pe asigurare mai mult decat valoarea masinii.
vor merge fara asigurare. nu se face puscarie daca omori om cu masina, nu exista control, consecinte, ce mai conteaza daca ai sau nu asigurare?!?
si asa erau peste 1milion fara asigurare acum numarul se va dubla =))
@vasi
Ce mă distrează utopia în care cred unii că dacă dai o lege, asta înseamnă automat că se materializează din metafizic în fizic :))
Dacă vor crește tarifele pur și simplu nu își vor face asigurare și gata. Când îi oprește, plătesc amenda care trebuie, iar dacă ai accident, plătește paguba ca pe vremuri și amenda.
Asta e. Sunt pline șoselele de mașini cu fum negru cu DPF off, tunate și răstunate fără nici o problemă și tu crezi că brusc toți vor renunța la mașini că n-au bani de RCA
Esti chiar atat de bou încât crezi ca aia nu vor circula FARA asigurare la cazan? Ca daca te lovesc nu ai ce sa le iei daca te judeci si câștigi…
wow, eu am B8 si aproape am aceleasi preturi ca in primavara. nu stiu cum sa atasez poza aici.
cel mai ieftin e euroins 6luni 337 lei si 12 luni 450 lei si cel mai scump este allianz cu 433/644 lei
Cum ți-a calculat ție?
Că la mine pe 1 an era 650 de lei și pe 6 luni 270 de lei. Cum plm pe fi calculat, habar n-am. Asigurat de lux la City Insurance.
n-am nici o idee si pt mine e un mister in fiecare an, ma bucur doar ca nu am scoruri d-astea cu 4 cifre
Sunt o gramada de variabile care modifica pretul: varsta, sex, istoric de accidente, marca si modelul masinii, orasul in care locuiesti, si tot asa. Nu o sa vezi doua preturi la fel.
@znuff arunca un ochi aici https://www.baar.ro/asigurati-cu-risc-ridicat/
Deci pentru un motor intre 1801 si 2000cc, cu varsta intre 31 si 40 de ani, cu B0 tariful este de 1036 lei (tarife de referinta https://www.baar.ro/wp-content/uploads/2021/09/Tarife-de-referinta-RCA-AUGUST-2021-ASF.pdf)
Daca luam B5 (75%) tariful este 777 de lei.
Factorul N este 1.36
Deci 777 x 1.36 = 1056 de lei.
Deci sunt asigurat cu risc ridicat ;)) ca n-am vazut sub 1200 de lei pe nicaieri.
So urmeaza mail la riscridicat@baar.ro si vedem de acolo mai departe ;))
Interesant, dar nu pare că mă încadrez, sau n-am înțeles eu ceva corect.
– Prețul de referință pentru >2500cmc, la 31-40 este de 2130 Lei.
– B1 e 5%
2130 * 0.95 * 1.36 = 2751 ?
@znuff ai inteles chiar bine. In cazul tau… cam aia e. Asta e unul din motivele pentru care am renuntat sa imi iau V6 (impozit, casco, rca, revizie – ma duceau la peste 20.000 lei/an )
Hmmm, păi nu, stai puțin.
https://i.imgur.com/YtiEUyk.png
Formularea de pe site-ul ăla e puțin dubioasă:
În cazul de față Uniqa, Grawe și Euroins (chiar și Omniasig cu ~6 Lei) sunt mai mari decât prețul de referință, și teoretic mă încadrez. Dar în același timp, am și oferte sub prețul de referință…
Teoretic, care ar fi rezoluția în cazul meu, presupunând că aș trece prin birocrația aia mizerabilă?
@znuff cam ai dreptate cu formularea ;)) in cazul meu toti sunt cu vreo 15% (minim) peste tariful cu factor N asa ca nu m-am stresat cu virgulele.
Eu inteleg asa: pentru a beneficia de oferta BAAR (banuiesc ca e aia tarif B0 x Bonus Malus x N) trebuie sa le prezinti minim 3 oferte de la asiguratori diferiti, oferte mai mari decat suma aia cu N in ea. Pana acum n-am incercat mai mult ca eram muuuuult sub oferta lor. Nu mai zic ca la 1.6TDI imi minumul ieri, pe un an, era vreo 1300 de lei.
La 1.6 imi expira RCA-ul in decembrie asa ca ma apuc sa sap cu vreo 45 de zile inainte. Ca sa n-am surprize.
I cazul tau… no ideea Sir!
Dacă ai și oferte sub pretul rezultat după acea forumula, ma gândesc ca automat vei fi distribuit spre asiguratorul care îți oferă și acum un pret mai mic, chiar dacă tu in mailul formulat omiți sa precizezi ca ofertele cu care ai apelat la ei nu au pretul cel mai mic de pe piața.
In februarie m-a costat 932 de lei la Generali (B5, decontare directa, 12 luni). Acum e 1140 si este cea mai scumpa din lista oferita de eMag (minim ar fi la Euroins cu 934).
Ai avut vreun accident?
Nu. Vezi clasa: „B1”.
Daca ai accident e M1/M2 etc.
depinde de la ce clasa de Bonus pornesti cu accidentul. Conteaza si suma decontata pt reparatie.
Ai clasa B1 dacă ai încheiat o singură poliță RCA pe numele tău pe o perioadă de 6 luni.
Tocmai m-a sunat brokerul că-mi expiră RCA-ul într-o săptămână și să-l fac acum, că se scumpește de la zi la zi. Anul trecut am dat vreo trei sute și ceva, B8. Acum e fix dublu, cu DD. Groupama. La cum mi-a crescut și asigurarea privată de sănătate, presupun că va trebui să mănânc din ce in ce mai puțin. 😅 Că salariile rămân exact aceleași.
cam ieftinache 300, adica plm, e amuzant cum vor sa fie legit dar cu pret de ras =))
De ce de râs? Am permis de peste 20 de ani, n-am avut niciodată niciun incident din vina mea, am platit tot timpul ăsta asigurări la același broker…
Până acum au avut doar de câștigat de pe urma mea…
Așa e și la mine. Am făcut acum câteva zile la Asirom. Anul trecut am plătit 450 lei pe 12 luni cu B6. Anul ăsta am plătit 880 lei pe 12 luni cu B7. Mișto.
Eu am facut casco la Asirom cu 3500 in august.
E drep ca motor mic , dar totusi valoarea de dauna totala este 19k euro.
O sa fie interesant sa vedem ce urmeaza, asta daca nu mai avem bani dupa ce platim intretinerea.
Vinzi masina asta si-ti iei ce-ti permiti.
Nici eu nu inteleg exact cum functioneaza, la Groupama si Asirom e mai ieftin decat la Grawe si Euroins pentru mine. B4 cu motor de 3L.
Din cate stiu, toate firmele de asigurari sunt obligate sa dea cotatii. Si atunci pentru segmentele unde nu le intereseaza sa faca contracte pur si simplu le dau la niste preturi exagerat de mari.
Are sens dacă te referi la partea cu motorul de 3L, dar din punct de vedere are coeficientului B/M cred ca e de preferat ca portofoliul tău de clienți sa conțină cat mai mulți șoferi cu B cat mai mare. De pe urma șoferilor cuminți câștigi.
Cea mai buna oferta acum 708ron/an la Groupama vs 430ron cat am platit la city anu trecut. Clasa B8. Preturi fara decontare.
Cel mai bun sfat e sa va faceti RCA cu decontare directa. Am fost salvat de chestia asta in 2019 pentru 40 lei in plus.
Asta daca nu ai Casco.
@ev21 în cazul în care faci rca cu decontare directă mai are sens să faci și casco?
RCA cu decontare directă înseamnă să-ți repare mașina firma la care ești asigurat și apoi să-și recupereze banii de la asigurătorul celui care ți-a produs dauna. CASCO presupune să ți se repare mașina de către firma la care ești asigurat inclusiv atunci când ai produs tu dauna. Ce căcat le amestecați așa, există și pe aici analfabeți funcțional?
@Andrei
Invers.
Dacă ai CASCO nu are rost să alegi decontare directă la RCA.
260€ in Italia, clasa B1 (echivalent) motor 1,4, pe un a.
Acum 3 ani în România a fost 100€, la Allianz, mai scump dar mai sigur pentru umblat prin Europa.
Pentru referință cu alte țări, considerate scumpe
În Austria, la un 1.4 echivalent clasa B1 plătesc €100/lună.
Deci €200/an e…gratis.
Nu-ți spun cât plătesc la un 3.0 lunar
@John Temple, cat zici ca sunt salariile angajatilor care lucreaza la compania aia de asigurari la care ai tu RCA? Sau salariile mecanicilor auto care repara masinile in caz de accident?
Sau care este valoarea medie a parcului auto in Austria fata de Romania? Cu siguranta pentru masinile mai scumpe costa mai mult si reparatia, nu?
@Andrei G: știu, dar ziceam și io care-s prețurile comparativ cu Italia, nu cu România.
1600 RON cu decontare directa la Alliantz (3.0, clasa B7); anul trecut a fost 1460; not bad.
eu credeam ca toti cititorii d aici au asigurari la allianz.
znuff, pune si tu masina pe numele lu tataie/mamaie pe vreo comuna din tara
Eu tot mai sper sa ne dam seama ca nu masinile fac accidente ci soferii; asigurarea RCA ar trebui sa fie pe numele soferului, nu pe „numele” masinii; si sa fie zicem ceva mai scumpa daca vrei sa poti conduce si „bolizi” de puteri/mase mai mari, cu care e posibil sa faci daune mai mari. Visuri taica ! poporul roman se pisa oricand pe ea de logica !
.. ca poate si din cauza asta „nu au logica preturile la RCA” .. pentru ca din principiu nu e logic sistemul !
in romania, persoana fizica, poti sa cumperi si sa inmatriculezi masina desi nu ai permis de conducere…..
sigur ca poti sa inmatriculezi masina fara sa o conduci; se cheama ca esti proprietar .. poate esti „domn” si ai sofer .. n-are legatura cu ce vorbim aici.
si cum ii calculezi clasa de risc ??
@bebe
La masinile pe firma cum e?
De asta, RCA-ul ar trebui să fie pe șofer nu mașină. Ce sărăcie evaluezi la unul care nu are permis?
Și mai e și faza cu șoferii care au și categoria C și E care sigur au risc mai mic făcând asta zi de zi (teoretic).
Dreptul de proprietate e una, poți avea și înmatricula mașina fără să ai permis și o conduci pe terenul tău proprietate personală perfect constituțional.
Iar dacă ai șofer e perfect logic, are șoferul asigurare nu tu, n-ai treabă, tu ești doar proprietar.
Dacă ești bogat, e mișto, îți faci o asigurare și conduci toate mașinile. Dacă ești sărac și ai o mașină la toată familia, ai belit-o, că trebuie să faci mai multe asigurări pentru aceeași mașină, de care trag toți.
Solutia este asigurare pe fiecare masina. Dar pe fiecare asigurare sa fie trecuti toti soferii si sa se tina cont de numarul acestora si de istoric atunci cand se calculeaza valoarea politei.
Poti sa ai un sofer principal (proprietarul masinii) pentru care se ia in calcul cu 100% valoare politei si apoi pentru fiecare sofer suplimentar sa se calculeze sa spunem o valoare de 50% fata de situatia in care ar fi sofer principal.
@ubercool, daca esti sarac si ai o masina nu trebuie sa conduca toata familia, conduce doar o persoana. De ce la un motor de 3l trebuie sa platesti mai mult? doar ca ai avut bani sa-ti iei ceva mai bun? De ce nu putem lua in considerare istoricul amenzilor de exemplu ? Eu am peste 35 de ani, permis de la 18 ani, masina are motor de 3l, nu am avut permisul suspendat niciodata, nu am nici o amenda in ultimul an dar platesc mai mult decat un sofer incepator cu motor de 1.0 care a avut permisul suspendat 3 luni in ultimul an…
@Andrei G eu deja am trecut mai mulți șoferi pe polița mea, dar nu știu cum sunt folosite informațiile astea.
@ubercool, daca discutam despre RCA facut in Romania, nu sunt folosite in nicun fel informatiile respective.
Si cum e cu inflatia, tot 4% la pe an?
Eu am avut noroc. S-a păstrat prețul. Groupama, motor de 3l, pers juridică, 1000 de lei pe an cu dd
RCA facut in iulie, B8, 1.4L, 12 luni, Omniasig, 429 Lei. Acum este 605 Lei.
Tocmai am platit RCA la Euroins pe 12 luni, fara decontarea directa = 487.22 lei, pentru B8, Logan pe benzina, motor de 1.6, productie 2007.
Polita mea (la City Insurance :))) expira pe 11 octombrie, am avut pe sase luni, pentru care am platit 175 de lei (fara decontare directa). Ar fi fost 350 lei pentru un an, dar ma gandeam sa vand Loganul si sa iau alta masina, asa ca am facut doar pe un semestru.
Să iei mașină, nu altă mașină, ai vrut să zici!
Daca il vinzi cu cat ai vrea sa il vinzi? Intreb de curios, sincer pentru ca ma uitam la un logan 1.6…
@ciocio Am avut/am oferta de 2.000 de euro, ca arata bine si nu are decat 59.000 de km.
M-am uitat si eu rapid pe emag, la Omniasig si Generali cam 1000-1200 pe an cu decontare directa, deloc rau (clasa B8 si motor 2l).
Momentan ma bucur de polita facuta in Iunie la City cu 400 ron pe un an 😀
In iunie am facut pe 3 luni RCA la Asirom cu decontare directa pentru Nubira, clasa B8, sub 30 de ani. A costat 320 lei. Acum o luna costa 186 lei. :))
Azi am refacut casco + rca .
Casco nu s-a schimbat cu nimic (nu am avut daune anul trecut dar anul asta 2 ) dar la RCA a scazut . Am dat in primul an (fara decontare directa)pt. asigurare la Groupama 1900 ron anul trecut 1700 ron anul asta ar fi fost 1100 ron(Bunus malus 2 ) dar am ales 1350 ron cu decontare directa / 12 luni. Ceea ce este ciudat este ca la Euroins era 1420 de ron(cu decondare directa). Sunt multumit pana acum de cei de la Groupama.Cred ca mai multumit am fost de Allianz dar au alt pret.
Daca ai casco nu e nevoie de decontare directa, ai platit degeaba in plus.
Pai casco il folosesc cand sunt eu vinovat. RCA cu decontare directa cand sunt lovit de exemplu de un city ensurance sa nu stau sa alerg dupa ce vrea statul . Deci nu inteleg logica ta . Pe langa ca la casco ai franciza(eu nu am) si iti creste si polita cu vreo cateva sute de euro iar diferenta dinte rca cu decontare directa si fara este de 300 ron. Deci care este logica din spatele afirmatiei tale ?
alt nataflet
@SW . Eu am casco. Cu franzisa. Îmi oferă posibilitatea de regres pe RCA fara sa mai plătesc franzisa respectivă. Adică dacă mă lovește Gigel cu RCA la city (că și mine :)) ) , mă duc cu poliția lui la asiguratorul de Casco, îmi repara mașina și ei își recuperează banii de la firma ăluia. Teoretic nu ar avea de ce sa crească casco anul următor, pentru că ar trebui să-și recupereze banii, dar nu-s sigur.
Logica este ca pe casco exista regres, optiune care functioneaza la fel ca decontarea directa: tu repari masina si asiguratorul tau recupereaza banii. Pentru ca el recupereaza banii nu se aplica nici fransiza (franciza e la Mec si KFC) si nici nu iti creste rata daunei (sau pretul). Intreaba direct la asigurator si o sa iti spuna acelasi lucru. Brokerul te lasa sa iei asa pentru ca el isi ia comision mai mare.
Corect fransiza(mea culpa). In schimb despre actiunea de regres nu gasesc nimic la asiguratorul pe care il am respectiv groupama.
@ Zarax pe RCA cu decontare directa sigur nu iti creste polita nu stiu daca “actiunea in regres” vad ca doar la asigurari raiffaisen am gasit termenul negru pe alb
@ MihaiDB ai folosit orice casco si nu ti-a crescut fransiza ?!(intreb sa ma lamuresc)
Omul cat traieste invata. Nimeni nu s-a nascut invatat.
O sa sun evident si la asiguratorul meu sa intreb ca sa stiu daca am fost pacalit de catre broker cu 300 de ron sau el nici nu are o astfel de optiune si revin cu un edit.
Am folosit de mai multe ori casco atunci cand am fost lovit si nu s-a aplicat fransiza si nici crestere de pret. Ba chiar am beneficiat si de reducere anul urmator pentru ca istoric nu aveam daune produse de mine.
Pentru Groupama avem asa din ghidul lor de avizare:
3. CE DOCUMENTE TREBUIE SĂ AM ATUNCI CÂND DESCHID UN DOSAR DE DAUNĂ
ȘI CÂND MĂ PREZINT LA CONSTATARE (ÎN FUNCȚIE DE POLIȚA PE CARE O DEȚIN
ȘI TIPUL EVENIMENTULUI)?
Atât în momentul în care ne contactezi telefonic, dar și atunci când înregistrezi dauna, este
necesar să cunoști următoarele date:
CASCO cu formular de constat amiabil / PV poliție și autorizație de reparație:
• Buletin, permis, talon în original ale asiguratului / șoferului;
• Copie polița CASCO + copie cartea mașinii;
• Împuternicire proprietar (dacă este cazul) sau prezența acestuia;
• Formular de constat amiabil / PV poliție și autorizație de reparație;
CASCO CU REGRES cu formular de constat amiabil / PV poliție și autorizație de reparație:
• Buletin, permis, talon în original ale asiguratului / șoferului;
• Copie polița CASCO + copie cartea mașinii;
• Împuternicire proprietar (dacă este cazul) sau prezența acestuia;
• Formular de constat amiabil și copie după documentele vinovatului: buletin, permis,
talon RCA sau PV poliție și autorizație de reparație;
Punctul asta il cautam de fapt –
7. CE ÎNSEAMNĂ UN DOSAR DESCHIS ÎN BAZA POLIȚEI CASCO PENTRU CARE SE ÎNAINTEAZĂ O ACȚIUNE DE REGRES ȘI CE IMPLICĂ? În cazul în care provocăm un accident auto soldat cu daune la autovehiculul altui șofer, persoana pe care am prejudiciat-o are la îndemână două posibilități: își recuperează dauna e de la asigurătorul nostru RCA, e pe baza poliței sale CASCO, dacă deține o astfel de poliță. În situația în care dețin o poliță CASCO, conducătorii auto prejudiciați în accidente provocate de alți șoferi preferă să repare autovehiculele în baza acesteia. Astfel, asigurătorul CASCO plătește despăgubirile cuvenite, iar ulterior solicită de la asigurătorul RCA al vinovatului contravaloarea acestor despăgubiri, e pe cale amiabilă, e în instanță, dacă există neînțelegeri cu privire la cuantumul datorat sau la condițiile de producere a accidentului. În plus, asigurătorul CASCO se poate îndrepta cu acțiune în regres, pentru a-și recupera despăgubirile plătite, și direct împotriva persoanei vinovate de producerea accidentelor. Avizarea unei daune pe CASCO cu regres se va înregistra în același mod ca și avizarea unui CASCO sau RCA.
Multi printre care si eu (din moment ce anul acesta am facut cu decontare directa) isi fac cu decontare directa pe ideea „de ce sa imi stric casco” pentru ca nu stiau ca poti sa rezolvi o dauna in urma unui accident rutier cu autor cunoscut pe asigurarea CASCO.
Multumesc pentru informatii acum sunt lamurit iar daca tu spui ca nu ti-a crescut nici franciza este chiar bine.
Revin cu un edit. Pe facebook la Groupama era o reclama pentru “CASCO” in comentarii cateva plangeri referitor la “casco cu regres” crestere a politei in anul urmator cu 20% altul nu specifica care este suma pe care a dat-o in plus sunt cateva. Deci la Groupama exista sanse mare sa platiti casco in plus daca reparati masina in loc sa folositi RCA-ul vinovatului. Teoretic nu e corect sa creasca si nici Groupama nu specifica asta dar o fac fara sa ii doara.
Totuși, un far de Logan e 250 de lei. Bara față 350. Un vopsit decent 500 lei piesa. Acestea fiind prețuri de pe net, nu de service. O tamponare ușoară cu mașină ieftină e minim 2000 lei, cost de service de după blocuri și piese de pe net nu de reprezentanță.
Efectiv, prețurile alea nu aveau cum să fie susținute.
Multumim, acum du-te si citeste despre cum functioneaza un sistem de asigurari
Beliti ochii bine sa feriti masinile ca va fi tot mai funny pe sosele. O sa fie o groaza care vor merge fara RCA.
Si cica sunt scumpe asigurarile in UK (£378/an Audi A6 2019 2L si £166/an Megane 2017 1.5dci) 😂😂😂 luati cu paine!
Astea-s preturile pe săptămână?
@Zarax, valoarea medie a asigurarii in UK este sub 450 lire. Tinand cont de asta, nu pare chiar imposibil ca unii sa plateasca valorile de mai sus.
@Zarax: cand ai garaj securizat, permis de peste 20 ani, fara incidente, NCB bonus si multicar discount si mai stii si sa negociezi cu asiguratorul… vecina de langa casa plateste chiar mai putin pt o corsa noua (£130/an)… usor usor veti avea preturi in Ro peste ce se plateste prin partea asta a lumii… sa vezi cand va vor trece asigurarile pe sofer (si o vor face garantat pt ca asa e normal sa fie), atunci sa te tii distractie!
Cer acum in Sep cotatie direct unui baiat de la allianz (doar la ei am fost asigurat de vreo 11-12 ani) pe care-l stiu. Raspunde, soc: 2660 lei cu dd (B4). In conditiile in care pana anul trecut inclusiv am stat pe la 1350-1550 (desi crestea bonusul, crestea si pretul de baza asa ca rezultanta era mereu un plus de 50-80 lei de la an la an).
Ma apuc, caut pe site-uri. Toate dadeau in range-ul 2450-2900 lei cu allianz cam tot pe unde primisem cotatia prietenului allianz.
Intru si pe asigurari.ro si zbaff, 1611 lei cu dd (vreo 65 lei mai mult ca anul trecut). Am luat instant si-i dau mail lu’ ala de la allianz: pai cum coane mi-i dat pret de prieteni cand am gasit cu 1050 lei mai ieftin?!
N-a mai raspuns…
A fost putin inainte de suspendarea/insolventa City Insurance.
Deci da, loterie.
Habar n-am ce sa ma astept la anul dar cred ca cca 2500 va fi pret de dumping…
@Tom, prin lege asiguratorii dau acelasi pret indiferent de intermediar. Ori ai prins o modificare generala a tarifului in clipa aia ori o defectiune a serverului cedam ori e ceva in neregula cu polita ta.
Istoric, cand mai verificam, erau mereu diferente mici, cateva zeci de lei, intre brokeri, intre brokeri si allianz pe direct, intre brokeri si site-urile de profil.
Dar pentru o diferenta nesemnificativa preferam sa nu schimb sursa de achizitie. Acum 2 ani am facut prima schimbare cand diferenta a depasit pentru prima oara 100 lei (cca 7%).
Anul asta, am schimbat a doua oara cand diferenta a fost de (39%) .
Mereu emitentul politei a fost Allianz.
Polita actuala este valabila, Allianz m-a notificat de intrarea ei in vigoare, „multumim, etc”, ea apare ca valabila la interogarea pe baza de date nationala RCA, deci e la fel de buna si valabila ca aia cu 40% mai scumpa.
Anul asta, oferta allianz a fost cea mai buna dintre toti asiguratorii seriosi (by a loong shot).
O fi un glitch de sistem ssu nu, e irelevant, tranzactia e finala, cum se zice.
De aia zic, probabil de la anul nici de-alde Euroins nu vor mai vinde sub 2500 o polita cu dd pt B5 la motor 3.0L.
Atata vteme cat la cilindree si clasa B/M similare RCAul la noi va fi mai ieftin decat in Vest, suntem bine!
Fă diferența între suma pe care trebuie sa o plătească FGA, conform daunelor celor de la City și cât are FGA in cont și vei găsi răspunsul.
corect: pana acum FGA platea 450mii de creditor, in care erau companiile de asigurari care aveau mii de dosare de recuperat reduse la nivel de simplu pagubit cu un singur dosar de dauna. legea se va schimba si FGA va plati 500mii de polita City (aici companiile de asigurari isi vor recupera regresele)
Pai da ma, dar, B1? Ori esti pustiulica, ori ai busit recent ceva. Sunt pline soselele de din astia.
Nici una nici alta. Am stat pe Bulgaria vreo 7 ani de zile
Eu nu am de ce sa ma plang. Asigurari facute in urma cu 16 zile.
Clasa B8 , motor 1.8L, valoare asigurata 26850 euro.
Casco Tiriac: 3360 / an + fransiza 100 euro
RCA Tiriac: 556 / an fara decontare
La ce scoruri am vazut pe aici, pot sa spun ca stau bine.
Aha, deci n-ai avut nimic esential de spus, doar te-ai laudat
Prin ce am spus mai sus se pot trage usor concluzii. Nu toti platesc sume uriase ci doar cei care sunt incepatori sau au facut daune. Din 2013 am carnet si am peste 30 ani. Nu imi amintesc sa platesc foarte mult nici cand eram incepator. Poate s-a mai scumpit in ultimii ani din cauza falimentelor anterioare dar chiar si asa nu m-a afectat mult. Sa nu mai zic de cei ce fac RCA pe parinti. Si ei au o mare parte de vina pentru preturile actuale. Cand ai 45% din cota de piata si incepatorii platesc sub 500 RON si fac accidente de zeci de mii de euro, nu ai cum sa rezisti pe piata.
De fapt daca analizam tabelul de preturi, acum pentru 12 luni cu decontare directa platesti mai putin decat ai fi platit acum 5 luni pentru aceeasi asigurare cu decontare directa (exceptand desigur City Insurance).
Pe 6 luni preturile sunt foarte mari pentru ca unii efectiv asteapta sa vada ce se mai intampla pe piata.
Superb! Eu in Franta platesc RCA la un Passat din 2004 – 18€ / luna adica 216€ an. Si mai am un F10 cu full casco la care platesc 810€/an.
Și am impresia ca nici impozit nu se ia pe mașina in FR sau ma înșel?
Din ce-am citit, City Insurance avea o cota de 45% din piata de RCA. Prin falimentul sau, a aparut dintr-o data un dezechilibru major in piata, adica cererea dintr-o data s-a marit puternic. Nimeni cred ca nu se astepta ca preturile sa ramana la fel, ci sa creasca.
Sa ne inchipuim curba cererii ca o dreapta inclinata la 45 de grade, cu panta negativa, iar oferta ca o dreapta inclinata tot asa, cu panta insa pozitiva; cele doua curbe corespund pietii pe care o aveau celelate companii, fara City Insurance. Acum, volumul de clienti de pe aceasta piata se dubleaza (am presupus ca jumatate din numarul total de clienti erau la City Insurance), asa cererea se deplaseaza la dreapta, iar pretul (intersectia celor doua curbe) se dubleaza si el.
In practica, avem nu 50%, ci 45%, iar panta dreptelor nu este de 45 de grade, ci mai putin (nu sunt nici macar drepte); cumva ma astept ca limita de sus sa fie dublarea preturilor la politele RCA. Intr-o prima perioada preturile vor fi nesimtit de mari; pe masura ce socul initial trece, iar cumparatorii subscriu la diverse societati, piata se va regla.
Ar fi interesant de urmarit, la saptamana, cotatiile, si observat trendul lor descendent.
Iar brokerii de asigurari se comporta previzibil: „cumparati acum, ca maine o sa fie si mai scump”. Suna cunoscut?
Verificati cu brokerul vostru cat va costa asigurarea pe 12 luni si pe 11 luni.
O sa vedeti ca asigurarea pe 11 luni e mai convenabila decat cea pe 12.
Pe 18 iulie am facut aigurarea la City Insurance la 1.4 benzina cu B8 pe 11 luni cu 295 lei, iar pe 12 luni era 340.
Am verificat acum si am urmatoarele preturi:
EUROINS 481 lei pe 12 luni / 694 cu DD
GROUPAMA 484 lei pe 12 luni / 673 cu DD
Nu prea vad rostul DD, pentru ca de exemplu am avut o mica avarie (bara spate) din vina altuia si mi-am scos reparatie in regie proprie de la asiguratorul lui (EUROINS) aproape 1100 lei in conditiile in care bara era foarte putin zgariata (de fapt doar bandoul) pe care l-am remediat cu 100 lei.
@Vlad, in cazul tau a fost vorba de o avarie minora. Dar daca ai o avarie importanta, pentru care reparatia costa peste 3-4 mii de lei sa spunem si cel care t-a lovit avea asigurare la City Insurance, o sa-ti cam para rau ca nu ai decontare directa.
Nu prea stiu si nici nu cunosc persoane care au avut probleme in acest sens.
Daca ai dauna de 4000 lei ce se intampla? Nu iti vor accepta la service dosarul de reparatie?
Daca ai dauna provocata de o masina asigurata la City Insurance (companie care a dat faliment) pentru dovarul de dauna trebuie sa te adresezi catre FGA (Fondul de Garantare a Asiguratilor).
Service-urile nu-ti mai primesc dosarul de dauna pana nu primesti aprobarea de la FGA. Si atunci ai doua variante:
1. Astepti raspunsul FGA (care poate sa dureze destul de mult in perioada asta);
2. Repari masina din banii tai si apoi astepti decontarea de la FGA.
In schimba, daca ai decontare directa, nu ai niciuna dintre problemele astea. Asta in conditiile in care ai RCA cu decontare directa la un asigurator serios, care se misca repede.
Am un amic care a avut la City.
L-a „pocnit”* o mașină de gunoi, cu asigurare tot la… City.
Asta s-a întâmplat cu o zi înainte de anunțarea falimentulului City.
Dacă avea RCA altundeva cu decontare directă, l-ar fi salvat…
* mai exact, mașina de gunoi avea un furtun de înaltă presiune conectat la pubelele alea de se ridică din pământ, și au uitat să deconecteze furtunul înainte să plece de pe loc… și au trecut cu furtunul peste mașina lu’ ăsta