Prețurile RCA nu au nici o logică

Tare curios sunt care sunt factorii ce influențează prețurile RCA la diverse companii, astfel că:

  • La Groupama și General diferența dintre 6 și 12 luni este de sub 150 Lei…
  • La Uniqa nu există nici o diferență între 6 și 12…
  • La Euroins, decontarea directă costă cel puțin 400 Lei în plus
  • …dar la City Insurance și Grawe costă sub 100 Lei

Bonus – la câteva zile înainte să fac screenshot-urile de mai sus, Euroins cumva vindea RCA pe 6 Luni mai ieftin decât jumate din prețul RCA-ului pe 12 Luni.

Prețuri RCA

Și nu, nu conduc tanc.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

72 comentarii

  1. Oho B1, fresh meat.

    Cand am facut eu, pe la inceputul anului tiriac era cat euroins.

    Comentariu apreciat.613
  2. Da, nu prea au sens. Dar ce conteaza? Din punctul meu de vedere, fie iei de la firma serioasa cu decontare directa si esti “boss”, fie cea mai ieftina posibila. Orice alta varianta nu are sens. Repet, doar parerea mea.

    Comentariu apreciat.1341
    • Partial corect. Acel boss e bine pus în ghilimele, la câte restricții exista pentru a putea beneficia de decontarea directa.

      21
  3. Aștept și eu în iulie sa văd cat o sa mă coste asigurarea RCA pe 6 luni, după ce l-am lovit pe sitizăn.
    Exact cum a zis și Sărac: ori mergem pe piele cu cea mai ieftină asigurare RCA, ori RCA din ăla blanao+ decontare directă.
    Să dau 1500 de lei pe an la firmă serioasă+decontare directă, la un foraș de 2500 de euro, mă cam doare inima.

    Comentariu apreciat.406
  4. La ce faci RCA de costa 2000 Lei? Camion? F1?

    184
  5. Preturile nu au logica si au luat-o in sus, in asteptarea introducerii decontarii directe obligatorii. Pentru ca trebuie sa reinnoiesc RCA-ul cam intr-o luna, am intrat sa compar ofertele.
    Si ofertele sunt “neplacute”.
    In 2019 am platit 445 lei/1an, clasa B3
    In 2020 am platit 425 lei/1an, clasa B4
    Acum, cel mai ieftin RCA este 552 lei/1an, cu clasa B5.

    Gama de preturi, la fel de surprinzatoare:
    552 Euroins si 557 City
    647 Asirom
    723 Omniasig si 777 Groupama
    1365 Generali – care probabil ofera si o felatie soferului

    Comentariu apreciat.362
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 3466
    • @J: Dorele, ce ma interesează pe mine cat e o ora manopera daca eu am B8 ?

      Comentariu apreciat.596
    • Hai că îți explic eu in mare, când vine vorba de vopsit, făcută la băeți, fără factură. Poate atât ar fi costat și fără, dar fiind de ai mei, prefer să prospere ei cu banii, decât să îi ia statul și să nu facă nimic cu ei. Un mic jeg evazionist sunt, știu.
      Fiecare mașină își are prețul ei la piese, tablă.
      Un element de caroserie vopsit cum trebuie, la un atelier decent, la mine pe zonă e 400 de lei: demontat de pe mașină dacă trebuie, acoperit cu folie/hârtie, chituit, șlefuit, primer, vopsea, lac.
      Ora de manoperă se învârte în jurul a 100-120 de lei/oră. Atenție la service-urile care calculează în euro/oră, că ei desi sunt români, de ce să nu ia de la niște proști banii, să se protejeze de inflație și devalorizare. Iar angajații sunt plătiți în lei, cu salarii de rahat. De aia băieții fac și acasă. Pentru că e cerere de servicii mai ieftine. Dacă s-ar tarifa și impozita totul că la carte, dracu ne-ar lua.
      Și prețurile la asigurări nu sunt chiar așa mici. Că din nr total, al celor care plătesc asigurare, accidentele sunt foarte puține, iar cele mai multe daune sunt ușoare.

      Indecis. Tu ce zici?2510
    • Totusi, pe RCA nu iti faci revizia, in fiecare luna, ca sa iei in calcul ora de manopera. La ultima masina, pe care am tinut-o vreo 12 ani, nu am folosit niciodata RCA-ul (nu am avariat pe nimeni). Am avut doua incidente minore, in 12 ani, provocate de altii.

      Comentariu apreciat.422
    • @J boss, daca tu nu intelegi principiul de baza a functionarii asigurarii de ce plm te bagi in discutie?

      Nu te raportezi la pretul de manopera sau piese, ca nu faci stoc de capital.
      Pe mine ma costa CASCO “ma doare in penis” 400 de euro pe an, si daca am ceva maduc si repar no questions asked. Cat plm ai vrea tu sa coste asigurarea incidentelor din culpa ta?

      Comentariu apreciat.274
    • Alxzen La ce firma ai casco? La unele nu merge “no questions asked”, mai ales daca nu ai un prieten la ei. Altele dau datele tale betivanului care ti-a lovit masina.
      Decat sa mai iau casco, mai bine pun bani deoparte pt reparatii, ma abonez la A24 si iau o masina la care nu costa 1000 eur un far.

      1312
    • de la tiriac am luat masina, tot la ei am casco si RCA.

      Constatarea o fac la 1 nr. distanta de service, las masina de rezolva problema. In 5 ani am apelat de doua ori la ei, prima minora.
      Ultima reparatie a fost de 11.000 de lei.

      asa pt big picture, eu sunt multumit.

      94
    • Tot de la ei am avut si eu casco.

      12
    • @J – am permis si masina de 14 ani si nu am avut niciun incident/accident din vina mea.
      Nu am nici cazier auto. Am o masina banala, cu motor de 1.5, am varsta 35+ si locuiesc intr-un oras sub 100.000 de locuitori.
      Deci da, o asigurare de raspundere civila auto de 100 euro este mai mult decat normala.

      Comentariu apreciat.285
    • @J dacă asigurarea pe un an costă cât prețul manoperei pentru o intervenție medie, ce rost mai are să plătesc asigurare? Pot plăti singur reparațiile dacă e nevoie.

      Tocmai asta e ideea asigurării, plătesc mulți, ca să fie suma mica.

      95
    • @vio, si la mine a crescut enorm pretul asigurarii (daca ne uitam la procentaj, ca suma oricum este mica).

      Clasa B8 si masina cu motor mic, de 1.4; asigurarea a fost facuta in Euroins fiecare an:
      2019 – 264 lei
      2020 – 271 lei
      2021 – 373 lei

      @J, aici discutam de asigurarea RCA, nu de Casco.
      De exemplu eu nu am provocat niciun accident in ultimii 14 ani de cand mi-am cumparat prima masina pe numele meu, deci am platit asigurare RCA fara sa generez niciun cost pentru asigurator.

      121
    • din ce stiu, Generali nu vrea sa vanda RCA pentru ca are daunalitate mare si de aici pretul mare; ei se axeaza mai mult pe Casco si Decontare directa

      20
    • Taică-meu, în primul an de începător stresat și disperat de viață, dacă n-avea casco, mai platea o dată mașina (din vina lui, nu nasoale pt ființe vii, n-a intrat nimeni în spital, n-a murit nici măcar o găină, dar nasoale pt mașină).

      21
  6. Preturi la B8 pe 12 luni cu decontare directa (motor de 1.4): Euroins: 503; City 409; Groupama: 687; Omniasig: 476

    51
  7. Daca aveti 20 minute libere sa va uitati la ultimul video Recorder. Superb……

    236
  8. Ce se mai aude cu decontarea directa obligatorie? Ca prin ianuarie parca era graba mare…

    81
  9. Preturile sunt facute de asiguratori in functie de interesele ce le au pe piata RCA: unii au interes mare (preturi mici), altii interes scazut (preturi mari). E simplu.

    60
  10. Cred ca le ajusteaza in functie de platile facute ca sa iasa balanta ok. E cam haos in domeniul asta.
    Intamplator am vazut un service care are o gramada de procese deschise numai cu Euroins pentru recuperarea taxelor de service si se pare ca le si castiga desi au umflat preturile nesimtit de mult. Au cerut pentru manopera 500 lei / ora fara tva, au umflat si nr de ore si au solicitat Euroins ~ 13000 lei pentru o dauna la bara spate si haion la o Skoda Rapid plus 2000 lei penalitati. Euroins le platise ~5000 de lei, atat cat au estimat ei ca ar costa reparatia. Dar se pare ca service-ul va avea castig de cauza, iar asiguratorii vor trebui sa plateasca rezultand implicit taxe mai mari pentru noi. E un jmen aici.

    81
    • Euroins are la multe service-uri istoric cu plati intarziata mult de tot. Asa ca unele accepta si reparatii pe RCA-ul euroins, dar au proceduri in cazul asta – la mine a fost procura la un gigel sa ma reprezinte in instanta. Nici nu se complica, umfla devizul si castiga la tribunal.

      E nasol de euroins la faza asta, dar daca nu erau scartari nu se ajungea aici.

      31
    • @qooqle, asta nu este corect deloc. Ar trebui stabilite niste limite mai clare pentru sumele decontate.

      11
    • @rdb Si astia tot procura au facut, procesele sunt intentate de o casa de avocati si numai catre Euroins, deci e bine pusa la punct treaba. Banuiesc ca ceilalti asiguratori accepta tarife foarte mari, nu stiu.

      00
  11. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 461
  12. La City Insurance e simplu de ce e ieftină decontarea directă: pentru că vor trebui să deconteze de la alții (care dau bani); la restul e mai scump pentru că vor trebui să scoată bani de la City (ceea ce e mult mai greu).

    Comentariu apreciat.351
  13. @znuff
    Tu chiar nu înțelegi ce sunt alea preturi dinamice? Sau te crezi în comunism când prețul era fixat de stat, prin lege.
    Io am pățit-o la benzinărie când m-am așezat la pompa era 4,71 când am alimentat era 4,73…
    Ideea e ca în principiu ar trebui ca atunci când nu îți convine oferta sa nu cumperi. Dar ce te faci ca te obliga statul? ha ha ha!
    Și in alte domenii gen sănătatea e la fel. În unele spitale anumite analize sunt decontate de casa de sănătate în altele nu. Ambele spitale din București, ambele același tip de specialitate..

    220
    • Dar cat plm ai stat la coada la pompa? Sau erai la inceputul anilor ’90 când se stătea câteva ore la rand?

      20
    • La analizele decontate exista o explicatie birocratica. Unul din spitale a facut un dosar (consistent) cu pachete suplimentare de servicii pentru decontare catre CAS. Celalalt nu. La RCA primesti (teoretic) cam aceleasi servicii, dar la preturi mult diferite.

      00
  14. 285 lei achitată pe 1 an la City în ianuarie, clasa maximă, motor 1.400.

    12
  15. Pont: Incercati varianta pe 11 luni. La unele companii costa cat cea pe 6 luni.

    144
  16. Cum era aia vrem o tara ca in afara ? Stai sa vezi cand incepem sa platim ca in afara cum e.

    1117
    • @vlad, haide sa avem si tara ca afara, nu doar preturile. Ce parere ai?

      121
    • stai să avem salariile de afară, ce dracu facem atâția bani!?!??!

    • Nici o problema, dar si salariile sa fie ca afara…

      31
    • Nu cred ca preturile rca ar avea prea multa legatura cu salariile.
      Cred ca influenta salariilor (ora de manopera in service, costurile HR vs marja de profit a asiguratorului) au o influenta marginala.
      Influenta preponderenta o au costul pieselor (relativ asemanatoare oriunde in UE, poate chiar mai mari in tari cu piete mici si volume reduse cum sunt fostele tari socialiste) si costurile financiare rezultate din modelul.de business al asiguratorului.

      Pe de alta parte, piata asigurarilor de la noi numa’ reglementata nu este avand in vedere ca ASF este un organism profund corupt, incompetent si deliberat impotent.

      21
    • De parca aia din afara au 3 perechi de coaie.
      Satul de discutiile ce eroi sunt straini si ce ratati suntem noi.
      Ne denigram singuri.
      Luam Italia de exemplu nu ai voie sa circuli cu masina înmatriculata pe altul si asigurarea sare de 1000 de euro pe luna.
      Da normal o bagam pe aia cu salarul de parca arunca straini cu bani in noi.
      Tara asta e frumoasa.

      02
    • @vlad, vorbesti prostii atat in legatura cu faptul ca nu poti conduce o masina care nu este inmatriculata pe numele altei persoane, cat si in legatura cu costul asigurarii.

      00
  17. Cum se decide prețul unui bun sau serviciu?

    Dacă mă luați cu „Depinde de bun/serviciu”, m-ați lovit în kriptonită.

    01
    • Normal ca totul depinde de bun/serviciu.
      Exemple:
      – obiecte de arta – pretul se decide in functie de prestigiul artistului si de raritatea produsului;
      – roboti industriali – pretul se decide in functie de eficienta aceslui robot;
      – jucator de folbal – pretul se decide in functie de evolutia acelui jucator, dar si in functie de cat de apreciat este de catre fani (cu catsunt mai multi suporteri care cumpara tricouri, cu atat clubul castiga mai multi bani de pe urma lui);
      – muncitori necalificati – pretul se decide in functie de concurenta de pe piata muncii;

      30
    • La noi e un singur mod – cît mai sus pînă la limita de suportabilitate a cumpărărtorului și apoi se mai scade puțin ca să semene a oferta specială.

      40
  18. NOU
    #61

    Fiecare asigurator isi calculeaza riscul in functie de experienta daunelor sau de riscul fata de care se expun. Cand exista diferente majore inseamna ca un actuarialul nu are date suficiente pentru a estima corect pretul.

    Nu exista nici o regula care sa forteze asiguratorii sa aiba preturi apropiate insa haosul din industrie este dat si de faptul ca institutia care reglementeaza piata si produsele este o marioneta sau un clovn cand vine vorba de implementarea unor reguli.

    Pana cand numarul accidentelor nu vor scadea, pana cand furtul din daune nu dispare si pana cand comportamentul unor asiguratori nu este corectat, ma astept ca aceste preturi sa creasca in continuare.

    50
  19. Clasa B8 , 2020 vs 2021
    Motor 1.9 – 380 lei vs. 445 lei
    Motor 2.5 – 515 lei vs. 685 lei
    Motocicleta: 145 lei vs. 228 lei

    Plm…

    40
  20. Haha
    Imi expira RCA a Dokker frigirific, care chipurile e Autoutilitara N1 si ma jupoaie cu rovigieta…

    B8
    pt 12 luni

    Euroins 398 lei
    Restul dublu
    Groupama 1500 lei

    Va dati seama ca aleg Euroins…

    03
    • Cat platesti rovinieta anual? Banuiesc ca te incadrezi la categoria B si ai 96 de euro.
      Ti se pare mult sa platesti 96 de euro rovinieta + 80 de euro RCA pentru o masina folosita pentru transport de marfa?
      Adica ma gandesc ca produci ceva bani cu masina asta, altfel iti cumparai altceva.

      00
    • Da, 96 eur…
      Nu e de plumb si sincer nu e folosita prea mult, dar e mai ales folosita in oras.
      Un SUV mediu e mai greu si strica mai mult drumurile poleite ale patriei, dar costa rovigneta de 4x mai putin.

      02
  21. Ce plm de logica sa aiba cand din prima e gresit sistemul: asigurarea se face pe masina. Ganditi-va ce sens are cand majoritatea si-o trec pe parinti, bunici etc – asta cu factorul de risc, reduceri etc.

    80
    • Exact! Nu are niciun sens sa ai rca pe masina, ca nu ea face accidentele.
      Si inca ceva: nu ma asteptam pe blogul asta plin de high middle class cu 4-5.000 de eur pe luna sa se planga atatia de RCA de 2-300 lei pe an.

      31
    • ne place civilizatia din Vest, dar cand e sa platim RCA, parcari etc, brusc ne ia un fior de “plm, de asta stau in Romania sa fentez un pic lucrurile”..

      01
    • Majoritatea nu dribleaza sistemul pentru ca e futai mare.
      De obicei odraslele tinere, lasa masina pe numele babacului care a si platit-o.

      Da, sistemul nu e foarte logic, dar cati crezi ca si-ar face asigurare personala?
      Jumatate de tara nu are cont, nu are venuti si niciun bun pe numele lor, deci crezi tu ca si-ar face asigurare civila pentru daune?
      Ar fi tara plina de soferi ghinionisti.

      Apropo de middle class, inseamna doar ca traiti intr-o bula. Middle class nu are 5000 eur, ci pe la 2000+ in Romania + un imprumut pe cca 30 de ani.
      Si asta e zona buna, pt ca salariul mediu e pe la 3400 lei, puternic fiind urcata media de marile orase.
      Problema este ca cei mai multi ca nr sut sub medie.

      La fel e si parcul auto; cand spui ca ai vechimea medie a parcului auto de 15 ani, inseamna ca ai destul de multe peste `15 ani!

      Asta e realitatea, adica cei multi sunt saraci si se descurca cum pot.
      Bogatul nu il crede pe sarac si invers.

      Dai 100 eur pe RCA, 100 pe benzina, 200-300 rata etc si uite asa ramai fara bani pana intra iar chenzina.
      Mai adaugi impozite, reparatii etc.

      Asta e viata pentru majoritate oamenilor… “muncii”.
      Pe scurt, suntem saraci, dar suntem foarte fuduli.

      20
    • Inteleg ideea, dar nu o putem privi asa. Asigurarea personala nu e optionala; e simplu, vrei sa conduci masini, tre sa ai asigurare pe tine, nici RCA-ul pe masina nu e optional acum. Ideea e sa responsabilizezi omul, nu masina. Nu are niciun sens, daca vand masina si iau alta, sa o iau de la zero cu clasele de bonus-malus (nu stiu dk mai e in vigoare acum, nu m-a mai interesat subiectul). Cum in alte tari se poate, se poate si aici. Daca tu personal faci 3 accidente pe an, e normal sa platesti mai mult, nu face masina singura accidente.
      Referitor la middle class, am gresit exprimarea, era “upper” middle class, si inseamna fix partea superioara a middle-class-ului. Cei care isi permit o asigurare la non-City sau non-Euroins. Asta poate se va rezolva cu introducerea pe scara larga a decontarii directe.
      Ma rog, vorbim discutii, pana atunci mai curge multa apa pe Dambovita, fiecare se descurca cum poate, vestul salbatic.

      10
  22. Vali, tu ai preț la RCA, de pubertin 😅

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.