Volkswagen Golf 2018 1.5TSI review

În 2018 aveam un Audi A4 care dădea semne de oboseală, având deja 14 ani, așa că am luat decizia să îmi cumpăr o altă mașină. Pentru că lucrez prin multinaționale de 23 de ani în vânzări și marketing, am avut ocazia să conduc zeci de mașini, de diferite brand-uri și diferite modele. La un moment dat le numărasem și erau peste 50. Dintre toate cel mai mult îmi plăcuse un VW Passat 4Motion cu 140CP. Am avut mașina un an sub fund și mă îndrăgostisem de ea. Așa că VW pleca favorit în alegerea unei mașini noi.

Bugetul meu era undeva pe la 20.000€. Am făcut consiliu de familie cu soția și aveam două variante: ori ne luăm una second bună, pe la 15k, și mai avem bani de ceva reparații neprevăzute, ori ne băgăm la una nouă. Pentru că am printre cunoscuți amici samsari, am auzit de la ei prea multe povești horror, așa că aveam varianta să mi-o aduc eu de afară sau să îmi iau una nouă de la care să nu am emoții. Până la urma am decis să fie nouă.

Am vrut neapărat benzinar, mă săturasem de clănțănitul diesel-ului atâția ani. Cum am socotit eu, o țin 12 ani și în 2030 îmi iau electrică. Toți producătorii majori s-au angajat că din 2030 nu mai produc mașini cu motoare termice, așa că până atunci au timp să pună la punct mașinile electrice.

Am analizat oferta de pe piață la momentul ăla și pe lista scurta au ajuns VW Golf, Seat Leon, Renault Megane și Toyota Corolla. Am făcut test drive cu fiecare, și dintre toate Golf-ul mi-a plăcut cel mai mult la interior. Pornisem inițial cu Corolla ca favorită, datorită fiabilității. Însă modelul disponibil în 2018 era urât ca moartea. Până la urmă, dacă țineam mașina 12 ani, îmi doream să îmi placă să mă uit la ea. Ca o paranteză, modelul de Corolla din 2020 arată super, păcat că nu a fost disponibil atunci.

La Golf am făcut test drive cu modelul cu motor de 1 litru și 110CP. E lesinat rău. Daca te învârți cu mașina doar în oraș, e ok, însă când mergi cu ea afară și vrei să depășești un TIR, te rogi de ea, că nu poate. În plus, motorul are 3 cilindri și e zgomotos ca o drujbă când treci de 3.000 de ture.

Golf-ul avea disponibil în ofertă 2 motoare pe benzină, 1L și 1.5L. Din testele văzute pe youtube, motorul de 1.5L 150CP avea review-uri foarte bune. Am decis să optez pentru varianta Highline, care e echiparea de top de la VW și avea cam tot ce îmi doream eu. Scaune de stofă + alcantara, oglinzi electrice încălzite, cutie cu 6 trepte, toate 4 geamurile electrice,  ACC (pilot automat cu radar), volan sport îmbrăcat în piele cu toate funcțiile pe volan, inclusiv de la ACC, suspensie independentă pe fiecare roată. Modelul configurat de mine a făcut 22.500 euro.

Tipul de la reprezentanță a tot încercat să mă convingă să iau una cu echipare medie și motor de 1 litru, că e disponibil acum și am mașina mâine. Am preferat să aștept 3 luni să îmi vină varianta cu motor de 1.5L. Până la urma, a recunoscut și el ca e mai ok varianta Highline, pentru că e singura făcută în Wolksburg (sediul VW), celelalte modele fiind făcute în Mexic.

Am optat pentru cutie manuală din mai multe motive, știu ca Vali o să dea acum ochii peste cap :-). Mașina cu cutie manuală era 2k euro mai ieftină si eu eram la limită cu bugetul, necesită întreținere 0 și în plus eu circul cam 90% în afara orașului. DSG-ul de pe Golf e prea leneș pentru gustul meu. Ca și opționale față de dotările standard pentru Highline am ales geamuri fumurii, climatronic, roată de rezervă de dimensiuni normale și sistem multimedia mid-level. Sistemul multimedia a fost 250 euro în plus, însă oferea 8 difuzoare față de 4 standard și același ecran de 9.5 inch ca cel de top, ce costa 2000 euro în plus, pentru navigație. Cel pentru care am optat eu avea Android auto și Waze merge perfect de pe telefon.

Acum, privind în urmă, îmi pare rău ca nu am optat pentru scaune și volan încălzite, însă veneau la pachet cu opțiunea pentru drumuri grele și costa 1.000 de euro tot pachetul, iar banii erau deja la limită. Nu am ales senzori de parcare, era altă opțiune de 1.000 de euro ce venea la pachet cu cameră pentru marsarier. În 24 de ani de când am permis nu le-am simțit lipsa.

Concluzie dupa 3 ani

Consum: Mașina în mers sportiv afară ia 6,5% și 10% în oraș. Poate scoate și consum mult mai bun. Când conduc bătrânește, mașina scoate 4.5-5% afară din oraș. Ca paranteză, mașina de dinainte, un Audi A4 cu motor de 1.9 diesel consumă la fel.

Fiabilitate: În 3 ani mașina nu a avut absolut nici o problemă.

Condus: Mașina e ușoară, are 1.300 kg, iar motorul are cuplu de 250Nm. Și acum după 3 ani de condus mă face să zâmbesc când mă dau la ea pe viraje. Pentru că atunci când sunt singur conduc mai sportiv, am ales să îmi pun anvelope de top. De vara folosesc Continental PremiumContact 6, iar de iarnă Continental WinterContact TS 860. Nu am avut nici o secundă emoții să pierd aderența. Mașina e foarte bine antifonată, când aștept la semafor, motorul la relanti nici nu se aude. Modelul Highline are scaune cu suport lombar și la drum lung se simte. Eu am doua hernii de disc în zona lombară și aveam nevoie de așa ceva.

Având în vedere că vreau să țin mașina minim 12 ani, fac schimburile de ulei la 10.000 km și folosesc LiquiMoly Toptec 4200, chiar daca reprezentanța recomanda Castrol la 30.000 km.

Ce nu îmi place:

Sistemul de aer condiționat folosește o soluție eco și pierde în medie cam 100g/an (în cartea tehnică scrie că e normal să se întâmple așa). O revizie cu reîncărcare a sistemului costă 1.200 de lei la reprezentanță, sau 700 de lei la atelierele private.

Cutia smucește la plecarea de pe loc, dacă vrei să pleci fin mașina se scutură. E o chestie cunoscută de toți utilizatorii de Golf și Tiguan de după 2017. Dacă turezi un pic mai tare motorul, eviți lucrul ăsta.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

173 comentarii

  1. ACC, cutie manuală. i got nothing.

    • Cred ca poate functiona. Eu am manual CC si il folosesc in principiu pe autostrada cand sunt deja in ultima treapta iar viteza minima de deplasare e 90, cam pe unde e treapta 6 la 2000 rpm. Deci eu zic ca e ok. Nu stiu ce face ACC-ul daca trebuie sa scada viteza mai mult sau sa opreasca in schimb.

      10
    • zarax, nu nu, problema nu e dacă funcționează sau nu, problema e că pe el îl mânca în pizdă să dorească ACC, dar nu și cutie automată :)

    • eu cred că ACC a venit pe varianta de echipare și dacă tot îl are, acum se laudă cu el.

      20
    • Pe tiguan comfortline a devenit standard ACC cu model year 2018.
      Eu am comandat masina fara el in 2017, dar dupa lunga asteptare a venit MY2018 ce avea ACC inclus.

      00
    • ACC era in echiparea standard la Highline. Si functioneaza bine si cu cutia manuala. De acord ca la automata merge mai bine, ca merge de la 30 km/h pana la blana.

      00
    • Aici Honda Civic X manual cu ACC, in 3 ani l-am folosit destul si doar autostrada, n-am simtit un conflict filosofic cu transmisia manuala. Nu pornesc ACC-ul in oras sau pe serpentine… parca acolo vrei oricum sa simti condusul, nu?

      00
    • O mică sugestie. Data viitoare șterge numărul de la mașina vecinului și adresa din poza trei. Interesant calculul și mișto mașina. Nici eu nu sunt adeptul cutiei manuale.

      00
    • Si mai interesant este ca trăiește cu impresia ca la cutia manuală costurile sunt zero. Si vrea sa o țina si 12 ani.

      00
    • @Adi la cutia manuala faci schimbul de ulei la 150k km si te costa 300 de lei. Comparativ cu ce necesita cutia automata, e intretinere 0.

      00
    • NOU
      #11

      Voiai sa-si ia teapa ca ailalti cu 1.4tsi si DSG ? :D

      N-a zis de consumul de ulei, deci presupun ca e un caz fericit de tsi.

      00
    • @ Cioco: Masina are 50k km si pana acum nu a mancat un gram de ulei. E drept ca eu fac schimburile la 10k.

      00
  2. Vali, te rog eu, dai tu un find & replace sa schimbi % in la suta?
    Pe voi nu va zgaraie pe ochi cand vorbeste cineva de consum in procente, ci nu in litri la suta de km?
    Poate mai citesc pe aici si aia cu scoala online si se propaga in mentalul colectiv monstruozitatea :)

    00
  3. Zici că vrei să ții mașina 12 ani și ai ales special un design care să fie actual.
    În 2018 existau deja borduri digitale, mai ales pe Golf. Nu crezi că o să fie mai rapid învechită, din acest motiv? Se poate face retrofit ulterior?

    Știu că în final se rezuma la bani, dar unele dotări merită un efort financiar în plus, cred.

    00
    • Deja la anul e invechit design-ul, face 4 ani si e masina buna de dat altuia, orice chestie se invecheste. Ce cacat conteaza ce dotari mai are? Retrofit la o masina veche de 6 ani? Chelul si tichia de margaritar. Sistem android touch 2DIN, cu ecran 8 inch, bluetooth si wifi la un Megane 2 din 2005, asta merita.

      00
    • era o întrebare legit și am primit numai dislike.
      mai jos am un comment pe hate, și e plin de like.
      încep să cunosc comunitatea.

      00
    • @Radu bordul digital era o optionala de 600 euro. Nu am considerat-o necesara. Am condus Audi Q2 cu virtual cockpit si nu pot spune ca e ceva ce mi-am dorit.

      00
    • bun, mersi de răspuns. era în contextul de a lua o mașină cu design actual, thats all

      00
    • @finch Costa sistemul ala cat un Megane 2 daca nu e ultima chinezarie.

      00
    • @Radu: e spiritul de turmă, se dă dislike cui are deja multe. Simte lumea sângele, e normal. Recunosc că și eu ți-am dat dislike.
      Am primit și eu dislikeuri destule, la comentarii care nu făceau decât să arate realitatea așa cum e ea, neplăcută.
      Vali daca ar activa like/dislike la propriile comentarii, ar vedea pe pielea lui cum funcționează părerile nepopulare împreună cu mirosul de sânge. Păreri nepopulare are din belșug, iar despre comentatori am văzut deja care e situația.

      00
  4. „DSG-ul de pe Golf e prea leneș pentru gustul meu.” sa sune care Formula 1 ca avem aici noul campion mondial . Cutia aia schimba in 200ms, explica-mi te rog cum e lenes ?

    00
    • Cutia aia schimba in 200ms

      LA CVT NU SCHIMBĂ DELOC!!! :D

    • BURN THE WITCH!

      00
    • La CVT se schimba curelele nu cutia :)

      00
    • Cand mergi afara cu 90 cu automata, cutia sta in treapta a 6-a la 1200 de ture. Din momentul in care o calci pana se gandeste in ce treapta sa retrogradeze trec 2 secunde. Stiu ca merge sa schimbi si din padele, dar daca tot e automata, vreau sa raspunda rapid.

      00
    • O pui in in sport si-i dai sa sune.
      Sau iti calculezi corect depasirea, oricum cu motoarele alea de 1.4-1.5 nu le poti face din scurt. Source: condus 4 ani golf dsg 1.4tsi

      00
    • Sa inteleg ca la cutia manuala trece ea singura, preventiv, din treapta 6 in treapta 4?

      00
    • @mircea
      2 secunde? Exagerezi. Nici a mea ca are 14 ani nu doarme atîta.
      Treci pe sport si schimba imediat, fără să se mai ”gîndească”. Vezi ca drive e un mod în care ”învață” stilul șoferului și merge la consum daca nu-i faci kick-down.

      00
    • Exista intr-adevar o mica ezitare uneori la DSG7 in modul normal. Initial m-am gandit ca se intampla cand il prinzi pe picior gresit, cand nu estimeaza corect viteza pe care trebuie sa o preselecteze, dar in modul sport nu se intampla intarzierea asta. Deci cred ca asa e software-ul.

      00
    • @varucu, ecvt-ul de pe rav4 hybrid nu are curea.

      00
  5. Nu știu ce ai configurat tu dar golf VII in echiparea highline avea standard climatronic și scaune încălzite fata….poate comfortline

    00
    • Cand am cumparat eu masina, nu avea.

      00
    • Da, mi s-a parut si mie ciudat
      Insa asa o fi, daca spune autorul.
      Ma miram ca nu are in Highline nici macar senzori parcare spate.
      Daca nici pe Highline nu are climatronic standard, ma intreb ce naiba avea pe Trendline (cred ca erau cele 3 variante pe atunci – Trendline, Comfortline si Highline)..
      Nu sint hater, tot Golf conduc si eu, doar ca un G5 din 2009.:)

      00
  6. Alt roman cu „golf e spuma”, nu trebuie cutie automata, scaune incalzite sau senzori de parcare, scumpe domn’le dar e golf dar bagam geamuri fumurii si discoteca in masina, astea sunt cu adevata importante.
    Apoi, e normal ca smuceste (manuala), la fel de normal sa piarda freon si sa coste 1200 lei reparatia..
    Ce alte bonusuri mai ai? 100m consum ulei pe suta sau mia de km?

    00
    • omul a condus peste 50 de mașini și etalonul e Passat cu 140CP. Asta zice multe.

      00
    • Alt roman pe care il fute grija de preferintele vecinului.

      00
    • Imi place de voi astia care criticati Golful. Este pe locul 3 in topul celor mai bine vandute masini all-time, dar voi stiti mai bine ca este o masina proasta.
      Pe primul loc in topul respectiv fiind Corolla, masina despre care a explicat ce i-a displacut la ea.
      Din nou, nu inteleg trendul asta de Volkswagen sunt masini proaste, desi sunt brandul cu cea mai mare crestere anuala.

      @add, @Radu, voi ce masini aveti si ce v-a placut la ele?
      Cred ca asa ar trebui inceput, sa explicati de ce brandul/modelul ales de voi este mai bun decat Golful. Sau macar sa explicati concret ce masina noua ati alege daca ati avea disponibili 20.000 euro.

      00
    • Add, vorbeste gura fara tine. Geamurile fumurii (doar pe spate si luneta) le-am pus pentru ca vara face mare diferenta, iar sistemul multimedia l-am luat pentru android auto.

      00
    • am recitit ce am scris eu, am recitit ce a scris și Add și pare că nu am scris nicăieri de Golf că e mașină proastă și totuși ai tras tu concluzia asta.
      Expectations management îi zic americanii, asta era ideea.

      00
    • Motherfuckers eu nu vă înțeleg. Lăsați omul să își ia și să conducă mașina pe care el o consideră cea mai bună. El și-a ales-o, el a dat banu. Eu sunt de acord cu alegerile oamenilor pe banii lor 😁 Putea să își ia și Multipla, tot n-o plăteați voi.

      00
    • Daca nu e BeMWeu nu e masina. Golful e una dintre cele mai fiabile masini din lume. De aceea il vezi in toate flotele farma si telecom. Unii Gigei pur si simplu nu inteleg de ce oamenii obisnuiti aleg golf nou in loc de X5 fabricatie 2008 cu 400.000 km.

      00
    • @Jesus cât mai e pensia de handicap pentru gândire binară?

      00
    • @add….Unde a zis el ca golf e spuma? Omul a descris ce si-a luat, ce nu a luat, de ce etc. Nu a aruncat 2 fraze cu spuma marii.
      @Eugen : una e sa fii cinstit si sa descrii ce ai luat, ce iti place, ce nu, ce regreti ca (nu) ai luat etc. (asa cum a descris autorul), alta e sa iti iei ignis cu 10k si sa zici ca e cea mai tare masina, mult peste orice de la bmw, vag, you name it.
      Asa cum zicea, fluture, unii isi apara alegerile (pana li se rup dintii), chiar daca (poate) stiu in sinea lor ca nu a fost cea mai buna alegere pentru ei la momentul respectiv.

      00
    • @radu ma bucur ca tu ai avut ocazia sa conduci masini mai grozave. Eu pe pozitiile pe care am lucrat nu am avut masina mai sus de passat/mondeo.

      00
    • Oana, eu n-am spus nimic de ignis. Care-s alea, cu roțile înguste de trotinetă?

      00
    • @Mircea Balea nu voiam să denigrez și (repet) nu am zis că Golf e o mașină proastă. E doar de setat niște așteptări legate de review, prin comparație cu ce ai mai condus.

      00
    • Cea mai buna masina din lume,este cea care te duce din punctul A in punctul B in deplina siguranta.Conteaza acum ca-i Golf,ca-i Logan,ca-i cacat.Da’ asa ne place noua sa despicam firul in patru si sa decoloram ochii scrumbiei.

      00
    • Autorul a explicat foarte clar criteriile sale dar trebuia să apară și „alt român” ca @add să ne lumineze el cum stă treaba cu spuma și cu discoteca.
      La fel și @Radu, care înțelege ce îi convine dar îî dă cu „expectations management” și „pensia de handicap pentru gândire binară”.

      00
    • Mai prietene, te-ai gandit ca nu stau toti in mahalalele si ambuteiajele din bucuresti? Te-ai gandit ca nu sunt toti pizde cu circulatie la pamant sa aiba nevoie de scaune incalzite? Eu am pornit incalzirea in scaun o singura data in 10 ani, cand am stat in ploaie…

      00
  7. Cutia automata si farurile led ar face diferenta. Bv pt motor.
    Prea multi dieselari in Romania. Ai si punte cu suspensie independenta pe spate.
    Ceasurile digitale, stopuri led si faruri led se pot retrofita .Bine ca nu ai luat cu navigatie.
    Eu am 1.8 TSI ul de State si am aceleasi senzatii pe curbe.

    10
  8. Și-a luat în 2018 o cunoștință Suzuki Ignis nou, 10.000 E cu rabla. Are camera marșarier, Android auto și scaune încălzite. La 22.5k și echipare de top, văd că la VW trebuie sa mai dai cate 1000 E in plus pentru astea. Roti dau standard, sau și alea sunt in pachet cu volanul la 1000 E? :)

    00
    • Asa e la VAG, preturile optionalelor te indoaie, si gasesti in lista aia tot felul de chestii care ar fi de bun simt sa fie standard. Dar macar pretul fara dotari e … mare.

      00
    • plus ca Ignis arata super.

      00
    • Ignis e pocnitoare de masina cu tabla mai subtire cat cutia de pateu de la lidl. Puntea spate este varza , amortizoarele si arcurile sunt subdimensionate. Mai bine un sh la 3000 euro decat ignis nou.

      00
    • Ignis arată super? No bine, daca va place asa de mult un matiz înălțat… Din spate, in curbe, zici că mai are un pic si ii cad roțile

      00
    • One more thing: Chiar daca căruța …pardon ..ignis….e pocnitoare pe roți, parcă altfel te urci pe bordurile din București cu ea față de un golf, este?

      00
    • Matizul e parfum la design pe langa ignis. Parca e masina de aia de condus la 16 ani.

      00
    • @Silviu, doar ca Suzuki Ignis e o roaba pe roti, nu inteleg cum cineva a aprobat hidosenia aia si sunt si cativa fraieri care o cumpara.
      Sincer, nu sunt absolut deloc fan Golf dar sa dai ca exemplu auto un Suzuki Ignis…. :))))

      00
    • singurul lucru care imi displace la Ignis e lipsa carligului de tractare.

      10
    • stop trolling, anda :)

    • Anda, si cam ce vrei tu sa tractezi cu pocnitoarea aia? Pisica? :)))

      00
    • Bai nu e cam mica masina asta pentru noi?!? Lasa draga ca ii punem remorca!

      00
    • Suzuki SX4 S-Cross 2018, 1.4L turbo, 140CP cutie manuala, allgrip, scaune si oglinzi incalzite, android auto, camera marsarier, faruri led, 18k pret de catalog, ca se terminasera banii de rabla, altfel mai lasa 1000 euro. Anul trecut, ianuarie 2020 prima zapada, am iesit de acasa zburdind din 30cm de zapada sa iau benzina pentru freza de zapada, ma apucase iarna fara benzina la trascaleta. Da’ e Suzuki din ala NEMTUDOM, nu e chiar japonez.

      00
    • Exercițiu de imaginație: Se duce una bucata corporatist cu ignis in Poiană, iar luni la birou le povestește colegilor ce fain a fost pe curbe, cum s-a dat el la ea, mamma mia….

      00
    • @finch aici vorbim de pocnitori, da? Si să nu uităm de scandalul cu țepele reprezentanțelor Suzuki din Romania totuși….

      00
    • @vali , stim ca anda trolleaza, dar ne place „asea” :D

      00
    • stai să îi vezi profilul de instagram, ăla în care îsi promovează contul de onlyfans…

    • cutia automata la Ignis are ceva valente sportive.

      00
    • Da șahist?

      00
    • La un moment dat, la VW (presupun ca la unele modele, dar Golf cred ca era printre ele), configurarea pornea de la variabnta cu doua portiere. Daca voiai patru, alt tarif.
      Sper ca nu gresesc, asa imi amintesc..:)
      Si repet ce am zis si mai sus, nu sunt hater, conduc un.VW.

      00
    • eu nu înțeleg de ce ford și toyota latră când vrei 2 uși și cutie automată.

  9. Vad comentariul asta la Vali cel putin a 10-a oara si simt nevoia sa explic si eu.
    Am vrut automata, dar NU AM AVUT BANI. E atat de simplu. La unele branduri, automata nu vine ca optiune singura, ci trebuie sa iei un pachet intreg.

    Am avut buget de 15K pentru masina noua (benzina) in 2018, ma invarteam de Kia/Renault Megane, pana cand am decis sa iau Mazda 3, unde am sarit la 17K (deci am imprumutat 2000 peste buget). La banii aia masina a venit cu start-stop, dar manuala. Daca voiam automata, mai trebuia sa sar cu inca 2500, pe care nu ii aveam.

    10
    • vlad, doi chestii aici.

      1. e ok să zici că nu ai avut bani. am condus prima automată prin 2007, abia prin 2014 mi-am permis așa ceva. de ce râd eu, și cititorii mei, e de oamenii care se ascund sub orice chestie numai să nu recunoască asta.
      2. mie personal mi se pare stupid să alegi alte opțiuni în locul cutiei. am vrut geamuri nuștiu de care, am vrut ACC, am vrut sunet, dar cutie manuală, pentru că lasă că merge și așa.

    • La finalul discutiei chiar nu conteaza… important e sa fii tu impacat cu tine.
      Restul e doar hate.

      00
    • Nu ne cred chiaburii :).

      00
    • Mie mi se pare mai grav ca ai dat Mazda 3 pe Golf…

      00
    • Sorin, care Golf? Ca omul vorbea de KIA si Renault.

      00
  10. „DSG-ul de pe Golf e prea leneș pentru gustul meu.”, dar ai ales manuala. Ok.
    Chiar si in varianta cu ambreiaje uscate cutia aia schimba mai rapid decat majoritatea automatelor de pe piata. Inteleg sa reprosezi DSG ului ca e prea agresiv sau ca smuceste, dar ca e prea lenta?

    00
  11. Eu iti urez sa te tina motorul ala 12 ani si ca e mai bun decat cel de 1.4 mai vechi. Cum ai zis si tu, fa macar schimbul de ulei anual, baga cea mai buna benzina in el (asta iti va tine si injectoarele tinere, cu abateri minime).

    00
  12. Wolfsburg, nu Wolksburg.

    00
  13. Măcar culoarea ți-au dat-o gratuit?

    00
  14. Cat a fost garantia?
    Fata de Kia/Hyundai, VW au masinile mult mai bine antifonate.

    00
  15. Nu știu ce sa zic despre planul tau pe 12 ani.
    La asta ma gandesc si eu, pe masura ce Mazda3 se apropie de varsta de dat la liceu.
    Insa nu cred ca astazi se mai poate fabrica cu costuri rezonabile o.masina care sa reziste 12 ani fara probleme majore.
    E prea multa electronică si prea mare goana dupa bani.

    00
    • Depinde cat de mult mergi cu o masina. Daca esti ca mine, care fac intre 10-15.000 km pe an, rezista fara probleme. In schimb daca depasesti 50.000 km pe an nu prea mai poti sa te gandesti la termene atat de lungi.

      00
    • O sa reziste. Asa cum vedem acum golf 3 vom vedea si in 2040 golf 7.

      00
    • Ce sa zic Vasile, eu am Golf 5 din 2006 cu dsg si 1.9 tdi. Motorul si cutia neatinse incă la 250k, doar schimbat volanta dublă masă. Beton.

      00
  16. Decât orice fel de pilot automat, as fi luat volan / scaune încălzite. Pe drumurile noastre nu am reușit niciodată sa merg prea mult cu pilot automat, pentru că mai iese cate o căruță, mai face altul vreo prostie in trafic, mai faci o depășire, mai frânează unul ca dobitocul in curbe de 80 etc.

    00
  17. „La Golf am făcut test drive cu modelul cu motor de 1 litru și 110CP. E lesinat rău. Daca te învârți cu mașina doar în oraș, e ok, însă când mergi cu ea afară și vrei să depășești un TIR, te rogi de ea, că nu poate. În plus, motorul are 3 cilindri și e zgomotos ca o drujbă când treci de 3.000 de ture.” – un moment de reculegere pentru toti romanii care au masini sub 110 cai putere si care din pacate, vor merge toata viata in spatele tirurilor, nefiind in stare sa le depaseasca.

    00
  18. Golful cu motorizare pe benzină în 4 cilindri și cutie manuală rămâne o alegere cinstită și sănătoasă, mai ales pe termen lung.

    00
  19. Intrebare sincera, dati cu minusurile: desi inteleg ca automata aduce un nivel de confort superior – evident, esti scutit de o actiune repetitiva, mai exact ce faceti cu timpul/mana libere? Eu cand imi conduc manuala incerc sa fiu tot timpul atent la sofat/drum, schimbatul vitezelor face parte din asta, deci nu ma gandesc niciodata „mama, ce as rasfoi o revista acum cu mana dreapta!” sau „ar trebui sa-mi desfac meniul asta de la mec cu mana dreapta dar e ocupata cu schimbatorul fmm!”

    00
    • Un studiu britanic a aratat ca cei care conduc manuala au o tonifiere mai buna a muschilor, pentru ca fac tot timpul miscare, iar din pacate, cei cu cutii automate, au circumferinta piciorului stanga mai mica, muschii fiind atrofiati din cauza lipsei miscarii.

      00
    • @unsirb țin mâna pe piciorul gagicii. wink wink

      00
    • Cercetatorii britanici au revenit cu o completare la acel studiu: „din pacate, cei cu cutii automate, au circumferinta „piciorului” DIN MIJLOC mai mica, muschii fiind atrofiati din cauza lipsei miscarii.” :D

      20
    • Nu e numai mâna, e și piciorul stâng. După un drum lung cu manuala începe să se simtă.

      00
    • @unsirb – atent la drum este una și schimbatul vitezelor este alta, de ce spui că sunt același lucru? Eu am automata, învârt de volan și folosesc un singur picior pt accelerare și frana, pe manuala trebuia sa am grija și de ambreiaj plus schimbat viteze. Pentru mine manuala îți complica viața, nu o simplifica.

      00
    • am mers o saptamana cu o automata si am constatat ca nu-mi mai aminteam deloc cum fusese drumul pana la destinatie. ajungeam si aia era, nu-mi aminteam de semafoare, alte masini din trafic etc… cred ca e bine sa mai salvezi din creier

      00
    • @unsirb sau ai putea să conduci cu ambele mâini pe volan.

      00
    • @maynard – corect insa nu vad unde e problema, ca sa spun asa. Trebuie sa te duci undeva, te sui in masina si te duci, scopul fiind sa ajungi din A in B. Daca vrei sa simti masina atunci iti iei alt gen de masina, de aia se face diferenta intre masina care iti ofera senzatii si daily driver.
      Gen daca vrei senzatii iti iei ceva mic, sportiv (gen Miata) si pentru dus la job si inapoi un sedan.

      00
  20. Saunele incalzite retrofit cu fibra carbon meritatoti banii. Max 100 euro cu tot cu montaj.

    00
  21. Cand m-am pus sa scriu review-ul asta, intentia mea era sa dau cateva informatii viitorilor proprietari de Golf MK 7.5, avand in vedere ca 80% dintre romani isi iau masini second hand. Vad insa ca pe roman nu il intereseaza o parere onesta, nuuuuu, pe el il fute grija de ce face altul cu banii lui si prefera sa dea cu cacat, ca e funny.

    1. ACC-ul a venit in echiparea standard, nu a fost optionala.
    2. Am explicat de ce nu am ales cutie automata. Am avut de la serviciu Golf 6 cu automata. Nu mi-a dat pe spate. Cine vrea sa inteleaga, bine. Stiu ca pentru unii e imposibil de inteles.
    3. Geamurile fumurii pe spate fac mare diferenta vara.
    4. Sistemul multimedia l-am ales pentru android auto.

    In incheiere va doresc la toti sa aveti vani de Range Rover cu toate optiunile disponibile. Eu doar atat am putut :-)

    20
    • Da. Asta cu RR e un blestem, stii? Vorba aia cand vezi un RR stii sigur ori pleaca orin din de la service!

      00
    • Nu ne-ai spus la ce pret ai luat-o. Cat a fost discount-ul?

      00
    • Masina a fost configurata la 24k euro si am primit discount de la porsche leasing 1500. Pretul de achizitie a fost 22.500 euro.

      00
    • Eu cred ca intru in categoria care apreciaza review-ul dvs. precum si alte comentarii utile. In primul rand pentru modul de abordare cu care rezonez pe deplin: masina veche (a mea implineste 13 ani in curand, sper sa o pot schimba peste 2 ani) inlocuita cu o masina noua care sa fie ok pentru urmatorii 12. Apoi, daca situatia o va permite, una electrica.
      -Nu ii inteleg pe cei care sunt sensibili la „avioane” de genul volan incalzit dar nu si la faptul ca trebuie sa umble cu bidonul de ulei dupa ei.
      -in niste concedii, am condus cateva sute de km un E Klasse cu cutie automata si cruise control, majoritatea timpului pe autostrada in afara Ro. Daca fac abstractie de bani, cele doua le gasesc pe deplin justificate si utile doar in cazurile extreme: condus foarte mult prin oras sau pe o autostrada. Atat. Personal (dar ma gandesc ca majoritatea soferilor din tara) nu ma gasesc in niciuna dintre situatii in peste 95% din timpul de condus actual. De ce as plati in plus pentru asa ceva?
      -nu ma va convinge cineva prea curand (ca sa nu spun vreodata) de frumusetea motorului in 3 cilindri cat de bun si echilibrat este. (A trebuit la un moment dat sa duc o masina a unui sef, un A3 care sigur nu intra in categoria „cazan”, undeva in oras, fara sa stiu nimic despre ea. Am avut senzatia de poticneala a motorului la relanti aproape la fel cu ce simteam eu la Dacia mea fabricata 1989 cand a fost in 3 bujii. Aproape intrasem in panica: ce voi face daca mi se va opri motorul in intersectie? Asa am aflat ca acel Audi era de fapt in 3 cilindri. Sa ne intelgem, masina era servisata la reprezentanta intocmai si la timp; Experienta asemanatoare am avut si cu o Skoda Fabia acum mai multi ani)
      Nu voi avea niciodata, se pare, nu stiu ce buget insa sigur viitoarea mea masina va trebui sa fie in 4 cilindri si dovedit fiabila si neconsumatoare de ulei (ultima data cand m-am interesat doar Fiat Tipo, ceva Lada si ceva masina sud coreana mai aveau asa ceva, la pret ok).

      Mai vorbim peste 2 ani daca va fi cazul.

      00
    • Multumim pentru review, sunt sigur ca multi il gasesc folositor
      Parerile vor fi mereu impartite, hateri mereu vor exista, la fel si cei pe care ii doare calul ce cumperi tu pe bani tai sau ce nu cumperi, ce iti permiti si ce nu, ai avut taria sa o spui ceea ce nu multi au

      00
  22. Pe mine asta mă intrigă: „Cutia smucește la plecarea de pe loc, dacă vrei să pleci fin mașina se scutură”

    Huh? Cum vine asta? Și de ce consideri că e normal?

    00
    • Nu e normal. Tocmai de aia e la sectiunea: ce nu imi place

      00
    • @Mircea Balea du-te in vizita la reprezentanta, exista un update (sunt vreo 3 parca) de soft pentru astea. Ii zice „efect de cangur”.

      00
    • @Mircea Balea, păi una e să nu-ți placă (gen, băi, scaunul are o cusătură maro care-mi strică fengșuiul) și alta e o chestie care aduce mai degrabă a problemă serioasă. Eu am avut doar mașini de buget, o Ibiza și un Toledo, ambele la jumătate din prețul mașinii tale, dar n-am experimentat niciodată așa ceva. Nici măcar la Solenza sau Oltcit nu se ”scutura mașina”.

      00
    • O ține subturată, are urechea obișnuită de la diesel.

      00
    • NOU
      #138

      Marinel, asa e. In 23 de ani de condus inca nu am invatat plecarea de pe loc. Multumesc de sugestie.

      00
  23. În altă ordine de idei, vedeți sursa principală pentru indicii de poluare de aici.
    https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-24562550-poluarea-weekend-din-bucuresti-agentia-mediu-vina-trafic-conditiile-atmosferice-activistii-mediu-indica-arderi-deseuri-incalzirea-rezidentiala-rest-tacere.htm
    „Un studiu făcut de Institutul Național de Sănătate Publică, realizat pentru perioada 2010-2017, singurul pe care îl avem, indică pentru București două mari surse pentru poluarea cu PM 10 și PM 2,5: traficul și încălzirea rezidențială.”

    00
    • lasa ma cu poluarea inca mai pui botul la asa ceva?statistic in anii 80 a fost boom ul occidental si nu s a auzit nimic de poluare iaca de cativa ani e poluare trebuie sa facem copii din acelasi sex si albii sunt cei discriminati fata de negrii..sunt satul de spalati pe creier am30 de ani mai poluez inca vreo 40 daca am noroc si vine altul in locul meu mai curat…hai pa!

      00
    • Vad ca de țiganii care ardeau cabluri nu scrie, deși de la colorați au tras senzorii alarma zile în șir…

      00
    • Acu’ a mai ramas doar traficul…

      00
  24. asta e ca aia tragi o tura pe la toti dealerii de masini toate japonezele sunt ok si iti iei golf…ceva normal!cand asiaticii vor face masini cu design european golf ul va fi in faliment!iar la passat e normal sa iti placa e un model confortabil cui nu ii place in passat inseamna ca ori e snob ori il omoara figurile!

    00
    • Au inceput sa le deseneze de cand a ajuns banglr pe la ei, le deseneaza frumos insa sunt tot acolo jos la calitate, am fost intro groaza de masini asiatice(muncesc in asia) insa sunt la a doua masina americana

      00
  25. Povestit in stil romanesc, masina sub fund, povesti horror, clantzanit, urat ca moartea, motor lesinat rau ..

    00
  26. NOU
    #148

    Un sfârșit un om sincer, avea un buget și s-a ținut de el. Și mie 2k pt automata mi s-au părut mulți bani. Aveam de ales într-un golf 7 1.4 tsi 125 cp și automata confortline și o Octavia 1.5 tsi 150 cp manuala style (scaune sport, volan sport, jante de 17,faruri și stopuri full led, ecran color între ceasuri fata de alb negru, scaune încălzite, etc) aceasi bani, dar mult mai dotata skoda so manuală, dam ales skoda

    00
    • Dap, si eu sunt un parlit ca am preferat faruri led matrix (o placere noaptea) sunet profesional si scaune cu piele si suport lombar si reglaj electric) in defavoarea automatei care ar fi fost cam 2500 de euro. Practic manuala in rest full. Bineinteles ca aici unde salariile sunt cam 5000 de euro nu are nimeni cum sa inteleaga diferenta de la 22000 la 24500 cand cumperi o masina noua.

      00
  27. Deja am pus banii deoparte,imi cumpar o Tesla cu cutie manuala,in 6 trepte,sa moara dusmanii de ciuda!

    00
  28. Anul trecut in august am luat si eu un Golf 7.5 dar cu motorul nou 1.5l bluemotion care are doar 130cp si 200nm.
    Am prins o oferta foarte buna zic eu, cu rabla, la putin sub 16.000 euro.
    Ca dotari are asa: Pachet Relax (climatronic, park pilot si altele), Pachet Iarna (scaune incalzite, spalator faruri, duze incalzite), VW Connect (pentru aplicatia pe mobil), App Connect (Android Auto), Radio CD Composition Media
    Doar 7000km pana acum. Singurul minus ar fi un mic greiere la o gura de ventilatie parbriz. Nu smuceste la plecare, o fi altfel noul motor. Foarte comfortabila masina. Consum 7-8 litri la suta in oras. 5-6 in afara.

    Am luat golf, dar ma uitam si la Kia Ceed sau Hyundai i30. Cam la aceiasi bani. Am ales golf pentru ca am mai avut unul si mi-a placut.

    00
    • NOU
      #155

      Varianta de 1.5L 130 CP are turbina cu geometrie variabila. Va fi interesant de vazut cum se va comporta in timp.

      00
  29. Mie îmi place că lumea a început să se rușineze că ia cutie manuală. Măcar atât.

    00
  30. Deci nu a luat Corola că e urâtă dar a ales în schimb Golf. Am ras!

    00
    • Ai ras degeaba, gusturile nu se discuta, la fel cum nici bugetele
      Asiaticele nu m-au da niciodata pe spate

      00
    • Ai un aimt al umorului cam..pe invers. :)
      Corolla din perioada aceea era, intr-adevar, urita. Poate nici Golful nu e vreo Miss, insa in comparatie cu Corolla, chiar e.
      Ca sa nu mai spun de interior.. Golful 7 pe care il are autorul este peste Corolla 2020.
      Toyota are o mare problema cu designul, cel putin la interior..

      00
    • La vremea respectiva, ca model de segment C, hatch, Toyota oferea Auris. Exista si o Corolla dar era Sedan si se producea in Turcia (ca si in prezent de altfel). Nu stiu daca Toyota are o problema cu interiorul, dar cu siguranta are o problema cu sistemul antic de operate al infotainment ului care pana acum 1 an nu avea nici Apple Car play.

      00
  31. 2 pareri nepopulare:
    1. pentru unii soferi alte dotari sunt mai importante ca o cutie automata. si nu ma refer la cei care vor sa simta masina
    2. masinile de la VAG sunt de o calitate indoielnica iar serviceurile Porsche Bucuresti sunt cele mai proaste serviceuri de marca

    00
    • i ati logan sau duster e superior vag ului…dar sa mu te uiti la atelierul de detailing….

      00
    • mike,
      vorbesc din proprie experienta. am avut suficiente masini de la vag si toate au fost cliente fidele ale serviceurilor. cam toti vecinii mei au vw sau audi si toate au fost in service si nu ma refer la schimb de ulei.

      00
    • Eu am avut asa: Golf 4 1.6 benzina, Golf 5 1.9 tdi 4 motion, passat 1.9 tdi 4 motion – cu cutie manuala, golf 6 – cu cutie automata si Audi A4 1.9 tdi – cu cutie manuala, din grupul VAG. Nu am avut probleme cu niciuna. Toate VW au fost luate de noi (pe la firmele pe unde am lucrat), Audi-ul a fost luat second cand avea 5 ani de mine personal.

      00
    • @Mircea Balea, esti un fidel al grupului vag, si greu de crezut ca vei iesi din grup, sunt insa multi care schimba marca/grupul de apartenenta al marci, mai greu insa cu cei care nu prea au optiuni in grup, gen bmw group sau mercedes care nu au multe optiuni, cei care si le permit cele doua schimba doar modelul sau daca nu si le permit pentru mult timp schimba marca

      00
    • Opinie. Am avut Golf 7, nu a avut probleme mari dar se mai aprindea un martor si te duceai la jegurile din service. Am avut clapeta acceleratie inlocuit a si clapeta Flux aer AC inlocuita.
      Preturile la intretinere sunt mari si doar serviceurile Brady si Avia fac treaba OK. Porsche sunt varza si over priced deci iti dau dreptate partial pt ca eu cu masina nu am avut probleme grave. Insa stiu multe cazuri de oameni care au avut probleme. Fiabilitatea a scazut per total la VW in ultimul deceniu.

      00
  32. Eu am doar o întrebare? De ce sa dai peste 20 de mii de euro pe mașină noua și sa o ții 12 ani?

    00
  33. Se impun niste mici corectii in articol. Wolfsburg este orasul unde se afla sediul istoric al VW si una dintre fabricile sale emblematice, nu „Wolksburg”. Toate Golfurile se produc acolo, indiferent de nivel de echipare sau motorizare deci vanzatorul care ti a spus ca doar 1.5 tsi se face acolo e un bou (majoritatea sunt niste idioti incompetenti, cei de la Porsche sunt crema afectatilor). Ai luat masina la un pret bun. Un Golf 8 cu 1.5 tsi manual ajunge acum lejer la 24 de mii iar daca vrei DSG si Mild hybrid te duc in 30 k eur, un pret aberant pt segment ul C. Cat o fi el de contestat, Golful e un IPhone al masinilor si de aceea e numarul 1 la vanzari in Europa de ani buni. Cu o mica sincopa anul trecut la schimbul de generatii cand a preluat Clio locul 1. Nu face nimic stralucit, nu are un design doesebit insa le face pe toate bine (copyright Hagi), interiorul si ergonomia sunt ireprosabile, la fel si sistemul de operate al infotainmentului, cateva clase peste Toyota si Honda . Lipsa de putere sub 2000 rpm si tendinta de a „da in Nas” la 1.5 e o buba veche. Nu inteleg cum de nu au rezolvat o nici dupa cele 3 update uri de software pe tema asta. Am avut si eu un Golf 7 timp de 4 ani. Chiar e o masina buna si ACC ul e smart pt ca nu se deconecteaza cand actionezi ambreiajul si schimbi treapta cum e la alte marci, ca tot se ingrijora Vali cum merge Acc ul cu manuala. Foarte bine chiar. So you got something. In rest multi specialisti auto pe aici… Loving this😊

    00
  34. Masina e ok, iti respect alegerea, dar mi se pare enorm de mare pretul pentru dotarile alea. Am luat in 2017 Focus 1.5 150hp cu dotari asemanatoare (fara ACC, dar cu scaune, volan si parbriz incalzite) si am platit putin peste 14k. La momentul respectiv, un Golf cu aceleasi dotari era ~ 18k. Eu recunosc ca am vrut automata si faruri LED, dar nu m-am putut intinde cu bugetul, mai ales ca plecasem de la ideea de sh cu km putini sub 10k euro.

    00
  35. Felicitari pentru review, o masina buna cu un motor excelent.
    Ma mira insa si acum (dupa atatia ani) cum la VW, la o echipare de top, nu sunt inclusi sensorii de parca (si camera spate) …. WTF???

    00
  36. Later edit: Am vrut sa spun mai sus „senzorii de parcare”, sorry….

    00
  37. „De banii aia iti luai un seria 5, de mureau vecinii de ciuda”

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.