Ce verificăm atunci când cumpărăm o mașină (și cum aducem o mașină din Germania)

Trei lucruri înainte de toate.

  1. Faceți o listă cu dotările pe care vi le doriți la mașina pe care o căutați. Lista mea din 2013 e aici. Gândiți-vă ce vă trebuie cel mai mult și puneți-le în ordine. Siguranță, confort, apoi plăcere. Opțiunile fancy se pot monta ulterior (unele), ESP-ul nu.
  2. Ascultați podcastul ăsta despre cum gândesc eu când cumpăr o mașină.
  3. Nu cumpărați mașină de toți banii pe care îi aveți. Puneți 20% pentru reparații ulterioare, mai bine să aveți o rezervă decât să se strice ceva și să nu aveți bani de reparații.

Odată ce v-ați decis pe un model sau pe un anume tip de mașină (sedan, break, SUV), puteți trece la treabă.

1. Verificări acasă:

  1. verificat fuely sau spritmonitor pentru consumul real, raportat de oameni care merg cu mașina, ca să nu existe surprize că mașină consumă dublu față de cât a spus producătorul.
  2. verificat youtube și google pentru “problems model an motorizare”. nu vă speriați din prima, oamenii supărați au tendința să fie nervoși când se plâng de mașina lor, dar puteți găsi informații bune și foarte bune, pentru că ar fi bine să…
  3. faceți o listă cu ce probleme au întâmpinat alții, ca să știți la ce să vă uitați când vedeți mașina.
  4. aflați cât este impozitul anual, RCA, revizia, reparații comune, set de anvelope.
  5. aflați cât costă reparații majore, dacă sunt des întâlnite. de asta nu luați mașină de toți banii pe care îi aveți.

2. Verificări în teren:

  1. liniile caroseriei. aici depinde și de ce tip de mașină cumpărați, cineva care repară un BMW lovit va avea grijă ca aceste linii să fie perfecte, că e o mașină scumpă, dar cine repară un Ford sau un Renault nu prea ține cont de asta. uitați aici un exemplu de mașină lovită: unu, doi. vedeți cum nu se aliniază caroseria? vedeți diferențele alea de spațiu?
  2. cum se închid portierele și portbagajul/haionul. dacă mașina a fost lovită, acestea nu se mai închid corect.
  3. dacă funcționează AC/ul (bagă aer cald/rece)
  4. cum se aude mașina la relanti. ar trebui să se audă calm și continuu, fără zgomote ciudate, fără opintiri, fără tremur.
  5. unii vânzători nu vă lasă să conduceți mașina, alții vă dau voie să o conduceți într-o parcare sau ceva de genul. începeți prin niște curbe la 90 grade cu geamurile lăsate, ca să auziți roțile și motorul, apoi încercați să bruscați un pic mașina (nu fiți animale, că nu e a voastră. o accelerare puternică, o frână serioasă), să vedeți dacă reacționează bine direcția și frânele.
  6. luați-vă un chiștoc din ăla de măsurat adâncimea anvelopelor și verificați-le acolo, și pe cele de pe mașină, și pe cele de rezervă (ebay sau emag). e o tactică frecventă să se cumpere anvelope tocite (cu 3-4mm, să le spele bine, să le dea cu o soluție ca să lucească și să spună că au fost rulate doar un an).
  7. macaralele la geamuri, măcar pentru portierele din față.
  8. suspensiile

În funcție de ce vedeți, decideți dacă e cazul să mergeți cu ea la un service sau nu.

3. Cum aducem o mașină din Germania în 2018

Eu urmăream mobile.de, aveam o căutare salvată cu ce voiam să cumpăr (4×4, automată, benzină, 2 litri, dealer). Când a apărut mașina, am verifica ca la detaliile autohaus-ul să nu scrie că vorbesc turcă, arabă, poloneză, română, pentru că de obicei ăștia umblă cu mizerii. Sigur, și nemții sunt geambași, dar mai puțin.

Oricum, dacă scriu pe mașină “export”, nu contează că tu ajungi cu ea în România și descoperi că e făcută din bucăți sau că are 100.000km dați înapoi, legea aia a lor pe care o citează toți habarniștii nu se aplică aplică mașinilor de export.

Bun. Pașii:

  1. sunați la autohaus, sprechen sie english, tanti aia zice în limba lor să aștepți un pic, aștepți 2-3-5 minute până îl găsesc pe gigelul care știe engleză (e notoriu că nemții se mândresc cu necunoașterea altor limbi).
  2. vă prezentați frumos, spuneți ce mașină vă interesează. repetați de câteva ori înainte numele vostru de familie pe litere și, dacă aveți 3 prenume, dați-l pe ăla mai ușor de pronunțat în engleză sau germană.
  3. cereți detalii despre mașină. întrebați de metode de plată.
  4. rezervați mașina. de obicei rezervarea asta durează 48 de ore. știind asta, verificați zboruri până în cel mai apropiat oraș (în mod incognito, sau de pe alt IP, că majoritatea site-urilor sunt mizerabile și umblă cu “prețuri dinamice”).
  5. avion, mașină de închiriat. luați o mașină pe care o puteți lăsa în orașul în care mergeți, pentru că nu toate orașele au toate firmele de închiriat.
  6. verificați de 5 ori să aveți numele și adresa trecute corect pe contract.
  7. actele costă 150€, biroul de acte se deschide la 8 și se închide la 5. luați și asta în calcul. autohaus-ul are oameni care se ocupă de asta, nu trebuie să alergați voi cu actele (decât dacă vreți asta, desigur).
  8. luați actele și vă suiți în mașină și vă rugați să nu crape până acasă. încercați să nu o forjați pe autobahn, că platforma e scumpă.

Actele pe care le veți primi de la dealer:

  • Contractul vânzare-cumpărare (se face pe loc)
  • Talonul (seamănă cu al nostru)
  • Talonul varianta lungă (e o foaie A4 pe care scrie mai mare ce scrie pe talonul mic)
  • ITP-ul (DEKRA)(atestă că mașina e funcțională și nu e “pentru dezmembrări”)(“pentru export” nu înseamnă “pentru dezmembrări”)
  • Invoice (factură) pentru suma plătită (dacă e cash)

De ce dealerul e mai ok decât vânzătorul privat (care uneori dă mașina mai ieftin): nu neapărat pentru bătaia de cap cu actele, ci pentru că un neamț care știe că urmează să vândă mașina unui autohaus (ca avans pentru altă mașină) nu se poartă cu ea cum se poartă românii când știu că vor să o vândă, ei vor să îi păstreze valoarea și au grijă de mașină. Asta nu înseamnă că o să fie impecabilă, dar o să fie mai îngrijită decât aia vândută de un particular, care de aia o vinde singur, că ăia de la autohaus îi dau prea puțini bani pe ea, că e ruptă.

Podcast:

  • 02.05 verificări acasă
  • 06.50 verificări în teren
  • 12.10 cum cumpărăm o mașină din germania
  • 19.40 de ce dealerul e mai ok

podcastul e disponibil și pe iTunes.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

80 comentarii

  1. Citeam lista de verificari in teren si chiar ma intrebam: „ba nu zice nimic de geamuri?”. Pe urma am vazut: „macaralele la geamuri, măcar pentru portierele din față.” care, din punctul meu de vedere, ar trebui sa fie printre primele puncte.

    O fosta colega a cumparat din Brasov un Opel Astra. Fix cand a iesit din Brasov, a mancat-o undeva sa lase complet in jos geamul de la sofer. Nici ca s-a mai inchis. Si mai amuzant e ca o data ajunsa in Bucuresti, s-a dus sa se laude la prieteni in loc sa se opreasca la service pentru geam. Asa ca peste noapte masina aia a stat cu o punga lipita cu scotch.

    00
  2. Renteaza sa iei o masina de închiriat si sa o lasi in alta parte? Stiu ca sunt si niste taxe pentru one-way. Nu ar fi mai eficient sa iei un tren pana in localitatea in care ai gasit masina?

    00
    • depinde mult de unde aterizezi și unde mergi. dacă ai de schimbat o dată sau de două ori, nu prea rentează.

    • Cele mai serioase autohaus-uri sunt in „Lecken zee Dicken” unde poti ajunge de oriunde vi.

      00
    • Depinde de firma de inchirieri si combinatia de locatii unde o iei si unde o dai. La unele e gratis, la altele e intre 10-200 Euro. Casca bine ochii la termeni si conditii inainte sa o rezervi.

      00
    • @Claudiu: daca trebuie sa umbli mult intre autohausuri iti rogi moartea cu trenul. Plus ca e cam scump.

      00
  3. Vad ca n-ai pus un lucru de baza: talonul. Talonul se cere si se trimite prin email inainte de a te duce tu acolo. Asa ai posibilitatea eventual sa verifici masina dupa VIN. Talonul in copie scanata trebuie sa prezinte toate elementele de siguranta si sa nu fie o foaie alba semnata de mana. Asta a fost primul criteriu la mine in a vedea daca vanzatorul e de buna credinta sau nu. Un vanzator serios nu se va codi in a-ti trimite copia talonului.

    Inca o chestie, eu am cautat dupa masini fara export si „Unfall frei” – fara accident. Daca nu scrie, intrebati care e istoricul masinii si de ce nu ofera descrierea „fara accident”.

    Si este mai bine sa „sprechen Deutsch” – cat de putin, dar ajuta. Trebuie sa fiti in stare sa cititi actele alea de le semnati – exista si un impozit pentru numerele alea temporare pentru care mie mi-a venit decizie de impunere din Germania – platise dealerul in avans.

    00
    • Impozit si asigurare ca doar nu circuli fara RCA asa prin Europa.

      00
    • La nemti unfallfrei înseamnă ca mașina nu a avut un accident in urma caruia au trebuit indreptate/ inlocuite parti importante.

      Daca a indreptat tabla capotei ptr. ca a cazut o nuca pe ea sau a fost grindina sau a dat cu spatele incet si a stricat aripa – deci sa zic lucruri de tinichigerie nu trebuie sa scrie… Dar oricum majoritatea o fac ptr. ca scapi de necazuri.

      Eu nu as trimite o copie a vin-ului/ nr. De inmatriculare unui necunoscut nici acum nici in viata urmatoare… Se pot intampla si se mai intampla lucruri dubioase.

      Acum cinci ani am vandut ultima data o masina inmatriculata… Si a fost si ultima data…

      10
  4. salut. Mersi de ghid. Foarte util. Tocmai imi caut si eu o masina. Oare poti sa faci un ghid si cu ce faci cu masina dupa ce vii cu ea din Germania ? Adica cum o inmatriculezi, ce acte ai nevoie, ce service ii faci? Apropo, la autohaus ai verificat-o si cu un service sau doar tu vizual ?

    00
  5. Bun articol. L-am trimis unui prieten care de vreo 2 ani vrea sa-si ia masina si tot nu se decide. In acelasi timp stiu pe cineva care s-a dus in showroom pentru ca avea nevoie de o masina si a ales una dintre cele expuse. Factorul decisiv a fost culoarea rosie…oameni si oameni

    00
  6. Se mai pot face niste verificari la toate geamurile: parbriz, laterale, luneta, etc. Toate au trecute pe ele in colt anul de fabricatie si dupa asta iti poti da seama daca masina a avut sau nu geamurile sparte si de acolo poti investiga mai departe. Cazul ideal e ca toate geamurile sa aiba data fabricatiei la fel cu cea a masinii.

    00
    • Cui ii pasa? Really now, data geamurilor… la Megane am schimbat parzbrizul eu o data si proprietarul anterior o data, din cauza pietricelelor. Convinge pe cineva explicatia asta?

    • Eu zic ca da. La prabriz nu m-as agita prea tare, daca a fost schimbat. Sunt destul de frecvente situatiile in care tre sa schimbi parbrizul de la pietricele. Eu as incepe sa-mi pun intrebari cand lateralele sau luneta sunt schimbate

      10
  7. Mdaa. Sau puteti sa urmati lista lu nevasta-mea: auzi, io as vrea ceva sa fie caramiziu asa, cum am vazut io atunci minicuparul ala…

    00
    • Mda, la bascalie suntem buni. Chestia e ca articolul lui Vali e bine documentat. Eu as recomanda sa cititi si ce-a scris Buhnici pe tema asta – cred ca are vreo serie de 5-6 articole. Eu ‘mi-am facut lectiile’ luni bune pana m-am decis sa ma duc dupa masina (review-uri, forumuri, mobile.de, google maps) – si nu m-am dus singur. Basca am ales din vreo 20-30 de masini, la un moment dat mi se luase, nu gaseam nimic calumea.

      Mai ales partea cu reparatiile – puneti deoparte 10% din pretul de achizitie, sigur veti avea nevoie de ei. Filtre, lichide, placute, discuri de frana, distributie, anvelope – obligatorii. Daca nu vi le permiteti la reprezentanta, masina aia e prea scumpa pentru voi (pentru ca in cazul cel mai rau, ‘prietenul care se pricepe’ o poate da de gard si tot la reprezentanta o sa ajungeti).

      01
    • mie mi-au dat gherle mai mari la reprezentanta decat prietenul care se pricepe. Si tot la reprezentanta mereu am impresia ca vor sa ma faca de bani.

      00
    • Mr Buthurt, mai scoateti morcovul va rog, ca asa suntem noi, mai bascaliosi.
      Am citit cu interes ce a scris Vali, sunt de acord si gasesc folositor, ca multe din articolele sale, ca altfel nu as mai intra zilnic aici.
      Dar ai fi surprins sa afli ca sunt pe lumea asta si multi oameeni care cumpara masina in functie de culoare, asumandu-si in acelasi timp decizia. Asta as ca fapt divers.
      Pana mea, si eu care sunt obsedat cu verificari si rasverificari, m-am jurat ca imi bag piciorul la urmatoarea, iau ceva in functie de sistemul audio si aia e. Toate sunt fiare pana la urma, daca e sa crape ceva crapa si cu 500 de pre-verificari, noi sa fim sanatosi, atenti si norocosi la drum.

      00
  8. Intrebare: plata cum se poate face? Cash pana la ceva suma, sau prin ordin de plata dupa verificarea masinii?
    Asta inseamna ca mai stai 1 zi pana verifica ei ca au intrat banii, presupun?
    Mersi.

    00
    • Cel mai bine este prin transfer bancar. Platesti un aconto 200-500 eur si restul prin banca. Eu nici n-am vrut sa aud sa umblu teleleu la mine cu asa o suma mare de bani in buzunar ca ultimul combinator.

      Dupa ce platesti mai stai o zi, ca nu intra banii instantaneu din pacate.

      00
    • Se poate face și cash și prin bancă. Uneori durează și mai mult de 1 zi până intră banii. Marea problemă e că trebuie să declari la ieșirea din țară dacă ai mai mult de 10.000 euro la tine. Eu am împărțit suma. Jumătate de sumă la mine, cealaltă jumătate la persoana cu care am fost să iau mașina(întâmplător un văr de-al meu deci o persoană de încredere).

      00
    • Majoritatea dealerilor nu iti dau masina + chei + acte pana nu vad banii. Daca faci transfer bancar, stai acolo pana a doua zi cand vad banii in cont.

      La unele banci au si optiunea sa platesti 50 Euro in plus sa faca transferul in aceasi zi. Costul e tot cam acelasi cu o camera de hotel (de care ai nevoie).

      00
  9. Cum se spune in germana la masina „pentru dezmembrat”? Este cumva Bastlerfahrzeug?

    00
  10. Aș adauga că dacă te-ai hotărât la o marca, cel mai probabil există o pagina oficială cu mașini SH. Cauți numele mărcii + gebrauchtwagen. BMW are, VAG are, Renault are, Toyota are…adevarat e că nu e ca la autohaus, nu știu daca stau la telefon cu oameni din alte țări dar măcar îți faci o idee.

    BMW – https://www.bmw.de/de/index.html#/b/
    VAG – https://mahag.de/gebrauchte/fahrzeugsuche/ (Mahag e un dealer f mare și motorul cauta și la alți dealeri, click pe Mehr Fahrzeuge la sfarșitul listei)

    10
  11. Intrebati daca masina a afost un „rental-car” sau taxi. Nemtii nu pot sa minta(daca ii prinde ii arde), dar NU E OBLIGATIA LOR sa-ti spuna asta din proprie initiativa.

    00
  12. Aș mai adăuga, pt cei care vor să meargă la sigur-sigur, căutați dealer mamă și de preferat in orașe mai micuțe, mașina a fost urmărită la ei si plus că vine de obicei revizată.
    Eu personal am luat una ce a fost pe închirieri auto, toți cunoscuții din Ro au zis că sunt nebun, dar eu vă întreb(pe cei care au închiriat deja) cum vă comportați voi cu o mașină de închiriat😁?eu personal nu regret achiziția.
    Hai spor la cumparat

    00
  13. 150 de euro numerele pe 15 zile, nu? În martie când am luat mașina din DE am dat 250 euro dar pe 30 de zile. Și da, îți vine și decizie de impunere pentru impozitul pe numerele alea. La mine au fost 19 euro de plătit.
    Încă ceva: dacă mașina e la un dealer de marcă(reprezentanță) cereți neapărat istoricul de service. Fiind mașina lor și având acces la serverele mărcii, se poate scoate cu ușurință istoricul. La mine era pus watermark pe istoric în care se vedea data și ora la care a fost generat pdf-ul și programul în care a fost generat. Având istoricul de service, se poate constata cât de mult a stat mașina aia în service și pentru ce probleme. Asta îți va face o idee de cât de grijuliu a fost omul cu mașina respectivă. La mine, de exemplu, neamțul își schimba inclusiv cauciucurile de iarnă cu cele de vară și invers la reprezentanță.
    În plus, când ești acolo și vezi mașina, vezi dacă pe lângă cărțile mașinii(manual, carte de service, etc) sunt puse și facturile de service. Dacă da, poți compara ce e în istoricul de service cu ce e în facturi și cu ce e scris în cartea de service.
    Mai mult, e bine să mergi cu încă cineva care nu e implicat direct emoțional în cumpărarea mașinii. El sigur va vedea detalii pe care tu le scapi.

    00
    • Si, din experienta, cand plecati cu masina in cursa de proba, daca se poate sa plecati fara propietar si sa opriti masina undeva sa o inspectati bine-bine, eventual niste poze, si sa cautati in torpedou. Am aflat chestii foarte interesante din hartiile uitate acolo . ( Se aplicas la masini de la privat sau parcuri de masini detinute privat)

      00
    • Eu la alea deținute de dealeri privați nu am găsit nimic. Făcuseră curat…:). Bine, majoritatea erau turci, români, etc. Deci „de mare încredere”.

      00
  14. pe vremea cand cautam masina si voiam sa fac o tura in Germania dupa ea, am mai gasit o chestie interesanta ca sa nu ai problema 8 – > „sa ajungi cu ea cu bine in Romania, poti face pentru 10-20 euro un abonament la clubul automobilistic din germania (nu mai am acum link-ul) care este similar cu ce ofera diverse firme din ro – in caz de probleme tractare pana in primul service/ transport pe platforma (gratuit in abonamentul ala mic) pana in Romania

    00
  15. Ok… „adaugă la favorite”, buuun… Primul pas e gata! Și acum să producem restul de bani :)) Rãdem, glumim, dar mulțumim pt articol.

    00
  16. Deci eu am înțeles ca fiind de origine romana, locuiind in germania, scriu in anunturi ca vb. Romana, Poloneza si Engleza nu-mi cumpara nimeni masina?

    00
  17. Punctul 7 de la pasi: Vineri au program scurt la inamtriculari. pana la ora 12 sau 13. Daca depuneti voi actele sa nu uitati sa va faceti asigurarea inainte sa intrati in birou si sa depuneti actele.

    00
  18. Cautand probleme ale diverselor motoare am gasit mywikimotors. II lipsesc multe marci, dar poate fi un inceput bun.

    00
  19. Foarte util articolul. Mulțumesc!

    PS: ce zici(eți) de Mazda 6 cu motorul de 2,2L, diesel? E Euro 6, dar impozitiul e din start de 4 ori mai mare decât pentru un 2L (aproximativ 800 lei), iar cu reglementările ce urmează să vină, chiar dacă e E6, presimt că va fi taxată mult.

    00
    • Man, nu mai cumpara dizelare noi, really now…

    • ala de 2.5 cu 194 cp , benzina, ce are?

      00
    • Consuma de rupe?

    • Nu prea știu ei cu Diesel…2.2 litri și 175 cai…that’s so 2008.

      Vânătoarea asta de vrăjitoare pe Diesel nu se știe unde va duce clar. Dar până la urmă e doar o mașină. Ok, se interzice Dieselul Euro6 în București în inelul central în 2022 (haha, really), o vinzi cu 2k pierdere. E așa grav?

      00
    • Cum se schimba vremurile:
      2008. Benzina?? N-ai avut bani de diesel, asa-i? (Saracule)
      2018. Diesel? Hmm. Eu zic sa te mai gandesti..
      2028. Dieselllll????!!?? Voi hipsterii astia auto sunteti mai odiosi ca pedofilii!!!!

      00
  20. Pai consuma de rupe la 30K? Pai ori ai bani de masina noua…ori nu.

    00
  21. Ca o confirmare:
    Eu am luat masina tot din germania, de pe autohus.de , am vazut ca au mai multe masini pe criteriile care mi le doream si am mers la sigur.
    Cea care am rezervat o nu mi a placut, era neingrijita, am probat in parcare vreo 5 masini pana sa ma decid.

    Totul este foarte usor, au multi oameni specializati numai pt export, erau evident foarte multi romani, bulgari, etc.

    Vezi masina, faci plata (prin internet banking din tara, dureaza 24-48 ore pana le intra banii), serviciul de inmatriculari e la 10 km, se face pe loc si ai plecat acasa.

    Toate masinile de la ei din parc au istoric complet, km reali, etc.
    Mare atentie sa aiba TUV facut, ca nu poti pleca cu ea. Se poate face acolo , mai pierzi o zi, dar masina trebuie sa aiba caucicuuri de sezon, geamurile intacte (am vrut sa iau una care avea o mica ciobitura in parbriz si nu lua TUV-ul).

    Se poate lua pe firma fara TVA, dar firma din RO trebuie sa fie platitoare de TVA, sa aiba certificat fiscal de la registrul comertului ca nu are datorii si sa fie inscrisa in regimul intracomunitar. In caz ca nu aveti aceste acte, se cumpara masina cu TVA, si se trimit actele pe mail din tara, iar oamenii restituie TVA-ul direct in cont.

    00
  22. Pentru mine ar fi fost prea complicat sa merg in jermanica sa ma uit de masina, cauta cazare, inchiriaza masina, deplasare si alte cele… cum am procedat eu: firma platitoare de tva, facut cont pe site de licitatii (mi-am pus si CUI pentru comert cu masinute), licitat masina, intrat pe bursa, gasit transport, platit masina, actele si cheia trimise prin curier dupa ce masina s-a urcat pe platforma si asta a fost sa fie. 300-350 euro transportul si inca 25 curierul…

    00
    • La pretul ala, e mai mult decat convenabil. De unde ai luat masina, din ce oras? Ai salvat nr de telefon al firmei care ti-a adus masina? Merci.

      00
  23. Aici nu ma pot abtine, tre sa zic si eu ceva ca simt ca asta e ocupatia mea secundara(si neplatita :)) de cand m-am mutat in Germania – cautatul de masini. Cumva, daca stai in Germania, prietenii si rudele isi amintesc de tine cel mai bine cand trebuie sa-si ia masina si asa incep majoritatea telefoanelor – Nu ma ajuti si pe mine sa-mi gasesc/cumpar o masina? Si pot spune ca am ceva experienta aici.
    Ce zice Vali e perfect adevarat, unele lucruri poate mai pot fi adaugate.
    1. Chestia cu evitatul anunturilor unde scrie de limbi estice e pe primul loc. Samsarii din tarile estice cu o clasa mai destepti fac afacerile direct la sursa. Si aici se dau KM inapoi (un raport al politiei de prin 2014 spunea ca 30% din masini au kilometrajul manipulat) chiar daca e ilegal. Si intr-adevar, daca ai noroc poti gasi in torpedou un raport ITP vechi cu mai multi KM decat are acum.
    2. Costurile cu inmatricularea si pasii de urmat – Intr-adevar, multi dealeri fac ei actele dar si sa le faci singur nu e greu. Maxim 2 ore dureaza si trebuie sa ai lista de acte prezentata de Vali. Costurile variaza de la un birou de inmatriculari la altul si sunt intre ~150 eur si 220 pentru numere de Zoll de o luna. Aici intra asigurarea (80-100 eur), taxa de inmaticulare si placutele. Si intr-adevar, mai vine un impozit pt o luna ceva mai tarziu. Pe langa biroul de inmatriculari sunt multe tarabe care incheie asigurari si tiparesc placute. Merita sa nu te duci la primul sau la ala din incinta Biroului ci sa faci o tura sa intrebi preturi. Poti economisi 30-40 euro asa.
    3. O chestie interesanta de verificat pt ca am patit-o. In brieful mic, la pozitia 16 trebuie sa fie trecut numarul briefului mare. Clar, trebuie sa coincida, in caz contrar nu puteti face inmatricularea in tara.
    4. Exista si birouri de inmatriculari care lucreaza Sambata. Aici o lista cu toate birourile din DE: https://www.kennzeichenking.de/zulassungsstellen
    In rest..dechis ochii si citit cat mai bine actele. Am patit -o si aici: La lista de dotari unul a trecut ca Lampa ABS lumineaza. Bineinteles ca nu am vazut atunci ci pe drum..si apoi scandal ca sa imi dea banii inapoi. Si cel mai important..nu faceti nimic pe fuga ca trebuie sa ajungeti acasa, ca inchide la Inmatriculari, etc. Mai bine mai stati o zi si verificati totul de 4-5 ori.

    00
  24. Ideal este sa iti faci o lista cu 1-5 masini pe care vrei sa le vezi in zona unde vei ateriza sunt cazuri cand prima masina fie nu corespunde cu anuntul de vanzare ori s-a vandut si este bine sa ai un back up. Pentru rent a car companiile mari taxeaza suplimenatar daca lasi masina in alt oras trebuie intrebat cand ridici masina care este acel cost si iti poti face un calcul daca este rentabil sau nu in functie de distanta de unde cumperi masina. Atentie si la taxa de asigurare a masinii si ce include aceasta asigurare. Exista o companie Buchbinder care nu taxeaza predarea masinii in alta locatie dar nu au birouri multe si cel mai bine trebuie verificata locatia lor in functie de biletul de zborul pe care il ai. Sunt producatori auto ce au baza comuna si in baza seriei VIN se poate verifica istoricul si in tara. Cine vrea sa mearga in Germania sa isi aduca masina dar si cine calatoreste mult cu sau fara masina isi poate face si o asigurare la ADAC costa pana in 120 euro pentru 12 luni pentru pachetul de familie si cam 85 euro pentru 1 persoana. Nu vrei sa sti cat ar costa o tractare de pe autostrada la primul service. Este foarte importanta valabilitatea testului DEKRA multi mint ca masina are ITP valabil iti dau fara sa sti numere galbene si daca nu te opreste politia pana in Ungaria de la Nadlac iti trebuie platforma sau numere rosii. Cand faci actele de export este o taxa de poluare sau impozit pentru perioada de valabilitate a numerelor provizorii. Ti se cere un cont IBAN nemtesc pentru o taxa ce este variaza in functie de motor noxe si perioada intre 15-50 euro, pot fi cazuri cand dealerul se ofera el sa treaca contul lui contra unei sume cont ce poate fi trecut gresit si va trebui sa platesti de acasa ulterior aceasta taxa in baza unei scrisori pe care o vei primi de la agentia de inmatriculari. Poti merge si cu soft de testare, sunt parcuri ce accepta sa testati masina.

    00
  25. La acte ai uitat de asigurare. Se gaseste la gheretele unte iti faci numerele. Au promotie, daca cumperi asigurare si apoi faci si numere la ei. Asigurarea trebuie sa prezinti cind te duci la Zulassung (biroul de inmatriculare).

    Acte necesare:
    1. Contract (unii nici nu se uita pea ea)
    2. Talonul vechi (Fahrzeugschein)
    3. Cartea de identatitate (Fahrzeugbrief)
    4. Asigurare (Versicherung)

    Cu aceste acte intri in birou, la intrare e un automat, tragi un bilet de ordine si astepti sa-ti vina rindul. Cind vezi numarul tau afisat pe ecran te duci la masa rspectiva si rostesti o singura propozitie: Für export, bitte Kennzeichnen für 30 Tage. (Pt. export, va rog numere pt. 30 de zile) La sfirsit primesti un card, in hol e un automat, te duci acolo, bagi cardul, ti se afiseaza suma de platit. Poti plati cash sau cu cardul. Nu stiu daca cele straine sunt acceptate. La nemti toate cardurile cu sigla Visa sau Mastercard au un nume generic: card de credit. Unii accepta, altii doar cardurile nemtesti tip Maestro care sunt denumite generic Girocard (card atasat contului curent). Dupa plata dai fuga inapoi la masa de unde ai plecat mai devreme, prezinti chitanta cu care ai platit, ti se da o hirtie pe care este inscris numarul de inmatriculare. Cu hirtia asta te duci la ghereta de peste drum, unde ai cumparat in prealabil asigurarea, si iti faci numere (e bine de stiut ca sunt mai multe gherete, cele mai apropiate de inmatriculari sunt cele mai scumpe, daca nu esti lenes si mergi 300 de metri pe jos, iti faci numere si cu 5-6 euro bucata). Cind ai numerele in mina te duci inapoi la inmatriculari, nu mai stai la coada, ci te duci direct la informatii, prezini numerele la verificare, iei actele masinii, te duci la handler, montezi numerele si esti gata de drum. Daca nu e coada, nu dureaza mai mult de 30 de minute. Aveti grija ca majoritatea birourilor de inmatriculare au program cu publicul numai pina la prinz. Rare sunt cazurile (o data pe saptamina) cind au deschis si dupa masa. Recomandat e sa te duci sa vezi masina, faci o proba, platesti, iei actele si cheile, dormi la un hotel ieftin (~50 de euro) iar a doua zi la ora 8 esti primul la inmatriculari. Intr-o ora ai rezolvat actele si ai plecat odihnit acasa. Daca ti se pare complicat unii handleri rezolva si actele pentru un suprapret (mai cistiga ~100 de euro).

    00
  26. *Am uitat atestatul de verificare tehnica la acte.

    00
  27. Nu poți face cont ADAC dacă nu ai domiciliu în DE .
    Părerea mea că e prea scump să o aduci tu pe roți din DE, plus că e și riscant în caz de cade ceva te va costa platforma cât nu face .
    Cel mai bine mergeți cu cineva cu platforma, vedeți mai multe mașini și o luați pe cea care vă place, nu vă mai complicați cu numere, rent a car hotel etc …
    Se poate merge la DEKRA ptr o verificare, costă vreo 80 de euro și îți fac un raport despre mașină .
    Ca și sfat când mergeți în test-drive preferabil doar voi, opriți undeva și deschideți capota și vă uitați cu atenție să nu fie scurgeri plus verificările obișnuite de lichide ulei, antigel .
    Un pont bun ar fi mașinile accidentate ușor gen o aripă zgâriată, bara zgâriată etc, în DE reparațiile sunt exorbitante și scade prețul mașinii semnificativ .
    Există topicuri pe alte forumuri mult mai bine documentate decât ce a scris zoso aici, partea cea mai complicată este plata mașinii, cu ce o faci cash sau în alt mod .

    00
    • Eu am asigurare ADAC de multi ani si nu am domiciliul in Germania. Primesc in fiecare an acasa instiintarea de plata achit prin transfer bancar si se reinoieste asigurarea.

      Costul in Aprilie 2018 a fost 1000 euro sa aduc 2 masini, asadar 500 euro de masina. In acest cost intra : avion dus 2 persoane, rent a car 1 zi, cazare 1 noapte, actele pentru ambele masini cunumere pentru 30 de zile, cheltuielile pentru a ajunge acasa (mancare, motorina, taxe de drum in Austria si Ungaria). Luni dimineata eram in Germania si Miercuri la pranz am ajuns acasa. Pentru a cumpara 2 masini am vazut 5.

      RAR ul se poate face si in alt judet la Call Center poti intreba daca in judetele invecinate sunt locuri disponibile mai repede.

      00
  28. http://Www.diepruefer.de
    Un coleg neamt mi – a spus de ei.
    120 de euro am platit online si peste 36 de ore am primit un raport complet despre masina pe care am vrut-o. Cu grosimea la vopsea de peste tot, test de drum, poze fara numar, tot ce poate verifica un om care se ocupa cu verificarea masinilor.

    00
  29. Ce săraci, să-și ia mașină sh

    00
  30. Cum faceti plata daca cumparati de la privat? Cash sau transfer bancar ? Eu as prefera prin transfer bancar ,sa nu ma plimb cu 20k in buzunar , dar nu stiu exact cum se procedeaza..

    00
  31. Puțin în afara subiectului. Nu luați o mașină fără fiscal! Majoritatea târgurilor de mașini sunt în week-end, poate vizualizați mașina după ora 17.00, ori în week-end, când, în general, serviciile de taxe și impozite sunt închise și nu puteți obține fiscalul. Nu vă lăsați duși de val fiind entuziasmați că ați găsit mașina dorită, dați banii si după aia nu mai primiți fiscalul pt că vanzătorul are datorii la primărie.

    00
  32. Intrebare: ajung in Germania, gasesc masina, vreau sa transfer banii in contul dealer-ului, ma gandesc ca nici tu n-ai mers cu cash la tine, cat dureaza pana ii ajung banii in cont si poti pleca cu masina? Merci

    00
  33. Intrebarea mea este: cu ce numere mergi pe masina de la dealer la biroul de imnatriculari? Multi au explicat cum procedezi cu actele dar nu si cum te deplasezi la birou cu masina ca dupa aceea handler-ul sa-ti monteze numerele pe masina si sa fii gata de drum…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube