Podcast: despre Passat și mașini

Nu știu care e faza, în afară de mine, sunt mai mulți oameni care caută acum mașini. Eu am vândut Passat-ul pentru că vine iarna și vreau SUV, dar cred că sunt și oameni care se tem că noua taxă auto va opri înmatriculările auto.

  • 00.00 De ce am vândut Passat-ul B6 BMP 140CP.
    • se încălzea greu și nu se încălzea deloc dacă o porneai și stătea pe loc.
    • era joasă. avea gardă la sol 10cm.
  • 05.00 apucături la cumpărarea unei mașini
    • nu pot trece peste devalorizarea unei mașini noi, prefer să cumpăr una de 5 ani la jumătate de preț.
    • costul unei mașini nu este costul de achiziție. este costul de achiziție + anvelope bune + revizii + distribuție + alte probleme, pentru o întreținere corectă.

„îmi permit mașina, chițăi când vine revizia sau trebuie să schimb distribuția „.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

144 comentarii

  1. 1500 lei un motor de ștergătoare?? Ho Lee fuk! Deci și Megane e mașină de lux…

    00
    • NOU
      #2

      La reprezentata te umfla aia de toti banii.

      00
    • Hi-hi, cand mi-am luat Loganul (2005) se vaita unul la banca ca il rupsesera de bani la revizia de Renault Megane. Dupa prima vizita in service autorizat mi-am inghitit rasul – costa si la Dacie cam tot pe-acolo.

      01
    • 600 lei la renault brașov.

    • renault nu prea gasesti aftermarket de asta de rup la service + manopera nu foarte ieftina ca are tot felul de dubiosenii de design.

      cand am dat cu megane-ul de gard am cerut estimari de pret de la reprezentanta, service autorizat cu reputatie foarte buna, prieten cu service, service din coltul tarii. Estimarea a venit la toate cam pe acolo +/-5%.

      La renault de rup defecte mici da sacaitoare, in special ce tine de electrica. Nu este o masina ieftina de intretinut dar este tanc. Am pornit masina dezgropata din troiene, era acoperita pana la plafon, la primul buton.

      00
  2. Să ne anunți si pe noi cand găsești mașina aia de 5 ani la jumatate de preț! Aaaa, dacă a făcut 180 mii km, se poate.Nu vorbesc de alea răsturnate.

    00
  3. Ce parere aveti de motoarele TSI de la VW ? Sunt fiabile ?

    00
    • Prima generatie NU! Mai ales 1.2 TSI. Mai apoi ceva mai bine, dar sunt mediocre ca performante, fata de ce ofera concurenta.

      00
    • Au probleme cu distributia pe lant, canalele de admisie din chiulasa se infunda in timp, la unele consumul de ulei este destul de ridicat.

      00
  4. Recomandari de ceva la 2000-3000 euro. Hatchback, benzina, ac si geamuri electrice fata macar sa aibe. Si cel putin un 2005 ca an. Multumesc! A

    00
  5. nu trebuie sa schimbi piesele doar la reprezentanta, probabil daca mergeai la un mecanic „normal” ieseai undeva pe la 1000 lei.

    Dar da, si eu le spun tuturor ca e fain sa ai o masina mai noua si mai faina, si cu jante mari, dar parca nu is asa faine jantele de 18 cand dai vreo 3000 lei pe nsite anvelope de iarna :)

    Pana la urma ce vrei X3 sau CX-5? X3-ul parca e mai ok.

    00
  6. Chiar în perioada asta caut mașină nouă mai spațioasă. Un prieten care se pricepe mi-a recomandat skoda octavia combi 1.5 tsi dsg. Foarte spațioasă, perfectă ca mașină de familie. Din păcate estimarea de livrare este de 3-6 luni.

    00
    • Nu gasesti la nici un dealer cu livrare mai rapida de 3 luni.
      Sau poti sa iei ce au pe stoc, dar au numai tigai….

      00
    • La nici un dealer = ma refer la nici un dealer de o marca auto
      Cel mai rapid iti iei logan, aproximativ o luna.

      00
    • Eu am Octavia luata după ce a fost folosita 2 luni de drive test, foarte dotata, cu 3-4 mii mai puțin fata de prețul uneia noi. A fost disponibila într-o sapt după ce am văzut-o.

      Initial am vrut break, dar sedan ul s-a dovedit a fi mai frumos și portbagajul puțin mai mic (in litri).

      00
    • Tu nu stii ce masina ai. Octavia e hatchback, nu sedan.

      00
    • hai ma nene, am zis sedan, sa fie clar care e, designul masinii e de sedan, portabgajul se deschide ca la hatchback, sau notchback sau cum vrei tu. Dar da, nu stiu ce masina am.

      00
  7. NOU
    #52

    „se încălzea greu și nu se încălzea deloc dacă o porneai și stătea pe loc
    +aburire”

    Probabil ai mai citit treaba asta, dar raman la parerea ca masina avea o problema cu sistemul de climatizare, dar n-avem oameni priceputi care sa-si bata capul cu diagnoza.

    00
    • Face asa pentru ca e diesel. Am megane 1.5 dci. Iarna, la -15 grade, motorul cald, trag in parcare sa astept pe cineva si las pornit. Cat am asteptat motorul s-a racit!

      00
    • NOU
      #54

      Pai tocmai, ca din cate am inteles cu megane, Vali nu avea problema asta, pentru ca avea o rezistenta electrica. Tocmai ca si passatu are o rezistenta electrica, cu acelasi rol: sa incalzeasca aerul care trece prin aeroterma. A, ca nu functiona din diverse motive, e altceva.
      Plus aburirea, nu e normala, nu pe parbriz cand apesi pe dezaburire.

      00
    • Motoarele pompa-duza sint recunoscute ca „arunca” foarte putina caldura spre racire datorita randamentului ridicat de ardere a motorinei injectata/pulverizata la presiuni foarte mari. Problema e semnalata mult de nordici.
      Si cum de pilda un 1.9 tdi nu se strofoaca prea mult ca un 1.2 benzinar, traversez orasul (CT) si abia se ridica temperatura la 60-70 grade.

      00
    • Agree. Avea ceva la incalzire. Am avut passat de 170cp si incalzea daca il lasai pe loc, vara in cateva minute e drept nu pe loc dar nu 15 minute. Doar iarna la -20 sa fi bagat caldura dupa 10 minute.

      Passat b6 are garda la sol de 145mm. O alta prostie din acest review. Daca a avut masina suspensii sport, poate, desi alea nu coboara atat. Imposibil sa aiba 10 cm garda la sol un passt b6.

      00
    • Passat b6 are garda la sol de 145mm. O alta prostie din acest review. Daca a avut masina suspensii sport, poate, desi alea nu coboara atat. Imposibil sa aiba 10 cm garda la sol un passt b6.

      de ce sa fii prost gratuit când poți să-mi arăți exact unde scrie cât are garda la sol?

    • au trecut 10 zile, victor, nimic?

  8. Arunca-ma la lupi si peste 5 ani o sa ma intorc cu X5 cu volan pe dreapta !

    00
  9. Zoso: Nimic nu se compara cu senzatia cand iti cumperi o masina noua.
    Incearca macar o data in viata si o sa vezi ca zic adevarul.

    00
    • Iti trece in maxim o luna

      00
    • Eu am incercat ca sa nu mor prost. Voi repeta experienta numai daca cistig la loto. Nu la cel romanesc, ci la Euromillions.

      00
    • Nu e ca si cum ar fi cineva care sa aiba bani de masina noua si sa prefere sa isi cumpere sh. Deci nu e ceva ce tine de optiune, ci de posibilitate. Si da…daca incepi sa iti faci socoteli cu cat se „devalorizeaza” in x ani si cum ai putea sa iei nu stiu ce cu jumate banii…tot inseamna ca nu ai bani de masina noua. Nu inseamna ca e un lucru rau sa cumperi sh sau esti cetatean de mana a doua daca cumperi sh, sau esti cu stea in frunte daca cumperi noua. It’s just a matter of possibilities si trebuie ca fiecare sa fie realist.

      00
    • @ John, nu cred ca e chiar asa. Am luat masina care avea 2 ani, puteam sa o iau si noua. Pur si simplu nu se justifica devalorizarea atat de puternica in aia 2 ani, e o chestie de eficienta economica.

      00
    • Nu e, Ana, esti tu saraca si ti-e rusine sa recunosti. :D

      00
    • Imi aduc aminte cand mi-am luat masina noua: am stat si i-am testat toate comenzile sa vad ca merg.

      Ei, si am ajuns la semnalizare – era o pozitie a volanului la care semnalizarea nu ‘statea’. Am intrebat si, surpriza – ‘asa face toate’. Bine, nu poate fi considerat chiar un defect pentru ca n-am prea ajus sa am nevoie sa semnalizez cu rotile bracate in pozitia aia.

      Ah, senzatia aia cand ai asteptarea ca masina sa fie perfecta (doar e noua) si descoperi mici probleme, de care producatorul nu-ti spune, si pe care nu le aveai la fosta masina!

      00
    • Nimic nu se compara cu senzatia cand iei un seria 5 din 2015 cu 24k euro tva inclus, 2 ani garantir sin55k km, la 50% fata de pretul de achizitie, cu xdrive, automat sin190cp euro 6.

      00
  10. Poate nu ar strica să faci un articol sau podcast în care detaliezi diferențele între costul de achiziție, costul de proprietate și costul de utilizare. Și nu doar la mașini, sunt valabile și la case sau apartamente.

    00
  11. @autor: 1. passat cu 4×4, are o garda la sol mai mare ca una fara? 2. skoda scout este tot un passat, undercover? adica sasiu, transmisie, motor identice? 3. nu e si o loterie ca pentru o masina sh de x ani vechime, sa bagi si bani in ea?

    00
    • 1. passat alltrack are 16cm, passat variant are 10 centimetri.
      2. nu știu.
      3. tocmai de aia, dacă ai 10 lei, nu iei o mașină de 10 lei, iei o mașină de 7-8 lei și pui doi lei deoparte, în caz că se strică ceva.

    • @Gustav Octavia (sedan, break, scout) este Golf undercover (cu ceva portbagaj).
      Superbul este echivalentul direct al Passat-ului.

      00
    • Spunea un tip, sef de service mai rasarit unde am schimbat distributia, ca totusi VW nu a ”livrat” tehnologie identica si la Skoda si Seat, ci asa mai pe sponci.

      00
    • NOU
      #82

      @marinel pai asa si e, mai ales la masinile produse pentru pietele sarace
      sau au facut beta-testing pe clientii skoda (remember nuskoda.ro ? :D )

      00
    • @marinel: toti din concern au acces la tehnologiile care sunt deja in serie, insa fiecare isi poate negocia furnizorii si calitatea. De aici apar diferentele, nu din accesul sau restrictia la o anumita tehnologie.
      Bineinteles ca prima oara o sa apara noutatea pe VW, insa la ceva timp primesc si ceilalti mina libera.

      00
  12. La Tiriac Auto Rulate au niste oferte, masini de 3-4 ani, sub 100 000km, cu istoric cu tot.
    https://www.tiriacauto.ro/ro/oferte/auto-rulate/marca/model

    00
  13. NOU
    #86

    Vroiam eu Passatul tau !! imi pare rau ca nu am aflat ca il vinzi mai repede !!

    cu cat l-ai dat ?

    00
    • 4800 E mi-a zis mie!

      00
    • Poate ti-l vindea cu un plus de 500 e. Poate.
      Poate ti se ardea garnitura de (ce vrei tu) sau poate crapa cutia (de ce vrei tu) si dupa un timp (de cat vrei tu) ziceai ca ti-a dat zoso teapa, da-l in ma-sa de tepar.
      Intelegi de ce nu a anuntat ca o vinde. Masina sh e loterie, chiar si aia cinstita!

      00
  14. Audi A6 2013, pret de nou 68000e, cumparat sh in 2017 cu 24000e si 130000 km
    De ce nu incerci un A6 allroad, e o combinatie excelenta intre suv si sw normal, aerodinamica excelenta.

    00
  15. Boss, nu ai citit articolul asta despre cum sa iti iei o masina beton noua sub 20.000?
    https://zoso.ro/luat-masina-noua-2016/

    00
  16. Salut.
    Sa ma bag si eu in seama…
    Cumparat Skoda Octavia saloon in 2014 ( masina din 2012 cu 14k mile la bord). Platit 12k lire. Pret masina noua 30K lire.
    Masina cutie automata,senzori parcare cumparata pentru sotie .

    In 2016 cumparat VW Passat pentru mine, 1.6 diesel , cutie manuala, fara senzori parcare( mare greseala) , masina din 2013 cu 30k mile bord. Platit 9500 lire.

    In 2018 , avand in vedere ca vine al 2- lea bebe, sotia vrea masina mai mare….

    Vazut diferiti dealeri, ales HONDA CRV din 2017 cu 5k mile la bord, executive, top specs, automata, tapiterie piele,.( dupa vomitat de n ori copilul in Skoda , ne-am lecuit de material pe scaune).

    Negociat la sange pt Skoda, obtinut 7500,lire platit diferenta 18k lire. Garantie inca 3 ani si tot pachetul de assistance UK si Europa.

    Concluzie, cea mai buna solutie, dupa parearea me, merita masina cu max 2-3 ani vechime.

    Dupa cum ati realizat probabil, este vorba de UK. In Ro probabil este diferit.

    00
  17. Legat de passat si problema cu incalzirea… ar trebui sa aiba un radiator electric auxiliar de 1Kw care porneste in anumite conditii:
    „-if the occupants set the heating output to over 90% at the operating unit
    – if the water temperature is below 75°C,
    – if the engine speed is higher than 500 rpm,
    – if no load management system is active and
    – if the ECON button is not pressed.”
    Nu e pus pe toate TDI-urile… depinde de tara pt. care era destinata masina… De asemenea putea fi defect si e putin mai greu de diagnosticat din ce am inteles ca nu arunca erori tot timpul… trebuia sa verifici daca aveai optiunea asta sau nu.

    00
    • not my problem anymore…

    • Oricum e ciudata suma aia de conditii. Cred ca ajungea:
      – if the engine is on
      – if the outside temperature < 0 degrees

      E electric, ffs, se foloseste cand e frig, nu trebuie sa misti de butoane si alte chestii. Alternatorul incarca, rezistenta e pornita daca e frig.

      00
    • nu rdb, pentru ca sonda de temperatura se poate strica. asa, e un cumul de conditii AND.

      00
    • NOU
      #100

      @rdb nu cred ca de prosti au impus conditiile alea
      la o prima vedere suntem toti programatori, dar cand intri in problema…….

      00
  18. Eu recent am luat un Logan Diesel de 1.5 din 2010, după ce am mai citit prin articolele tale despre mașina asta.
    Unde mă încadrez? Atât mi-am permis cu banu jos și asta pot întreține fără donat de organe.

    00
    • bos de bos, realist și civilizat. nu te lua după ăia care râd de tine că mai puneai 2 mii și îți luai bmw 2001.

    • de curiozate, ce km si cum se comporta?

      00
    • Bravo! Aici Fiesta 2011 automat luat anul asta. Cu diferenta pana la masina noua de fite o sa imi pun avans pentru un apartament

      00
    • Daca atat iti permiti la momentul asta, Logan este o masina foarte decenta, mai ales pentru Romania – numai sa nu te crezi Schumacher. Km si ani cat mai putini sa aiba.

      00
    • Mașina are 125.000. Am dat 4000 de euro pe ea. Ceva mai mult decât media pieței, dar nu m-a durut capul, deoarece a avut tot făcut la dealer autorizat, cu carte service.
      Eu nu am pretenții la mașini. Pentru nevoile mele este suficient și nu stau mult la volan.
      Consum mediu de 4.4. Pentru mersul meu normal de 70 km pe oră pe unde se poate-n localități și 130 pe fantomă de autostradă este ok.
      Dacă nu o forțez și am un mers normal, fără apucături de Spidi Gonzales, mașina se comportă decent.
      Am la firma unde lucrez și niște Loganuri diesel din 2018, care sunt și mai mișto. Mult mai confortabile față de al meu, cu mai multe opțiuni, mașini decente.

      00
  19. Sigur are și pasatul o încălzire electrica suplimentara, doar că la vag se strica la 90% din mașini.

    00
  20. Probabil e destul de simplist calculul, dar sunt curios de parerea voastra.
    BMW x3

    Masina noua costa 50 000 eur. O tii 5 ani/100 000km, cat e garantia la bmw si exceptand placutele, discurile si lichidul de frana, nu schimbi nimic la ea, ca ai reviziile gratuite. Placute + discuri 1500 eur/5 ani. Un set de anvelope de iarna 1000 eur + 1 set de anvelope de vara 1000 eur (+ setul de vara original). In 5 ani ai cheltuieli de 54000 eur. Dupa 5 ani o vinzi cu 50 % – 25000 eur si 100 000 km . Cheltuiala ta 28 500 eur.

    Masina sh costa 25000 eur, are deja 100 000 km. O tii 5 ani si mai faci si tu 100 000. Revizii 400 eur * 5 ani = 2000 eur. Anvelope iarna + vara 2000 eur (+setul de pe ea). Placute + discuri 1500 eur (presupunem ca le are deja inlocuite cand o iei tu). Alte cheltuieli aferente unei masini cu 150 – 200 000 km la bord – 3000 eur in 5 ani. Total cheltuieli 25 000 + 2000 + 2000 + 1500 + 3000 = 33500 in 5 ani. O vinzi cu 8000 eur la 200 000 km. Cheltuiala totala 25500 eur.

    Daca as avea 50 000 pentru masina, as lua-o noua.
    Diferenta de ~3000 eur este importanta, dar nu justifica bataia de cap pe care o poti avea in cazul unei tepe.

    00
    • Si daca nu faci 100k km in 5 ani(cazul meu si al altor zeci de mii),nu se prabuseste toata piramida aia de cheltuieli de te-ai chinuit s-o faci?Si rezultatul nu-i cumva total diferit?(in defavoarea aluia cu masina noua?)

      00
    • Plus ca problema cea mare iluzia ca o sa vinzi o masina de 50k cu 25k dupa 5 ani. Nicio sansa. Eventual dupa 3, insa dupa 5 deja sunt sanse mari sa fi aparut modelul urmator (de facelift nu mai vorbim), plus ca vei lupta cu toate ofertele cu pana la 150k km (reali si maslutiti). Mai aproape de realitate sunt 20-21k (cu ceva bafta 22, dar la fel de bine pot fi si mai putin de 20). La fel, la achizitia unui X3 2013-2014 vei plati 18-22k, in functie de preferinte (dotari, culoare, rulaj), cu 25k iei facelift din 2015.

      Mi-e extrem de greu sa inteleg cum cineva poate crede ca achizitia unui SH cumsecade (2-5 ani) poate costa mai mult decat achizitia unui model similar nou. Credeam ca e deja clar ca o masina pierde 50% din valoare in primii 3 ani. Chestia asta nu o poti compensa oricat de mult te-ai stradui. Tocmai din acest motiv e mai istet sa tii 7-8 ani o masina noua, pentru a relativiza devalorizarea anuala.

      00
    • o schemă bună e să ai toate actele mașinii și când o vinzi după 5-7 ani, să ai un avantaj asupra ofertei și să le poți spune faze de genul „da, dar eu am carte service” și „da, dar eu am distribuția făcută”.

    • Eu am toate devizele de la masini, toate bonurile de alimentare, carte service si crezi ca ma va avantaja cu 500 de euro? Nu cred, omul iti vine cu dume: da ma dar pot cumpara din germania o masina mai putin rulata cu 500 de euro mai ieftina decat a ta care este cu 500 de euro peste pretul pietei…

      00
    • trebuie să ai răbdare.

    • Rabdare exista dar la o masina de 1500 de euro crezi ca intereseaza pe cineva cum a fost intretinuta? Daca ar fi ceva masina de colectie probabil dar asa nici vorba, daca vorbim de masini masini mai scumpe de 5000+euro este altceva

      00
    • Am about eu rabdare, am dat un Logan de 12 ani cu 2000 de euro. Toata lumea zicea ca mai mult de 1500 nu o sa-mi dea nimeni.

      00
    • ah, kkt, credeam că e vorba de ceva mașină, nu de 1.500€.

    • Ea e masina, cel putin 5-6 ani nu mai are ce investi in masina, ambreiaj de nici 20k (celalalt l-am schimbat la un kilometras de peste zece ori mai mare), anvelope 2018 iarna si inca un set de vara din 2017, distributia anul trecut, urmeaza sa schimb si alternatorul in 2-3 luni si sa umplu instalatia cu freon… sa imi zica astia mie ca masina aia din nemtalia obosita merita diferenta de 500 euro pe cand transportul te costa 350-400, inmatriculatul inca 200 si tot nu ai distributie si ambreiaj nou… dsr asa e romanul, vede masina cu peste 320k si se sperie nu conteaza ca la compresie si turbina e de nota 10

      00
    • Peste ocean cam asa se face de cei care cumpara masinide lux, in special germane. Numai ca le cumpara in lease si au limita de km/an, de regula 20km/an. La sfarsit le dau inapoi si nu trebuie sa-si bata capul cu deprecierea, gasit cumparator, etc. Treaba se cheama lease si mi se pare ca a aparut si prin Romania sub numele de „lease operational”. Dejavantajul e ca ai tot timpul de platit la masina, dar lease-ul e mai ieftin decat cumparatul deoarece platesti doar deprecierea masinii.

      00
  21. Am pus ochii pe un Passat din 2014 motor 1.4 ,160 cai, cuplul pare ok, parca 250 Nm. A avut careva? E ok acest motor pt masina aceasta?

    00
    • Cauta informatii pe forumurile dedicate, google is your friend. Eu ti-as zice sa te feresti de tot ce inseamna 1.2 TSi, 1.4 TSI, 1.8 TSI in varianta de 160cp sau 2.0 in varianta de 180cp. Ca sa nu ai parte de neplaceri mai tarziu.

      00
  22. Poate ai avut ceva bube la incalzire cu ea. Passatul se incalzeste greu dar nici in halul asta. Ideea e ca rahaturi dintr-astea te lasa la masinile vechi: incalzire in scaune, dezaburire, clima, afisaj de bord, motorase de stergatoare, stropitoare si alte mici chestii enervante. Apar scurt circuite, se tot ard becuri, tampenii ce toaca nervi. Chestiile de baza tin mult si masina ar mai merge o galagie de km dar tot timpul apar mizerii. La urmatoarea masina veche care o iei verifica durabilitatea partii electrice.

    00
    • Partea electronica teoretic tine cam 5000ore de functionare. Acuma…poti sta pe loc cu masina pornita 5000ore si faci 0km sau poti face si 500.000km. Marca si pretul masinii nu prea conteaza, adica intre Focu sI E Class e aceeasi treaba la majoritatea sistemel

      00
  23. Hai să facem un calculel:
    Mașină nouă, 30.000 preț de listă, 26.000 achitată. Costuri leasing, Casco, taxe: 5000/5 ani. Peste 5 ani se vinde cu 15.000€. „Pierdere” 16.000.
    Aceeași mașină SH:
    Achiziție 15.000. În 5 ani, ar trebui măcar 3000 pentru înlocuit una alta. Da, știu, un român nu bagă niciodată bani în SH, doar ocazional benzină sau motorină, că a auzit el că e bine să aibă așa ceva în rezervor.
    După 5 ani, vinde mașina, mai mult de 3000€ nu poate spera, dacă a avut cât de cât grijă de ea. Altfel, probabil direct la Rabla. Punem, totuși, 3000. „Pierdere” 15.000.
    Poți să te mai joci un pic cu cifrele, dar overall, diferența financiară în 5 ani nu este foarte mare.

    00
    • De fapt, daca ma joc putin cu cifrele, pot sa reprezint exact opusul. Inteleg ca vrei sa-ti validezi cumva parerea, asa ca ai bagat cifre din stomac, dar piata auto nu e chiar asa cum o ilustrezi tu acolo.

      00
    • Exemplu:
      Skoda Superb, preturi incepand de la 28 000 euro noua.

      Gasit pe DasWeltAuto masini din 2013-2014 cu 13 000e pentru una cu 150 000 km, sau 15 000e pentru una cu 70000km (banuiesc ca reali)

      Gasit pe olx masini din 2008-2010 cu diferiti km intre 7000-10 000 euro.

      Cu 3000euro iti iei un passat din 2002

      00
    • Audi a4 b8 2009 2.0 tdi/120cp,cumparat in 2013 cu 11.3k. Pret de noua undeva la 28-30k
      Am bagat cam 3k in ea pentru reparatii in contextul in care nu am neglijato(se putea si mai putin).
      Dupa 5 ani si 25k km facuti anual in tara as vide-o cu 7-8k deci pierdere 7k nu 17k

      00
    • Ce uitati voi astia,care va luati doar masini noi,e ca n-o luati cu bani cash,ci in rate.Asta inseamna,in plus,dobinzi,CASCO(urias,de altfel),de multe ori limita de kiometri,pentru orice cacat trebuie sa mergi numai la dealer.”sarantocul” care isi ia SH plateste CASH,one time,asigurare prin efectul legii cheap si repara masina unde vrea(si daca vrea).In plus,nu-i titiie curul ca s-a scumpit euro fata de leu sau ca BNR creste dobinda de referinta.Mereu cind ma intreaba cineva care-i cea mai buna masina,raspunsul meu e,mereu,acelasi-„Aia care e platita jos”….

      00
    • @ Radu B
      și eu ce zisei, frate, mașină de 30.000, vândută peste 5 ani cu 15.000.
      @Ștefan,
      Confunzi piața auto cu piața de tigăi. Cine a dat o cârculeană de bani pe o mașină și a avut grijă de ea nu o vinde pe doi lei. Alea la doi lei sunt călărite până le-au sărit șuruburile.
      @Claudiu,
      Mult succes să vinzi un Audi de 10 ani cu 7.000.
      @Antonio,
      Dacă citeai ce am scris eu ai fi văzut că am adăugat costul dobânzii la leasing (BTW, la mașina din exemplul meu este undeva la 600€/an) și CASCO. Când o să te faci mare o să vezi că e o mare prostie să dai 15.000 € banii jos pe o mașină. Chiar și când îi ai.

      00
    • Nea Cristiane, se poate sa porti vreo discutie fara atitudinea aia superioara, de parca ai pus tu coada la pruna de fiecare data?

      Sa le luam pe rand. In primul rand, nu asa functioneaza piata auto. Dupa 5 ani nu vei lua 50% pentru orice altceva in afara de SUV. Cine iti va plati 50%, va plati simtitor peste pretul pietei. Pentru asta trebuie sa ai o oferta convingatoare si multa rabdare. N-a zis nimeni sa o dai pe doi lei, dar realisti sunt 40%.

      La fel, ai zis ca dupa 5 ani iei 15k din 30, iar dupa alti 5 ani 3k. Aici e hiba, daca face 15k, nu va scadea la 3k dupa alti 5. Repet, nu asa functioneaza piata auto, cifrele acelea le-ai bagat ca sa-ti validezi parerea. Ori e, vorba ta, tigaie si dupa 10 ani e o rabla de 3k, dar n-ai dat 15k pe ea. Ori ai dat 15k, dar o dai cu 8k dupa alti 5 ani. Alege una, insa orice ai alege, diferenta dintre achizitia nou si sh nu e nesemnificativa.

      Inainte sa iei pe altii la misto, ia arunca un ochi peste piata Audi A4 2009-2010. In zona de 7-8k e plin.

      Inainte sa o arzi, din nou, superior, tata cu asta se ocupa de peste 15 ani. Eu lucrez tot in auto, in alta tara, dar nu ma ocup de vanzari.

      00
  24. Ce masina iti face cu ochiu, suv?
    Eu daca ar fi sa imi iau un suv as merge ori pe Kia Sportage ori pe Jeep Compas – poate si Cherokee nou. Dar prefer sa mai stau cu ce am.
    Sotia are un 500X 2.0Mjet 140 cp 4×4 si e tare misto masinuta (facuta pe sasiu de Renegade)

    Personal am un A4 B7 Quattro 2.0tdi SLine si nu ma doare capu nici iarna nici vara. Nu e nici prea joasa nici inalta. Are scuturi de metal la motor si cutie, 4×4 e vis iarna si smecherie vara pe serpentine. Consumul bun – in jur de 10 in Buc si 7-8 afara. Si am talpa grea.
    A, da, ca era sa uit – an 2007, 330k km. Masina o am de noua. Cred ca dupa garantie am bagat in ea cam 10.000€. Dar e impecabila si nu imi pare rau. De noua a fost 37.000€ iar acum daca ar fi sa imi iau o masina efectiv nu stiu ce as alege.

    00
  25. Faină treabă, chiar e sezon de schimbat mașini.
    Eu las in familie o benzinara impecabila, cutie cvt și super întreținută pe care as fi luat bani de nimic in piața liberă și caut înlocuitor :)
    Kia Sorento rămâne masina principală a familiei, așa că îmi tocesc ecranele în căutare de o benzinara decentă până în 7000€. Al dracu dacă îmi închipuiam că e așa greu :)
    Baftă la toți și mașini bune să alegeți!

    00
    • da, e uimitor cât de puține benzinare automate sunt in românia. dacă mai ceri și 4×4, deja ești obraznic.

    • S-au scumpit benzinarele de cand e banarea diesel in germania…. eu mi-am adus masina de afara, 2500 euro, 150k km reali de la proprietar din 2006… in afara de freon si revizie nu a papat bani si este automata. In romania km 200k+ cereau 4000-4500… tepe grele la samsari

      00
  26. Daca tot e discutia…

    Caut si eu un Golf VI, 1.4 TSI, 122CP, echipare HighLine
    Dupa 2010 si cam pana in 150 – 170.000km.
    Masina ne-lovita si cu km reali ca am un specialist care se pricepe.

    Am gasit pe site-uri ceva, dar o oferta in plus nu strica.

    00
    • Germania la anii aia si kilometri la licitatie se vand undeva pe la 6-7k si in sus, acum tu decizi daca vrei sau nu. Eu am gasit si masini de 50-70k km dupa 10 ani dar sunt scumpe in draci si nu merita ca nu le cumpara romanul ca el stie 100% ca sunt km manariti de afara… degeaba ii arati tuv si factura din germania de achizitie, el vine cu idei preconcepute si atat stie

      00
  27. Mașină in mințile ei luată la jumătate de preț după trei ani e mit. Ma refer la mașini care au costat noi 30k+ EUR pe factura (ca prețul de catalog de cele mai multe ori este mai mare decât cel uzual de achiziție), rulate normal 20-30 mii de km pe an si întreținute corect.
    Cum mai spuneau anterior si alți comentatori, reprezentantele oferă si mașini rulate cu km putini sau relativ noi si chiar dacă mai scazi un pic prețul prin negociere, cu tot cu marja dealerului tot nu ajungi la jumătate. De obicei sunt mașini luate înapoi in regim de buy-back de la clienții particulari care își schimba mașina si nu se complica cu vândutul vechii mașini in regim particular. De aceea sunt relativ putine anunțuri de la particulari cu mașini la prima mâna care respecta criteriile de mai sus. Bine, pe unde stau, si piața e redusă ca volum/opțiuni, așa ca te uiți si in Germania / Belgia / Franța, dar prețuri mici tot la mașini rulate semnificativ găsești, nu face nimeni acte de caritate.

    00
  28. Passat 2009, Combi, DSG, Highline, motor commonrail Euro5, 140cp (270 mii km), luat anu trecut cu 4800E in Germania la licitatie dar avea o aripa lovita. Pret final in Ro cu aripa schimbata si vopsita 5500 E.
    Ulei in cutie – 700 lei.
    Distributie – tot in jur de 700 lei, nu mai stiu precis.
    Revizie – in jur de 400 lei (componente premium, ulei Motul – 60 lei litru, filtre Man/Bosch/Mahle, depinde ce oferte prind).
    Clapeta de acceleratie – 450 lei
    Ceva elemente la suspensie fata/spate approx 500 lei.
    Motoras de clima, ala din bord ca si la mine baga aer aiurea – 120 lei – din dezmembrari, baga rece/cald pe loc, probabil sunt unu din aia 10% norocosi cu interfata de diagnoza in dotare si fosti colegi de scoala la care le mai faceam temele si ii lasam sa copieze, acum mecanici. :))
    Deci approximativ 3000 lei +.
    Daca scadem consumabilele (revizii, ulei in cutie si distributie) pot zice ca am bagat in masina pana in 300E.
    Mi-am pierdut vr-o 3-4 ore sa desfac scaunele, bancheta, tot ce se mai poate desface din interior si sa le spal/curat luna si bec. Scaunele si bancheta de piele sunt foarte faine odata curatate, nu mai ai grija ca orice strop de apa lasa o pata.
    Am mai pierdut niste ore sa desfac si sa curat galeria de admisie, EGR si sa le schimb garniturile – motor mai silentios si consum mai mic cu approx 0.5l/% (acum am medie de 6.3, condus destul de tare)
    In 1 am s-au parcurs in jur de 30.000 km pe tot felul de drumuri, atostrada, nationale, forestiere (inclusiv in Muntenegru si Grecia la + 38C ).
    Gume de vara dot 2018 luate in Februarie, la oferta. Cele de iarna au venit pe masina, sunt cu dot 2016, mai merg un sezon.
    Tragem linie – ~6500 Euro o masina excelenta. Cu intretinere corecta si niste noroc mai duce minim 100.000 km.
    Inainte de Passat am avut Focus2, tot Combi cu motoru de 1.6 tdci si 110 cai Euro5. Galagios la viteza, rugina peste tot, tabla nasoala, calitate mult inferioara, am inteles ca si Mondeo e cam acelasi kkt. In schimb oricat de tare am tras de el nu am trecut de 5.7 media la %. Luat tot cu 5500E prin 2014, a mancat ceva mai multi bani ca Passatul desi era clasa mai mica, dat cu 3700E anu trecut, pot zice ca am pierdut minim 2000E in masina aia.

    @Zoso – la Passat.
    Ground Clearance 114 mm
    Ground Clearance 5.2 in OR 132 mm
    https://www.autoevolution.com/cars/volkswagen-passat-2005.html#aeng_volkswagen-passat-2005-16
    https://www.car.info/en-se/volkswagen/passat/b6-typ-3c-20-tdi-4motion-dct6-6657425/specs

    Vezi ca depinde de la editie la editie garda la sol – Highline (evident cea mai buna editie), Advance, Confortline (nu e recomandat vitezomanilor, suspensii extra-moi), R-Line, Sportline si Trendline (asta cred ca e ala eftin)

    00
  29. SUV-urile sunt la mare cautare, asa ca deprecierea e mai mica decat la alte clase de masini.

    00
  30. „car beater” are o alta semnificatie in America. E o masina veche care nu mai are nicio valoare, ar putea pica oricand, dar cu toate astea continua sa se incapataneze sa mearga. Am avut o astfel de masina, un Ford Escort din 1997 (motor de Mazda) cu AC si transmisie automata, cumparat de mine in 2002 cu 54000 KM la bord, care m-a tinut pana in 2017 cand s-a rupt cureaua de distributie. Eu stiam ca modele astea nu au probleme atunci cand se rupre cureaua, mecanicul a zis ca lui documentatia ii arata altceva si n-am vrut sa risc si l-am vandut la scrap yard (am mai luat $150). Aerul conditionat cazuse doar cu vreo 3 ani inainte si ar mai fi costat vreo $300 sa-l repar.

    De regula un car beater e folosit iarna, n-ai nevoie nici de AC, atunci cand ai vreo masina mai ca lumea si nu vrei sa o folosesti pe timp de iarna cand se da cu sare din greu

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.