De ce toate mașinile electrice insistă cu mii de cai putere?

S-a anunțat noul BMW I4. E un Seria3 electric, cu autonomie 480km și 500 cai putere. Arată bine de tot.

Dar explicați-mi ceva. Care e faza cu “are 500CP”? Unde îi folosești? De ce îi folosești? Că apeși accelerația mai tare un pic și s-a dus juma de baterie. O să cumpere bombardierii și o să facă liniuțe până la prima priză?

Nu mai bine învață jegurile astea cu electrice să folosească luminile când ninge sau plouă? Că e un pic mai util decât să se laude cu câți cai putere are mașina lor. Am văzut zilele astea prin oraș câteva Prius-uri (unele sunt pe ridesharing, altele sunt SH-uri cumpărate de civili) și două Model3 și nici unul nu avea nici un fel de lumini, deși ningea cu spume și vizibilitatea era redusă. Luminile consumă baterie, dar ăia 500CP nu?

Că ăsta e prezentul, pe lângă noii cocalari pe biclă îi avem și pe cocalarii cu electrice, care nu își mai încap în bășini că salvează planeta, dar nu ar conduce civilizat. Ce tare, o controlezi din telefon? Controleaz-o să aprindă luminile când ieși pe stradă, prostule, că ea e deșteaptă, dar tu o strici!

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

54 comentarii

  1. asa proaste sunt prius-urile alea sau slab dotate ? ziceai ca ninge si din cate stiu la astea cu senzor de lumina se aprind farurile cand pornesti stergatoarele. sa vezi la e-golf (prima generatie) ce frumos e cand pornesti dezaburirea lunetei a oglinzilor si scade autonomia cu 10 km.

    00
  2. E ca si cu pu£@, toti vor s-o aiba mare, iti da un confort psihic cand stii ca in caz de ceva nu te faci de ras.

    00
    • Am certitudinea ca se va intelege dupa urmatoarea constatare ca am pula mica, dar totusi o fac.
      Ce rost are o pula mare daca nu prestezi conform?

      00
    • @Vlad
      Am mai zis care e rostu, sa ai tu confortul ala psihic, sa mergi la pisoar si sa te uiti cu nasul usor ridicat in sus la restu, nu sa te pisi cu capul in pamant.
      Intr-un univers paralel barbatii isi masoara pu£3£3 cand ies la bere.
      In universul nostru isi compara masinile, ca is mai rusinosi ca cei din universul paralel.

      00
    • Cred ca traiesc intr-un alt univers…

      Nu-mi masor pwla nici cand ies la bere, nici masina nu mi-o compar cu a altora :(

      00
  3. Masinile electrice in mare parte e inca „the rich mans game”.

    00
  4. Pentru ca pot, cam asta ar fi raspunsul..

    00
  5. NOU
    #17

    O calci putin, se duce in gard, dauna totala: problem solved.

    00
  6. Faptul ca sunt soferi ce detin si hibride/electrice si nu isi aprind farurile nu are nici o relevanta, nu sunt ei mai speciali, nu au aparut de nu stiu unde, sunt soferi ce procedau identic si cand detineau masini cu motoare termice, si cred ca e hate gratuit sa sustinem ca cei ce detin tesla umbla fara lumini versus detinatorii de subaru sau toyota, care sunt modele la volan. Este pur si simplu civilizatia soferului roman, acelasi care sta cu detector radar si waze si „ii da” cat poate daca stie ca nu este un radar in zona, samd….

    Legat de puterea masinilor, sunt si modele cu putini cp, vezi dacia spring, renault zoe, si lista poate continua, nu au toate sute de cp.
    Modelul seria 4, ca si alte similare, are multi cp din vari motive:

    -presupun ca ai facut drive test cu o electrica, sau ai aruncat ochii pe fisa tehnica, si ai vedea ca sunt masini ce depasesc lejer 2 tone, asa ca cei 500 cp(+cuplu motor) sunt acolo sa deplaseze masina respectiva cu viteze identice fata de suratele ei propulsate de motoare termice (care au avantajul greutatii reduse)
    -au puteri ff mari pentru ca pot, si vor sa o arate, sa seduca clientul
    -performantele masinilor, in ceea ce priveste acceleratia, reprize, tot evolueaza (chiar daca dpdv handling nu e chiar ceea ce trebuie-parerea mea)
    -modelele respective sunt destinate unor clienti din toata lumea (nu chiar Romania cu dn, care nici nu aparea pe harta vw), sunt tari/clienti carora trebuie sa le oferi ceva, daca ai de gand sa le ceri peste 100k pe o masina
    -cam toate masinile moderne au functie auto pentru lumini si stergatoare, si imi e greu sa cred ca cineva le-ar pune pe manual, doar sa isi complice viata; nu am remarcat cum e la tesla, am fost atent la alte detalii, dar chiar o sa ma uit sa vad daca poti pune luminile off-si oricum, fiind toate lumini led, chiar daca le opresti, nu economisesti nimic

    00
    • Nu e chiar așa. Când lucram la Renault, aveau niște Renault Fluence electrice pe care le foloseam pentru navetă între sit-uri. De la Titu la Mioveni erau cam 80km și am plecat odată cu un Fluence din ăsta. Pe la jumătatea drumului am oprit absolut tot: radio, lumini, ventilație, nu mai semnalizam, nu mai lăsam geamurile. Abia am ajuns la Mioveni.

      00
    • ubercool, alea erau mizeriile facute de reno cand tesla avea „doar” 400km range. Nici un hate pt ei, Zoe generatia ultima e e fix ce trebuie pt oras si drumuri de 100-300km. Daca baga si o pompa de caldura pe generatia urmatoare bravo lor, sunt printre putinii care au vazut trendu (nuvb de Tesla ca e irelevant) si au investit, nu vw, nuaudi nu restu, …

      00
    • NOU
      #21

      Zoe, muistii aia care iti bagau abonament obligatoriu de 80 de euro minim lunar cu limita de km ?

      00
  7. Nu sunt toate asa, ai i3, id3, id4. Moda si ideea a fost pornita de Tesla. Trebuie sa ai un impact. La ei a fost cu – suta in 2.3 sec. Nu conteaza ca nu poti de 3 ori la rand, ca se duce juma din baterie, ca nu mai ai aceeasi putere dupa jumatate. Trebuie sa il prinzi cu ceva pe ala care dublu fata de o masina cu dotari/calitate similare. Discutabila chestia cu dotarile la Tesla, dar intelegeti ideea.
    De aia au scos intai modelele puternice/scumpe. Pe parcurs vor veni si celelalte.

    Iar nesimtiti vor fi peste tot.

    00
    • In general motorul electric pe continuu are un cuplu de invidiat, mai ales in excitatie serie, nu-i stă nimic înainte. Aduceti-vă aminte cum plecau tramvaiele vechi de pe loc, alea aveau asa ceva, plus impedimentul controlului din relee, nu electronic. Acum cu invertoare trifazice, control PWM și limitari electronice, e mai soft.

      00
  8. Mașinile electrice ieftine sunt greu de făcut.
    Face ceva tare și poți pune tehnologie cum trebuie. Altfel…

    00
    • Un motor electric si ceva electronica e muult mai ieftin decît orice termica unde ai mii de repere. Problema esentială – bateriile.

      00
  9. Masinile electrice au 2 baterii, una normala de 12V ca orice masina pentru lumini, radio….. etc si una pentru propulsie. Prius generatia a 3-a si mai noi au senzori pentru lumini. Cocalarii au acuma Tesla Model3 de iti taie calea fara semnalizare ca Musk nu a avut bani de un rezervor mai mare pentru lichidul de semnalizare, dar in schimb industria anvelopelor e fericita ca astia lasa jumatate de cauciuc la fiecare plecare de pe loc.

    00
    • Câți din ăștia cu Tesla crezi că știu că electricele au nevoie de cauciucuri speciale?

      00
    • @wd, la o masina normala bateria aia de 12 volti pentru lumini, radio, etc, se incarca prin alternator de la motorul cu combustie interna.
      La astea electrice cum se incarca? Nu cumva de la bateria principala folosita pentru propulsie? Sau se incarca de la motor care automat consuma mai mult din bateria principala?

      00
    • zarax, ar fi mișto să îți apară notificări:

      am detectat că ai mai puțin de 4mm, schimbă anvelopele!!

      bos, nu răpciugi chinezești, pune anvelope performance!!!

    • Hai bre, la mașină construită în China de ce să nu meargă gume chinezești? Fac alergie?

      00
    • @Zarax, cum adica speciale? Au vreun marcaj pe ele care sa indice ca au fost proiectate pentru masini electrice?

      00
  10. E foarte simplu: e mai ieftin.

    Că pui motor de 50kw, că pui de 500kw, el tot va consuma în funcție de cât de tare te dai la el.

    Și cum e mult mult mai ieftin decât să pui baterie mai multă, se merge pe asta ca să dea bine în broșură.

    Bine, evident nu e 1:1, mai sunt pierderi (dar la 95% eficiență sunt nesemnificative) plus mici costuri de cablaje care să ducă 500kw instant, dar în rest, range-ul o să fie cam același oricât de puternic e motorul, cât timp se menține exact același stil de condus.

    00
  11. problema mea e alta, noi astia mai saraci apoi ce facem?
    vrem la mana a doua, de 4-5 ani vechime..

    ce naiba fac io cu troaca aia plina de celule uzate?

    Doamne, nu ne abandona, lasa-ne benzinarele!

    00
    • hai bre chiar asa ”fraier” esti sa nu gasesti tu un baiat cu un garaj in cartier sa iti faca resoftare la celule ?

      00
    • Sau îi dai km înapoi la baterie..

      00
    • Aia de 4-5 ani nu e masina veche…
      da cu benzinare sh? ca nu vorbim de holy grail – dieselu atot puternic, sh? Romanii nu au bani sa isi ia masini noi, da nimeni nu zice cati bani baga constant in cazane sa le tina functionale. Eu am 2 vechituri un diesel si o benzina si ma costa anual, nu foarte mult ca am facut investiile majore din timp, dar nu stii niciodata cand te lasa ceva ce e vechi de 15 ani ( ca exemplu ambreiajul e hidraulic si pedala are o pompa pe ea, la una din masini, a lasat-o pe nevasta-mea, credeam ca e ambreiaju, rulementu (ambele schimbate in ultimii 3 ani) etc… nu, era pompa aia.

      00
    • @J
      Stai numa nitel sa vina nemtii cu kit-uri de conversie motoarelor termice in motoare pe hidrogen. Le-au convertiti ei in anii 30 sa mearga pe lemne (gazificare), asta o sa fie floare la ureche. Inteleg ca se amusina in directia aia de mai multi.
      Oricat ar fi de buna electrica, tot o incarci de doua ori pana la timisoara.

      00
  12. Prinde la limitații ăia ce și-au luat mașină de peste 40 mii euro dar ei încă vorbesc tot cu telefonul la ureche.

    00
    • Păi bluștuțu consumă și el motorină, iar când pui de 100 lei, tre’ să scurgi și ultima picătură din ei.

      00
  13. Nu știu la alea de 500, dar la asta de 83 de cai nu am posibilitatea să opresc daylightu’

    00
  14. In 15 ani cocalarii vor visa la tigai pe inductie, aduse din germania

    00
  15. In seara asta, pe la 9 am depășit pe centura BV un Logan nou ce avea aprinse POZIȚIILE! Nu credeam ca exista asa ceva.

    00
  16. NOU
    #43

    Am luat in dec Grand Cherokee Supercharged 6.2l, 707 cp. Din us. Cu 500cp stiu ce fac dar cu restul sa ma bată bosul dar nu stiu ce sa fac… o sa tracteze pe aia de ramin fără curent sau dacă au cablu le dau curent. 😀😊

    00
  17. Ca vad ca nu a scris nimeni: cu cat ai bateria mai mare la o masina electrica cu atat ai cuplu mai mult pentru ca motorul electric creste cuplul cu atat mai mult cat primeste mai mult curent. Puterea depinde de cuplu. Si evident ca exista si limitare electronica ca sa nu foloseasca prea mult curent ca masina nu poate transmite tot cuplul la pamant.

    Deci pe viitor cu cat vom avea baterii mai mari vom avea putere teoretica mai mare si producatorii vor putea alege cat sa foloseasca.

    00
    • O baterie ”mai mare” adică capacitate mai mare înseamnă autonomie mare. Cuplul mai mare este întradevăr dat de curent dar acesta depinde (de electromotor și) de rezistența internă a bateriei și de proprietatea acesteia de a oferi curent mare fără a avea modificări permanente fizice și/sau chimice (deteriorări interne).

      00
    • Baterie mai mare înseamnă doar celule mai multe. Iar celule mai multe înseamnă și curent mai mare. De obicei se foloseste acelasi motor pe toate modelele. Iau ca exemplu aici de Tesla, unde între modelele cu același motor (Model 3: Standard vs Standard Plus si Long Range vs Performance) doar marimea bateriei diferă fizic dar ele produc cai putere diferiti. Restul e din software și restul dotarilor (de ex. diferite frane la modelul Performance)

      00
    • Am mancat cacat ca bateria difera fizic la Tesla, ca am uitat. Toate au aceeasi baterie dar la modelul Standard o parte din baterie e „blocata” sa fie folosita. Practic la Standard Plus e o configuratie software ca sa poti folosi toata bateria.

      00
  18. NOU
    #48

    Acu’ câteva zile, doi borbandieri împingeau pe la Piaţa Dorobanţi o ascuţitoare din asta electrica, din bombăneala lor am înţeles că făcuseră pana prostului.
    Acuma, dacă la maşinile alea obişnuite mergi cu un pet sau o canistră la cea mai apropiată benzinărie, la astea electrice cum faci? Are slot de duracele?
    Vă rog, lamuriţi această necunoscută profundă…

    00
  19. Bai, am si eu o intrebare. Astia ce electrice (range 100-300 km) aveti si o a doua masina pe fosili pentru plimbari mai mari ? Si daca da, cum rezolvati (legal) cu locurile de parcare? :-D

    00
  20. E marketing. Ia-o asa: cine isi cumpara masina electrica si de ce? Mai ales ca virgula concluzia ar fi ca virgula costurile de rulaj nu ar fi un avantaj net fata de cele pe combustie interna (comentariile la articolul lui Eftimie). Si in plus, pentru aceeasi clasa de la acelasi producator, o electrica sau hibrida costa si cu 10.000 de euro mai mult (numar luat din voleu de pe site-ul Toyota). Vrei sa salvezi planeta? Spune-i asta lui nea Vasile care vrea doar sa isi fac treaba de colo colo cat mai ieftin. Prin urmare, ca sa vinzi masini electrice, fie le subventionezi masiv (taxe 0, incarcare gratuita cu curent de la termocentrala, etc) fie tintesti snobii; sau cocalarii cu bani. La urma urmei, fara snobi, tehnologia de consum nu ar fi avansat. Nu-ti fa griji ca isi suge ala bateria pentru 500CP la BMW-ul de 100k eur. Bucura-te ca exista fraieri care dau banii astia, ca sa aiba BMW cu ce sa plateasca corporatistii din R&D, ca apoi sa ai tu peste 10-20 ani un Pejo full electric cu autonomie de 1000km.

    00
  21. Adica vor pune mai mult de 500 de cai putere pe masinile astea?

    00
  22. e destul de simplu.
    – marketing
    – costurile unui motor electric de 200 vs 500 cai sunt foarte apropiate….asa ca mai bine il faci pe ala mai puternic pentru ca (vezi primul punct).
    – standardizare…..e mai ieftin sa faci volume pe acceasi linie de productie.
    – consumul la mers normal e fix la fel si la un motor de 200 vs 500 daca se merge cu ele la fel. deci nu mai e ca la ICE-uri unde cilindreea mai mare suge mai multa benzina gen.

    mai incolo dupa ce EV_uri devin mai mainstream o sa vedem din ce in ce mai mult idee a de under-volt, adica acelasi motor de 500CP dar pe masina ta are doar 200CP pentru ca nu ti-ai permis optiunea care o sa fie software based.

    00
    • Asta face Audi deja. E normal sa nu puna putere de etron GT pe etron sportback. Cineva trebuie sa cumpere si GT-ul.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.