Piloţii pensionaţi. De la 15.000 la 2.000 lei

Adrian Iovan e cunoscut publicului pentru relaţia sa cu creatoarea de modă Romaniţa Iovan, pentru care a omorât un om, şi mai puţin pentru activitatea sa profesională de pilot. Am zburat de două ori cu el şi omul e bun la ceea ce face. Între timp, a iesit la pensie cu 15 mii lei pe lună (150 milioane lei vechi). După recalculările de anul trecut, a rămas cu 2.000 lei, bani cu care nu poate trăi, spune el

Adrian Iovan e unul dintre oamenii cu meserii solicitante, de a cărui pricepere depindeau vieţile a 1-200 oameni. La el nu putea exista zi proastă , lipsă de chef sau sau dureri de cap.

2.000 lei e prea puţin pentru cât stres şi trauma psihică a îndurat omul.

Dar oare 15.000 lei nu era prea mult?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

90 comentarii

  1. @Raul
    E a suta oara cand aud asta: „asta ne saracea pe noi?” din ‘nspe mii de domenii, care au legatura cu statul. (pensionari, militari, politisti, fosti revolutionari, gravide, garvizi, hantipati, non-hanticapati, pensionati pe caz de „boala” etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc )

    Daca stai sa le ei pe fiecare in parte si sa calculezi… credca DA asta e unul din miile de motive pentru care a saracit statul.

    00
  2. typo … pe ici pe colo

    00
  3. Nu mai contează cât însemnau 15.000lei…ideea e că e prea mare scăderea. Totuşi, ţi-ai făcut nişte datorii, te-ai bazat pe banii ăia. Să-ţi ia peste 80% din salariu nu e uşor….

    00
  4. Nu înțeleg de ce unii nu vor să accepte principiul contributivității. În funcție de câți bani ai contribuit la sistemul de pensii atâta pensie ei. Nu contează ce ai fost și ce ai făcut, dacă ți-ai cheltuit banii cu femei și nu ai plătit contribuțiile nu încasezi pensie.
    Nu este corect ca un pensionar de lux să încaseze 15000 lei pensie iar unii care au muncit câte 30-40 de ani și au umplut silozurile țării cu cereale să traiască cu 350 de lei. Oamenii aștia cu pensii speciale au mult prea mult tupeu.

    10
  5. NOU
    #5

    Ce stres si trauma psihica ?!? Ce a facut Adrian Iovan?! E UN SOFER !!! trezirea..venitul minim in Romania e 1400 de lei si un sofer sa aiba pensia de 10 ori mai mare..nu suna deloc ciudat?

    02
  6. pai chiar tu ai zis. ti se pare mult 15.000 pentru ce a facut?

    crezi ca sunt asa multi piloti in romania si asta ne saracea pe noi?

    10
  7. Pai atunci Raul daca e sa avem aceeasi mentalitate in toate domeniile? Nu se strang cam multi?

    00
  8. Sa privim lucrurile din alt punct de vedere….
    Cat a muncit domnul Iovan?20 de ani?

    asa…in astia 20 de ani cat a avut salariul lunar?

    sa zicem ca 50.000 euro

    1 mil euro castigati (nu stiu cat dar sa aproximam)

    din astia 1 mil euro cat au mers la stat?

    300.000 de euro incluzand sanatatea impozitul…

    deci sa zicem ca 220.000 euro au fost pentru pensie…

    din astia sa ai dea pensie….

    00
  9. @zoso: hai sa punem intrebarea si invers: ok, poate ca 15.000 lei era prea mult, daca vrei tu, (zi doar ca poate nu vrei sa stii cat avea salariu daca calculul pensiei i-a iesit atata), dar oare 2.000 de lei nu e prea putin?!?

    00
  10. Da si sa stai sa te uiti la televizor si sa faci 150 de milioane…

    00
  11. Dar un chirurg bun care a operat mii de pacienti ce pensie are?

    Exista o prea mare diferenta intre pensiile militarilor, respectiv a celor ce lucreaza in justitie si restul lumii.

    Trebuie sa se faca o diferentieire corecta nu numai intre bresle, ci si in cadrul aceleiasi bresle. Nu e corect ca un militar care a fost in Afganistan sa aiba aceeasi pensie cu unul care a plimbat niste acte intr-o unitate militara.

    00
  12. Poate sa renunte la masina (cred ca are doua) si la vila. Cum sta singur, se poate muta la doua camere si sa-si ia un Logan. Cu banii care-i raman din avnzarea casei se poate descurca mai mult decat onorabil :)

    00
  13. Nu, nu era. Fiindca nea’ Iovan, sau oricare alt pilot nu vindea bere la tejghea, ci avea pe mana in mod constant, in afara de viata lui, alte cateva zeci sau poate sute. Si asta cred ca te cam consuma psihic pe termen lung, din cauza asta si ies la pensie mai devreme, sau cel putin e unul din criterii. In aceeasi categorie i-as include si pe medici, judecatori, etc. Stiu, sunt rai, corupti si orice altceva mai e la moda zilele astea. Dar cred ca oamenii de a caror mana, ochi, stapanire, pregatire, calm, ani de studiu, prezenta de spirit……………….(mai adaugati aici) depind intr-o atat de mare masura vietile altora in moduri atat de profunde trebuie rasplatiti.
    Iar faptul ca a omorat un om e destul de irelevant in discutia „pensii”.
    Iar ”omul e bun la ceea ce face” ?!?! Doh…presupun ca e, ca altfel banui ca era mort deja. Oricum, cred ca s-ar bucura sa stie ca e apreciat de un specialist in ale pilotajului de linie.

    00
  14. Ce inseamna „prea mult”?
    Daca primeste 2000 e putin, 7000 e OK, 15.000 e deja prea mult?
    Pensiile se dau dupa cum au guvernantii chef/cunostinte sau dupa o grila si evaluari obiective? Cum s-ar zice „Iovan asta e baiat fain merita 15.000, de Popescu n-a auzit nici dracu` asa ca ia doar 5000” ?

    Pensia ar trebui sa fie proportionala cu salariul, categoria de munca, vechimea in categoria respectiva si eventuale realizari deosebite (profesorat, incidente putine etc.)

    00
    • @Ovi uan: de curiozitate, ce salariu lunar avea?

      de curiozitate, pentru restul, casierele de la cora, care iau 600 lei şi bonuri cu ce pensie vor ieşi?

  15. Strict legat de intrebarea ta, pentru ceea ce au facut in timpul carierei lor, 15.000 lei nu este mult, pe langa stres, expunere la radiatii, responsabilitate, evaluarea periodica a sanatatii, durata variabila de timp in care un pilot poate fi apt de zbor, indemanare, respectarea unor standarde si rigori greu de inteles pentru cei care nu au tangenta cu domeniul, mai intra si dificultatea prin care cineva poate ajunge in scaunul de pilot tocmai datorita reglementarilor ce tin de securitatea si siguranta zborului.

    Oare cate din lucrurile astea conteaza cand alegem niste criterii generale in baza carora se calculeaza recunostinta societatii fata de un om aflat la final de cariera ? Daca acestea conteaza si se aplica, vor trebui acordate si altor categorii sociale care indeplinesc rigori similare.

    00
  16. ia uite cati le plang de mila pensionarilor cu 15 000 lei / luna…

    00
  17. si unul care da cu pickhammer-ul pe strada are pe maini viata a zeci de persoane, ca poate gaureşte magistrala de gaze. sa-i dam şi lui pensie specială

    asta cu „viata a sute de persoane” suna bine, dar e irelevanta, fiindca, inainte de alea 100 de persoane din avion, e si viata pilotului respectiv in calcul. plus ca, daca e sa o luam asa, un sofer de autocar duce vreo 70 de oameni, un vatman de tramvai, iar un conductor de metrou, spre 1000.

    zburam de 100 si ceva de ani si tot ni se pare ceva senzational

    00
  18. Aici este vorba despre merit sau despre contributivitate ?

    Banuiesc, ca Iovan avea un salariu del cel putin 10.000 de euro pe luna … din care contribuia cu o suma frumusica la fondul de pensii … cu mult mai mult ca o florareasa la colt de strada cu 600 lei salariu …

    Parerea mea este ca el trebuie sa ia pensie raportat cu suma cu care a contribuit … daca dupa acest calcul ies 2000 lej / luna atunt atat merita … daca 15000/luna atunci atat … daca 1 milion pe lina atunci un milion ;)

    00
  19. Ce ți-e o pensie de 3000 de euro în ziua de azi? Plus că nu sunt decât puțini piloți pensionați, în general ăia care n-au zburat pe MIG-uri sau Antonov-uri.

    00
  20. NOU
    #21

    Tata a fost ofiter in Armata Romaniei.

    Cand esti ofiter in armata nu ai voie:
    – sa pleci cand vrei tu din oras
    – sa ai firme, afaceri, etc
    – sa faci parte din vreun sindicat
    – sa faci parte din vreun partid politic (sau sa exprimi public optiuni politice)

    In schimb, nu doar ca ai voie, dar esti obligat(a) sa:
    – raspunzi la apel la orice ora din zi sau din noapte, si sa pleci fara ca familia ta sa stie cand te intorci (exista exercitii, aplicatii militare, etc – sunt cazuri)
    – sa executi (aproape) orice ordin
    – sa renunti la concedii/zile libere, daca ti se cere (si ti se cere)
    – sa faci garzi de noapte
    – sa raspunzi PENAL pentru orice fapta a subordonatilor tai (chiar daca, la o adica, nu esti devina)
    – lucrezi cu oameni, despre care nu stii daca au avut o zi buna sau o zi proasta, dar au acces la arme de foc, munitie, etc.

    30 de ani de cariera, mii se subordonati de-a lungul timpului.
    Scoala Militara, Academia Militara, Colegiul National de Aparare, plus alte specializari.
    Pensie taiata cu 60%.
    Primeste mai putin decat contribuia.

    Ah! Si inca ceva… nici macar nu se poate numi pensionar, fiindca nu exista definit termenul asta in lege, pentru cei care vin din sistemul militar. Tata este asistat social. Nici macar dramul de demnitate, de a se numi pensionar, nu-l mai are.

    Astia sunt oamenii care, teoretic, la orice ora din zi sau din noapte ar trebui sa se puna scut intre noi si orice dusman care ne-ar ataca tara. Oricat de neverosimila pare ipoteza asta. Riscul asta la cat se cuantifica?

    Nu vreau sa concluzionez nicicum, fiindca ar putea interveni acuza de subiectivism in discutie. Am vrut doar sa spun ce am avut de spus. Multumesc

    00
  21. @Stand up comedy – presupun ca si tu ai carnet de sofer si ai putea pilota un avion cu ochii inchisi. Eventual dansez ca tarzan prin cabina si te freci de joysticku ala misto. De pilotat, toti ne-am jucat o data in viata un simulator de zbor. Ce poate fi asa greu?

    00
  22. NOU
    #23

    Un pilot care lucreaza pentru o companie de linie romaneasca castiga intre 1.500euro(Carpatair, dupa ce iese din scoala) si 7.000e (TAROM, comandant, instructor etc).

    In strainatate un pilot cu experienta destul poate castiga pana la 15.000e lunar.

    Nu prea e frumos ca atunci cand iesi la pensie sa primeste nici 600 de euro.

    00
  23. ala care se plange ca tacsu n-are voie sa plece din oras in weekend: da de ce nu zici ca pentru asta ia 15 sau 20% in plus la salariu? Ca are minim 30 de zile de concediu pe an?

    in pla mea, ce va mai place sa va mai plangeti, cum ar zice Click.ro

    00
  24. cand avea salariu de mii de euro pe luna putea sa se gandeasca sa puna ceva deoparte pentru batranete, o pensie privata (chiar si numai cu o cotizatie de 1000 de euro pe luna, timp de 10 ani, tot erea ceva) dar probabil omu stia ca aviatorii au pensii de mii de euro asa ca si-a permis un standard de viata mai mult poate decat isi permitea si acum zace in saracie (cum zice el, ca eu cu 2000 de lei traiesc acceptabil). Fiecare sa primeasca dupa cat a cotizat la sistem, nu dupa alte criterii (gen ultimul salariu, media salariilor pe ultimele 12 luni, etc).

    00
  25. NOU
    #26

    P.S. Am uitat sa mentionez de boli profesionale. In principiu, cam toti o duc prost cu stomacul, pentru ca mananca atunci cand apuca (da, stiu, o sa spuna multi ca e de la alcool – asta e un stereotip, lasati-o balta). In plus, TOTI, dar absolut toti au probleme cauzate de stress, care se traduc in boli active, boli cardio-vasculare, etc. Mda, aia cum se cuantifica?

    @add – desi nu meriti un raspuns, fiindca n-ai bunul simt sa te exprimi civilizat, am sa fac eu dovada decentei si am sa iti raspund. Aia cu 15-20% in plus la salariu e burtologie, se primeste, intr-adevar, un spor intre 2 si 5%. 30 de zile de concediu pe an – poveste, nu se primeste atat.

    Stiu foarte bine ca multi nu au cum sa inteleaga, oricate argumente li s-ar aduce. Pentru mine e posibil, fiindca stiu exact ce si cum se intampla, stiu cum e viata unui militar. Va invit ca, totusi, sa faceti exercitiul asta. Poate veti vedea lucrurile mai clar.

    @add – raspunde-mi, eventual, la partea cu ipoteza neverosimila. Ma intreb daca vei gasi in click.ro un raspuns potrivit…

    00
  26. Nu exista oameni second-hand si oameni privilegiati. In functie de cat ai contribuit la fondul de pensii atat primesti. Daca e pilot si a platit 2 lei la pensie 2 lei sa primeasca si nimic mai mult, nu conteaza ca o sa doarma in canal.

    00
  27. Nu este corect ca un aviator sau altcineva sa aiba pensia asta decat daca a cotizat la Stat pe masura sau are o pensie privata. Din nefericire, niste inconstienti au oferit pensii speciale – fara sustenabilitate , pe langa cele sociale. A fost o pomana care a tinut cat a tinut ! Cand se da ne bucuram, cand se ia ne dam de ceasul mortii. Cine vrea pensie mare, face una privata, daca are salariu mare. Daca salariul e mic , se va multumi cu o pensie sociala. Asta fiindca nu imi doresc ca eu si fetita mea mai tarziu sa plateasca in contul unora mai mult decat ar merita ei dpdv al cotizatiilor. Clar?

    00
  28. @m: nu ar trebui sa generalizezi. Depinde foarte tare de compania la care lucreaza. Am vazut un reportaj despre niste piloti care lucrau la o firmulita care zburau cu niste avioane din al 2lea razboi mondial (intr-o zona rurala a Canadei). Aia isi curatau singuri avioanele. Pe de alta parte, azi nu mai e cum era pe vremea TWA / Pan Am (a se vedea „Catch Me If You Can”): intr-un alt reportaj vedeam un pilot din asta veteran care locuia intr-o rulota langa aerorport, si zicea ca prefera asa pentru ca e aproape de locul de munca, altfel nu ar avea cum sa ajunga la serviciu, respectiv zicea ca nu mai e ca pe vremuri dpdv material.

    00
  29. @vlad 2.000 ron este putin sau mult. Nici nu ma intereseaza. Poate pentru vila lui e prea putin. Cine vrea pensie mare trebuie sa-si faca una privata. In 1980 aviatorul castiga binisor+ avantajele meseriei, astazi de ce trebuie sa castige pensie cat 20 de pensii medii? La fel si cu militarii. Ia pus cineva sa se faca militari? Au vrut fiindca aveau avantaje. Astazi , daca au o pensie buna de 2.000 ron isi plang trecutul si prezentul. Vai, ce chin si ce destin !

    00
  30. @anonimul: militatrii sunt cele mai mari putori angajate la stat. am cunoscut cativa ofiterasi de marina, nu stiau decat sa joace carti si sa fluiere dupa gagici. frecatori de menta cu diploma si grad.

    00
  31. @cezar: nici o problema. Fie cum spui tu. Presupun ca lucrezi, si ca in aceasta calitate cotizezi la sistemul de pensii, fie el de stat sau privat. Si ca orice om te gandesti ca la un moment dat cand nu vei mai putea lucra, vei putea iesi la pensie cu pensia la care vei avea dreptul la momentul respectiv. Presupune ca ai iesit la pensie si ca de bine de rau esti multumit. La un an sau doi dupa se da o lege prin care se spune pensia ta se micsoreaza de 7 ori. Zi-mi ce vei face atunci.
    Dupa cum spuneam, e mare pensia (nesimtita cum ar spune Boc). Au spus si altii ceea ce inseamna viata de pilot (gandeste-te ca au fost cazuri de accidente in istoria Tarom, si-mi aduc aminte de un caz in Mauritania cand pilotii au avut un accident cu un Rombac 1-11 si mi se pare ca au avut de suferit consecinte (mi se pare ca si-au pierdut licenta). Zicea cineva ca un pilot ar castiga 1500 de euro. Ar trebui vazut cat era raportul leu dolar in anii 80 si cat era salariul atunci pentru a se vedea cum s-a calculat de s-a ajuns la 15.000.

    00
  32. @preferi sa ramai in anonimat: sincer cand citesc ce ai scris ma intreb daca te-ai gandit macar un minut pana sa scrii douazeci de minute.
    pe de alta parte ma bucur ca in tara asta nu a fost nici un razboi in ultimii 60 de ani. daca toti erau ca taica-tu de stresati in vreme de pace pai daca venea razboiul inseamna ca aveam o armata de sinucigasi. daca pacea pentru un militar e stresanta…
    oricum macar m-ai facut sa inteleg de ce se vorbea pe vremea comunistilor de ‘intoarcerea armelor’ :D

    00
  33. @marius: vorbim de Adrian Iovan, care a lucrat la Tarom, compania aeriana nationala de transport in Romania. Imi vine greu sa cred, mai ales in timpul lui Ceasca, se faceau astfel de manarii (nu prea cred ca aveai voie sa atingi valuta).
    Imi cer scuze fata de comentatorul care spunea intervalul de salarii din aviatie, ratasem maximul: daca faci rapid o conversie 7.000 euro (spre sfarsit de cariera) inseamna 30.000 RON. Deci o pensie de 50% din salariul ultimilor x ani cat inseamna? Exact, 15.000 RON. 2.000 RON pensie inseamna 6,66% din salariu, o scadere nitel mai drastica.
    Acuma, cat a avut omul salariu si ce a facut in timpul vietii active cu banii, este o cu totul alta discutie (mie unuia nu mi-ar placea sa ma trezesc nas in nas cu un hot in casa, care stie ca sunt pilot, si-si zice ca are ce fura de la mine din casa) (m-am imaginat in locul lui). In rest, media si-a facut treaba (cu trasul cu pusca, hotul care nu mai stiu ce a patit etc. etc.)

    00
  34. @Green: principiul contributivitatii este corect. Incorecta este modalitatea de aplicare. Daca ai fi fost la pensie acum nu ti-ar fi convenit deloc sa tii se spuna stii n-ai contribuit atunci asta e, iei atat. Trebuie sa intelegi ca nu li s-a dat oportunitatea de a decide daca sa contribuie sau nu. Legea dispune pentru viitor si nu pentru trecut.
    @Zoso: ce importanta are daca e mult sau putin din punct de vedere al legii? este atat cat trebuia sa fie conform cu legislatia in vigoare la data la care a iesit la pensie. Daca facem teoria chibritului atunci toti ar trebui sa aiba 15000 sau 600.

    00
  35. @florin: omul si-a spus punctul de vedere in cunostinta de cauza. Bineinteles ca faptul ca a alege sa fii ofiter de cariera o faceai stiind toate sacrificiile, si stiind ca in schimbul acestor sacrifcii aveai anumite avantaje, printre care acela de a iesi la pensie mai devreme fata de alte meserii (s-au mai dat exemple de regime de pensii speciale, in justitie, etc.)
    Poate nu stii dar in alte tari, din Europa, exista fel de fel de sisteme specifice si lumea e constienta de asta. In Franta spre exemplu sa lucrezi la stat, sau la anumite companii de stat, cum ar fi transporturile feroviare, beneficiezi de un regim de pensii special, si pensionare anticipata.
    Evident ca in .ro ceea ce se vede este doar asa: „moooama cata pensia nesimtita avea ala, lasa bine i-a facut ca i-a taiat sa se invetze minte, ca din cauza lu pensia nesimtzita a lu ala nu aveam noi nimica.” Dupa cum ii spuneam si lui Cezar, nu-ti doresc decat un singur lucru, sa lucrezi pana la apuca pensia, sa fii multumit ca ai apucat-o si apoi sa ti-o taie statu’ de mai bine de 7 ori. Si mai discutam atunci…

    00
  36. @Stand up comedy,@manole si altii ca ei: aveti acces la internet degeaba prieteni, sunteti niste maimute conduse de frustrari care va transforma in niste penibili.

    Interesati-va si voi ce inseamna un pilot (idiotul care compara aceasta meserie cu soferia este halucinant). Este revoltator modul de gandire al majoritatii romanilor. In State credeti ca se revolta cineva pe pilotii comerciali care sunt multimilionari??????? TRIST…FOARTE TRIST

    00
  37. NOU
    #38

    @Vlad faci mare greseala comparand bush-pilots(avioane mici, conditii extreme, piste de cacat) cu cei de la linie. Bush pilots muncesc de 10 ori mai mult decat orice pilot de linie si fac asta pentru ca vor aviatie adevarata(e cu totul alt topic) si sunt oricum destul de bine platiti pentru ca detin monopol pe zonele alea, daca nu iti aduce ala apa de la 70 km cu avionul, topesti zapada.

    Chestia cu pilotul de la American Airlines care dormea intr-o rulota langa aeroport e valabila numai pentru America, unde daca nu ai putin noroc mai bine lucrezi la McDonald’s decat sa fi pilot. Au fost cazuri in care pilotii erau adormiti de la cel de-al doilea job(nu se puteau intretine cu 1.000$ lunar) si au dat cu avionul + 50 pasageri de pamant.

    00
  38. @Linii Aeriene: bineinteles nu-i comparam, dadeam doar exemple de ceea ce inseamna piloti. De acord si cu exemplul cu rulota, se aplica pentru state.
    Pe de alta parte insa, chiar si la salariul si standardul asta, exista cazuri bizare: vezi exemplul cu aia 2 care nu erau atenti (nu-s ce faceau in cocpit si au uitat sa aterizeze, s-au trezit dupa vreo 30 45 de mine cand se dadea turnul de control de ceasul mortii sa-i localizeze). La antipozi il ai bineinteles pe acel pilot care a „amerizat” pe Hudson fara ambele motoare acum vreo 2 ani.

    00
  39. @florin: stii tu sigur (adica lucrezi in domeniu, la casa de pensii sau in aviatie) si stii cat avea ala salariu, cum i se calcula pensia, si deci inainte era rau si acu e bine?!? Omule, s-a dat o directiva, o lege, o ordonanta de urgenta, sau whatever si s-a zis, sa se taie pensiile, iar casele de pensii au aplicat ce s-a ordonat de sus. I rest my case too. Si cum ai zis tu, justice for all (sa salvezi pagina si mai discutam in vreo 20 de ani, ok?)

    00
  40. @KAKY: problema e simpla si cred ca e a treia oara cand o repet. Verifica, e la fel in orice stat: unele sisteme sunt speciale, cum ar fi aviatia, magistratura, armata etc. Vrei sa faci asta, e drept, poate fi o vocatie, dar la urma urmei nimeni nu lucreaza pe nasturi. Ai dreptate cu un singur lucru: stii in ce stat te afli… acum azi. Habar n-aveai acum 40 de ani cand ai inceput sa lucrezi cum va fi peste 40 de ani, si cum o sa iesi la pensie cu mai nimic.
    Ok, vad ca in marea majoritate lumea este absolut incantata de aceasta masura, fiind convinsa ca astfel se rezolva toate problemele, dar nimeni nu-si pune problema cum s-a ajuns ca-n 20 de ani de la Revolutie cand eram pe plus (nu mai aveam datorii externe (ma rog cu sacrificiile de rigoare, pentru cei care au prins perioada), sa ajungem in situatia asta.
    P.S. De curiozitate, KAKY, tu ce ocupatie ai? :)

    00
  41. @florin: mersi de link, banui ca e legea pensiilor aia de zise Basescu ca nu o promulga, dar pe care a promulgat-o pana la urma? O sa o imprim si o sa o citesc daca vrei tu, banuiesc ca ai citit-o deja, asa ca o sa te rog sa-mi spui la ce sa ma concentrez. O seara buna!

    00
  42. @Prefer sa raman in anonimat
    l-a obligat cineva pe tatal tau sa fie ofiter?

    hai f*ckoff , daca nu era bine , putea sa se transfere la militie .
    ciau pa

    00
  43. el poate cand lucra a avut un salariu de 5000 de euro in mana , dar poate ca 1000 ereau pe acte si 4000 sub vreo forma de plata la care nu se plateau cotizatiile la CAS si la pensie… exemplu tir-isti , care pe cartea de munca au salariul minimi si pe langa mai castiga 700…1000 de euro „in plic”…

    00
  44. @vlad Da, cotizez foarte mult si ma gandesc dupa 40 de ani sa-mi fac si pensie privata.
    E greu de inteles ca li se taie foarte mult din pensia sociala ( aia primita pomana !) si deloc din pensia sociala ( aia la care au cotizat in ultimii 40 de ani )? Nu e.

    00
  45. primeste pensie in functie de cat a contribuit ?
    acum DA , inainte de recalculare : NU

    I rest my case.
    and justice for all …

    00
  46. NU inteleg mai multe chestii..
    *de ce trebuie sa luam apararea unora care au ales sa faca ce au ales sa faca(militar,pilot,vanzator..etc)
    *toti in mod normal si constient stiu la ce se inhama, ce vor sa faca si unde vor sa ajunga (sau ar trebui sa stie).
    Da, e mai mult stres ai o raspundere mai mare.. si?!
    nu asta vrei sa faci? stii doar ce beneficii primesti in schimb!
    *stii in ce stat te afli si stii cum functioneaza politica in stat.
    ar fi normal sa avem(poate avem) anumite norme in stat sa stii cum iti planifici viata.
    lucrezi la stat, ok.. sa zicem ca statul iti garanteaza ca nu o sa ti se taie cu mai mult de 40% si salariu sau pensie, de ce? pai ar trebui procentul sa fie oricum mai mic de 50% doar de aia e stat pe el te poti baza, asa e logic sa iti ofere stabilitate.
    nu crezi in puterea statului?! te muti, iti gasesti alte ocupatii..iti strangi bani de pensie..

    00
  47. Am avut parte de o aterizare mai zglobie, nu, nu era Iovan pilot, eram cu Air Canada.
    E chiar aşa de simplu să pui în balanţă o sumă de bani pe un taler şi viaţa a 100-200 de oameni per cursă pe alt taler? E o contabilitate cu mânecuţe negre să nu se murdărească manşetele. Ar trebui să pricepem că nu e vorba de faptul că nu poate trăi cu o pensie de 2000 de lei.
    Separat de toate astea, s-a ieşit la pensie după criterii diferite. Tatăl meu s-a pensionat în 1990. A murit şi n-a apucat să mai fie umilit. Nu era militar, nici pilot în aviaţia civilă, era DOAR medic veterinar.

    00
  48. @vlad , imi permiti sa iti recomant un link ( asta daca si owner-ul blog-ul permite )
    lectura placuta !

    http://www.mmuncii.ro/pub/imagemanager/images/file/Legislatie/LEGI/L119-2010.pdf

    00
  49. @florin: deci inteleg din lege ca practic s-a eliminat orice sistem de pensie special si se calculeaza ca pentru toata lumea? Ei daca e asa atunci e clar ca pentru cel obligat sa se pensioneze nu stiu sa zicem la 50 de ani dupa legea veche speciala a personalului aeronautic va fi cotizat foarte putin cand se aplica legea ca pentru restul lumii
    @zoso: io credeam ca militarii sunt aia trimisi in misiune in afghanistan, irak sau mai stie pe unde vrea NATO (din care face si .ro parte). Din cand in cand mai mori unii pe acolo, cred ca exista pensie de urmas (unii mai aveau copii, ca tot omul), cine stie, probabil ca s-a avut grija a se taia si aia
    @cezar: ok, cotizeaza la pensia privata si roaga-te sa nu se intample ce s-a intamplat in Ungaria (unde statul a decis sa nationalizeze sistemul de pensii private) ca dup-aia sa decida el dupa bunul plac ce sa faca cu banii tai.

    00
    • @Vlad: din ce mai tin eu minte de la geografie, romania n-a mai avut razboaie din 1945. deci băieţii ăştia care plâng ca ei au apărat ţara au văzut atata acţiune cât am văzut eu la şcoala de fete.

  50. NOU
    #52

    @Prefer sa raman in anonimat:
    Auzi maestre, cu ce e tactu mai breaz decat un alt tata care e inginer constructor, are 35 de ani de santier, din care 10 ani de grupa a2-a (adica 15 de vechime), a stat ani de zile in soare, frig, ploi, vant, etc. pe la canalul Dunare-Bucuresti, pe la Casa Poporului, pe la metrou, Aeroportul Henri Coanda, drumuri si sosele nationale pe care militarul de tac-tu isi plimba masina? Tata a iesit la pensie cu 2300 de lei dupa o VIATA de munca si nu mai plange pe umarul nimanui, ori voi si alde Iovan si alti rahati de genul v-ati invatat sa ziceti ca nu aveam voie sa fac aia si aia si aia! De ce plm s-a facut tactu militar?!??? Daca se facea muzician, cred ca avea voie sa paraseasca garnizoana, nu? Nu stia la ce se asteapta de la viata de militar??
    Crezi ca de tata nu au depins poate mii de vieti ca a facut drumul sau podul bun, ca sa nu se prabuseasca cand circula tac-tu cu masina pe el?!?? De fiecare din noi depind vieti, zilnic, avem toti pensii speciale? Si de Dorel depind vieti, asa cum zicea cineva mai sus, daca da gaura cu pickhamerul in conducta de gaze?
    Mai lasati-ma in pewla goala cu cacaturile voastre si puneti in plm osul la treaba!
    La treba, nu la mana intinsa!

    00
  51. @Ovidiu: Adrian Iovan a lucrat la Tarom, care e companie de stat. Unu la mana. Si doi la mana, nu tu-i platesti pensia, ci statul. Cum a ajuns statul in incapacitate de plata, este intrebarea…

    00
  52. @Ovidiu: inca ceva, pana la proba contrarie, fie ca lucrezi la stat sau la privat nu ar trebui sa conteze, ambele firme trebuie sa verse la stat cotizatia ta pentru pensie, deci si daca ar fi fost la privat nu ar fi contat, un pilot, un neurochirurg etc. etc. are salariu mai mare si deci pensie mai mare.

    00
  53. @ aolecks Cu tot respectul, dar esti in afara subiectului. Vino cu exemplul romanesc si explica-te !

    00
  54. NOU
    #57

    @zoso:
    De care straini Zosolino? De ei insisi poate…deja m-am saturat de toate astea…inclin sa ii dau dreptate lui Arhi…toate panzele sus pana in Greeceland!

    00
  55. De ce trebuie eu sa-i platesc o pensie de 4000 de euro unui pilot de avion care a lucrat la o companie privata? La militari am inteles, au lucrat pentru stat. Poate ca am beneficiat de serviciile aeriene ale Domnului Iovan de 3 ori in viata si atunci am platit un bilet. De ce ii platesc eu pensia si nu s-a preocupat domnia sa sa-si faca o pensie privata sau niste investitii? Ca e destul de inteligent.

    00
  56. OK, hai un compromis: 5.000 RON…

    00
  57. cu tot respectul dar vorbiti tampenii, aproape toti! daca voi aveti impresia ca un pilot castiga extrem de mult, va inselati. vorba cuiva de aici, catch me if you can e un film, nu realitate. momentan trebuie sa te bucuri ca pilot daca poti sa-ti platesti datoriile catre scoala inapoi, care apropo, sunt 150.000 euro fara dobanda. si daca mai adaugi si un type rating, de vreo 30.000 euro, te-ai „scos”. asta e prin olanda, poate ca la noi e altfel. dar salariile nu difera mult si nu ne convine nici noua sa avem salarii ca un manager incepator care sta la calculator toata ziua. insa asta este viata baieti…

    00
  58. @cezar: hai sa-ti dau tot eu exemplul romanesc. Uite de ex aici: https://ro.wikipedia.org/wiki/Tarom#Flota_scoas.C4.83_din_func.C8.9Biune
    Sa zicem ca Taromul avea pe vremea lui Ceasca 20 aeronave cu totul (au mai fost cateva care s-au prabusit:
    http://aviation-safety.net/database/operator/airline.php?var=5182
    http://aviation-safety.net/database/dblist.php?sorteer=datekey_desc&kind=%&cat=%&page=1&field=Operatorkey&var=5181
    Acu hai sa zicem, cate echipaje pe o aeronava (gandeste-te ca pe vremea aia daca aveai un zbor pe saptamana in strainatate pe o anumita destinatie era mare lucru). 2 / 3 / 5 ? Intre 80 si 200 de piloti? Sa zicem ca sunt 200 si ca au iesit toti la pensie, cu pensia lui Iovan. Li s-a taiat tuturor pensia aidoma, deci statul economiseste 13.000 RON / persoana / luna, adica 156.000 RON / persoana / an, sau 31.200.000 RON / an pt. toti, aproape 10 milioane de dolari pe an. PIB-ul Romaniei este aproape 160 de MILIARDE de dolari: https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/ro.html
    Bineinteles, nu cred ca au fost 200 de piloti, nu cred ca au avut toti salariul si pensia lui Iovan etc. Ideea e ca toate aceste sisteme de pensii afectau un numar redus de persoane, si se scoate in fata valoarea ridicata fata de medie (uitandu-se dificultatea jobului), respectiv relativ mica economie pe care o face astfel statul.

    00
  59. @cezar, aoleks a fost suficient de clar. Pentru a deveni pilot azi este extrem de dificil (nu mai punem la socoteala lista de obligatii responsabilitati si conditii de natura medicala).
    Daca nu ai bafta ca aviatia sa-ti fie traditie de familie si precum un rang nobiliar si sa-ti fie transmisa mai departe pe baza naravurilor romanesti si totusi ai in sange pasiune pentru aviatie ai posibilitatea sa iti sponsorizezi scoala de aviatie.
    Costurile nu se compara cu o facultate la spiru haret, aici este vorba despre bani seriosi:

    60.000 Eur este costul unui ATPL Frozen – iti da dreptul sa incepi sa zbori ca si copilot pentru o companie aeriana – insa nu ai completa licenta pana nu zbori 1500 de ore – fie auto-sponsorizate , fie daca ai bafta zbori mai pe degeaba la o companie aeriana pentru ca este si interesul tau .
    Aoleks nu a vorbit in afara subiectului, va rog adunati 60.000 Eur cu 1500x120eur cat costa ora de zbor + specializarea pe Boeing 737 inca 30.000Eur .
    Cati dintre voi ati avea curajul sa cheltuiti din buzunar banii astia sau faceti un credit pentru asta in conditiile in care poti foarte bine dupa ce ai licenta in buzunar sa nu te angajezi prea repede (da, e criza si in aviatie) ?
    Cand vorbim de astfel de cifre pe care multi le suporta singuri din buzunar, vi se mai pare mare cifra mentionata de zoso ?

    00
  60. daca iovan crowkiller-ul a avut o leafa de 10000 de coco si a contribuit la pensie sa ia atunci pensie………

    ideea e ca a avut o leafa de vreo 5000 de euroi si dupa 10 ani de pilotaj a iesit cu 4000 de euroi ( 80% din ultimul salariu) ceea ce e aberant- ar trebui sa primeasca pe schema normala de contributii………..

    cand a avut 5000 de euroi isi putea face o pensie privata si acum nu mai chitaia ca nu mai are……………..

    asta cu 100 de oameni e vrajeala…………ia vezi cati are in mana un operator la cernavoda , care nu face decat sa apese un buton si gata………….nu cumva vreo 100.000???

    00
  61. @animalutul20.. trebuie vazut de ce nu ia pensie de 4000 Eur si ala de la Cernavoda.
    NU mai traim in epoca egalitarista, sunt categorii sociale care merita mai mult decat ceilalti pentru ca au reprezentat o elita. Pentru ca tie, nu ti-a cazut un avion pe casa, pentru ca centrala de la Cernavoda n-a explodat, pentru ca incendiul de la doua strazi distanta a fost stins si asa mei departe. Astea sunt meserii unde nu-ti permiti sa n-ai chef de munca.
    As vrea sa va ganditi de cate ori ati frecat duda la munca. Oamenii astia daca freaca duda odata moare cineva. Hai s-o lasam balta cu populismul si cu capra vecinului.

    00
  62. NOU
    #65

    Omul a iesit la pensie cu15k si mai mult ca sigur si-a facut anumite planuri pe aceasta pensie (intretinerea unei vile in cea mai luxoasa zona a capitalei, plata ratelor etc.) asa ca puneti-va in pielea lui sa vedeti ca nu-i asa lejer sa te trezesti ca Boc iti fute tot. Macar daca era o masura progresiva, un plan pe termen scurt/mediu dar asa iti taie venitul, salut si la revedere

    00
  63. @zoso: slava Domnului ca nu au mai fost razboaie, ca altfel eram chemati si tu si eu daca era nevoie de noi. Iti readuc aminte totusi ca intre 45 si 89 a existat un razboi rece si estul era tot timpul sub „amenintarea” vestului (si viceversa bineinteles) (nu stiu daca stii dar am fost aproape s-o mierlim cu totii la inceputul anilor 80:
    Deci da, parerea mea e ca atat teoretic si practic, la momentul respectiv, oamenii aia isi faceau jobul si anume isi aparau tara de „dusmanii” pe care ii decidea statul la momentul respectiv (asa cum si in al II-lea razboi mondial pana la 23 August tara a fost aparata impotriva aliatilor, de exemplu).

    00
  64. Nu mi se pare o aberatie ca munca sa fie remunerata in functie de job. Adica nu ma deranjeaza ca un pilot de avioane comerciale sa castige 5…10……….15…… mii de E pe luna. Are totusi o responsabilitate uriasa. Pe langa aparatul de juma de milion de euro mai are pe mana si viata a 1…200 de persoane. Deci salariul se justifica………

    Dar. Pensia nu se mai justifica. nu sunt de acord ca sa primeasca acea pensie. Decat in cazul in care a cotizat pentru ea. Dar ma gandesc ce suma ar fi trebuit sa dea la stat (pentru pensie) ca sa poata ajunge la suma de 15.000 RON. Plus de asta nu cred ca a iesit la varsta la care ies majoritatea omaneilor. Deci avea pensie va fi distribuita pentru o perioada mult mai lunga decat a unui strungar de exemplu care iese la pensie la varsta de 65 ani.

    00
  65. @Adi: perfect, la fel de bine poti sa zici ca daca vrei poti sa te faci politician (parlamentar, ministru, presedinte) si foarte usor sa faci sa sufere un popor intreg.

    00
  66. Un pic off-topic: uite o poza mai interesanta din cockpitul unui A380: https://www.airliners.net/ .
    E drept, pilotii sunt altii :)

    00
  67. Pilot comercial nu e chiar rocket-science. Oricine poate invata sa piloteze DACA VREA(in loc sa faci finante, management sau alta facultate, te inscrii la SCOALA SUPERIOARA DE AVIATIE CIVILA ca la orice alta scoala; trebuie doar sa inveti pe rupte pentru admitere si sa ai conditie fizica buna ca sa intri pe locurile de la buget). Daca-ti gasesti job dupa aia e alta mancare de peste, problema cu care ne confruntam toti, orice am face.

    Daca ai 30 de ani si vrei sa faci scoala de piloti la privat fara admitere, atunci e scump.

    Daca o iei asa, si ca sofer de taxi daca te apuca o nebunie poti omori oameni fara sa clipesti (e suficient sa mergi cu viteza si sa ai explozie de cauciuc in piata romana si sa fii proiectat in aia 30-40 de oameni care traverseaza pe acolo).

    00
  68. Dincolo de mistourile si deraderea pe care majoritatea ati afisat o aici prin cometariile vostre, in spate se afla oameni care au crezut in ceea ce fac si au sperat ca dupa toate sacrificile vor avea macar cativa ani de liniste.

    00
  69. @Vlad: Am zis ca POTI INVATA daca vrei. Nu ca ai garantat un job.

    E mult mai greu sa inveti sa fii politician roman. Sunt necesari cativa zeci de ani de educatie in comunism, tatuci poate si mai batrani care sa te invete, si mai presus de toate trebuie sa fii cu adevarat o curva de om. Tu poti? Mi-e mi-ar fi mult mai simplu sa pilotez.

    00
  70. Adi si ce te opreste sa pilotezi?imi aduci aminte de replica uneia cand faceam scoala de soferi in timp ce treceam pe langa un tir:”se spune ca e mai usor sa conduci tiruri” asta in conditiile in care nici macar carnet de sofer nu avea.Deci…..

    00
  71. NOU
    #74

    In sprijinul acestor replici copilaresti, trebuie sa recunosc ca si eu cand eram mic ma laudam cu tata. Oamenii se maturizeaza cu timpul, desigur ca mai tarziu se vor lauda cu fratele mai mare sau cu bunicu decorat in razboi :D

    00
  72. In primul rand, avem o mana de piloti, ii numaram pe degete.
    In al doilea rand, pilotii ce vor veni dupa ce se vor pensiona cei actuali vor costa de x ori mai mult pentru ca avem o gaura de vre-o 15 ani lipsa de piloti tineri si vom inchiria de afara.
    In al treilea rand, nu poti compara responsabilitatile unui pilot cu cele ale unei caserite si nici nivelul de educatie.
    In al patrulea rand, ca sa ajungi pilot te costa zeci de mii de euro scoala, orele de zbor pentru practica, etc.
    Sunt tari in care salariul este dat in functie de responsabilitate. De exemplu un bucatar pe submarin castiga de 3 ori mai mult decat amiralul aflat la conducere pe acel submarin deoarece bucatarul are sarcina de a mentine sanatatea si bunastarea marinarilor la un nivel optim.

    00
  73. Iovan a lucrat la Blue Air in ultimul an si ceva. In restul carierei la Aviatia Utilitara si TAROM.

    00
  74. NOU
    #78

    @Gicu de la Scularie: Mah, da tacto a fost scula mare pe santier, de are pensia asa mare – cred ca era ceva commy… da’ bietu tata, care a fost cheferist si era mai asuprit decat tacto si tacso lu ala, de era ofiter, de el ce sa mai zic? Te lasam in pewla ta goala…

    00
  75. @vlad nu ma intereseaza cat de putin inseamna economia la buget. 10 milioane de dolari sau mai putin. Cei care au fost medici chirurgi si care poate au salvat sute de vieti la viata lor au pensii mici fiindca au pensii sociale si nu le-a dat nimeni pomana ca judecatorilor, militarilor si celor din aviatie. Cat au platit pe vremea lui ceasca si dupa , atat sa primeasca pensie.
    @Ramburak O iei si tu pe aratura. Eu cunosc aviatori care nu au platit niciun 60.000 eur in Romania pe cursuri si alte asemenea. Au facut scoala si dupa s-au specializat pe bani putini, ai Statului. Daca am trai in Olanda, as zice ca voi si oricum, nu as mai discuta de pensii speciale, etc.
    Stii cat are un controlor de trafic slariu la Tarom ? La 26 de ani 14.000 ron. E ok, munceste si are responsabilitati. Plateste la stat asigurari si impozite mari. Poate avea pensie mare. Cu mocaciunea nu sunt de acord. Iar daca sunteti de acord, inseamna ca puteti inghiti lesne si alte mizerii initiate de politicieni.

    00
  76. Majoritatea care ati comentat pe aici nu aveti nici macar cea mai mica idee despre un pilot. Singurul comentariu relevant a fost al „Linii Aeriene”, in rest ati aberat toti si v-ati dat cu parerea. Aveti impresia ca 5.000-7.000 de euro este o suma frumusica pt un salariu, intradevar chiar este, dar gandindu-te ca ai viata a cel putin 100 de persoane pe cursa (si pe saptamana poti sa ai peste 10 curse) e un risc enorm, si se mai adauga pe deasupra riscul teroristilor, atentatelor, vreme nefavorabila etc….Voi nu stiti prin cate examene trece un om ca sa ajunga pilot, si la ce este supus, majoritatea dintre voi nu stiu ca pentru a ajunge sa pilotezi la o companie gen Tarom (care acuma are salariile de 5.000-7.000 daca nu ma insel) tu trebuie sa ai minumum 500 de ore de zbor, ore care se acumuleaza din experienta + orele din scoala de piloti. Aveti idee cat va duce scoala de piloti + cele aprox 500 de ore? VA duce undeva pe la 70-80.000 euro in cel mai fericit caz, la toate astea se mai adauga alte costui pe care nu stau sa le enumar acum. Pe langa faptul ca investesti o suma mare de bani(care e adevarat ca o recuperezi in cativa ani), inveti pe rupte, trebuie sa fii apt fizic si psihic sa poti face asa ceva, eu consider ca o pensie de 15.000 lei este putin pt un om care a avut o asemenea responsabilitate.

    00
  77. Se pare ca nu se stie un lucru sau daca se stie nu se pune accent pe el. Iovan ca toti ceilalti cu pensii speciale au contribuit la stat cu x%. Acel x nu l-au ales ei, acel x a fost impus prin lege. Acum ca prin natura joburilor pe care le-au avut contributia la fondul de pensii a fost mai mica decat a restul poplatiei nu tine deloc de ei.
    Analizandu-se acum contributia la stat si vazand ca e cam mica in comparatie cu salariul pe care l-au avut respectiv cu pensia pe care o au acum guvernantii s-au gandit sa recalculeze acele pensii si sa le faca proportionale cu ce au contribuit.

    E un soc destul de mare sa ti se diminueze pensia cu 80% si tu sa nu poti face nimic in acest sens.

    PS : si sa nu-mi spuneti ca Iovan trebuia sa aplice la un fond de pensii private ca nu se tine

    00
  78. NOU
    #82

    @Miniacaru Paun:
    Prostovane, daca lu tacto ii placea la scoala, ajungea si el commy ca tata si lucra si el pe santier, da’ ce sa-i faci, daca nu i-a placut…a ajuns sef de gara, doi ridica si el cara, asa ca…viata e grele, ma frend!

    00
  79. nu mai degraba impozitau spaga???? si rezolvau toate problemele legate de deficitul bugetar mult discutat???

    00
  80. Buun, acesti 2000 RON reprezinta contributia reala la fondul de pensii? Daca da, case closed, inseamna ca acei 150.000 lei erau dati aiurea.
    Oricum, salariile in aceste domenii sunt ca pretul la benzina, doar inlocuiesti taxele cu spor de x, spor de y, spor de z care daca bine stiu, nu intra la contributia pt. pensii.

    00
  81. @vlad Nu intelegi fondul problemei? Nu comentez cat de mult muncesc sau cat de importanti sunt aviatorii, ci faptul ca au primit o pomana la pensie care li se diminueaza, iar eu sunt de acord cu asta. Daca e activ, sa castige 1.000.00 eur /an , la pensie sa castige conform cu cotizatia ! Gata !

    00
  82. @cezar: ok, inteleg ca te socheaza cat castiga controlorul ala aerian asa de tanar? Ei, uite ai ocazia sa vezi sau mai bine sa auzi ce face: https://www.liveatc.net/search/?icao=otp Ia si asculta aici. Eu am prins live o discutie in care am crezut ca un controlor din asta facea infarct ca un elicopter traversase axul pistei fara sa anunte sau ceva, a urlat tanti aia la pilotul ala de elicopter de numa, ceva de genul „unde va credeti? sa nu mai faceti asta niciodata, daca venea un trafic etc.” Din experienta proprie nu mi se parea Otopeni-ul un aeroport aglomerat, dar ascultandu-i parca nu e chiar asa…

    00
  83. eu pun altfel problema, daca mergem pe ideea ca recalcularea sa facut corect, adica pe principiul contributivitatii, si plecand de la presupunerea ca a facut stagiu complet, la banii pe care ii lua nu avea motiv sa se ceara afara din sistem mai repede, mie si frica sa ma gandesc care ar fi pensia „corecta” dpdv basescian la un amarat care ia 1000 RON net in mana acum si pana peste 40 de ani de acum incolo!!!!

    ca iovan ala a avut ditamai salariul! media pe cap de amarastean e intre 300 si 400 euroi!

    daca la 3000 euroi iei 2000 pensie recalculata corect la 400 euroi iei … 3000/400=0,13*2000=266 RON!!!

    mda … curat murdar coane fanica … mie ceva nu imi miroase cosher la recalcularea aia … ca nu tin minte sa fie pensii de 300 RON decat la fostii ceapisti ….

    00
  84. @Cezar, diferenta dintre noi este ca tu vorbesti din auzite, eu vorbesc in cunostinta de cauza.
    Daca citeai cu atentie ce am scris, am spus si eu ca poti face teoretic scoala de piloti gratis (daca iti permiti sa astepti dupa stat sa organizeze 10-15 locuri odata la 2 ani) si daca il ai pe tati undeva ca sa stii sigur ca intri. Altfel, cei 60.000 Eur sunt doar inceputul investitiilor in cariera de pilot.
    Aviatia se face pe bani seriosi iar seria de sacrificii financiare la care esti expus la inceput de cariera trebuie sa fie rasplatita cumva din punct de vedere financiar.

    Vis a vis de luat pe aratura.. Tarom este companie aeriana si nu are atributii de control de trafic aerian .. deci nu exista o asemenea functie in Tarom. Daca te referi la ROMATSA, intr-adevar sunt salarii mari .

    00
  85. Mi se pare aberant sa comparam meseriile intre ele: un aviator, un medic si un gunoier.
    Multi cred ca pensiile si salariile ar trebui sa fie egale :)). Dar una e sa ai pregatire si alta este sa dai cu matura. Imi place un comentariu care spune : „Pt a intra la scoala de aviatie trebuie sa inveti pe rupte si sa ai o conditie fizica buna”. Indeplinirea celor 2 conditii e sinonima cu o diferenta intre 500 lei si 5000 lei la pensie sau la salariu.
    Iar pentru cei care „invidiaza” aceste pensii „nesimtite” am un sfat: „Deveniti si voi medici, aviatori, etc” si va veti bucura de privilegii.
    P.S. Oare si cadrele militare trebuiau sa-si faca pensie privata acum 20-30 de ani pt a nu sta la mila statului ? :)

    00
  86. „2.000 lei e prea puţin pentru cât stres şi trauma psihică a îndurat omul.”

    Mi se umple curul de lacrimi..

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.