Piața auto duduie la final de 2022

Dați o raită pe site-urile tuturor importatorilor auto. Toți au stoc. Ceea ce acum doi ani era un vis acum e o realitate: toți au găsit timp să facă un nenorocit de site unde să prezinte ce au pe stoc.

Partea amuzantă nu e că a fost nevoie să vină un pic de criză ca să se pună pe treabă și să nu mai fie leneși, ci că nu au citit deloc dorințele clienților. Care erau simple, încă de acum 2-3 ani, de când prin vest au început să se interzică dizelarele prin centrele orașelor vestice. Cine cumpără acum o mașină nouă se gândește și la revânzare, în ciuda câtorva amuzanți de pe aici, dar știu ei că asta nu e o problemă reală și că nu-ți iei o mașină nouă cu gândul la revânzare, ci vezi tu atunci ce o fi.

Doar că nu. Când ai pe stoc Octavii cu 29K sau X5-uri cu 70K pe care nu le vrea nimeni, piața a vorbit. Nu înseamnă că diesel-ul e mort de tot, ci că se va vinde din ce în ce mai greu, și clienții nu vor să-și asume riscul ca peste 5 ani să se roage de cumpărători să le ia mașina.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

80 comentarii

  1. In RO dieselasul ramane destul de safe minim 10 ani. Inca poti cumpara niste motorizari ajunse la maturitate si sa nu ai griji cu masina ani buni + consum excelent + norma de poluare la zi.
    Bine, nu pentru mers bara la bara in oras si nu daca urca pretul motorinei in satelit (dar atunci o sa suferim toti, nu doar soferul de diesel).

    00
    • Deja din primul comentariu sa gasit sa caute scuze dieselurilor. Asta e deja autism la nivel de roddit.

      00
    • Ca posesor de x2 diesel (motorul B47D), vă spun cu mâna pe inimă că orice motor turbo pe benzină este superior din toate punctele de vedere unui turbodiesel de aceeași putere și cilindree. Hai, poate nu la consum, dar nici acolo diferența nu e prea mare.

      00
    • @Emil man..omul a facut un comentariu pertinent despre realitatea romaneasca .. auzi cica sa caute scuze dieselurilor…da ce plm au facut dieselurile de merita scuzate? pana cum vreo 2-3 ani erau ok si planeta nu avea nicio problema cu ele..acum trebuie sa circule doar noaptea ..de rusine?? esti cam extrimist pare-mi-se..

      00
    • @sitting duck – diiferenta la consum dintre un diesel si o benzinara noua e de maxim 30-40% care deja aproape se recupereaza din diferenta de pret la pompa unde motorina e cu 20% mai scumpa ca benzina. Mai departe daca punem la socoteala costul mai ridicat la achizitie si al reviziilor practic iesi mai ieftin cu benzinara.

      00
    • @Dinu, de acord cu tine

      00
    • Confirm ce a zis sitting duck. Am și eu un x3 2.0i, 2020. 10 în oraș (cu start-stop oprit), 7 afara. Excelent

      00
    • In 2010 daca aveai benzinar radea lumea de tine, ca esti prost ca ai consum mare.
      Acum daca ai diesel esti prost ca poluezi.
      It’s fine… timpul trece, oamenii raman la fel.

      00
    • NOU
      #9

      Confirm și eu. Am un A4 2.0 TFSI , consum în oraș maxim 9% iar afară 6.5 – 7 media pe la 7.5. Deci foarte ok. pt. un 2000 cm3 benzină.

      00
  2. Cred ca mai e si vorba de preturile care au crescut semnificativ la masini noi. Parca nu-ti mai vine sa iei logan la 14-15000. Acum 2-3ani luai cu 10.000-11.000

    00
    • Eu sofez un Logan 1.6 MPI din 2007, cand l-am luat cu 9.650 EUR.
      Azi, as da 15.000 pe unul la fel, nou. Dar nu pe o jucarie cu trei cilindri si 990 cmc.

      00
    • De ce? Cel de 999 are aceiasi putere, cuplu mai mare de la turatii mai joase, e mai usor, impozit mai mic, RCA mai mic, consum mai mic, pana si ulei intra mai putin in el. Si de probleme de fiablitate nu am auzit.

      00
    • Eu am luat in februarie un citroen c4 cu 13000 de euro cu prima de casare inclusa pt 2 rable, acum aceiasi configuratie e 16000 de euro cu prima de casare inclusa.

      00
    • Ăsta e un aspect care lumea îl uită când e vorba de inflație.

      Totul se va opri o perioadă pentru fix motivul tău care tradus înseamnă: lumea va avea nevoie de o perioadă de acomodare cu noile prețuri iar orice nu e strict necesar va fi amânat.

      Lumea va începe să ia din nou Logan la 15k doar când vor constata că și celelalte mărci au crescut semnificativ și ăsta e noul minim de fapt.

      Dar asta poate dura o vreme.

      00
    • eu l-am avut cu 1.6 16v @2009
      excelent motor, reusita masina.

      00
    • Motorul ăla de 1.6 16v chiar a fost foarte reușit păcat că nu au făcut o variantă de logan sport, un fel de logan warm hatch, s-ar fi vândut cu puțin potențial de tuning.

      00
    • @ss eu am avut 2CV. Foarte cool. Super demaraj de pe loc. Ca o motocicleta pe 4 roti. As mai co duce asa ceva. În parcurile de distracții. În 2022 mașini cu 3 cilindri e retard. 1 L 1.2 L wtf!? Pe orice fel de mașină dacă nu e motoreta. Retarzi ecolabili.

      00
  3. Dieselul tot moare de 7 ani, intre timp a aparut „mild-hybrid”, „fake-hybrid”, „woke-hybrid”, „black-hybrid-matters”, iar daca mergi foarte atent 2km reusesti sa scoti consum de 1.9 ALH.
    Mai vedem peste 5 ani, dupa ce ies din garantie cat de misto sunt hibridele astea.

    00
    • Am auzit ca dupa 5 ani se vand hibridele direct la Remat. Nici bateria n-o mai recupereaza.

      00
    • @Andrei, am o Honda Accord hybrid din 2015 . Suntem aproape in 2023 , cam 8 ani mai tarziu. Nu tot ce iese din garantie se strica automat a doua zi.

      00
    • Nu e ca si cum Toyota vinde Prius din 1997 si e printre cele mai fiabile modele facute vreodata.

      00
    • consum de ulei, sau ce?

      00
    • prietene esti la fel de ignorant ca idiotii care ti au apreciat comentariul. Exista masini hibrid cu peste 400 mii km fara probleme, o regenerare de baterie are un cost absolut rezonabil iar un element nou de baterie pt Toyota este 250 de lei. Adica dupa 6 7 ani schimbi 5 elementi faci o regenerare si ai grup motropulsor nou. Eu am hibrid in familie si am facut zeci se mii de km cu el, am testat 4 masini hibride si consumul in oras este excelent fara efort. Doar pe autostrada la viteze peste 130 km un hibrid full consuma aproximativ la fel ca un diesel sau benzina echivalent. Mergeti si testati masinile nu mai mancari rahat pe net ca miroase prostia din voi. Masinile hibride au de cele mai multe ori un motor aspirat mare in ciclu atkinson care nu are moarte si o cutie cvt la care pot aparea defectiuni majore doar daca iti bati joc de ea. Garantia pe sistemele hibrid e la toti producatorii asiatici de 8 ani minimum pana si la Renault e extinsa la 8 ani. La toyota in baza unui test hibrid se prelungeste anual si peste 6 sau 8 ani in functie de anul de productie.
      Am spus o si o repet. La rulaj in regim extra urban de peste 50 sau 60 k pe an dieselul inca e cel mai bun. Dar la tarat prin oras cu egr, ad blue, turbina, intercooler, dpf e expus unor uzuri accelerate si nu mai e rentabil.

      00
  4. Skoda octavia 2l diesel – 115 cp?? Ce dracu e asta? :)) De ce 115 cp pe ditamai masinuta?

    00
    • da stii cum trage?

      00
    • Probabil eficienta de productie. Din 2l diesel Skoda scoate 150cp si 200cp, dar costa in 30k si 50K euro.

      00
    • NOU
      #28

      da, trage ca si cum ar avea numai 115 CP. curios ca acum cativa ani din 2.0 in grupul VAG aveai macar 140 CP.

      00
    • 1.6 TDI a fost tras pe linie moarta o data cu WLTP – desi similare (bloc identic si multe componente comune) din motive de cost aducerea la euro6d (parca) costa prea mult.
      Asa sa au detunat motorul de 150CP (fac asta la Audi de ani de zile) si l-au bagat ca entrylevel.
      Pe langa noi astia care ne dorim 200-300 de ponei la roata mai sunt si unii oameni care au nevoie de o cutie care sa-i duca din punctul A in B in siguranta si, la 300Nm, nu e chiar lesinati cand 90% din timp il petreci pe DN-uri. ;))

      Vezi ca inca exista 1.0 TSI cu doar 115 ponei.

      00
    • nea @zoso un buton de edit la baiatu? ca am scris o maaare tampenie ;)))

      00
    • Ce are? Octavia 2 1.9TDI are 105cp si trage bine mersi motorul ala.

      00
    • Am Octavia cu 184cp si tot mi-e foarte greu sa o vand, desi am scazut mult de tot pretul. In afara de oferte neserioase sau schimburi fake, nu am primit nimic. In targ, lumea cauta hybrid, desi nu prea erau.

      00
    • @Pedro: ai un link?

      00
    • Trebuie sa fii scapat in cap de mic sa te apuci sa dai 29k pe o Octavia din aia.

      00
  5. (Si) preturile masinilor au ajuns aberant de mari…si ca sa mai domolesc reply-uri de românești de bossulache meltenache, de tipul ‘da’ cât vrei mha nene să dai pe o masina noua’ , vă spun atât : am un prieten grec care, când a avut Grecia acum câțiva ani problema cu datoriile și au trebuit sa scadă salarii la bugetari,sa dea bugetari afară, sa dea bonuri fiscale, sa nu mai fure asa cum se fura acum la noi, a cumpărat doua apartamente de 2 camere, in zone decente în Atena, cu 12 000, respectiv 18 000 euro (el lucra in UK , de acolo a avut bani sa le cumpere) ; a mai băgat câte 10 000 sa le refaca și acum le are închiriate…asta vis-a-vis de valoarea banilor în state eșuate cu economie neagra și gri majoritare…cum e și Romanika…si care sunt ca frunzele în bataia vântului în caz de vreo criza globală…

    00
    • Boss am citit bine 12k?

      00
    • Da , 12 000 euro , apartament mic (cum sunt la ei) , din anii 70, dar se putea locui în el chiar și fara re-amenajare . In zona ok, fara drogati, imigranti homelesi. .L-a cumpărat ‘din gura i gura’, proprietarul era disperat sa vândă , sa mai dea înapoi la bănci… Prietenul asta al meu,inainte de UK a lucrat și la noi în romanica…da, grec din upper middle class, cu faculta facuta în Anglia, ajunsese sa lucreze în România, aici a găsit job de white collar, când la ei era urgie…afacerea alor lui a falimentat, tocmai ce luaseră 300 000 de la bănci pt investiții…imi tot spunea, zâmbind când vedea avioanele de mașini din bucale : asa era si la noi înainte de spargerea petrecerii, doar ca grecii nu își luau mașini ci mici ambarcațiuni (deh mare,insule …) , e doar history repeating…sa vedem cum o sa fie la noi când o sa fie…daca o sa mai trimita cei din afara bani…logan 17 000 euro, plm…chiar ca hai sictir cum zice cineva mai jos…

      00
  6. sa nu uitam ca majoritatea auto „de buget” si pe stoc au motoare in 3 cilindri de 1.0 sau 1.2 care deja sunt anuntate ca fiind scoase din uz in urmatorii ani pentru ca au fost si sunt extraordinare … motiv oficial: nu se pot alinia la euro 7. motiv neoficial: esec tehnic!
    – e plin netul de Octavii si Dustere de 1.0. oare de ce?

    00
    • NOU
      #39

      si Ford Focus de 998cc… sub 100k km rulati la 4500-5000k oiro, din 2013-1014… pacanele de masini…

      00
    • Te salut dintr-o Octavie 2017 cu motor de 1l benzina, 115cp, dsg. F buna, am depășit 110k km fara nicio problemă. Reviziile nu le fac ceas, ci când îmi mai aduc aminte. Super buna mașina, recomand motorizarea. Consum 7-8 în oraș, 5 afară. Pe soție a prins-o poliția cu 153 pe lângă buzau, nu înțelegea de ce, credea că nu avea peste 100.

      00
  7. nenorocit de site` -> chiar pare nenorocit de site, uite cum au trantit masinile alea acolo

    00
  8. Aceleași mașini (configurații) sunt azi îm medie cu 10000 EUR mai scumpe decât acum 2-3 ani. EUR, nu lei! Iar unele mărci și-au omorât liniile de mașini accesibile și ”normale” cum le zic eu. Știți voi, o chestie care te duce în siguranță de la A la B. Eu nu găsesc nici o explicație în afara lăcomiei. Înțeleg scumpirea unor materiale, fluxuri de marfă mai riscante. Bă, dar 10K EUR în plus?!? Sictir!

    00
    • Materiile prime s-au scumpit foarte mult.
      De exemplu, „ferul” a sărit de la 650euro/tona la 1200 euro/tona. În martie- aprilie ajunsese la 2000 euro/tona.
      Și cum am zis, asta e doar un exemplu…

      00
    • pentru firme ca Toyota, VAG, Ford etc, doar la modelel de lux (>60k €) au profit de vreo 8-10% /masina
      la modele normale, profitul e sub 4%/masina
      media de profit in industrie era in 2019 aprox 6%/masina

      dar inteelg total ce spui!

      00
    • Si in acelasi timp in care au crescut toate, majoritatea producatorilor au scos din oferta masinile din clasa mica. Vreeem mai mare, sa fieeee mareeee.

      00
    • @AlexN, da, știu, ai dreptate. Eu am avut Ibiza și apoi Toledo, o mașină (deocamdată) extraordinară dpdv preț vs. ce oferă. Exact ce zici tu mi-a spus direct în față omul de la Seat când l-am întrebat de ce nu se mai produce. Pentru că se cumpăra în draci, dar profitul era prea mic.

      00
    • Nu-i inteleg pe cei 4 care au „dat bulling” la exemplul meu referitor la pretul materialelor feroase. Se poate verifica pe LME (London Metal Exchange). Nu am inventat eu preturile…

      00
    • Laurențiu…. Bre, da’ niște matematică ai făcut la școală?
      O creștere cu 500$ per tona de oțel nu ar trebui să ducă la o creștere cu 10.000$ a prețului total. Că nu e tank!
      Să zicem că toate sistemele de siguranță obligatorii au ridicat prețul. Dar nici aici nu e justificat. Prețul hardware și software nu poate fi mai mare de 1000$ per mașină. Mai ales când cer 1000$ pentru o tabletă de 10″ în loc de 7″….
      Poate au mărit salariile. Nop. Nu e nici aia!

      00
    • Fisherman- au crescut si celelalte: plastic, sticla, hartie (da, se foloseste si hartie/carton/lemn pentru ambalarea pieselor si subansamblelor), transport (era o criza mare de containere la inceputul anului si pretul crescuse de aprox. 3 ori/container).
      Eu lucrez in productie si ma lovesc zilnic de aceste modificari.
      Au crescut si salariile, daca tot ai intrebat!

      00
    • Da, că fabricile de mașini primesc piesele fiecare cu cutia ei, ca în magazin. Iar ambalajele nu se folosesc de mai multe ori, mai ales cele de lemn și carton. Zic și io, ca unul ce lucrează cu așa ceva….

      00
    • Sunt sigur ca Takata trimite airbag-urile cu basculanta!

      00
    • Da, Laurențiu, am dat minus pentru că e o minciună sfruntată asta cu creşterea prețurilor la materii prime, aruncată la înaintare de producătorii auto ca şi când noi nu putem citi nişte grafice. YoY, aproape toate au SCĂZUT, nu au crescut. De la fier, oțel, aluminiu, magneziu, cobalt etc.

      00
    • Gobb, nu te supăra, dar trăiești pe alta planeta!
      Poate ne spui și cu ce ocupi, ca să ne dăm seama unde este problema…

      00
    • Ce legătură are ocupația mea cu cititul unui grafic? Eu văd așa:
      Cauciuc: Pre-pandemie – între 125 și 150 cenți/kg. A urcat până spre 180 prin februarie 2022, iar acum e undeva la 126.
      Rola de oțel: pre-pandemie a fluctuat între 500 și 600 USD/tona. Martie 2022 aprox. 1500 USD/tona, acum e 663.
      Minereu de fier: pre-pandemie între 80 și 120 USD/tonă. Martie 2022 aprox. 155 USD/tona, acum e 89.
      Să mai continui? Te rog, dă tu exemple de materii prime care s-au scumpit de la începutul anului.
      Iar cu transportul în containere, și asta e o glumă bună: de la maximele din 2021, prețurile s-au PRĂBUȘIT! Indicele pentru transportul maritim în vrac uscat (minereuri, cereale etc.), indicele uscat baltic, a scăzut cu 83% de la vârful său de criză.
      Deci?

      00
    • Da, și combustibilul este 4 lei/litru!
      Prietene, ce consumi? Sunt invidios…

      00
    • @Laurentiu, ce zici, reușim să ieșim din seria asta de replici la mișto? Ca și @Gobb, m-am uitat pe niște grafice cu ”commodities” și cam așa e, la majoritatea e o cocoașă și apoi o scădere. Ne uităm noi aiurea? În loc să ne privești de la înălțime, ar o chestie utilă să vii cu niște detalii.

      00
    • Airbag-urile vin, poate, separat în cutii datorită măsurilor de siguranță.
      Dar întrerupătoare, motorașe, harnasament electric, geamuri, etc, vin in cutii mari. Că nu e logic din punct de vedere logistic să le ambalezi separat. Cineva trebuie să le pună în cutii și altcineva să le scoată din cutii la asamblare…. În vest, unde se fac majoritatea mașinilor, nu au fost măriri de salarii semnificative. Cel mult 5%

      00
    • Înainte de pandemie, „ferul” era 3.2lei/kg. A sărit în pandemie la 6.5 lei, apoi s-a stabilizat pe la 5 lei. Când a început războiul, a sărit pe la 9 lei și ceva. Acum s-a stabilizat in jurul valorii de 6.2-6.5 lei/kg.
      Evident, aceste preturi nu sunt pentru minereu de fier, ca nu-l bagi la strung/laser etc. sub forma aia…

      Și display-urile tot „varsate” vin?

      00
    • Da, display-urile si tot ce e piano black vin intr-o cutie mare, in care se tin parbrizele, lunetele si cam toate butoanele. Si elementele de plastic, la gramada, ca suruburile si colierele. Cutiile de viteze cate 80, direct pe podeaua TIR-ului.
      Oglinzile se livreaza cate 30 intr-o cutie, la gramada.
      /ironie

      00
  9. Vezi si la Dacia.
    Au cateva zeci de dustere pe stoc la 20000 euro :))
    Cu tot cu reducere rabla

    Le tot au din primavara-vara

    Oare de ce ?

    00
  10. clienții nu vor să-și asume riscul ca peste 5 ani să se roage de cumpărători să le ia mașina

    Peste 5 ani nu va mai exista UE.

    00
  11. Piata auto bubuie.

    Firmele cumpara masini noi si reprezinta lejer peste 80% din piata auto din Romania.

    Hai sa explicam Octavia la 29k cu motor de 115 CP.
    Are sens? O persoana fizica spune ca nu.
    Cat sunt emisiile de CO2? 115 g/km.
    Daca politica de masini a companiei cere masini cu emisii de CO2 sub 120g/km, ce masini cumpara firma?
    29k e mult? Hai sa rotunjim la 30k pentru usurinta calculelor.
    30k pe 60 luni inseamna 500 euro pe luna.
    Pentru orice persoana privata care are venituri peste 5000 euro pe luna, nu e mult.
    Pentru firme, oferta de leasing operational e la 650 euro, TVA, CASCO si service inclus, pentru 4 ani si 30.000 km pe an, avans 0.
    Daca un reprezentant de vanzari genereaza o cifra de afaceri intre 300.000 si 500.000 euro anual, o firma poate sa ii dea Octavia de 29k.
    Costul anual cu masina, excluzand combustibilul, e sub 7000 euro, TVA fiind deductibil.

    Octavia noua la 29k, dupa 4 ani si 120.000 km, incepe de la 12.000 euro la revanzare (vezi autovit).
    De aici incepe discutia pentru o persoana fizica ce trebuie sa faca pentru a putea finanta aceasta achizitie: vanzarea masinii actuale, avans din banii pusi deoparte, credit bancar, etc.

    Piata auto romaneasca nu are solutii de finantare pentru persoane fizice pentru masini noi. Ce oferte exista sunt obscen de scumpe pentru romanul mediu.
    In Germania e asa numita baloon financing in care platesti un avans decent, platesti o rata lunara decenta si apoi fie returnezi masina, fie o achizitionezi.
    Solutia de finantare e pentru masini noi si pentru masini rulate.
    Dobanzile la euro erau sub 2%.
    Daca dobanzile se duc la 10%, piata auto pentru persoane fizice face implozie.

    De fapt cresterea dobanzilor e un fenomen de distrugere a cererii pentru a reduce inflatia.
    De aceea ii vedem pe importatori ca anunta stocurile. Probabil ca scade cererea de masini noi din partea firmelor.

    00
  12. In Germania e cam 6% dobanda la euro la finantare masini rulate. Am recent un prieten ce si-a luat asa.

    00
  13. Cum să fie 30k euro o skoda octavia? Pai mai pui 10k si poti sa-ti iei lejer un q5, x3 sau glc sh destul de ok. Iar dacă nu-ti iei ai economisit 40k.

    00
    • X3 cu 40k EUR iei practic nou, ma rog, 2021 spre final, 45k pret, prin leasing, nu ingropi zeci de mii de euro si nu te doare capul de masina.
      Dupa 3 accidente in aceasta vara cu doua masini – in viata mea n-am crezut ca pot sa am asa magnet la idioti dar este un inceput pentru toate – am invatat ca masina scumpa nu se ia niciodata pe persoana fizica.
      Pe ultimul idiot l-am dus la politie, nu am vrut sa fac amiabila, dupa ce a intrat (de pe o ulita) direct in partea dreapta a X3-ului si l-am bagat vreo 2 luni in reprezentanta. Sa ii fie invatatura de minte, data viitoare sa beleasca bine ochii cand iese in bulevard.

      00
  14. Cand un Civic costa intre 33k si 39k, nu ar mai trebui sa ne mire pretul Octaviei. Au pus baietii de la honda minimum 10k in plus fata de generatia anterioara. Alta mizerie e ca au tras de preturi in sus astfel incat cu rabla + sa iesi la nivelul preturilor din restul Europei. Le doresc faliment placut.

    00
  15. Hmm nu stiu de bembeu dar la Honda si Mazda nu gasesti mai nimic in stoc, astepti 6-12 luni dupa o masina, 6 daca ai noroc.

    00
  16. Eu zic că e o prostie mare cu interzicerea diesel-ului.
    Săptămâna trecută am alimentat în Austria, undeva după Graz, spre granița cu HU. Am ajuns la Cluj (după oareșce învârteli prin Oberwart și Budapesta) și mai aveam range de 300 km (cam cât are o electrică de 100k după încărcare completă).
    Golf 8, cu 20 TDI și cutie automată. Pe autostradă am venit cu maxim 140 kmh, ACC cuplat.
    Nu poți să spui că o astfel de mașină e depășită și trebuie casată.

    00
  17. Am mașină cu motor diesel de 14 ani. Nu recomand nimănui.
    Înainte am avut o Dacie pe benzină. Nimic deosebit, probabil că asta o să-mi cumpăr și acum.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube