Cum ar trebui să lucreze importatorii auto în 2020

Primul pas: sondaj, plătit de toți, că toți vor beneficia de pe urma lui, cu ce caută oamenii când vor să cumpere o mașină.

Pasul doi: făcut un site separat de site-ul mare, de prezentare, cu mașinile aflate pe stoc în România, cu posibilitatea de a bifa chestiile aflate la punctul 1. Cum are Skoda. stoc.skoda.ro. Să fie ușor de folosit, simplu, și să meargă și de pe mobil.

Pasul trei: asigurat că informațiile de pe centralizatorul Automarket sunt corecte.

Pasul patru: profit.

Atât de simplu e. Pune-i omului la dispoziție ce ai pe stoc, poate vrea ceva de acolo. Unii poate sunt atrași de culori, alții de opțiuni, alții de bece cu led, și toți vor fi mai îndemnați să cumpere când vor afla că pot avea mașina în câteva zile și nu peste 3 luni.

Am un vecin care e mare fan BMW. Cred că e la al treilea în 10 ani de când îl cunosc. Acum câteva luni și-a luat un Superb, pentru că îl aveau pe stoc. Cât durează să îmi aduceți ce vreau? 6 luni la voi? 9 luni la voi? Dar la voi? Ah, e aici, în parcare și pot pleca cu ea? OK.

ps: pun pariu că, dacă s-ar pune de acord toți asupra acestei idei genial de simple, ar găsi cel puțin 10 motive să folosească o altă adresă decât cea standard? și ar fi foarte creativi cu adresele? stoc.marcă.ro e prea simplu, a noastră e marcă.ro/servlet/aspx/v2.1/stoc/disponibile. Hai că e ușor de reținut!

film-war-with-grandpa-1

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

50 comentarii

  1. 2 masini mi-am luat, pentru ca erau pe stoc. Am dat anunt pentru cea veche, s-a vandut instant. Imi trebuia masina urgent.

    00
  2. Vorbit la 3 reprezentante Ford despre un Focus. Doar 1 avea pe stoc o masina cu specificatiile ce le-am vrut eu. Restul nu.

    Totusi, masina aia nu era la respectivul dealer, ci la depozitul central din Curtici, AR, unde masinile erau duse cu trenul de la fabrica si asteapta sa fie repartizate la dealerii din tara. Masinile puteau fi luate de oricare dealer, dar doar 1 mi-a spus ca exista masina aia. Am cumparat-o de la el daca doar el o vedea in sistem.

    00
  3. am intrat de curiozitate pe siteul de la skoda, n-au poze stock to toate mașinile în culorile disponibile, de ce ar avea că e doar 2020 și ocupă mult spațiu

    00
    • Au facut recent un update la poze, modelele noi au. (ex – kodiaq la care ma uit eu: tocmai a fost updatat modelul. pt MY2021 au poze, pt alea vechi nu).
      In rest, da, la grupul VAG e cel mai ok cu stocurile. Ai filtre, poti compara, etc.

      00
  4. „Cât durează să îmi aduceți ce vreau? 6 luni la voi? 9 luni la voi? Dar la voi? Ah, e aici, în parcare și pot pleca cu ea? OK.”
    Exact asa am procedat si eu, asta vara, cu masina nevestii. M-au dus cu zaharelul (Tiriac Auto) vre-o doua luni pana am zis stop joc, am gasit una pe stoc la Galati, am luat avansul inapoi si, intr-o saptamana, am avut masina in curte.

    00
  5. La mine din contra: ultimele 3 mașini le-am luat doar pe comanda, livrare in min 3 luni , datorita specificațiilor exacte pe care le-am vrut. In urma cu 4 mașini, acum aprox 10 ani , am una dinasta direct de pe stoc iar datorita culorii (care alta nu era) mi-a mâncat 10 ani din viața. Deci există și o altă variantă la povestea asta. Plus la ultimele 3 mașini, culmea sa potrivit perfect timpul de așteptare cu cât am mai avut nevoie să strâng exact suma necesară pt cumpărare .
    Deci depinde de la caz la caz – eu personal nu am nimerit mașină pe stoc cu tot ce am vrut eu. Și nu prea am fost dispus la compromisuri

    00
  6. Şi vrei să vezi că au pe stoc doar 3 maşini? În combinaţii dubioase de dotări?

    00
  7. Credeam ca sunt o minoritate cei care se grabesc la o cheltuiala de asemenea anvergura.

    00
    • depinde. poate mașina actuală e la final de viață. poate trebuia să o schimbi anul trecut și ai tot așteptat. sunt tot felul de variante.

    • Poate de ce să aștepți după altă mașină dacă e una foarte apropiată de cerințele tale în oraș și nu se vinde?

      00
    • e f f naspa cand ti se spune ca trebuie sa astepti 6 luni pt masina pe care o vrei. mai ales daca ai banutii…

      00
    • nu voi intelege niciodata aceste diminutive si oamenii care le folosesc..
      „banutii” .. ce incerci sa faci? sa le subminezi importanta? 20.000 euro sunt „banuti”?

      00
  8. Eu am ales sa astept 3 luni. Ca aveau pe stoc doar Golfuri cu motoare diesel. Singura benzinara din stoc era cu motor de drujba de 1L.

    00
  9. Tu parinsa nu intelegi ceva oarecum simplu: strategia e trasata de afara, cu foarte putin loc de miscare.
    In plus, exista problema ca facand ceea ce propui tu, ii sari de fapt pe dealeri si ai lor vanzatori, chestie chiar interzisa prin unele state din US (vezi necazurile Tesla).

    Pe scurt, nu se face pentru ca nu se vrea!

    00
    • 1. Cum adica ii sari pe dealeri? De fapt ii ajuti pe dealeri fiindca promovezi masinile pe care fiecare le are pe stoc.
      2. Ce legatura au legile din Statele Unite cu cele din Romania/Europa?

      00
    • bogumil e în lumea lui.

    • Tesla voia ca tu să cumperi mașina de la ei, folosind configuratorul online, și service mai vedem noi.
      Aici tu găsești mașina la dealer, o cumperi de la dealer, o repari la dealer.

      Totuși, un site de stocuri public nu prea ajută dacă toți dealerii au aceleași configurații cu manuală și râșnițe.

      00
  10. stoc.volkswagen.ro
    stoc.seat.ro

    00
  11. Degeaba ai online stocul de masini daca la Skoda Octavia sunt 19 masini cu 1.0 TSI. La fel si diesel, 2.0TDI 115cp?
    Problema oamenilor nu cred ca e faptul ca nu gasesc online ci chiar si cand te duci in reprezentanta si ii intrebi „ce aveti pe stoc?” – „pai toate modelele astea cu motoare si echipari pentru sotia”.

    00
  12. Bai s-a scumpit Shkoda ceva de vis.

    Deci o Octavie combi cu 1.5 benzina automata e 23000E? Si nu cred c-o scoti la 20000 oricat te-ai suedeji cu ei.

    Acum 10-15ani incepeau de la 11.700. La fel si Focusul. Golful era 500-1000E mai sus. Daca vrei un motor mai normal nu de bormasina tre’ sa scoti 20000E.
    PLM!
    Si mai zicem ca e plin de cazane de 10+ani (me included).

    Fa o masina corecta la 12-15000 cu motor mai mare decat un Peroni mic si-o sa fie bataie.
    Loganul cand a aparut era o masina corecta la 5000 si un pic. A umplut o gaura mare. Aia care vroiau masina noua si nu erau dispusi sa dea 11700 cat era o skoda.

    Acum ca Shkoda a evoluat, e o gaura mare la 12000 pe care loganul full-options n-o umple.

    00
    • valoarea banilor a rămas la fel.
      tehnologia de pe mașini a rămas la fel.
      nenorociții au mărit prețurile.
      aham.

    • Vali, oare de ce Fiat are aproximativ aceleași prețuri ca acum 14 ani? Grande Punto cu Tipo.
      Și nu sînt din aceeași clasă.

      00
    • @Gogu unde ai vazut tu DSG pe 1.5 la O4? Ca vreau si eu doua.
      Vezi ca Ambitionul de pe O4 mai dotat decat style-ul de pe O3. Mult mai dotat.
      Acum ai in standard chestii la care acum 10-15 ani nu visai nici pe A8/S Klasse…

      @sly daca imi amintesc bine toate modele noi produse/vandute in UE dupa 2018 cam trebuie sa vina cu „enspe” mii de sisteme de siguranta. Uitandu-ma la versiunea Lounge nu vad niciunul din ele. Poate ca este model 2015?
      Presupun ca faptul ca e produs in afara EU (Bursa) n-are nicio legatura..

      00
    • 1) Valoarea banilor:
      Conform: https://www.inflationtool.com/euro/2005-to-present-value?amount=12000
      12000E in 2005 inseamna 15000 azi. Acum cea mai ieftina Octavie e 20000. Ne raportam la preturi de lista.

      2) Tehnologia:
      Ma astept ca pretul cu tehnologia sa fie constant. Adica o masina cu tehnologie de top acum 15 ani sa coste cat costa o masina cu tehnologie de top acum. (corelat cu inflatia bineinteles).
      Daca atunci top insemna: ESP, Xenon, senzori de ploaie/lumina.
      Acum top inseamna: lane assist/ auto pilot cu toate extra-urile/ camere etc

      Pe masura ce tehnologia se invecheste si sunt mai multi care-o produc in masa, ea se ieftineste. Normal ca n-o sa coste echiparea cu ESP acum cat costa acum 15 ani. La fel cum camerele si restul or sa se ieftineasca peste cativa ani. Atunci probabil ca si self-driving-ul (l2-l3 whatever) o sa fie top.

      3) Ma tem ca preturile merg in sus pe cand calitatea merge in jos.

      00
    • @zidanne
      Ma uitam la un O3. https://stoc.skoda.ro/car/C-2019-0725887-RO
      O4 in configuratia asta banuiesc ca o sa mearga spre 30000.

      00
    • @gogu ca dotari, O3 FL Style+ (style cu ceva chestii extra) este echivalent cu O4 Ambition.
      Pretul de acolo nu include Clever Pack (l-au scos de pe site din ratiuni de marketing)

      Cleverpack Style contine:
      Blocuri optice spate TOP LED
      Camera video spate
      Climatronic in 3 zone
      Parking Assistant
      Priza 230V si conexiune USB-C (consola fata/spate si in oglinda retrovizoare)
      Pret: 1460,13 euro la care se aplica reducere 1249,50 euro

      Cleverpack Style Plus contine:
      Faruri Matrix-LED
      Parbriz incalzit
      Adaptive Cruise Control
      Pret: 1417,29 euro la care se aplica reducere 357 euro

      Pe langa asta mai ai un 2-4% reducere de la dealer, 2-4-8% daca faci credit la ei si tot un 2-4% daca faci CASCO la ei…

      Legat de O3FL, fiind model vechi probabil vor lasa ceva mai mult din pret…

      00
    • @ zidane: fiindcă au mai multe sisteme de sigurață cele de după 2015 întărește ideea că la banii din 2006 primești mai mult în 2020.

      00
    • Sau skoda inlocuieste VW, ca parca is tot din acelasi grup, iar VW incearca sa para ceva mai select

      00
  13. La faza asta dealerii sunt fraieri ca nu exploateaza dorinta cumparatorului de a se vedea cat mai repede la volanul masinii noi.

    00
  14. Stocurile sunt făcute de importator și distribuitor( dealer).Distribuitorul își poate face stocul lui, lucru de care se ocupă în general directorii de vănzări. Care, în marea majoritate a cazurilor, sunt selectați din răndul celor mai slabi vănzători, pile sau foste secretare. Deci zero tangență cu cererea pieței, facem stoc după ureche sau cum zice patronul. După care vine importatorul la final de an și îți bagă pe găt niște răpciugi nevăndute și facturate.

    00
  15. E amuzant când vrei să cumperi, până când efectiv chiar vrei să cumperi.
    De ceva timp caut o mașină electrică. Majoritatea site-urilor nu au prețuri. Lași datele să te sune, nu te sună nimeni. Dacă te sună, telefonul vine întâi de la brand. Prima întrebare este „mai sunteți interesat?”. Apoi îți cer acordul să dea contactul la dealer. Dacă sună dealerul, aceeași întrebare „mai sunteți interesat?”. I-am spus unuia: nu, boss, stau să completez formulare pentru că n-am altceva de făcut.
    Apoi vrei să afli detalii despre „oferta aia” în care au băgat ditai bugetul de mkt. Urmează zeci de asteriscuri până ajungi la: „da, dar aia este doar pentru versiunea de top de echipare, aia cu 20K mai scumpă decât varianta normală”. Pe românește: „oferta aia e o țeapă”.
    Vrei să testezi? Nu avem. Dacă vrei s-o testezi, practic trebuie să o cumperi.
    Configuratoarele online? Ce glumă simpatică. Am încercat pentru un model. Am dat doar next, n-am adăugat nici o opțiune extra. La pasul 3 prețul era 35K, la pasul 4 prețul era 37K. Frumos upselling, nici nu-l simți.
    Un rezumat pentru cine nu are chef să citească: prețurile sunt ținute la secret, procesul este foarte greoi, parcă nimeni nu vrea să vândă.
    Și apoi văd un articol de genul „Statistica de specialitate relevă că, în topul celor mai comercializate autoturisme full electrice, conduce, după primele şapte luni, Renault – cu 285 de unităţi, urmată de Skoda (213 unităţi), Volkswagen (111), BMW (67), Hyundai (65), Nissan (42), smart şi Tesla (câte 31 de exemplare), Peugeot (24) şi Mercedes Benz (17).” (Economica).
    La cât de puține mașini se vând, este peste puterea mea de înțelegere de ce oamenii ăștia nu vor să le dea. Dar e OK, apar statisticile APIA în curând și spun că piața este în scădere, că nu mai vor oamenii să cumpere. Yeah, right. Consumatorii sunt de vină.

    00
  16. Acum 4 ani am astepat 5 luni dupa o Skoda Rapid. Data viitoare mai las din pretentii sau mai cresc bugetul si iau ceva de pe stoc.

    00
  17. Depinde de marca.
    Dealerii Opel cumpara masinile si apoi le vand ei.
    Renault/Nissan au un stoc comun pentru toti dealerii si cine vinde masina ia comisionul.

    Dar ar fi frumos asa ceva si cu selectie de dotari. De exemplu vreau scaune incalzite – bifez si fac selectia.

    Ultimele 2 masini de firma le-am comandat fara test drive, fara vizita in showroom.

    00
  18. Parca am mai spus-o … cum plm sa astepti 3 luni dupa o masina? Daca e cu finantare, mai inteleg, dar daca e cu banii jos de ce nu te sui in primul avion si te duci in alta tara sa o cumperi … bine, acum e pandemie si e mai dificil … sau, platesti un samsar 500 de euro sa-ti aduca masina noua. Apar probleme la garantie daca iti iei masina din Italia sau Ungaria in loc de Romania?

    00
    • De multe ori garantia aia de 2-4-5-6-7-9 ani e impartita cam asa:
      – 2 ani fabrica (parca atat zice UE)
      – 2/3 ani imporatorul
      – 1/2/3/4/5 ani de la dealer.

      Daca te duci sa o iei din UE risti sa ramai cu doar 2 ani.

      00
    • Unii producatori/importatori par sa fie de acord sa vii cu masina din alta tara UE si sa iti ofere garantia locala, conform informatiilor de pe site-ul propriu, cat timp cumperi masina de la un dealer auto autorizat din alta tara si o inregistrezi la dealarul autorizat de la tine din tara. De exemplu dacia uk,hyundai de si uk accepta sa vii cu masina de oriunde din Europa. Skoda in general nu, dar skoda oricum pare sa ofere prin Europa (de, uk, fr) garantia standard de 2 ani, cu exceptia romaniei unde ofera 4 si probabil ofera 4 tocmai ca sa nu vii cu masina din alta tara. Dacia ro si hyundai ro si mai tot ce e ro nu mentioneaza nimic despre masini aduse din Europa, singura garantie valabila in Romania pare a fi cea din tara de origine a autovehicului, adica daca ai masina cu numere de

      00
  19. @xxx ultima data cand am verificat la skoda era 2+2 peste tot in ue. Ca eu am 5 ani e partea a doua.
    PRo a decis ca no matter where in UE cumpărată masina ai doar 2 ani. Aia de fabrică. Revin cu link cand il găsesc.

    00
  20. Pai dealerii nu vor transparenta, vor sa intri dezorientat in showroom, preferabil habarnist, ca sa domine discutia.

    00
  21. Cu importatorii si dealerii e foarte greu in Romania . Ei vand oricum , vand si cu termene de 13 luni (pentru Skoda Karoq de exemplu in iunie cand am luat eu altceva) iar feedbackul clientului nu ajunge niciodata mai departe , ca nu se oboseste nimeni . Toti fac manevre si mint in cifrele de vanzari ca sa aiba loc – cuvant de spus in APIA (si informatii) si apoi raman cu stocurile .

    Pe langa asta , mi se pare de porc ca o Skoda Superb costa 27k pe PF prin rabla si cu alte discounturi, dar daca o iei pe firma in aceeasi varianta de dotari cu leasing e sub 23k pe PJ . Si chiar daca esti PF si te-ar interesa si ai putea opta pentru achizitie PJ se jura ca nu au pretul ala , chit ca ai mai cumparat din sistem .

    Mizerie oricum – nu poti sa-i ajuti daca ei nu vor – directii clare si usoare exista , dar trebuie sa vrei

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Ultimele articole

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.