Oare fac bine că dau prea des prioritate copiilor la trecerea de pietoni?

Am apucătura asta ciudată de a circula normal pe lângă treceri și de a da prioritate copiilor pe trecerea de pietoni mai des decât ar fi normal pentru România. Adică acolo unde Geani vede că se apropie copii de trecerea de pietoni și accelerează, eu încetinesc.

Și m-am gândit la ceva. Nu fac bine. Le dau copiilor impresia că așa ar trebui să fie normal. Dacă cumva eu îi îndemn să traverseze normal? Dacă le dau o dată prioritate și pe banda doi vine Geani cu viteză și îi accidentează? Dacă dacă dacă…

Nu e bine. Păi părinții îi învață acasă că viața e o luptă și le arată că e o luptă când îi aruncă în mașini și conduc ca imbecilii ca să îi ducă repede la școală și eu le dau civilizat prioritate?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

79 comentarii

  1. Și dacă pe banda doi vine Giani cu mare viteza, dacă nu FUGI pe trecere, ai timp sa îl vezi și sa te oprești. Morala… ? Învățați naibii copiii sa nu fuga pe trecere. Nu mai fugiți VOI cu ei pe trecere, ca asta o fac o grămadă de oameni, apuca de o aripa copilul și fuga-fuga sa prindem cardul de pietoni din urma, nu cumva sa ratam momentul. Nu exista un MOMENT sa treci strada, îl creezi tu, te oprești, te uiți, arăți intenția și treci. Dacă parintii nu învață să treacă strada cu odraslele lor, ăștia mici nu au nicio șansă să procedeze corect când sunt singuri.

    00
    • @Laura ai uitat/sarit cateva etape la partea de traversat:
      – te opresti
      – te uiti stanga si dreapta
      – arati intentia pentru traversare
      – te asiguri ca itentia ta a fost vazut-o/intealeasa inclusiv de Giani. Un contact vizual cu ochii lui Giani(poate cauta ceva prin torpedou atunci)
      – vezi ca Giani reactioneaza si vrea sa iti acorde aceea prioritate
      – observi ca Giani apasa pe o pedala de frana sau macar ia piciorul de pe cea de acceleratie
      – masina lui Giani care are poate 2 tone si ITP luat cu spaga isi micsoreaza viteza si estimezi ca se poate opri pana la picioarele tale, tine cont pe astfalt poate fi polei.
      – cand aproape s-a oprit te pui si tu in miscare si traversezi.
      Aplici pentru toate benzile lucrul acesta, chiar daca Vali a oprit pe prima banda, Giani se grabeste si nu il intereseaza de eventualele tale fracturi.
      Au murit prea multi oameni cu dreptatea/prioritatea legala pe trecerea de pietoni si din pacate o sa mai moara.

      00
    • N-avea rost sa explic toți pașii ca la prosti, orice funcționează pentru oricine, important e sa nu fugi, în nicio circumstanță. Și sa nu încerci sa traversezi pe diagonala, aia e cel mai periculos când se arunca în strada la vreo 3 metri de zebra și încep sa meargă pe carosabil către ea.

      00
    • Am patit-o cu un kinder de maxim 5 ani, colt de strada, fara vizibilitate, logan fara ABS, vara la vreo 40 si cv de grade. A venit asta micu’ in fuga, am dat in frane si ghici ce? M-am dus sanie, copilul s-a blocat, speriat probabil de scartaitul de rotilor, fix in fata masinii. Cele mai lungi secunde din viata mea pana am reusit sa opresc masina. M-am dat jos, copilul era speriat rau, mie imi treceau filme prin cap cu puscaria, i-am explicat frumos ca nu e ok sa fuga pe trecerea de pietoni niciodata. Sper sa fi inteles. Aveti grija, chiar invatati copiii sa nu fuga pe trecere, pt ca norocul meu a fost ca aveam 40 km/h si nu mai mult cu 5 la ora, probabil il atingeam. Ca si pieton, nu trec pana nu opreste masina. Am ramas fara frane, la masini decente ca varsta, pt ca niste mecanici n-au fost in stare sa prinda niste plastice la masina dupa ce au lucrat la ea si dadeau fix in furtunul de frana. Deci inca un sfat, care mai aveti frana de mana pe cablu, reglati-le cat sa le puteti folisi si in caz de urgente de genul.

      00
    • @Laurra „prosti, dar multi” vorba lui Lapusneanu.
      Nu e suficient sa iti arati intentia! Trebuie sa te asiguri in aceea traversare o poti face in siguranta, ca daca tu iti arati intentia si ala vine cu 50km/h, dar e deja la 4m de trecere nu mai opreste la timp.

      00
    • @Laurra, asta cu a da exemplu copiilor este cel mai bun sfat.

      Vad mereu parinti sau bunici grabiti sa isi duca copiii la scoala care alearga pe trecerea de pietoni sau chiar traverseaza la 10-15 metri de treccere.
      Ii inteleg ca poate uneori se grabesc (in cazul parintilor) sau nu mai au energie sa mai mearga inca 15 metri (in cazul bunicilor), dar asta este cel mai prost exemplu pentru copii. Nu poti sa te astepti ca ei sa respecte toate sfaturile tale cand sunt singuri, daca te vad pe tine ca nu respecti nimic.

      00
    • @cineva
      faza cu asigurarea s-ar aplica daca in Romania soferii ar respecta codul rutier. In realitate:

      1. eu n-am de unde sa stiu ce e in capul soferului. Sunt 1000 de situatii in care nu-i vezi mutra prin parbriz si/sau sa interpretezi corect ce face sau ce vrea sa faca
      2. o majoritate semnificativa fac semn (sau cred ca fac semn, pentru ca nici ei n-au de unde sti daca gestul a fost vazut prin parbriz), incetinesc si daca tu nu mergi pe trecere, nu opresc ci trec oricum.
      3. ca si observatie: daca nu cobor pe trecere, 75% din soferi nu opresc. Isi baga picioarele in regulament, conduita preventiva, etc (care tot din codul rutier face parte). Vezi sofer oprit la trecere, baga mare oricum, etc. Rezultatul e ca trebuie sa acceptam ca trecerea strazii pe zebra, fara semafor, e o loterie. Te uiti stanga/dreapta, cobori pe trecere incercand sa apreciezi distanta rezonabila si cam atat. Daca ai noroc si vine un sofer care si-a luat carnetul pe bune e ok. Daca nu, nu. Asta-i viata, scurta cum o fi.

      00
    • Radu, depinde de oras, in bv majoritatea soferilor opresc si iti fac semn sa treci cand esti pe trotuar si te uti stanga dreapta.

      00
    • @ cineva: Păi dacă pietonii mor cu dreptatea în mână, atunci nu ar trebui să ne concentrăm (și) pe respectarea legii de către șofer (știu și io, sancțiuni mai dure, lăsat fără permis vreo 6 luni, etc.). Că așa, văd că și tu doar dai vina pe vicime.

      00
    • L-ai văzut pe Vali cum conduce ? Că poate îți vine și ție să fugi :))

      00
    • remember baba care si-a omorat nepoata sarind in fata camionului.

      00
    • @Radu de asta ma asigur eu, nu ma bag in fata masinii ca poate m-a vazut, ca poate vrea sa imi dea prioritatea de pieton, daca franeaza, daca estimez ca are sanse sa opreasca masina atunci ma angajez in traversare .
      Dreptatea mea in fata legii, nu o sa imi faca oasele la loc sau sa ma aduca de pe lumea cealalta.
      @Gsorge Asta e treaba autoritatilor, dar ca si in alte domenii mai au mult de lucru. De luat permise la treceri de pietoni au mai luat, dar nu suficient se pare.
      Dar ca simplu om trebuie sa ai ceva instincte de conservare si sa iti dai seama minim o tona si ceva de fier iti pot provoca suficient de multe dureri, fracturi, daca te nimeresti pe traiectoria lui.

      00
    • In concluzie daca tii la viata ta ai grija cum traversezi strada indiferent daca e trecere de pietoni semaforizata sau nu, ai toate sansele sa tio iai si daca e semaforizata.

      00
  2. Nu e târziu să te faci polițist.

    00
  3. Salut. Eu am stabilit cu copilul un punct de întâlnire lângă școală. Trebuie să treacă strada chiar în dreptul școlii și are trecere de pietoni . Fără să exagerez când nu este lăsată să treacă la volan sunt femei in 3 din 4 cazuri ! Din cauza că am învățat-o să nu treacă pana nu opresc mașinile de pe ambele sensuri să vezi înjurături și claxoane de la unii ! Asta deși am văzut că se întâmplă des ca pe o banda masina să oprească iar pe cealaltă…raliu !
    Educația și bunul simț contează și pentru cei ce trec strada și pentru șoferi.

    00
    • Mai bine injurat decat calcat.

      00
    • @Mircea, din pacate aici tu esti cel care greseste. Soferii de pe sensul opus nu au nicio obligatie legala de a opri. Poate doar ca sunt unii intelegatori atunci cand vad un copil si prefera sa opreasca decat sa existe riscul ca acesta sa alerge in fata masinii.

      Art 135 Intersecţii şi obligaţia de a ceda trecerea | Regulament
      Conducătorul de vehicul este obligat să acorde prioritate de trecere şi în următoarele situaţii:
      h) pietonului care traversează drumul public, prin loc special amenajat, marcat şi semnalizat corespunzător ori la culoarea verde a semaforului destinat lui, atunci când acesta se află pe sensul de mers al vehiculului.

      00
    • Creierul lui Andrei G este rugat să se prezinte la apel.
      Nimic?
      Ok, următorul!

      00
    • ma voi umple si eu de manute rosii, dar andrei g are dreptate. acum multa vreme codul rutier asa zicea, se incetineste si se opreste daca cineva trvareseaza, erau niste precizari cu refugiu, numar de benzi si alte nebunii.

      in prezent e mult mai specific la modul citat de andrei, „pe sensul tau”. atat.

      altfel spus, atunci, daca doreais a traversezi mihai bravu la dimitrov, cu toate cele 10-12 benzi ale lui, se oprea tot bulevardul, ca aia e, nici macar refugiu de tramvai nu exista. acum trebuie sa te opresti doar cand pietonul iti intersecteaza banda.

      bine pe vremea aia erai vinovat si daca il loveai in mijlocul autostrazii…

      00
    • @Cosmin, nu inteleg cum poti sa fii atat de prost incat sa ignori efectiv ce scrie in lege si sa crezi ca pe sosele se aplica regulile pe care le-ai visat tu azi noapte.

      00
    • Nici eu nu vrea sa fiu gica contra, dar daca opreste o masina de pe sensul celalalt, pietonul are tendinta sa nu se mai uite in stanga si sa treaca :(

      00
  4. Eu zic ca faci bine. Asa invata poate ca normalitatea e in avantajul lor, iar cand vor fi soferi vor aplica exemplul tau si nu a lu Geani.

    00
  5. La ce bun să cumperi BMW, dacă stai să dai priorități?

    00
    • în România merită să iei BMW doar pentru infrastructură:

      Ai locuri de parcare albastre asigurate la orice supermarket, late, pentru noile modele.
      Trecerile de pietoni inexistente pentru că nici un pieton nu va avea curajul să traverseze când vine un BMW.
      La semafoare dacă e liber te poți băga lejer și pe roșu, nici un polițist nu te va deranja (dacă ești ceva interlop?).
      În depășiri opresc ăia de pe contrasens când te văd, nu trebuie neaparat să te stresezi să estimezi dacă ai loc de manevră.

      Mai lipsește să le facă hibrid și au rezolvat si problema impozitului :))

      00
    • Manu, sunt deja și BMW hibride, dar problema este că acum nu găsești decât noi, peste 2-3 ani când se vor găsi second or să fie interesante pentru piața românească :))
      https://www.bmw.de/de/topics/faszination-bmw/elektromobilitaet/plug-in-hybride.html

      00
  6. NOU
    #29

    Geana merita cinat cu un Ag de ka ucrainieni

    00
  7. NOU
    #30

    Vinat

    00
  8. Eu sunt pieton nesimtit care asteapta sa opresti complet pana incep sa trec. Doar daca vad o frana serioasa o sa ma gandesc sa imi pun viata in pericol ca sa salvez 5 secunde oricui.

    Hai cu minusurile
    :))

    00
    • De ce minusuri?
      Câtă vreme traversezi, nimic de comentat.

      00
    • Eu am dat minus, urăsc genul ăsta de pietoni. Dacă ai timp să treci, treci, frate, nu aștepta să opresc mașina la 0 km/h. Mai ales dacă ești bărbat și, chipurile, îți e ușor să estimezi traiectoria obiectelor în mișcare.

      00
    • Il inteleg si pe @Alex, are tot dreptul sa astepte ca masina sa opreasca complet. Si este foarte bine sa faci asa, mai ales atunci cand esti copil si nu ai suficienta experienta sa aproximezi daca ai sau nu timp sa treci.

      Insa eu personal procedez asa cum spune @ubercool cand sunt pieton. Daca vad ca soferul deja a incetinit si imi dau seama ca as putea trece in siguranta, nu are sens sa pierd eu cateva secunde pana se opreste total masina. Nu mai spunem de faptul ca il incomodez oarecum si pe sofer.

      00
    • Procedura nu este rea, dar am văzut pe alții care stau zeci de secunde în capul zebrei și nu traversează dacă nu se apropie nici o mașină, ci așteaptă să vină una și să oprească, abia apoi pășește..

      01
    • @Ubercool, eu sunt femeie și nici nu sunt șofer, așa că nu știu/pot aprecia ce distanță vor parcurge anumite obiecte care au o anume viteză.
      și eu aștept până se opresc mașinile, sau cel puțin mașina de pe banda cea mai apropiată de mine, apoi verific dacă m-a văzut și a oprit și mașina de pe banda următoare și tot așa până ajung vie și întreagă pe trotuarul celălalt.
      a funcționat pentru mine aproape 42 de ani, spre să funcționeze în continuare.
      scuză-mă că-mi pasă mai mult de propria viață și integritate corporală, decât de câteva secunde ale tale/altora.
      procedez așa pt că nu o dată mi s-a întamplat:
      – deși mașina a încetinit și eu am coborât de pe bordură, nu a oprit la trecere, a trecut peste trecere, deși mai încet
      – mașina a încetinit și a oprit, dar când a oprit ocupa deja jumătate din trecerea de pietoni
      – când e verde pt pietoni și șoferii au galben intermitent e pur și simplu ruletă rusească, știu cel puțin o trecere de pietoni de genul ăsta unde șoferii folosesc cel puțin jumătate din timpul alocat verdelui pt pietoni
      – sunt operată de scolioză, coloana mea e între niște tije fixate în șuruburi imediat sub gât și jos, deasupra noadei, mi-e teamă că și o lovitură relativ ușoară pentru alții, pentru mine ar putea avea consecințe mult mai nasoale, așa că încerc să mă protejez.

      10
  9. Daca n-o sa mai faci asa atunci si tu vei fi un Geani. Daca esti barbat educat si matur trebuie sa fii un exemplu bun pt copiii tai dar si pt ai altora.

    00
  10. Eu fac ce stiu eu ca e bine si incerc sa fac numai bine in jurul meu. Nu ma intereseaza ce fac ceilalti. Poate prin actiunea mea ii influentez si pe cei din jur sa faca la fel.

    00
  11. Poate ar trebui să adaptăm orașul după copii și nu copiii după oraș.

    00
    • Prea complicat.
      Dacă nu ai încetinit până la 30km/h sau nu ai acordat prioritate pietonilor, amendă și confiscat mașina.
      Dacă copilu nu se asigură și fuge pe trecerea de pietoni, amendă și confiscarea copilului.

      00
    • @Alin, ce inseamna sa adaptezi orasul dupa copii? Sa elimini in totalitate masinile, camioanele de transport marfa, dubele curierilor, nu?
      Si apoi mergi mai departe si adaptezi orasul dupa copii eliminand in totalitate si bicicletele (pentru ca un impact intre un copil de 7-8 ani si un biciclist de 90 kg care merge cu 15-20 km/h poate fi destul de grav, chiar fatal).

      Poti sa impui masuri pentru protectia copiilor, dar trebuie sa ii inveti si pe ei sa se fereasca, sa se protejeze. Pentru ca nu vor ramane vesnic copii si daca tu nu i-ai invatat nimic atunci cand erau mici, la maturitate vor fi niste fulgi de zapada care se vor lovi de realitatea vietii.

      00
    • Iar copiii ar trebui educați (și rutier), dar cum jumate din adulți sînt analfabeți funcțional nu mă mai miră nimic…

      10
    • Exact, cine sa-i educe pe copii daca parintii nu sunt in stare sa inteleaga ei normele de civilizatie?

      00
    • Dragi concitadini,

      Un oras civilizat se masoara dupa grija sa pentru categoriile vulnerabile, nu dupa viteza medie cu care am ajuns la Finestore sa ne luam uischi-ul ala blanao.

      Maine, poimaine, cand o sa mai moara inca un copil, sa nu uitati ca mi-am luat downvotes doar pentru ca am propus masuri fizice de calmare a traficului in orase.

      Nu va mai mintiti, politia si politicienii sunt doar oglinda societatii.

      00
    • Alin, categorii vulnerabile nu înseamnă cretini care fug eroic spre mașini și tramvaie. Aici e o problemă care nu ține musai de ăla cu mai multă masă. A se lua separat de cretinii care nu bagă în seamă pietonii fiindcă așa au chef.

      Vezi mai jos, am scris despre un borăcel care s-a luat la întrecere cu mine și mi-a sărit la 20 de cm de emblemă, fără niciun fel de străbatere.

      00
    • @Alin, ti-ai luat downvotes pentru ca ai lasat sa se inteleaga ca nu ar fi nevoie sa ne educam copiii sa fie atenti cand traverseaza. Indiferent cate masuri vei implementa tu, daca nu elimini in totalitate orice mijloc de locomotie din orase, va exista intotdeauna posibilitatea ca un copil sa fie lovit.
      Si de aceea trebuie sa ii invatam cum sa se protejeze. De aceea trebuie sa ii invatam sa nu sara pe trecerea de pietoni pana nu sunt siguri ca se poate traversa in siguranta.

      00
    • Exemplu real care ar fi fain de adptat si in Bucurest: In zona scolii limita de viteza e 30. Real e10- 20. Strada e inchisa cu bariere cand intra copii si cand ies la scoala. Este o parcare rezervata pe strada imediat la colt pt autobusul scolar si se dau amenzi daca se parcheaza acolo. Este semafor special adaptat pt copii cu lumini si pe trotuar si gard de protectie. Trecerea de pietoni aflata la 20 m distanta care nu are semafor beneficiaza de o persoana care opreste masinile si ajuta copii sa traverseze. Toata zona e impanzita de bumpere de 20 cm inaltime care rup masina daca mergi cu viteza plus ingustari artificiale ale drumului. Trecerea de pietoni e adusa la nivelul trotuarului.

      00
    • în orașul în care locuiesc, ca să ajung la serviciu, trec pe lângă o școală. încep la ora 8.
      cam pe la 7.40-7.45, când trec pe acolo, circulația la trecerea de pietoni din fața școlii este dirijată de poliția locală.
      am comentat față de niște localnici că-mi place chestia și cam înjurau poliția. dar tot îmi place situația.

      00
    • @alexnicolae, o masura foarte buna asta cu blocatul circulatiei pe strada respectiva cand incep si termina copii scoala. Doar ca nu avem suficienti politisti care sa supravegheze fiecare scoala pentru o ora dimineata, doua-trei ore la pranz si o ora seara (asta in cazul scolilor cu program in ture, pentru ca la restul este mai simplu).

      00
    • @AndreiG nu e nevoie de politisti. Sunt niste garduri mobile care le muta un angajat al scolii sau unul din parintii voluntari. Gardurile stau permanent in zona si sunt mutate in perioada respectiva. Tot ei ajuta copii care vin singuri la scoala sa treaca strada – oprind circulatia. In alta nota, tot in zona sunt si stradute care sunt blocate tot asa cu bariere mobile duminica sa se joace copii in strada.

      00
  12. Am postat acest clip pe un grup de trafic. „Experții” mi-au umplut frigiderul, după care mi-au explicat că eu am greșit, că legal nu aveam de ce să opresc și că nici Focusul albastru nu avea de ce să oprească din moment ce pietonii nu au călcat pe trecere.
    https://streamable.com/xbwsyx

    00
  13. Si sa invatam copiii sa se fereasca pe trotuare de asemenea celenterate (ma scuzati, nu imi vine sa il asemuiesc altui regn)

    https://adevarul.ro/locale/timisoara/amenda-7000-lei-smecherul-mercedes-scuipat-injurat-pieton-care-i-statea-cale-1_620e51445163ec427118968e/index.html

    00
  14. Copiii sunt imprevizibili, trebuie avut mare atentie cand se trece prin dreptul lor.

    00
    • Copiii au o scuză dar ce te faci cu oamenii maturi care fac același greșeli?

      00
    • Nu știu cum se face, dar copiii austriecilor sunt în stare să înțeleagă trecerile de pietoni de pe la 7 ani, de-aia merg singuri la școală. Inclusiv cu transport în comun, când nu e musai un drum de doar 500m. O fi de la IQ, o fi educația?

      După 10 ani și 200.000 de km de condus prin România mă cam lasă rece orice accident cu pietoni. Dacă sapi un pic în textul știrii, de multe ori descoperi că victima era puțin în mijlocul șoselei și a decis că legile fizicii se suspendă, fiindcă se grăbește undeva. Sau a sărit în fața mașinii. Sau a zis că face tramvaiul dreapta, nu e problemă.

      00
  15. Ultima sesiune de condus prin București, acum vreo patru ani: stradă de cartier, cu denivelări d-alea care-ți rup mașina dacă dai în ele cu 20 la oră, înainte și după trecerea de pietoni din fața școlii.

    Maximum 10km/h. Îmi sare în față un plod retardat, care a început să alerge de undeva din spatele mașinii, de pe trotuar, ruta aleasă fiind prin prin fața mașinii, că pe acolo îl intercepta pe ta-su, aflat pe celălalt trotuar. Când zic alergat mă refer la alergat, fără nicio străbatere apropo de ce se întâmplă în jur. Frână si oprit instant, plus multă muie.

    Bineînțeles, cretinul de părinte cu spume la gură, că era să-i omor progenitura. Un fel de „bravo, tati, să mai faci, alții e de vină orice ar fi”.

    N-am idee de câte generații de incest e nevoie să iasă așa ceva, dar, hei, viitorul României. Dă-i în căcat de șoferi terminați care nu încetinesc, dar dă-i și mai mult în căcat pe ăia care țin musai să se selecteze natural și pe părinții care nu-i altoiesc când sunt proști.

    00
    • Ca să fie foarte clar, ruta optimă a plodului către ta-su era pe sub mașina mea, cumva, prin alunecare. Cum intră ăia de la WWE în ring, din alergare, pe sub ultima coardă de jos.

      Nu știu de ce n-a ales varianta asta, bănuiesc că am mașina prea joasă sau ceva. Tot vina mea.

      00
    • Idioții ăia de la școala unde învăța au lansat baloane și au cântat un cântecel în memoria ei. Idioții ceilalți, din presă, au surprins momentul emoționant dar nu i-a dus capu să facă un reportaj în școala aia dacă se fac ore de prevenție pe circulația rutieră sau ceva.

      00
    • Hai că am reușit să postez un reply separat, bine și-așa.

      Care e faza cu asta de 15 ani, că nu-mi zic nimic paragrafele cu destin și soartă. S-a selectat natural, sau ce?

      00
  16. Simt nevoia de ceva care să înlocuiască „destinul”, „sentința crudă și neașteptată” și alte căcaturi care nu înseamnă nimic.

    A fost șoferul rupt de beat? A luat-o pe capotă cu 60 la oră pe trecerea de pietoni? Copilul a alergat eroic în fața mașinii? Avea căsti în urechi și ochii în telefon? Mi se pare relevant.

    00
  17. Deși-s posesor de BMW, opresc la trecerea de pietoni când văd pieton pe trotuar în dreptul ei cu intenția de a traversa. Pentru mine, bunul simț contează, dar aș confisca toate BMW-urile dobitocilor și i-aș face pietoni pe viață.

    00
    • Ca fapt divers, cât de plictisitoare e devenit obsesia asta cu posesorii de BMW. Mi se pare că e mai mult o frustrare ventilată la orice articol care are treabă cu traficul.

      Am avut sub cur o grămadă de mașini, de la Logan chel pe GPL și Fabia la Velar, trecând prin X5 și un M4. În dreptul școlilor tot 5-10 km/h am circulat, pe autostradă tot pe prima bandă am stat, semafoarele tot alea au fost.

      Statistic, majoritatea mizeriilor întâmplate în trafic n-a venit de la posesorii de BMW, ci de la șoferi absolut cretini. Hâr-mâr-miau-ham, „posesorii de BMW”.

      00
  18. Incepi și tu sa pricepi intr-un final cum e de fapt viața.
    Pietonul trebuie sa știe ca are prioritate și sa se asigure in același timp.
    La fel e și la soferi când intri intr-o intersecție.
    Ca altfel mori cu dreptatea in mâna.
    Îmi aduc aminte de o filmare cu tine când ai avut un accident după o depășire, el a virat stânga brusc, tu erai deja lansat.
    Tu ai avut dreptate dar in același timp se putea evita foarte ușor.

    00
  19. Nu faci bine! Fiecare copil lăsat să traverseze generază nenumărate tone de CO2 în timpul vieții sale. Chiar nu îți pasă de planetă!? How dare you!

    00
  20. Si daca tot suntem la invatat copiii cum sa traverseze la trecerea de pietoni: invatatii cand or deveni biciclisti, ca la trecerea de pietoni se opreste, nu se trece in viteza pe langa copii mici.

    Am patit de 2 ori, odata era sa ma ia unul cu glovo pe trecere, a doua oara fix in fata gradinitei, mai aveam un metru de trecut si se strecoara un idiot prin fata lor cu vreo 30 la ora.

    00
  21. Un articol (plus comentarii ) inutil daca bugetarii de la cnair aveau bunul simt sa modifice odată infrastructura asta veche de 50 de ani…de ce naiba nu or putea să vadă și să copieze modelul care da roade de la alții?? Câte familii nenorocite ar trebui sa mai fie până pun rahații ăștia un semafor cu buton la fiecare trecere de pieton?? Bine, nu pun grecii, italienii..ce așteptări de la români…

    00
    • Nu se justifica un semafor cu buton la fiecare trecere de pietoni. Asta nu ar incomoda numai soferii, dar ar incomoda destul de mult si pietonii in anumite zone mai putin circulate sau in zone cu o singura banda de circulatie pe sens (asta presupunand ca pietonii vor traversa mereu legal, nu vor trece pe rosu).

      00
    • Imi place cum aici a luat dislike-uri @Warcloud, care spune ca trebuie peste tot treceri de pieton semaforizate (cu buton), dar si eu care spun ca nu este fezabil un astfel de sistem. Ca sa folosesc o expresie consacrata de pe acest blog… i got nothing.

      00
  22. eu am locul de parcare pe partea ailalta a strazii. pe sensul cu locul de parcare de obicei e coloana, o intersectie aglomerata nesemaforizata la 50 de metri, scoala inca 10 metri mai incolo, complicat, se sta. pe sensul celalalt, se vajaie, tocmai au scapat de punctul nevralgic si toti ii dau blana.

    nu doar o data am surprins priviri crucise la modul meu de a traversa. astept coloana sa se opreasca, trec incet printre masinile stationand si ma uit in dreapta. daca nu vine nimic, ma uit scurt in stanga, nu doar o data am fost „surprins” de cate un fitipaldi pe contrasens, si dupa aia ma uit inca o data in dreapta. si dupa ai traversez ultimii 3 metri. daca nu vine nimic, dureaza aproximativ 0.5 secunde si doua miscari scurte de gat.

    00
  23. Eram pe bd Timisoara din Bucuresti pe la 06.30 dmineata… inca intuneric pe afara. In apropiere de Plaza Romania, cu vreo 20 de metri inainte de trecerea de pietoni un grup de taranusi de pe santierul din apropiere sare pe sosea sa traverseze… plm..franez si opresc la vreo 1 metru de ei. Din spate ma loveste o tanti care nu a vazut stopurile mele.

    Si tot taranusii cu gura mare ca mergeam EU cu viteza.. Bafta lor a fost ca tanti aia era prea socata ca sa ma apuc sa rup lopata din portbagaj pe cocoasa lor de jegosi.

    btw. lopata e pentru scos masina din zapada daca e cazul!

    00
  24. Mai bine scoate-i la lopată..,

    00
  25. trecerea de pietoni de langa mine are si un semn de STOP. incredibil cati soferi vad semnul de stop, pentru care opresc, constata ca nu vin masini si pornesc sa plece, neobservand pietonii angajati pe trecere carora nu le mai dau prioritate.
    in concluzie, pana nu fac contact vizual cu soferul, sa vad ca ma vede ca incerc si eu sa trec strada, nu-mi pun viata in pericol si asta ii invat si pe copiii mei.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.