Despre strategia Dacia (2014)

Nu am putut face un interviu video cu cineva de la Dacia pe temele enunțate aici, dar întrebările mele nu au rămas fără răspuns.

1) Câte Logan și câte Duster s-au vândut în România in 2013?

Logan rămâne nu doar cel mai vândut model al mărcii Dacia, ci și liderul absolut al pieței auto din România. În 2013 au fost vândute 10.101 unități.

În ceea ce privește modelul Duster, acesta a atras anul trecut 4.644 de clienți, ceea ce îl situează pe locul al treilea în clasamentul vânzărilor. Merită precizat faptul că poziția a doua în top este ocupată de modelul Sandero (inclusiv versiunea Stepway), cu 4.707 unități.

2) Cum răspund clienții români la introducerea pilotului automat și navigației în contextul măririi prețului la Logan? Clientul de Logan își dorește așa ceva pe mașina lui ?

Atât pilotul automat, cât și navigația sunt dotări opționale pentru modelul Logan, prin urmare reprezintă un cost suplimentar doar pentru acei clienți pentru care aceste echipamente sunt un criteriu important în alegerea sau configurarea mașinii dorite.

3) Renault are motoare puternice, mă refer la 1.6 dCi și 2.0 dCi. Am condus atât Logan 1.5 dCi, cât si Duster 1.5 dCi. Cred că le-ar prinde bine un plus de putere, în special Duster-ului. Experiența și studiile dvs. ce spun?

Desigur, întotdeauna putem tinde spre mai mult sau mai performant, mai ales în materie de motoare. Însă aici vorbim de o decizie de poziționare a produselor noastre în general, și a modelului Duster în special, la un nivel accesibil pentru clienți.

Atât studiile noastre cât și reacția pieței dovedesc faptul că modul de alcătuire al gamei Duster răspunde așteptărilor clienților. Poate nu este lipsit de relevanța faptul că 95% din vânzările modelului Duster sunt pe piețele externe, în principal în Europa Occidentală, adică în rândurile unor clienți foarte exigenți.

4) Canibalizează în vreun fel Duster-ul Nissan X-trail-ul sau Remault Koleos? Sau Loganul modelul Renault Clio?

Nu. Duster este un model complementar atât în gama Dacia, cât și în gama Renault (sub această marcă fiind comercializat pe piețe importante din Asia și America de Sud).

În plus, nu trebuie să uităm valul de simpatie pe care acest model îl trezește în rândul clienților mărcii. În România, cea mai bună dovadă este Asociația Club Duster, care devine tot mai vizibilă prin evenimentele și întâlnirile naționale pe care le organizează pentru posesorii acestui model.

Cât despre Logan și Clio, vorbim despre produse complet diferite: caroserie (sedan vs. hatchback), design, motorizări, echipamente, poziționare de preț. Prin urmare, clienții cărora ne adresăm cu aceste două modele nu au același profil.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

22 comentarii

  1. 2) raspunsul lor a fost intrebarea ta: e o optionala pe care o pot alege clientii, fara sa raspunda daca se vand masini cu navigatie si pilot automat;
    3)nu ii intereseaza sa puna motoare puternice pe o masina ieftina. daca vrei mai bun cumperi mai scump;
    4)Duster nu se canibalizeaza cu X-Trail. Dar sa spui ca Logan e berlina si Clio e hatch-back e o prostie. Noul Logan are 3 variante: sedan(logan standard), hatchback(sandero) si combi(MCV). Clio are si el variantele hatchback si sedan si sunt foarte asemanatoare cu cele de la Logan. Eu cred ca singura diferenta e una de preferinte:mai ieftin si mai urat(logan) sau mai scump si putin mai bun(Clio).

    00
  2. 5) De ce Dacia vinde in Romania modele fabricate in Romania cu pretul in Euro ?

    00
  3. La punctul 4 cred ca era mai bine aleasa comparatia Logan cu Symbol (fostul Clio Symbol)

    00
  4. Ciprian: pe bune?

    00
  5. Cam nimic despre strategie de fapt. Sau nu inteleg eu.
    Ok, deci studiile arata ca vesticii nu se uita la puterea masinii prea mult. Asta e. Nu au de ce probabil.
    Lipseste totusi intrebarea cheie pe care si tu si eu o tot punem cu diverse ocazii. Cutia automata. Sau pur si simplu au dat cu ignore la ea?

    00
  6. @Dragos – nu am auzit de Dacia Logan Sandero. Sandero e o gama diferite de Logan.

    00
  7. N-ai intrebat cand dracu vor vopsi Dusterul in rosu, ca nici noul model nu are aceasta culoare, culoare existenta pe Logan si Sandero?

    00
  8. De cutia automata nu ai intrebat?

    00
  9. Ciprian, deşi preţul este în euro, vei plăti în lei. Pe site-ul Dacia, în configurator, sunt anunţate valorile şi în euro, şi în lei.

    De ce se întâmplă treaba cu preţul în euro? Pentru acelaşi motiv pentru care abonamentul tău la reţeaua de telefonie mobilă sau creditul pentru cartela ta de telefonie mobilă sunt tot în euro.

    Când mergi la un interviu pentru un alt job, sunt şanse mari să-ţi spună salariul în euro, deşi tot lei primeşti.

    E mai simplu aşa.

    Oricum o să trecem la euro în viitor. Mai mult decât atât, dacă preţul era în lei, ai fi văzut cum fluctuează de la o săptămână la alta, în raport cu piaţa valutară. Apoi îi înjurai că sunt ţepari, când oamenii îşi adaptau afacerea la situaţia economică. În loc să injuri politicienii, care provocă instabilitatea politică pe care se dă vina în evoluţia cursului leu-valută.

    M-am săturat de valul ăsta de înjurii/critici nefondate sau nejustificate la adresa Dacia doar fiindcă este din România. Dacă nu s-ar fi făcut vreodată Dacia la noi în ţară şi ar fi fost o simplă coincidenţă de nume şi erau produse maşinile astea în Bulgaria, Ungaria sau în altă ţară învecinată, cu aceleaşi caracteristici şi preţuri, aţi fi spus că v-a pus Dumnezeu mâna în cap şi aţi făcut o super afacere. Aşa, că-i românesc, pute.

    Hai să o lăsăm jos, că măcăne!

    00
  10. La intrebarea 2 citatul dat nu raspunde in nici un fel. Eventual daca erau niste date referitoare la numarul celor care au optat pentru pilot automat/navigatie ne puteam face o idee despre cum reactioneaza clientii la asemenea enhancement-uri.

    00
  11. Ciprian
    pe site-ul dacia preturile sunt si in euro si in lei.

    00
  12. NOU
    #12

    Renault Logan si NU Dacia Logan pentru modele din tarile arabe. De ce? De ce , de ce???

    00
  13. @Ilie de la Scularie pentru ca nu trebuie sa uitam cine a adus Dacia acolo unde este acum 😉
    Daca era dupa statul nostru…ei bine, Tractorul Brasov, Roman, Aro Campulung iti spun ceva?

    00
  14. @animal00 – da pe bune, pentru ca in decursul unui ciclu de viata un model Dacia in toate tarile civilizate are acelasi pret: 7000 EUR, 6000 GBP, 60000 SEK . Pe cand in Romania acesta variaza cum variaza cursul EUR/LEU. De ce vecinu care a platit 28000 Lei in 2008 pe un Logan cand a vrut sa cumpere acelasi model 2012 a trebuit sa platesca 34000 Lei ? (Cifre aproximative…).

    00
  15. Sunt curios ce procentaj din Dusterele vandute in afara RO ocupa varianta Duster Laureate 4×4. Si eventual cea cu toate optiunile incluse (navigatie, pilot automat), adica modelul cel mai scump. Logica mea e ca daca un tip ajunge sa dea 18000-19000 pe un duster 4×4 dci full options, n-ar zice nu sa mai puna 2-3 mii pentru o varianta cu motorul de 1.6 dci si cutie automata. Tot ar fi mai ieftin ca un koleos/asx/etc cu dotari asemanatoare.

    00
  16. Raspunsul lor la ultima intrebare rezolva si chestiunea motoarelor mai puternice pe Dacia. Nu o vor face pentru ca atunci Daciile chiar vor “canibaliza” unele din Renault-uri.
    Renault are aceeasi strategie pe care VW o are cu Skoda. De fapt VW s-a prins mai tarziu ca Skoda incepuse sa dauneze vanzarilor de VW pe anumite segmente.
    Pare facut cam la repezeala chestionarul asta.

    00
  17. sa puna in pana mea ca si optionale , airbagurile tip cortina , si motorul 1.2 turbo -125 cai , pt logan/sandero ; daca le vrei si iti permiti , ti le iei , daca nu-nu ; nu inteleg reticenta asta de a le oferi … bine ca ai navigatie , pe care o ai oricum acum pe orice smartphone , si piele , care mi se pare de prost gust la o masina ‘smart-buy’ , sa nu zic low-cost …

    00
  18. @thundermar daca te uiti la modelele noi sunt identice. sunt doar variante ale aceluiasi model. sandero a devenit hatchul de la logan.

    00
  19. Cica clienti foarte exigenti!!! FML. Pai e fix invers in occident… aia mai putin exigenti sa nu zic saraci si care vor masina noua si nu isi permit (un VW, Opel, Pejo, Reno) o masina decenta isi cumpara Dacia. Parca-i vomitat de Ponta textul asta!

    00
  20. Cine iti da cu o mana si iti ia cu trei? O firmă pe nume Renault iar brandul se cheamă Dacia.

    Care este consumul real al motorului turbo de 900 cmc?
    Niciodată nu o să pună Renault motoare performante sub capota lui Logan. Si-ar da foc la toata gama Renault.
    Chiar si aşa, Renault abuzează de politica downsizing. Nu pui motor de motocicletă pe o maşină de familie.
    Nici in 2014, Logan si Duster nu au frane cu discuri pe puntea spate. Până cand? Logan vine din serie cu o listă de dotări scheletică iar la optionale se practică politica ciupelii.
    Un Duster corect echipat şi motorizat (mă rog, dacă si aia mai e gamă de motoare…) nu este ieftin deloc pentru români. “Exigenta” clienţilor occidentali e vrajeală de marketing. Sigur, e cel mai ieftin SUV de pe piaţă, ca atare este cumpărat doar din acest motiv, Pe de alta parte, nu vad avantajul unui Duster 4×2 in fata unui Logan Break.
    Nu prea e clar daca Dacia nu va pierde anamblarea in fara Marocului. In spatele unor vrajeli şi asigurari corporatiste, mesajul celor de la Renault a fost limpede…
    Sunt multe de spus vizavi de “strategia” (a se citi plantatia) Dacia…

    00
  21. Pilot automat…. Am ajuns cumva in viitor?

    00
  22. Cutia automata ar creste pretul foarte mult. Cutia, in sine, e mai scumpa, vine si cu un calculator si se utileaza impreuna cu un ambreiaj hidraulic, deci va fi nevoie de adaptarea calibrarii existente, pentru noile aplicatii.

    Frane cu disc. Avantajul lor este ca au masa mai redusa, mentenanta este mai usoara si au o racire mai buna. Cele cu tambur sunt mai eficiente si mai ieftine. In plus, pot fi folosite si ca frana de siguranta.

    Downsizing inseamna realizarea unui motor mai mic, dar la fel de puternic ca unul mai mare, prin reducerea numarului de cilindrii si aplicarea supraalimenterii, in general. Ce iti pasa ca ai un motor de 0,9l sau unul de 1,4l, cand ai acelasi performante, daca nu mai bune pe cel de 0.9? Un motor cu o cilindree mai mica, ofera un randament mai mare, are dimensiumi reduse, deci e mai usor si mai ieftin (daca se folosesc aceleasi materiale), iar supraalimentarea ii permite sa fie la fel de capabil ca unul de o cilindree mai mare.

    Poate ca nu face Renault cele mai bine executate automobile (tot pentru a reduce pretul), dar din punct de vedere al costului, calculele sunt foarte precis efectuate. Oricum, in afara de marcile premium, nu cred ca mai face nimeni o calibrare perfecta a motorului. De exemplu BMW are structura cuplu impecabila, in orice conditii (temperatura aer/ulei/apa, altitudine etc.), dar Renault sau cei din grupul PSA nu prea reusesc sa furnizeze o calibrare terminata la data la care se incepe productia serie. Sunt automobile scoase in 2008-2010 la care inca se lucreaza la calibrare.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.