În ciuda fiabilității și prețului bun, Dacia nu se vinde în România. Uzina Dacia de la Mioveni vinde doar 6% din producția sa în România, restul la export, pentru că străinii au alte criterii în alegerea unei mașini.
Îmi place foarte mult Logan MCV, arată bine de tot, n-aș strâmba din nas nici la un Duster, dar…
Motoarele sunt mici, caii putere la fel
Ok, înțeleg, economii, mașină de oraș, dar România nu e compusă doar din București, să conducă în trafic 99% din timp și să se agite cu consumul. Eu conduc pe distanțe lungi și nu vreau să trag de mașină ca să fac o depășire. Da, modelul de 90CP e decent, poți face trucuri cu el, dar tot e mic. Și mai ales pe Duster, care e mai mare și mai greu.
Renault are un motor de 1.9dci, are acum și un 1.6dci, astea ar merge mai bine pe Duster și pe camionete, ca să se poată mișca mașina mai repede și mai bine. Da, pentru cine vrea să conducă bătrânește 1.5 diesel și 1.6 benzină sunt ok, dar nu toți vor să conducă bătrânește.
Nici o cutie automată
Aici e strategia aia stupido-tâmpă: facem mașini cu motoare mici, ca să consume puțin în oraș, dar nu le dăm cutii automate, să stea să schimbe vitezele la semafor. Se vorbea în 2011 de o versiune de Logan cu cutie automată, dar nu am văzut-o la față.
Și la Duster ar fi mișto. Merge bătrânește cu 1.5dci, relaxat, ca ăia cu SUV-urile cu motoare de 2 litri benzină. Dar nu!
Și e enervant, pentru că Renault are cutii automate pentru 1.5 diesel, pentru 1.6 diesel, pentru 1.6 benzină și pentru 2 litri diesel, dar nu le pune pe Dacia. (bine, nu le pune nici pe Renault, dar asta e altă discuție) Ia-mi nene două mii de euro în plus și dă-mi o variantă!
Și mai e o chestie. Eu am învățat să conduc pe Oltcit. Când m-am suit în Dacia instructorului auto, primul lucru pe care l-am întrebat a fost de ce parbrizul este așa de mic și al doilea de ce e schimbătorul de viteze stricat. Și la următoarele 3 Dacii pe care le-am condus era la fel: schimbătorul de viteze era vai de mama lui.
Românii nu sunt vestici
Românii sunt obișnuiți să ia decizii finale. Luăm mobila asta din lemn masiv, că nu se știe, poate vrem să o păstrăm 100 de ani. Luăm mașină cu 4 uși, că poate facem doi copii peste cinci ani. Dar dacă vreau să merg la mare sau la munte cu încă 4 prieteni de două ori pe an, unde încăpem toți în Corsa asta?
Și așa mai departe. Vesticii cumpără o mașină, o țin 2-3-4-5 ani și după aia își iau alta, vânzând-o pe actuala fie unora mai săraci, fie esticilor. Nu țin cu dinții de ea decât dacă le place sau dacă au vreo aplecare pentru ea (cum am eu pentru Megane). Nu o cumpără cu gândul că o vor ține 30 de ani de acum încolo, cum făcea bunicul și tata cu Dacia.
Îmi place Dacia. Au senzori de parcare pe spate. Au interior simplu, fără multe briz-briz-uri. Pot pune XCarLink pe el. Service-ul Renault din Brașov e foarte mișto. Vreau să susțin industria locală. Dar Dacia nu prea mă vrea.
afara-i vopsit gardu’ , inauntru’i leopardu…
Cel mai puternic motor Dacia are 125CP și e pus pe Duster (1.2L, benzină, turbo). Ar fi fost mișto dieselul ala de 1.6 și 130CP, consuma putin si e puternic.
@Green: da, 4×2. gg dacia.
Pe Dacia nu o să vedem prea curând motoare mari. Renault fabrica motoare mici, turbo, iar ultima tehnologie o păstrează pentru modelele sub marcă proprie. Cât privește prețul, Dacia fabrică mașini pentru piața europeană, nu prețul e mare ci românii sunt săraci.
Duster pe motorina, de 110cp (cred).
facut cam tot sud-estul europei, de la catzarat pe muntele Olimp la autostrazi ca-n palma. consum ok 7-9% (cand o forjezi).
acu, la chestia cu sportivitatea, pt fiecare probabil ca inseamna altceva. pentru mine inseamna ca daca-s intr-o depasire, cu 110 la ora, si am bagat picioru in pedala, sa sara macar pe la 140-150 relativ repede, sa ma scoata din rahat. iar asta e ok. motoru trage.
daca intelegi ca mergi confortabil cu 150-160 la ora viteza de croaziera, clar Dusteru nu-i pentru asa ceva. dar avand in vedere ca pe autostrazi limita de viteza e 120-130 in general, pentru mine e ok.
pana la urma, masina ti-o iei in functie de ce ai nevoie. io voiam una noua, ieftina, care sa mearga pe drumuri mai sparte, dar si pe autostrada. asa ca alegerea a fost simpla
Caroserie sensibila(foarte subtire tabla), slabe la bucse si dotari putin. Confort aproape deloc.. deci nu as cumpara un logan sau orice model de la Dacia nici la jumatate de pret!
Plasticele scartaie ca naiba dupa 4-5 ani de folosinta (~60k km) mai mult prin oras, rar pe macadam.
Si comentariul asta ti s-a parut adecvat la categoria de pret unde se incadeaza daciile ? De lipsa scaunelor cu masaj nu te plangi ?
Eu am in curte si un Logan 1.4 mpi din 2004 cu 160 000 de km la bord. Ciudat..nu scartaie nimic pe el. Si inca ceva si mai ciudat…nu am schimbat nimic „marcant” la el. Sa fie oare produs de catre nemti? Sau poate de catre extraterestrii…
plasticele scârțâie la orice mașină.
Mhm, la „orice masina”. Iata ca la un A4 de 13 ani nu scartaie. Si a rulat in Romania juma’ de viata.
la mercedes de 16 ani vechime auzi musca in masina cand merge motorul iar in mers nu auzi absolut nici un plastic
plasticele scârțâie la orice mașină…frantuzeasca
sau coreeana(kia, hyundai)…
Orice masina Renault sau Dacia. La un opel de >220.000 km nu am niciun zgomot din bord, nici scartait de plastic
Am mers cu un Astra diesel din 2002 si am crezut ca se dezmembreaza pe loc. Si asta era in Germania anu trecut, avea cam 170 mii.
O berlina cu motor de 90CP e decenta, pt cineva care vrea o masina NOUĂ care sa nu treaca de 12.000 de euro. Iar la banii astia ai pilot automat, senzori parcare, navigatie si GARANTIE pt 200.000 km. Deci, să nu aud povestile alea cu nemtesti la a X mana. Vorbim de masini noi, cu dotari decente si garantie. Ofera cineva asta la un pret mai bun?
@motanes: exact. și merge lejer in 150km/h cu ea, fără să plângi că e zgomot in habitaclu. uneori prinzi și 190
buna ,
am cumparat de o spt o dacia sandero:
spund din capul locului ca nu m*am asteptat la calitate ci doar functionalitate, dar e atat de prost facuta ca vreau sa o vand rapid.
deci:
1. oglinda din mijloc e obturata de parasolarul soferului
2.zgomotul in habitaclu e ca si in caruta
3.servodirectia.exista????
4.montarea si materialele sunt atat de grosiere incat la manevra de inchidere a oglinzilor laterale ai impresia ca o sa sara din montura
5. scaunele din spate , ca si din fata sunt atat de incomode incat nu poti calatori distante mari.
6.schimbarea vitezelor e atat de rigida incat la plecarea de pe loc (semafoare) toti cin spatele meu vor sa si probabil cineva va intra in mine pt ca timpul de reactie e prea lung.
astea dupa o spt., da intr-adevar Dacia nu e o masina, e o caruta , din fericire momentan in garantie.
Ce versiune e Sandero ala? Sa inteleg ca ai luat-o asa, pe neve, fara sa te urci in ea intr-un showroom? Niciun drive test in prealabil?
Ori trolezi ieftin ori ai fost mega-ghinionist. Insonorizarea pe un model din asta recent e foarte decenta.
Scuze, am uitat să precizez explicit, de Dacia vorbeam.
In mexic am vazut logan taxi cu automata.
Pacat ca noi nu avem opiunea asta.
Ar trebui sa fiu tampita sa dau o masina de 6 ani, la 35 de mii de km, doar pentru ca, vezi doamne, e veche. Noi suntem ceva mai saraci, nu ne permitem masina noua in fiecare an
Vesticii fac in general peste 30.000 km pe an, poate chiar 40.000. Cand ei schimba masina la 6 ani, au deja peste 200.000 km (din care pierde subit cel putin 100.000 cand trece granita la noi, si cand intrebi despre proprietarul anterior aflii ca era o batranica care mergea cu ea doar duminica la biserica si piata). Cand ai 35.000 in 6 ani, nu prea ai nevoie sa schimbi masina (nici de masina nu prea ai avut nevoie oricum )
ideea e simpla: daca pun un motor mai mare pe masina, dintr-odata trebuie sa faca un sasiu mai solid, sa puna alte planetare, alta cutie, alte suspensii … si PAM! … avem alta masina, cu alt pret, dar la fel de urata. Masina se vinde celor saraci, care nu vor sa accepte cei 2l in plus la suta de km pe care i-ar consuma cu o cutie automata, care nu au nevoie sa ‘fuga’ (apropos, o cutie automata nu ‘fuge’ la fel ca o cutie manuala), majoritatea o freaca prin oras (commuting + taxi/flote) si atata vreme cat te duce din A in B cu costuri optime (nu zic minime), lumea o vrea asa cum e acum. Cat eram in RO si aveam Logan (dada, 5 ani chiar, si am fost multumit de el), n-am vazut multa lume cu Ambition (asta era varful de gama atunci. Atunci de ce ar pune toate „brizbrizurile” alea pe masina? Doar ca iti plac tie si tu ti-ai cumpara-o asa?
@miticosul: pentru că există o piață și pentru categoria asta. oameni care vor o mașină ieftină, dar cu opțiuni. de aia au pus navi, de aia au pus cruise control.
1. unde vinzi tu o dacie dupa 2-3-5 ani?
2. acum se mai plateste taxa/timbru sau nu? se mai da tichet rabla sau nu. Pe mine ma incurca sincer chestiile astea taxa/timbru/tichet/recuperare taxa, e ca o reducere de 20% care poate sa vina..
Motorul 1.5dci de 110 CP mi s-a parut ok pe Duster. Masina e relativ usoara, vreo 1300kg parca, raportul nu e tocmai rau.
Dar sa imi spun iarasi obsesia.
AC automat. Sa reglez o temperatura si s-o lasa asa. Nu mai vreau sa frec butonul ala de la rece la cald de 387 de ori in 500 de km.
La majoritatea marcilor optiunea e 200-400E. Chiar nu se poate pe o masina de 16-17.000 ?
Dacia, AC automat ! Io d-aia nu mi-am luat Duster.
@underscore: da, ai dreptate, aia e o mizerie, eu am așa la megane, e drăguț de avut, dar nu mă deranjează nici manualul. că o setezi la o temperatură când te sui in mașină și aia e. eventual o schimbi de 4 ori pe an.
acum, pe logan 2 10 ani, ai clima.
Eu nu am gasit inca masina la care sa nu mai reglez de 387 ori temparatura, orice echipament ar avea ele (A5, A4, 318d, Prius, lista e de peste 100). Cand intri vara e prea cald, dupa 5 minute e prea mare curentul. Iarna cand intri e prea frig si prea cald si tot asa. Ma bucur ca tu traiesti cu impresia ca banu (sau marca) rezolva totul.
„Bags of space; no other virtues at all”: https://www.driving.co.uk/car-reviews/the-clarkson-review-dacia-logan-mcv-2014/18149/
ca posesor de logan, o singura observatie: in 6 ani nu s-a stricat o singura data. in rest, da, motorul e mic, insa nu toti sunt vitezisti precum zoso, iar unul mai mare ar insemna mai multi bani, asa ca nu cred ca ar avea succes la romani. ma indoiesc si de faptul ca cutia automata ar aduce o crestere a vanzarilor, pentru acelasi motiv al pretului, ca si pentru ca in romania nu exista obisnuinta cutiei automate.
in fapt, romanul nu cumpara dacia pentru ca deja e prea scumpa pentru el, intr-un procent important (ia vedeti cate rable sunt inmatriculate in bulgaria, tratati-le astea ca vanzari dacia si apoi vedeti cum se schimba procentele), iar daca are bani pentru dacia, cumpara un sh `sanatos` pentru ca dacia nu-i de nasul lui. segmentul celor care-si permit masini noi straine e mic si n-are relevanta in ecuatie. deci, nu cutie, nu motor, ci lipsa de bani si/ sau snobism.
Snobismul fraierilor.
Salutare. In primul rand (si o sa para nitel aiurea, dar e adevarat) pretul Daciilor noi este mare fata de ceea ce ele ofera. Da, 5000 euro cu TVA ar fi pretul corect pentru Logan/Sandero. SI au demonstrat-o nemtii, care au cumparat in draci cu voucher de Rabla de la ei, care era 2500 euro, daca nu ma insel. Adica au dat 5000 euro pe o masina noua, pe care probabil o vor schimba peste 3 ani cu alta de acelasi gen. Asa ca nu prea ii intereseaza de rugina, injectoare, plastice. In al doilea rand, au trecut vremurile cand aveai de ales intre 2 masini autohtone (Dacia si Oltcit, Aro si Lastun nu se pun, din motive diferite, dar evidente), plus Lada, Skoda, Trabant si Wartburg de „afara”. Nici intretinerea nu se poate spune ca e tocmai ieftina. Asa ca lumea prefera sa se orienteze in principal spre masinile sh.
Pe langa faptul ca e groaznic de scumpa pentru ce e (9000 euro cel mai ieftin Logan cu 0.9 90cp), hai sa-ti spun eu de ce nu MAI cumpara romanii Dacia: la lansarea modelului, conditiile de creditare erau mult mai permisive si toti s-au imbulzit sa-si cumpere Logan, care era si considerabil mai ieftin. Acum e ceva mai greu cu creditele si, scuzati-ma, dar trebuie sa fii idiot sa dai 9000 euro pe un Logan de 90 cp.
Tine si de infrastructura – in vest nu prea te duci cu masina la birou pentru ca ai transport in comun rapid si o folosesti in special la drumuri lungi, unde ai autostrada. Asa ca nu ai mare nevoie de sute CP pentru ca nu trebuie sa depasesti un tir in maxim 5 secunde pe Valea Oltului. Si nu te deranjeaza atat de mult lipsa cutiei automate pentru ca pe autostrada bagi a 6-a si aia e.
1. De ce ai vrea XCarLink pe Dacia? Poti pune un casetofon AM mult mai ok decat cel stock, sau la Logan 2 poti lua MediaNav-ul care are USB GPS si ceea ce mi se pare cel mai fain HANDSFREE BT incorporat – sa nu iei amenda si sa pui in pericol alti participanti la trafic.
2. Daca nu vorbim despre modelul de baza… Dacia are concurenta serioasa piata SH. 12.000 eu – costul modelului pe 90 cai pe motorina – este o suma in care poti sa cumperi o gama foarte variata de masini mai puternice, mai confortabile, ce ofera O IMAGINE MAI BUNA si care vor avea costuri asemanatoare de intretinere pentru urmatorii 2-3 ani.
Sper sa nu apara comentarii inutile la punctul 2 cum ca as compara mere cu pere. Eu compar un autoturism cu altul indiferent daca unul este nou si altul folosit.
3. Nu cunosc multe persoane care sa isi doreasca o cutie automata. Poate cei ce conduc in Bucuresti.
4. Criza… si experianta neplacuta pe care muti au avut-o cu bancile sunt doua motive mult mai importante
Mi-e greu sa cred ca o masina noua, in garantie, ar avea aceleasi costuri de intretinere cu un sh iesit din garantie.
„O imagine mai buna”… Unde prietene ? Sa ma dau smecher la mall in parcare ? E plina tara de cocalari… Nu vreau sa devin unul dintre ei. Afara Dacia are o imagine nu buna, ci foarte buna. Italia cumpara Sandero, dar si MCV. In Germania si Franta sunt multe masini DACIA.
Ai 2 ani garantie iar in astia 2 ani trebuie sa faci reviziile la reprezentanta ca sa nu pierzi garantia ,unde este de 2 ori mai scumpa o revizie, decat in mod normal.
Andrei, sunt un idiot, cum zici tu… Am dat 12.000 euro pe un Logan, 1.5 dCi, 90 CP. Toate dotările de care ziceam mai sus. Tu eşti deştept: Zi-mi şi mie ce maşină NOUĂ, cu garanţie 200.000 km, luam la banii şi dotările astea!
I-ti luai un ford fiesta de murea lumea.
Eu am avut logan ca prima masina. A fost fiabil, usor de intretinut, dar cam atat. Consider ca mi s-a potrivit doar cand eram incepator.
Nu mi-as mai cumpara Dacia, ca nu sunt suficient de sigure pt anul in care traim (alea 4 stele sunt cam relative), nu sunt foarte stabile, tabla se indoaie cand primeste o minge in parcare etc.
Bineinteles asta nu inseamna ca nu sunt masini bune.
In germania e cumparata de oamenii din clasa de jos si jos-mediu. Cineva care conduce bine si stie sa intretina o masina cat de cat, nu si-ar lua niciodata Dacia, mai ales daca inainte a avut un Golf.
Poate va suna ciudat, dar cred totusi ca Dacia sunt mai bune decat multe masini americane. Dar asta inseamna sa compari mere cu pere.
3 stele , doar sandero are 4 stele si alea la limita.
Din fericire ai dreptate… Ma buna ca si 80% dintre ele… Usoara, consum excelent, sigura si incepe sa aiba dotari cel putin de nivel mediu mondial. Am avut doua masini noi pe care le-am exploatat in bataie de joc si totusi am ajuns lejer la 200.000 km dupa cale le-am vandut aproape la jumatate de pretul initial… Super multumit de masini, dar din cauza leasingului am platit cam mult…. Am tras si 4 tone cu MCV diesel asa ca nu vreau sa ma gandesc ce as putea face cu un Duster 4*4 de 110 cai… O sa ma intorc din nou la Dacia cand o sa-mi vand masina actuala si atunci imi iau un Duster pe care o sa-l tunez dupa nevoile mele… + 30-40 CP, faruri, proiectoare, suspensii, etc, etc… La un consum de 4,5 % nu-l intrec multe masini cu pretentii…
@motanes – KIA Rio? Chevrolet Aveo?
cu siguranță procentul de 6% ar tinde spre zero dacă dacia nu ar mai vinde în leassing, eu personal nu cunosc pe nimeni care sa își fi cumpărat un logan cu banii cash
Eu am cumparat Logan 1.5dci 90CP cu plata pe loc.
Sunt foarte multumit de cum se comporta deoarece eu sofez pentru a ajunge din punctul A in punctul B.
Ma numar printre putinii care isi dau seama ca nu sunt piloti de curse.
De ce sa dau >20 000 pe, la urma urmei, o masina? Doar sa ma dau mare in parcare cu ce masina am?
De ce sa iau o masina germana sh? De ce ar trebui sa imi fie rusine sa conduc o marca autohtona?
de sa nu-ti iei autohtona noua fata de un sh nemtesc? simplu nu pentru rusine ca nu ai masina mai tare decat vecinu astea sunt pentru un pusti de 18 ani cu IQ cat al unui cimpazeu in cel mai fericit caz ci pentru ca siguranta care ti-o ofera un cazan nemtesc fie el si la varsta a-3-a gen BMW 316,318 va fi mai mare decat a unui logan nou noutz.Sa-ti povestesc cum un cunoscut de-al meu a murit la 70km/h in logan busit in copac frontal cu centura pusa? si nu s-a declansat nici un airbag? Nu fac reclama negativa dar nici sa mori cu zile nu este normal. Macar scria negru pe alb ca nu are airbaguri asa stia si omu la ce se asteapta nu?
Am mers zilele trecute cu un taxi 1.4 si nu avea decat 400.000km. Cica sunt cateva si le pe la 600.000km. Acum ce sa zic. Ala cu care am mers eu avea frane beton ceva greieri dar ok per ansamblu. Cand pornea la stop….dicul de ambreiaj avea mari probleme. Lasand la o parte consumabilele de acest gen, cred ca masina este un succes. romanii doresc sa fie si incapatoare si sa prinda si 200km/h ( mi-am adus aminte pa autostrada , eu mergeam cu 160 si a trecut pe langa mine un Dokker cred ca avea spre 180).
@cosmin: și eu am prins 190 cu un logan. și alții https://youtube.com/watch?v=PhpFt5PhP_o
; cine a mers cu 190km/h poate sasi dea seama ca nu are asta viteza asta.
@vali petcu – da, de acord cu navigatia. IMO, in primul rand, GPS-ul nu mi se mai pare un moft. Asa ca, de ce n-ar incerca sa ‘muste’ si ei din piata asta? Cruise control? Probabil ca integrarea ‘algoritmului’ de cruise control in computerul de bord costa mult prea putin in comparatie cu toate schimbarile care le-am zis mai sus. Una e sa mai adaugi 2 fire in plus si un comutator pe care sa le vinzi cu 1000 de euro, alta e sa faci cu totul alta masina pe care nu stii daca o cumpara 10-20 de insi.
Pentru ca nu mai sunt mecanici si buni la toate. Sunt corporatisti :))
Romanii nu cumpara Dacia, pentru ca sunt satui de aceasta experienta si pentru ca pana urma este, da scumpa pentru ce ofera la orice capitol. Cei care cumpara Dacia si sunt multumiti, nu cunosc ce inseamna sa conduci o masina asa cum trebuie sa fie. Nu un cotet care e inalt cat un microbuz, dar inauntru tot dai cu capul de plafon, care nu e sigura nici cand conduci in line dreapta si care oricum e urata ca porcul. Ca de altfel aproape toate modelele Renault, care parca sunt rezultata unui concurs de bullshituri. Sa ma bucur ca dau putin si sa stau toata ziua pe niste scaune incomode si cu ochii in niste plastice demne de jucariile ieftine chinezesti ? O da, are navigatie… hai ca ma pufneste rasul.
Singurele modele de la Renault acceptabile sunt Clio ala mic si Sandero Stepper, dar asta ultimul nu mai pe afara.
Bre Vali, as incerca sa conving tot mai multa lume din on-line sa deschida subiectul asta. Macar legat de cutii automate. Sa vina astia de la Dacia si sa urle neputinciosi. Bine bah fraierilor. Na de luati!
Dar e bine ca au specialisti SM care stiu sa raspunda cu „nu dam detalii.”
@jules: ar merge un interviu cu ceva oameni de la dacia care să explice gândirea asta? am trimis o cerere la reno, mâine sunt in bucurești, poate facem treabă
Ma termina astia cu ‘cutia automata nu e la fel de sprintena ca manuala’, ‘cutia automata consuma mai mult’ sau ‘motoarele mai mari neaparat consuma mai mult’.
Cutiile automate sunt infinit mai rafinate decat acum 10 ani sau cand v-ati informat voi. Ultimele cutii automate de la VW, spre exemplu, cu 8 trepte, schimba inainte sa iti dai seama ca ar trebui sa schimbe. Mai mult, dublul ambreiaj le permite sa pregateasca deja o alta treapta de viteza – cu alte cuvinte, nici un ninja nu schimba mai repede si mai bine decat o cutie automata moderna.
O consecinta directa a celor de mai sus e ca o cutie automata consuma mai putin decat una manuala in 90% din cazuri. De aia, ca schimba imediat – relaxezi putin piciorul pe acceleratie, ea trece in treapta superioara. Pentru cei care e ninja si nu cred, verificati cat consuma masina voastra cand incercati voi s-o tineti la 130 kmh si cat consuma cand o tine cruise control-ul. Ei, la fel e cu cutia automata.
Un motor mic consuma in practica mai mult decat unul putin mai mare daca a) masina e prea grea pentru el si/sau b) soferul conduce destul de sportiv. De ce? De aia, ca e suprasolicitat mai tot timpul, si ca atare consuma mult. Prefer un 2.0 unui 1.8 sau 1.6 oricand, si din perspectiva consumului – cel de 2.0 ar avea cuplu suficient ca sa ma misc mult mai jos in ture decat cel de 1.8 sau 1.6, ceea ce rezulta in consum ok.
@Jordan: băieții are dreptate, cutiile de pe renault sunt relativ leneșe. cel puțin aia de pe megane 1.5dci e adormită rău. da, audi, vw, bmw, altă lume.
Sunt Loganuri cu automata, dar numai pentru export. Am vazut destule si sunt chiar decente.
Nu se vinde nici o masina, nu doar Dacia si asta din cauza ca s-a oprit creditarea. Cum sa dai 8-10k pe o masina cand ai salar 500-600 de euro(salarii considerate decente) ? Daca e sa dai 200 euro pe luna, n ani e ok, cam asa vede pb romanul.
@jordan +1, am dat minus din greseala.
corectare, romanii nu cumpara dacia pentru ca sunt destepti. e un cacat de masina, de aia
Ce destept!
Zoso, nu sunt de acord cu ce zici … Duster are si motor de 125 de cai, de fapt cel mai slab pe benzina are 105 cai desi tu sugerezi ca exista de 90 de cai (nu exista pe benzina, cel de 90 de cai de pe Logan e alt motor). Cutia automata e scumpa si fiabilitatea ei e mai slaba. Nu vad de ce un client de Logan ar vrea cutie automata, poate doar pe un model de varf, dar deja pretul unui model de varf cu cutie automata s-ar duce mult prea aproape de pretul altor masini straine. Nu cred ca ar fi multi clienti pentru asa ceva. Iar cutie automata la motor de 75 de cai ar fi o prostie, ca tu ai vrea sa faci depasirea in forta la 5000 de ture (ca sa compensezi puterea mai mica a motorului) dar cutia automata ti-ar da viteza a 5-a si ti-ai pierde puterea.
Nu astea sunt motivele pentru care romanii nu cumpara Logan … lumea nu cumpara Logan pentru ca secondurile sunt mai ieftine si societatea considera ca unul cu Audi de 8 ani e mai „smecher” decat unul cu Logan nou, chiar daca Audi-ul a fost mai ieftin. Plus motorul de 0.9 TCe nu confera suficienta incredere multora, fiind prea mic … daca veneau cu un motor 1.4 16V (care ar fi fost si mai ieftin) ar fi avut mai mare succes decat acest 0.9 TCe. Cel de 1.2 16V e prea slab si e bun mai mult pentru oras/cei cu stil „batranesc” de a conduce. Dieselurile sunt scumpe. Plus ca in momentul in care Dacia nu are un program de buy-back cum au alte marci si clientii lor mai vechi au luat si teapa de la stat pentru ca taxa auto pentru Loganurile din 2004-2008 cu euro 3 e de vreo 1500-2000 de euro, e usor de inteles de ce noul model nu are succes in Romania. Eu, ca si client de Dacia, cum scap de Dacia actuala daca taxa auto e 1500 de euro? N-am cum, trebuie sa o dau aproape gratuit. Asa ca prefer sa o mai tin. Daca o puteam vinde, aveam deja avans de una noua. Oricum urmatoarea masina a mea tot Dacie va fi probabil, dar momentan nu-mi renteaza sa o vand pe actuala din cauza taxei auto. Plus ca, inca e foarte fiabila dupa 8 ani si n-am motive majore sa o schimb
plm, automata mea manca unu si la suta in plus. Dar e si veche si nici foarte desteapta.
Vali: ai raspunsul la intrebarea „dece nu automata” in comentarii. Oricum, un 4X4 full la 18mii e scump, pentru ca seria de filme si pentru ca sh din germania.
oricum, dacia vinde bine de tot in europa, asa ca e bine. MVC-ul l-au facut sa arata bine, sandero e una dintre cele mai vandute masini din clasa ei, dusterul aduce bani buni in tara.
E una dintre fabricile romanesti care produce. Nu inteleg ce atata ura.
@animal00: ura e pentru că e produsă de noi și nu e touareg la prețul de 18K. de aia. e plin forumul reno de imbecili care compară megane-ul cu passatul, că tot mașină și tot berlină e. de aia ură. ură că nu iti permiți o mașină mai bună, și asta e vina altora.
ce produce ? isi plateste muncitorii si doua taxe la stat? profitul e la francezi
Raspunsul la intrebarile din articol e mai simplu decat crezi si se afla in ograda Renault. Francezul nu vrea sa isi canibalizeze modelele proprii. Inchipuie-ti un Duster cu motorul 1.6 dci de 130 cu cutie automata. Vor fi multi oameni care vor prefera sa cumpere aceasta masina in locul unui Renault. Ok, banii merg in acelasi buzunar, dar Renault va avea o problema de perceptie a marcii cand va avea o masina cu acelasi pret ca o Dacie. De aceea nici nu cred ca le vei vedea motoare mai rasarite sau cutii automate pe o Dacie.
@sitting duck: cine cumpără logan de 9K nu are bani de megane de 20K. come on, nu se canibalizează nimic. nu iti iei duster pentru că iti place mai mult decât x-trail.
Constat că a pornit eterna şi interminabila dispută între posesorii mulţumiţi de Logan şi posesorii de maşini mai bune şi mai scumpe, unde primii spun că la banii daţi ei sunt mulţumiţi, iar ceilalţi le explică faptul că puteau avea ceva mai bun la acelaşi preţ plus încă vreo 2000 de euro.
am un logan 1.4 laureate, berlina, 76.000 km in 6 ani. 8500 euro platiti in 2006 pe ea, casco toti anii. pentru noi este o masina de familie, care nu imi da placere de conducere, dar ne duce in relativa siguranta din punctul A in punctul B, consumul e oleaca cam mare. dar in 6 ani de utilizare, nu am schimbat prea multe in afara de consumabile, o bucsa bieleta dreapta si una stanga si cam atat. o conduce sotia in oras si eu in afara, ea fiind inginer constructor si nu va spun prin ce drumuri si hartoape merge. cand ma duc la spalatorie cu ea, dupa ce ies de la spalarea exterioara, baietii de la spalatorie vin cu lopeti sa ia glodul ramas pe beton in urma spalarii. si tine masinuta la hartoape, am carat cu ea la greu, usi, scanduri, mobila etc.
da, nu este o masina sa imi confere placere la condus, scaunele mi se par ok, nu ma simt superior si mandru cand o conduc si se uita/nu se uita lumea la mine pe strada, insa ma simt mandru cand vad contul din banca adica banii ramasi in el dupa cumpararea masinii. ne simtim mult mai confortabil sa stim ca avem banii in cont decat sa mai fi pus inca cateva mii de euro si sa fi luat alta masina mai scumpa, dar care exact la aceleasi treburi ar fi fost folosita. de ca sa ma doara inima cand sotia se duce cu o skoda pe niste drumuri de santier cand cu loganul e la fel si ma costa toate mai putin? caz concret: io la vulcanizare, schimbare cauciucuri de iarna pe vara, 70 de ron acum 3 ani, socru-miu cu octavia 2, aceeasi vulcanizare, operatiunea facuta odata cu mine, acelasi nr de cauciucuri, 120 ron. 50 de ron mai mult doar pt ca avea skoda, si nu logan
ce-i drept, daca mai pui nitei bani pe langa logan iti iei Lambo. Dar, ai vazut ce urat face lambo la intrarea in copac?
@animal00: da. pun pariu că la dacie nici nu se oprea caseta cu manele.
Jordan, alea nu sunt cutii automate per se, sunt cutii manuale automatizate.
Alea de pe Renault sunt cutii automate clasice, d-aia sunt mai lenese.
Scump nene scump goLanu asta nou !
arata destul de bine, ideal pt putinul beton asezat printre gropi din tara noastra mandra si plina de kokalari cu BEMEWEU pisi pisi vechi si iphone 4 , mi-ar place sa am un goLan nou daca l-as primi gratis, dar prefer la orice ora un VW Passat B 5,5 din 2003-2005 2,0 benzina sau 1,9 T(ractor)DI de 131 HP si cu 6 trepte care are tot ce ii lipseste goLanului – comfort , dotari , sentiment de siguranta , stabilitate , tinuta de drum impecabila , pret la jumate cat o Dacie noua…LONG LIVE GERMAN SH CARS !
Ca motorizare sunt destul de multumit de benzinarul 1.6 16v (nu mai e valabil pe Logan, doar pe Duster) si de dieselul de pe Duster 1.5 dci 115 CP. Ambele motorizari le-am testat si sunt destul de vioaie. De exemplu cu Dusterul de 115 cp ajungi lejer pana la 120 km/h. Dar de acolo pana la 160 km/h pe autostrada am tampit pana am accelerat. De consum nu vorbim, ca nu are rost. Eu pe un Logan MCV vechi de 1,6 16v am un consum mediu de 8% (fara clima pornita). Dusterul de 115 cp se invarte tot pe acolo ca si consum.
Mai mult, pe Duster varianta noua au scos acum un motor pe benzina de 1.2 125 CP, deocamdata doar pe 4×2, motor pe care inca n-am avut ocazia sa-l testez.
Per general, sunt mare fan Dacia, iar modele noi mi se par ft reusite.
Avand in vedere ca 8000 de EUR in 2007 erau 26400 Lei si in 2014 sunt 35200 Lei eu zic ca asta ar fi un motiv intemeiat pentru care romani nu mai cumpara Dacia…
„dar trebuie sa fii idiot sa dai 9000 euro pe un Logan de 90 cp.”
Ce alternative ai in banii aia? Mai e vreo masina comparabila la dimensiuni cu loganul, cu un motor turbo modern cu emisii si taxe mici (0.9) care sa coste sub 9000?
Nu, nu mai e.
Cine ziceai ca e idiotul?
Nu as spune ca e tocmai corecta afirmatia ca romanii nu cumpara Dacia. In general nu prea cumpara masini noi, dar statistica pe 2013 ne spune ca Dacia a vandut cat ceilalti 4 urmaritori din top 5 la un loc. Ceea ce mie nu mi se pare putin.
1.DACIA 17554
2.VOLKSWAGEN 6028
3.SKODA 5128
4.FORD 3662
5.RENAULT 3073
@Cipper: bun. un gigel spune că dacie vinde 6% din producție in românia. și tu vii și spui că nu e chiar așa. pentru că pitong. plm.
Oltcit FTW! Ah, confortul, sunetul motorului, consola ergonomica S.F. pentru vremea aia…Si cei 5km/h OBLIGATORII cand se trecea printr-o balta
@ vali petcu: pentru ca daca faci 6% din 300.000 (cat produce Dacia pe an) iti da… 18.000. Este ca se apropie de cifrele anuntate?
Pitong ne pitong oare era mai bine daca Dacia vindea dublu, adica 40 mii de masini si producea 80 mii? Atunci romanii ar fi fost mari consumatori de dacii sau cum?
Singura chestie pe care am spus-o e ca, raportat la totalul pietei, Dacia vinde binisor.
Am o teorie diferita: romanii nu cumpara Dacia pentru ca este prea scumpa si nu se pot fuduli cu ea. Mai bine dai 3.000-5.000 euro pe un Audi/BMW mana a doua (sau a treia, a patra…), dar te lauzi prietenilor cu ce masina tare ti-ai luat din Germania, decat 7.000-10.000 pe un Logan nou, de care are orice taximetrist. Romanii cauta imagine, chiar si atunci cand nu au bani de asa ceva.
@Marius: da, și chițăie când e să repare ceva la ea. mi s-a stricat motorașul de la ștergătoare, la megane costa 1.500 lei, la seria 3 3500 lei.
daca iti cumperi un sh cu 3000 de euro iti raman intre 4000 si 7000 de euro, adica bani de inca 2 masini.sau un avans la un apartament,garsoniera.iar pretul la un motoras de stergator il exagerezi la maxim,unul nou e undeva la 100 ron iar unul din dezmembrari il iei cu 20 ron.si de laudat se lauda tocmai cel cu loganul nou ” ca ia uite eu imi permit masina nou la 10000 de euro” cu laudatul e chiar din contra. iar dac ar fi sa se laude cu shul ar fi ca a dat mai putin decat pretul pietei si ia mai ramas ceva bani de intretinere. stii cat face un schimb de filtre si ulei la reprezentanta dacia?? aprox 300 ron.stii cat ii la un passat sh 1.9tdi b5 aprox 160 ron
160 de lei schimbu de ulei la passat, buna gluma, 170 am dat doar pe ulei, fara filtru si manopera
– pentru ca e scumpa … un corsa, un golf se vinde in tara intre 1000 si 2000 de euro si sunt inca destui care pot repara masina in spatele blocului si care au si timp de asta
– pentru ca nu avem autostrazi si nu suntem obisnuiti cu drumurile lungi … asa ca in loc sa caute masini ieftine care consuma putin si se repara ieftina, romanul isi ia o masina straina cu scaune din piele si geamuri fumurii ca sa arate la rude ce masina misto are, in loc sa plece cu ea sa viziteze tara
– iar strainul o cumpara pentru ca atunci cand intra in showroom la ei are modelele renault de 20000 de euro vs modelul dacia de 10000. Ghici ce alegere face si de ce?
– si inca o chestie, cat am fost pe afara nu prea am vazut sedan-uri pe autostrada. doar eu am patit din astea?
Probabil muti nu inteleg conceptul de marketing Dacia, daca vrei toate cele, automata, 2.0 diesel, clima, xenon, alegi altceva, cum ar fi Koleos de la Renault. Am mers cu Logan 1,5 dci 85 cp si am ramas placut impresionat de cum se misca masina. Megane a fost cred singura masina vazuta care la 25 000 km ii scartaiau usile si manerul de pe usi se decojea!
Poate pentru ca popendulatia Romaniei e mai putin de 6% din popendulatia globului?!
Am dacie de 3 ani jmate si 56.000 de km. Nu am avut nicio problema cu ea. Intr-adevar mai scartaie plasticul pe ici pe colo dar toate scartaie si oricum nu e nimic grav. Mi-as vinde-o si mia-s lua alta Dacie, noua problema e ca nu mai sunt bani, nu mai sunt tichete rabla… Romanii nu-si cumpara masini noi in general pt ca nu au bani, iar daca 6% din productia pe anul trecut s-a vandut in Romania nu e rau totusi. Sunt 18.000 de masini aproximativ (productia e cam 300.000 cred). Sunt marci care vand 5-6 bucati
Posesor de Logan din 2006, luat de nou la ~9.500 de euro, model diesel. Are undeva la 180.000 de km si n-am avut nicio problema la motor cu el. Normal ca la directia am mai schimbat una alta, si normal ca plasticele scartie, pentru ca cei 180.000 de km i-am facut pe niste drumuri pline de gropi si pline de denivelari. Uneori, cand mai iau o groaza, efectiv ma uluiesc ca masina nu s-a rupt inca-n doua. Foarte multumit dupa atatia ani de utilizare, si cel mai probabil anul asta sau anul viitor voi lua tot un Logan nou.
De ce am ales un Logan nou, desi nu se compara, cel putin versiunea care o am eu acum, cu alte modele de masini aduse cam in aceeasi bani din Germani?
– pentru garantie
– pentru a avea siguranta ca masina are fix 6-7 km cati a avut cand am luat-o de la reprezentanta.
– pentru ca un casco la logan a fost undeva la 250-300 de euro, platit in toti cei 8 ani. Comparabil, prieteni cu VW, daca si-ar fi facut casco, ar fi platit peste 500-600-700 de euro. Evident, nu si l-au facut niciodata.
– pentru ca vreau sa ma duc in reprezentanta pentru schimbul de ulei si alte probleme la masina, ceea ce posesorii de masini aduse de prin germania nu fac niciodata.
Asadar, asta a fost la acea vreme masina potrivita pentru mine, ca si costuri calitate/pret, si ca si consum, si iata o folosesc de 8 ani fara nicio problema la motor. Si zau ca n-am menajat-o deloc.
N-am sa-mi iau niciodata o masina SH de prin germania fara sa-mi permit un casco la ea, sau fara sa-mi permit sa-i fac reviziile intr-un service autorizat. Stiu, poate-s nebun, dar asa functionez eu.
Foarte bine zici,inclusiv chestia cu reprezentanta. Stiu multi fraieri cu SH Germania care isi fac reviziile (si de fapt reparatiile, dese) in curti din cartiere de cocalari sau serviceuri dubioase din aceleasi cartiere.
Nu e vorba de ura, dar nu reusesc sa-mi dau seama cum de treceti cu vederea ca dacia NU este o masina romaneasca. Dacia este doar asamblata de romani prost platiti de catre statul francez. (Din cate stiu eu, actionarul principal la renault e statul francez). Cei care se bat cu pumnii în piept cu mândrie ca dacia e romaneasca, sa se uite pe mașinile exportate, cum sunt „branduite”. Si nu, Loganul nu se asamblează exclusiv in ro. Din cate stiu eu, se mai produce si in Ucraina. Intrebarea ramane: de ce se simt romanii asa de importanti ca produc bani statului francez? Cât despre calitate/fiabilitate/preț, prefer o coreana sau japoneza. Asa ca industria „romaneasca” de autoturisme… chiar lipseste
De ce nu. Ia un Kia sau Hundai si o saregreti toata viata. De cele Japoneze nu ai tu bani. Au preturi apropiate de cele germane.
Este ceva in neregula cu postura in Logan. Eu de exmplu simt ca nu sunt la locul meu, stau prea sus, parca totul e ciudat in jur si nimic nu e la indemana. Parca nu e construita in jurul soferului, pare subreda, se aude vantul, e prea inalta, se comporta ca o barca pe viraje. Cu aceeasi suma am luat o Toyota iar diferenta e enorma.
@Marius
Aia care dau 3-5000 de euro pe ceva SH n-au 7000 cat e un Logan nou. Poate 5000 e maxim ce au putut sa obtina de la banca, cu credit pe nu stiu cati ani.
Si mai am o teorie: aia care-si permit o masina noua (si aici nu intra numai pretul de achizitie) sunt in general oameni cu ceva in cap, ce castiga peste medie. Iar oamenii astia nu simt nevoia sa se laude cu masina.
Sunt fan Dacia, mai ales ultimele modele. MCV-ul nou e superb. Ai mei au un Laureate 1.4 din 2007, pana acuma am schimbat garnitura de la corpul clapeta si opritorul de la ambele usi din fata. Cu toate astea, imi voi cumpara una doar cand schimba sistemul suspensiei de pe puntea spate si o fac o idee mai joasa.
Eu le-as schimba o data pe an, daca as putea. Deocamdata am un A4 ’96, dar prefer asta oricand, in fata unei Dacii. Ce-au facut nemtii in ’96, romanii in 2014 nici macar nu viseaza…
Dar nici nemti nu mai viseaza sa faca ce faceau atunci si aici ma refer la VW ;audi.
Si inainte am avut Golf 3 din ’92, l-am vandut unui consatean, si mosulica ala inca zboara pe langa mine pe drum, cand ne intalnim, ii da in pizda, nu-l menajeaza cum menajez eu Audi-ul, si tot merge bine inca, dupa 22 de ani…
Deci nu cred ca isi are rostul sa discutam de masini straine vs. romanesti…
@alin, foarte bine ca-ti place Audi din ’96, problema e ca tu nu-ti permiti acea masina. In momentul in care-ti achizitionezi o masina nu te uiti doar la pretul ei de achizitie, ci si la costul de intretinere. Tu n-ai casco, pentru ca nu ti-l permiti. Nu-ti faci service-ul intr-un service autorizat Audi, pentru ca te costa de te rupe, ci o faci la gigel service srl. Tu nu-ti faci RCA la o firma respectabila, alianz sau generali, ci ti-o faci la Euroins sau Astra, ca oricum de doare-n basca daca ai un eveniment, ca doar nu tu beneficiezi de ea. Si mie-mi place Audi, si mi-ar placea sa conduc unul, dar costul unei astfel de masini mi se pare mult prea mare fata de cat sunt eu dispus sa dau pentru asta.
Ba, si inca ceva, care aveti vreo 12.000, in loc sa va luati dacie noua, iote ce puteti lua :
– Audi A6 2010
– Volkswagen Passat ( CC ) 2010
– Bmw seria 5
– Mercedes C-klasse, E – klasse
– Skoda Octavia 2011
– Ford Mondeo (Focus) 2010
– Honda Accord
– Mitsubishi Lancer
– Citroen C5
– Peugeot 407
– Seat Leon
– Mazda 3
Suv-uri : Touareg, X5, Qashqai, etc etc
si cate si mai cate….
Mai are rost sa mai adaug ceva ?! :))
Da, ca dincolo de marca nu te mai intereseza nimic
Una distre masinile mele a fost un Audi 80 1.9TDI 93′ (B4) are 20+ ani acum inca merge bine, in fiecare zi 30-40km dus intors, cand am schimbat-o am dat-o mai departe la cineva din familie, as prefera aia in schimbul unui Logan nou, ma dus, ma adus, ma scos din rahat exact acelasi model cand la un accident urat a ajuns de Remat si eu nu am patit absolut nimic. Loganuri am condus vreo 3 ani pe vremea cand eram angajat Mcv si normal, numai probleme am avut cu ele, stat pe langa drum etc, si erau masini pana in 50-60k Km
@zoso clar merge un interviu cu cineva de la Renault/Dacia.
Eu si nevasta sintem chititi pe cutii automate. Sincer. Asa proaste cum or fi ele. Mai proaste ca la Mitsu Colt nu exista pe lume. Deci e clar vor fi mai bune.
Acum sint nevoit sa caut un mic SUV 4×4 cu cutie automata si SH pentru ca astia de la Dacia l-au luat pe NU in brate si nu gindesc. Da, dau 1000 euro in plus pentru asa ceva. Si nu e vorba de condus in oras. Si la drum lung. Nu ma intereseaza super masina.
Si sincer m-am saturat sa aud nevasta ca ii place noul MCV si ca in general designul Dacia in general incepe sa miste in directia buna.
Si daca aia de la Dacia vor opinii, pai le fac eu rost de 100. Si o fac gratis. Cu nume si telefon.
e plin orientul mijlociu de Dacia. iar cutiile sun NUMAI automate. arata ca naiba, parerea mea, dar sunt NUMAI automate. sa-ti trimit ceva poze?
@Al Harumi: da, ar fi interesant de văzut comparațiile. ce motor au și cât costă una?
Din nou, mere cu pere dar Alin are dreptate.
Cand intr-o masina veche de 10/20 ani te simti mai ok decat in una din 2013/2014 (confort, siguranta, lipsa greierilor etc. etccc.), parca-ti vine sa te reorientezi spre piata SH, preferabil cea nemteasca. Am inchiriat anul trecut, pe rand, Astra 2.0 TDI, Corsa 1.6, Corsa 1.4, Ford C Max 1.6 Diesel, toate generatie 2013, nici una cu mai mult de 1500 de km la bord. Dupa asta, am cumparat un Audi A4 1.6 FSI la 3700 de lire, 2004, 120000 km la bord. Nu stiu ce fac nemtii astia si ce mananca dimineata, dar A3-ul ala de 10 ani bate la fund tot ce am condus pana acum.
Si eu l-am vrut din tot sufletul. Am vrut un MCV 1.5 diesel de 90 CP, stralucitor si nou. M-am inscris si pentru test-drive la doua reprezentante, dar m-a contactat p*la. Era 2013 si voiam masina noua pana in decembrie, asa ca i-am rugat sa ma anunte cand le vine Dci-ul, pentru ca vreau sa-l cumpar. E deja februarie 2014, iar eu detin o alta marca, incepand cu luna decembrie. De la Dacia inca astept un telefon. Poate peste 15 ani, cand s-o lansa Logan Hybrid. Practic, i-am rugat sa-mi vanda o masina. Nu stiu de ce, dar nu au vrut.
@microlab, daca ma luam dupa gandirea asta, ce imi luam ? Scuter ?
De ce as face asigurare la Tiriac ? Sa dau jumatate cat pretul masinii pe an ?
De ce as merge la reprezentanta ? Sa dau tot atata la o banala reparatie, pe care o pot face SINGUR sau cu un prieten mecanic ?
Realizezi ca poate esti un pic absurd ? Stii cat costa acum o masina din asta, benzinar ? 2.000 de euro, poate chiar mai putin, uita-te la anunturi.
Da, uite, la un Audi A6 > 2005, ala de la 5-6.000 in sus, la care imi sta gandul pentru viitor, da, la ala i-as face cam ce zici tu, ca ala merita investitia, e masina mult mai moderna, e alta treaba.
Daca ar gandi toti rmanii ca tine, 90 % din masini ar disparea, fiindca atatea sunt < 2003-2004….
Tu nu cred ca ai vazut vreun Audi in realitate, de esti atata de speriat de „costul” unuia… Cum am zis, da, astea din 2010, pline de electronice, etc, sigur ca-s mai costisitoare, ca o piesa costa cat toata masina mea…
Dar ca sa zici ca nu-ti permiti o masina de 2.000 de euro, careia daca ii dai ce-i trebe la timp, e mult mai de caitate decat astea „noi” si pline de erori…..
@Legioner, spune-i si tu fratelui nostru #microlab care-i faza cu Audi-urile astea ale anilor 90, ca am impresia ca el vorbeste numai din auzite… Omul e speriat de ele, de parca ar costa 3.000 de euro sa scimbi un filtru, sau ceva.. :))
@iuliann, din cate am inteles si eu, alea pana in 2005 is cele mai reusite masini.. Dupa aia, pe tot grupul VAG au pus motoarele alea de 2.0 TDi, care majoritatea au probleme, si nu doar la injectoare…
Interioarele is gen SF, intr-adevar, dar parca tot alea de sub 2005 is mai calitative…. Numai uita-te cate probleme au aia cu Passat-uri > 2005, si o sa intelegi ce zic…
Si astia fac pe aici apologia masinilor noi, de parca ar fi monumente de inginerie tehnologica… Fratilor, daca vreti masini bune, maxim anul 2005. Dupa aia, mai rar. Poate alea asiatice..
Zau asa, m-am saturat de astia care vorbesc numai din teorie, si din practica canci… Am mai fumat din astia, ca sa zic asa, dar i-am lasat in amarul lor, ca deh, nu poti schimba mentalitatea romanului, fiecare vede viata in alt mod…
Daca unii cred ca a iti permite o masina, inseamna sa o duci numai la reprezentanta, sa ii faci cel mai scump Casco, si asa mai departe…eu cred ca e clar…. Inseamna ca numai aia ce isi cumpara Lamborghini au voie sa aiba masina… Pentru noi restul, exista Rematul… Oh, wait..!
nu-ti iei Lamborghini sa-ti faci viata mizerabila, ci sa te bucuri de ea. daca nu ai bani pt toate reparatille, mofturile si ifosele masinii, mergi pe o marca mai fiabila si mai ieftina, in acea categorie de pret e Porsche.
pentru Fiat, Renault, Citroen, Hyundai, corespondentul mai ieftin si totusi mai fiabil e Dacia
in fine, planeta are o resursa inepuizabila de imbecili,
asa ca nu m-ar mira sa fie unu cu lamborghini care nu-si permite sa-si schimbe distributia cand se cere
@alin
A6 sau Passat CC din 2010 la 12000 cred ca sunt obosite bine. Probabil au pe la 200000 km si trebuie sa te gandesti la schimbatul distributiei, inlocuit filtrul de particule daca e diesel, frane, etc.
Salut tuturor,detin o Honda Accord de care sunt foarte multumit,am mers ocazional si cu loganul nostru si nu am avut prea multe de care sa ma plang. Dar ce se intampla aici imi pare rau sa remarc, dar se inscrie in randurile penibilului,nu trebuie sa lucrezi in domeniu un simplu search pe orice motor de cautare releva faptul ca in 2013 marca Dacia a fost lider in Romania cu o cota de piata TRIPLA fata de urmatoarea clasata si cat urmatoarele 4 clasate LA UN LOC. Deci despre ce e acest articol din nou?
Imi place faza. Cei ce nu conduc dacia hulesc marca si diferite modele produse de ea. Cei ce conduc o masina facuta la noi vb frumos de ea. Eu cred ca e o masina corecta. Stiu ca la alti gasim optiuni mai smechere. Dar sa nu comparam mere cu pere. Daca consideri ca un SH produs de o firma mai cunoscuta iti satisface nevoile si gusturile iti iei o masina sh. Daca nu esti foarte pretentios si vrei o masina noua cu garantie Dacia are o oferta buna. Si noul logan mcv mi se pare ok.
Da, si toti muncim cu spor, mai ales aia de la Dacia, ca sa sustinem cursul valutar, sa se poata lua sh. O Dacie exportata aduce, poate, 2000 euro, si unu sparge 5000 euro pe un sh imediat. De unde atata valuta la romani
alin: cam cat costa, dupa achizitie, un suv de 12000 vs o dacie de 12000?
cel mai scump casco pentru loganu de 10k m-a dus pe la 5-600E. Acum pentru sh ma duce peste 900E.
Plm, amanunte.
@Alin, e vreuna din masinile alea noua? Daca nu atunci nu imi trebuie. Asa cum nu imi cumpara figider sau laptom sh nu imi iau nici masina sh.
in 2013 marca Dacia a fost lider in Romania cu o cota de piata TRIPLA fata de urmatoarea clasata si cat urmatoarele 4 clasate LA UN LOC. Deci despre ce e acest articol din nou?
@Ciprian : Cumva dealer-ul era Adras? Eu si acum astept un telefon de la ei de prin Octombrie 2013 – am dat e-mail si am si sunat la Vocea Clientului , loc de unde mi s-a spus ca o sa fiu contactat in cel mai scurt timp – :). Mi-am luat un Duster2 de la Dacoserv, dealer la care in ziua de Sambata am gasit un agent foarte dragut si amabil. Toate actele au fost gata in o saptamana dar am asteptat 10 saptamani pana sa vina masina – se pare ca Uzina Dacia are foarte multe comenzi la export si dau putine pe piata la noi.
Eu zic ca sunt destul de multe masini Dacia cumparate in fiecare an, daca am avea salariile mai mari si Programul Rabla ar fi asemanator cu cel din Germania cu siguranta am vedea mai multe masini Dacia pe sosea.
Asadar cum ar zice unii, de ce sa dau 5000 pe un logan care se deplaseaza cu 150-160 km/h si consuma destul de putin cand as putea sa-mi cumpar un „bemveu” si sa rup soseaua
„și eu am prins 190 cu un logan”
batea vantul din spate si drumul era putin la vale? :
„se pare ca Uzina Dacia are foarte multe comenzi la export si dau putine pe piata la noi”
Asta este motivul pentru cei 6%. Nu ca romanului nu ii place Dacia.
@microlab. Intretinerea la un A4 pana in 2001, modelul la care se referea @alin este extrem de ieftina. Foarte multe piese care nu tin de siguranta se gasesc la preturi foarte decente la dezmemembrari de unde este si recomandat sa se cumpere. Exemplu patit de mine : intinzator curea accesorii nou aftermerket, 180 de lei, cazut dupa 6 luni, cumparat inca unul alta marca, tot aftermarket, cazut dupa 6-8 luni, cumparat de la dezmemebrari, 100 de lei, luat cu mana mea de pe masina, merge si acum dupa vreo 2 ani. Asta e doar un exemplu care-mi vine in minte. A mai fost aeroterma pe care am dat 100 de lei si am montat-o eu. De ce sa dau 230 pe un aftermarket ??? Merge foarte bine si cred ca o sa mearga ani buni de acum incolo.
Depinde foarte mult si cat de comod esti. Esti comod si nu au chef sa desfaci doua suruburi si mergi la reprezentanta sa schimbi un bec da, masina noua este pentru tine. Ai siguranta celor 2-3 ani de garantie in care nu te doare creierul.
Iti place sa-ti mai bagi nasul un pic, masina SH este pentru tine.
Problema este ca foarte multi care au 4000 de euro isi cumpara masina de 4200 de euro ( se mai imprumuta de 200). Asta mi se pare o prostie. La orice masina SH trebuie sa mai ai 500-1000 de euro pentru o revizie completa, o distributie si eventual un set de cauciucuri de sezon.
Eu am in familie un A4B5 cu vreo 370k km. Dorind sa-i fac un upgrade am strans vreo vreo 4500 de euro pentru inca un B5. As putea foarte bine sa vand pe cel care-l am, iau 3000 pe el, pun ce mai am eu, ma mai imprumut un pic si cumpar Logan la 9000. De ce as face asta cand eu sunt arhimultumit si nu vrea decat ESP, quattro si eventual mai multe airbaguri ????
De 4500 imi iau Megane 08, Focus 08, Grande Punto 07 si alte masini care sunt mult mai tinere. Nu mai zic si daca mai pun diferenta din vanzarea actualei. Nu ma intereseaza ce zic vecinii de masina mea, nu ma intereseaza ce zic rudele de masina mea. Ma intereseaza sa-mi ofere un confort decent, siguranta decenta si posibilitatea sa o repar in urma unui accident sau a unei defectiuni majore.
Cand o sa am 3000 de euro salariu atunci o sa-mi fac leasing la A4 nu mai vechi de 3 ani la care imi voi permite o reparatie majora fara probleme.
Animaloo, pe cel care are 500 milioane, sau 1 miliard, sa isi ia masina, nu cred ca il fute grija ca piesele sunt mai scumpe decat la Dacie…desi uneori e posibil sa nu fie…
Lecampeur, OK, ia-ti atunci masina noua, ori de care natie, de calitate FOARTE SLABA, plina de senzori si electronica, facuta din plastilina si lipici, facuta special SA SE STRICE, ca sa mearga industria pieselor ca pe „roti” !
Sa mor io, dar prosti mai sunt romanii astia… Nimic nu stiu….
Sabotor, daca pentru tine „nou” inseamna neaparat „bun”, este clar ca nu prea stii adevarul despre cum se fac de fapt majoritatea masinilor actuale…
Eu am un Audi de 18 ani, si-s multmit de el, i-am dat multe dar si el imi da satisfactii. Arata si merge foarte bine inca. Asa ca.. Nu toti avem 1 miliard sa ne luam masina noua de calitate, nu lighean de plastic…
bine ca ai tu lighean Audi, s-a trezit taranu sa dea lectii de fineturi
Am avut 2 Loganuri noi, full option de care am fost foarte multumit. Loganul e sprinten, agil, foarte potrivit pentru gropile si bordurile din oras. Si e ieftin.
Acum am un Mitsubishi ASX, luat tot nou si va pot spune ca in afara de plastice si brizbrizuri, in rest e la fel ca un Duster… doar ca mai scump. Si asta scartaie la fel ca si VW-ul neveste-mii. Are tabla la fel de subtire, vopsea la fel de proasta. Atat ca nu mai primesc la fel de multe flashuri in trafic de la cocalarii cu audii si beamve… pt. ca, deh, am mitsubishi…
Si nu, nu as da un logan nou, pe un bmw/audi din 2010.
Romanii nu cumpara masini dacia „pentru ca auto”
@TheShoarex – Nu, era dealerul din Cluj. Cel din Baia Mare a procedat la fel. Eu avusesem un Logan Dci inainte si am fost foarte multumit de el, dar acum voiam o masina care sa indeplineasca doua conditii: sa fie combi si sa fie diesel. Pana la urma, la aceiasi bani, am luat un Golf VI Variant de dincolo. Nici prea batran, nici prea rulat. 2010 / 90.000 km. E altceva, intr-adevar, dar tot preferam MCV-ul.
Ai vazut Dacie sa treaca peste 200.000 km doar cu consumabilele schimbate? De aia nu-mi iau.
tu nu te-ai urcat in nici un taximetru pana acum ? din ce pestera ai iesit ?
de unde stii tu ca taximetristii nu au schimbat si altceva?? ca doar e in interesul lor sa functioneze masina.
Logan 1.4 benzina cu gaz pe el 450.000 km in regim de taxi neumblat la motor decat consumabile .
https://www.drivearabia.com/carprices/uae/renault/renault-duster/2014/
https://www.drivearabia.com/carprices/uae/renault/renault-logan/2013/
raman dator cu pozele
Am vazut in realitate Logan MCV 2, si la aspect e ok, fata de celalte modele, dar pretul este exagerat când optezi pentru motorizare diesel pe bune, deci motor de 1.2, 75 CP 7890 euro.. si daca optez pentru diesel, care dupa parerea mea este mai indicat urca la 10.700 euro ?? pe bune?. Mie nu mi se pare o masina low cost sincer.
Am un Sandero din 2010, 70000km. Mers peste toate tipurile de drumuri, mers in concedii Turcia, Croatia. In afara de o supapa si reviziile anuale nu am schimbat nimic, nicio problema. Casco ieftin 300E, RCA la fel. Am avut si incidente dar numai cu tabla indoita. In rest merge brici, m-a dus unde am avut nevoie oricand, am carat cu ea de la masini de spalat, saci de grau pana la aprovizionarea pt nunta. Ma bate gandul sa iau noua Mazda 3, dar ma gandesc cu groaza la drumurile de la tara, noroaiele pe unde ar trebui sa o bag. Asa ca pas, mai bine un Duster.
Loganul e o masina buna. Am un dci din 2006, toamna. Acum are 130K la bord. Am schimbat doar consumabilele, iar inafara de greierashii renault nu are nici o problema. Din punctul meu de vedere este o masina fiabila care are un consum nesimtit de mic. Evident, capacitatea rezervorului este o nebuloasa care iti ofera o autonomie nemaipomenita.
habar nu aveti ce vorbiti!!!sunt sas sunt plecat de mult din ro!!dacia nu si o ia doar cei din clasa medie si de jos!!!ce nu intelegeti voi romanii(si eu sunt roman jumate!)este ca germanul este inainte de tot tehnic si practic!!!isi ia dacia pt ca deja acest brand si a castigat increderea in germania am o vecina foarte instarita si a renuntat la mercedes limo pt dacia logan mcv ea locuieste intr un orasel mic si a construit o casa si loganul fiind mai simplu i a venit de minune e indragostita de el!!!mai am si prieteni practici care au o afacere sau au de mers 80 150 de km pe autostrada pana la job si pt aia e incredibil de buna dacia ma refer la conditia de drum plus fiabilitate si costuri reduse de intretinere!!germanul e organizat practic si logic nu prea am vazut un angajat de exemplu sa isi ia bmw suv cu nu stiu cata putere ca sa mearga 150 de km la job cu el!!!!mai e ceva germanul stie ca o masina noua e incomparabila cu una rulata!!!
neamtul cu banii de pe 3 luni isi cumpara masina noua(logan) si scapa de grinji.dar romanului ii trebuie 10 sa o achite.intelegi de ce se cumpara masini sh la 2000 de euro.tu nu intelegi,se vede ca esti plecat din ro,vb numai auzite. o masina sh la 2000 de euro o putem plati si noi in aprox 2 ani, totusi nu ca neamtu in 3-4 luni.iar daca neamtulsi-ar cumpara audi,mercedes etc nou ar avea nevoie de aprox 2-3 ani sa o plateasca.acum INTELEGI DE CE ROMANII CUMPARA SH (nu toti ci doar cei care nu isi permit masina noua)
Eu sunt tentat de-un Duster, care are tot ce i-as putea cere, mai putin un reductor (inteleg ca totusi te descurci decent si fara, daca nu vrei sa o rupi prin extreme) si de un aer conditionat automat (aparent, in clipa asta, numai versiunea facuta la rushi pentru rushi ar avea optiunea asta). Iar dealerii nu ti-ar spune nici in ruptul capului ca sunt zvonuri ca vor introduce si aer conditionat automat pe urmatorul model, pentru ca, deh, trebuie sa le vanda pe cele vechi intai…
discutam asta cu doru. probabil următorul model vor avea motoare de 2 litri diesel și cutie automată.
Tocmai ai descris modelul ala rusesc: are motor de 2l, optiune de cutie automata si optiune de aer conditionat automat…
Aveam taxa de timbru dupa mintera si ordonanta lui Ponta,un baiat destept de nu las mai vede,nu putea sa puna o taxa de 200 euro pentru fiecare autoturism si banii intrau in buget.Asa ma gonit din tara sa dau banii la bulgari,verificare anuala,asigurarea anuala si impozit anual.Cred ca pustiul asta ce nu are ce cauta in guvern este prea plin de el si fudul pe deasupra si bun prieten cu cel mai destept care a bagat taxa.Sale fie rusine ca de aceia au pierdut alegerile si nici ca le vor mai cistiga vreodata.COMUNISTI ,Asta sunt cei de la PSD,poata sa spuna ei ca nu,dar au aceiasi doctrina,de a timoriza individul.
Romanii nu cumpara Dacia logan pentru ca s-au saturat sa repare la ele, au ramas cu preconceptia de la vechile dacii. Insa ca fleet manager va pot spune ca atunci cand este vorba de inchiriat sunt pe departe in topul preferintelor. Vezi aricolul acesta, mai ales comentariile: Toate cele bune !
Ma cam tenteaza un Duster….indiferent de motorizare, nu ma intereseaza consumul, benzinarul de 1,6 16 v consuma 12-13…..putem pune gpl, intretiner ieftina cuplu de forta mic, 1,5 dci consum mic intretinere mai scupa….si aici incepe cosmarul la diesel-ul celebru 1,5 dci adica:
– cade turbina repede–-o spinare de ban
-cad injectoarele –––o spinare de ban
-cade pompa de inalta presiune ––o alta spinare de bani
apoi,
-fprobleme foarte mari la tratamentul caroseriei, tot ce ce produce la Dacia Pitesti dupa 3-4 ani incep sa rugineasca.
Si sincer …..nici articulatiile nu sunt prea fiabile
Concluzia :
De asta eu ca roman NU MI-AS CUMPARA Dacia Duster
( Am folosit o perioada Logan 1,5 dci);;;;; fata de daciile vechi cu, carburator nu-i mare diferenta…..tot un chin.
-insonorizare foarte slaba
-probleme tehnice cu detoate, rulment roata la picat la 70 000 km, Probleme pompa inalta presiune la 81 000km, probleme broasca usa dreapta 9rar folosita), articulatii inlocuite la aprox 80 000km, rugina la aripi spate dupa primii 3 ani, Partea electrica foarte slaba….ma refer la contactul de pornire , inchiderea centralizata si mai ales stopurile spate….
Deci …….sa nu mai auzim de Dacia………….
Sa o cumpere nemtii ca isi permit sa o arunce dupa cativa ani
O masina de unica utilizare…..
Mii de scuze daca am suparat pe cineva, doar ca in ciuda aspectului foarte atragator al Duster-ului, care ma tenteaza sa-l achizitionez, problemele ,si nu putine cu care m-am confruntat la Logan, si care la Duster nu au prea fost remediate ma fac sa tind spre un suv sh de aproape orice origine chiar si corean.
Multumesc
Dacia vinde in segmentul ei mai mult decat concurenta la un loc
13000 de masini fata de 3000 urmatorul concurent zice ceva.
Uzina in schimb e dmensionata pentru mai mult de atat, e ca si cum ai zice ca nemtii nu cumpara BMW, ca si bavaria exporta mai mult de jumatate din productie prin europa!
Dooooh!
De ce nu cumpara romanii Dacia? Pai cum sa dai 7 mii de euro pe un logan chel, chiar daca este el nou, totusi au preturi mari si nu-ti ofera nimic! Tu ce ai alege intre un Logan nou 2014 de 7000 euro fara AC cu motor de 1.2 benzina si o Skoda Octavia II din 2009 , climatizare automata, motor la alegere diesel sau benzina full la dotari si la aceeasi bani! Cu tot respectul pentru cei ce cumpara Dacia, dar este un pret prea mare pentru NIMIC!
pai daca ea (nr.dacia) e lovita se face pardaf
nu e buna in tabla
https://www.youtube.com/watch?v=RCAsgWVS3-k
in primele secunde se vede loganu de a intrat intr-un golf
ps.nu vreau sa fie offtopic dar e carton pe langa alte masini
Nu se mai cumpără pentru că e măgar producătorul: mașina a fost proiectată pentru a se vinde cu 5.000, dar dacă au văzut că oamenii dau 7-8-9.000, de ce nu? Apoi, nostalgicii mărcii și-au cam cumpărat.
Pe scurt, preț prea mare și erodarea clientelei.
Adevarat ! Iar la programul Rabla nu poti ajunge !
Va rog sa cititi acest articol :http://www.autoexpress.co.uk/car-news/consumer-news/62383/german-cars-among-worst-engine-failures
Audi, BMW and VW ranked in the bottom 10 of a study into engine reliability
German-made cars are not as reliable as many believe, according to new research. Warranty Direct has studied its claims data to compile a list of the manufacturers with the most reliable engines – and Audi, BMW and Volkswagen all finished in the bottom 10 out of a total 36 makers.
In fact, the only firm whose cars had a worse engine failure rate than Audi was MG Rover. MINI wasn’t much better, finishing third from bottom, while its parent company BMW came seventh from bottom. And, despite its reputation for rock-solid reliability, Volkswagen came ninth from bottom.
Honda scooped the gold medal – the study found that just one in every 344 Honda engines failed, compared to one in every 27 Audi engines. Despite its recent recall woes, Toyota came second and Mercedes managed to outperform its fellow German brands with a respectable third-place finish.
Duncan McClure, Warranty Direct Managing Director, said that engine failures are the worst for motorists as they’re the repairs that can lead to the highest costs because of the parts and hours of labour required to fix them: “The nuber of failures may be low compared to areas such as axle and suspension damage but engine repairs almost always result in costs reaching the thousands for motorists who aren’t covered by a warranty.”
An engine failure on a Range Rover Vogue recently led to Warranty Direct’s highest ever claim of £13,000.
Pentru ca este un rahat de masina.detin din 2007 mcv,si mai am un bmw 320i.mai multe probleme cu loganul am avut.il tin numai pt portbagajul de deaspru si spatiul de drick, imi fac treaba cu ea dar cine zice ca este o masina buna nu s-a urcat in una nemteasca.punct
zoso amice, faci depasiri si cu loganul, dar matale probabil faci depasirile in treapta a5-a
Locuiesc in De si cand am fost la o reprezentanta Audi ultima gluma stiti care era? Un client vine cu un A4 model 2012 si intreaba da de unde stiu eu cand am amortizoarele duse la care raspunsul mecanicului pai te sui intr-o dacia noua si daca face asa atunci trebuiesc schimbate amortizoarele:)))). Am ras toata ziua sa stiti ca asa e……:))))))) Cei care nu au mers pe masini evoluand de la caruta cu cai la dacia 1300 si ulterior la logan li se pare o evolutie fantastica loganul si nu comentez asa si este dar sa te sui intr-un BMW AUDI MERTZ si dupa sa zici:).
De siguranta nu vorbeste nimeni 3 stele pe toata gama cu excepta sandero care are 4 stele trase de par.
Masina personala e un Megane 2, dar la servici conduc in marea majoritate a timpului numai Loganuri si rareori o Skoda Octavia. Va spun ca m-am saturat de numeroasele defecte de la Dacia. In 9 ani la meganul meu nu am inlocuit decat 2 rulmenti si binenteles consumabilele (distributie, filtre, etc). la unul dintre Loganuri (1,5 dci) am ajuns la disperare de cate ori am trecut prin service…..suspensii (desi conduc mai mult in afara orasului si pe asfalt), apoi instalatia de aer conditionat, apoi turbina, injectoarele….etc…..intr-un cuvant o masina de rahat.
Nu este chiar asa.La1300000km nu am schimbat nimic important! Insonorizarea si tabla pina cu 2007 lasa de dorit. Pretul masinii noi vs noi de afara nu se compara!
dacia logan si in general toata gama dacia sunt masini extrem de scumpe pentru ce dotari ;siguranta etc etc.ofera. cel mai ieftin logan cu AC pleaca de la 7500 – 7600euro si varianta de top pe benzina ajunge la peste 9500 euro . mai pui 2000 si ti iei o masina straina tot noua de moare lumea.
Am luat un Audi A4 B5 1.9TDI 131cai la 2.000euro inmatriculat , cu dublu climatronic , central , full electric. Stare impecabila , piese foarte ieftine . Nu as da o pe logan veci. Nu bate nu troncane.
Salutare!
Ce parere aveti despre Dacia Stepway, isi merita banii?Care din motoarele care vin echipate Dacia Stepway sunt cele mai fiabile si tine cu casa?Eu as vrea sa imi cumpar un stepway diesel la mana a doua de prin 2014-2015 dar recunosc ca mi-e frica…Voi ce credeti?Va rog vreau impresii si sfaturi pertinente
Salutare tuturor! Intamplator sau nu, am avut toate motorizarile de Logan din 2005 incepand, mai putin 0.9tce, pe care l-am condus vreo 450-500 km. Din 2013 sunt si taximetrist in Bucuresti. In toti acesti ani am mai avut (ca a 2-a masina) cielo, mondeo 2.0 TDDI, fiesta 1.4 16v, focus 1.6 tdci, plus de la serviciu Passat 2005 1.9tdi 131cp, Fiat punto 1.2 si au mai fost cateva… Oameni buni, acum am un Logan 1.2 16v 55kW model 10ani aniversar cumparat nou in 2014 pe care chiar acum l-am echipat cu gpl (rezervor toroidal). Am 23000 km cu el, 0 km ca taxi. Am fost in 11 tari cu el. Nu ma baga in scaun, franele sunt OK, niciun rateu sau vreun zgomot ciudat. Punctul slab e consumul pe autostrada. La 120km/h este 7,1 , iar la 140km/h este 9,2. Vorbim cu clima la 22 grade pe auto (vara). Clima merge perfect. Radioul cu BT la fel. Luminile sunt bune. ESP-ul e ok. Intretinerea costa: 4litri ulei elf 5w30+ filtru aer, polen si ulei (genuine parts) = 200 ron, manopera la service dacia 60 ron (am renuntat la garantie cand am montat gpl-ul). Am prieteni taximetristi cu logan 2 1.2 16v din 2013 si au ajuns la 120-180.000 km pe gpl. La 170-180.000km pe taxi cedeaza ambreiajul si costa 320ron kitul pe original, montajul 160 Ron. Planetarele si cutiile nu au nimic. Piese sunt si la Kuka Makaii. Daca vreti sa nu aveti surprize si sa nu munciti pentru masina, recomand. PS: la mine toate masinile mergeau, merg, aratau si arata efectiv ca noi! Am grija maxima.
Cei mai amuzanti sunt cei care nu cumpara logane, dar sunt datori vanduti pentru masini de trei lei, pardon 13-17000 euro si tipa ca din gura sarpelui ca ce rele sunt bancile.
Salut! Nu prea inteleg discutiile facute aici de posesorii de Logan, avand dubii in privinta afirmatiilor pozitive, care, din punctul meu de vedere nu prea exista. In esenta, o masina ieftina, vanduta scump, facuta parca de romani pentru romani, adica un lucru de mantuiala in toate privintele. O masina aproape praf, care nici noua nu se se poate compara cu, sa zicem, cealalta masina a mea, Skoda octavia din 2005, 1.9 tdi.
Praf in primul rand la TABLA, la cel mai mic contact se infunda, indoaie.Praf la ZGOMOTUL DIN INTERIOR, daca bate cantul sau daca depasesti 80km/h nu reusesti sa mai asculti radio nici cu sonor la maxim. Praf la STABILITATE, praf la COSTURI DE INTRETINERE, praf la REMEDIEREA DEFECTIUNILOR IN SERVICE, pentru a evita inlocuirwa unei garnituri folosesc banda izoliera ( vezi Meridian Auto), cauzele prezentei motorinei pe motor nu sunt inlaturate deoarece: asa fac motoarele astea, dar nu au nimic. Praf la contact, se blocheaza, praf la directie- scartâie, praf la reglat usi – suna a doaga dupa ce le-au reglat, diferente de aproape 1 cm de nivel intre usi alaturate, aata pwntru a incerca ceva sonorizare cica… scaunul sofer scartaie, in bord zdrangane ceva, la fel si in usa stanga si pw sub ea … Deja m-am enervat, cei ce au pareri bune ori au consus dacii pana acum ori nu s-au urcat in alta Masina, nu cazan . Si totusi vand, la greu … De ce? Habar n-am, nu reusesc sa inteleg …
Se poate cumpara Sandero direct din fabrica de la mioveni si daca da, e mai ieftin asa?
Vesticii se gandesc la o masina ca o tin cativa ani, si dupa aia o dau, pentru ca ei vand SH-uri cu 1500-2000 euro, iar ei au salariu de 3000 euro. Combustibilul e la fel ca in afara. Mancarea la fel. Salariile de 10x mai mici.
Romanasul saracul, cu un salariu mizerabil de 300 euro, face credit pe 3 ani sa isi ia un SH de la nemti. ASA CA e normal, vietuind intr-un sistem de asta, sa se gandeasca de 20 de ori inainte sa isi ia o masina.
Asta doar daca nu esti parlamentar sa iti permiti. Eu vorbeam aici de 99% din oamenii de rand. Mentalitatea romaneasca nu e proasta. Orice individ vietuind in sistemul romanesc, ajunge sa aiba mentalitate romaneasca.
Kind retards,
ooo da toti au 3000euro salariu toti sunt IT-isti sau doftori pe ce planeta locuiesti? salariu in DE cel mai probabil cu oberstunde ajungi la max 2000e intr-o categorie buna de impozitare acum din astia 2000E scade tu 1000e chirie si utilitati asta daca ai noroc de un oras mai ieftin dupa fa socoteala ce mai papi si vezi de ce-si iau ei logan si nu x6 eee fa un calcul simplu e usor sa aruncam cu afirmatii gen aia castiga 100000000000000e /luna fara sa stim exact realitatea. Realitatea sta in felul urmator servicile in DE pt ca aici locuiesc si stiu deci nu ma poti contrazice sunt la niste preturi prohibitive chiar si la un salariu de 2k/luna atunci nenea prefera sa ia Dacia noua unde are 3 ani TUV din prima deci fata de un sh a mai castigat ceva bicsari dupa daca il lasa in garantie are ADAC inclus sti cat te costa sa te ia de pe autobahn ADAC-ul nu ai vrea sa sti daca nu ai asigurare dupa la o masina doar un simplu ambreiaj pica in general la vreo 125-150k km deci un cost din start de 1000E la o masina sh deci tragand linie si facand calcule iese f bine cu o dacie pe care o tine 5 ani dupa poate sa o dea la schroot asta daca nu o vinde de buna la vreun polonez roman turc etc:)
:))) dai bani si nu ai nici masina. Bord din plastic care iti scartaie in cap, volan cu design ca acum 20de ani, optiuni contracost ca aer, geamuri electrice, oglinzi încălzite sau airbaguri care la multe alte marci sunt standarde banale, iar de comfort interior ce sa mai vb. La ce ofera loganul ca si comfort, design si motorizare nu merita mai mult de 4000-4500. La 9-10mii ai multe alte variante incomparabile. De asta nici nu se vand in romania, ca nu sunt chiar asa de prosti romanii. Mai bn iau o masina mana a doua din 2009-2011 cu banii aia, decat o rajnita de logan la suprapret
Dacia logan este o masina buna pentru noi, am adus in tara toate vechiturile de la nemti si ne plangem ca nu ne dezvoltam. toate rablele au peste 250 mii km la bord. DACIA ESTE MASINA NOASTRA AUTOHTONA.
intr-un fel ai dreptate insa singurul lucru pe care il au rablele acelea in plus nu nu e climatronicul sau clima bizonala dar de cele mai multe ori sunt mai sigure au 8 airbaguri si care culmea se si deschid daca nu era precara la siguranta nici nu m-as fi gandit sa-mi iau alta masina in afara de logan pt ca la fiabilitate chiar este mult peste alte marci deci la pret mic fiabilitate maxima dar cum ramane cu siguranta:(((?
Am un Logan Diesel 75 Cp din 2007 pe care l-am cumparat de nou si i-l folosesc efectiv pe scoala(conducere auto).Am in momentul de fata 345000 km.Am schimbat ambreiajul,discurile si ferodourile la 337000 km.Atentie !!! Deci la 10 ani.Motorul functioneaza impecabil.Sant f multumit de ea.De ce as schimba.o ? Cel mai mult cost l.am avut cu servodirectia.Am schimbat 2 pompe.Noi pe origine 2000 ron/bucata.Cam piperat pretul.Daca ii faci intretinerea corespunzator nu ai probleme.Peste vreo 2 ani o schimb dar tot pe un Logan diesel cu motor de 90 cp.
După parerea mea, nu se pune problema că românii nu își iau Dacii noi ,ci nu își iau mașini noi. Atunci când au un ban de regulă vor un model cu mai multe dotări. Și asta la bani putini le oferă SHurile. avantajele unei mașini noi ar fi : garanția, faptul că ești primul in ea, că îi știi istoricul, posibilitate CASCO, șasele sa te tina fata de un SH unde e posibil sa te trezești cu defecte de reparat unele după altele de nu lapte poți duce. Dezavantajele ar fi faptul că imediat de ai luat mașina , aceasta e lovită e depreciere. Orice branduri cca 25-30%. Plus că practic,ești obligat să îți faci revizia la dealer. Legal nu, practic da că în eventualitatea unei probleme, dealerul s-ar spala pe mâini, , serviceul autorizat rar deasemenea și uite cum ai fi nevoit să dovedești tu cu expertiză, și avocat cine e responsabil, și împotriva cuiva care are resurse financiare muuuuuult mai mari decât tine. Eventual după ce câștigi, recurs, numai pentru a descuraja și pe alții să nu își repare la alte service uri. Întreținerea mașinii trebuie sa se compare la dealerii nu la dealerii și autorizat rar. Așa că dacă vreți o comparație de percepție, faceți o comparație între Dacia nouă și sh cu ,30 % mai scumpe de 1 an doi.pentru mai vechi. Mai adăugați la preț și vedeți care din ele le preferați in funcție de dotări și preț.
Dacia : „carute” si „tigai” ???? comentariul anterior a fost pe fuga….iata mai bine formulat argumentat
Buna ziua. Am tot dat de discutii si pareri pe forumuri site-uri din domeniul auto, despre subiectul :De ce nu iau romanii dacie? Tigaie, caruta samd. Mai bine un Bmw de 15 ani, e mai sigura mai dotata …..In primul rand cred ca de fapt ar trebui pusa intrebarea de ce nu isi iau romanii masina noua. Aici cred eu, ar fi avantajele garantiei, istoricului sigur-inexistent- posibilitatii Casco si , sanselor mari ca o vreme destul de lunga de la momentul achizitionarii sa nu trebuiasca sa reparam la ea. Dezavantajele ar fi in primul rand PRETUL mare, obligatia de a iti face revizii la dealer(legea da posibilitatea teoretic sa ti le faci la orice service autorizat rar dar practic daca ai o problema risti ca dealerul sa se dezica de responsabilitate sa dea vina pe cel din urma , cel autorizat rar se dezice de asemenea si tu ca client ai nevoie de expertiza proces impotriva unui gigant care are o droaie de avocati, si dupa ce ai castigat la ani distanta eventual recurs, doar asa pentru a ii descuraja pe altii sa aleaga varianta service autorizat.) Asa ca pentru a afla daca romanii prefera Dacia ar trebui sa compari mere cu mere , pere cu pere, la aceeasi categorie si motorizare o Dacia noua cu un Sh la care adaugi in functie de vechime 35-40% in plus daca sh are doar un an (daca adaugi pui ceva procent mai mare pentru a gasi deprecierea de 25-30%din pretul initial) plus mai adaugi cca 12-15% pentru fiecare an. Si vezi ce ai alege intre pretul daciei si noul pret ….Spun asta deoarece am auzit/citit argumentul cum ca un sh are o valoare , si, daca compari dupa achizitie, la trei ani isi pastreaza relativ valoarea pe cand Dacia luata de noua are o mare pierdere. Corect dar nu pentru ca e Dacia ci pentru ca e o masina noua. Orice masina noua are aceasta pierdere. Un sh a trecut prin pierdere care a fost suportata de primul cumparator. In fapt ar trebui sa comparam aceeasi caroserie la Dacia si la alte branduri. La acelasi pret. Sa punem pe hartie ce ofera una ce ofera alta. Si sa tragem o concluzie. De exemplu, la ultimul model lansat, Duster ar trebui sa comparam cu Vitara acelasi pret.Vitara zic unii ca seamana ca si caroserie cu Sandero insa cred eu ca e mai mult spre Duster. Gasim Vitara allgrip passion .1.6 Dacia 1.2 tce nivel confort, punem optionale minime de confort, incalzire scaune senzori si camera video media nav , la Vitara gasim pe site imposibilitatea sa mai configuram in afara de culoare insa la optiunea descrisa ai deja ceea ce la Dacia sunt otpionale ce costa. Si comparam : Dacia are motorizare mai mica ca si cilindree , tehnlogia injectiei directe, mai eficienta, si turbo. La Suziki ai injectie multipunct (tehnologie mai veche mai ineficienta insa mai verificata) cilindree mai mare. Bordul este parca copiat unul de la altul. Cinci aeratoeare (la suzuki patru cu un cadran de masurare in loc de al cincilea insa identic ca forma) . La suzuki ai folie pe geamuri,(la Dacia doar in pachet de stilizare de 800 de euro) volan imbracat in piele pentru care la dacia mai platesti 100 euro, ai cruise control adaptiv fata de clasic la Dacia. La Dacia ai suspensii independente pe spate, adaptate offroad si gropilor romanesti, garda la sol mai mare unghi de atac mai bun insa si centru de greutate mai mare deci stabilitatea data de acestea si de suspensii mai slaba as zice la Dacia , cu Suzuki poti sa iei curbele ceva mai tare. insa e mult mai slab la off road 5tJentile la Suzuki sunt cele clasice, farfuria cu multe gaurele pe margini, la Duster, tot din otel insa arata mai degraba ca cele din aliaj. Reteaua de dealeri este mai mare la Dacia si din forumuri aflam ca stai in medie trei saptamani dupa piese. In zece ani la remat o sa ai mai multe piese de schimb dar si concurenta mai mare la vanzare. Suzuki a avut in 2015 parca 5 stele euroncap Dacia doar trei insa testata in dec 2017. Probabil ca Suzuki daca ar fi testat acum ar lua patru. Amandoua isi pierd din valoare imediat dupa achizitie.Ca fiabilitate , cost de intretinere e de ajuns sa va uitati in orasul dvs la taxiuri: si la kilometraje de curiozitate. Am intrebat mai multi taximetristi si toti erau foarte multumiti de Dacii.Chiar si la 600000 km regim de taxi condusa de mai multi soferi. (despre aceia imi spunea soferul ca s-a dat kilometrajul in urma la 80000 si, compania o pregatea de vanzare )La Duster de exemplu o problema comuna ar fi ruginirea tobelor . Insa sunt sigur ca Dacia isi va pastra tendinta de a vinde in Romania mai multe bucati decat Suzuki. Deci As zice eu ca romanul apreciaza Dacia. Insa pe forumuri gasim si pareri despre „tigai” „carute” samd. Aceiasi sunt adeptii shurilor pe motivele exprimate mai sus.Plus ca ofera calitate, de regula germana ……si imagine. Despre imagine as tinde sa cred ca e un motiv superficial daca o vrei nu te lauzi cu ceva la a doua-zecea mana. Adica daca vrei sa te lauzi, nu spui am mertzan, ci am un mercedes in valoare de 3000 euro , daca te vrei corect nu? in legatura cu calitatea…..germanii si nu numai ei au fost intervievati ,de companii specializate pe studiu de statistica auto , de genul „consumer reports” sau „J D power” si in anii trecuti au catalogat ca si fiabilitate si grad de multumire, VW . Mercedes, Land Rover, Jeep, Fiat, Ford, Dodge, marci -cel putin primele 4 – catalogate ca premium , le-au catalogat pe ultimele locuri. Unele voci spun ca Mercedes de exemplu sunt construite anume sa se strice sa le mearga piata de piese, si ca reactia companiilor la problemele reclamate in service este egala cu zero. Mai jos linkuri pe subectul acesta.
http://www.consumerreports.org/…/which-car-brands-make-the…/
https://www.youtube.com/watch?v=ZPJ64sTa7KI
https://www.youtube.com/watch?v=qqItRLWFt00
/www.youtube.com/watch?v=mAgY6A3RPcU&t=1s
https://www.youtube.com/watch?v=562cyULJ9_w
Asa ca as incadra comentariile de genul „nu mi-as lia Dacie nici sa ma plateasca” „tot o tigaie” „niste carute” la categoria superficiale, neargumentate si spuse de hateri
Din cauză că are prea multe lipsă:-)))
Salutare
Din pmdv masinile Dacia sunt varza la siguranta la tabla la caroserie…
Sunt la a 3 a masina renault, dupa un simbol , un megane 2 și acum un megane 4. Pot să spun că am constatat o scădere drastică a standardelor la calitate, mașina actuală după 1 an și 10000 km (pe șosea și folosită cu grijă) troncăne ca un hârb cu peste 200000 km utilizat în bătaie de joc. Servisul este sub orice critică, mecanicii instruiți au plecat și acum renault utilizează niște nepricepuți, plus că nici nu le pasă . Când am fost la revizie și am cerut o verificare a zgomotelor, rezultatul a fost că nu au găsit nici o problemă. Dar mașina zdrăngăne ca o căruță. Recomandarea mea este să nu faceți greșeala să cumpărați renault. Cred că trebuie căutată o marcă mai serioasă sau măcar ieftină. Garanția nu valorează nimic, pentru că firma nu este corectă cu clienții.
Dacă pe Dacia Duster ar pune un motor de 2l cum pune pe Renault Duster ar fi ok,păcat că pe Logan au scos motoarele de 1,6 și la caroserie trebuie să găsească o soluție pt.rugină.Eu am un Logan cu motor de 1,6mpi,sunt mulțumit de cum trage