Curajoșii români, care fac scandal și se iau în gură cu poliția…

Iată un paradox cel puțin interesant: porumbul este mai ieftin în Ucraina decât la noi, cu tot cu transport:

”Cu fermierii din Ucraina eu am discutat să aducem porumb de la ei, să cumpărăm la un preț de 150 de dolari tona. Este avantajos, pentru că, după socoteală, iese 7, 80 lei, iar cu tot cu transport, iese undeva până într-un leu pentru fiecare kilogram de porumb din Ucraina. La noi în țară un kilogram de porumb se vinde cu 1,5 – 2 lei, adică aproape dublu față de cât îl putem lua din Ucraina”, spune fermierul.

Dar și mai interesant e asta:

”Nu prea găsesc mașini, nu prea sunt șoferi care să se ducă în Ucraina. Le e frică. Cam 100 de euro pe zi este plătit șoferul, dar oamenii se tem de război. Din discuția pe care am avut-o ultima dată cu fermierii din Ucraina, la Cernăuți ar trebui să se ducă mașinile noastre după porumb. Fermierii ne-au spus că ne pot da și câteva mii de tone, dar numai să avem mașini de transport”, a mai spus Agafiței.

Fermierii ucraineni au porumb pe stoc, sunt dornici să vândă, doar că cumpărătorii trebuie să vină să îl ia, că ei nu au transport, dintr-un motiv care îmi scapă momentan. Iar românii nu găsesc șoferi. Deși e plin de bombardieri descurcăreți în trafic, de agresivi care merg la intimidare și de oameni care pare că nu le pasă de viața lor, uimitor, când e vorba să facă și bani nu prea vor.

Ce ne spune asta? Că ei cred că în România e riscul mai mic de a muri în trafic decât în Ucraina? Cam da. De asta avem nevoie de arme, să crească un pic riscul.

 

alegeri-22

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

68 comentarii

  1. Era o știre zilele trecute cu românașii care mergeau în Ucraina la shopping și stăteau la coadă în vamă că sa intre in Ucraina. Se lăudau cu cei 5 lei economisiți la cutia de detergent.

    00
  2. Pretul la motorina e 6 lei si daca ai lista de cumparaturi facuta tot iesi cu 100 de euro economie pe luna.

    00
  3. Nu reușesc să înțeleg de ce insiști cu nevoia de arme asociată cu balamucul de pe șosele.
    Fiindcă arme legale la public nu se va întâmpla never ever (arme de foc, că airsoft se poate), iar cine a avut nevoie și a avut ocazia, are deja.
    Poate greșesc, nu știu.

    00
    • Se cheama hiperbola. Daca erai atent la orele de literatura romana din liceu, stiai.

      00
    • Ce plm sa faci cu o arma de airsoft? Sa arunci cu ea dupa cocalar?

      00
    • @Bancosul să știi că pentru unul în ‘maio’,pantaloni scurți și șlapi vreo câteva bile de airsoft bine țintite pe piele ustură rău. Se lasă cu vânătăi și nu din alea verbale. Deci aș spune că e suficient în multe cazuri.

      00
    • Eu as spune ca 90% din populatie nu ar avea tupeul sa scoata arma daca ar fi fata in fata cu un bombardier care are si el pistol.

      Si as mai spune ca toti astia care doriti arme de foc la liber ar trebui sa va ganditi ca nu toti vor fi tragatori de elita si vor mai exista si gloante care zboara in toate directiile. Adica in directia in care se poate intampla sa circule sotia, mama, copiii vostri.

      00
    • Bah, ce-ati avut cu @sitting duck de i-ati dat o gramada de maini rosii si i-ati si ascuns commentul? n-o-njurat pe nime’, din contra …. sau ati lipsit cu totii la literatura romana in liceu?!?

      00
  4. Ucrainienii de ce oare n-ar asigura transportul?

    Socotești șpaga de la graniță plus șpaga de pe drumurile din Ucraina, și parcă ajungi tot pe la prețul din Romania. Plus războiul, no thx.

    00
  5. Un amigo a prins un pont si aduce ulei de la ucrainieni cu eticheta romaneasca pusa de ei in fabrica + impachetare.
    Amigo se ocupa doar de transport. Uleiul ajunge la raft cu 9.5 lei litrul. Pret final in careffour, nu engros.
    Nu o sa zic cu cat ia el, dar ca idee, e razboi si de asta “cresc preturile”. Aha. De asta unisol e 13 lei.

    00
  6. Sunt nişte poveşti interesante cu traficul auto prin Ucraina. Eşti dintre cei care circulă mult. La întoarcerea de la Bucureşti la Braşov ai în drumul tău o mulţime de parcări pentru tiruri. Opreşte şi întreabă de ce evită toţi rutele prin Ucraina. S-ar putea să te uimească motivele auzite. În altă ordine de idei, avînd în vedere poziţia Apador-CH referitoare la noul proiect de lege privind securitatea cibernetică, cît ziceai că e net-ul ăla de la Musk ? Şi cum merge el pe la noi.

    00
  7. ”Iar românii nu găsesc șoferi. Deși e plin de bombardieri descurcăreți în trafic, de agresivi care merg la intimidare și de oameni care pare că nu le pasă de viața lor, uimitor, când e vorba să facă și bani nu prea vor.”
    Transportatorii români plătesc șoferul pentru cursă și îi doare în cur dacă o cursă de 3 zile durează 10 pentru că… motive.

    00
    • Unul dintre motive ar fi că e război pe acolo și trebuie să aștepți 2 zile să fie eliberat un drum. Sau că rămâi blocat pe Valea Prahovei 5 ore pentru că accident sau că merge lumea la ski.

      00
    • Mie mi se pare normal sa plateasca la cursa, nu la numarul de zile lucrate. Asa determini soferul sa se grabeasca, sa incerce sa ajunga cat mai repede.
      Cum ar fi sa existe si reversul medaliei? Adica sa fii platit la zile lucrate si daca reusesti sa ajungi mai repede decat a fost planificat sa primesti mai putini bani.

      Iar din punct de vedere al soferilor, lucrurile ar trebuie sa stea asa:
      – iti calculezi cat dureaza cursa respectiva in mod normal si ceri bani in functie de asta;
      – daca 1 din 30 de curse dureaza mai mult, atunci iti asumi timpul pierdut si asta este;
      – daca in schimb 1 din 5 curse este cu probleme, la negocierea initiala adaugi si criteriul asta in calcul si mai ceri 20% in plus.

      00
    • @Andrei G, cine mi-a povestit a zis că a treia cursă făcută era gratis şi când a cerut ceva în plus i-a scos ochii cu 200 de lei. Mbine, el era cam începător dar totuşi era bătaie joc.

      00
    • @Andrei G te rog lasă-te de sportul ăsta de a împrăștia cu părerile tale într-un domeniu cu care clar n-ai tangențe după tâmpeniile pe care le scrii.

      00
  8. Mi-a venit o ideie jeniala, ea fitzi atenti aici: Influencerii de la noi ar putea sa conduca camioane in Ukraina dupa cereale si sa filmeze aventura. Ar face si content si munca utila si serioasa, ar da un sens vietii de influencer.

    00
  9. Niste prieteni de familie si-au facut o firma de transport anul trecut, exclusiv pe Ucraina.

    Au bagat cateva zeci de mii de euro ca sa cumpere niste capete tractor la mana a doua, iar sotul impreuna cu 2 prieteni s-au facut soferi.

    In primele 6 luni de cand a inceput razboiul, ambii prieteni au disparut, cu tot cu tirurile.

    Nu stiu ce fumati unii dintre voi cu ucrainienii fratili nostru de alalteieri, dar vrea pula mea sa mearga acolo sa crape ca un prost pentru 100 de euro pe zi.

    10
    • NOU
      #37

      Ce înseamnă ca au dispărut? Răpiți? Au murit?

      01
    • Nu stim nimic. Au disparut pe rand.

      Nu suspectam furturi, erau prieteni din copilarie, familii cu copii care ii asteptau acasa.

      Zic doar ca nu ma mira ca unii se feresc sa faca drumuri intr-o zona de razboi, si nu ii condamn deloc.

      10
    • Copiii cu cine stau, cu bunicii?

      01
    • Du-te ma d-aci. Asta cate comentarii are pe zoso.ro?

      10
    • Are site-ul Poliției o rubrică cu persoane dispărute, unde apare și statul sau localitate din România, unde au dispărut. Din ce am răsfoit n-am găsit vreo persoană dispărută în Ucraina de la începutul războiului.

      01
    • persoană cetățean român*

      10
    • @Mihai C, pune aici si numele persoanelor respective, plus data si localitatea prin care stiti ca au trecut ultima data inainte sa dispara. Presupun ca informatiile sunt publice, nu sunt secrete.
      Poate este cineva care sa ofere mai multe informatii… cine stie cum ai noroc si ii gasesti.

      10
  10. Tocmai s-a confirmat ca în România constituția este doar o hartie fara valoare iar noi suntem, evident, primul stat din UE care si-a cedat, prin lege, suveranitatea. Poate faci și un post pe tema asta, am înțeles ca ești top la articole ridicole despre trafic, poate ar merge si unul serios despre chestia asta, asa, nu știu, dacă ti se pare importantă.

    01
    • nu fi hain, da si tu un link catre legea aia.

      10
    • Doamne, e greu sa folosesti google. Nu este decat cel mai important lucru care s-a intamplat luna asta cel putin dar probabil nu ai aflat despre asta pe tiktok.

      https://evz.ro/sesizarile-depuse-de-aur-usr-si-avocatul-poporului-pe-legile-justitiei-respinse-de-ccr.html

      De apreciat ce tare sunteti la curent cu mersul țării =)

      01
    • Test

      10
    • Oooo nuuuu, constituția scrisă de Iliescu & Iorgovan?

      Acea constituție!?!

      10
    • Am postat link catre evz si nu a aparut. Saracii comentatori despre starea tarii care pana acum nu au auzit de „legile justitiei” au nevoie de link.

      10
    • nu e greu, doar ca legile alea, bune sau rele, sunt despre altceva, nu despre cedarea suveranitatii.

      da-mi un link spre articolul de lege (si referendumul aferent, cu prezenta necesara si rezultat pozitiv) care modifica articolul 1 al constituției româniei, fie si numai aliniatul 1.

      daca nu le gasesti, doar mananci cacat.

      01
    • @teslamuscle
      Aici e cu progresismul, plățile cu cardul sunt cele mai bune (vesticii de la care luăm lumina au altă părere, dar shh), ești conspiraționist dacă zici ceva contra narațiunii oficiale (pe orice subiect: vaccin, politică, razboi), nu ne trebuie arme că ne apără poliția (aia pe care tot aici o înjurăm că e coruptă,pe o mână cu infractorii și impotentă), emagu’ are reduceri reale (reală e doar taxa ilegală la plata cash), ceilalți sunt de vină pentru trafic, se plătesc bani ca nu cumva să zică cineva ceva bun de biserică, e un ‘echo chamber’ tip roddit de te doare capul.

      Iar legile justiției precizează că judecătorii nu mai trebuie să respecte Constituția țării, nu mai există nici o sancțiune pentru asta, iar deciziile vor fi ‘în conformitate’ cu CJUE, care într-un stat suveran NU pot să primeze legilor țării.

      Că ești sau nu de acord cu prevederile constituției e altă problemă, dar soluția este o eventuală modificare legală a acesteia, nu eliminarea pedepselor pentru nerespectarea ei.

      Un hoț/ticalos/judecator sub acoperire(si asta e legal acum)/parlamentar etc, pentru care nu mai există consecințe, ce crezi că va face? Dacă până acum erau măcar 50/50 șansele de o judecată corectă, acum dacă un judecător dă o sentință împotriva constituției e imun, un parlament care ne limitează drepturi fundamentale, sau ce are el chef,prin legi pe care CCR le va declara ilegale le va râde -n nas. Nouă de fapt.

      10
    • tester & teslamuscle, v-a invitat Simion la nunta lui electorala? Darul in ruble cum a venit? Evident ca nu pe card, ci in saci de rafie.
      Cu cat mai merge rubla zilele astea?

      01
    • o să meargă cu un ban curând. dar nu ăla la care speră ei.

  11. Puii mei, Google Maps zice ca faci o ora din Cernauti pana in Siret. Nu mi se pare asa nasol. Mai greu cu controlul vamal, ajungi sa dormi acolo, dar in rest? Ma gandesc ca e frecventat drumul ala, nu esti in mijlocul pustietatii.

    00
    • Radautiul e plin de ucraineni. Tot acolo este si un aeroclub faimos. Deh, hobbyuri scumpe….e folositor si placvut sa zbori pe acolo. Iar strazile sunt pline de Audi-uri, ale localnicilor care fac agricultura. Nu stiu ce planteaza, dar recolteaza baxuri de tigari si altele.

      00
  12. Top 5 cele mai imbecile articole pe care le-ai scris :)) Sorry, man, poate chiar nu iti face bine sa conduci?

    00
  13. Le mai dai si tu de gard uneori, da’ na, vorba aia, oameni suntem

    00
  14. Numai cine nu scrie, nu greșește… Nu-i nimic Vali, se mai întâmplă, cu toți avem păreri, unele mai bune, altele de pe tron..

    00
  15. Nu e usor sa fii „tirist”, mai ales pe extern. Dar efortul este rasplatit, pe extern daca bagi mare ramai cu 2000 si chiar si 3000 de euro/luna, in functie de cate weekenduri ajungi acasa/exeperienta/etc. 100 de euro / zi mi se pare putin…. esti expus total intr-un camion intr-o zona de razboi modern in care zboara prin aer de la obuze la drone … cine dracu s-ar duce ? :D Camionagii nu sunt bombardieri si in general conduc atent masini mici… cel putin cei pe care ii cunosc personal.

    00
  16. Ieri citeam un articol care spunea ca la Siret erau 1880 de tir-uri la coada pe sensul de intrare in Romania si vreo 550 pe sensul de iesire din tara noastra. Adica vreo 42 km de coada ca sa iesi din Ucrania si inca vreo 12 ca sa intri. Poate nu e vorba de bombe ci de vreo 5 zile state in vama, nu stiu, zic si eu.

    Altfel, mai mult de 2 treimi din tirurile alea care asteapta la intrare sunt deja cu cereale sau cisterne de combustibil care vin sa faca plinul, le vezi zilnic revarsandu-se pe dn2. Care ar fi logica sa trimiti soferi romani in Ucraina (fara incarcatura) cand ai mii de soferi si TIR-uri ucrainiene dispuse sa faca asta deja? Si care este foarte posibil sa aiba comanda si incarcare si pentru retur.

    00
  17. Ca vrajnic transportator in zona Moldovei va zic asa: se da 2000 euro / saptamana la transportator si se fac maxim 2 curse (500 km total). Soferul este platit cu 100 euro / zi calendaristica.
    Daca mai tine razboiul 1 an imi iau Ferrari :)))

    00
  18. „De asta avem nevoie de arme, să crească un pic riscul.”

    Si cine crezi ca o sa aiba arme cu el tot timpul? Oamenii normali la cap sau bombardierii care merg pe intimidare?

    00
  19. Din păcate infrastructura vamală pe granița de vest a ucrainienilor este foarte slabă. Așa că se poate întâmpla ca un camion să stea 3-5 zile la ieșire.
    Pe de altă parte, transportatorii ucrainieni nu au destule vehicule, față de câtă marfă trebuie scoasă de acolo. De aceea, prețurile sunt enorme. 3x față de aceeași distanță intracomunitară.
    Transportatorii vestici (inclusiv ai noștri) nu merg acolo, fiindcă nu li se asigură camionul.
    Altfel, să merg până la Cernăuți, nu presupune niciun risc.

    00
  20. stiu ca’s tarziu in discutie….

    am o ruda mai indepartata care face comert cu peleti adusi din Ucraina – si i-am aratat articolul, citez din raspuns:

    [21:03, 11/9/2022]r: Povesti de internet sunt astea
    [21:04, 11/9/2022]: Cand mergi in ukraina porumbul este mai scump ca in romania, asa ca si peleti

    00
  21. 100 de Euro pe zi? 😂😂😂😂😂 Primesc 200 de GBP pe zi pentru 8 ore de muncă și uneori termin și în 7 ore. Nu ies din UK, nu mă duc într-o țară aflată într-un conflict armat, nu-mi risc viața. Dorm acasă liniștit lângă familie. Da, chiriile în UK sunt mai mari dar ghici ce, mâncarea e mai iefină.

    De ce ți-ai risca viața pe 100 de euro? Treaba cu bombardierii e irelevantă. Nu poți căra rentabil cu un passat din 2005 și nici să conduci camionul cu B-ul. Chiar trebuie să înveți, costurile C + E plus atestate plus carduri necesare sunt peste 2000 de euro și durează 6 luni minim. Asta dacă treci toate examenele din prima.

    Spunea cineva într-un comentariu să plătească la cursă șoferul. Asta spune ce țară bananieră suntem. Plata la kilometru nu este legală iar tu ai un program de condus foarte strict în care trebuie să te încadrezi.

    Majoritatea dintre cei care au comentat aici în domeniul transportului habar n-au ce înseamnă condusul unui camion. Ca idee dacă tu ai depășit cu un minut programul ÎN ORICE ȚARĂ conduci tu poți lua amendă timp de 28 de zile dacă ești controlat.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.