Consum RAV4 2021 hibrid

Mă gândeam că ar fi un follow-up frumos la postul ăsta, cu consumul la Forester, pentru că sunt asemănări și diferențieri între cele două mașini. Motoare de 2.5 benzină, 200+ cai putere, același șofer cu talpă grea, același oraș, același mod de exploatare.

Și după o lună de mers exclusiv în oraș vin cu poză:

consum-rav4-xa50-hybrid

Cam asta e diferența: de la 12-15% la 8%. O parte e sistemul hibrid, care pornește mașina de pe loc pe electric, reducând astfel una din situațiile unde motoarele normale consumau cel mai mult, o parte e tehnologie mai nouă (modelele noi de Subaru au și ele consum mai mic, dar și 150CP, nu 230), o parte e lipsa tracțiunii permanente.

Am tot zis că fac un video cu ce mă deranjează la mașină, dar aștept să vină iarna, atunci se filmează cel mai bine afară.

ps: în caz că vă întrebați, Toyota n-a dat nici măcar un mail, dar presupun că sunt fierți pe făcut online…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

45 comentarii

  1. Mai puneai 3000 de euro si iti luai un BMW din 2015 full full. Consuma mai putin si era BMW totusi.

    01
  2. „Toyota n-a dat nici măcar un mail”

    N-arăți și tu o țâță un crac ceva și vrei să te bage în seamă. Un live din aeroport cu decolteul și îți dau ăia un Land Cruiser GR în probe.

    00
  3. Daca la tine consuma atat, exclusiv urban, la un om normal oare cat consuma?

    00
    • Eu am modelul anterior, din 2016, tractiune fata. Consumul pe ultimii 5500km, din care 1200 pana la mare si inapoi, restul doar oras, e 7.

      Daca tragi de ea prin oras ajung la 8, daca nu, aproape 7. Poti scoate si 4.5 prin oras, cu riscul sa iei bataie de la ceilalti din trafic.

      Din ce am observat, e ok sa mai ajuti bateria sa se incarce daca prinzi un deal in drum, dar daca o conduci ca pe o masina normala, consumul e normal. In niciun caz nu ca un SUV de 1700kg cu motor pe benzina.

      Manevre prin parcare in liniste, mers lejer prin aglomeratie in liniste, priceless.

      00
    • Rdb, cum de ai ales suv cu tractiune pe 2 roti?

      00
    • E cam prost drumul pe care merg zilnic, dar nu am nevoie de 4×4 ca sa il urc, nici macar iarna.
      AWD la RAV hibride e inca un motor electric pe spate, care porneste rotile cand crede el ca trebuie (nu e cu cardan ca la cele doar cu motor termic), deci n-a fost un criteriu major in alegerea masinii.

      Poate daca gaseam o masina cu AWD in acelasi pret o alegeam pe aia, am vrut sa iau o masina cu cat mai putini km in bugetul avut (ca dotari extra, gamele superioare aveau blind spot monitoring, sistem audio si bancheta din spate incalzite – niciuna din astea nu ma dadea pe spate, ca dotarile „standard” sunt destul de multe).

      00
  4. Am avut si eu una inchiriata de la Autonom 2 zile (2.5 Hybrid dar 180CP), am facut Timisoara-Sibiu-Timisoara cu mers 145 pe ACC si de cateva ori pana pe la 170 si am avut consum 8.9. Ce nu mi-a placut, era foarte galagioasa la 145, abia vorbeam pe handsfree. Masina avea 15k km si cauciucuri all season michelin crossclimate.

    10
    • ce ne spui tu senin e ca te pisi pe ele de reguli de circulatie, alea sunt pentru fraieri.

      00
    • Autostrada, 145 e 138 pe GPS si nu iei amenda, deci legal, si spune-mi tu mie om care nu a depasit un pic viteza asa pe autostrada in vreo 2, 3 depasiri. Pe Cosava am mers cu 40, regulamentar.

      00
    • Multi dintre astia care au dat – cum ca nu o mai calca si ei din cand in cand am impresia ca sunt roboti care fac tot felul de cacaturi in trafic in mod inconstient pentru ca singurul lucru la care ei sunt atenti e viteza de deplasare :)

      00
  5. Nu cred ca comparatia intre motoare este una corecta din moment ce hibridele de la Toyota folosesc motoare cu ciclu Atkinson si optimizate pentru consum redus ale caror puncte slabe sunt completate de partea electrica …
    Dar dpdv al consumului da.. exista o mare diferenta (Lexus RX450h consum mediu pe ultimii 40 k e de 7.8 l cu motor de 3.5 L V6).

    01
  6. @twitter parcare laterală

    00
  7. Concluzia, Prezentul e hybrid?

    Sau stam pe clasic pana la electrice?

    00
    • concluzia o tragi singur. vrei consum redus de combustibil?

    • Viitorul este hibrid.
      Electricu îl văd ca pe o soluție secundară, pentru activitățile pe distanțe scurte, mers urban.
      Să treacă toate la electric momentan nu e posibil din următoarele considerente: prețul bateriilor, penuria de materiale, poluarea la fabricarea și reciclarea bateriilor, probleme cu rețeaua de transport subdimensionat, prețul/KW la stațiile rapide ce aduc un cost mai mare decât o mașină echivalentă ICE. Deci mai avem de așteptat.

      00
    • Cred ca electricele raman o optiune viabila doar pentru oras+zone limitrofe si doar pentru cei ce au posibilitatea de a le incarca acasa / la serviciu.
      Statiile gratis au inceput sa dispara iar la pretul de 1.5 – 2 RON cat a ajuns kW la statiile de incarcare, si cu un consum de 15-17kW/100km iesi mai ieftin cu un Diesel sau un GPL, fara sa incarci cateva ore si cu o autonomie de 800-1000km in functie de talpa. Iar distractia e inca la inceput, in mod clar in momentul cand masinile electrice vor incepe sa conteze ne vom trezi si cu acest curent accizat precum combustibilii fosili, plus ca suntem la voia furnizorilor de energie care se pare ca pot scumpi curentul ridicand din umeri.

      00
    • In prezent folosesc cea mai ieftina solutie si in acelasi timp (in cazul meu, extrem de fiabila) combinatia benzina + GPL, iar in Bucuresti am un consum de 10-12 litri la suta GPL, adica vreo 35 lei +/- echivalentul a 6 litri de benzina.

      Singurul cost suplimentar este revizia instalatiei GPL, la 6 luni, care costa 100 lei +/-.

      GPL-ul este mai putin poluant decat benzina.

      20
    • @meeron: Exceptand pretul de achizitie care e clar mai ridicat, la electrice si mentenanta e mult mai ieftina. N-ai ulei, atatea filtre, n-ai cutie de viteze cu ambreiaje & shit, n-ai curea de distributie, ti se verifica sistemul de racire al bateriilor (daca este), franele,
      schimbi filtrul de polen si ii dai bataie.

      Poate am uitat ceva, dar cel mai prohibitiv lucru e pretul de achizitie. De banii aia iti iei una cu motor termic mai mare si mai dotata.

      00
    • „ne vom trezi si cu acest curent accizat”

      nu poti doar sa zici ca vrei sa „salvezi planeta”, multe chestii: interzicem incalzitul pe lemne, interzicem centralele pe gaz, interzicem sub euro atarne precar de un contract social si asa schiop.

      Rabdarea populatiei are limite, de retinut ca noi le-am testat deja: frigul si foamea de obicei.

      Daca maine isi baga toata lumea in contractul social cine face enforcement? Cine vine cu pulanu pe tine? Vor incerca negresit sa duca pretul pe km pe electrice cat e a acum pretul pe km pe benzina, da de ce trebuie sa acceptam asta ca fiind starea de fapt?

      00
    • deja si pretul de achizitie daca scazi cei 11.000 EURO sau cat e de la stat imi face cu ochiul. Skoda Enyaq iv60 de ex e 29.000 EUR, ceea ce pentru un SUV cu putere de 190CP, si 4WD nu e rau. Zoe e 17,000 EUR cu tichet , si-a luat un prieten care are o casa de vacanta la 100km de Bucuresti unde merge saptamanal, il costa sub 20 RON dus-intors incarcand de la priza casei / garajului subteran. Evident, exclus deplasari mai lungi, ca sa mergi la mare cu Zoe trebuie sa stai bine de tot cu inima probabil, + mers cu 70km/h fara consumatori electrici si cu vant din spate :)))

      00
  8. @zoso daca iti arat consumul meu dupa plimbari scurte prin oras… ;))) 2.0 TSI 190 :))
    Noroc ca nu fac mai mult de 250km/luna (3000km/an) in oras.
    Din 25.000/an.

    00
    • pentru plimbari scurte iesi mak ieftin cu elicopterul

      00
    • Am avut treaba prin oras zilele astea si m-am „prostit” putin cu 2.0 TSI 220 gen porniri tari de la semafor, mers in S si M si consumul a fost in medie pe la 15%. Deloc rau dar si cand am pus benzina de la Rompetrol de 6.41 RON/l 😀 tre sa invete talibanii sa mai dea drumul la robinet ca nu se poate asa ceva.

      00
    • @ev21 6.71 b0$$ ;)) deja fac calcule pentru jepele din ala secvential.
      Cum merge „babuta”?

      @callgate n-am unde sa parchez Robinsonu. Pe ala il folosesc doar cand ma duc la mosie.

      @zoso sunt undeva pe la 12,4. 12% ;))))

      00
    • @zidanne nu-i chiar babuta, inca miroase pielea a nou 😀 Sunt foarte multumit cum merge, poate la un pahar de vin voi mai scrie pe forumul vaggotilor 😀

      00
    • @ev21 inca astept detaliile :)))))

      00
  9. De ce sa iti dea mail Toyota? Le faci reclama gratis, iar bugetele asa cum stii in Romania nu se dau pe valoare decat in cazuri rare mai ales pe online. Restul pe interese ei comisioane.

    00
  10. Astetptam vid

    00
    • Scuze, am apăsat din greșeală trimite.
      Da, așteptăm video-ul.
      Inca n-am ajuns sa fac drive test cu ea, dar bălesc si eu la așa masina cand ajung cu economiile la nivelul care trebe.
      @Vali Bănuiesc ca inca e opțiunea favorita de pe piata, nu?

      00
  11. La drum lung cat consuma?

    00
  12. Eu am un Vitara 2018, Euro 6, motor 1.6 benzina soft4x4. Il forjez peste tot (munte, gradina, oras samd), consuma constant un 6.5 max. E masina versatila optima pt om cu viata multipla” job, familie, gradina/ferma, plimbaret in natura samd.

    Sunt si eu mare fan de Toyota rav4 & hibride – masini complete, structural facute f.f. bine si versatile, dar 8.X% mi se pare f. mult. Astept sa-mi schimb masina cu un duster full electric (cand or aparea si s-or ieftini un pic electricele, per ansamblu.

    00
  13. Ia poftiti cu review-ul negativ, pana n-apuc sa las avansul!
    Oscilez intre Toyo si Subaru, din pacate n-am reprezentanta la mine la tara pt. Subaru, asa ca sunt nevoit sa merg pe Toyo.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile