84 agenții chemate la un pitch!

Azi, tot onlineul creativ și trendinez face haz de necaz. 84 agenții s-au trezit chemate toate la aceeași oră în aceeași zi de Carrefour pentru a se umili împreună. Au ascultat, au notat și au plecat la birou. Ajunși acolo, au început să facă bășcălie.

Nici unii nu s-au gândit să facă un gest simplu când s-au trezit acolo: să zică ceva sau să plece. Toți au început să prindă glas după ce au plecat. Dacă plecau, lăsau ocazia altora, așa, au arătat că sunt la același nivel cu restul.

Asta e industria de publicitate din România: să mănâncă de fund unii pe alții, se pupă pe bot, se denigrează clientul când sunt între ei, se denigrează unii pe alții când sunt cu clientul și așa mai departe. Plus impostorii.

#noballs #pitch2015 #nohonor

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

54 comentarii

  1. Îți dai seama ce nasol se simt acum agențiile care NU au fost chemate?
    „Băi, ce naiba, nici pe lista scurtă de 84 nu am intrat?”

    00
  2. Ba sa stii ca s-au ridicat oameni si au plecat. Au fost altii care au pus intrebari pertinente si au tras de urechi clientul chiar la fata locului. Altii au fost prea socati de o asemenea jignire incat n-au putut zice nimic. Oricum ar fi, situatia nu e ce trebuie, deloc, si e bine ca se comenteaza.

    00
  3. Probabil ca intreb aiurea…dar imi spune si mie in cateva cuvinte de ce e asa o mare jignire sa chemi la un loc pe toti cei interesati de a castiga ceva la un momentdat?
    In primul rand ca a fost o invitatie, nu i-a luat nimeni pe sus. In al doilea rand daca ajungi intr-un loc unde nu iti convine ceva, te iei si pleci. In al treilea rand au fost chemati sa li se dea bani, nu sa li se ia.

    00
    • In principiu, daca pitch-ul se face ca lumea, agentia lucreaza destul de mult pentru el si da continut – sfaturi de strategie, concepte grafice, etc (in functie de tipul de serviciii scoase la puch). Din postura de client stiu ca pentru un brief de-al meu, agentiile lucrau minimum doua saptamani, iar pentru un client de talia si cu bugetele Carrefour cu siguranta se lucreaza mai mult. Iti asumi, ca esti acolo sa castigi banii, dar sa pui 84 de echipe pe treaba ca sa castige una e putin lipsit de respect fata de munca prestata gratis. 3, 5, hai 10 cu marinimie la un pitch e ok, 84 e… Desi, daca au vrut viralitate, au obtinut.

      00
    • CG, cum pui tu problema ar avea un sens ofuscarea. Totusi, inteleg ca in cazul asta clientul doar si-a prezentat „cerintele”, nu au venit agentiile efectiv cu ceva la care sa fi lucrat indelung.

      Tocmai citesc din Alexandru Pomana – inteleg ca a fost unu din participanti – care se plange pe facebook ca a facut efortul imens sa isi calce camasa pentru a merge la intalnire. Iti dai seama cam in ce consta notiunea de efort in mintea „agentiilor”. Adica baiatu asta Alexandru are undeva sub 30 de ani si considera un efort remarcabil calcatul camesii pentru a participa la o intalnire cu un gigant al retailului. Oare in ce lume virtuala traiesc, saracii de „publicitari”? Sau poate ca sunt atatia tampiti care sa ii tina pe astia cu bani. Pe ei si fantasmele lor.

      00
    • @Mihai

      Chinezii spun: „Drumul de o mie de li incepe cu un pas”.
      Parafrazand, pot spune ca drumul spre o muie viguroasa luata de la client incepe cu un pitch ca asta.

      In comunicare nu „originalitatea” sau „numarul” ideilor sunt esentiale ci adecvarea lor scopului. Ori asta se obtine printr-o intelegere/armonizare intre parti. Sunt mari companii care, pe anumite segmente, comunica remarcabil lucrand de-o viata cu niste agentii minuscule, cu care au stabilit deja o „chimie”.

      Daca tratezi domeniul ideilor la fel ca achizitia de cartofi nu arati, ca si Head of Marketing sau CEO, decat faptul ca esti impotent si esti asezat pe directie fix ca o gaina cu gâtul taiat. Dar, pentru ca stai cu curul pe un teanc de bani, vei gasi un fomist care sa se faca ca nu vede asta.

      00
    • Durerea mai mare stiti care e ? Ca vor alege aceeasi agentie cu care lucreaza de atatia ani, agentie care a fost in sala . Deci clar au vrut doar sa-si bata joc sau sa se dea interesanti , nu ai cum sa chemi 84 de agentii la un pitch cand toata lumea cheama 3-4 agentii. E frustrant cand de fapt stii ca orice ai face, tot ala care trebuie castiga.

      00
  4. Cand esti mic si faci foamea, ca te „umilesti” in halul asta e cea mai mica problema.
    Dar se merita?
    Adica despre ce sume vorbim? zeci, sute sau milioane?

    00
    • Nu stiu detaliile pitch-ului asta dar, daca au chemat cu turma, profitul pe care are chef clientul sa-l accepte e clar ca e minimal sau chiar negativ.

      In cazuri din astea nu suma conteaza neaparat, ci profitabilitatea.

      00
  5. E mai grav sa pierzi 2-3h la chestia asta sau nshpe ore/zile sa produci ceva care sa fie peste ceilalti 60+ de participanti?

    00
  6. Acest link mi se pare potrivit

  7. Da, dar şi lor le-a plăcut!

    00
  8. Trebuie sa fie nasol pentru o „agentie mare” sa intre in incaperea unde e „agentia mica” ce i-a facut siteul cu 8000 in outsource si ea a cerut 35000 la client.

    00
    • :))))) :D

      Nu lucrez in domeniu, dar am un prieten care lucreaza si stiu fenomenul. Cat se poate de adevarat ceea ce spui si ecartul dat de tine este unul mic.

      00
  9. Nush, voi vedeti 84 de agentii chemate la un hotel, eu vad articole pe bloguri despre Carrefour. Poate ca nu sunt chiar exagerat de prosti, zic eu?

    00
    • dacă apar 10 articole că mă-ta-i proastă, le consideri reclamă?
      nu mama ta

    • Nu neaparat, poate sa aibă dreptate. Oricum câștiga vizibilitate și nu toată e proasta. Părerea mea!

      00
    • Asta ar veni cam asa:
      Basescu se afla in sondaje usor departe de castigator. Apare o caseta cu el plesnind un copil. Imaginile sunt difuzate iar si iar pana la exasperare. Dupa ce Basescu castiga alegerile incepem sa aflam de la sociologii de serviciu ca povestea cu pumnul in plex s-ar putea sa-l fi ajutat. Daca-i asa, atunci, s-ar putea ca si unele mame proaste sa ajute.

      00
  10. Ca veni vorba… Filelist iar o picat?

    00
  11. Ce-i aia pitch?

    00
    • Din ce am inteles eu, e un fel de licitatie la care vii cu material d’acasa. Acum depinde si cu ce material se vine.

      O alta comparatie ar fi cu site-urile de freelancing, unde cineva vrea un proiect facut si primeste oferte si schite.

      00
  12. O lista cu cei 84 de norocosi exista pe undeva?

    00
  13. Mă mai gîndesc şi la adevărata provocare Carrefour pentru orice agenţie. Că la ce campanii fac, trebuie doar să găseşti sinonime cît mai idioate la ce le faci tu, mare supermarket, preţurilor (tăiere, tundere, reducere, aruncare în aer, făcut KO, etc). Greu. Greu de tot…

    00
  14. Cică 95 au fost chemate, 84 au onorat invitația. Cele 11 merită știute.

    00
  15. Si au venit si cei de la Guinness World Records pana la urma? Ca nu imi e clar ce record era! Cele mai idioate agentii sau cei mai multi „oameni cu idei” pe metru patrat?

    00
  16. Daca ar fi existat 8 pitch-uri la care participau cate 10 agentii? Erau 8 castigatori, dar vreo 70 erau in aceeasi situatie, descrisa mai sus.

    00
  17. Ptr cei care nu stiu care e procedura ptr astfel de activitati, cam asa se procedeaza de obicei :
    – ai un proiect care necesitata si parte de comunicare, te gandesti la 4-5-6 agentii maxim (din experienta sau credentials). Este foarte important sa alegi agentia potrivita pentru proiectul tau, nu chemi „random” multe agentii sperand ca o sa iasa ceva bun la final. Este o greseala de incepator si nu stiu ce minte creata de la Carrefour a gandit-o.
    – iei legatura cu agentiile pe mail/intalnire, le prezinti pe scurt ideea proiectului si ii intrebi daca doresc sa participe la pitch sau nu;
    – daca raspund afirmativ, eventual semnezi un acord de confindentialitate si, dupa, trimiti brieful complet catre agentii;
    – au loc diverse intalniri pentru debriefing (lamuriri);
    – vine deadline-ul, clientul se intalneste cu fiecare agentie in parte pentru prezentarile efective de pitch;
    – dupa un anumit timp prestabilit, clientul decide cu ce agentie merge mai departe.

    00
    • Iar acum 100 de ani oamenii o făceau cu lumina stinsă. Propun să facem în continuare la fel.

      00
    • Mihaela, mlțum ptr infrmț. Adev. e că nimeni de aici habr nu avea cum se procdz., respctv care e procedura.

      00
  18. Ce să zic? Poate Carrefour iau vreun premiu la Cannes Lions, echivalent al Golden Raspberry Awards…merită din plin!

    00
  19. daca decizi sa lucrezi in marketing dupa ce ai terminat facultatea de marketing, cu mici exceptii, iti asumi faptul ca scopul tau in viata va fi sa ii prostesti pe altii, evitand sa nu fii tu insuti prostit. cel putin la ASE ai ore in care te invata frumos cum sa minti si sa prostesti clientul.

    mie personal facultatea mi’a produs scarba fata de meserie asta.

    00
  20. Vă rog să-mi spună și mie cineva care a participat dacă întâlnirea a fost una de briefing în vederea unui pitch sau direct de susținere a vreunei propuneri (de preț, strategie, creație, etc.)?!

    Fiindcă dacă cei de la Carrefour au chemat 84 de agenții la o întâlnire de briefing, atunci ei au pus o întrebare la care au răspuns 84 de decision makeri și nu mi se pare ceva grav – este vorba la urma urmei doar despre imaturitatea unor oameni care habar nu au cum si de ce se briefeaza o agenție și de inconștiența de a se expune unui risc inutil de a fi eventual agresați verbal (sau chiar fizic) de potențiali participanți un pic mai pasionali. Dar în fond va fi doar problema lor dacă acceptă o astfel de bătaie de joc și chiar participă. Dacă însă „cei 84” au participat la o reală susținere de pitch, atunci situația e un pic mai gravă și denotă nu doar lăcomia unui client arivist în căutare de idei moka (fiindcă s-a cam epuizat rezerva de sinonime la „reducere” cum bine sesiza cineva mai sus) ci jalea condiției creatorului de publicitate în România de azi, digitală sau ‘analogă’ deopotrivă ;-). O concluzie se impune: orice client care nu-mi spune cu cine concurez și câte alte agenții a mai chemat să liciteze, e ori năvleg, ori pafarez ori pur și simplu escroc – și dacă-n primul caz i-aș acorda mila mea, în al doilea disprețul meu suveran, în ultima ipostază (și probabil cea mai plauzibilă) un astfel de specimen nu merită mai mult de un flit generos. Iar dacă sunt mai mult de 3-4 agenții prezente, vă sfătuiesc să fugiți rapid și să vă concentrați pe clienții deja existenți. Fiindcă nici un client potențial, indiferent cât de zemos, nu merită mai mult efort de timp și neuroni (resurse care nu se mai întorc niciodată) pentru mai jos de 33, hai maaxim 25% din șansa de a câștiga. Părerea mea, după 22 de ani pe piața asta…

    00
    • A fost una de briefing in vederea unui pitch. N-ai vazut ca unii din agentii au considerat un deosebit efort si ca si-au calcat camasa? Nu mai vorbesc si de spalatul pe dinti. Probabil unii au mers pana intr-acolo incat au facut si dus. Aproape ca ii si intelegi – ei au investit ceva in a merge la briefingul asta si ar trebui sa le deconteze carfuru pasta de dinti, energia electrica pt fieru de calcat si apa folosita la dus.

      In plus, cine se cred si carrefour astia? Se compara ei cu valoarea si notorietatea mega-agentiilor noastre? Gigi srl, Pomana inc. si te miri ce alte obscuritati de „creativi”. Vedem in spatiu public cat de creativi sunt si ce campanii valoroase fac. Te doare mintea. Dar tot vina clientilor e, ca nu le dau destui bani. Te si gandesti ce poezii producea Eminescu daca era platit mai bine pentru ele. Oh, wait…

      00
    • O concluzie se impune: orice client care nu-mi spune cu cine concurez și câte alte agenții a mai chemat să liciteze, e ori năvleg, ori pafarez ori pur și simplu escroc – și dacă-n primul caz i-aș acorda mila mea, în al doilea disprețul meu suveran, în ultima ipostază (și probabil cea mai plauzibilă) un astfel de specimen nu merită mai mult de un flit generos.

      Tu pe ce lume traiesti? Unde crezi ca iti spune tie clientul de la cine a mai cerut oferta?! Da’ cine pielea pulii te crezi, ca sa te informeze pe tine pe cine mai ia el in calcul? Tu ai auzit vreodata de ceva numit concurenta? Dai oferta si daca esti bun, te alege, daca nu, mai tragi un loz si data viitoare.

      Ce dracu de servicii iti face unul caruia i-e lene si sa participe la o sesiune unde i se explica ce se cere?

      00
    • …22 de ani pe piata sau la piata?

      00
  21. Din pacate, in ultima vreme se tin tot felul de evenimente inutile. A facut recent si Allview unul.

    00
  22. Și deci agențiile zici că s-au simțit EXACT ca bloggerii aia chemați la grămadă să scrie pe moca despre ceva. Ce nasol…

    00
  23. Departamentul de MK de la Carrefour merita un Effie!

    00
  24. Smecheria pare sa fi fost alta: si anume intentia Carrefour de a lansa platforma lor online prin care lumea sa le dea idei.
    Cu alte cuvinte, CEO-ul (fost CFO-contabil) a zis ca e mai smecher si ca face el un site in care „fraierii” (adica agentiile) or sa se bata sa le dea idei.

    Creativii asta trebuie sa observe si sa se opuna.

    00
  25. Basinostii astia de „publicitari” care au niste idei de te caci pe tine de plans de prosti ce sunt au fost anuntati in mail-ul de invitatie ca brief-ul (nu pitch, brief, clientul spune ce vrea, vrei sa te apuci sa ii faci un concept bine, nu vrei iar bine) va fi prezentat tuturor agentiilor.. care e problema, te ia cineva cu forta sa castigi un cont de milioane de euro?cel putin asta au spus mai multi, ca ei stiau ca au fost invitate mai toate agentiile, dar ca nu se asteptau sa fie adevarat, vai, se simt insultati..

    Ete scartz bah, dupa ce ca sunt cei mai netalentanti „creativi” din europa, la multi ani lumina in spatele publicitarilor adevarati, mai au si basini d-astea cand e vorba de un ditamai clientul, cu multe zerouri..

    Si mi-a placut aia, ei se plang ca au venit acolo 200 de seniori care sunt platiti fiecare cu 100 euro pe ora si deci paguba la agentii.. ai draq seniori cu salarii la un calcul simplu de 16000E pe luna, la ce reclame tampite screm amaratii astia nu merita 300 euro pe luna

    00
  26. NOU
    #49

    Da, ca agentiile p*lii „de top” se simt ofuscate daca nu stiu dinainte de brief cine castiga si tot asa, ca sa vina direct pregatite cu preturi si idei „corespunzatoare”, cam cum a impartit ASF-ul auditarea companiilor de asigurari.

    Plus ca am citit ca o scroafa urcata in copac, sefa peste o asociatie d-asta de publicircari a zis ca agentiile au cheltuit bani ca sa participe la intalnire, ca fiescare pul*frici si-a mancat 2 ore din timpul pretios cuantificat la minim 100e/h.
    Te ia cu durere de cap citind toate ineptiile astea….

    00
  27. Asta-mi aduce aminte de faza cu ziaristii si blogerii invitati de o firma, am uitat ce vinde, care dorea sa anunte tarii ceva extrem de foarte important.
    Mos Craciun si renul Rudolf devenisera actionari!

    00
  28. La ce reclame atârna prin bucuresti 84 de agenții de creativi sunt inca putine.

    00
  29. Dar o agentie ce face atunci cand cheama 20 de clienti la un training facut de oameni interni? Nu am vazut stiri cu – 20 de clienti au pierdut cate o suta de euro ca sa fie trainuiti de specialistul care le mananca nervii zi de zi….

    Nu intamplator au aparut eventuri de genul asta cu pitchul.

    00
  30. Am citit comentariile voastre. V-ați bălăcărit ca niște suedeji. Țiganilor.

    Nu lucrez încă în publicitate, dar cred că o să mă apuc și de așa ceva. Văd că e loc belșug și nivelul e de Papua. Câți clienți aveți pe an? 3? 5? Hai să-i împărțim. O să mă recunoașteți după cămașa necălcată cu micro polka dots în care abia dacă poți citi cuvântul țigănesc „mui”.

    E GREU SĂ CALCI CĂMEȘA, PATRONILOR. IESE ABUR.

    00
  31. Uite aici un pitch mai tare decat cel de la Carrefour -> thepitchfor.me

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.