De ce e viciat topul celor mai fiabile mașini TUV

Anual, o autoritate din Germania publică un top al celor mai fiabile mărci auto, pe baza rapoartelor ITP. Topul complet îl găsiți aici, eu mă voi opri doar asupra problemei generale, respectiv incorectitudinea topului.

Să purcedem cu lista.

 

Cele mai fiabile maşini second hand cu vârste între doi şi trei ani:

  1. Mercedes-Benz SLK (26.000 km) – 2,4%
  2. Audi A6 (62.000 km) – 2,9%
  3. Mercedes-Benz GLK (55.000 km) – 3,6%
  4. Porsche 911 (31.000 km) – 3,9%
  5. BMW Z4 (36.000 km) – 4,0 %
  6. Mercedes-Benz E-Class Coupe (42.000 km) – 4,5%
  7. Audi Q5 (64.000 km) – 4,7%
  8. Audi A3 (49.000 km) – 4,9 %
  9. Ford Focus (43.000 km) – 4,9%
  10. Mercedes-Benz C-Class (59.000 km) – 4,9 %

 

Cele mai fiabile maşini second hand cu vârste între opt şi nouă ani:

  1. Porsche 911 (72.000 km) – 11,5%
  2. Toyota Corolla Verso (120.000 km) – 15,6%
  3. Toyota Rav4 (104.000 km) – 15,6%
  4. Mazda 2 (87.000 km) – 17,3%
  5. Ford Fusion (92.000 km) – 17,7%
  6. Mercedes-Benz SLK (79.000 km) – 17,8%
  7. Toyota Corolla (104.000 km) – 17,8%
  8. Toyota Avensis (124.000 km) – 18,0%
  9. Volkswagen Golf Plus (103.000 km) – 18,0%
  10. Subaru Forester (129.000 km) – 18,5%

 

Cele mai fiabile maşini second hand cu vârste între zece şi 11 ani:

  1. Porsche 911 (94.000 km) – 14,6%
  2. Subaru Forester (138.000 km) – 19,3%
  3. Toyota Rav4 (120.000 km) – 20,2%
  4. Toyota Avensis (133.000 km) – 21,1%
  5. Honda Jazz (109.000 km) – 21,2%
  6. Toyota Corolla (119.000 km) – 21,8%
  7. Mazda 2 (103.000 km) – 22,4%
  8. Toyota Yaris (114.000 km) – 23,2%
  9. Ford Fusion (108.000 km) – 23,4%
  10. Volkswagen New Bettle (107.000 km) – 24,6%

 

Sunt două observații de făcut aici.

Prima: nemții au alte obiceiuri ale rulajului auto. Multe din modelele pe care le vom găsi în topul fiabilității în primii ani vor fi vândute la finalul perioadei de leasing operațional sau când apare noul model. De aceea nu apare nici un BMW X5 în topul de 10 ani, că el a fost vândut probabil după cinci ani.

Și ajungem la a doua. De obicei, posesorii de japoneze sunt mai calmi. Nici mașinile nu excelează la capitolul cai putere, deci mai greu să faci curse cu ele, de aceea mașinile au viață mai lungă.

Ca idee, BMW X5, prima generatie (1999-2006), care acum ar avea 10 ani, sunt de vânzare doar 800 bucăți pe mobile.ro. A doua generație (2006-2013), 2050 exemplare. Audi A6, a doua generație (1997-2004), 3.200 exemplare, a doua generație (2005-2011), 5.800 exemplare. Ce credeți, nemții vând mai puține mașini vechi pentru că le păstrează sau pentru că le-au vândut deja de câțiva ani?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

25 comentarii

  1. N-as spune ca soferii de japoneze sunt mai calmi…. Cu atat mai putin cred ca e valabila afirmatia legata de curse. Hondele sunt printre cele mai apreciate pt curse underground si drift. Si da, conduc un Accord. Nu fac curse cu ea insa suspensia scurta si rigida si cuplul maxim aproape de 5000rpm nu ma duc catre serenitate si meditatie : )

    00
    • …ci catre o pardalnica de hernie de disc lombara, la ce drumuri sunt prin ro :)

      00
    • 1.8 ? cred iti da niste nervi grozavi cand suiera unu pe langa tine cu logan 1.5dci. Rosu :)

      00
    • cel mai probabil 2.4

      00
    • ah, dabia asteptam primul posesor de Logan sa ne explice cum masina lui e cea mai tare :))))

      00
    • Adevarul e ca unii din tribul cu Logan sunt o specie aparte. Chiar azi a trecut unul pe langa mine, practic m-a depasit iesind din spatele meu si apoi revenind pe B1. L-am regasit 1 semafor mai incolo, el pe B2 uitandu-se superior spre mine. La acelasi semafor.

      00
  2. NOU
    #7

    Si ar mai fi o observatie
    masini de 10 ani cu nici 150 mii de km ?
    in astfel de situatii probabil ca si un logan este mega fiabil daca in 10 ani mergi 90 de mii

    sa vedem un top SH cu masini de peste 10 ani cu peste 250 mii de km si atunci mai vedem cum porsche 911 este cea mai fiabila SH … tinuta intr un garaj :)

    00
    • Chiar daca o tii de bibelou uzura tot apare. Uleiul isi pierde proprietatile, anumite elemente se degradeaza si trebuie schimbate (furtune), anvelopele etc.
      Japoneza mea are aproape 9 ani si se apropie vertiginos de 100k. De 10-15k pe an nu am trecut dar asta nu inseamna ca a stat degeaba.

      00
  3. dar japonezele sunt

    00
  4. 1.”De obicei, posesorii de japoneze sunt mai calmi. Nici mașinile nu excelează la capitolul cai putere, deci mai greu să faci curse cu ele” in concluzie, „prost obicei, ai un prost obicei!”
    2. La cati km sunt trecuti comparativ cu perioada de analiza, pt Germania, topul asta lasa impresia ca e facut de pe autovit, unde s-au luat in calcul anunturile „ca noua”, „stare perfecta de fuctionare”, „prezinta mici urme de uzura” si „nu mai porneste, posibil probleme cu bateria”.

    00
  5. In topul de peste 8 ani, cu unele mici exceptii sunt doar masini care se vand mai rar (japoneze, 911, SLK) in comparatie cu cele nemtesti care se vand mult mai bine. Nu stiu daca poti compara 500-1000 de unitati vandute cu 10.000-50.000. Passatul sta prost in top si pentru ca e folosit mai ales ca masina de firma, e calarit la greu si are km mai multi cand ajunge la ITP.

    00
  6. O masina buna, aici o sa ma limitez la un motor diesel in mintile lui, are cam doua perioade de exploatare, fiabilitate. Prima pana pe la 120 000-150 000 km, cand sunt scoase prima data la vanzare, trebuie schimbate volante, egr, etc. Dupa iar merge inca pe atat, ajunge la 300-400 000, posibil cu alte interventii pe la injectoare, turbo, etc. La final ajunge in Romania cu 80-150 000 km in bord, iar romanul rupe forumul in doua si spune cat de proasta e masina respectiva la doar 100 000 km.

    00
  7. Ar fi inte-adevar interesant si chiar corect sa gandeasca o formula de calcul care sa tina cont de km rulati. Masinile de leasing ajung majoritatea in 2 ani lejer la 120-150 mii km.
    Prima observatie a ta – n-am inteles ce au vrut sa comunici

    00
  8. NOU
    #15

    nice.

    00
  9. Ca de obicei se gasi un idiot loganist care rupe honde si apologetii „fiabilitatii” nemtesti care le gasesc scuze strica le-au facut aia ceva sau le-au sabotat ninja.
    Am Nissan de 12 ani care a facut 100k defecte: alternatorul si bendixul Bosch inlocuite cu Nipparts :) boxele haier made in germany nemtesti si arse pe partea dreapta inlocuit cu sony din altex, faruri Valeo ingalbenite.
    Toyota de 5 ani 120k defecte un bec de far ars :) suspensia originala bateria originala a tinut 7 ani cea mai fiabila si corecta masina de pana acum.
    Logan 1.5 dci la firma revizii la reprezentanta mers ok cu ea 230k schimbat turbo in garantie, rupt cabluri schimbator, stricat rulmenti in cutia de viteze.
    Ford Focus 12 ani 110k garnitura de chiulasa arsa, timonerie cutie de viteze, etrier blocat, senzor vitezometru defect, nenumarati conectori oxidati sau defecti, debitmetru cu probleme, cablu frana de mana rupt.
    Opel Astra 1.7 170k turbocompresor praf, radiator spart, electromotor ars, alternator ars, caseta de directie, suspensie praf.

    Romanii isi iubesc masinile cu pasiune am o cunostinta care a schimbat motor(picat pompa de ulei defect de fabricatie ) la A4 2.0 tdi din 2010 dar nu renunta la brand si spune la toata lumea ca el e „multumit”.
    @ucleden esantionul e de defecte la suta de masini

    00
    • NOU
      #18

      Vezi ca la astra 1.7 motorul e japonez. Opel nu prea face motoare. Toate dieselurile lor si o parte din benzinare sunt „imprumutate”.

      00
  10. Vând mai puține mașini vechi pentru că nu mai au, toate sunt deja în România.

    00
  11. NOU
    #20

    ce top… nemtii au uitat sa mentioneze Bugatti Veyron ca doar se stie ce fiabila e si exista numerosi posesori de astfel de masini

    00
  12. NOU
    #21

    Prima observatie n-are nicio noima. Topul se bazeaza pe procente din masinile inmatriculate in Germania, nu pe cifre exacte . Faptul ca Vasile si cu Ion si-au luat x5-uri de la nemti, nu viciaza cu nimic rezultatul, procentul defectiunilor ramanand aproximativ acelasi.

    00
  13. NOU
    #22

    Ce chestie domnule )))) la nemti cele mai fiabile sunt cele nemtesti iar la englezi cele mai fiabile sunt japonezele in timp ce a lor cele facute in UK ocupa locuri ce lasa de dorit , sa fie ore vinovata pozitia volanului )))))
    Hai sa fim seriosi si in ce priveste lipsa cailor putere la japoneze , sunt marci care au destui caluti sub capota .
    Ce/a mai fiabila masina e aceea care nu vede servicele doar pentru inspectia
    ITP indiferent de marca , si cum am in curte si nemteasca /americana si japoneza pot doar sa spun ca ce/a japoneza ma incanta mai mult

    00
  14. Eu in 9 ani si jumatate am 407,000 KM cu o Corolla 1.6 vvti(luata de noua). Nu stiu cum in Germania Corolla e pe locul 6 si are 300,000 Km mai putin ca in Romania. E o vrajeala locala. Baiatul meu are BMW 320d si viziteaza serviceul nu doar pentru revizii ca mine. Daca credeti sau nu, dar stau pe aceiasi pivoti, bucse, etc. Atentie, Hyundai vine tare din urma ! Unora nu le place, dar in 2016 asta e situatia. Cred ca asta ar fi mutarea urmatoare la schimbarea masinii din punct de vedere calitate-pret-fiabilitate.

    00
  15. Un top al fiabilitatii pe categorii nu se gaseste?
    Ca mi se pare normal ca un E-Klass sa fie mai fiabil decat un Opel Corsa. Problema e la Corsa vs Polo, Golf vs Focus etc

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.