Traficul din Bucureştiul e aglomerat? Sau voi sunteţi exagerat de plângăcioşi?

Am o dilemă. De vreo două zile toţi bucureştenii se lamentează că traficul din oraşul lor e extrem de îngrozitor şi bla bla bla. După care, ninge, şi se plâng că străzile nu sunt curăţate. După care se face mâzgă şi se plâng că nu funcţionează canalizarea. Numai că…problemele astea sunt în Bucureşti de 20 de ani. Nu au apărut brusc ieri. De 20 de ani transportul public şi particular e rupt. De 20 de ani canalizarea e ruptă. De 20 de ani nu curăţă nimeni trecerile de pietoni de zăpadă. De 20 de ani nu curăţă nimeni trotuarele.

În schimb, dacă auziţi că una din chestiile astea se întâmplă în Cluj, Timişoara, Oradea sau Braşov, să ştiţi, stimaţi bucureşteni, că oamenii se plâng pentru că e ceva inedit. În Braşov ies oamenii şi curăţă trotuarele şi dau cu sare. Ies lamele şi curăţă străzile. Lasă maşinile acasă şi iau autobuzul (care apropo, vine rar, dar la oră fixă).

Sunt două Românii, într-adevăr: ăia care se plâng şi ăia care se gospodăresc.

 

trafic

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

66 comentarii

  1. NOU
    #1

    asta cu autobuzul in Bucuresti e doar o gluma proasta banuiesc.’

    00
  2. @delavrancea – Eu am fost in Vest si nu am vazut nimic din ce spui tu acolo.

    00
  3. hahaha, ce-mi place asta cu 2 Romanii. Really?

    00
  4. Ce imi place cum suna asta: doua Romanii :) Foarte adevarat…

    00
  5. Anul acesta nu poti sa bagi Timisoara in acceasi oala cu restul oraselor. A avut grija Robu sa se asemene cu Bucuresti.

    00
  6. eu locuiesc pe o strada in BV unde nu intra nici un fel de utilaj iarna si nici maturatori vara…nu ca nu se poate ci pt ca nu intra…. insa nu am avut niciodata jeg/zapada , dar e drept ca mi crapa obrazul de rusine daca vecina de 70 ani dimineata e cu matura in mana si eu nu m-am invrednicit sa fac macar poteca prin fata casei…

    00
  7. Bucuresitul ca orice oras imens de pe planeta asta are nevoie de 2 lucruri:transport in comun si piste pentru biciclisti.In general in lumea civilizarta in oraslee mari se pune accent pe transportul in comun pentru ca oamenii care vor doar sa mearga la supermarket sa ia o paione sa nu fie nevoiti sa urce in masina si sa blocheze pe aia care chiar au treba.
    In vest vezi statii de autobuz si tranvai din 50 in 50 de metri(fara exagerare) tocmai cqa oamenii sa s epoata organiza si sa nu dea bani pe benzina.
    Ce mai vezi in vest si la noi nu exista(si unde exista e pericol d e moarte) sunt pistele rosii de biciclisti alipite fiecarei strazi pentru ca tinerii(in general dar sunt si multi batrani) sa nu aglomereze strazile cu masinile lor si de ce nu sa nu aglomereze nici transportul in comun prea tare.
    In schimb in oraslee de cocalari din romania sa mergi pe bicicleta e una din cele mai periculoase indeeletniciri din cauza cocalartilor si jegosilor cu masini care scapa de puscarie cahiar daca omoara oameni.Personal ma bucur ce li se intampla soferilor mai ales astora cocalari.BLocajele astea in trafic sunt exact rezultatul mentalitatii lor si bucurestenii conduc la capitolul mentalitate de cocalar.Oameni mai necivilizati ca cei din Bucuresti n-am vazut nicaieri.

    00
  8. cacat…pai tu compari 2 mil de locuitori cu dou-trei sute de mii ?! pppffffff…aporpo, stiu un sat cu 5 locuitori. Are 3 ulite….oamenii sunt cei mai gospodari acolo :)))))))))

    00
  9. Of, iar imi vin dracii… Avem parcare de resedinta de vreo 25 de locuri, pe doua randuri. Cand ninge, toata lumea iese si isi curata cu sarg locul de parcare. Nimeni nu curata aleea de acces. Nimeni nu curata bucata de strada din dreptul aleii – e o straduta secundara, mai inghesuita. Le-am dat eu impreuna cu un vecin.

    „Dom’le, se poate iesi”. Si se poate – pana vine inghetul, si se face patinoar. Pe urma „ai dracu’ astia de la Primarie, mureau daca trageau un plug si pe strada asta!”. Si ei zic asta in ciuda faptului ca in nicio iarna n-a venit vreun plug! Poate anul asta ne aduce Mos Craciun unul. Da, Doamne!

    00
  10. sigur si acum 20 de ani erau fix atatea masini in Bucuresti :)

    00
  11. Zoso ai uitat sa specifici de 20 de ani, in fiecare an, nu sunt pregatiti pentru astfel de conditii meteo si dau vina unu pe altu.
    Toti is cu mapa niciunul cu lopata.

    00
  12. @George, ai gândit-o mult pe asta ? Pune tu 200 mii de locuitori să se plimbe pe niște bulevarde de 2 benzi pe sens dintr-un capăt în celălalt și apoi compară cu 2 milioane care fac treaba asta.
    Și cum aproape orice deplasare prin București presupune traversarea centrului (că deh, așteptăm încă autostrăzile alea suspendate) => trafic de-a valma.

    00
  13. DIno + 1

    Oricum, ieri chiar a fost de cacat traficul, in conditiile in care strazile erau curate

    00
  14. Nu e aglomerat.

    …As vrea sa-i vad pe cei care se plang de trafic in Istanbul. Atat. :)

    00
  15. si aia care stau in sectoru’ 4

    00
  16. @delavrancea: Tu circuli cu transportul in comun zilnic in Bucuresti? Care sunt rutele care te deranjeaza, sau zonele unde nu poti ajunge? Ca asa, sa ne plangem, putem cu totii…
    Eu circul jumatate din timp cu masina, jumatate cu tramvai+autobuz, si sunt multumita de cum merg, cum se conecteaza. Imi gasesc frumos traseele pe net, pe harti.
    Pana sa fie piste de biciclisti peste tot, ar trebui sa fie si trotuare, si soferi civilizati care sa nu lase masinile pe trotuare/pe piste de biciclisti. Ca s-au facut cateva piste din astea pe unde lucrez eu, si se plimba mamele cu caruturile pe ele. Si in parc pe pistele de biciclisti pe plimba babele, ca e asfaltul mai fin decat pe margine :)

    Si ca sa nu mai avem trafic asa aglomerat, ar trebui ONG-istii astia sa mai isi vada de treaba lor, si sa lase drumarii sa darame darapanaturi (vezi piata Matache), sa face bulevarde mai largi. Asa daca ne cacaim de fiecare casuta de babuta, nu reusim sa facem nimic. Si centura cu 2 benzi peste tot, si fara tir-uri in oras.

    00
  17. @green
    In Bremen,Hamburg si alte orase din vestul Germaniei asa este.In Berlin tot asa..In Olanda la fel fel Amsterdam,Groningen biciclistii la putere si statii destul de dese.Dar depinde si und eai fost….

    00
  18. Desigur ca nu sunt multumit de felul in care merge treaba in Bucuresti, dar trebuie sa acceptam faptul ca un oras de cca 2,5 mil de locuitori( cam atatia se misca zilnic pe aici) nu poate fi comparat cu unul de 0,2 mil.
    Basca in Bucuresti este o mult mai mare fluctuatie de oameni ceea ce inevitabil are influenta asupra mentalitatii lor.
    Dar uite, un exemplu concret.
    Belgia – Cel mai naspa (curatenie, trafic, poplatie) oras de acolo e de departe Bruxelles

    00
  19. Faptul ca Bucurestiul e mare nu-i o scuza. Avem primarii de sector tocmai ca sa poata sa gospodareasca o zona cu 3-4 sute de mii de locuitori, nu 2 milioane de-a valma.

    00
  20. Cluj, Timişoara, Oradea sau Braşov n-au poplatia in scadere conform recensamantului?

    00
  21. Traficul si in orasele ‘mici’ este mai dificil cad cade prima zapada. Dar apoi se curata si nu ai probleme, decat eventual pe strazile laturalnice. In Bucuresti cu atatea primarii fiecare face ce-l taie capul, si cum nu-i prea taie iese nasol. Tot timpul stiu daca da sa niga ma grabesc sa ajung acasa in judetul Brasov, pentru ca durmarii isi fac treaba, si in oras pe cat posibil. Orasele se administreaza la fel, de la mic la mare, dar nu cureti tot Bucurestiul cu acelasi numar de utilaje ca in Brasov !

    00
  22. @Anca

    ai perfecta dreptate.Eu raspundeam insa la intrebarea lui zoso.Ce Bucurestiul sa arata normal ar trebui ca cetatenii lui sa fie putin mai civilizati(faza cu mersul pe posta de biciclete se intampla in toata tara.Multi nici nu stiu ca e pista de biciclete) si autoritatile sa-si faca treaba in cazul in care nu se respecta legile.asta ar trebui s ase intample nu de dragul fitelor ci pentru ca ar face viata fiecaruia mai usoara

    00
  23. Scuza asta ca Bucurestiul are x milioane locuitori si orasele din Ardeal y sute de mii e o fasaiala de zile mari. Sa stiti ca si intre bugetele primariilor sunt diferente enorme. Problema mare este flegma uriasa pe care toti o dau pe spatiul comun. Trotuarul din fata blocului si parcarea din spatele blocului nu sunt ale mele. De ce sa dau eu zapada de acolo la o parte, sa rada toti de mine? Eu sunt fraierul blocului? Si cand toti gandesc asa, zapada ramane acolo si toti, ca boii, calca in ea. Cred ca si orasele din Ardeal au lenesii lor. Totodata cred ca si in satele din sud sunt oameni foarte gospodari. In general, „taranii” de la oras au aceasta mare problema cu spatiul comun. Si merita sa traiasca in rahat, vina e numai a lor.

    00
  24. Orasele de provincie au trafic lejer si pentru ca locuitorii lor au venit sa contribuie la aglomeratia din Bucuresti.

    00
  25. @delavrancea Staţie de „tranvai” la fiecare 50 de metri, zici? Mai scurteaz-o, bre, că prea e gogonată! :)

    00
  26. @delavrancea Acolo unde am fost eu erau niste autostrazi largi, mii de masini care goneau si majoritatea prefera masina. Prea putini cu biciclete daca ne raportam la marimea orasului.

    Un bilet la metrou costa 2 euro iar transportul in comun era mai scump decat cel personal.

    Chestiunea cu bicicletele olandeze e un stereotip impus de media. Olanda e tara cu cele mai multe autostrazi raportat la suprafata. Majoritatea sunt iluminate pe timp de noapte. Olandezilor nu le pasa de nimeni (exceptand persoana lor).

    @all Bucurestiul nu e un oras cu trafic aglomerat si nici nu e un oras poluat.

    00
  27. Cata solidaritate… Ai vazut cum ti-au sarit toti bucurestenii in cap? :)))

    00
  28. Cred ca am mai spus asta – dar nu conteaza…
    Eu stau in afara Bucurestiului si de la mine pana la strada oficiala, este o alee cam de 100 m lungime si 4 latime ( cat sa intre o masina).La aleea asta mai au iesire 2 vecini, eu fiind ultimul. Aleea e privata – nu are oficial dreptul nimeni sa intre pe ea ( deci nici primaria nu are cum s-o dezapezeasca)
    De 5 ani de zile dau singur zapada de la un capat la altul. Nu iese nimeni. Unii nu-si dau nici in curtea lor…
    Pana sa vin in Bucuresti, n-am mai vazut in viata mea atitudine din asta…

    00
  29. Noi, bucurestenii, platim ceva taxe la primarie, ceva impozite pe proprietate. Dar de primit inapoi strazi curate si trafic lejer, canci.
    Pentru ca daca te uiti in trafic, jumatate din masini sunt cu numere de Ilfov, Arges, Prahova etc. masini care ingreuneaza traficul fara justificare pentru prezenta lor.
    Ia sa se puna taxa, esti taran din afara Bucurestiului si vrei sa te plimbi cu masina? 10 lei taxa / zi, amenda 1000 de lei daca nu ai taxa platita, 200 de lei taxa / luna.
    Si gata problema cu traficul, dispar jumatate din masini, de la cei care platesc se aduna niste bani sa mai punem niste semafoare sa mai modernizam o intersectie…

    00
  30. NOU
    #31

    „dãcât” atat am de spus : „extrem de îngrozitor” cam greu cu gradele astea de comparatie pentru unii….

    00
  31. Dragul de tine, mai ai un pic si te-or face persona non grata bucurestenii :)!

    00
  32. Eu si acum tin minte ziua meciului dintre Steaua si Bayern din septembrie 2008 cand am facut 2h30m pe 12km pana acasa. Dar bine, s-au dus vremurile alea…

    00
  33. @Dino, eu la Breaza pe strada unde am avut nesa sa sa cumpar sunt cei mai dobitoci/ ne civilizati/ ne gospodari oameni din univers, deci despre e vorbim?
    A si sunt vreo maxim 15 case pe ulita aia…

    00
  34. @kulcsy
    macar 2 sau 3 zile cand era haos in oras transportul in comun a fost gratuit in Tm…

    00
  35. Parerea mea ! :)
    Toate problemele din Bucuresti provin din faptul ca aici sunt cele mai multe blocuri cu 10 etaje din Romania.
    Explicatia se gaseste inclusiv in posturile anterioare – @Paul, @neaorin, @DIno

    PS. Nu glumesc

    00
  36. Cluj o are mare și e în creștere (poplația)

    00
  37. Corect, in Brasov totul este mult mai civilizat. Uite exemplu de ardelean civilizat care isi lasa masina acasa:
    http://www.hotnews.ro/hotreporter-2012-12-13846641-parcare-trotuar.htm
    (sper sa nu fie nicio pb ca linkul e de pe hotznews)

    00
  38. Cu masina e mai comod, mai ales daca mergi la cumparaturi. Eventual la servici, cei care merg la birou sa foloseasca transportul in comun. Ca aia mai batrani… ei ce mai se folosesc de transportul public.

    00
  39. Bai da, asta am observat si eu in anii in care am stat in Bucuresti. Toata lumea se plangea de cum arata trotuarele, dar nimeni nu curata zapada din fata casei. Dimineata eram eu si portarul restaurantului de vis-a-vis cu lopetile. Atat. Pe o strada de case, nu in fata blocului, unde sa zicem ca se dilueaza putin sentimentul de responsabilitate.

    Cat despre transportul in comun din Bucuresti, merge EXCELENT pe timp de iarna. Acelasi lucru si despre OTP. Sa nu uitam cum in UK totul se blocheaza de la 2 degete de zapada si sa fim putin recunoscatori pentru ce avem.

    00
  40. Bag pla in Brasov, Cluj, Oradea si, mai ales, Timisoara.

    00
  41. Atat timpcat acumo luna faceam 30 de minute un drum pe care acum il fac in 1h si 15 min inseamna ca brusc s-a aglomerta traficul. Asta se intampla de ceva vreme zi de zi. Dupa sarbatori se va reveni la traficul normal

    00
  42. @Kulcsy: Recomand citirea ultimei fraze din acest articol de vreo suta de ori, poate ti se mai deschide mintea putin.

    00
  43. Danemarca: se curata in ordine: pistele de biciclete, apoi trotuarele si a 2-3 zi se curata strazile… E mai greu de mers cu masina in Danemarca decat in Romania, nu sunt obligatorii anvelopele de iarna si statiile de autobuz sunt mai rare decat 1 la 500 m. Nu se plange nimeni…

    00
  44. Nu e chiar asa. Din 2008, pana acum, cred ca jumatate din romani s-au mutat in bucuresti si cealalta jumatate face naveta, in fiecare zi. Creste traficul direct proportional cu pretul benzinei. E un paradox.

    Si la noi isi mai curata oamenii trotuarul. Arunca zapada in strada, masinile trec peste ea, se face mocirla, mocirla se aduna langa bordura si se face mare balta, prin care trebuie sa topai, cand traversezi.

    00
  45. @Green: daca tu vrei sa spui ca Amsterdamul este un oras aglomerat de masini atunci da-mi voie sa iti spun ca mananci cacat. In acel oras sunt mai multe biciclete decat masini, garantat. Biciclistii sunt ca roiul de albine, atat de multi si agresivi. Plus ca si taxele sunt destul de mari incat sa descurajeze achizitia de masini, decat cei care isi permit cu adevarat fac o astfel de achizitie.
    In ceea ce priveste transportul in comun, atat tramvaiele, cat si autobuzele sau metroul/trenurile au trasee suficient de diversificate incat sa ajungi in orice parte a orasului doresti, repede. Intr-adevar platesti 100-200 euro pe luna abonamentul, insa daca compari cu cat te costa sa mergi cu masina overall, chiar nu e scump.

    00
  46. @Green : Stii ce masini sunt pe strada in Amsterdam (pe langa tot ce tine de transport in comun)? Taxiuri, masini de curierat, de marfa, de prestari servicii si araboaice care tre’ sa fie cu un cearceaf pe ele din cauza religiei si nu pot da la pedala. In orasele mai mici masinile trec pe strada din an in Paste. Restul pe biciclete. Ciclismul in Olanda nu e stereotip. Si de autostrazi e nevoie (tara fiind cam cat Ardealul nostru au asfaltat in toate directiile posibile) pentru ca se face foarte mult naveta intre orase sau spre cartiere de periferie. Cum e cu zapada aici: primaria specifica clar ca e responsabilitatea cetatenilor sa deszapezeasca trotuarele iar in cartiere nu intra cu deszapezirea pentru ca operatiunea nu e inclusa in taxele platite de contribuabili. Sunt deszapezite drumurile principale, ce-i drept.

    00
  47. prietene esti platitor de rovinieta ? iti place pe ce „autostrazi” si drumuri nationale circuli? nu e trafic in bucuresti ? ahh da ai dreptate cand o sa aplice noua taxa de drum (BOBINETA) se va mai elibera bucurestiul … frate e haos in loc sa lateasca strazile inghesuie hypermarketuri si cladiri de birouri iar daca brasovenii tai au pus osul la treaba inseamna ca au primit si ei de la primarie un pachet de faina , o sticla de ulei, zahar si niste biscuiti inscriptionati AJUTOARE UE… eu stau in PIPERA si cand ninge afara am de luat o strada de 300 de m la lopata ca nu intra lama iar vecinii nu pleaca toti la aceiasi ora deci care are nevoie sa plece primu sa dea la zapada…. si acum la alegeri cand USL-istii cerseau voturi iese doamna Vranceanu Firea si spune ca ar trebui marite taxele… fut-o-n gura iar in PIPERA nu exista apa curenta iar gaze cine are bani sa-si traga cine nu sa o suga. in concluzie avem o conducere mizerabila, aceleasi fete mereu la carma tarii doar ca se mai schimba intre ei … iar de strazi chiar nu are rost sa mai vorbim … ca se putea si mai rau ? da … dar totusi suntem Romania , membra UE si parteneri NATO, nu suntem Feroe Islands

    00
  48. @stilurilu: Esti ca taranii aia de-si pun ambitia sa-si construiasca o casa in varful dealului si dupa se plang ca nu le trage statul curent si gaz.

    Azi a trebuit sa strabat de doua ori Brasovul singur dintr-o parte intr-alta intr-o ditamai hardughia de masina pentru ca un idiot a omis sa ma sune cand a refuzat sa printeze niste materiale pe motiv ca pierderile sunt prea mari. Cand m-am dus sa le ridic stupoare: doar jumatate din materiale.

    Alt idiot ii specific codul de culoare de pe paleta Pantone, ii spun ca e absolut obligatoriu sa iasa identic si cand ma duc sa ridica materialele albastru era verde. Am mai pierdut si acolo o ora.

    Altu mi-a schimbat aranjarea unui logo pe un panou de plexiglas de 10 metri patrati, asa i s-a parut lui ca arata logoul mai bine. Cam asa bulesti din proprie initiativa un panou de plexiglas de 400 euro.

    Deasta aglomerez eu zilnic traficul Brasovului, pentru ca trebuie sa le suflu in ceafa incompetentilor si lipsitilor de interes. E absolut imposibil sa trimiti un material pe email cu specificatii precise iar cand te duci sa le ridici sa nu-ti strice culorile, bleed-ul sau aranjarea in pagina. Imposibil!

    00
  49. In Bucuresti cele mai putine ambuteiaje sunt pe strazile inguste din zona Lipscani. Captain obvios: acolo nu0i voie cu masini..
    Acolo merg numai cu transportul in comun ca ma duc sa bag etilic in vena si iarasi n-am voie cu masina,
    Numai intreb, n-am putea extinde zona aia un pic?
    Asa pana la marginea Bucurestiului, unde sa pot sa-mi parchez masina…

    00
  50. @delavrancea
    Bucureștiul e un oraș imens? Ești comic.

    00
  51. Poate daca in campanie se dadeau lopeti de zapada si nu vin fiert si mici,poate ieseau si ai nostri la zapada asa daca nu avem lopeti cum sa iesim frate.Ce vrei sa dau zapada cu mana.Nu conteaza ca o lopata e de la 30 de lei in sus.prefer sa tin masina pornita cate o jumate de ora la fiecare plecare dar lopata nu-mi iau.In blocul unde am copilarit pe scara e o regula : Tatal meu da zapada de pe scara si pe caile de acces.Nu incaseaza nici un ban pentru asta.E un obicei de-al lui de cand era mai tanar.Zice ca e pacat sa alunece vreo vecina sau vecin mai in varsta pe trepte.Trec pe langa el vecini cu varste intre 18 si 40 de ani dar nici unul nu are timp sa-l ajute.Are 60 de ani si daca azi noapte a nins dimineata el are treaba.Si plateste taxe si impozite la stat.Probabil din cauza celor ca el nu merg lucrurile in tara asta.Frate am platit taxe astept sa vina autoritatile sa-mi faca si ceaiul.Ca na e ger afara.

    00
  52. Dude, romanu` nu da cu lopata la zapada nici pe bani, vrea sa vina negoita sa dea ca d-aia are drept de vot .
    Plus ca marea aglomeratie o fac tot soferii aia plangaciosi, care parcheaza pe banda 2, care lasa masina in intersectie, care intorc aiurea, care intra pe interzis, care ….
    Este imposibil sa fie liber cu atatia oameni necivilizati care abia asteapta sa injure sau sa claxoneze pe vreunu`.

    00
  53. Si mai e o chestie. Bucurestiul are metrou, oameni buni. Da, trenuletul ala care merge pe sub pamant, incercati-l ca nu vi se apleaca. Lasati frumos masina in parcare si mergeti cu metroul. E ok, e curat, oamenii nu miros, sunt oameni la fel ca voi, asta daca nu va considerati supra-oameni. A, Drumul Taberei… Asta e fratilor, ghinion. Dar se face si acolo, e doar o chestiune de timp. 50, 60 de ani, in plan cosminc e o nano-secunda.

    00
  54. Din pacate, asa cum s-a spus deja aici, si Timisoara a decazut in ultima vreme din punctul de vedere al gospodaririi eficiente, asta si cu aportul sustinut al ultimelor administratii.
    Cu toate acestea, trebuie si eu sa spun ca ne-am saturat de isteriile miticilor de fiecare data cand ploua, ninge, bate vantul, e ceaţă, e prea cald, prea frig sau s-a taiat gazul (gazele cum zic ei), curentul (lumina) sau apa in vreun bloc din Ferentari.
    Zic asta si din postura unuia care, la fel ca toata tara asta, contribuie cu bani la gospodarirea Bucurestiului, si asteapta bani pentru gospodarirea propriului oras.
    Iar din reactiile celor de aici se poate observa clar atitudinea bucurestenilor fata de toata tara, pe spatele careia practic exista ei.
    Hai, lasati-ne….

    00
  55. pe langa astea Bucurestiul e una din cele mai mici capitale din Europa, ca dimensiuni si distante cel putin. e teren plat, nu trebuie sa urci/cobori, nu are fluvii de trecut, e doar un oras prost administrat si plin de oameni care cred cu convingere ca nu e treaba lor cum traiesc in Bucuresti.

    00
  56. nici macar nu mai e atat de aglomerat. ma rog, zilele astea e, ca na, cumparaturi multe, drumuri multe etc.

    si altfel mai sunt mici probleme intre 7am-10am si 5pm-7pm. este un fenomen des intalnit in toate aglomeratiile urbane, se cheama ORA DE VARF (sau rush hour).

    si ar fi si mai bine daca soferii ar fi mai disciplinati in trafic. sau daca n-ar mai parca aiurea. adica daca nu si-ar face singuri probleme.

    00
  57. Timisorene, de aia veniti toti aici la facultati, iar apoi ramaneti angajati, aglomerati traficul, faceti coada la shaorma si saltati piata chiriilor?

    Ia de-aici: https://www.realitatea.net/

    Hai Craciun Fericit, desi banatul e pe alt fus orar, la frunce ajunge soarele mai tarziu :)

    00
  58. @alexnicolae
    Sa inteleg ca nu esti din Bucuresti…pentru ca daca ai fi fost, ai fi auzit expresia „dealul mitropoliei”, „academia militara” cheiul dambovitei, „raul colentina”…etc. In alta ordine de idei cu un google search ai fi remarcat ca gresesti total (nu e una dintre cele mai mici capitale)…poate doar la nivelul de bun simt in trafic

    https://www.nationsonline.org/oneworld/capitals_europe.htm

    00
  59. „una din cele mai mici capitale din Europa, ca dimensiuni”

    si…aici nu vezi o densitate mai mare? Ceea ce inseamna aglomeratie?

    Bucurestiul a fost futut in anii 70-80-90. Contructii de blocuri intre blocuri, lipsa centurii, lipsa parcarilor se ved acum

    00
  60. si uite asa se lauda singuri „ardelenii” din iasov. cum sunt ei gospodari si miticii din B le iau banii si ii sparg la masinute.

    00
  61. Nu stiu de ce plang cei cu masinile din orasul asta, metroul merge foarte bine, in seara asta pe la 6 asa cand la suprafata erau blocate bulevarde si chestii in metrou gaseai pana si locuri libere unde sa stai jos.

    00
  62. o sa ma las si eu „prostit” de acest subiect a lui zoso. intodeuna bucuresti vs restul lumii a starnit controverse asa ca sa incepem …

    1. orasul asta este aproximativ la fel din anii 80 si nu doar de 20 de ani
    2. suprafata bucurestiului este mai mare decat suprafata parisului
    3. bucurestiul are teoretic declarati in jur de 1.900.000 locuitori … nedeclarati sunt in total in jur de 3 milioane ( foarte multi „outsideri” NU au rezidenta in capitala si o ard cu buletine de provincie )
    4. pe langa cei aproape 3 mil locuitori este si cel mai mare oras de tranzit din romania deci mai adaugati popr care o „freaca” prin capitala
    5. pe langa tranzit adaugati si turisti ( multi putini nu conteaza ideea e ca se adauga si astia )
    6. poplatia braasovului in 2011 era sub 250 000 de locuitori adica mai putini decat se afla in sectorul 3 al capitalei … poplatia timisoarei , care in ultimii 10 ani a decazut incredibil de rau din punct de vedere al administratiei dar si al nivelului de trai , era prin 2011 de aprox 350 000 adica tot sub numarul de locuitori ai sectorului 3 ( dau exemplu s3 pt ca este cel mai poplat sector al capitalei )
    7. in bucuresti sunt inamtriculate procentual mai multe masini decat la new york sau moscova … sunt peste 1 200 000 de masini inmatriculate in capitala la care se adauga si masinile „provincialilor” care locuiesc in bucuresti ( este perfect adevarat ca f multe masini cu numere de B sunt „date” si prin tara … a se vedea masinile de politie din romania care mare majoritate au numere de bucuresti )
    8. pe langa bucuresti in sine adaugati si SAI ( sectorul agricol ilfov ) care este aproape integrat in bucuresti , ca un fel de cartier marginas … popesti leordeni, chitila, mogosoaia, magurele, etc deja sunt cartiere ale bucurestiului chiar daca sunt in IlFov … numarul total al poplatiei acestor orase cartier din jurul bucurestiului depaseste ca numar locuitorii declarati ai brasovului if = 280 000 bv = sub 250 000 sectorul 3 = 390 000

    so, indiferent cat de „dur” si arogant ar suna , bucurestiul este totusi o metropola iar bv sau tm doar niste „simple” orase ….

    sa nu uitam ce se intampla cand miticii de bucuresteni merg pe valea prahovei sau in bv la poiana … BRASOVUL este „ras”de pe fata pamantului si nu poate face fata valului de cuceritori barbari din sud … si statistic vorbind , calculand nuamrul de masini „traficate” pe dn 1 spre brasov , presupunand ca cu totii s-ar opri fix in brasov, si ca ar fi 4 persoane in fiecare masina, ar rezulta ca mai putin din poplatia sectorului 3 al capitalei ar ajunge in brasov pe care l ar bloca totat si asta si fac cel putin iarna in preajma sarbatorilor …

    nu vreau sa iau apararea bucurestenilor sau bucurestiului insa haideti sa nu fim intr atat de cabotini incat sa nu ne vedem „jegul” din propriile case

    acum 2 saptamani, la prima ninsoare din timisoara eram prezent din nefericire si m am simtit ca in bucurestiul anilor 90 : drumuri impracticabile si la doua zile de dupa ninsoare … in bucuresti s-a circulat f bine la nici 24 de ore de la zapada de fiecare data in ultimii ani

    in cluj sunt ambuteiaje ca la balamuc, in iasi este un dezastru infrastructura, constanta este haotica total si fara marcaje sau indicatoare, timisaora are strazi mega inguste si aglomeratie , ca sa nu mai vorbim ca nu ati fost in stare sa faceti drumul ala pana la granita care este o mizerie si din arad si din timisoara , etc

    00
  63. @Florin nu stiu care dintre noi doi este taranul dar vreau sa te asigur ca nu am casa in varful dealului ci intr-un cartier rezidential , vecin cu oierul Gigi Becali acum intre noi fie vorba esti implicat intr-un partid politic ori esti prea gasca incat iti permiti sa te „violeze” statul dupa cum vrea ori sa abuzeze de tine , acum depinde care varianta iti convine mai mult.sarbatori fericite oricum

    00
  64. @StiluRilu: Te rog sa nu ma intelegi gresit, nu am dorit sa te fac taran, am spus ca rdici aceasi „problema” ca taranii care isi construiesc casa in varf de deal (probabil s-a inteles gresit, nu-mi sta in fire sa etichetez oameni pe care nu ii cunosc). In fine si eu as vrea sa-mi construiesc o casa undeva la periferia Brasovului dar punand pe hartie diversele avantaje si dezavantaje cred ca la anul o sa raman tot la un apartament cu 2/3 camere catre centru.

    @ionescu: Valea Prahovei se blocheaza pentru ca e o singura banda.

    00
  65. NOU
    #66

    Re: dat la lopata, pe noi ne scoate administratorul la dezapezit. A devenit deja o traditie, daca ninge rau, in weekend-ul proxim ma trezesc cu administratorul sambata dimineata la usa, langa el doamna de la 3 cu o oala de vin fiert. Si chestia asta se repeta la fiecare apartament intr-un bloc de zece etaje. Lopetile sunt ale blocului. Mereu suntem mai multi oameni decat lopeti (cred ca media grupului e de 18-20 de persoane) asa ca nu e chiar cea mai dificila chestie. Si se transforma intr-o ocazie de socializare. Mai apar doua-trei oale de vin fiert, vecinii cu masini sub zapada se simt datori si mai aduc o sticla, apar sotii cu mancare, devine un fel de picnic hibernal. Ce e senzational, insa, e ca blocurile din jur sunt impulsionate de chestia asta, si dupa doua-trei ore vezi „posse-uri” similare peste tot in jur. It’s a good feeling :)

    Si totul pentru ca admin-ul e incapatanat (in sensul bun). E unul din putinele exemple cand o persoana chiar schimba lucruri. Pot sa zic ca din cauza lui nu avem o problema cu zapada pe strada.

    Eu unul de-abia astept, de fiecare data :)

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube