Toyota Avensis 2013 testdrive

Este a 5-a mașină pe care o dețin (am avut Trabant, Dacie, Cielo, Fiat) și, deși nu am ținut o mașină mai mult de 5 ani, asta are deja 7 (și nu intenționez să o schimb prea curând).

Achiziție: în afară de Trabantul primit de la taică-miu când am intrat la facultate (pe care îl împingeam de pe Semințelor până pe Moinești J ca să pornească), a fost prima dată când am cumpărat o mașina “second hand”. Achiziția a fost de la Toyota Nord – mașina de servici a unui director care a făcut cu ea 40k km. An de fabricație 2013, cumpărată de mine în 2014. Prețul de achiziție 16.800€ vs. preț de listă 26.000€.

Mașina, în ultimii 6 ani, a fost folosită în proporție de 95% în afara țării (Olanda și Germania). In țară, doar în concedii și de Crăciun.

Motor:

2.2 D4D 150 CP 340 NM – capacitatea cilindrică 2231 cmc. Din cauza asta mulți s-au ferit să o cumpere, pentru că impozitul este undeva la 800lei/an (cred că ăsta a fost motivul pentru care am luat-o la banii aia). Am vrut neapărat un motor mai măricel, pentru că planul a fost să țin mașina cel puțin 8-10 ani. Am căutat varianta 2.2 D-CAT 177CP, dar nu aveau decât SW, iar soția s-a opus categoric, ea având sechele din copilărie când părinții ei aveau o Dacie break și mirosea a benzină.

Revizii făcute la interval de 15.000km (±500 km), deși în carte scrie că se fac la 30. Distribuția este pe lanț, am vrut s-o schimb pe la 200.000km, am mers la o reprezentanță Toyota în Berlin, iar răspunsul lor a fost: “Nu am schimbat niciodată un lanț de distribuție. Nici măcar nu avem sculele necesare.”

Cutie de viteze manuală în 6 trepte. Nu m-ar fi deranjat o cutie automată, dar nu am găsit nimic în stoc. Îmi este un pic frică de momentul când va trebui să schimb ambreiajul pentru că, din câte am înțeles, trebuie schimbată și volanta care este cu masă dublă și toată operațiunea va da o gaură de aproximativ 1.200€ în buget. Deocamdată nu dă semne de oboseală, deși mașina are peste 250.000km.

Dotări:

Climă “bizonică”, senzor de lumină, DRL (doar pe față), senzor ploaie (mie mi se pare că face o treabă excelentă), cameră marșarier, oglinzi încălzite electrocromatice, pilot automat, ISOFIX, Bluetooth, comenzi pe volan, airbaguri față, genunchi, laterale față și cortină față/spate. Nu era vârf de gamă în 2014, acum până și nevastă-mea are mai multe dotări pe mașina ei decât mine, dar, pentru ce îmi doream la vremea respectivă a fost ok. Singurele lucruri care îmi lipsesc cu adevărat în această perioadă sunt scaunele încălzite și parbriz încălzit (srsly, Ford are pe Fiesta încă din 2005. ăștia nu sunt în stare?)

Pros and cons dupa 7 ani:

Pros:

Motor, cutie, tablă, instalație electrică, senzori, electronice etc. – nici o problemă.

Mie mi se pare foarte confortabilă la drum lung (fac România – Germania sau Olanda și retur de vreo 2-3 ori pe an). Spațiul interior este generos. Nu sunt foarte înalt (am 1.72), nu e nevoie să dau scaunul prea mult în spate, așa că în spate rămâne destul loc.

Consum: Mers exasperant de bătrânește (nu mai mult de 85-90 km/h)– 3.9%. Mers normal 120-140  – 6%. Mers sportiv  – 160+ (unde se poate) – 8.5%. Consum în oraș: niciodată nu am trecut de 8.5%. Nu am condus prea mult în București, dar nici A100 care taie Berlinul în două și nici Berlinul în general nu sunt recunoscute pentru fluiditate, mai ales dimineața.

Când spun mers sportiv vorbesc exclusiv de viteză pe autostradă. Mașina NU are caracteristici sportive, dar nici nu e leneșă din cale afară. Ai impresia că trage greu mai ales la plecarea de pe loc și trebuie să ai talpa destul de grea ca să simți ceva. Dar asta este doar o impresie. Nu am avut niciodată emoții în vre-o depășire pe Valea Oltului, pe Dealul Negru sau pe alte DN-uri.

Fiind orientată spre confort, suspensia este un pic cam moale. De aici rezultă un ruliu destul de mare în curbe. Șasiul, după părerea mea, este la rândul lui flexibil și, de câte ori trec peste denivelări mai mari, se aud cum scârțâie chederele de la uși – am rezolvat scârțâitul cu niște vaselină siliconică pe chedere.

Cele de mai sus nu le consider defecte, ci doar mici inconveniente spre a obține un confort cât mai ridicat.

Filtrul DPF: am întrebat la service dacă trebuie schimbat (în cartea tehnică nu am văzut să fie menționat acest lucru) și mi-a spus ca filtrul DPF nu se schimbă, se regenerează automat și constant. Cică e un injector care la anumite turații/temperaturi pulverizează motorină direct în filtru și acesta se regenerează (de aici și consumul mai ridicat). Nu știu cum stă treaba, dacă omul acela mi-a spus baliverne, vi le-am spus și eu aici.

CASCO la Generali: am început cu 800 eur/an și am ajuns la 450 eur/an.

Cost revizii: 200–600€, în funcție de complexitatea lucrărilor.

Luminile se sting automat când iei contactul (sic).

Comparativ cu alte mărci “europene”, având în vedere că mașina este înmatriculată în RO, în 6 ani am fost oprit pentru “random checks” de către poliție doar de 3-4 ori. Alți colegi/prieteni au avut parte de 2-3 controale de genul ăsta pe an. Nu știu dacă are legătură cu marca sau cu stilul de condus.

Cons:

Luminile: nu am DRL și pe spate, doar pe față. Un lucru binecunoscut la Toyota: faza scurtă e chioară. Până nu am pus LED-uri Osram H7 nu m-am liniștit. Poate la modelele recente au rezolvat problema asta.

Camera marșarier: este cea mai infectă cameră pe care am văzut-o vreodată pe o mașină. Nu e HD, nu are linii de ghidaj (nici dinamice, nici măcar statice). Este pur și simplu o imagine cu ceea ce e în spatele mașinii însoțită de un mesaj “Check surroundings for safety”. ATÂT. Poate o exista vreun update care să îi bage măcar linii de ghidaj sau ceva dar, întrucât m-am obișnuit cu ea așa, nu m-am interesat.

Sistemul de sunet: e făcut de Panasonic, dar calitatea sunetului nu se ridică la nivelul pretențiilor mele, mai ales că fac drumuri lungi și vreau să am un sunet de calitate. Am schimbat toate cele 4 difuzoare din uși (au mai rămas două în bord) și am adăugat un subwoofer sub scaun. E mai acceptabil.

Pilotul automat: este controlat de o manetă prinsa de volan. Când rotești volanul se rotește și maneta. Până să mă obișnuiesc cu ea am activat/dezactivat de nenumărate ori pilotul automat. Nu poți să reglezi viteza în pasi mici (gen 80-81-82-83 km/h), poți doar să „duci” acul vitezometrului până la o anumită valoare, să dai “SET” și mașina va menține viteza constantă. A nu se înțelege că nu poți să mărești/scazi viteza din manetă, dar nu poți să o controlezi foarte precis.

Frâne (poate asta ar trebui să fie pe primul loc): nu știu dacă este o problemă cu mașina mea sau este o boală a modelelor Avensis. În cazul meu, se ovalizează discurile după max 25.000km. Sunt la setul numărul 3 de discuri de frână (le schimb la 100k indiferent de uzură). Roțile sunt echilibrate de fiecare dată când trec de la cauciucuri de vară la cauciucuri de iarnă. Cu toate astea, discurile se ovalizează. Nu am găsit încă rezolvare la problema asta. Ce-i drept, când am ocazia merg destul de tare și de aici, probabil, ovalizarea.

Vopseaua de pe bara față: în 5 ani a fost sablată de pietricele, insecte etc. Am avut “noroc” că mi-a zgâriat-o o tanti în mijlocul Berlinului și am revopsit-o pe asigurarea ei. P.S. Daca nu aveam camera în bord ca să îmi probez nevinovăția, mă alegeam eu cu amenda și suportam costul reparației.

Rezervorul: când e pe la ¾ se aude cum pleoscăie motorina în el.

Butoanele de control temperatură interioară: cred că s-au murdărit/uzat contactele pentru că, acum, ca să pot regla temperatura trebuie să apăs un pic pe ele în timp ce le rotesc. Altfel, temperatura sare de la 16 grade la 24 apoi la 27 apoi la 18 etc.

Nu are asistență la plecare în rampă. Nu e un lucru care îmi lipsește neapărat, pot să folosesc frâna de parcare electronică – se dezactivează automat la plecarea de pe loc, dar asta înseamnă apăsarea unui buton care nu este amplasat tocmai confortabil.

Izolarea fonică: până la 150-160 km/h nu sunt mari probleme. Peste, deja începe să se audă cum șuiera vântul.

Ștergătoarele de parbriz: la peste 180 km/h este imposibil să le folosești eficient.

Prețul de revânzare: pe lângă kilometri și marcă, lumea fuge de diesel și motor “mare”, așa că nu mă aștept să o revând cu un preț decent, deși mașina este în stare foarte bună. Am făcut un experiment, m-am dus la Toyota Nord și am întrebat dacă fac buy-back în cazul achiziției unui model nou, iar răspunsul a fost “nu, pentru că motor prea mare, pentru că impozit mare etc.”.

Neutre:

Limitatorul de viteză: l-am folosit de 2-3 ori. Prima dată de curiozitate, apoi doar ca să văd dacă mai funcționeaza sau nu.

Deschiderea portbagajului din telecomandă. Nu am folosit-o niciodată.

Ce am schimbat:

În afară de reviziile normale (ulei, filtre, plăcuțe, discuri etc,) am mai schimbat următoarele:

În garanție:

Caseta de direcție la 150.000km. Se auzea o troznitură cqnd viram stânga dreapta. Problema a fost de la o bucșă a unei bielete de direcție. Piesa în sine costa 20-25 eur. La momentul respectiv locuiam în Haga, așa că m-am dus cu mașina la reprezentanța Toyota Louwman (nea Louwman e un fel de Tiriac olandez, are și un muzeu foarte mișto cu o colecție impresionantă de mașini, merita vizitat.). Băieții de la Toyota au montat caseta încât de la centru aveam o tură jumate până la maxim dreapta și trei ture jumate până la maxim stânga. M-am prins de asta după o săptămână, când nu am putut să ies dintr-o parcare de unde de obicei ieșeam cu “maxim dreapta”. Am fost înapoi la service și au rezolvat problema.

Post garanție:

Amortizoare – le-am schimbat degeaba. Aveam un troncănit la roțile față de care nu puteam să scap nicicum. Am fost la o reprezentanță din Berlin și au decretat: trebuie să schimbăm amortizoarele. Toate 4. Ok, ce să fac, le schimb. După ce le-am schimbat, surpriză, troncănitul era tot acolo. A trebuit să sap un pic pe net ca să îmi dau seama că troncănitul era de la suportul etrierilor. Găurile în care intrau bolțurile de fixare (alea pe care culisează etrierul) erau ovalizate. M-am dus înapoi la service, le-am expus problema, s-au uitat la mine cruciș, au schimbat suporții de etrieri și zgomotul a dispărut.

Acum doi ani am schimbat o siguranță care s-a ars, iar bateria am schimbat-o anul acesta.

În ceea ce privește service-urile: ori am avut eu ghinion și am dat peste niște mecanici mai puțin pricepuți (caseta montata aiurea în Olanda, amortizoarele schimbate degeaba în Germania) ori, peste tot sunt cam aceiași incompetenți. Nu am fost la service în România decât de două ori – o dată pentru revizie și a doua oară când am schimbat siguranța arsă. In rest, toate reviziile și intervențiile în service s-au făcut în afara țarii.

Concluzii: Având în vedere că nu am avut mari probleme cu modelul acesta, chiar daca nu m-am hotărât încă să schimb mașina, următoarea o să fie tot Toyota. Cu niște mici diferențe cum ar fi: cutie automată, scaune (eventual și volan) încălzite, parbriz încălzit și cameră de marsarier cu linii dinamice. Mai am timp să mă decid dacă va fi Corolla TS 2.0 sau Camry (în funcție de finanțele disponibile).

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

55 comentarii

  1. Sunt curios de becurile alea LED H7 de la osram. Ai un link ceva? Și eu sufăr de faruri chioare. Uneori merg ca un cocalar cu luminile de ceata aprinse din cauza asta :(
    Și pe mine m-ar interesa una SH dar 1.8 benzină. Din păcate sunt la fel de rare ca 2.2. majoritatea prefera 2.0 diesel.
    Acum m-ai speriat cu farurile. Oare au și cu xenon?

    00
  2. Stiu ca nu sunt legale ledurile pe faruri cu oglinda, dar poate ai unele street legal si ne impartasesti link-ul.

    00
  3. Mecanicii sint peste tot la fel. La mine, la Nissan, n-au fost in stare sa vopseasca o capota si o aripa cum trebuie la 3 luni dupa ce am luat-o de noua. Nuanta nu era aceeasi, vopsea data in valuri si eu chiar nu sint pretentios.
    Altfel, interesanta treaba cu LED-urile, ce ai avut inainte de ele?

    00
  4. Nu cunosc avensis,am fost doar pasagar,dar iti pot spune ca eram entuziasmat de corolla,era pe lista de achizitii,insa e o dezamagire totala(in afara de consum),e cam tot ce nu vrei de la o masina in 2021.

    00
  5. Înmatriculată in RO și folosita > de 95% in afara tarii nu e tocmai ok. https://europa.eu/youreurope/citizens/vehicles/registration/registration-abroad/index_ro.htm

    00
    • Nu m-am mutat in alta tara, nu am stat mai mult de 6 luni consecutive in respectivele tari. La fiecare 5-6 luni veneam in tara asa ca nu am vazut rostul de a-mi inmatricula masina in alta parte. In plus, prin natura serviciului, ma plimb prin mai multe tari (mai putin de cand cu pandemia).

      00
    • @Alex: Pai ziceai ca locuiai in Haga.
      In poza 8 pasagerul iti tinea telefonul in fata ochilor si tu erai cu o singura mana pe volan la 240, nu? De banda a doua nu mai zic nimic.

      @Donion 1680 de euro pe an e taxa de drum in Olanda (Haga) pentru masina asta.
      https://car.thetax.nl/#/en?provinceKey=ZH&fuelType=Diesel&volume=1501

      01
    • @C da, locuiam temporar acolo (locuinta asigurata de angajator). Eram acolo cand s-a facut poza, mainile erau la 9 si la 4. Nu iti inchipui ca asa merg de obicei, am fost curios sa vad daca pot sa “peg the needle”. Soseaua era libera si era usoara curba la stanga. Am urmarit “trasa ideala”. In general, daca traficul o permite, setez pilotul automat la 180 si raman asa. Din pacate, cu toate ca sunt sectoare de drum fara limita, in Germania nu am reusit sa scot o viteza medie mai mare de 130 km/h. Daca dai de vre-un “stau” mai serios poti sa iti iei adio si de la aia.

      00
  6. eu as merge pe Corolla TS, la Camry am fost dezamagita pt cate laude am auzit.

    00
  7. Masina asta e una old school atat in design cat si fiabilitate. O vei regreta dupa ce o schimbi!
    Incalzirea in scaune se poate monta si dupa. Cauta plasa fibra carbon. Circa 50 euro/scaun cu montaj in Ro.
    Mecanicii de reprezentate sunt slabi peste tot. Sa nu cumva sa se murdareasca pe maini!

    00
    • ce e aia? poti sa dai mai multe detalii? m-ar interesa, montarea la reprezentanta costa foarte mult(cam 2000 ron)

      00
    • Am montat incalzire in scaune din carbon pe 2 masini – un Renault Symbol din 2008 si pe o Toyota Avensis 2009 (varianta pre-facelift a modelului prezentat). Kit-ul de incalzire l-am achizitionata de pe http://www.autoimprove.ro/ (nu vreau sa fac reclama, dar ii recomand cu incredere) si sunt foarte multumit de modul de functionare. Incalzirea am montat-o de 4 ani si inca functioneaza perfect, folosita zilnic iarna. Firele de la incalzire se pot lega direct la panoul de sigurante unde s-ar lega in mod normal incalzirea OEM. Se gasesc pe youtube suficiente tutoriale de montare a elementelor de incalzire in functie de modelul masinii.

      00
  8. Când vad și mașini mai bătrânele aici, mai să prind și eu curaj și sa cedez la insistentele lui Vali „fa bă și tu review la Opăl”.

    00
  9. deși au trecut anii peste ea și multe modele au fost lansate, cred că e unul din modelele care arată cel mai bine de la Toyota.

    00
  10. Pfff, imi pare rau ca am vandut Mazda si nu i-am facut un review.
    Mazda 6, 2009, benzina, alea alea. Avea chiar si BOSE.
    Era chiar manuala, cred ca as fi putut scrie romane, despre cat de incepator- proof e masina aia si cat de bine a rezistat in mainile mele, cand am invatat sa conduc. Facea barbati-miu fetze- fetze si bulbuci la gura, cand mai schimbam gresit „VOLANTAAA!!! STRICI VOLANTAAAA!!!!!! Ne costa 894372598275982375923 de milioane daca o strici!!!!!!”. Din fericire, n-am stricat nimic, masina a ramas impecabila.
    Asadar, japonezele rulz. Rezistente masini :))))

    00
    • Mai ales ca ai vandut-o !

      00
    • Am vrut automata.

      00
    • Ca mai avea puțin și rupea pedala de la ambreiaj. Sau volanta.

      00
    • Haha, nu rupeam nimic, ca a avut cine sa ma toace la creieri. Am invatat sa conduc destul de bine masina (deh, cand platesti straciunile din buzunarul propriu, vrei nu vrei te intereseaza sa vrei sa mergi corect), si m-am folosit de ea si dupa ce am trecut de etapa de „incepator”, fara sa stric ceva.
      A trebuit sa invat sa „simt masina”, ca sa nu schimb prost, sa nu ii fut ceva. Si avand in vedere ca eu in loc sa simt masina, simteam doar nervi, am zis pas si am trecut la automata.
      Poate daca as fi condus zilnic, cum face barbati-miu, ar fi fost altfel, ca mi-ar fi intrat in relfex si ar fi devenit ceva natural.
      Dar eu sunt, in mare parte, sofer „de duminica”. Cunosc regulile de circulatie ca in palma, nu dorm pe sosea, dar schimbatul vitezelor imi dadeau un stres care nu imi aducea niciun beneficiu, eu vroiam doar sa ajung relaxata la destinatie, nu sa stau cu grija ca nu-s atenta si stric ceva si ma trezesc ca dau niste mii de lei aiurea.

      00
  11. Am condus cam 10k km acelasi model, benzinar.
    boring de te caci pe tine (nu are nici un fel de ‘personalitate’, nu-s soferul de curse care vrea sa ‘simta’ masina sau vrea putere, de aia sunt surpins ca ma deranjeaza asa ceva). sasiu mediu. faruri slabe, interior destul de calitativ, sobru, mecanica simpla si pe gustul mecanicilor, mententa usoara, spatiu interior muult, ventilatie in spate lipsa, parca, vizibilitate buna, frane bune, insonorizare medie, boxe medii spre slabe, directie meh, pare o masina robusta, parca mai robusta ca un passat.
    E o cutie care sa te duca in diverse locuri, atat. Nimic special.

    00
    • Ar fi masina ideala pt. drug dealeri. Nu te baga nimeni in seama. Fun fact: am luat gunoiul intr-o dimineata, am aruncat punga in portbagaj si am uitat de ea. Dupa vre-o doua saptamani a inceput sa miroasa in masina. Nu stiam de unde pentru ca uitasem de punga de gunoi. Mi s-a sous de la serviciu cavtrebuie sa plec 2-3 zile in Anglia asa ca mi-am facut o geanta de voiaj, am aruncat-o pe bancheta din spate si dus am fost. La intoarcere, prin Belgia s-a pornit ploaia si am constatat ca am ramas fara lichid de parbriz. Cand am deschis portbagajul ca sa iau bidonul: surpriza. Punga de gunoi pe care o carasem din Germania pana in Anglia si inapoi :)). Daca ma controlau englezii la granita, nu stiu cum explicam asta :))

      00
  12. „La peste 180 nu merg bine ștergătoarele” o_0

    00
  13. Cu cat ai vinde-o acum?

    00
  14. Am avut și eu problema cu discurile ovalizate la un E Class din 2001 (w210). După ce am schimbat vreo 3 seturi de discuri a avut mecanicul o revelație și mi-a zis să recondiționăm etrierii, că dacă nu culisează cum trebuie încing discurile și apoi e ușor să „decălești” materialul neuniform. Fie stropit cu apă de pe drum, fie când stai la semafor și partea de disc de sub plăcuțe se răcește mult mai greu (cutie automată).

    La mine a dispărut problema după recondiționare (sablat tot etrierul și schimbat toate mărunțișurile de pe acolo – de la bolțuri, șuruburi până la garniturile de cauciuc). Nu mai țin minte cât a costat (au trecut ceva ani), dar a fost foarte ieftin.

    00
  15. „Este a 5-a mașină pe care o dețin (am avut Trabant, Dacie, Cielo, Fiat)”
    deci practic prima

    00
  16. la baba mea butonul de portbagaj de pe cheie descuie doar portbagajul si incuie automat dupa ce inchid hayonul. Il folosesc (rar) prin centrele comerciale sau daca doar trebuie sa iau ceva din portbagaj.

    00
  17. Si o masina pe care te poti baza oricand. Grupul Toyota e nr.1 in lume la fiabilitate.
    Intereseaza-te daca nu poti face din soft sa se aprinda si pozitiile spate impreuna cu DRL.
    Eu la Golf-ul meu am facut asta singur cu o jucarie numita OBDEleven, insa merge doar pe grupul VAG.

    00
  18. Ma bucur sa vad ca a ajuns si un Avensis pe blog, finally :)) Detin acelasi model ca al tau, cu diferenta ca motorizarea este 2.0 D-4D, de 124 CP. M-am confruntat cu o buna parte din problemele pe care le-ai expus in review, si anume: zgomotul de la volan (nu l-am rezolvat nici pana acum – daca ma duc la reprezentata, presimt ca vor schimba toata caseta, desi trebuie inlocuita o mica piesa), scartaitul chederelor (o sa aplic metoda ta cu vaselina siliconica) si cam mananca din placutele frana spate, mai repede decat pe cele din fata (cred ca problema se trage ori de la etrierul spate, ori de la frana electrica care nu elibereaza etrierul complet si merg cu rotile spate infranate). De asemenea, m-am lovit si eu de partea cu butoanele de reglare clima ( sare de la 20 la 24 la o singura rotire, dar daca le apas mai tare isi revin). Alt minus, uzura pielii de pe volan si schimbator – cam slabuta calitatea. Pe partea de motor, injectoare, turbine, DPF – jos palaria. Conduc destul de mult prin Bucuresti, niciodata nu schimb sub 3000 dupa ce ajung la temperatura normala de functionare, iar in afara schimb in jur de 3500. Din pacate, ii lipseste senzorul care te avertizeaza cand incepe regenerarea DPF .. de 5 ani incoace, nu stiu daca sau cand si-a facut regenerarea. In Bucuresti am consum in jur de 8-9, fie ca e iarna sau vara + AC. Prefer sa consum 1-2 litri in plus si sa tin motorul turat decat sa arunc bani pe injectoare, turbina, egr, etc. Intr-adevar, suspensia este reglata pe zona de comfort si nu se simte super sportiva .. chiar si asa, pe DN1 in zona Campina-Breaza am mers cu 190-200 km/h si se aseza surprinzator de ok :D . As vrea sa iti cer mai multe sfaturi. Daca ne poate ajuta Vali sa discutam mai multe in privat, mi-am lasat adresa de email in campul respectiv. Multumesc pentru review si sa o stapanesti sanatos (mi-am propus sa o mai tin minim 5 ani :)) ).

    00
  19. Referitor la discuri (ovalizate), teoretic cand se schimba discurile se masoara si bataia butucului (fuzetei) pe care sta discul, daca butucul are bataie laterala mare poti sa pui ce disc vrei ca tot o sa ai probleme. Poti sa mai incerci pe un drum inchis, 5-10 franari de la 100->20km/h sau mai simplu sa tai discurile (https://www.youtube.com/watch?v=-fGDvpazi6k)

    00
    • MUltumesc pentru sfaturi. De la 160-0 nu se simte nimic. De la 200-160 daca franez brusc (sa zicem ca s-a hotarat unul sa intre in depasire fara sa se asigure) nu se simte nimic; in schimb, daca franez normal, simt o vibratie de unde trag concuzia ca sunt ovalizate.

      00
  20. Pot și eu sa spun câteva lucruri. În primul rand, legat de Avensis 1.8 benzina. Am una, cumpărată de nouă în octombrie 2007.Evident că au trecut anii peste ea, dar una peste alta au trecut frumos. Nu am avut probleme cu ea, am schimbat un rulment dreapta față acum câțiva ani și în rest toate bune. Toate reviziile le-am făcut în reprezentantă (Brașov), evident ca am schimbat și discurile de frână și plăcute, plus restul consumabilelor conform programului de revizii. În 2018, fiind foarte mulțumit de Toyota, am luat un Yaris hibrid pentru nevastă-mea, iar după ce m-am convins cum e cu hibridul, în mai 2020 mi-am luat un Camry, evident hibrid. Legat de Avensis, mi-ar fi părut rău să o dau pe un preț de nimic, încă merge foarte bine, asa ca acum o conduce cu brio fiul meu, după ce și-a făcut ucenicia pe un Logan. Overall, fiabilitatea Toyota nu este doar o poveste,pentru această afirmație am dovezi de mai bine de 13 ani încoace. Am condus și alte mașini, am prieteni care au mașini din tot spectrul auto, dar eu cred ca am făcut alegeri bune. Iar de Camry… sunt extrem de mulțumit. Drumuri bune tuturor!

    00
  21. Faine masini, dupa mine. Avut una fabricata 2011. A functionat fain pana sa mi-o faca varza unu. As lua una dupa 2015 si azi, sau Camry.

    00
  22. ”Nu sunt foarte înalt (am 1.72)” – esti simpatic” :)

    Panasonic nu e vreun producator extraordinar – Technics era pentru audiofili. Daca vrei performanta pentru audio te duci la atelier specializat – oamenii au ce iti trebuie, in functie de buget.
    Mi se pare o masina banala – nu imi place – nu imi displace – e doar, meh. Probabil a fost ieftina si are renume de masina fiabila si pentru foarte multi oameni e absolut sufficient. Doar ca nu mai are nicio legatura cu fiabilitatea legendara a modelor din anii 70-80 – a ramas doar renumele de ea – ca in rest e la acelasi nivel ca restul pietei

    Ma bucur ca nu ai avut probleme grave

    00
  23. @autor:

    cum ai dovedit ca nu esti tu de vina la accidentul din Berlin, ca la nemti camerele de bord sint interzise? (si Google street map la fel)
    Iar amenda e mai mare decit valoarea masinii, chiar si in cel mai optimist scenariu.

    00
  24. inconstienta si prostia aroganta ce reies din ultima poza m’au facut sa’mi para rau ca (inca) mai detii permis de conducere (cu atat mai mult cu cat spui ca mergi foarte mult cu masina).

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.