Teste auto cu SUV-uri (Tucson, Sportage, CX-5, RAV4, Outlander, Tiguan, X-Trail, Forester, X1)

Două teste făcute de un rus cu cele mai cunoscute SUV-uri de pe piață: BMW X1, Hyundai Tucson, KIA Sportage, Mazda CX-5, Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail, Subaru Forester, Toyota RAV4 și Volkswagen Tiguan.

Testele spun ceea ce știți deja, Toyota pune pe Rav4 o tracțiune la mișto, iar Hyundai, Kia și Mazda sunt bune în general la urcat borduri.

Nu pun clipurile astea aici ca să îmi bat joc de vreo mașină sau marcă anume, ci pentru a informa posesorii și potențialii cumpărători de capabilitățile mașinilor, pentru că e bine să știi pe ce te poți baza înainte de a ajunge cu mașina în noroi.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

43 comentarii

  1. cred ca departamentele de marketing sunt abonate la canalul rusului.

    00
    • de obicei, ăia de la japoneze sunt complet izolați de lume, ei știu că au 4×4 și asta e tot ce contează. și publicul lor e la fel.

  2. Hyundai kia si mazda au aceeasi platforma si e destinata asfaltului. Nu prea fac reclama nicaieri in lume ca ar fi altceva.
    Subaru si nissan le mai poti scoate la pescuit si vanatoare dar usurel totusi ca tot asfaltul e mediul lor natural.

    00
  3. Sa vina experții sa ne spuna cum aveau cauciucuri diferite, nu aveau profil de noroi, etc.
    Ei își cumpara un X1 sau un Outlander și separat cauciucuri speciale de noroi, când se duc la pescuit sau ii prinde ploaia pe undeva dau o fuga cu taxiul sa aducă cauciucurile, le montează și după ies din situație cu mâinile in buzunar…

    00
    • Poti sa ai tehnologie spatiala, daca cauciucul nu e potrivit terenului, stai si sugi cuc de magar pe margine.

      Altfel spus, cand stii ca te duci pe coclauri (la vanatoare/pescuit) te duci cu cauciucuri potrivite, la fel cum si pe munte iarna te duci cu cauciucuri de iarna, chiar daca ai 4×4.

      Si e normal, asa cum nu vezi nici doctori operand cu manusi de sudor, nu te pui sa testezi performanta sistemului 4×4 in offroad cu cauciucuri care nu pot transmite puterea.

      00
    • Unde zic producatorii ca sistemul 4×4 inlocuieste / elimina nevoia de anvelope speciale ? La logica ta, iarna nu trebuie sa mai folosesti cauciucuri de iarna ca ai 4×4….jeeesus. Stiu persoana ce are Jeep echipat cu cauciucuri speciale tot timpul verii, ca merge des off-road si cu alea merge si pe asfalt, alea All-Terrain. Deci da, mergi des la pescuit, pui anvelope All-Terrain.

      00
    • Ideea e ca nu îți iei Santa Fe sa faci offroad , nu mergi cu el la competiții, etc. Îți iei o mașina mare cu ceva sistem performant All wheel care sa te ajute de 2-3 ori pe an când ești in astfel de situații.
      Câți dintre cumpărătorii de suv in ziua de azi au nevoie de o mașina full offroad și câți le cumpara pentru mărime/stand Off? Vorbim de realitate, nu de ce vedeti voi in reviste.
      Despre asta e vorba, mașini simple , luate din reprezentanta și scoase la o tura prin noroi. Unele se descurca de
      Minune gratie sistemelor și altele rămân împotmolite pentru ca nu au fost gândite de fapt pentru astfel de scenarii… flash news : nu ninge peste tot in lume.
      Dacă reducem la România: jumătate din mașini nu au nici cauciucuri de iarna când trebuie și tu crezi ca toți care au suv/Crossover au acasă alt set de roti de noroi…

      00
    • Ideea e ca aia testeaza ceva offroad cu cauciucuri de sosea. Ma mir ca nu s-au dus sa le testeze undeva cu zapada, avand aceleasi cauciucuri de vara, si apoi sa zica pe un ton superior, hmmmm, sistemul 4×4 de la subaru e slabut, dom’le, ca nu urca dealul asta inzapezit.

      00
    • @Maniak: masina de off road e doar pentru off road si are cauciucuri de noroi tot timpul. Hai sa iesim putin din mentalitatea asta romaneasca de daciot care detine o singura masina universala si merge cu ea peste tot.

      00
  4. Mai intai sa le puna anvelope speciale pt. noroi, nu de vara si asfalt. Pana atunci testele lu asta sunt degeaba.

    00
  5. Pana nu demult eram si eu lesinat dupa masinile astea. Daca mergi la pescuit si treci doua belti pe an te poti descurca si cu o masina cu garda la sol cat de cat. Nu se justifica diferenta de 30-40% mai mare pentru un suv. Siguranta in aceste mini suv-uri este egala cu a unei berline. Drumurile din Europa nu sunt facute pentru astfel de masini. Europa e impanzita de drumuri inguste si masini multe. Asta e moda acum dar o sa treaca.

    00
    • Moda vine, trece, drumurile nu se lățesc.

      00
    • De ce zici ca siguranta e egala cu a unei berline? Masa mai mare si pozitia mai inalta iti ofera sanse mult mai bune de a supravietui intr-un SUV.

      00
    • Eee, asa ziceam si eu, relativ la siguranta. Pana cand a intrat Huidu in Loganul ala si l-a facut tzandari. Asa ca am vandut berlina, si am trecut la SUV. Mai multe stele. In caz de ceva, vreau sa ies viu dintre fiare. Drumurile din Europa poate nu, dar in Romania, cu atatia schumacheri pe drum, se impune o masina mai sigura.

      00
  6. Față de acum 50 de ani omenirea a evoluat, a mai asfaltat niște pământ, au mai construit orașe, a plecat lumea de la țară… Tracțiunea 4×4 (aia „adevărată”) este un moft pentru câțiva fani hardcore, care au și experiența și abilitatea tehnică de a-și pregăti mașina cum trebuie. Pentru 5-6 nebuni care bagă mașina prin coclauri neumblate nu are rost. Acestea sunt mașini pentru „jungla urbană”.

    00
  7. Dacă sunteți atenți, rusul spune că sunt crossovere, nu offroadere… Iar la X1 spune că are cauciucuri de vară, sport.
    Mie mi se pare că omul a făcut un test destul de profi, pe segmentul de SUV-uri compacte, dar aici e comentat de ciobănei care nu fac diferența între Toyota Hilux și Sandero Stepway (toate e offroadere, boss!)

    00
  8. e ca la masinile de oras. alea frantuzesti sunt nasoale, alea italiene sunt vai mama lor, alea englezesti sunt vai steaua lor, alea japoneze niste pocnitori, alea coreene niste ascutitori, alea americane mai bine nu, alea rusesti sunt niste cacaturi, alea nemtesti sunt de evitat doar daca nu sunt niste pisicute ursuleti conduse de o batranica pana la piata, da’ si la alea s-ar gasi cate ceva de comentat.

    si si suv-urile la fel… alea sunt pentru asfalt, alea au 4×4 doar de fite, alelalte doar pentru borduri si inca unele doar ca sa faci poze cu ele dupa ce arunci o galeata cu noroi pe roti.

    pentru o natie care in secolul 21 nu era in stare sa faca o masina care sa treaca testul pisicii si in continuare avem carute cu cai/magari/boi pe drumurile nationale suntem al dracului de fin cunoscatori si cu pretentii pe masura in domeniul auto…

    00
  9. Sunt chiar utile aceste SUV-uri. Daca stai la un rezidential unde ti s-a zis, tu cumpara ca imediat punem si asfaltul.

    00
    • Eu nu am ramas cu nici o masina blocat undeva si nu ma refer la offroad cu sleauri de 50cm ci „rezidentialele” de care se tot vorbeste, zapada, balti/noroi. Ideea e sa stii ce faci sa ai cauciucuri bune, nu decente bune, si sa stii ce poate face masina, cat poate duce, cat e de grea ce putere are, cat e de inalta (pot urca bordura sau nu? – da am si un a4 cu care nu pot urca bordurile atat e de jos), in rest masina nu te ajuta daca nu te ajuta capu’

      00
    • Rezidentialu’ la porumb e una, da’ daca ai casa pe deal, iarna cu o berlina cu diferential deschis nu mai urci din vale decat pe jos, poti sa ai si mama cauciucului de iarna daca nu e dat cu sare.

      00
  10. De ce trebuie sa dati din voi numai hate-areala ?

    Zice in clip de la inceput ce anvelope are fiecare, numai ca sa nu va mai dati cu parerea ca nu sunt de alea sau altele.

    Uitati-va si voi cum pierde cuplul masina ca e limitata electronic.
    Vedeti cum la testul in diagonala se invart aiurea rotile din aer si cele de pe pamant nu trag. Fiindca… calculator.
    Nu trebuie neaparat sa compari marcile intre ele ci sa te gandesti ce puncte slabe are masina pe care vrei sa o cumperi. Mai ales daca vrei sa iesi cu ea de pe sosea.
    In rest, totul e de gusturi la aranjamentul de la bord, numarul de butoane si cat de mult ti-a placut gagica din reclama.

    Si imi lipsesc masinile mai vechi cu 15 ani, care aveau 4×4 permanent, nu ca acum cand se face economie la combustibil in detrimentul performantei/ablitatilor.

    00
  11. Nu știam ca BMW, wv , Hyundai – kia fac și mașini de teren.
    Noroc ca ne-au zis rușii aia. Altfel muream proști dracu.

    00
    • Acum ca ai Subaru gasesti utilitatea unui suv sau e mai mult un moft? Nu risti sa bulesti ambreajul la iesirile pe coclauri?

      00
    • was ist ambreaj?

      CVTul pe XV e calibrat să meargă ok la drum lung și pe coclauri. nu prea e ok prin oraș :(
      eu nu voiam neapărat SUV, dar greu de găsit 4×4 pe sedan-uri, și după muia luată cu passatul și 10cm gardă la sol, suflu și în iaurt.

    • Domnu Vali, Passatu are undeva la 13-15 cm garda la sol. Probabil ai „prins” o masina cu suspensia obosita.
      Nu e masina de off-road (gen Logan sau 1310) dar isi face treaba cu putin bun-simt.

      00
  12. De ce zici ca BMW X1 e SUV?

    00
  13. Nu prea e fair testul mai mult din cauza soferilor.

    Ala de pe mazda e cam cel mai prost din curtea scolii, el incearca sa mearga cu cea mai mica viteza, urmat indeaproape de ala de pe hyundai si de pe bmw.

    Ala de la subaru e schumi in persoana, intra cam cu cea mai mare viteza, la fel si cel de pe tiguan.

    Plm…pe alocuri se si opresc inainte de urca ceva.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube