Taxi: “concurența trebuie interzisă”

Băieții din taximetrie au simțit că acum e momentul să tragă tare de primarul Bucureștiului ca să interzică UBER și Taxify. Acum e vorba de dispecerat, după care urmează clasicul “dar nu are șapcă”.

Ovidiu are dreptate, discuția s-a mutat pe mărgică în loc să se discute despre calitatea serviciului.

Și e un cerc vicios: calitatea serviciului e scăzută pentru că tarifele sunt mici, iar tarifele sunt mici pentru că oricum ghiolbanii nu se vor schimba.

Și culmea e că nu e greu să oferi un serviciu mai bun. Mărești tariful la 2 lei, renunți la mașinile antice, speli mașinile o dată pe săptămână și le spui oamenilor că i-ai ascultat și le oferi un serviciu mai bun.

Și atunci UBER va spune “da, până acum noi subvenționam serviciul pentru a face concurență taxiurilor, o să mărim și noi prețurile”.

Dar știți de ce nu se face nimic? Pentru că se fac mai mulți bani de la mai mulți cetățeni și taximetriști nespălați decât de la mai puțini cetățeni (cei care își vor putea permite 2 lei pe kilometru) și de la mai puține taximetre.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

37 comentarii

  1. Băieții din taximetrie au simțit că acum e momentul să tragă tare de primarul Bucureștiului ca să interzică UBER și Taxify”

    Au asteptat intai sa moara Regele Mihai

    00
  2. PSD-ul a ajuns un fel de duhul fermecat. Cotizezi și ți se împlinesc toate dorințele.

    https://facebook.com/photo.php?fbid=10207919647747966&set=a.1674968292955.66743.1799887648&type=3&theater

    Daca instituțiile statului nu funcționează la nivelul de jos ce pretenții sa ai mai sus.

    00
  3. „Dar știți de ce nu se face nimic? Pentru că se fac mai mulți bani de la mai mulți cetățeni și taximetriști nespălați decât de la mai puțini cetățeni (cei care își vor putea permite 2 lei pe kilometru) și de la mai puține taximetre. ”
    Esti nedrept, desi ai dreptate cu nivelul scazut al calitatii majoritatii taxiurilor din Bucuresti.

    Drept ar fi sa militezi pentru respectarea acelorasi reguli: ori face toata lumea ITP la 6 luni si plateste licenta de transport, ori nu mai face nimeni ITP atat de des si nu mai plateste licenta de transport.
    Altfel, UBER are un avantaj incorect in fata oricarui alt transportator oricat de curat ar fi.

    00
    • In uk uber are licenta de transpory persoane/dispecerat. De ITP si restul ce tin de masina se ocupa ori soferyl ori o agentir care inchiriaza masini.

      00
    • Asta cu ITP-ul chiar e amuzantă în contextul în care majoritatea taxiurilor din București arată și merg de parcă sunt pe ultimul drum. Ăla către cuponul rabla. Teoretic da, să fie aceleași condiții, practic n-ar fi rău ca ele condițiile să se și respecte, nu?

      00
    • @Alexandru, sa-mi spui si mie te rog unde este dispeceratul Uber in UK ca prietenii mei care lucreaza la ei de ceva ani inca nu l-am descoperit 😁. In plus Uber nu are licenta de transport persoane, aia o are soferul, ei au licenta de operator. De masina evident ca se ocupa persoana sau firma care o detine, Uber tine doar evidenta valabilitatii actelor.

      00
    • @Ana
      Eu ma refer la faptul ca legea trebuie sa fie aceeasi pentru toata lumea.
      Aplicarea ei tine de noi toti.

      00
    • Asta cu ITP-ul chiar e amuzanta, daca nu ar fi trista.
      E plina tara de rable, si pe taxi si masini personale, dar toate (sau aproape toate) cu ITP in regula. Atata timp cat se ia cu spaga, ori ca il faci la 2 ani, ori ca il faci la 6 luni, ori ca vii si il impui lunar, e tot o laie.

      00
  4. “da, până acum noi subvenționam serviciul pentru a face concurență taxiurilor, o să mărim și noi prețurile”

    Nu stiu cat mai subventioneaza, eu in medie dau mai mult pe Uber fata de o cursa echivalenta de taxi.

    00
  5. Eu cred ca e un alt spatiu infractional organizat, care se vede cu veniturile injumatatite dintr-o data. Sunt acolo securisti, politicieni la varf, parnaiasi si pesti mai jos. Si nu cred ca fac bani numai din taximetrie, ci si din activitati ilegale. Apoi sunt clientii care vor altceva, pe langa cei care vor fi marlani forever. Pentru cei care vor altceva nu exista oferta, si mafia nu e capabila sa o produca. Altceva inseamna evident comanda de pe telefon, tarif independent de “maimuta”, spatiu curat, fara mirosuri si conversatii interminabile, plata cu cardul, fara priviri amenintatoare ca n-a fost si bacsis. Deci, final previzibil, patronii mafiei fac ce stiu sa faca: apeleaza la cealalta gashca de infractori, politicienii, pentru ajutor. Clientul e nerelevant cata vreme e oligopol.

    00
    • Si crezi ca te poti pune cu o asemena mafie, care are parghiile sa te opreasca, daca nu esti si tu mafiot? Daca Uber nu avea pe cineva puternic in spate era oprit de mult timp.

      00
  6. Recunosc, la inceputurile uber ma tineam tare ca domle, atat timp cat planeaza suspiciunea c-ar fi un serviciu ilegal, eu nu-mi pun fundul in masinile lor. Ei, dupa ce am fost tarat in 2-3 curse de un prieten si am vazut ca se poate cu aer conditionat, limbaj decent si fara „n-am rest boss, cum facem?” am zis fuck it si am renuntat la taxi.

    00
  7. Eu dacă aș fi Uber aș anunța mâine dispeceratul cu numărul de telefon al unei secretare plictisite care preia și ea după posibilități apelurile ca să îți comande o mașină pe care niciodată nu o va găsi disponibilă. Din toate lucrurile greșite cu Uberul ăsta era principalul, lipsa dispeceratului.

    00
  8. Dar flota BCR-ului de electrice nu face concurență taxi-urilor preferate de Firuța?

    00
  9. Am stat de vorbă cu un taximetrist privat despre firme de taxi-uri. Mi-a zis că (unde s-a dus el, să se intereseze) i s-a spus de autoritățile vieții că nu poate să-și facă firmă de taxi dacă nu are, din start, 100 de mașini. Nu că 5, nu că 10, nu că 20, nu nene, dacă vrea să facă firmă de taxi, e obligat să aibă 100 de mașini din start.

    00
  10. Toți cei care folosesc uber sunt din clasa de mijloc. Majoritatea cu rezist sau usr.
    E simplă problema şi legea ca ne place sa fie corectitudine in România

    Autorizație transport persoane
    Licență transport persoane pe raza orasului x
    Metrologie aparat masurare distanța
    Aparat Fiscal la plata cash
    Asigurare bagaje transport pers
    Aviz medical pe corecte
    + altele.

    00
    • Și care taximetrist le are pe toate asta?

      00
    • Si masina cu ITP luat pe bune?
      Suntem tara in care toata lumea se acopera cu multe hartii, in care se moare in spitale cu toate hartiile in regula, in care arzi de viu in cluburi cu autorizatiile de la pompieri ok, etc. Deci da, un taxi cu un torpedou plin de hartii este clar cel mai sigur. Cat despre asigurarile de la Carpatica si EuroIns chiar nu are sens sa discutam.

      00
    • @SkizZ…Sefule ma duci si pe mine pana in Berceni?

      00
    • Un GPS e mai precis decât toate aparatele taximetriştilor. Auzi la el, cică „verificate metrologic”. Ăsta e bancul secolului :)) Câţi taximetrişti ştiu unde e clădirea instituţiei care ar trebui să le „verifice metrologic”? :))

      De ce aparat la plata cash când nu există din start această opţiune? Ai rezolvat toată evaziunea prin simplul fapt că nici măcar nu se poate plăti cash. Deci statul îşi ia banii.

      E vorba PUR ŞI SIMPLU de oligopolie în cel mai pur stil. Cum zicea cineva mai sus, există o mafie care s-a trezit cu veniturile din gunoi afectate, care a apelat la stat să inventeze o mărgică nouă pe care să le-o dea numai şi numai lor :)

      În nici un paragraf din lege nu apare nici măcar cuvântul client sau pasager, atât de mult contează el de fapt…

      00
  11. Nu se spala o data pe saptamana, e regula la unele companii, taxiul trebuie sa fie curat pe exterior. Daia exista „spalare exterioara 8 lei”. Pentru cine crezi ca era?
    Sursa: prieten sofer de taxi

    00
  12. Firmele mari de taxi din Bucuresti, cum ar fi Meridian sau Speed au mărit preturile de câteva luni bine. Cred că e 1.69 dacă nu mă înșel.

    00
    • Stii ce e ciudat, ca de cand au marit preturile cursele costa cumva mai putin sau au acelasi pret ca atunci cand pretul era 1.29. Ma mira treaba asta inca de cand era o firma de taxi care avea pret 1.69, inainte ca toate sa mareasca pretul, si la aia costa mereu taxiul mai putin.

      00
  13. Majoritatea au schimbat tarifele. Rar mai gasesti taxi la Bucuresti sub 1.69 lei/km. Conditiile au ramas aceleasi si multi tot nu au sa-ti dea rest. Deci, degeaba se mareste pretul. Eu imi permit sa platesc 1.99/km de 2-3 ori pe saptamana, dar nu am vazut sa se schimbe nimic. La gara de nord tot bisnita se face, taximetristii tot se baga in seama cu tine in timpul cursei. S-a schimbat doar pretul. Deci, se pare ca nici asta nu e o solutie. Poate,in timp, se vor mai cerne, cand nu va mai exista cerere asa mare.

    00
  14. Eu neavand (sau nu cred ca am) prin partile mele Uber si neprobandu-l… doar intreb: Cu tot bacsisul specific taximetristului, nu iesi cam la acelasi pret ca la un Uberul ce se presupune mai scump?

    Ei si daca iesi la fel, nu merita sa-l alegi pe cel mai decent si nespagar?

    P.S. Totusi, atata timp cat e vorba de transport public de persoane, mi s-ar parea normal sa aibe licenta.. Mi se pare haios ca exista in lege o portita prin care Uber sa si functioneze la momentul asta..

    00
    • Prin partile mele uberul e singurul care ajunge. O cursa de la mine si pana in centrul Bucurestiului (la Universitate) costa ziua pina in 30 de lei (cam 14 kilometri). Noaptea costa ceva mai mult – cam pina in 45 de lei.

      00
  15. Gabriela Firea a mintit ca va revolutiona transportul in Bucuresti.
    Acum vad ca vrea sa mai taie din el.

    00
    • Nu a zis niciodata ca o sa fie o revolutie buna.

      Acum serios, in afara de publicul latrina3 se asteapta cineva sa faca aia ceva ca lumea doar fiindca e primar? Daca nu iese ceva pentru partid nu se face.

      00
  16. S-au liberalizat prețurile cum s-ar spune, si in Bucuresti.
    Ultimele două dati am prins cu 1.75 lei.
    Însă aceleasi mizerii de mașini cu aceeași ghertoi.

    00
  17. „Și e un cerc vicios: calitatea serviciului e scăzută pentru că tarifele sunt mici, iar tarifele sunt mici pentru că oricum ghiolbanii nu se vor schimba.”

    Inlocuiti:
    – serviciului cu invatamantului
    – tarifele cu salariile
    – ghiolbanii cu profesorii ( desi in multe cazuri puteti lasa ghiolbanii)

    00
  18. „Acuma e vorba de dispecerat”. Sa inteleg ca vor scoate si aplicatiile „star taxi”, „clever taxi” si „speed taxi”?
    Sau la alea distributia se face prin „dispecerat”?

    00
  19. In afara faptului ca nu cred ca o sa dispara Uber asa usor, pt cei care vor transport in conditii civilizate, va exista in continuare BlackCab (care au si o „varianta” mai ieftina BlackCab Joy). Cursele sunt intre 20 si 50 de lei (pt BlackCab, pt Joy tarifele sunt cam la fel ca la Uber), stii tariful de la inceput indiferent de ruta si de timpul din trafic, soferii sunt f ok, si uneori (cand Uber si Taxify au tarife de-alea dinamice, whatever that means) BlackCab e mai ieftin decat uber/taxify.
    Oricum ar fi, eu in taxiuri galbene nu ma mai sui, chit ca trebuie sa merg pe jos 10 km…
    Am vazut ca au inclusiv un serviciu prin care iti pot trimite sofer sa te ia cu masina ta de undeva si sa te duca acasa – daca decizi sa te duci la o betie neprogramata :)

    00
  20. Cred ca problema (masini murdare, soferi suburbani, etc.)vine de la faptul ca numarul licentelor de taxi, pe Bucuresti sunt limitate. Asta inseamna din start o concurenta mica. In plus, licentele sunt detinute in cea mai mare parte de cativa oameni destepti, care inchiriaza cu ziua la diversi soferi. Asta inseamna concurenta si mai mica. Soferii platesc o taxa zilnica, un plan il numesc, combustibil, taxe, spalat, dispecerat, aplicatie etc. si mai trebuie sa ramana si el cu ceva. Tariful nu-l pune el, cea mai mare parte din masini nu sunt ale lor. Deci nici sa vrea sa ofere masina mai buna, servicii mai bine,la un pret mai mare, nu pot. Iar proprietarii licentelor trebuie sa scoata profit maxim, sa scoata banii pe masini, reparatii, taxe si spagi la primarie.
    Daca s-ar liberaliza licentele – oricine sa poata face cursuri, sa isi faca dosar de sofer (cu tot ce inseamna – psihologic, scoala de ori care at fi), masini corespunzatoare atunci ar fi concurenta, masinile vor fi bine intretinute, soferii vor avea un comportament mult mai bun, adica aproape ca UBER, numai ca licentiat.

    00
  21. Taxi: “concurența trebuie interzisă”

    Sa moara ma-sa daca a zis cineva despre piratii care vin din Ilfov si au autorizatie pe un sat/comuna cu 800 de locuitori(vezi Pizdelicanu)si fac piraterie in Bucales.Da hai sa-i futem pe aia cu Uber care locuiesc culmea,chiar in Bucalistan.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.