Pentru tâmpiți: nu vă luați SUBARU!

Cam o dată la 3 zile cineva comentează la un articol pe teme auto de pe acest blog că eu îndemn cititorii să își ia Subaru. Sigur, eu nu fac asta, dar credeți că tâmpiții înțeleg?

Să explic mai pe larg, poate așa se prind. Dacă nu, măcar le dau link la articolul ăsta.

Sunt trei tipuri de mașini pe lume asta:

  1. mașini care ne plac. îmi place Toyota Land Cruiser, dar nu mi-aș cumpăra niciodată o mașină așa de mare (zic eu azi). îmi place Audi RS6, dar nu mi-o permit. îmi place BMW e90, dar e prea veche. îmi place WRX STI, dar nu e automat. îmi place noul Outback, dar n-am ce face cu o mașină așa mare.
  2. mașini pe care ni le-am cumpăra. îmi place Logan MCV, dar aștept să văd cât de fiabilă e cutia automată înainte de a o lua în considerare. îmi plac Mitsubishi ASX și Suzuki Vitara. îmi plac Octavia Scout și BMW X1. Audi A3 sportback.
  3. mașini care ne lasă reci. nu simt nimic pentru Audi A4, BMW 5Series sau VW Golf.

După cum vedeți, gama e variată, nu sunt sunt genul de idiot căruia îi place o singură marcă, o singură linie. Eh, mașinile astea trebuie să îndeplinească o listă de dotări pentru a fi luată în considerare spre cumpărare. Lista mea e aici.

Asta înseamnă că am ales mașina pe care o am azi ca să îndeplinească niște funcții și apoi să îmi placă mie. Nu am luat-o pentru ca e posh sau pentru că sunt 100 bucăți din modelul ăla în România. Asta era ultima mea grijă.

Deci nu, nu vă spun să vă luați Subaru. Vă spun însă, de 12 ori pe zi, să vă luați cutie automată, senzori parcare, sistem audio și cameră de bord, chestii care vă fac viața la volan mai frumoasă, indiferent de mașină.

Lăsați la mine, la Baciu, la Animaloo, la Palada și la alți fraieri :)

 

forester-2

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

62 comentarii

  1. Ce gusturi de cacat ai la masini…

    00
    • compeseaza la femei

      00
    • Ba, ca veni vorba, sa nu dati niciodata prioritate la prostii cu BMW-uri, sunt niste taraneti care nu merita aceasta onoare si nici ei nu v-ar lasa.

      21
    • @Mumu: Pai dacă știi pe cineva la parlament care să amendeze codul rutier cu o linie gen ” cu excepția autovehiculelor marca BMW, care nu au prioritate în nicio situație ” atunci nu vom mai acorda.
      Până una alta, prioritatea nu se acordă în funcție de marca mașinii sau șofer.

      10
  2. Ma faci sa zimbesc…
    „Vă spun însă, de 12 ori pe zi, să vă luați cutie automată, senzori parcare, sistem audio și cameră de bord, chestii care vă fac viața la volan mai frumoasă, indiferent de mașină.”
    Aceste chestii fac condusul asemanator sexului cu prezervativ…

    30
    • Cand o sa conduci din nevoie si nu din placere, atunci vei intelege ce zice Vali …

      00
    • NOU
      #7

      Atunci pt tine e recomandat să conduci o dacie 1300 fără frâne. E ca şi cum ar veni una la uşă şi ţi-ar spune „Gigele, uite, îl vezi pe ăsta mic cu ochii albaştri? E al tău, să-l stăpâneşti sănătos!”

      00
    • @Driver… unii apreciaza confortul la volan pentru ca vor sa ajunga relaxati la destinatie dupa un drum de 5-6 ore. Ai incercat vreodata sa faci o comparatie automata vs. manuala pe un drum de 5-6 ore pe strazile patriei? iar in plus de asta exista cutii DSG, padele pe volan si suspensii adaptive pt cei care doresc si ceva sportivitate

      00
    • Ma asteptam sa apara unul cu „nu simti dom’le masina daca are automata si senzori de parcare”, insa nu chiar asa repede.

      „Aceste chestii fac condusul asemanator sexului cu prezervativ…” Se poate intelege si ca e mai sigur.

      00
    • Spor la sexul fără prezervativ. Sper că ai bani de pamperși.

      00
    • Cam toate patru dotarile sunt din categoria „fita”. Miliarde de oameni de pe planeta asta conduc fara probleme masini cu cutie manuala, stiu sa parcheze si fara senzori, se multumesc cu un radio cu mp3-player care e in masina din fabricatie si nu au camera de bord. Sa compari toate masinile astea cu o dacie 1300 fara frane deja mi se pare exagerat. Da, mai sunt si „soferi” care, decat sa faca o parcare laterala, mai bine se mai invart de trei ori pe stradute pana gasesc un loc unde sa poata intra cu fata. Dar pentru marea majoritate, senzorii de parcare intra la categoria „inutilitati dragute”.

      10
    • Stați calmi, probabil driver cum nu a condus in viața lui o automată, la fel nu știe nici cum e sexul, cu sau fără prezervativ. Își dă numai cu părerea…

      00
    • camera ajuta in momentul in care parchezi bine si auzi din spate „CRANTZ” pentru ca nu ai vazut si o bucatica de fier, din gard.

      10
    • As adauga climatizarea ,direcția asistata și geamurile electrice din aceleași motive enumerate de Vali. Sistemul audio , mdah , nu suntem toți pasionați de muzica , însă ii pot înțelege pe cei care le onsidera ca fiind echipamente indispensabile .

      00
  3. Daca masina aleasa e de buget, nu va luati senzori de la vanzatori. Eu in 9 ani de zile, am avut (inca am) doua seturi de senzori after market. Cumulat, nu costa nici 10% din pretul alora „originali”, dar isi fac treaba.
    Lumini pornite/oprite la cheie – sunt mai degraba un moft. Si eu merg in permanenta cu faza scurta pornita, iar in 9 ani, nu am facut scurta la mana, pornind si oprind de la maneta.
    Interiorul (podeaua) neagră – adevarat. Ale mele sunt crem, si pentru ca nu am vrut sa dau 1000 de lei pe niste huse decente, s-au jegarit. Acum ia de spala centura de siguranta, daca ai cum.
    Semnalizator secvenţial – nice to have, spre moft. De cate ori semnalizezi, la un drum lung? Exact. Aaam daca esti zoso, si depasesti 3000 de masini in 100 de km, da. :D
    Oglinzi laterale încălzite şi retrovizoare anti-orbire – se mai fabrica masini fara astea? A mea e de buget, si e din 2007, si are ambele dotari.

    00
    • Oglinzi laterale încălzite şi retrovizoare anti-orbire – se mai fabrica masini fara astea? A mea e de buget, si e din 2007, si are ambele dotari.

      știi care e selling pointul la mașini fără? păi știți cât costă o oglindă dacă o spargeți? 300 lei.

    • wtf! cum sa nu semnalizezi, mai ales la un drum lung?

      00
    • „știi care e selling pointul la mașini fără? păi știți cât costă o oglindă dacă o spargeți? 300 lei.”

      Ha! Nu vreau sa ma gandesc cat costa a mea, la care functia anti-orbire e fix ca la daciile vechi: o parghie in partea de jos, pe care o ridici.
      Si tot la Hyundai: oglinda cu compass, pentru Santa Fe, ala de acum 2 generatii – 300 de euro, la dealer.

      00
    • pe bune? la megane atâta era, și nu voiau oamenii, lua din alea simple, neincălzite, că 300 lei e mult.

    • „wtf! cum sa nu semnalizezi, mai ales la un drum lung?”

      Matale circuli doar in Romania, unde nu exista autostrazi, si ai melci de depasit la tot pasul?

      00
    • chiar si pe autostrada e obligatoriu sa semnalizezi cand schimbi banda (stiu, multi sunt surprinsi de treaba asta)

      00
  4. cum adică nu recomanzi subaru?!? o_O
    tocmai ce voiam să’i fac o ofertă lui petreanu…

    00
    • nu știu ce să zic, e prea bine întreținută. :D

    • NOU vali petcu a comentat:
      4 Mai 2013 la ora 6:30 am
      @Petreanu: bre, subaru e o maşină mişto, dar nu pentru mine. ?

      dar o să îţi fac hatâru şi o sa imi iau un 2.0xt cu cutie automată dacă găsesc, doar ca să mă pot plânge de cât de nasoală e.

      00
  5. Volvo S60 si Mazda 3 sau 6 iti plac?

    00
    • Singurul motiv sa nu îți placa Mazda 6 e dacă crezi ca e Blender.

      Asta nu înseamnă ar și trebui sa îți cumperi unu.

      Mie îmi place foarte mult Suzuki Swift sport, dar nu as da banii pe el.

      00
    • Intrebam fiindca ma gandesc la o Mazda 3 sau 6 ca prima masina peste cateva luni – 1 an, dar mi-as putea permite doar una care are cutie de viteze manuala momentan.

      Iar dupa 2-3-4 ani de Mazda as lua un Volvo S60, care sa aiba inclusiv cutie automata. Bineinteles, in atata timp probabil ca se vor ieftini si alte modele de masini, dar in cazul de fata, daca ar fi sa imi iau o prima masina ar fi o Mazda 3 sau 6 second hand (cu buget ~8000 euro) si daca ar fi sa imi iau o a doua masina, ar fi un Volvo S60 (cu buget ~13000 euro), tot la a doua mana.

      00
    • Ar mai fi un motiv sa nu iti placa mazda 6. L-ai condus pe autostrada si ai surzit de la zgomotul ce vine de la suspensie/roti. ;)
      O fiesta de acum 10 ani e mai silentioasa.

      00
    • Mazda rulllzzz!!
      Si Honda! Pacat ca nu se mai aduce Accord in Europa, ca au avut vanzari foarte slabe.
      Dar bag mana in foc, ca ii vad ca relanseaza modelul peste 1-2 ani. Doar au vazut ce succes a avut Mazda cu noile modele.
      Da, avem o Mazda 6 din 2009 si urmeaza sa mai adaugam familiei, o Mazda 3 din 2014.
      Recomand motorul 2.0 benzina. Este cel mai eficient motor de la Mazda.
      Noi chiar pe asta il avem. Si e si manuala. Se conduce foarte usor si pleaca foarte lin de pe loc (spune asta o femeie care uraste cutia manuala). Drept urmare, Mazda 3 va avea tot cutie manuala, ca m-am convis ca nu e chiar dracul pe pamant. Si imi place senzatia aia, de control asupra masinii…
      Dar, fiecare isi ia dupa preferinte, buget, pasarici la cap. Noua nu ne place zgomotul produs de diesel, de exemplu… la benzina nici nu iti dai seama cand e masina pornita, atat e de silentioasa, iar atunci cand accelerezi, scoate un sunet asaaa frumos :)
      La drum lung este comfortabila la volan. In dreapta, nu. Are scaunele cam tari.
      Dar in spate, e de vis. Bancheta este foarte moale.

      Am cumparat-o acum 2 ani jumate, la 85000 km si acum are 125.000 de km. Bani nu am bagat foarte multi in ea. Ca nu prea s-a stricat nimic.
      Doar in cauciucuri, filtre de aer, chestii de genul…
      Ulei am folosit (si folosim) doar Dexelia, este un ulei produs chiar de Mazda. Este cam scumput, dar mi-a spus sotul ca nu prea ii placea cum se comporta masina cand folosea Castrol, sau alta marca de ulei (si el nu face rabat de la calitate). Si cica acum e foarte multumit. Nu ma intrebati de ce, nu ma pricep…
      Ne-a costat 9000 de euro masina.
      Aaa! Si incearca sa iei modelul cu sistem audio BOSE, daca gasesti. Se aude WOW!

      00
  6. De fapt, dacă te uiți pe stradă, Subaru devine mainstream. Nu ca Golful, că e prețul și nu sunt așa multe în Germania de importat.

    00
  7. Aha, deci inca un articol in care, in esenta, indemni cititorii sa isi ia subaru!

    00
  8. NOU
    #39

    Ferrari mai asteapta.

    00
  9. Pe mine ma intereseaza doar sa aiba portbagajul mare sa intre soacra.

    00
  10. NOU
    #42

    Boss, senzori de parcare, camera si sistem audio le poti pune aftermarket cu costuri relativ mici.
    Pe cand cutie de viteze, greu spre imposibil.

    Ce zici de urmatoarele criterii: climatizare automata, scaune profilate(asa-zise sport), scaun reglabil pe inaltime si la pasager, computer de bord, bec in portbagaj/torpedo, oglinzi electrocromate, cruise control… si mai sunt

    00
    • par example, mie nu imi plac scaunele „sport”. am stat in recaro de la wrx sti și ceva audi, și nu mă simt bine in ele.

      cruise control e bun, dar la no0i e un chin să il folosești.

  11. NOU
    #44

    Citat din tine de pe vremea cand erai mai sarac: „Cam cat de mica sa o ai ca sa-ti cumperi SUV?”

    00
    • Dacă te uiți cu atenție în poza articolului la dimensiuni cu greu poți să îi spui Foresterului SUV. Arată ca un break allroad.
      Sunt sedanuri mai mari decât asta. Multe.
      În plus, cu vârsta devine din ce în ce mai mică. În timp ajungi sa crezi ca nici Toyota Landcruiser, aia de 7 locuri, nu mai e chiar așa mare.

      00
  12. Cum nu-ti place A4 boss? e germana, are 1.9 TDI, practic e cea mai cea masina…

    :))

    00
  13. De ce audi a3 sportback ?

    00
  14. ce ma surprinde e ca nu vad sa scrie nimeni ceea ce ar trebuii sa fie printre primele bifate. Siguranta masinii! airbaguri cat mai multe neamule si tot felul de alte sisteme ajutaoare…. am mai vrut eu sa ii cumpar la consoarta o Mazda CX-3 anul asta ca sa ma informez mai bine si sa aflu ca are in 2016 doar 4 stele!! uitati-va oameni buni si la aspectul asta si comparati si procentajele intre ele…au 5 stele, ok, dar ce procentaje?

    00
  15. La Nissan Micra merg oglinzile de Renault Clio. Aia originala Nissan e 350 lei încălzită. Aia OEM încălzită 20 lei.

    00
  16. Nu te deranjeaza doar 3 stele NCAP la Logan MCV?
    De ce Logan MCV si nu Lodgy ?

    00
  17. „WRX STI dar nu e automat” cred ca trollezi :)).Aici in tara daca nu e golf 4 1.9 TDI neagra…nu te pricepi la masini :)))

    00
  18. eu ce nu mi-as mai lua la masina: tapiterie de piele. sau cel putin neventilate si nemortiilor.

    00
    • Eu nu mi-as lua fără piele, dar ai dreptate cu ventilația. Vara, e o „plăcere” sa te așezi pe piele fierbinte. :D Dar e la fel de nasol sa transpiri in scaune de material. :)
      Pe cts-v am scaune recaro (sport?) si sunt super comode. Singura persoana care s-a plâns pana acum de ele a fost tatăl meu. Si Vali, acum. :))

      00
    • dar ce? pe pielea simpla nu transpiri? Macar alea de material mai absorb un pic din ea :).

      00
    • Nu, nu transpir. Interesant e ca singura mașina pe care am condus-o si se transpira pe scaunele de piele era VW. Honda, Cadillac nu am avut problema asta. O fi de la calitate?
      Iar scaunele de material sunt greu sau imposibil de curățat. Mai ales dacă ai copil mic, e bine sa-ți iei mașina cu scaune de piele. :)

      00
  19. măcar ai personalitate :) spre deosebire de 90% dintre cetățenii acestei țări pentru care mașini = DOAR Audi, BMW și VW

    00
  20. Cateva cuvinte despre noua Vitara, apropo de pret bun si masina polivalenta: http://www.ideibune.ro/suzuki-vitara-2015-review/

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube