Strategia online a Adevărul e adorabilă

Pentru că e greu când nu ai un mogul care să te finanțeze în timp ce tu nu faci performanță, trustul Adevărul are probleme financiare de câțiva ani, fiind în insolvență. Dar au planuri de reorganizare. Printre ele, strategia de online e ceea ce ne interesează în mod special.

Ia să vedem ce le trece prin cap, asta în timp ce așteptăm site-urile de conținut marca Guerrilla:

Poziționare premium

Bănuiesc că se referă la adevărul.ro, nu la click.ro sau Dilema. Da, ar putea funcționa, cu un mix de editorialiști competenți și tineri, cu mai puțin furt, cu mai puține articole panicarde, furate, mizerabile și sexuale. Dar șefilor ăstora li se va explica simplu că, unu, conținutul bun e greu de produs, și, dacă renunță la articolele cu sex și panică, traficul scade maxim. Și n-au bani să plătească redactori care să producă articole premium, iar studenții care scriu acum nu sunt capabili de așa ceva.

Crearea de proiecte speciale adaptate nevoilor clienților

Crearea unui departament special pentru Native Advertising

Mi se pare o idee bună împletirea nevoilor clienților cu conținutul editorial. Au văzut asta la Buzzfeed și cred că pot face și ei. Doar că nu sunt destui clienți care să poată plăti pentru așa ceva.

Refacerea site-urilor ținând cont de ponderea traficului de mobil (ajuns la 65%) și de reducerea spațiului de publicitate.

“Firmă de casă, sifonat 100.000€, site-ul tot de porc va arăta”. Plus, nema 10€ pentru un certificat SSL.

Se va pune accent pe dezvoltarea părții tehnologice, îndeosebi pe experiența utilizatorului și pe producția știrilor într-un mod eficient.

Producția știrilor în mod eficient adică furat tot ce prind de pe net și pus pe platforma lor, de obicei fără sursă.

Iar la experiența utilizatorului, se referă probabil la cele trei scripturi de retargeting. Plus 10-12 box-uri cu related posts, în caz că e confuz.

Un CMS comun care să permită modificări scalabile asupra tuturor produselor din grup.

Strategii din 2017, nene!

Dezvoltarea se va axa pe timpul de încărcare a site-urilor, pe personalizarea content-ului și motoarele de recomandare a conținutului.

Motoare de recomandare a conținutului = cross promo și urmărirea utilizatorului pe cât mai multe site-uri.

Creșterea producției de conținut video, ținând cont că piața de televiziune este debalansată în acest moment (crererea este mult mai mare decât oferta grupurilor din piață).

Nu o găsesc acum, dar într-o vreme aveau o secțiune video unde puneau clipuri furate de pe net și nu aveau streaming HD. Probabil la asta se referă cu “producție video”.


Am numărat, pe adevărul.ro sunt 334 javascripturi care se încarcă pe fiecare pagină. Unele sunt pentru reclame, altele pentru tracking, altele pentru site. Au în continuare buton de Google+. Speră să le dea cineva share pe Pinterest, pentru că au genul ăla de conținut care se caută acolo. Au niște fonturi absolut oribile.


OK. Să lucrăm cu minima logică. Ești un tip care înțelege ce trebuie făcut și poate coordona diferite departamente pentru a putea duce site-urile respective pe culmi financiare, tehnologice și de apreciere a publicului. Pentru câți bani ți-ai lăsa jobul actual ca să vii să faci asta? Cât de multă încredere ai că vei lua salariul la timp dacă firma e în insolvență? Cât de multă încredere ai că vei avea bugetele necesare pentru a face ceva? Ține cont că n-au bani să își ia certificate SSL!!!

Vor găsi oameni pentru asta, fără dubii. Vor găsi un online manager, îl vor plăti cu 3.000€ pe lună câteva luni, vor aștepta să facă din rahat bici cu buget 0, vor fi dezamăgiți, vor aduce altul. Nici unul bun. Pentru că nimeni nu se bagă în așa ceva știind că șansele de reușită sunt enorm de mici fără garanții.

Iar garanțiile sunt așa:

Facem contract pe doi ani, îmi virați mâine salariul pe doi ani și apoi trecem la treabă. Vreți performanță, dar nu aveți buget? Nu e problema mea. Păstrez eu toate mailurile în care vă cer bani pe contul meu de mail, ca să nu avem surpriza că mă dați afară pentru că nu mi-am îndeplinit obiectivele.

Sunt oameni care fac asta, pentru că știu cu cine au de-a face. Și cer mulți bani pentru că au plecat în 2009 sau 2011 de la departamente de online bine organizate pentru 300€ în plus la salariu și au ajuns în haos, studenți, plăți întârziate, contracte negociate prost și s-au lecuit de naivitate.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

13 comentarii

  1. Poate’s nu-stiu-cum, dar unii merita niste „manageri” dintre cei care cred ca, daca este online – e moca, si ca, oricum, abonamentul pe care il platesc la Internet se imparte intre cele jdemilioane de siteuri existente. Ca sa primeasca ceva inapoi din propria lor prostie.

    SSL: cum sa nu! N-au fost in stare nici macar sa mute/sa forteze din SSL in NON-SSL, cand le-a expirat cel vechi. Probabil e scump, domle, si ei se gandesc la cititori si le ofera ieftin…

    Eh, probleme, dileme si „miorlau”ri pe la toate colturile. Cam cum e sa te muste de popou, inapoi, fix ideea de „nu vrem platim/tre’ sa fie si vrem ieftin”? :)

    00
  2. Tu vrei sa te angajeze. Las’ ca stim noi :)

    00
  3. Care 10€ pentru SSL? Let’s Encrypt e moca … (și da, merge și pe XP)

    00
    • mane, am mai discutat asta. ei nu au 10€ să dea pe un certificat și tu crezi că au un om capabil să implementeze lets encrypt?!?!?!

    • o maimuta fara cap ar fi in stare sa instaleze let’s encrypt. atata timp cat are acces la shell. dar probabil nu au pe nimeni care se ocupa de serverul pe care e tinut site-ul…

      00
  4. Poate am ramas eu in urma cu tehnologia, dar…
    De ce ai vrea sa criptezi conexiunea cand citesti un ziar ?
    Ce e in neregula cu vechiul HTTP fara SSL avand in vedere ca nu te loghezi, nu platesti cu cardul, doar citesti un ziar.
    Nici pe blog nu am inteles de ce e nevoie de SSL

    00
    • Ca sa cresti in pagerank pe Google.

      00
    • Nu doar citesti un ziar, ca nu mai avem simple pagini doar cu text si imagini de vreo 20 de ani pe internet. Acum avem *zeci* (Vali zice ca a numarat cateva sute, de fapt) de scripturi, trackere, behavioral tracking, analytics, cross site content si tot felul de iframes cu content dinamic din alte site-uri. Uiti ca exista rubrica de comentarii = trec datele utilizatorilor prin tine (direct sau chiar si indirect, ti se aplica legislatia GDPR, colectezi IP-uri sau alte date personale etc). Sunt fluxuri de colectare de date de la vizitatori, cat cuprinde. Obligatoriu ar fi ca toate astea sa treaca prin secure connection, nu exista scuza sa nu fie asa.

      00
    • @AlexPop Danke!

      00
    • Uite, cu oameni ce pun astfel de intrebari functioneaza phishing-ul..

      P.S. Nu o spun cu nici un fel de rautate…

      00
  5. Din punctul meu de vedere, comparativ cu ce exista acum pe piata din Ro, site-ul Adevarul este chiar decent. Sectiunea de bloguri are foarte multe articole de calitate.
    In schimb ma enerveaza la culme articolele preluate de pe alte site-uri (stirileprotv, digi, click, libertatea, etc). Poate imi explica si mie cineva care e faza, ca zau ca nu inteleg (si vad ca e o moda in tot online-ul romanesc).
    Pe partea tehnica/design nu ma pricep, dar chiar si asa Adevarul este la ani lumina de EvZ.ro care este total inutilizabil….

    00
  6. De partea de web la adevarul se ocupa tremend. Imi amintesc ca am fost asta vara la ei in data center, erau 2 „sysadmini” de zici ca erau veniti de la pepeni dar cu macbook-uri amandoi. Serverele de dev erau jos de o saptamana, ei nu stiau nimic, a trebuit sa merg acolo ca sa le bag switch-ul in priza, cel mai penibil moment din cariera mea de IT-trist.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube