Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

27 comentarii

  1. ”Nu sunt bani pentru copii” = altă dovadă a faptului că-n România niciun guvernant nu poate gândi mai mult decât îi este mandatul și interesul. Peste 20 de ani, primul ministru care va fi, va declara că ”nu sunt bani pentru bâtrâni, căci nu sunt destui contribuabili la sistemul de pensii”.

    Liceanul cunoscut de NASA = Nu doar directorii și profesorii acelui liceu au porniri de-astea comunistoide cu cenzura, ăsta e un fenomen răspândit prin mai multe ramuri. Până nu demult, se jubila pe seama dificultății în care se afla un post TV. Cenzura și celebra frază ”să se interzică” e nasoală oricând vorbim despre libertatea de exprimare.

    Copilul cu autism = alta dintre problemele României pentru care nu sunt bani, desigur. În alte țări autiștii sunt duși și luați zilnic de către un șofer microbuz+asistent la școli speciale, iar în final, unii din ei ajung să practice anumite activități, contribuind în societate. Probabil că țările alea-s mai proaste și au bani de aruncat. Învățătoarea din cazul nostru a reacționat neprofesional, unui om care lucrează cu peste 20 de copii nu trebuie să-i sară țandăra așa ușor. Cât despre medicii care au recomandat încadrarea unui autist în învățământul de masă, nu am cuvinte. Are dreptul a educație, dar nu într-un mediu competitiv, așa cum este învățământul de masă. Ăsta-i un deserviciu adus autistului.

    00
    • Acel copil are nevoi speciale, deci are nevoie si de un invatator/asistent specializat.Plus ca intr-o clasa cu zeci de copii ar fi nedrept ca atentia invatatoarei sa fie indreptata prponderent spre acel copil.

      00
    • @florin: recomand documentare. Intreaba pe cei care au copii „cu nevoi speciale” in restul Europei. Nu se izoleaza, ci se intregreaza, ptr dezvoltarea naturala a ambilor: a celor „cu nevoi speciale” si a celor „normali”. Nu e „anormal” sa intalnesti in realitate pe cineva care are anumite deficiente (evident nu vorbim de cazuri extreme).

      @zoso: pana de curand erai suporter al taberei „copiii cu nevoie speciale sa fie exclusi”.
      Apropos, am o intrebare: acum ai un copil „normal”. Sa presupunem ca maine face o otita (presupunem, nu mi-o lua in nume de rau) si se alege cu deficiente de auz. Sau deviciente de vedere (din alte cauze).
      Ce ar trebui sa faca sistemul? Sa anumte restul clasei ca copilul cutare nu mai aude bine deci va fi exclus din societate si izolat intr-o „clasa de rebuturi”?

      00
    • sunt tot in aceeași tabără, nu m-am sucit.

    • @Marte
      vorbesti sa nu adormi. Nu toti copiii cu autism au aceleasi nevoi. Si cei cu Aspergers, adica aia mai destepti decat time, sunt catalogati tot ca avand autism, la fel cu aia cu IQ 54 care nu poate vorbi.

      00
    • @D.O. E frumos ce spui tu,dar pun pariu ca nu asa sau lucrurile in realitate.In primul rand nu avem conditiile necesare nici pt cei fara probleme.
      Ai auzit de termenul „bullying”? Ar trebui sa ti dea de gandit ca nu doar lucrurile bune se intampla in vest.Exista si la noi , la cote reduse.Eu am motivat strict din punctul de vedere al stresului acelei invatatoare si al raportului invatator/elev.Va fi total disproportionata aceasta ratie, din cauza faptului ca in functie de gravitatea problemei acel copil va trebui supravegheat/asistat mult mai mult decat un elev fara probleme.Si parca nu e corect sa ii privezi pe toti ceilalti de invatatoare pt unul in conditiile in care oricum sunt prea multi copii la clasa si nici invatatoarea nu are studii de logopdie si pedagogia copiilor cu probleme.E o simpla invatatoare si practic s ar putea sa i faca mai mult rau.Dar sunt si cazuri mai usoare si sustin integrarea lor , dar nu atunci cand trebuie sa se faca niste eforturi din partea unora care nu sunt pregatiti pt asa ceva.Oricat ai argumenta, exista un stres sa predai unui copil cu probleme,

      00
    • @Marte
      eu am high functioning autism – ceea ce pana de curand se diagnostica „sindrom Asperger”. Nu e usor, n-am avut nici un fel de suport, dar am supravietuit in sistemul de invatamant romanesc inainte de 89, dupa 89, 2 masteruri, unul in Romania unul in UK etc.

      NU e usor. N-a fost niciodata usor, si a trebuit sa invat sa ma apar de tot felul de indivizi destul de devreme. Copiii pot fi foarte cruzi. Si nici adultii nu-s mai breji.
      Dar te adaptezi. Inveti. Cel putin din experienta mea, inveti sa pui o fatada relativ sociabila si sa inveti si sa ramai relativ functional.
      E o chestie foarte amuzanta, dar de obicei copiii care-s nemaipomenit de populari si de activi social de mici nu au rezultate foarte stralucite ca adulti. Nu stiu daca a facut cineva studii in Romania pe chestia asta, dar am vazut cateva studii facute in USA care aratau ca majoritatea copiilor si adolescentilor „populari” in liceu de obicei ajung ca Al si Peggy Bundy- popularitatea in liceu nu se traduce in succes si nici macar in cine stie ce fericire personala dupa.

      https://www.bustle.com/articles/27965-popular-high-school-students-grow-up-to-be-not-so-popular-adults-so-there

      sunt copii care cu un anumit nivel de suport se pot adapta intr-o clasa normala. Sunt copii care nu pot, si nu poti sa zici ca toti fac parte din prima sau a doua categorie.

      Fiica partenerului meu este teaching assistant intr-o scoala aici, si slujba ei e sa ajute profesorul la clasa atunci cand sunt incidente cu unii dintre elevii cu probleme. ca de exemplu sa-l ia pe copilul care are un atac de anxietate afara din clasa, ca sa poata profesorul sa-si continue ora linistit.

      pe de alta parte, e si vorba de cum sunt profesorii si invatatorii de calificati. Pe vremea lu’ coana mama profesorii faceau cursuri de psihologia copilului si pedagogie. Acum… nu prea multi, nu?

      00
    • @florin
      nu toti copiii se pot integra. Ideea ca-i poti integra pe toti e o tampenie.
      Cand zici autism… asta poate insemna orice de la ala care nu poate vorbi si are un IQ de 54 pana la Isaac Newton sau Richard Feynman.
      Cei care pot fi integrati trebuie integrati. Aia care nu pot fi integrati sau sunt periculosi- clase separate etc.
      Indiferent de asta, tanti invatatoarea s-a comportat in mod imcorect si ar trebui sa-si piarda sujba.

      00
    • @cheddar
      Exact asta spuneam si eu.E ok să îi integrezi pe cei care sunt cazuri ușoare.Cunosc și altă clasă de copii cu probleme si nu doresc nici celui mai rău dușman asa ceva.
      Nu îi exclude nimeni, dar nu putem nici noi să ne adaptăm după toți, pt ca este imposibil Oricat de „civilizati” și PC suntem.

      00
    • @cheddar

      Sunt de acord cu tine, în privința învățătoarei. Vorbesc din știute, nici copiii genii cu autism/aspergers nu pot evolua în învățământul normal. Și ei au nevoie de atenție specială, sunt ”antrenați” să se ralieze cât de cât convențiilor sociale, iar unii reușesc să se integreze mai târziu, fie la liceu, fie la facultate.

      00
    • @cheddar

      Asta este deja altceva. Vorbim despre actualitate, unde bine punctezi, ”we are short on real teachers”. Acum n-o să fiu idiot pretinzând că știu mai multe decât tine, experiența mea se rezumă la un puști cunoscut odată, nu suporta să-l atingă nimeni înafară de mă-sa. Dar dacă scriai pe o foaie ceva gen 97657 x 34346,56 =, puștiul scria rezultatul corect direct pe orizontală și din propria imaginație, fără a folosi calculatorul. Și tot așa, era luat zi de zi la școala specială, cu microbuzul cu șofer + asistentă, alături de alți copii autiști, care nu erau neaparat genii.

      00
    • @Marte
      magaria fiind ca nu e foarte corect sa-l pui pe ala in clasa cu low functioning kids cu un IQ de 2 cifre, nu?
      Din nou exemplu personal- eu am invatat sa citesc singura cand aveam 3 ani si ceva. Cand colegii mei invatau sa citeasca „Ana are mere”, invatatoarea ma lasa sa citesc carti de la biblioteca scolii in clasa.
      Nu e asa de simplu, nu?

      Eu am avut in scoala generala niste probleme urate cu o profesoara de matematica. Vaca aia imi dadea cu catalogul in cap ca nu rezolvam exercitiile cum se astepta ea… si eu mergeam la olimpiadele nationale de matematica.
      Not easy.

      00
    • @ cheddar

      Se aplică matematică cinică aici:

      a) Pui un copil cu autism într-o clasă cu alți copii normali, care se află la o vârstă la care o minte normală poate fi ușor distrasă de un copil diferit?

      b) Pui un copil înzestrat într-o clasă cu alți copii ”care-l trag în jos”?

      Eu zic că a), pentru că mai mulți prevalează în fața unuia, însăși definiția democrației.

      Dar e bine așa, te asigur că și acolo, la școala specială, autistul geniu stârnește fascinație și va primi cantitatea de atenție corespunzătoare, va reuși.

      00
    • @Marte
      pentru ca trebuie sa-ti protejezi copiii de ideea ca unii chiar sunt mai buni ca ei ca sa nu cumva sa creezi competitie etc.
      pentru ca mediocritatea trebuie protejata cu orice pret. E aceeasi mentalitate care duce la premiile de participare si jucat fotbal fara minge.

      PS: Democratia se bazeaza pe drepturile individuale. In momentul in care cazi in „the good of the many supercedes the good of the few”? Cazi in miscari din alea cu pas de gasca si uniforme.

      00
    • Nu chiar. Eu spun că atunci când interesele/drepturile individuale ale celor mai mulți coincid, acestea prevalează în fața intereselor mai puțin comune. Asta-i democrația. Dacă-ntr-o clasă sunt 75% copii mediocri, 20% submediocri și 5% genii, metoda de predare va fi adaptată preponderent în favoarea celor 75%. Eu nu-mi fac deloc probleme pentru cei din categoria 5%, în final vor primi educația pe care o merită în universități, făcând masterate și doctorate alături de oameni care-i ”provoacă”. Pentru un geniu, cel mai bun mod de a-și atinge limitele este dialogul, confruntarea. În școala generală nu va primi așa ceva, și nu e vina nimănui.

      00
    • @marte
      nu neaparat, si de asta exista gifted classes, Si unii copii au sansa sa treaca intr-o clasa superioara. Cel putin pe aici. Sistemul romanesc e oarecum… special.
      pe de alta parte, a pune un copil cu capacitati superioare intr-o clasa de mediocri are uneori efectul de a le intarzia dezvoltarea.
      E complicat.

      00
    • eu cred ca de fapt ar trebui sa se extinda si in Romania sistemul cu diferite nivele de competenta pentru elevi

      00
  2. Ciolos poate sa ramana pe agricultură,atât poate, să nu îi cerem mai mult…..mentalitatea lui este de Moromete : „daca n-am,n-am” … Opreste furturile taranusule, și o să avem ! E simplu….

    00
    • Cred ca nu ai inteles prea bine la ce se refera Ciolos: el are un buget cu diverse capitole de cheltuieli cu sume votate de Parlament. Teoretic, el nu ar avea voie sa faca modificari pe el, pentru ca nu poate trece peste legea bugetului votata de Parlament. Constitutia spune ca Parlamentul, cind face o lege noua care da unora niste bani, trebuie sa spuna si de unde se iau banii aia. Este raspundera Parlamentului sa ia aceasta decizie politica (iau de la investitii si bag la pomeni electorale, sau iau de la sanatate si bag in Catedrala Neamului).
      Cit despre luat de la hoti si dat la mame, este vinderea pielii ursului din padure (ca si propunerea PNL). Cind banii aia vor exista in buget, abia atunci poti sa ii si dai. Dar sa ii dai acum cu gindul ca poate o sa ai niste venituri in viitor este o mare prostie.
      Eu nu m-as apuca sa imi cumpar mobila noua cu gindul la prima pe care o voi primi de Pasti. Poate vine, poate nu. Daca nu vine, ramin cu datorii pe care nu mi le permit. Dar m-as baga la cheltuieli cind m-as vedea cu banii in mina si as stii exact de cit dispun. Si nu m-as baga la cheltuieli nici daca mi-as face socoteala ca ma las de fumat si cu banii de tigari numai bine imi ajunge de un dormitor nou. Intii sa fiu sigura ca am reusit sa ma las de fumat, sa vad citeva luni ca banii imi ramin in portofel si abia apoi m-as gindi pe ce ii cheltuiesc.
      Asa face un om cu cap. Unul fara cap face altfel si dupa aceea se plinge ca nu a avut noroc si lumea este rea.

      00
  3. M-am plictisit de articolele de tipul „scoala e de cacat”, care apar cand se apropie BAC-ul. Care mai de care, prost sau destept apare sa spuna asta: zilele trcute era o mare frasuiala pe facebook cu un tugurlan care sigur nu valua bac-ul, dar el era mare manager.
    Daca scoala e de cacat, de ce se mai inroleaza copiii? Stati, ma, acasa, ca nu e obligatorie!
    „Profesorii sunt naspa” – o fi, dar elevii stau smirna la ore, si vina e exclusiv a profesorului?
    „Materiile sunt de cacat” – mosule, ai frunzarit (macar) toate cartile, daca tot e un cacat materia aia? Pariez ca 3 sferturi dintre elevii „revoltati” sunt bube, „dauna totala”. In Italia se studiaza greaca, ok? E materie la scoala, cum e la noi franceza. Greaca, o limba vorbita intr-o singura tara, si aia falimentara.
    Azi apare vasile asta, „a castigat un concurs NASA”, sa explice el cum scoala e de cacat. Intrebarea mea sincera e: „cumva vrea cineva sa distruga complet sistemul de învățământ romanesc?”
    IN PILA MEA, UPB a ajuns locul 600 in lume, e grav! An de an coboara in clasamente. Si nu, vine nu e musai a profesorilor. Da, sunt si ei vinovati, dar va spun ca elevii au cel putin aceeasi vina ca „e de cacat”.

    00
    • http://imgur.com/a/Y928g
      Sali de lectura din Politecnico di Torino, atentie, la o saptamana inainte de vacanta de Paste (!).
      Sa puna cineva poze din salile de lectura de la bibliotecile din orase, din liceele si scolile din tara (daca au sali de lectura).
      „Scoala e de cacat” – o fi, dar si elevii romani au un chef…

      00
    • Ca unul care a experimentat ambele sisteme de invatamant (si am fost/sunt buba in ambele, lol), am doar cateva lucruri sa le reprosez profesorilor romani:
      – aici in Italia, profesorul, la prima ora de curs a spus: „Nu exista intrebari tampite, orice intrebare e ok.” si „Eu sunt platit din banii vostri, ai parintilor vostri. Daca voi nu puneti intrebari, voi pierdeti, eu imi iau salariul in continuare. Asa ca, profitati de mine cat puteti.”
      Chestiile astea nu le-am intalnit la profesorii din Romania. Cel putin nu cand eram eu in liceu sau in facultate (aia de la facultate erau chiar mai naspa decat cei din liceu).
      Si alta chestie pe care o observ cand ma analizez – mi-e frica sa pun intrebari. Desi profesorul a spus clar ca nu exista intrebare tampita, uneori ma intreb daca nu cumva sunt ridicol cu intrebarile mele.
      Asta, iar, e o „mostenire” de la profesorii din Romania, care au bagat frica in mine. :(
      ––––––-
      In rest, credeti-ma, integralele sunt la fel si in alte parti ale Europei, fizica e aceeasi, chimia, biologia, nu exista „se face multa scoala in Romania”. E ACEEASI!
      Nu am ajuns geniu in Italia, pentru ca am terminat un liceu (real) in Romania. Nu stiu/stiam mai mult decat colegii mei, stiam LA FEL, ok? Spui ca se face multa scoala in Romania = inseamna ca se face multa scoala in Lume.
      –> Poli Torino e pe locul 83 in lume, apropo. Poli Bucuresti e pe locul 600+.

      00
  4. Cum e lacul ala din Noua Zeelanda!

    00
  5. Eleno, da- l in mortii masii de buget, tu ai vazut rata natalitatii , cine draq o sa-ti plateasca pensia ? Sau lucrezi la stat si te „descurci” ? Iei in pana mea de la culte, armata, servicii de secu, ca oricum sunt inexistente si aproape inutile in Romanica si muti la indemnizatii pt mame,educatie,sanatate…..Ce facem cu catedrala prostiei neamului, o sa ne rugam in ea sa vina bani din cer ca nu avem pensii ? Bha din nou in tara asta au plecat putin hotii si au venit (tot pt putin timp) prostii ?

    00
  6. Fix mentalitatea de sclav obosit.

    Ce, crezi ca eu am muncit 8+4+inca vreo 6 + teste anuale ca sa imi dau seama cat de prost e construit sistemul ?

    NU. Tu trebuie sa faci fix ce-am facut eu, sa-mi calci pe urme, sa fii si tu spalat pe cap, umilit si injosit cu un salariu de cacat. La care muncim amandoi sa-l tinem la aceleasi cote.

    00
  7. Beton partia pentru snowboard de la Priveliste.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube