Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

76 comentarii

  1. Gata! Hai ca au aparut in aeroporturi si romanii care au inteles ca trebuie sa se reprofileze. Adapt or die. 300 euro per certificat negativ. Si unul pe zi e bine.. A zis Orban ca unii antreprenori trebuie sa se adapteze.

    00
  2. La 1. cred ca era „Vali Petcu propus ministru al aerului” :D

    00
  3. 8. omor din culpa? 2-7 ani. sau a fost sinucidere?

    00
  4. 8.Ganduri și rugăciuni.

    00
  5. 1. Te-ai grăbit!
    2. Vrem și noi posturi la stat :)

    00
    • Sf. Ronald McDonalds

      Nu era McD, let me do this research for you – https://burgrfactory.ro/

      00
    • 1. Se stia din totdeauna. Daca omul are o sursa de bani, si pe total e profitabil nu inteleg care e socul. Nu sunt apologistul lui Electric Jesus, dar absolut orice corporatie de pe planeta, are demersuri care nu sunt profitabile inca, si le finanteaza si extinde cu bani din surse profitabile. „Daca scoatem certificatele verzi nu mai e profitabil”. La fel poti sa zici „Daca scoatem normele de poluare si poate sa deverseze orice in natura, iar e profitabil”.

      00
    • @baliverne
      Se știa. Dacă nu ar fi neomarxistii (new York, California etc.) tesla ar fi în faliment de mult. „noua paradigma” e de fapt interventionism economic / dirijism. Cincinalul in 4 ani jumate.
      Hai sa vedem pe cine va îmbogăți planul doamnei von der leyen, „Green hell”

      00
    • 1. Si eu când va aiceam ca singura lui calitate e sa mulga bani de la stat voi erati “betmen, betmen” în gura

      00
    • 3. Daca citeai stirea, vedeai ca nu are legatura cu McD. Are legatura cu unu de a zis sa-si faca reclama pe spatele prostilor si a stirilor. Ca daca avea buget de marketing, probabil il costa mult mai mult. Asa… hamburgeri gratis pt 1 zi. Cat sa dea? 100? 200? 200 x 20 lei (sa zicem) = 4000 lei – bani de seminte in publicitate, dar aici bine tintiti. Bine, mai da 10.000 lei pe amenda, deci hai sa zicem sub 3000 euro cu totul. Dar cate ziare, cate posturi tv au repetat stirea? Cat vor putea incaleca pe mai departe ca noi v-am dat moka dar nu ne-au lasat ”astia”?

      Apoi, chiar daca-s pomangii aia de la coada, poate au un return de 5-10% in urmatoarea perioada, deci iar business.

      00
    • @Arthur – pe proprietar nu-l costa nici macar 10 lei burgerul și nu mă refer doar la materia prima, iar cozi la mokaciuni se fac peste tot in lume, in america se bat efectiv pt rochii de mireasa.

      00
    • @arthur
      Nu era vorba de preacuvioasa Paraschiva ci de pelerinaj.
      @xxx
      Cum ar fi sa îl ai pe musk „direct report”? La appraisal-ul anual ce ai scrie? „constantly failed to meet self proclaimed targets?” ai baga la fiecare 3 luni „professional improvement plans”? Cool!

      00
    • @anonim vai ce capu’ la… cine nu gîndește, zic. căpușează înseamnă altceva, stai jos, patru. dacă tu ai avea o afacere (exclus la cum gîndești, dar să zicem de dragul discuției) care produce un reziduu/side effect/ceva virtual de care nu ai nevoie și oricum l-ai arunca/ignora, dar se găsește unul să-ți dea bani pe el, ai fi așa de imbecil încît să zici noooo, nu dați cu bani în mine că nu-i vreau?!? ar fi semn de management dezastruos să nu valorifici tot ce „produci”. iar ideea asta pe care o răspîndești pe nemestecate e manipulare ordinară, fud (fear, uncertainty, doubt), lansată de industria petrolieră/legacy automakers/cartelurile de dealeri care-s efectiv căcați la cur că li se cam termină supremația. nu prinde decît la simpletoni. ca tine, da.

      @xxx mer’i mă de aici, manipulator pesedist. v-o zis de la centru să exersați de pe acum pentru peste 4 ani? Tesla a primit doar un împrumut de cercetare acum 12+ ani (împreună cu multe alte firme, din care majoritatea au tocat banii, apoi insolvență), pe care i-a rambursat integral, înainte de termen, și cu dobîndă. deci nu a muls nici un ban de la nimeni, ești doar prost și mincinos.

      00
    • Oh, articolul din CNN despre Tesla e doar încă un cui în coșciugul presei. Un ziarist obosit, a găsit cel mai clown „analist” Gordon Fraier Johnson. Are ăsta un rating rock bottom, <2% din analizele/recomandările lui au fost corecte. Probabil plătit de big oil, minte și se face de rîs prin emisiunile unde mai este acceptat, e un păcălici trist. Pe Wall Street numele lui a ajuns substantiv. A gordon înseamna o gherlă, ceva eșuat.

      Exemple unde se face de rîs
      https://www.youtube.com/watch?v=BWt3AY8CEjY
      https://www.youtube.com/watch?v=PLMW2J4N6ko

      Iar cînd cineva a încercat să-l ia în serios, cu cifrele în față, el vorbea pe lîngă ce era întrebat. https://www.youtube.com/watch?v=19Xkj2PKOV4&t=5s

      00
    • @L
      Mulțumesc pentru apreciere. Voi tine cont de observațiile matale.
      Cât despre afacerea Tesla aceasta este falimentara. Trăiește doar din subvenții, directe (incentives) sau indirecte (certificate „verzi”). Adică într-un fel sau altul capusaza/paraziteaza.
      Cat despre „vizionarul” musk, vezi ce am mai scris și gândește-te ca ai avea un angajat ca el. Ma rog, acum e suficient de bogat încât dacă ar lansa un album hiphop ar rupe topurile.

      00
    • Ce mă distrează retorica asta anti-Tesla, miroase invidia de la km. Toți ceilalți producători încearcă disperați să-i ajungă din urmă dar cumva, ei tot îs praf. Îmi aduce aminte de Bob Lutz care tot plângea pe la televiziunile prietene că vai ș-amar Tesla e în găleată, au niște mașini de 2 lei și că oricând vor să-și flexeze mușchii îi pot depăși lejer. După care GM a investit într-un mega-țepar Nikola care își făcea reclamă cu un camion împins la vale :)) Profesioniști GM ăștia ce mai.

      Adevărul e că da, tesla face bani din certificatele verzi. Un alt adevăr e că ar putea fi lejer profitabilă și fără alea. Problema e că acum investesc foarte mulți bani în rețeaua de superchargere. Cine nu le-a folosit și crede că sunt un moft, habar n-are ce vorbește.

      Se mai investește în fabrici și linii de producție. Se mai investește în ditamai fabricile de baterii, practic sunt propriii lor furnizori.

      În timp ce toți ceilalți producători au fabrici, infrastructură și furnizori demult amortizate, la care doar fac actualizări. Acum stau și arată cu degetul că ha, Tesla n-are profit ca noi barosanii ce existăm de 100 de ani!

      E o firmă ca oricare alta, nu e nici Elon Musk zeul pe care-l crede lumea, dar la unele lucruri se pricepe, iar la altele nu.

      Un lucru la care se pricepe e să angajeze oameni capabili, chiar dacă n-au faimă. Uite exemplul spacex, angajatul nr.1:

      https://www.youtube.com/watch?v=_JraAeL3op8

      Cine l-ar fi angajat pe ăsta? Fără facultate de Ivy League și alte cele? Și uite unde e SpaceX azi și unde e SLS și restul.

      De analizele analiștilor sunt sătul. Am văzut la faza cu GME unde citeam demult pe reddit și am văzut cum arată o manipulare făcută ca la carte la tv/presă de către ‘analiști’ care nu-s nimic altceva decât niște mercenari, le zici ce vrei să iasă și ei sucesc realitatea până iese. Presa moare de foame peste tot nu doar la noi.

      00
    • @anonim Desigur, toată lumea are dreptul la o părere. Atîta tot că ce zici tu acolo e fals. Adică minți.

      Tesla nu traiește din subvenții. Da, a avut subvenții (directe, cum le zici tu, sau mai exact, oamenii care cumpărau Tesla au avut) dar s-au terminat demult. Subvențiile-s un mecanism prin care un stat încurajează un anume domeniu, de obicei cele noi (că altfel ar fi prea scump și nu ar face nimeni inovare). Tesla a profitat, da. Dar cine i-a oprit pe toți ceilalți (producători auto) să profite și ei? Iar dacă cineva folosește acele subvenții nu înseamnă căpușare, cum încerci tu să o prezinți. Îți zic eu ce este căpușare. Faptul că industria petrolieră încă primește subvenții monstruoase, de zeci sau sute de miliarde de dolari pe ani doar în SUA, deși nu mai este demult un domeniu emergent. Pe lîngă asta, cele cîteva sute de milioane date unor producători auto mici e un mizilic.

      Cît despre subvențiile indirecte…. toate domeniile noi, de-a lugul istoriei, au primit așa ceva. Și e bine așa. Asta face EU cu acele certificate verzi, pe care Tesla le vinde către FCA. Sau vezi ce face Norvegia. Au hotărît că vor să încurajeze transportul ecologic, subvenționează asta. Asta nu e căpușare.

      00
    • @jollyca
      Sf Ronald McDonald’s sau Sf colonel sanders e tot aia. Sau Sf termospot tefalianul cel far de maslu venerat de biserica carrefouriana

      00
    • @L
      Henry Ford nu a avut nevoie de subvenții.
      În ceea ce privește certificatele colorate ele seamănă cu indulgentele vândute de biserica catolica în evul mediu.
      Întrebarile mele legate de tesla: ar fi ajuns pe profit fără subvenții? Cât ar rezista pe piața fără subvenții? 1an? 2, 3? Îmi e destul de clar ca cretinii care cred ca automobilul electric nu poluează sunt vocali și influenți (atât de influenți încât sa impună sintagme gen „automobil verde”, „automobil ecologic”) asa ca tesla nu va fi lăsată sa moara pentru ca pulimea are nevoie de povesti de succes. Deocamdată însă automobilele produse de tesla sunt pentru ecologiști fitosi și eventual agenții de stat. Mai e un aspect demn de luat în seama: tesla nu a trecut proba de foc a războiului. Insurgenții prefera în continuare Toyota hilux. Nu prea ii vad folosind camioneta futurista a lui Elon musk. Și nici armata americana nu cred ca o va folosi în loc de humvee.

      00
    • Sunt curios, astia care inca nu au Tesla sau merg ocazional cu Tesla, pe cine vor da ei vina cand le va veni factura la curent marita? Sau ei se conecteaza direct, inainte de contor?!

      00
    • @anon Da, Henry Ford a avut nevoie de subvenții. Indirecte, cum ai spus mai sus. Cam de atunci industria petroliera a început sa primească subvenții de stat. Și e bine asa. Ce nu e bine, e că acele subvenții au crescut atît de mult încît big oil a început să cumpere politicieni și influență, a început să-și comande legi și nici pînă în ziua de azi nu au dispărut acele subvenții. Și la început erau ok acele subvenții, dar ele trebuia sa dispară încet încet. Doar ca banul corupe. Deci mai încet cu pianul pe scări.

      @xxx Bai manipulator ordinar. Arunci cu afirmații mincinoase de parca ar fi adevăruri, insinuînd chestii. De ce ar creste prețul energiei electrice? Mor cu din ăștia ca tine, numai teoriile conspirației aveți în cap, mă.

      00
    • @l
      Legat de henry ford cred ca ai văzut alt film. Nici industria petroliera în 1910 nu prea era subvenționată de stat (SUA). Ba unii politicieni (Teddy roosveldt) chiar se chinuiau sa spargă monopolurile lucru pe care politicienii de azi nu îl doresc (vezi fuziunea texaco Chevron). Subvențiile la scara mare au apărut odată cu New deal și cu masurile gen ordinul presidential 6102 (chiar se poate întâmpla asa ceva în democrație!…).
      Deci cât ar rezista după tine tesla acum fără subvenții (certificate, indulgente)?

      00
    • Ce mă distrează retorica asta anti-Tesla

      Ce ma distreaza pe mine e ca toti astia sunt si – in general – pro Trump, anti UE, anti Vlad Voiculescu etc. Practic sunt pro cele mai nocive idei/personaje si anti tot ce e decent, normal si benefic.

      00
    • @Sabotor: io-l consider pe Musk un imbecil profitor, Tesla e un căcat pansat, Trump mi-e indiferent, sunt pro-vaccin și pro-UE, anti-China.
      Deci?
      P.S. Henry Ford a fost un alt muist înfipt bine-n politica americană, altfel nu l-ar fi băgat nici dracu’-n seamă. 😎

      00
    • @sabotor
      Ce treaba are Vlad Voiculescu aici? Ca oricum nu e nici decent nici normal și nici măcar benefic. La fel și elon musk. Cum te-ai descurca cu unul ca el angajat?

      00
    • @John Temple
      Fii tu exceptia care intareste regula. Cat despre parerea ta, e parere ta, dar intreaba oameni care au un cacat dinala pansat ce parere au despre el si gandeste-te ca cacatul ala pansat care a zguduit industria auto din temelii si i-a impins in sfarsit si pe altii sa faca masini electrice normale in locul cacaturilor scoase pana la Tesla; cacatul ala pansat e o masina pentru care ai costuri aproape 0 cu mentenanta, practic schimbi doar cauciucurile (nu mai schimb de ulei, nu mai schimb de placute de frana etc) si in termen de costuri cu energia ti-ar iesi undeva echivalentul unei masini care consuma 1l la suta. Si-n plus, stiind cat de muisti sunt aia cu dealershipurile, Musk a zis din start ca nu dealershipuri; chestia asta a impins si alti producatori auto spre acelasi model – BMW in Germania si-a facut reteaua proprie de distributie si service, iar rezultatul e – asa cum am mai scris aici pe blog – ca ai de ales intre a da 800 de euro pe un schimb de ulei la un dealership iscsulescu srl sau 300 de euro la BMW AG, sucursala X pentru acelasi schimb de ulei. Dar na, cacat pansat, zici tu.

      00
    • @Sabotor: nu mai schimbi plăcuțe de frână la mașinile electrice? LOL.
      Nu le schimbi dacă ai dorințe sinucigașe, altfel le schimbi.
      „Altruismul” lui Musk e datorat zgârceniei sale.
      Tesla mașini bine făcute? 🙄
      Da, sunt atât de bine făcute că iau foc din senin cu pasagerii înăuntru, sau părți ale mașinii care se desprind în mers: bară față/spate, aripi șamd.
      Ca să nu mai spun despre costul extravagant pentru înlocuirea unei piese, exact preț de dealer/reprezentanță.
      Fără țeava de la guvernul SUA imbecilul ăsta ar fi rămas doar un anonim.
      Au existat mașini electrice și până să se angajeze Musk la Tesla.

      00
    • @John Temple
      scuze ca nu am mai urmarit discutia la timpul ei, dar esti prost la faza asta si iti dai cu parerea despre un subiect de care habar n-ai. Nu schimbi placute de frana pentru ca tesla – desi e dotata SI cu frane traditionale, are un sistem de franare electromagnetic pentru recuperarea energiei. Frana aia mecanica, traditionala, cu discuri si placute de frana e folosita la viteze mai mici de 5km/h, viteze la care uzura e atat de insignifianta incat te tin o viata. Dar tu fiind un prost cu gura mare, n-ai de unde sa stii asa ceva.

      https://twitter.com/elonmusk/status/1078010341651492865?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1078010341651492865%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fjalopnik.com%2Fajax%2Finset%2Fiframe%3Fid%3Dtwitter-1078010341651492865autosize%3D1

      00
  6. Chiar sefu’, un post pe la aeroport si pentru baiatu’? traiasca famelia matale! :-D

    00
  7. NOU
    #51

    4. Cine plm da intre 150 si 300 de euro pe un test COVID negativ cand un test PCR pe bune costa sub 100 de euro?

    00
    • ala care are nevoie de unul negativ, nu de unul pe bune….

      00
    • Parca si vad anuntul :)
      Oferim:
      Teste Covid:100 Euro
      Teste Covid Negative: 150 euro
      Teste Covid Pozitive: Promotie! 20 euro 3 teste pozitive (nu prea se vand)

      00
    • Fie are covid și este conștient, fie nu are covid dar este un păcălici să plătească 150-300 euro.

      00
    • in cat timp primesti rezultatul la unul pcr? in cat timp il primesti pe ala fake?

      00
    • Sunt PCR-uri acum care dureaza 20 minute. Nu am crezut pana nu am facut unul pe un aeroport din Norvegia. Totusi, sunt destul de scarboase, betisorul ala se rasuceste adanc in nasul tau timp de 10 secunde.

      00
    • @varucu: O sa va rugati voi mult si bine sa revina la testele astea dupa ce o sa se treaca la metoda chinezeasca.

      00
    • Hai ca betisoarele alea anale nu-s cat facaletu’ 😜

      00
    • NOU
      #59

      Au scos chinezii si varianta mai ieftina, se baga un deget in fund se miroase, daca miroase a rahat inseamna ca nu ai covid. Daca nu miroase a nimic inseamna evident ca ai covid.

      00
    • In tarile alea in care se vand teste e mai greu cu programatul la test decat cu testul in sine.

      00
    • Eu as lua un test povitiv la reducere, daca nu vreau sa merg in vreo delegatie ceva :)

      00
    • 300 Euro da unul caruia ii arde buza sa plece in afara si nu vrea sa riste cu testul pe bune, ca daca ii iese ala pozitiv, nu numai ca nu mai pleaca, dar sta si 15 zile inchis in casa cu vizite regulate si telefoane de la politie.

      00
    • @Fiul risipitor: nu uita de gust!

      00
  8. @Chris Toss
    Razi tu cu cele pozitive, dar daca ai nevoie de un concediu de odihna platit sa vezi ce bun e…

    00
  9. Am dat din greseala peste o emisiune de-a lui Radu Moraru si e la propriu de noaptea mintii ce se discuta acolo. Conspirationistii sunt mici copii pe langa individul asta.

    00
  10. 3. Au facut o lovitura de stat frumoasa. Executie tehnica: zece. Executie artistica: zece.
    https://twitter.com/AdityaRajKaul/status/1356315137976672259

    00
  11. 8. „în cazul inhalării, medicii au precizat că este vorba de lichid, fără a se putea stabili dacă este vorba de apa din cristelniță ori poate de lapte.”
    Lapte, da. Lapte.

    00
  12. 5. o lovitura grea dar dureroasa pentru pensionarul

    00
  13. Pop-up ala pt notificari unde au pus butonul de Nu cu aceeasi culoare cu fundalul te lasa fara cuvinte…cata nesimtite.

    00
  14. sly ,daca nu esti freelancer,atunci intr-un fel sau altul, esti sluga cuiva…
    Dupa 20 ani de lucrat exclusiv in privat, in cateva ‘corporatii’ cu pretentii, de romanica, pot spune ca vreau si eu la stat…m-am intersectat cu cativa bugetari si erau mult mai fericiti decat mine…ulterior am aflat si de ce…e multa spaghelnita si mult parandarat in romanica..

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.