Știrile zilei – 14 iulie 2021

  1. Blondă . Roșcată . Apus . Roșu . Blondă . Blondă . Fum . Blondă . Brunetă . Apus . Brunetă . Verde . Oraș .
  2. Ce statistici mai publică INS despre economie și inflație
  3. Producția industrială a crescut cu 17%
  4. Record de nașteri anul ăsta
  5. Se scumpește transportul în București
    Bucureșteni on suicide watch. Urmează oare parcări la prețuri normale? Gigacalorie la prețul pieței?
  6. Agenții economici nu au contract de ridicat gunoiul
  7. Noul Opel Astra
  8. Cronica de tehnologie
  9. Cronica de business

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

46 comentarii

  1. @5 degeaba il scumpeste daca nu schimba si regulile prin care calatorii platesc biletul (ma refer la STB).
    Nu stiu de ce le ia atat sa implementeze sisteme ca afara unde plata biletului se face la sofer si calatorii urca doar pe acolo si coboara pe celelalte usi. Mie mi s-a parut un sistem foarte eficient comparativ cu ce e la noi.

    00
    • „În anii 60′ tramvaiele aveau banchete de lemn și în spatele vagonului era persoana de la care puteai să cumperi bilet. Datorită acestui fapt avem acum în vocabularul urban expresia „să dai banii din mână în mână până-n fund la taxatoare”.”…

      00
    • Adica sa stea soferul sa se caute de marunt sa dea restul la fiecare persoana care urca?
      Pai jumate din timp ar sta autobuzul in statii.

      00
    • incearca asta in „deep vitan”

      00
    • Pentru ca acest lucru sa fie posibil, trebuie ca fiecare autobus, troleibuz sa fie dotat cu sistem de taxare (ca la englezi, unde poti plati doar cu monede). Sau vrei sa fie ca la maxi taxi?

      00
    • @Alex – exista aparate de taxare cu monede. Am vazut asa ceva in Dublin acum ceva ani. Banuiesc ca se poate face si la noi.

      00
    • @Aderentiu Si o chestie pe care au ratat-o – scos gratuitatea pentru pensionari la orele de varf. As fi curios sa vad reactiile la asa ceva.

      00
    • Ar putea naibii sa faca un sistem modern, scanezi vaccinul si iti ia banii de bilet direct din cont, ce rost mai are sa cumperi cartele de unica folosinta.

      00
    • @Alex sa știi ca sistemul funcționează foarte bine in tarile civilizate.
      E interesul călătorilor ca incasarea banilor de bilete sa se faca cat mai repede, deci ar fi cam responsabilitatea lor sa vina cu banii ficși si tot așa.
      Oricum, comparativ cu actualul sistem de la noi unde probabil 30% din cetățeni plătesc bilet, as merge oricând pe sistemul cu plata la șofer.

      00
    • Asta cu plata la sofer este posibila doar daca ai un numar foarte mare de autobuze. La noi, cand ai anumite statii in care iti urca si cate 30 de calatori, ar trebui sa stea soferul cate 15 minute in statie ca sa incaseze banii de bilete.

      00
    • Si cei care vin cu bancnote? tot dureaza cateva secunde bune pana se face plata…
      Trec de cateva ori prin Bucuresti pe an dar ma sperie gandul ca soferul sa taxeze fiecare calator :)).

      Acum imi dau seama ca cei care platesc biletul la RATB sunt mai civilizati decat cei din tarile civilizate care platesc la sofer :p

      00
    • De ce să umbli cu numerar la șofer, când poți să dai cu cardul de călătorie așa cum se procedează acum când te urci în autobuz? Doar că de data asta n-ar mai fi opțional.

      00
    • @Alex: pe afara pe unde am fost soferi aveau suficient marunt la ei ca le dadea o treaba de plastic care practic avea mai multe fisicuri de monede si lua de acolo pentru rest, asta ar fi ultima problema

      00
    • Vezi ca nu mergi cu STB? Doar vorbesti din carti. Te rog sa imi spui cum poti sa urci cu un carucior de copii pe usa din fata. Sau la autobuze citaro, cum urci pe acolo daca ai peste 120kg? Nu mai vorbesc de tramvai, unde este efectiv imposibil sa urci cu un copil in carut sau cu scaun cu rotile. Parcul STB nu este conceput pentru intrarea pe la prima usa, indiferent cat se cere asta pe net. In alte tari arata altfel autobuzele, daca nu ma crezi cauta pe google.
      Alte chestii, plata card, marunt restul dat de sofer sunt irelevante cat timp nu ai cum sa urci.

      00
    • Afara toata lumea are masina si putini se inghesuie sa mearga cu transportul public, exceptia fiind poate orasele mari cu transport f f bun, iar majoritatea celor care folosesc transportul public au abonamente/cartele.

      @Perkele, sunt curios daca au rest la 200 sau 500 de euro

      00
    • Pe la altii, am vazut ca la urcarea prin fata, exista un sistem de taxare electronic, prin scanarea unui card de calatorii, soferul supravegheaza si verifica ca fiecare calator are un card valid. Pentru cei ce nu au, poate furniza bilet, contra cost, dar mai scump cu 20%, astfel incat sa descurajeze folosirea platii cash. Exista, de asemeni, un sistem de scanare si la coborare, pentru situatiile in care se plateste diferentiat, in functie de distanta.
      Nu cred ca in Bucuresti poate fi implementat acest sistem, unul din motive fiind modul de constructie al autobuzelor/troleibuzelor/tramvaie, dotate cu cabine separate pentru soferi, fara a putea interactiona cu pasagerii in spatiul construit pentru ei.

      00
    • Toti cei care discuta despre problematica platii cu monezi sau cu bancnote la sofer: stiti ca in Bucuresti exista card pentru STB, nu? Discutia este inutila intrucat nu se pune problema de plata cash la sofer. Doar dai cu cardul si soferul verifica faptul ca s-a facut plata. Iar pentru cine zicea ca nu poti sa intri cand ai carucior, stai linistit pisi, si in Germania se intra pe usa din mijloc cand ai carucior si revii la sofer sa scanezi.
      Singura problema pe care o vad eu e de natura educationala: adica va trebui ca toti imbecilii care se inghesuie sa urce peste tot sa fie reeducati in scopul folosirii doar usii din fata pentru intrare.

      00
    • @BGDN
      Pisi e coana mama a ta, sau eventual sotia ta….sora…ai prins ideea
      Hai sa iti explic ca unui maimute: nu ai loc in tramvaie fizic, au bari de sustinere in mijlocul scarilor. La fel troleibuzele model verde, care cel putin la mine in zona sunt majoritare.
      Ai dreptate cu educatia in ciuda limbajului tau: daca eu intru cu carucior pe la mijloc in autobuz o sa mai intre 4 maimute ca tine pe langa mine…ca sunt cetateni europeni si au drepturi.

      00
    • @chris06: daca atat au putut parintii tai sa te educe, asta e, noi trebuie sa te suportam si nu putem decat sa injuram in gand ca au adus pe lume un astfel de specimen care vrea sa traiasca printre oameni civilizati.

      Intre timp, ce-ar fi sa te duci tu intr-o tara unde toate problemele majore ale tramvaielor au fost rezolvate si unde este timp pentru rezolvarea problemelor minoritatilor (adica cei cu 120+ si a oamenilor carora nu le ajunge sa-si plimbe plodul pe strada si in parc, vor si prin tramvai).

      00
  2. La 6, Imi explica cineva ce sunt alea „deseuri…din depunerea de substanţe solide provenite din atmosferă”?

    00
  3. 6. Clotilde Armand este de vina… pt ca nu pune biciul pe Politia Locala sa isi faca treaba.
    Poate ii imprumuta Vali unul din colectia lui personala :)

    00
    • politia locala nu exista nicaieri in romania. politistii locali sunt doar niste pierde vreme prin birouri sau in cel mai rau caz prin loganuri.

      00
    • Eu nu înțeleg de ce trebuie să meargă poliția locală în control. Se știe cine sunt agențiii economici din sector, ar trebui să se știe și cine are contract pentru ridicarea deșeurilor (obligați să trimită o copie și înregistrată undeva, într-o bază de date, cu cantitate prevăzută, durată contractuală etc.) și atenționat în cazul în care produc mai mult decât au prevăzut în contract sau contractul se aproprie de data de expirare.

      Nu e nevoie să meargă un Garcea, să se milogească pe la uși să îi arate contractul.

      00
    • Pai primul lucru pe care l-a facut Cloantza a fost sa strige hotzii … probabil avea o firma de salubritate pe aproape gata sa o „ajute”

      00
  4. 2 si 5 nu e soviani o referință dar e bine dar aici pare a avea argumente
    https://archive.is/vPB9i

    În plus pana și Adrian Vasilescu recunoaște cu 1/2 gura ca lucrurile nu stau prea bine.
    https://m.zf.ro/eveniment/adrian-vasilescu-bnr-afirmatia-profesorului-roubini-ca-ar-urma-mama-20186717

    Mig reloaded
    https://alephnews.ro/guvern/un-avion-f-16-care-apartine-romaniei-s-a-dezmembrat-in-zbor-in-timpul-unui-exercitiu/

    00
    • da, sunt zeci de articole pe tema asta, dar trebuie să le cauți sau măcar să le citești. voiam să fac un articol separat.

    • Nu sunt eu mare economist, dar Roubini in 2011, imediat cum s-au terminat criză aia începută în 2008, prezicea alta criza:
      https://www.firstpost.com/world/how-seriously-should-we-take-roubinis-doomsday-predictions-59685.html
      Și, aparent, cam in fiecare an prezicea cate o criza crunta.

      Nu zic că e imposibil sa vina încă o criza economică, dar totuși, Roubini vede doar crize catastrofale la tot pasul.

      00
    • @sabotor

      Problema nu e ce zice roubini, ca ala s-a născut probabil gata crizat. Problema e ca Adrian Vasilescu pare sa îl ia în serios. Știu ca pentru mulți Adrian Vasilescu e un moșulet senil dar e bine sa fii atent la ce mesaje transmite. Ultimul exemplu e ala cu războiul împotriva plății Cash în interviul de la digi24 din 4 martie 2020. A zis moșul sa nu plătești Cash? Acum îți canta în orice magazin mai răsărit sa nu folosești numerar, ca să nu te infectezi? Deci atenție la vuvuzea.

      00
    • @Sabotor În momentul în care cineva ca Roubini atrage atenția asupra stării economiei, starea economiei se modifică, în sensul că poate instituțiile analizează datele și încearcă să ia anumite măsuri corective.

      Nimeni nu îți poate spune că va veni o criză în pe 20.04.2023 la ora 10:30, dar îți poate atrage atenția că economia se află într-o stare precară, că se întâmplă lucruri care pot aduce probleme pe termen lung.

      Pe lânga asta, modul în care e gestionată economia azi e o noutate și nu prea există date istorice din care se pot face extrapolări.

      https://www.econlib.org/library/Columns/y2021/SumnermodernmonetarytheoryPartI.html

      00
    • Cum eu vad io, un anonim de pe net, situatia si in Romania si prin Europa, ca parca seamana:
      – locuri de munca multe si foarte foarte prost platite si ma refer la cele calificate nu la fabrica sau capsuni
      – banii de la guvern s-au cam terminat
      – dobanda la imprumuturi s-a dublat sau chiar triplat si nu se dau prea usor
      – pe piata serviciilor inca rau, nu e ca acum 1 an dar nici bine nu e, foamea inca e mare

      00
    • @anonim @ubercool
      Bossilor, io va inteleg si pe voi, da’ baiatul asta, Roubini, si-a facut un hobby din a anunta in ultimii 20 de ani in (aproape) fiecare an o criza economica catastrofala. Asa ca nu e credibil, chiar daca o data la 10 ani se intampla o criza. Faptul ca un mos senil de 85 de ani ii da dreptate, e cat un fleac in vant.

      A nu se intelege ca sunt de acord cu modelul economic adoptat de mai toate tarile in momentul de fata – ala al lui Keynes.

      00
  5. 7. „Transmisia manuală cu șase trepte este standard”. Opel știe cine sunt clienții.

    La fel și ăia de la Atelierul de Detailing cu Dacia Logan: „Cutie manuala în 6 trepte! Foarte bună! Ce ți-ai putea dori mai mult?”. Deși noua strategie de marketing la Dacia încearcă să o poziționeze ca o mașină pentru mileniali (?!), pe canalele de test e lăudată de boșorogi de vârsta mea că încap în ea 2 porci, 6 saci de cartofi și 5 de ciment.

    Și tot de pe YT: orice mașină pare uriașă la review când o prezintă unu care abia ajunge la înălțimea ușii unui sedan (AutoVantage). Așa se explică de ce toți au orgasme când vorbesc de spațiul la picioare de la locurile din spate.

    00
    • Incearca Car Wow pentru reviews. Matt are ~1.80 asa ca macar la partea asta nu te minte.

      00
    • Romania, tara in care chiar daca ai banii de o masina noua scumpicica (50-60k) de euro cu greu poti sa o testezi mai mult de 30 min – 1h. Cum pnm sa-mi fac o idee daca imi place ceva in atat de putin timp? Si vezi toti habarnistii care nu si-ar permite in viata lor masina respectiva cum o iau in teste 2-3 zile.

      00
    • Nu prea se mai fac masini mici pentru oameni mari iar la 1.80 esti cam irelevant pentru oamenii inalti

      00
  6. 7. Ala e de fapt peugeot 308 (noul…). În curând noul Fiat Tipo, pe aceiași platforma.

    Inca o știre pentru paranoici
    https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-24915387-craiova-amenzi-gunoi-strada-politia-locala.htm
    Vor da în judecata craiovenii amendați pe takeaway pentru nerespectarea gdpr?

    00
  7. @cosmin

    Deci noile dacia vor urla „aston Martin”!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.